"čatlakozo a sivo čore ot dakran oxidal" Ezt úgy érted, hogy: a csatlakozó szívó köre gyakran oxidál? Egy képet tudnál erről mutatni, hogy hol is találom, es megnézem házilag.
Van egy teóriám. (Gépészmérnok vagyok, így az asztalosmunkához pont úgy nem értek, mint az autóhoz)
Párás időt mondtál, ugye?
Mi van ha a párás levegő miatt a levegőszürőd nem enged át elég anyagot. (mert mondjuk elkoszolódott, vagy valami óccsó utángyártott, ami sűrűbb, mint kéne) Egy darabig döcög, aztán kiszárad, és működik. még ez az egyik legolcsóbb kisérlet. Ha nem jött be, max van egy tartalék szűröd. Ja, és ezzel nem kell szerelőhöz sem menned.
Hát igen, az a legnagyobb gond, hogy csak párás időben, és akkor sem mindig jön elő a hiba, ráadásul nem is szaporodik. Amikor meg előjön, akkor sem tudok vele eljutni szerelőig, mert amint a vizem eléri a 70 fokot, rögtön elmúlik a hiba, és aznap már nem is jelentkezik többet.
Még arra gondolok, hogy ha legközelebb előjön a hiba, akkor próba képpen leállítom, és újraindítom, hátha elmulasztja a hibát.
Az autó úgyis vizsgázik pár hét múlva. Azt hiszem, hogy drukkolok, hogy azokban a napokban esős idő legyen, hátha előjön a rángatás, amikor a szakim viszi a vizsgára.
ui: Pls ne vitatkozzatok a kérdésem miatt.
Üdv, és köszönöm a segítséget, bár azt hiszem most sem vagyok előrébb. :-(
Mint asztalos mesterben bennem is munkálkodik egy adag belőle...
sajnos ettől még igaz az hogy minden szakmának vannak olyan képviselői akikre a kontár kifejezés kevés.
hiszen ugye a kontárok olyan szakembereket jelentettek eredetileg akik nem céhen belül voltak.
de az amikor egy szaki pofátlanul silány munkát ad ki a kezéből össze gányolja amit csinál és azért még komoly összeget kér az genyaság. szakmától függetlenül!
pláne ha olyan komoly dologról van szó mint egy jármű. azért én asztalosként legfeljebb lépcső korlát vagy galéria esetén kell hogy olyan komoly műszaki túlbiztosított paraméterekkel dolgoznom. míg egy autó szerelő emberéletért felel.
és nem is egyért.
sajnos a szakmai etikát mint tantárgyat nem tanítják az iskolában, vagy ha igen akkor nem olyan tanárok sokszor akikre azt lehet mondani, hogy ők bizony a szakma grállovagjai.
(ezzel most bizonyára megsértettem jó pár tanárt...)
:)
Fenyő illat....
lírai...
Gyanta szag.
szóval te vagy az akit helyettem vettek fel autószerelőnek? csak azért mert betelt a bútorasztalos létszám?
Leestek a padlóra, már nem tudom hogy hogy jöttem haza a város másik végéből (miskolc)
csak arra emlékszem hogy nehezen. és utána 2 hétig vacakolt vele a szerelő mert álitólag
ehhez gyári új tengely a jó és használtra nem bízná (pedig a bontóban ott volt vagy 3db rendőrségi felicia) én meg voltam olyan marha és elhittem neki.
egy hónapja aztán a kuplung pedál leesett és kiderült hogy ez bizony nem új gyári tengelyen volt hanem a régire felheggesztette a szaki.
Trehány vagyok, nem vitás. Mentségemül szolgáljon, hogy nem én járok vele, 50 ezer km van benne, és a szintet néha ellenőrzöm. Sajnos nincs túl sok tapasztalatom a tartós, hosszútávú üzemeltetésben, egy szebb világban 3 évente cseréltem autót, és mindig újra. Hát ennek vége lett, de ha segítetek, kitanulom a buherálást.
Az élet kiszámíthatatlan. Én sem gondoltam volna, hogy a rendszerváltás után a villanyszerlő jobban megél majd, mint egy elektronikai műszerész. (Pedig az utóbbi presztizse volt nagyobb.)
Könnyen meglehet, hogy az elektromos autók elterjedésével sokkal kevesebb autoszerelő kell majd, és átképzik magukat bútorasztalosnak.
én készséggel elismerem hogy sajnos nem értek az autóhoz. egy szerelőhöz képest.
(bár...)
ez azon a szép 1987-es napon lett elrontva amikor elsőre nem vettek fel a Bútorasztalos szakra és én vidáman bandúkoltam az iskola másik végébe hogy autószerelőnek jelentkezzem...
Sajnos a sors közbeszólt a sarkon beforduló Kató néni (rokon) képében, aki anyám panaszára beprotezsált asztalosnak. (ahelyett hogy autószerelőnek protezsált volna)
így most wopel mester joggal szidhat ha hülyeséget írok...
de csak találkozzak vele olyan fórumon ahol a tölgyfa-bükk fa vs. mahagóni házkörűli felhasználásáról értekeznek...
A fékpedál leragadásán én már túlestem. Ugyanúgy jelentkezett, mint nálad: melegben lenyomva maradt a fékpedál. A szerelőm egy fékolaj cserével orvosolta, már 10 éves volt a gyári olaj benne. Tényleg komolyan kell venni, hogy időnként cserélni kell. DoT4-et kellet vennem bele, a mennyiségre ár nem emlékszem.
Cimbora az nem baj hogy hülyeségnek mondod amit írok.
lelked rajta.
Én saját kútfőből a saját tapasztalataim alapján írom azt amit írok. Ez persze lehet butaság is.
Viszont Cimbora ha te hozzáértő, esetleg szerelő vagy akkor a másik hozzászólót ne fikázd mégha rosszat ír akkor se, mert nem rossz szándékból teszi, inkább javíts ki.
Sokkal jobban vettem volna ha azt írod:
Józsi ez nem úgy van ahogy írod, mert ez és ez nem állja meg a helyét mert ezt csak ez okozhatja.
Ebből én is tanulnék, ők is tanulnának, és a többiek is tudnák kamatoztatni.
Erra azt mondanám ok. igazad van én csak felhasználói szinten értek az autóhoz te meg szakmai profizmusból mondod azt amit.
de így cimbora ne haragudj nem fogadom el tőled a kioktatást.
Van egy kis bibi. Kinnmaradt az esőn az ülés. diszperzit már kevesebb rajta, de 1 perc ücsörgés után, mintha behugyoztál volna........... így is kell? elvileg kiszárad, de nem tudom, meddig tart.
Forgácsot elviszem, ha útban van. comcéd ad zsákot. Ami a dömperre felfér, viszem.
Ja! Ára van? vagy csak útban....?
Katalizátor eladással várnék. most nagyon megy lefelé a nemesfémek ára:
Hát ha csak párás időben van gond akkor ,,párásítani,, kell:-DD
Ellenőrízni kellene a hengerveszteséget amikor rángat , ez is lehet 1 hibalehetőség (leragadó szelep). Ez sztem megoldható lenne, és az összes csatit ellenőrízni. Apró dolgokon múlik a boldogság;)
Szalonnám, ülésem, diszperzitem most nincs eladó, ezért ezekkel nem tudok fizetni érte... de ha marad a forgácsból, akkor én is elviszek majd vagy két zsákkal:)