Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Liviati Creative Commons License 2011.09.18 0 0 1161

Én az Ivecomba litereseket vettem Agip és Q8 márkájúakat. Egyiket a váltóba, másikat a diffibe.

Előzmény: Törölt nick (1160)
Törölt nick Creative Commons License 2011.09.18 0 0 1160

Ha jól átrágtad magad az adatokon,írd le a véleményed.Bennem semmi hátsó szándék sincs,de az olajos topik hülyeségeit sem viselem el.Szinte csak a Castrolról szól.Remélem a mostani váltóolaj vásárlásom volt az utolsó Castrol termék.A termék rossz.Sajnos más márka,csak 20 literes kiszerelésben van.Marad a Merci szervíz.

Előzmény: cross_183 (1151)
Törölt nick Creative Commons License 2011.09.18 0 0 1159

http://www.olajszaki.hu/?mod=termeklap&id=28260   Ez nagyon jó,és olcsó.Pick Pack ponton átvéve.

Liviati Creative Commons License 2011.09.18 0 0 1158

Mol se rossz, de ugyanazért a pénzért jobbat is lehet venni. Persze olyat kell beletölteni amelyik teljesíti a gyári előírásokat nem csak a viszkozitást kell nézni és az árat. Én azért nem Molt használok mert drága.

Előzmény: Surci126 (1157)
Surci126 Creative Commons License 2011.09.18 0 0 1157

Mol olajat semmibe sem tennék,pláne nem egy haszonjárműbe.

Előzmény: cross_183 (1151)
Törölt nick Creative Commons License 2011.09.18 0 0 1156

A márkás szűrők adatait tudod?Az általad beírt márkák nagy része: alkalmatlan.

Előzmény: cross_183 (1151)
Törölt nick Creative Commons License 2011.09.18 0 0 1155
Előzmény: cross_183 (1151)
Törölt nick Creative Commons License 2011.09.18 0 0 1154
Előzmény: cross_183 (1151)
Törölt nick Creative Commons License 2011.09.18 0 0 1153
Előzmény: cross_183 (1151)
Törölt nick Creative Commons License 2011.09.18 0 0 1152

A minőséggel vannak a bajok az olajoknál,és egyszerűen a nagy részük alkalmatlan a használatra.Egyszerűen nincs meg bennük,  megfelelő %-ban,a szükséges adalék.Egyetlen kivétel az Eneos olaj.Mivel a kamionok nagy része hosszú csereidejű olajat használ,én a Sprinterbe,meg a Mercikbe csak olyat veszek.Sok oka van.Motorolaj szűrése.A legjobb szűrők kétfokozatúak,és nagy befogadóképességűek.Márkás legyen.A gázolajszűrő,az egyik legjelentősebb alkatrész,ami egyre nagyobb terhelésnek van kitéve.Sajnos látható,az egyik legjobb szűrőről szoktunk képeket betenni a Jumperes topikba.Én még külön kutatom a témát.A sebváltó működése majd hidegben kiderül,mert sokszor nem lehet kapcsolni,amig nem melegszik fel az olaj.A Castrol olajjal jártam így,most.Pedig minden paramétere az előírtnál jobb(????).

Előzmény: cross_183 (1151)
cross_183 Creative Commons License 2011.09.18 0 0 1151

ha jól látom ezt ajánlja a gyár a váltóba:

http://www.flitalia.it/en/trasporto/component/option,com_dspcatprod/Itemid,34/

 

api gl-4 75w-80, hát ez nem egy speckó olaj.

 

A légszűrő az egík legfontosabb szűrő

 

Miért? Melyik nem fontos a pollenszűrőt kivéve? :)

Szerencsére a légszűrő egy elég egyszerű dolog, amit ha az ember kézbevesz, látja ha szakadás, ill egyéb hibája van. Egy olaj-gázolajszűrőnél nem látod mi van benne, itt sokkal megnyugtatóbb, ha márkás.

A szűrőképesség egy másik dolog. Nagy különbségek nem lehetnek ebben.

egy teszt:

az utolsó 3 szűrő, az ilyen olajos fújkálós sportszűrő, nem papír szűrő. Persze nem teherautó szűrőről van szó a tesztben, de a lényeg látszik. Szinte 1 %-on belül vannak (a noname is)...

