Sokunk gyermekkorát idézik ezek a képek, melyeket sokan szívesen nézegetünk: milyen is volt akkor a vasút, amikor még komoly teherforgalom volt, a járműpark a jelenleginél sokkal színesebb és nagyobb darabszámú volt. Az Interneten - és a fórumokban is - szinte vadászni kell ezekre a képekre, ez a fórum az ilyan képek gyűjtóhelye lehet.
Egy ilyen kétszintes autószállítón lévő autókkal majdnem komoly baleset történt. Egyik NDK-s Trabantos büszkén kitűzte a frissen vett ostorantennát, ami jó magas volt. Át is húzott a felsővezetékkel, és Ferenc környékén a Trabant ki is gyulladt. Ez volt a kisebbik baj, a nagyobbik, hogy az autósok elkezdtek felmászni az autószállítóra, hogy oltsák a tüzet. A ferenci forgalmosta rohanva kapcsolta ki a nagyfeszültséget, nehogy agyoncsapkodja őket a villany. Ezt a 90-es évek elején hallottam, 5-10-15 évvel korábban történhetett.
1948 augusztus 25/26 éjszakáján súlyos baleset történt Balatonmáriafürdő állomás és Balatonberény megállóhely között a fővonalon. Mint a helyszínrajz és a 2289/II sz. vonat mozdonyvezetőjének vallomása is tanúsítja (azt hitte a "vicinálison" jön szembe vonat), akkor még megvolt a "második" vágány. Az esemény feldolgozása idején próbáltam valami közelebbi időpontot találni a vágány megszüntetésére, de nem akadtam pontosabb adatra. Egyes visszaemlékezések szerint a pálya visszabontása az 1960-as éveke elején történt, de ez egyáltalán nem biztos.
Ez a kép elvileg 1928-ban készült Balatonberény megállóhelyen, márpedig ott tudtommal mindig egyvágányú volt a 30-as vonal. Szerintetek mi az a másik vágány?
1986 előtt még nem volt lassújel kimutatás. Az állandó lassújelek - ha jól emlékszem - a szolgálati menetrendkönyv elején voltak felsorolva (m. segédkönyv sem volt), az ideiglenesekről pedig parancskönyvet illetve í. rendelkezést adtak.
Hogy mikor vezettték be a havi kimutatást, nem tudom. 1997-ben már volt, az biztos.
1980 körüli lassújelkimutatást keresnék a 100a és 140 vonalakra! Ha valakinek vannak olyan adatai is, hogy melyik vonat milyen szerelvényösszeállításban közlekedik, az is nagyon jól jönne. Vagy emlékek alapján is jobb a semminél.
Ilyen épület elvileg lehetséges, csak nem tudom elképzelni, hogy mi lett volna a funkciója. A térközjelző kezelő épületének túl közel volt az állomáshoz.
Ilyen épület Budán volt, túl a Bartók hídon, kb. a buszgarázzsal szemben. Ott nagyon jól látszik az alapja, és az nem is volt nagyon kis épület (ja jól tudom, laktak is benne).
Ma kihasználtam a hó- és lombmentes környezetet és felkerestem a Külső-Mester utca feletti vasúti felüljárót. Azon a helyen, ami az egykori villamos sín és a vasúti töltés közé esik - itt készülhetett a felvétel - találtam egy közel vízszintes placcot, amin elférhetett egy kis emeletes épület. Most ott áll egy felsővezetéktartó oszlop. Még most is megvan az a beton lépcsősor, ami felvezet placcra. Az út túlsó oldaláról készült a csatolt kép. Jobboldalon volt a villamos két hídja, amiből mára már csak a hídfők maradtak meg a támfalban.
Sziasztok! Segítséget kérnék. Az 1967-es jellegrajz albumban található Bat 5900 és BDat 5900 sorozatról keresek képeket, mert vasútmodellezem és az akkori korszaknak megfelelően szeretném modellben elkészíteni. Ha valaki csak az átfestés utáni képet tud, azt is megköszönöm. Mail-em publikus. Üdvözlettel ZolTTán
A képet a gép egykori vezérétől kaptam. Van még esetleg valakinek korabeli képe a mozdonyról? A napokban elméletileg benéz hozzám az öreg, biztosan örülne Ő is. Előre is köszönjük!