Néhány friss tapasztalat az 1.0 verzióról. Most, hogy végre be lett járatva a masina és alkalom is adódott, futottam egy Sopron-Bp-Sopron távot. Nos... Hogy is mondjam... Nem akarom bántani a gépet, de nem épp autópályára termett az 1 L-es motorral. Országúton 90-100 körül nagyon szépen és kényelmesen lehet vele autózni. Igaz, előzni csak akkor szabad, ha az ember háromszor is átgondolta; egy, de inkább két fokozatot visszaváltott és még mindig közel s távol senki nem látszik szemben. Az autópálya már egy fokkal érdekesebb. 100 km/h-ig még gyorsul az autó, után már csak gyorsulgat. Stabil 120-at bírja, utána csak hörög. Vízszintes útfelületen kb. 127 km/h a vége. Lefelé akár a 130-at is eléri, hála a nagy hátsó felületnek, amibe könnyedén belekap a szél és tolja. Dombnak felfele csak negyedikben és csak 112 km/h-val működik a dolog. Mielőtt az ember előzés címén kimerészkedik egy teherautó mellé, figyelmesen bele kell nézni a tükrökbe, hogy lehetőleg Győrtől Komáromig senki ne jöjjön hátulról, akit zavarna vagy feltartana. Általános megfigyelés, hogy az eléggé alacsony oldalfalú gumikkal és a rövid tengelytávval eléggé pattog az úton. Minden kis hibát észrevenni vele.
Összegzés:
Az 1.0 L-es, 3 hengeres WagonR+ ideális városi kisautó, de 100 km-nél hosszabb útra indulni vele már kalandos vállalkozás.
Nálunk nyaraláskor húzták meg a hátsó kerékívet, persze ott ahol a fekete oldalvédő gumicsík véget ért. Szívinfarktust kaptunk amikor megláttuk a gumicsík "folytatását" egészen a hátsó lökhárítóig. Valaki nem tudott parkolni és otthagyta a "névjegyét" a fekete lökhárítójával. Hosszas "mosogatás után" a sárga szín alatt lévő fehér alapozó feltüntette magát. Úgyhogy mi is ilyen "körömlakkal" fogjuk megoldani. Hát ez van...nagy Istenke állatkertje...Nálunk már az alig több mint 1 hónapos autón ez már a második komolyabb sérülés.
Carlos2001,
nem lenne eleg a markaszervizekben kaphato gyari szinkoddal azonos "koromlakk",
en ezzel szoktam a kofelverodeseket, apro horzsolasokat javitani.
Szerintem fogadd el a 20 Ezres ajánlatot...nekem fel akarták törni (Ausztriában!! egy Wagont!!), a jobb hátsó ajtónál amódon, hogy ki akarták törni a kilincset. Alányúltak csavarnyúzóval és feszegették. Közben szépen fémig lehorzsolgatták. Viszont kiállta a próbát, én vittem fényeztetni :) 36E Ft volt egy ajtó metáltürkiz fényezése...milyen "szerencse", hogy van CASCOm...
Metálkék (adriakékl) Wagonom van, és történt egy minimális koccanás, ami lehorzsolta minimális helyen az első lökhárítómat. Fényezésre árajánlatok: márkaszerviz 40 ezer, szakszerviz 20 ezer. Nincs valami jó tippetek, lehetőleg Észak-Budán?
Sziasztok!
Teljesen más téma.
Egy kérdésem van: tud valaki valamit a csomagtartóban található szivargyújtó kimenetről? A műanyag borításon látszik a helye. De még nem szedtem szét, hogy mi van mögötte. Valakinek valami tapasztalata van erről? Mert ha lenne az nagyon jó hasznos és ésszerű dolog lenne például egy szivargyújtóról üzemeltethető hűtőtáska esetén.
Várom!
Nem gyárit vettem bele, mert az szakboltban is 30 fölött van, a márkaszerviz meg 40 körül adja kapcsolóval együtt. Amit én vettem az méretre ugyanakkora, csak a felfogatásai vannak máshol, így kellett dolgozni vele mire belemet, de nagyon gyári lett. Ja és ami nem mindegy 9600+ ÁFA volt párja.
De nem csak az ára miatt vettem ezt, ugyanis én nem ködlámpát akartam hanem távfényt, és az gyáriban nem volt. Nekem az előző kocsimon volt ködlámpa is meg távfény is, de mivel a Wagonra csak egy lámpa megy fel, így választanom kellett, és én a távfényt többször használtam és akkor is többet ért mint a ködlámpa.
Ha minden igaz akkor ma rakom vissza a lökhárítót, ezért majd csak hétfőn tudok véleményt mondani.
a kodos novemberi hajnalokon szerintem feltetlen! persze ha nem pesti vagy ,mert
ott szvsz tenyleg nem sok ertelme. en is szeretnek egyet a kocsimba :(, nemtom
az is be van e vezetekezve elore? /Opel Astra/
Na szóval!
