Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

vidéki43 Creative Commons License 2011.02.04 0 0 8142

Megírtam a tipusát is meg az évjáratát is! Tudom,hogy nehéz így,csak gondoltam hátha tapasztalatból tud valaki mondani valamit!

Előzmény: vwopel (8140)
style Creative Commons License 2011.02.04 0 0 8141

Jó reggelt!

A vizes-külső levegős olajhütő témához kis adat:

 

Reggel mértem,egyértelműen a motor melegitette a váltót végig.

1.9TDI a motor. -3.3C volt 6:40-kor.Érdekes este 11-kor mentem haza reggelre még 7 fok volt a váltóolaj.1km-enként irtam ki vag com-bol.

7,14,18,22,26,38,50,55,59,61,65,65,66,66,66.

Ez 14km adata,1770 motorfordulat lock uppal a 3. kilométertől.

Vizhőfok  7 és 10 fokkal előtte volt végig.76.2C ig ment fel a vizhőfok.

 

Szoval csak termosztátos kitet érdemes feltenni a vizes helyett.

 

 

vwopel Creative Commons License 2011.02.03 0 0 8140

Nem álló kocsival, álló motorral! Ne indítsd be csak rakd be az összes sebességbe, ha ez megy könnyen akkor a váltód elvileg jó. Ha így is uo. nehéz akkor vagy kapcsolószerkezet vagy váltó

De : szine, tipusa nagyon kéne ( mint amott is mondták) :-DDD

Előzmény: vidéki43 (8139)
vidéki43 Creative Commons License 2011.02.03 0 0 8139

Kedves vwopel!

 

Sajnos álló helyzetben sem veszi be a sebességet!,és kézi váltós igen!

Állok a lámpánál,üresben van és és utólsó pillantban szarakszok hogy sebességbe tudjam tenni!

 

Köszi a válaszodat!

Előzmény: vwopel (8138)
vwopel Creative Commons License 2011.02.03 0 0 8138

gyanítom, h kézi váltó:-P

 

álló motorral veszi mindet? mert akkor kuplung(kiemelés)

Előzmény: vidéki43 (8137)
vidéki43 Creative Commons License 2011.02.03 0 0 8137

Sziasztok!

 

Legyetek szívesek nekem tanácsot adni!

Napi 120 km-t ingázom a munkahelyem és a lakóhelyem közt keresztül Pesten immáron 10 éve.Sajnos kb három hónapja kezdett el vacakolni a váltóm,ugyan is nem tudtam sebességbe tenni.(1) Egy okos tojás autószerelő azt mondta kuplungoljak rá és beveszi.Így is történt.Most azóta már a 2-nél is meg a tolatásnál is gondok vannak.Elvittem egy szerelő műhelybe,mert az okos tojás autószerelő ismerősöm azt mondta,hogy a kuplung munkahenger van tönkre menve, és azért nem emeli ki.Nem ő nézte meg!!!! Viszont a szervizben azt mondták, hogy a váltóm van megkopva.Valamit gyorsan buzeráltak rajta,de nem lesz hosszú életű azt mondták.Váltót kell cserénem! Szerelő műhelyben a tulajt nagyon jól ismerem és ő is azt mondta,hogy annak örült volna,hogyha a kuplung szarakszik!!

Az autó 13 éves lesz az idén.Eddig nem kellett hozzányúlni!

Szerintetek is váltót kell cserétetnem?,

 

Válaszotokat előre is köszönöm

 

"Szőke nő"

MM. Creative Commons License 2011.01.30 0 0 8136

BMW, Aston Martin, Bentley-be szerelték

Előzmény: VÉNYOLC (8126)
MM. Creative Commons License 2011.01.30 0 0 8135

én a váltó belső olajhőmérőjének a jelét csapoltam meg, és van egy kis kijelző a hamutálcámba:D ha kihuzom mutatja a hőfokot, igaz VOLT-ban de én tudom az átváltást.

