Ha jól átrágtad magad az adatokon,írd le a véleményed.Bennem semmi hátsó szándék sincs,de az olajos topik hülyeségeit sem viselem el.Szinte csak a Castrolról szól.Remélem a mostani váltóolaj vásárlásom volt az utolsó Castrol termék.A termék rossz.Sajnos más márka,csak 20 literes kiszerelésben van.Marad a Merci szervíz.
Mol se rossz, de ugyanazért a pénzért jobbat is lehet venni. Persze olyat kell beletölteni amelyik teljesíti a gyári előírásokat nem csak a viszkozitást kell nézni és az árat. Én azért nem Molt használok mert drága.
A minőséggel vannak a bajok az olajoknál,és egyszerűen a nagy részük alkalmatlan a használatra.Egyszerűen nincs meg bennük, megfelelő %-ban,a szükséges adalék.Egyetlen kivétel az Eneos olaj.Mivel a kamionok nagy része hosszú csereidejű olajat használ,én a Sprinterbe,meg a Mercikbe csak olyat veszek.Sok oka van.Motorolaj szűrése.A legjobb szűrők kétfokozatúak,és nagy befogadóképességűek.Márkás legyen.A gázolajszűrő,az egyik legjelentősebb alkatrész,ami egyre nagyobb terhelésnek van kitéve.Sajnos látható,az egyik legjobb szűrőről szoktunk képeket betenni a Jumperes topikba.Én még külön kutatom a témát.A sebváltó működése majd hidegben kiderül,mert sokszor nem lehet kapcsolni,amig nem melegszik fel az olaj.A Castrol olajjal jártam így,most.Pedig minden paramétere az előírtnál jobb(????).
Miért? Melyik nem fontos a pollenszűrőt kivéve? :)
Szerencsére a légszűrő egy elég egyszerű dolog, amit ha az ember kézbevesz, látja ha szakadás, ill egyéb hibája van. Egy olaj-gázolajszűrőnél nem látod mi van benne, itt sokkal megnyugtatóbb, ha márkás.
A szűrőképesség egy másik dolog. Nagy különbségek nem lehetnek ebben.
egy teszt:
az utolsó 3 szűrő, az ilyen olajos fújkálós sportszűrő, nem papír szűrő. Persze nem teherautó szűrőről van szó a tesztben, de a lényeg látszik. Szinte 1 %-on belül vannak (a noname is)...
A molról a véleményed különösebben nem érdekel, az olaj minőségük rendben van, aki ennek az ellenkezőjét mondja, az hazudik. Ásványi szintetikus váltásról (hogy jön a képbe a szintetikus?) kb az a véleményem, hogy ha a motorban a fos ásványi olaj miatti lerakódások tarják egyben a szimmeringet, és tarják bent az olajat, akkor ott már nem az lesz az elsődleges gond. Egyébként nincs semmi gond az ásványival sem, ha időben cserélik, és akkor nem lesz gond az olajváltásból sem. Egyébként amit írtam, mol essence egy "félszinti" olaj, valószínűleg hidrokrakk, tehát nem szintetikus.
A váltókba speciális olaj kell.A légszűrő az egík legfontosabb szűrő,mivel ez védi a motort a portól.A Mol olaj felejtős,ahogy a mol kútak is.Tisztességes magyar ember nem vásárol Mol terméket.Majd csak akkor, ha visszaállamosítjuk.Az öreg motorok rákfenéje,hogy a szimeringek kényesek az olajok változtatására.Ásványi után nem teszünk szintetikusat.
difi: 1.9liter, API GL-5 85W-140, én mol hykomol k api gl-5 85W-140-es olajat raktam bele, ez viszonylag könnyen beszerezhető.
váltó: ha 6 sebességes, akkor 2.7liter API GL-4 75W-80 vagy 90, én meguin 75W-90 API GL-4-et raktam bele
motor: úgy emlékszem 6 - 6.5 liter ment bele a gyári előírás pedig ACEA: E2/E3, de az összes olajajánló ezenkívül ajánl turbodiesel olajakat, stb... Mivel ez egy közös nyomócsöves motor, én ezért egy ACEA B4-08 jóváhagyású olajat választottam, mol dinamic essence 10w-40, könnyen beszerezhető és olcsó.
Vagy ha nagyon ragaszkodsz a gyári olajokhoz, akkor urania.
Szűrőből érdemes márkásabbat venni, pl mann, hengst, bosch, esetleg mecafilter, purflux ezek általában gyári beszállítók, szóval rossz nem lehet. Ha nagyon szőrözöl, akkor gyári.
Levegőszűrőből én Filtront vettem (6000ft), mivel a többi kurv@ drága.
A tacho semmit sem ér,mivel már csak a digitálisakat engedélyezik.Szűrőket és olajat a Kovács autónál,vagy a Zsu.hun.UFI,vagy Fiaam márkájút.Az olajra kérdezz rá a volt gazdájától.
Az uniós rendszámot azért rakattam fel,mert ha ki kell mennem külföldre,meg szerintem előbb vagy utóbb úgyis kötelezővé teszik!!!!!
Van egy eladó tahóóóóógráfom!!!!Mit ér??? Megkérdeztem a közlekedés felügyeletet,s ők mondták,hogy csak akkor kell használnom ha "hivatalosan" felakasztok utánfutót,mert uge akkor már meghaladom a 3,5 tonna össztömeget!!!
Milyen oljat,s mennyit rakjak majd bele?Motor-váltó-difi!
Én is csak max rakottan vagy nagy emelkedőn használom az egyest. Csak minőségi vagy gyári szűrőket vegyél bele. Az olajcseréket meg ne csak a motorba csináld, váltóban is, a diffiben kicsit sűrűbben.
Át is írtam kapásból!!! :) 91.000HUF+9.000HUF év végéig a biztosításom!
Mehetek a közlekedés felügyelethez zöldkártya matricát kérni,mivel rakattam rá únijós rendszámot,s hamár ott vagyok tőlük is megkérdem mi a helyzet azzal a k@va tahóóógráffal!!!
Nem akarom elkiabálni de úgy megy,mint a rohadt nyúl!!! :9
Igazán mondhattátok volna,hogy üresen 2-ben induljak el vele mert az 1-s az tök felesleges!!!
Atom kényelmes vezetni,nem is gondoltam volna :)!!!
Sajnos a rendőr ismerős rosszul tudja. Menetlevelet nem kell vezetned csak. A bírság több százezer forint is lehet, ha a KPM állít meg, én a helyedbe tuti kiszedetném vagy ha korongos esetleg a műszakiig játszadoznék vele. Ide most nem írom le, hogy kell lehet te is ismered.
Van benne tachográf,de azt mondta rendőr ismerős,hogy nem kell használnom ha saját célra fuvarozok!A vonóhorogról én is hasonlókat hallottam,de majd még utána járok a helyi jegyzőnél is!Az már tuti,hogy nem kell semmilyen engedélyt szereznem az állatszállításra,vagyis legálisan vihetem magamat :)!!!
Ha van benne tachográf akkor kell használnod, akkor is ha magáncélra használod. Én is ezért szedettem ki, ahogy megvettem. A horgot szerintem se vetesd le. Magánszemélynek fent lehet a horog, még akkor is ha nincs benne tachográf. Sőt B jogsival az Iveco után kötve max 750kg-os futót is húzhatsz.