Le kellett szednem azt a k*rva lökhárítót a ködlámpa miatt. De nem volt nagy durranás. Nekem elsőre tartott max 5 percig, és egyetlen bolhát sem törtem el.
De viszont teljesen be van vezetékelve a lámpa. Csak a kapcsolót és a relét kellett bedugni a helyére és már megy is.
Érdekelne, hogy valamelyikőtök rakott-e már be utólag ködlámpát a gyári helyre, a lokhárítóba, ugyanis fogalmam sincs, hogy honnan lehet hozzáférni normálisan. Remélem nem kell levenni a lökhárítót.
Köszi:
Tzl
U.i.: Esetleg még megirhatnátok azt is, hogy be van-e vezetékelve a helye.
Hehe :) A jó öreg Trabantos nyaralások :) A mi Trabink injektoros volt, sokan (gondolom Ti is) csodálkoztok hogy lehet. Egész egyszerű. Valami baj volt a "befecskendezéssel", így ha nem akart elindulni a drága, akkor üzemanyag tartály kinyit (ki ne tudná, hogy a motortérben volt elhelyezve, felül a tanksapka semmi védelemmel, páran ejtettek is bele cigarettát a megboldogultak...:), orvosi fecskendő hosszúúú tűvel elővesz, belemárt keverékbe, felszív, gyertya kivesz, befecskendez, gyertya berak, pöcc és már ki is pufog :) Számolta valaki hány ütem ez? :))
A wagonon a gyári michelin gumik eddig jól bírják az esőt is. Mondjuk még nem kellett használnom a vészféket. Ahol csúszkálni szoktam az ahogy a stefániáról rákanyarodunk a felvonulás térre, vagy dózsának hívják, van egy szintkülönbség (lejtő), ami macskakőből van készítve. Ha ott kicsit nagyobb sebességgel mész, akkor tuti kidobja a hátsó felét. De melyik autó nem? A hátsókerék meghajtású skoda 105-tel annak idején számomra rendkívül élvezetessé lehetett ezt tenni egy erőteljes gázpedál rúgással (BMWnél ezt gázfröccsnek hívnák:)...
Télre azért mindenképpen szeretnék rá téli gumit, nem a gagyi fajtából. A skodánál nem volt annyira gáz, ha padkáztam volna, vagy ha nekimentem volna valaminek, de ezt az autót már igencsak féltem a casco ellenére...
Ez az autóbeszámításos dolog az én esetemben úgy történt, hogy az öreg (és elég ócska) Samarámat felbecsülte egy autókereskedő (akit a szalon hajtott fel) 300.000,-Ft-ra amit le is perkált egyből és ezt (is) fizettem be nekik. A kereskedő előre aláíratta velem az adásvételi papírokat, de úgy, hogy a vevő (még)nem szerepelt rajta. Persze elmagyarázta, hogy egyetlen kereskedő sem (és ezek szerint autószalon sem) veszi meg az atót, hisz így kapásból neki kellene fizetnie az átírást, a súlyadót és eladáskor az eredetiség vizsgálatot. Ezért a kocsi addig amíg az új vevő meg nem érkezik kvázi a tied marad (persze gyakorlatilag nem, hisz az árát már megkaptad). Lehet, hogy valahol itt volt a félreértés, illetve biztos, hogy az ügynök megpróbálta saját zsebre eladni (vagyha nem akkor elég bénán csinálták). Mindenesetre örülök, hogy a dolog megoldódott.
Más. Most jöttem meg egy Horvát-Olasz körútról és mondhatom, hogy a kocsi kíválóan vizsgázott. Az átlagom 6,2 volt (jó néha több, mikor 130-al hajtottam). A kocsi kényelmes volt, a cuccunk elfért, ami hiányzott az a légkondi, amit sajna kihagytam a vásárlásnál (ma már tudom, hogy hiba volt).
Érdekes módon egyetlen WagonR+-os kollégával sem találkoztam az utakon. Új Wagon-t egyedül Padovaban láttam, igaz azt is egy autószalonban. Viszont a régebbi verziót többször is (mindegyik olasz volt).
Azért jó dolog, hogy egy megbizható autóval utazhattunk. Emlékszem, mikor szüleimmel voltam anno még a múlt században kirándulni (Wartburg ill. Trabant) a csomag egy része a tartalék alkatrészekből állt. Ráadásul nem is feleslegesen.
eso,
az biztos, hogy rendkivul mocskosak az utak, ezaltal rendkivul mocskosak lesznek az autok is
nehany km utan. foleg a liftback tipusok hatulja... 5. ajto rulez!
Leesett az első komolyabb eső évszakunkban ami azóta is taknyozza az amúgyis jó minőséggel bíró útjainkat.
Kinek milyen tapasztalata van?
