Keresés

Részletes keresés

manhattani Creative Commons License 2009.01.15 0 0 2229
Egy ilyen kétszintes autószállítón lévő autókkal majdnem komoly baleset történt. Egyik NDK-s Trabantos büszkén kitűzte a frissen vett ostorantennát, ami jó magas volt. Át is húzott a felsővezetékkel, és Ferenc környékén a Trabant ki is gyulladt. Ez volt a kisebbik baj, a nagyobbik, hogy az autósok elkezdtek felmászni az autószállítóra, hogy oltsák a tüzet. A ferenci forgalmosta rohanva kapcsolta ki a nagyfeszültséget, nehogy agyoncsapkodja őket a villany. Ezt a 90-es évek elején hallottam, 5-10-15 évvel korábban történhetett.
Előzmény: Szakácspeti (2223)
Kalapácsman Creative Commons License 2009.01.15 0 0 2228
Barcs
Talicskás tengernagy Creative Commons License 2009.01.15 0 0 2227
Igen, bár ez Aa.
Előzmény: by-169 (2226)
by-169 Creative Commons License 2009.01.15 0 0 2226
Az Apv-én volt harmonika átjáró?
Előzmény: Szakácspeti (2223)
7578 Creative Commons License 2009.01.15 0 0 2225

Szervusztok!

 

Újabb kincsek a Drehscheibe-n-:)))

 

http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?17,4123500

mk4047 Creative Commons License 2009.01.15 0 0 2224
Első ránézésre a "125 éves a MÁV" c. kiadványból valók...
Előzmény: Szakácspeti (2223)
Szakácspeti Creative Commons License 2009.01.14 0 0 2223

Sziasztok!

 

Ezeket a képeket a neten találtam. Gondoltam beteszem ide is :-)

OFF a képek készítőitől előre is elnézést kérek!!!!

Bárdos Imre Creative Commons License 2009.01.14 0 0 2222
Előzmény: Bárdos Imre (2221)
Bárdos Imre Creative Commons License 2009.01.14 0 0 2221
1948 augusztus 25/26 éjszakáján súlyos baleset történt Balatonmáriafürdő állomás és Balatonberény megállóhely között a fővonalon. Mint a helyszínrajz és a 2289/II sz. vonat mozdonyvezetőjének vallomása is tanúsítja (azt hitte a "vicinálison" jön szembe vonat), akkor még megvolt a "második" vágány. Az esemény feldolgozása idején próbáltam valami közelebbi időpontot találni a vágány megszüntetésére, de nem akadtam pontosabb adatra. Egyes visszaemlékezések szerint a pálya visszabontása az 1960-as éveke elején történt, de ez egyáltalán nem biztos.

Előzmény: kombi (2216)
zmagix Creative Commons License 2009.01.14 0 0 2220
Tudomásom szerint nem volt akkor még Keresztúron elág és Szentgyörgyről ment a vonat Keresztúr felé.
kombi Creative Commons License 2009.01.14 0 0 2219
Elvileg igen.
Előzmény: Törölt nick (2218)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.14 0 0 2218
Értem, köszi! Ezek szerint a Szentgyörgyön a vonatokról lejáró mozodonyok várakoztatására szolgáló csonkavágány volt régen a 37-es vonal eleje.
Előzmény: kombi (2216)
kombi Creative Commons License 2009.01.14 0 0 2217
37-es
Előzmény: kombi (2216)
kombi Creative Commons License 2009.01.14 0 0 2216
37-zs vonal

A somogyszobi vonal eredetileg HÉV vonalként készült, Balatonszentgyörgyig volt megépítve a vágánya.

A II vh. után, a sínhiány miatt bontották vissza a vágányt.
Előzmény: Törölt nick (2215)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.14 0 0 2215
Ez a kép elvileg 1928-ban készült Balatonberény megállóhelyen, márpedig ott tudtommal mindig egyvágányú volt a 30-as vonal. Szerintetek mi az a másik vágány?

gumidani Creative Commons License 2009.01.13 0 0 2214
Előzmény: hkv (2211)
drdoktor Creative Commons License 2009.01.13 0 0 2213
képet nem lelék, de talán a cikk érdekes lesz:
http://www.tankonyvtar.hu/main.php?objectID=5547653
Előzmény: hkv (2211)
kisczako Creative Commons License 2009.01.13 0 0 2212
Értem, köszönöm!

kCz
Előzmény: doboztam (2208)
hkv Creative Commons License 2009.01.12 0 0 2211
régi magyar vasúti kályhákról keresnék képeket!
1047 005-2 Creative Commons License 2009.01.12 0 0 2210
"Hogy mikor vezettték be a havi kimutatást, nem tudom. 1997-ben már volt, az biztos."

