Pénteken és szombaton megjártam az M6-60-at végig. Pénteken akadt nagyjából forgalom, bár Dunaföldvártól elég híg. M60 szinte üres. Szombati helyzet még enyhébb forgalom, csak Dunaújvárostól élénkült észrevehetően. Hogy érzékeltessem, az m60-as csomóponttól egészen Szekszárdig 120-al mentem, és sem én nem előztem, sem engem nem előzött senki, még az M60-ról hajtva fel előztem el egy járművet, aki lassan kopott ki a tükörből, az első jármű, amit ezután láttam, Szekszárdnál egy busz volt...
Ott van pl. a 7-es út nagyrécsei csomópontja. Amíg nem készült el a pálya, addig 90-es korlátozás volt. Mióta megvan a pálya, egyik irányból 50, másikból 70 a korlát. Indok is van, a buszmegálló, ahol embert még nem láttam, de buszt se. Természetesen a rendezés költségvetéséből gyorsító- és lassítósávra, esetleg egy rövidke járda építésére már nem futotta (mert ha már olyan veszélyes a hely, hogy 50-es korlátozás kell, akkor ezeket is illett volna megépíteni, nemde?)
6-os útnak az M6 Kókány idején elkészült szakasz dettó. A többi részhez szerencsére nem nyúltak - még.
Az a csomópont szerintem nem az önkormányzat, hanem a megyei közút kezelésében van, lévén főúton található. Körforgalom biztos nem fér el oda, mivel nagyon be van építve minden oldalról.
A "szegínyembör vízzelfőz" bölcsesség szerintem tipikusan kelet európai "érték", nyugaton valóban nem értik. El tudod nekik magyarázni a lényegét, de nem fogják megérteni. Véleményem szerint, nagyon nagy szerencséjük hogy nem igy gondolkoznak a Lajtán túl. OFF: vannak pl. haverjaim akik betegesen (és nosztalgikusan) ragazkodnak a 200as ikarus buszokhoz, mert hogy azok olyan "magyarok" és régiek, blabla. Én meg azonnal kukába dobnám az összeset, ha rajtam mulna.
Ferdítés akad a tisztelt képviselő "kérdésében" bőven... Azé' a jó nemzeti kormány 98-02 közt vagy 4-5 évig tökölt a 4-5Km-es szakasszal Albertirsa mögött kezdődő és Ceglédbercelig tartó szakasszal...ehhez képest "villám" tempóban készült el a Vecsés-Üllői elkerülő, az Abonyi elkerülő, és a Ceglédtől Abony nyugatig tartó 2x2-es rész. Sajnos, a legzsúfoltabb szakasz, Monor, Monorierdő, Pilis elkerülő sehogy nem áll, vagyis csak papíron, pedig messze a legfontosabb része lenne a projektnek, sőt, bátran mondhatom, az M0D szélesítés utáni első számúnak kéne lennie. Amit nem sikerül megértenem, Hogy Ceglédbercel és Cegléd közt miért nem sikerül az adott nyomvonalon a második félpálya megépítése.
Én azért írtam egy levelet a polgármesternek, talán nekik sem jó ez hogy szívják a dugónak állók füstjét.
Én megpróbáltam:
Tisztelt Polgármester úr!
Érdeklődni szeretnék Öntől, hogy miért kell a Balatonra ill. Velencei tóra tartó nyaralókat szívatni a Martonvásár területén található közlekedési lámpa rossz üzemeltetésével? A tegnapi nap folyamán (2010. 07. 10) a délelőtti órákban az TÁRNOKI ELÁGAZÁSTÓL Martonvásárig állt a kocsisor, az Önök remekül megtervezett és beállított közlekedési lámpájának köszönhetően!
Sok autóstársam (és jómagam is) bejelentettem a rendőrségen hogy kapcsoltassák ki ezt a lámpát a strandidényben, mert nagymértékben gátolja a 7-es főút gépkocsijainak szabad haladását.... Szerencsére kiküldtek 3 rendőrt és a lámpát kikapcsoltatták, bár a hatalmas torlódást nemigazán sikerült nekik sem felszámolniuk.
Javaslatom az alábbi lenne:
- Érdi Tescohoz hasonló un. turbókörforgalom vagy normál körforgalom kiépítése, bár gondolom a hely szűkülete miatt erre nem sok lehetőség lesz.