Előzmény: GalloG (8134)
GalloG Creative Commons License 2011.01.30 0 0 8134

Elsőre én applikálnék rá egy olajhőfok mérő apparátot, és nézném 1-2 hónapig mindenféle viszonyok között. Ha nem melegszik meg nagyon az olaj, akkor tök felesleges ilyen átalakításba belefogni és pénzt költeni rá. Ha sokszor használod nagy terheléssel (mindig intenzíven közlekedsz, vagy sokat vontatsz pl.), akkor lehet olaj melegedési gond szerintem, egyébként nem.

Ha pedig az említetthez hasonló műszaki hiba miatt melegszik túl az olaj, akkor nagyjűból mindegy, van-e plusz olajhűtő, attól nem javul meg ami elromlott.

Előzmény: bossery (8133)
bossery Creative Commons License 2011.01.30 0 0 8133

Csakis termosztátos olajhűtőben gondolkodom, a sima vízhűtő mellé pont befér, ott a hdi intercoolerének van kialakítva a helye, haver 406-osába rakott ilyet, ő a motorolajat hűti vele, porsche 928-hoz való szett pont klappol oda...szettben nem is vészes az ebay-en, 120Eu körül van.....

Csövek kilyukadásától nem félek, hiszen ezek fémhálós, erősített sok bar nyomást bíró csövek....

 

Valami olyan dolgot képzeltem, hogy a mostani vízhűtéses rendszert rajtahagyom, részben a téli felmelegítés, téli hűtésre valszeg elég is amit produkál...

ahogy belinkeltem lejjebb, nagyjából úgy lehetne megoldani, a két olajjárat csavarja ami a hűtőt tartja a váltóház tetején lyukas a vizes hűtőnek....de belefúrva a csavarba, behegesztve  a csőbe az olaj a levegős hűtő felé is el tud indulni, ha a termosztát engedi...90 fokos olajtermosztát van ezekben általában. Olajhőmérséklet 120-130 fokig normális, de nekem tavaly 160-ra is felment, ezt a kiolvadt műanyag perselyek mutatták, mivel hőterhelésük eddig biztosított....persze akkor a magas olajhő nem az elégtelen hűtéstől volt, hanem  a vezérlőtömb néhány szelepe csak félig nyitott állapotban működött, emiatt az olaj kvázi nem járt teljes kört, felmelegedett ami volt és kinyírta amit kinyírt....

 

 

Előzmény: VÉNYOLC (8127)
GalloG Creative Commons License 2011.01.30 0 0 8132

De! 2007. Értsd úgy, ahogy gondolom! :-)

Előzmény: VÉNYOLC (8131)
VÉNYOLC Creative Commons License 2011.01.30 0 0 8131

Ok. Nem 2007?

Előzmény: GalloG (8129)
VÉNYOLC Creative Commons License 2011.01.30 0 0 8130

Akkor jó, én úgy emlékeztem, hogy nem lehet belátni a veztömbtől.

Vajon gyári lehet, vagy már cseréltek bent? A BW pedig nem szokott tönkremenni....:(

Előzmény: V.6. (8128)
GalloG Creative Commons License 2011.01.30 0 0 8129

Nem, nem. 5HP30 szerintem csak hosszában beépített, hátsó kerék hajtású kocsikban van (volt).

 

C5-ben 1997-ig ZF 4HP20 van, onnantól pedig Aisin AM6. Mind a kettő rendesen használja a lock-up-ot (első fokozatban egyik sem, a többiben igen ha lehet).

Előzmény: VÉNYOLC (8126)
V.6. Creative Commons License 2011.01.30 0 0 8128

Elég csak a deknit levenni, és , meglehet látni a blokk tetején a szelepeket, és a végükön a csatlakozót.

Néztem a számokat is, de ott nem láttam a BW-t. De megnézem még egyszer.

Holnap csinálok egy képet is.

Előzmény: VÉNYOLC (8124)
VÉNYOLC Creative Commons License 2011.01.30 0 0 8127

Pont tőlem? :))

 

Hát izé, hozé... szóval ha van rajt termosztát akkot jó lehet, ha nem gagyi. Pl ha kilyukad, elreped a cső, vagy a csatlakozás, akkor oda a váltó.