Az is biztos,hogy már 1989-ben is volt.
Előzmény: doboztam (2208)
M47-1239 Creative Commons License 2009.01.12 0 0 2209
Van valakinek 20 évesnél idősebb képe a győrasszonyfai állomásról?
doboztam Creative Commons License 2009.01.12 0 0 2208
1986 előtt még nem volt lassújel kimutatás. Az állandó lassújelek - ha jól emlékszem - a szolgálati menetrendkönyv elején voltak felsorolva (m. segédkönyv sem volt), az ideiglenesekről pedig parancskönyvet illetve í. rendelkezést adtak.

Hogy mikor vezettték be a havi kimutatást, nem tudom. 1997-ben már volt, az biztos.
Előzmény: kisczako (2207)
kisczako Creative Commons License 2009.01.06 0 0 2207
Jó estét!

1980 körüli lassújelkimutatást keresnék a 100a és 140 vonalakra! Ha valakinek vannak olyan adatai is, hogy melyik vonat milyen szerelvényösszeállításban közlekedik, az is nagyon jól jönne. Vagy emlékek alapján is jobb a semminél.

Köszönöm előre is!

kCz
Oedinburch Creative Commons License 2009.01.05 0 0 2206
Köszöntem!
Előzmény: Gashpy (2199)
manhattani Creative Commons License 2009.01.05 0 0 2205

Ilyen épület elvileg lehetséges, csak nem tudom elképzelni, hogy mi lett volna a funkciója. A térközjelző kezelő épületének túl közel volt az állomáshoz.

 

Ilyen épület Budán volt, túl a Bartók hídon, kb. a buszgarázzsal szemben. Ott nagyon jól látszik az alapja, és az nem is volt nagyon kis épület (ja jól tudom, laktak is benne).

Előzmény: 1435mm (2203)
manhattani Creative Commons License 2009.01.05 0 0 2204

Tényleg, az nagyon is lehetséges, hogy a jelzőhídról fényképeztek!

 

Az persze csak korábban volt ott, én a Dominós korszaktól járok arra, akkor már Kelenföld felé nem volt, csak Kelebia felé.

Előzmény: Golaz (2188)
1435mm Creative Commons License 2009.01.05 0 0 2203
Ma kihasználtam a hó- és lombmentes környezetet és felkerestem a Külső-Mester utca feletti vasúti felüljárót.
Azon a helyen, ami az egykori villamos sín és a vasúti töltés közé esik - itt készülhetett a felvétel - találtam egy közel vízszintes placcot, amin elférhetett egy kis emeletes épület. Most ott áll egy felsővezetéktartó oszlop. Még most is megvan az a beton lépcsősor, ami felvezet placcra. Az út túlsó oldaláról készült a csatolt kép. Jobboldalon volt a villamos két hídja, amiből mára már csak a hídfők maradtak meg a támfalban.

Előzmény: Golaz (2188)
ZolTTán Creative Commons License 2009.01.05 0 0 2202
Sziasztok! Segítséget kérnék. Az 1967-es jellegrajz albumban található Bat 5900 és BDat 5900 sorozatról keresek képeket, mert vasútmodellezem és az akkori korszaknak megfelelően szeretném modellben elkészíteni. Ha valaki csak az átfestés utáni képet tud, azt is megköszönöm. Mail-em publikus. Üdvözlettel ZolTTán
dud996 Creative Commons License 2009.01.05 0 0 2200
A képet a gép egykori vezérétől kaptam. Van még esetleg valakinek korabeli képe a mozdonyról? A napokban elméletileg benéz hozzám az öreg, biztosan örülne Ő is. Előre is köszönjük!
Gashpy Creative Commons License 2009.01.05 0 0 2199
Gőzmozdonyok számozaása 1911-től pl. ezen az oldalon.
Előzmény: Oedinburch (2193)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!