A Velence felől jövők balra kanyarodási lehetőséget meg kellene szüntetni, vagy a Rákóczi F. utca ill Ady Endre utca magasságában kellene elvezetni a balra kanyarodók forgalmát úgy, hogy lámpás kereszteződés helyett csak egy balra kanyarodó sáv lenne kijelölve itt, illetve ennek a balra kanyarodó sávnak a folytatása lenne a besoroló sáv azoknak akik az autópálya felől érd felé kívánnának haladni.
A Dózsa Gy. útról csak jobbra ( A velencei tó felé) illetve az utat keresztezve a Szent L. utcába lehetne haladni , melyre lényegesen kevesebb és ritkább zöld idő szükséges, ezzel csökkenthető lenne a hatalmas torlódás.
Másik megolás az un. hurok formában történő kanyarodás lenne: Amikor nem a 7-es útról kanyarodik az ember balra, a vasútállomás felé, hanem a Deák F. u. - Jókai M. út - Szent László út útvonalon keresztezi a 7-es utat, (ebben az esetben az ellenkező irányból jövők balra kanyarodását kellene megszüntetni de ezen hurokútvonal alapján Ők is vissza tudnak térni a 7-es útra Érd irányába) Így lényegében 3 percenként kellene kb. fél percre megszakítani a 7-es út forgalmát, még ez a megoldás is jobb mint a jelenlegi teljesen kaotikus Érdig ill Baracskáig tartó dugó.
Na tegnap leruccantam a velencei tóra. Az mennyire normális állapot a 7-es úton hogy a Tárnoki elágazástól Martonvárárig áll a sor (50 perc a dugóban) mert a Martonvásári Qrva lámpa visszafogja a forgalmat? Kihívtam a rendőröket is, azt mondták már kinn vannak, de lényegében nem sok hatása lett a forgalomra.
Nem lehetne-e átépíteni ezt a csomópontot, vagy valami más módon forgalmatszervezi itt?
amúgy nagy szagtekintély a srác, nagyon képben az utas témában, de a magyar alulfinanszírozós-úthálózatlerohadós szitut nem igazán bírja érzékelni, ésa "szegínyembör vízzelfőz" bölcsességet sem ösmeri...
persze náluk van péz dögivel, a hálózat alapvetően komplett, és űbertiptop minőségű, "csak" a kapacitásbővítést hanyagolták el 2-3 évtizeden keresztül, köszönhetően az ostoba zölgyeiknek...
Remélem az M43-on is lesz ilyen, feltéve, ha elkészül valaha. :-)) Mindenesetre azért a Tisza-hidat megnézném testközelből is. 31 éve nem adtak át hidat Szeged környékén.
szemmel látható, hogy a 2kerekű csorda minden rendelkezésre álló helyet betölt, ezért teljesen értelmetlen több adópénzt rájuk elpocsékolni, inkább le kell őket szállítani a drótszamaraikról... :-)
Az M0D-n én már évek óta nem járok, csak kamionstop idején de ez is egy két évente egy alkalommal. Nekem bejött a Balatonra az Északi partra augusztus 20-a hétvége előtti mega forgalomnál lefelé a Dunaújvárosi-híd-62-Székesfehérvár-8-Veszprém-mellékutakon. Székesfehérvárnál szép látvány volt az M7-es felett áthaladni a felüljárón, miközben alattunk kilométeres kocsisor volt a Balaton felé. Viszont az M0K az már nem erről híres, ott tényleg nagy galibának kell lennie, hogy dugó legyen, ami nagyon ritka, és az M31-es megint oszlatja a forgalmat. Így az M0D majd ha meglesz 2*3+leállóval, akkor lehet megint számítani arra, hogy időben el is érhető az úti cél.
Tegnap kora este le lehetett valószínűleg zárva az M0, mert teljesen beállt az M1/M7 bevezető és az Egérút is, és mindkettő tele volt kamionnal, ami amúgy nem jellemző. Ma szintén baleset, áll az egész.
Még melóznak rajta, szóval átadás tuti nem lesz, a befejezési határidő is ki lett tolva 15-ig. Én júli 23-ról hallottam, mint tervezett forgalomnak történő átadás. A NIF vezetőség csere ezt remélhetőleg nem befolyásolja.