Meg nem is tudom elképzelni, hogyan lehet kiléptetni az olajat a váltóból, de biztos van rá megoldás. Egyébként szerintem az, hogy a V6-os motorod sok hőt termel, az önmagában nem nagyon melegíti a váltót sztem. Egy TD sem hidegen megy, ráadásul ott turbó is van, ami tényleg jó meleg.

Előzmény: bossery (8105)
VÉNYOLC Creative Commons License 2011.01.30 0 0 8126

Ez tényleg érdekes. Már olvastam, de azt hittem elírták. Nem is veszek olyat:) Pedig az S2 C5 2.0 HDi-ben is mintha az lenne....

Előzmény: GalloG (8122)
VÉNYOLC Creative Commons License 2011.01.30 0 0 8125

210Nm, és még+ Renault. A többi jó:))

Előzmény: GalloG (8121)
VÉNYOLC Creative Commons License 2011.01.30 0 0 8124

Hogyan nézted meg, hogy BW szelepek vannak bent? Ahhoz jól szét kell dönteni a vezérlés részet a dekni alatt. Annyira szétszedted?:)

 

Ja, ha a váltó kerék felöli oldalán a típusszám után elvileg oda van írva a BW kód, akkor Borg Warner van bent.

Ilyesmit kell látnod, hogy: 20TP05, vagy 20TP06, stb.

 

Mi van a deknire festve? Le tudod fényképezni? Lehet, hogy az oljcserére utal a jelzés?

Előzmény: V.6. (8118)
MM. Creative Commons License 2011.01.30 0 0 8123

Nem értem én se miért igy csinálták, elég lenne elinduláskor a wandler, aztan meg össze is zárhatna, erő az van alacsony fordulaton is.

Előzmény: GalloG (8122)
GalloG Creative Commons License 2011.01.30 0 0 8122

Gyorsan gúgliztam, és valóban, azt írja a ZF doksi, hogy csak 4. és 5. fokozatban használja a lock-up lehetőséget. Érdekes. Pedig biztos van erő bőven egy olyan kocsiban, amiben 560 Nm tűrésű váltó van ahhoz, hogy alacsonyabb sebességnél/fokozatban is direkt hajtást használjon.

Előzmény: MM. (8116)
GalloG Creative Commons License 2011.01.30 0 0 8121

Ez örömteli. Igaz, a szelepeket megvenni nem annyira jó (anyagilag), de annak örülni kell, hogy megvan a hiba forrása. Manapság ez a legnagyobb jó, ami történhet hiba esetén.

 

Besorolás szempontjából a fő különbség az eltérő nyomaték tűrés. Az AL4 ha jól emléexem 250 Nm-ig jó, a 4HP20 pedig 330 Nm-ig. Ugyanazon gyártók a kisebb motoros modellekbe AL4-et, a nagyobb motoros modellekbe 4HP20-at tettek. Műszaki különbség viszont bőven akad, mert az AL4-es egy Siemens-PSA közös feljelsztésű izé (ha jól emlkéxem V8 írására), a 4HP20 pedig biztosan ZF gyártmány, így semmi közük ilyen téren egymáshoz.

Előzmény: V.6. (8118)
GalloG Creative Commons License 2011.01.30 0 0 8120

Ezt örömmel hallom! Az aktuális paripában (na jó, öszvérben :-) ugye 4HP18 van, és a következőnek kinézett modellek mindegyikében 4HP20 van.

Előzmény: Machado2 (8117)
V.6. Creative Commons License 2011.01.30 0 0 8119

Még annyit, hogy úgynézem volt már javítva, mert a deknin fehér festékkel, kézi írással számsor van festve. Ez javításra utal ugye?

