Vigyázz, a teleszkóphoz speciálisan teleszkópszimering való. www.germalex.hu vagy www.szimering.com Náluk vettem a héten ETZ 250-hez, 1880ft volt a két darab.
Üdv urak! Kezdek teljesen tanácstalan lenni. Van egy 2008-as Aprilia Sportcity One 50 2T robogó a családban. 2500km, patyolat az egész. A motorblokk egyezik a Piaggio blokkos 50-es Scaráéval. A hibajelenség: nagy gázra csak hörög (3/4 gáz felett). Karbidugulás, gondoltam én. Szétszedtem, patyolat minden, átfújkáltam levegővel, féktisztítóval, semmi változás. Benzincsap, ha szívom, nyomja a nyálat. Mondom akkor nézzünk egy gyertyaképet. Burkolat, elektronika, pipa le, kulcs rá, nem jön. Benézek, hát a hengerfej egyik bordája úgy van öntve, hogy nem lehet kiszedni a gyertyát!!! Még rámegy a kulcs, de elfordulni nem engedi a borda. Várom a tanácsokat, megoldásokat mindkét hibára, kezdem feladni, ráültetem anyámat is valami szoci gépre inkább...
Hat elmeletben elegnek kell lennie. De gyorsan ki kell keresni a szervizleirasbol mennyi kell bele. Vigyaz az olcso szimeringel mert porul jarhatsz. Pik pak tonkre mehet. Nekem 2 hetet sem volt jo olyan. Viszont utana vettem egy komolyabb markat azzal 2 eve nincsen gondom. Igaz az sok ezer volt. Szoval szereles elso lepese szervizmanualban megnezni h mibol mennyi kell.
Úgydöntöttem magam cserélem ki a ScaraBélám teleszkóp szimeringjeit. Mert már a bal oldaliban szerintem nincs is olaj... és nem akarok vele tovább várni!
Kérdeztem szervizben is de ott min. 12 000 Ft-ot mondtak és a környéken nincs is szerelő, így még minimum 100 km.-es szállítás vagy motorozás(ami rossz teleszkóppal nem nagy öröm) is rájönne!
Megvettem a 2 szimeringet 650 Ft/db. és fél liter teleszkóp olajat 1500 Ft.
Na most a kérdés: elég lesz-e a fél liter olaj a két teleszkópba vagy majd megtudom ha szétszedtem és akkor szaladgálhatok utána???
Hagyuk ezt a gorgo temat mert emberek 95% fingja nincsen rola pontasan. Szerintem neked sincsen. A konnyebb gorgo jobb gyorsulas. Hihi nem igy van. Motor akkor gyors a legjobban ha nyomatekcsucson jar a motor. Az meg nyomatekgorbebol derul csak ki. No remel ertheto voltam. Mit kell tudnod kipufogo katalogus az tudja. Meg a vedshopokban is van. A motor meg nem akkor fogyaszt keveset ha szegenyen jar hanem mikor optimalis a benzin keverek. De errol is meselhetnek mi miert van volt lesz.
A gorgő témában megoszlik a véleményem, mert ha könnyű görgőket raksz bele akkor hamar felpörög és pont az alacsony súlya miatt nem képes kimenni a teljes pályaszakaszon. Ha pedig nehéz akkor a lasabban pörög föl és alacsonyabb fordulaton éri el a teljes kifutási értéket. Szerintem a sokéves tapasztalatomra gondolva.
Rá van írva, hogy katalizátoros de tisztítási folyamat számomra ismeretlen. Csere megoldható lenne, ha tudnám, hogy más minarelli blokkra való kipufogók mennyire kompatibilisek erre a blokkra.
Persze megoldás a nagyobb 4T-s motor de szerintem többet kellene teljesítenie egy picit.
A karburátor buzerálásával természetesen lehet fogyasztás csökkenést elérni, de a teljesítmény rovására. szegényebb keverék-alacsonyabb teljesítményszint.
Az a 6 liter abnormálisan sok. Maximum 4-ből meg kéne állnia. (nekem 3.3-3.4 körüli az átlagom, de én csak elvétve csutkázom, ja és 80-nál ez se megy sokkal többet, max. 90 a vége.)
Neten keresd meg a szervizmanualt. Szerintem mi sem tudjuk ezeket mashogy. A vegsebbeseget meg nem a gorgoszabja meg. Azt a variator es a szij. Ha ezek kopottak drastikusan csokken. Ha nem tetszik a gorgo sulya vedd ki mert meg mekkora van benne es tegyel bele nehezebbet. A kipufogo h tull halk. Honnan hiszed h kataliatoros? Ravan irva? Mert raszokot lenni. A masik h 2t motor idovel tele nyomja olajal kiput igy azt idonket tisztitani kell vagy cserelni es nem ossze visdza szabdalni meg kivenni belole dolgokat. Halk a kipu vegyel ra sport kemenyt. Mondjuk egy leovincet. A masik h attol h 100ccm meg nem versenylo csak egy motor mennyivel menjen 200-al. Vegyel nagyobb motort 4T ben es kevesebbet fogyaszt es jobban megy. A karbit nem buzeralni hacsak nem akarod tuningolni a teljes motort. De az sem fogyasztascsokenest eredmenyez hanem novekedest.