 

A molról  a véleményed különösebben nem érdekel, az  olaj minőségük rendben van, aki ennek az ellenkezőjét mondja, az hazudik. Ásványi szintetikus váltásról (hogy jön a képbe a szintetikus?) kb az a véleményem, hogy ha a motorban a fos ásványi olaj miatti lerakódások tarják egyben a szimmeringet, és tarják bent az olajat,  akkor ott már nem az lesz az elsődleges gond. Egyébként nincs semmi gond az ásványival sem, ha időben cserélik, és akkor nem lesz gond az olajváltásból sem. Egyébként amit írtam, mol essence egy "félszinti" olaj, valószínűleg hidrokrakk, tehát nem szintetikus. 

 

 

Előzmény: Törölt nick (1150)
Törölt nick Creative Commons License 2011.09.18 0 0 1150

A váltókba speciális olaj kell.A légszűrő az egík legfontosabb szűrő,mivel ez védi a motort a portól.A Mol olaj felejtős,ahogy a mol kútak is.Tisztességes magyar ember nem vásárol Mol terméket.Majd csak akkor, ha visszaállamosítjuk.Az öreg motorok rákfenéje,hogy a szimeringek kényesek az olajok változtatására.Ásványi után nem teszünk szintetikusat.

Előzmény: cross_183 (1149)
cross_183 Creative Commons License 2011.09.18 0 0 1149

Nemrég cseréltem az olajokat,

difi: 1.9liter, API GL-5 85W-140,  én mol hykomol k api gl-5 85W-140-es olajat raktam bele, ez viszonylag könnyen beszerezhető.

váltó: ha 6 sebességes, akkor 2.7liter API GL-4 75W-80 vagy 90, én meguin 75W-90 API GL-4-et  raktam bele

motor: úgy emlékszem 6 - 6.5 liter ment bele a gyári előírás pedig ACEA: E2/E3, de az összes olajajánló ezenkívül ajánl turbodiesel olajakat,  stb... Mivel ez egy közös nyomócsöves motor, én ezért egy ACEA B4-08 jóváhagyású olajat választottam, mol dinamic essence 10w-40, könnyen beszerezhető és olcsó.

Vagy ha nagyon ragaszkodsz a gyári olajokhoz, akkor urania.

Szűrőből érdemes márkásabbat venni, pl mann, hengst, bosch, esetleg mecafilter, purflux ezek általában gyári beszállítók, szóval rossz nem lehet. Ha nagyon szőrözöl, akkor gyári.

Levegőszűrőből én Filtront vettem (6000ft), mivel a többi kurv@ drága.


Előzmény: gyurikaur (1146)
Törölt nick Creative Commons License 2011.09.18 0 0 1148

A tacho semmit sem ér,mivel már csak a digitálisakat engedélyezik.Szűrőket és olajat a Kovács autónál,vagy a Zsu.hun.UFI,vagy Fiaam márkájút.Az olajra kérdezz rá a volt gazdájától.

Előzmény: gyurikaur (1146)
Surci126 Creative Commons License 2011.09.18 0 0 1147

Szia! Hát ne haragudj,de ezzel nagy hülyeséget mondtál,annyi lesz hogy aki meglátja az autódat,egyből azt gondolja hogy külföldről hoztad.

Előzmény: gyurikaur (1146)
gyurikaur Creative Commons License 2011.09.18 0 0 1146

Az uniós rendszámot azért rakattam fel,mert ha ki kell mennem külföldre,meg szerintem előbb vagy utóbb úgyis kötelezővé teszik!!!!!

Van egy eladó tahóóóóógráfom!!!!Mit ér??? Megkérdeztem a közlekedés felügyeletet,s ők mondták,hogy csak akkor kell használnom ha "hivatalosan" felakasztok utánfutót,mert uge akkor már meghaladom a 3,5 tonna össztömeget!!!

Milyen oljat,s mennyit rakjak majd bele?Motor-váltó-difi!

Szűrőkből melyik márka a jó???

Hol vegyem meg hozzá???

Előzmény: Liviati (1145)
Liviati Creative Commons License 2011.09.14 0 0 1145

Én is csak max rakottan vagy nagy emelkedőn használom az egyest. Csak minőségi vagy gyári szűrőket vegyél bele. Az olajcseréket meg ne csak a motorba csináld, váltóban is, a diffiben kicsit sűrűbben.