Előzmény: V.6. (8118)
V.6. Creative Commons License 2011.01.30 0 0 8118

VÉNYOLC, GalloG!  Megvolt a részleges olajcsere. Rengeteget javult a váltóm már ettől is. ( AL4 ) Hidegen most már kevésbé ránt. Melegen mint a vaj. A szint most normális, de hogy mit keresett bent az a + 1 liter?  A szelonoid szelepeket cserélnem kell, pedig már az új fekete csatis Borg Warner szelepek vannak bent. ( Megnéztem. ) A töbieknek infónak: Csak hidegen, 2200 fordulat felett szerviz üzemmódba vált. A tapasztalatok szerint, és a diag szerint is, nyomás szabályozzó szelep hiba. 

Egyébként mi a főbb külömbség a 4HP20, ás az AL4 között?

 

Üdv mindenkinek!

 

Előzmény: Machado2 (8117)
Machado2 Creative Commons License 2011.01.30 0 0 8117

A 4HP18/4HP20 egyike a legjobb váltó konstrukcióknak, amiket Európában gyártottak. Talán a 70-es 80-as évek Mercedes váltói voltak csak jobbak.

Előzmény: GalloG (8113)
MM. Creative Commons License 2011.01.29 0 0 8116

ez se egy lockup barát, csak 4, v. 5 fokozatban 70km/h felett használja. szóval országut v. autopalyan hasznalja ki ezt a lehetőséget.

Előzmény: GalloG (8113)
GalloG Creative Commons License 2011.01.29 0 0 8115

Ezzel tisztában vagyok, csak ilyen módon leírva jobban érzékelteti, hogy melyikről is van szó. Ez azért fontos szerintem, mert a lock-up működésébe van beleszólása egyéb tényezőknek (ráadásul a működése a legtöbb esetben független a váltó aktuális fokozatától), a 4HP18 direkt hajtásába meg sajnos nincs.

Előzmény: bervas (8114)
bervas Creative Commons License 2011.01.29 0 0 8114

Csak halkan szólok, hogy a direkt hajtás és a lock-up ugyanaz a dolog két módon megvalósítva. Ugyanúgy tengelykapcsoló működtetésével történik, és ugyanúgy leveszi a citrom olajtöltetéről a teljesítmény átvitelt.

Előzmény: GalloG (8113)
GalloG Creative Commons License 2011.01.29 0 0 8113

Az igaz, hogy mindenhol csak nevetnek ezen a váltón, hogy milyen antik példány, de ennek ellenére rettentő sok működőképes a mai napig. Azért nem bánnék egy modernebbet, de ez van, ezt kell szeretni. :-)

 

Viszont az 5HP30 sokkal komolyabb váltó minden téren, nem csak nyomaték-tűrésre. Pl. lock-up van benne, így sokkal kevésbé fűti a váltóolajat, ha csak teheti. Lehet ezért nem kell rá a gyárinál komolyabb pulsz olajhűtő, mert amikor csak lehet, a lock-up zárva van, így nem az olaj viszi át a nyomatékot, így messze nem melegszik annyira. Meg a lock-up zárásával (pl. sport mód deaktiválása, majd lock-up használat) indirekt módon hűteni is tudja az olajat, ha jobban melegedni kezd a kelleténél.

 

A 4HP18-ban ilyen nincs, ott az 1-2 fokozatban mindig az olaj hajt, 3-4-ben meg mindig direkt hajtás van olaj nélkül. Viszont városban, 60 km/h alatt max. 2.-ban megy "olaj-hajtással" (elég nehéz 3.-ban tartani, olyan 45 körül menthetetlenül visszavált), és vontatás közben, nagyobb terhelésnél (hegyre fel, ami nagyobb gázt igényel) 70 körül is simán visszavált 2.-ba. Akkor pedig gondolom fűti rendesen az olajat. A 4HP20, amit sok helyen a 4HP18 leváltására használtak ebben újított leginkább: elekronikus vezérlést és minden fokozatban használható lock-up egységet kapott (persze mechanikusan nagyon más, de lényegében ezek a fontos változások). Na azokon már egy (általam ismert) autóban sincs levegős olajhűtő, csak a vizes hőcserélő.

Előzmény: MM. (8112)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!