Én eddig még nem pördültem meg...de az már kristálytisztán látszik, hogy - Wagonka szavaival élve - ajánlott az öreguras stílusú vezetés.
Gyerekek! A sztorim meg véget ért! A szereplők meg boldogan élnek (az autójukkal) míg meg halnak!
A hölgy becserkészte a vőt, elmondta, hogy a papírokat nem tudja átiratni mert az anyós (Édesanyám) rajta van még a forgalmin. Valamint mondta, hogy az szalonról is van tudomásuk. Erre a vő elvitte a papírokat, de az összeset és másnap visszaállított úgy ahogy a normális és földi halandóhoz illően kellett volna, hogy intéződjön a dolog. A hölgy visszavonja a feljelentését és az élet megy tovább. Mi sem teszünk feljelentést.
Ehelyett szolgjáljon tanulságul ezen sztori mindenkinek aki még a szalon környékére vagy hasonló szituációra adja a fejét.
Többen gondosan körülírtátok az ÁSZT. Szerintem nem lenne hitelrontás ha nevén nevezve a szalont írtátok volna le a történteket. Ezek tények , megtörtént dolgok , nem árt ha mindenki megismeri a cég árnyoldalait is.A forgalmuk + nem fog csökkeni.
Szóval példám legyen tanulság másoknak. Még szerencse, hogy a kocsiban legalább örömünk van!
Ja a fogyasztása városban légkondival 7 liter körül mozog, anélkül meg 6 liter körül leledzik. Szerintem azért nem rossz érték, nem? Elég diétás a fogyasztása nem?
Zoli ez azért erős...ne fesd az ördögöt a falra, mert lemászik és seggberúg (ez valami filmben volt asszem).
Persze...valaki meg mer venni egy autót, ezért veszélyben az élete. Ha egy nagy mercit vettek volna, na akkor esetleg igen :) De nem egy 2 milliós wagonnál...sőt, most egy használt matizról beszélünk...
Szóval Frenki, ne költözz el én azt mondom :) A rendszámot megváltoztathatod, pl Frenk-1 az jól mutatna :) De tényleg...ha félsz, ez majd megnyugtat. Hagyd a fenébe az egészet, max ne ajánld az Ászt az ismerőseidnek, de azért aludj nyugodtan szerintem.
...hát igen...elég "büdös" ez az egész! Eddig nagyon úgy fest, hogy én a családi tanácskozáson a "NEM" táblát fogom szorongatni...majd kiderül, hogy beborul...
fiuk!
azt hiszem a rendszamcsere keves, hiszen frankie cimet pontosan ismerik a szalonban.
ezek utan az uldozesi mania konnyen valhat veres valosagga. szar es peches ugy, de nem
Te vagy a kozvetett karosult /ugy latom/,ezert sem masznek en jobban bele az ugyebe.
picit maffia szaga is van, nem egy szimpla alkamazotti trukk -szerintem.
az biztos, hogy a szalont nem Te fogod tonkretenni, viszont kenyszerulhetsz meg arra, hogy bedugd hozzajuk az orrod. ebbol nem csak Te, de mi is tanultunk... koszonet erte.
anno nekem is autobeszmitas tortent! es almomban sem gondoltam volna ilyen sztorit.
Azért ajánlottam a peren kivüli egyeséget, mert akkor az ellenfél oldalán mindenkinek érdeke, hogy a konfliktus ne kapjon ujra lángra.
Ha meg ennyire félös a dolog, akkor cseréltess az ügylet után rendszámot.
Szia Wagonka!
Régen beszéltünk! Örültem jelenlétednek!
Nem rossz az ötlet...tetszik...A dilemmám oka csak az, hogy egyik verziónál sem szeretném ha "véletlenül" kromofágosítanák a fényezést...vagy már ez üldözési mánia kategóriába tartozik?
Én a helyedben elmennék egy ügyvédhez, és egy peren kivüli megállapodást javasolnék legalább 70 000 Ft értékben a szalonnak. Hülyék lennének, ha nem mennének bele. Egy vagy több korrupt alkalmazottal kapcsolatos hirnév veszteség ennek a sokszorosába kerülne nekik.
Van pecsétes, mindennel elátott szerződése a szalonnak, úgyhogy a Matiznak a szalon a tulaja.De szerinted miért ne másszak bele? Kiváncsi vagyok a véleményedre Dillemázzom, hogy feljelentsem-e a szalont vagy sem...eddig az igenre voksolok...legalábbis a sztori alapján
Kérdés, hogy a (felhatalmazott) szalon tényleg átiratta-e...mert ha tényleg egy alkalmazott trükkje, akkor a szalonnak annyi köze van a dologhoz, hogy a helyiségen belül történt egy olyan papír megírása, aminek talán már csak egy példánya van szegény Frenkinél. Persze ez neki csak jó, így már a szalon illetve az alkalmazott sara, de engem is idegesítene a dolog!