Előzmény: gyurikaur (1143)
Surci126 Creative Commons License 2011.09.14 0 0 1144

Örülök hogy ennyire tetszik,az olajcseréket ne felejsd (váltó,difi,motor)!

De azt mond már el nekem hogy minek uniós rendszám?

Előzmény: gyurikaur (1143)
gyurikaur Creative Commons License 2011.09.14 0 0 1143

Nah, hazahoztam a kicsikét!

Át is írtam kapásból!!! :) 91.000HUF+9.000HUF év végéig a biztosításom!

Mehetek a közlekedés felügyelethez zöldkártya matricát kérni,mivel rakattam rá únijós rendszámot,s hamár ott vagyok tőlük is megkérdem mi a helyzet azzal a k@va tahóóógráffal!!!

Nem akarom elkiabálni de úgy megy,mint a rohadt nyúl!!! :9

Igazán mondhattátok volna,hogy üresen 2-ben induljak el vele mert az 1-s az tök felesleges!!!

Atom kényelmes vezetni,nem is gondoltam volna :)!!!

Liviati Creative Commons License 2011.09.11 0 0 1142

Sajnos a rendőr ismerős rosszul tudja. Menetlevelet nem kell vezetned csak. A bírság több százezer forint is lehet, ha a KPM állít meg, én a helyedbe tuti kiszedetném vagy ha korongos esetleg a műszakiig játszadoznék vele. Ide most nem írom le, hogy kell lehet te is ismered.

Előzmény: gyurikaur (1141)
gyurikaur Creative Commons License 2011.09.11 0 0 1141

Van benne tachográf,de azt mondta rendőr ismerős,hogy nem kell használnom ha saját célra fuvarozok!A vonóhorogról én is hasonlókat hallottam,de majd még utána járok a helyi jegyzőnél is!Az már tuti,hogy nem kell semmilyen engedélyt szereznem az állatszállításra,vagyis legálisan vihetem magamat :)!!!

Liviati Creative Commons License 2011.09.11 0 0 1140

Ha van benne tachográf akkor kell használnod, akkor is ha magáncélra használod. Én is ezért szedettem ki, ahogy megvettem. A horgot szerintem se vetesd le. Magánszemélynek fent lehet a horog, még akkor is ha nincs benne tachográf. Sőt B jogsival az Iveco után kötve max 750kg-os futót is húzhatsz.

Előzmény: gyurikaur (1134)
Törölt nick Creative Commons License 2011.09.11 0 0 1139

Ők semmit sem mondanak.

Előzmény: gyurikaur (1138)
gyurikaur Creative Commons License 2011.09.11 0 0 1138

ok!

Minden az okmányirodától függ,hogy mit mondanak!!!

Előzmény: Törölt nick (1137)
Törölt nick Creative Commons License 2011.09.11 0 0 1137

A horgot ne vedd le.Sosem tudni,hogy mikor kell.A REND őrei nem szoktak kötözködni.

Előzmény: gyurikaur (1134)
gyurikaur Creative Commons License 2011.09.11 0 0 1136

oks!

sikítok itt ha nálam van az autó!!!!

Előzmény: klaszlo74 (1133)
gyurikaur Creative Commons License 2011.09.11 0 0 1135

köszi!

remélem beválik!

Előzmény: Surci126 (1131)
gyurikaur Creative Commons License 2011.09.11 0 0 1134

Állítólag benne kell lennie mert euro4-s besorolású,de majd az okmányirodában megkérdezem ha íratom át!!!

Menetlevelet nem kell vezetnem mert saját célra használom,s a tachográfot se kell használnom!

Ha kikell vennem akkor ujra kell vizsgáztatnom,de akkor a horgot is leszedetem szerintem,hogy ne kötözködjenek velem a rendőrök!

Remélem az okmányirodában eltudnak mondani mindent!!!!!

Előzmény: Liviati (1132)
klaszlo74 Creative Commons License 2011.09.10 0 0 1133

Szia,érdekelne a dolog,majd hívlak!

Előzmény: gyurikaur (1130)
Liviati Creative Commons License 2011.09.09 0 0 1132

Ha saját névre és nem cégnévre veszed akkor a tachográfot szereltesd ki. Saját néven menetlevelet se kell vezetned.

Előzmény: gyurikaur (1130)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!