Jelenleg 15x12-es görgők vannak benne, de nem tudom, hogy hány grammos. Gyárilag mekkora van benne? Szerintem túl pörgős a motor mert 80 a vége ami szerintem kevés. Mekkor méretű a karbulátora és mennyit kellene fogyasztani átlagban szerintetek? Én 6 litert mértem.
A kipufogó nagyon halk, szerintem a benne lévő katalizátor folytja a motort. Kiszedhető belőlle a katalizátor?
Sziasztok!Keresek hibátlan állapotú Scara 500-at.Lehetőleg teljes doboz szettel.Cserébe ajánlok hibátlan,makulátlan teljesen gyári Yamaha YZF 600 R Thundercat. Nemrég jutottam szerencsével hozzá.De ez a jószág már nem nekem való. Ha valakit érdekel írjon ide vagy astrati11@gmail.com
H mikor lesz kesz nem tudom megmondani mivel meg a hibat sem tudom . Vagy is egy kozelito dolog van azt ennyi. MIkor megneztem megtudok mondani dolgokat mi mikor lesz kesz es h.
Az jó lenne. Én Dunaharasztiban lakom, de be tudom rakni a motort a berlingómba, ha vinni kell. Csak az a baj, ha bármi alkatrész kell hozzá, akkor így hétvégén honnan lehet beszerezni. A másik , ami persze az én gondom, hogy ezzel járok melóba, naponta 2 órát spórol nekem a motor, ha nem kell héveznem.
Ami hiányzik belőle: első villa,teleszkóp, benzinpumpa,gyujtótrafó,km jeladó
Ami még benne van: injektor,levegőinjektor,levegőkompresszor,variátor kompletten,szíj, ülés, idomok,első-hátsó lámpa,hátsó rugóstag,kormány,müszerfal,első hátsó féknyereg stb stb...
Csak együtt eladó!
Az ára: 40.0000 Ft
Szállításban sajnos nem tudok segíteni.
Elérhetőség: bondarbalazs at gmail . com 30 696 58 55
hÁT O Szokot valalni motor javitast vissza kell keresni a telszamjat itt a forumon. Hazhoz szokot menni. vagy ha Érd közeleben jarsz akkor en is meg tudom nezni a motorod meg itthon vagyok mert par nap mulva megyek vissza svedbe.
Olvastam valamelyik hozzászólásban, hogy vállalsz szerelést is. Nekem egy 50-es scarabeóm van, ami 4 hónapja került hozzám. Melóba járok vele. 1 hónapja tönkrement hátol egy csapágy, amit megcsináltak, jó is lett, csak egy kicsit visít, gondolom a kihajtás is kapott egy kicsit. Ez nem lenne probléma, de 4 napja hátulról ha bemelegszik, furcsa morgó hang jön. Legalábbis úgy hallom, hogy hátulról, a szerelőhöz, aki csinálta nem szeretnék menni, mert nagyon nehezen lett kész és hiányzik két dekli csavar is , mert elhagyta. Szerettem volna amúgy is átnézetni, de azt nem tudta már megcsinálni. Nálad hogy működik a szerelés? Mikor lehetne róla szó? Én örülmék, ha minél hamarabb lehetne. Kösz.
Festett már valaki otthon robogót? Elég csúnya már a színe (kopott piros) és szeretném feketére festeni.
Otthon a garázsban megvalósítható a dolog? Nincsenek rajta mély karcok, javítani nem kell, csak felcsiszolni és lefújni.
Milyen csiszolóval csináljam (olvastam már a 120-tól a 800-ig).
És, ami a lényeg: szórópisztolyom nincs, érdemes próbálkozni flakonos (sprays) festékkel? Autófelnit festettem már vele, meg konvektort, kipufogót, de műanyag idomot még nem.
Kosz a karbiba az h te kitakaritottad az nem biztos h tiszta. Mivel a kis furatokat te kezzel a budos eletbenem tudod kitisztitani. Ahoz min nagynyomasu levego kell es eros oldoszer ami nem benzin. Mondjuk fektisztito. De az is meg kispajas par oldoszerhez krpest. Akkor ha pl tud ilyet csinalni meg a vakumosbenzincsap vvacakol. Mert ha szivatoval ujra elindul az mindig benzingondra utal. De h mi pontosan a hibba igy neten keresztul senki nrm fogjs neked megmondani.
50-es 2T Scarán mitől lehet, hogy pöccre indul, aztán úgy 100-200 m után ha ráhúzom a gázt belassul, majd miután ráhúzom a kézi szívatót felpörög és innentől nincs vele gond?