Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

gabek Creative Commons License 2001.09.16 0 0 292
Ahoj!

Néhány friss tapasztalat az 1.0 verzióról. Most, hogy végre be lett járatva a masina és alkalom is adódott, futottam egy Sopron-Bp-Sopron távot. Nos... Hogy is mondjam... Nem akarom bántani a gépet, de nem épp autópályára termett az 1 L-es motorral. Országúton 90-100 körül nagyon szépen és kényelmesen lehet vele autózni. Igaz, előzni csak akkor szabad, ha az ember háromszor is átgondolta; egy, de inkább két fokozatot visszaváltott és még mindig közel s távol senki nem látszik szemben. Az autópálya már egy fokkal érdekesebb. 100 km/h-ig még gyorsul az autó, után már csak gyorsulgat. Stabil 120-at bírja, utána csak hörög. Vízszintes útfelületen kb. 127 km/h a vége. Lefelé akár a 130-at is eléri, hála a nagy hátsó felületnek, amibe könnyedén belekap a szél és tolja. Dombnak felfele csak negyedikben és csak 112 km/h-val működik a dolog. Mielőtt az ember előzés címén kimerészkedik egy teherautó mellé, figyelmesen bele kell nézni a tükrökbe, hogy lehetőleg Győrtől Komáromig senki ne jöjjön hátulról, akit zavarna vagy feltartana. Általános megfigyelés, hogy az eléggé alacsony oldalfalú gumikkal és a rövid tengelytávval eléggé pattog az úton. Minden kis hibát észrevenni vele.

Összegzés:
Az 1.0 L-es, 3 hengeres WagonR+ ideális városi kisautó, de 100 km-nél hosszabb útra indulni vele már kalandos vállalkozás.

Üdv:
GABEK

frankie13 Creative Commons License 2001.09.15 0 0 291
Nálunk nyaraláskor húzták meg a hátsó kerékívet, persze ott ahol a fekete oldalvédő gumicsík véget ért. Szívinfarktust kaptunk amikor megláttuk a gumicsík "folytatását" egészen a hátsó lökhárítóig. Valaki nem tudott parkolni és otthagyta a "névjegyét" a fekete lökhárítójával. Hosszas "mosogatás után" a sárga szín alatt lévő fehér alapozó feltüntette magát. Úgyhogy mi is ilyen "körömlakkal" fogjuk megoldani. Hát ez van...nagy Istenke állatkertje...Nálunk már az alig több mint 1 hónapos autón ez már a második komolyabb sérülés.
Előzmény: Carlos2001 (288)
agi521 Creative Commons License 2001.09.14 0 0 290
Carlos2001,
nem lenne eleg a markaszervizekben kaphato gyari szinkoddal azonos "koromlakk",
en ezzel szoktam a kofelverodeseket, apro horzsolasokat javitani.

udv
zoli

Előzmény: Carlos2001 (288)
GaboR+ Creative Commons License 2001.09.14 0 0 289
Hali!

Szerintem fogadd el a 20 Ezres ajánlatot...nekem fel akarták törni (Ausztriában!! egy Wagont!!), a jobb hátsó ajtónál amódon, hogy ki akarták törni a kilincset. Alányúltak csavarnyúzóval és feszegették. Közben szépen fémig lehorzsolgatták. Viszont kiállta a próbát, én vittem fényeztetni :) 36E Ft volt egy ajtó metáltürkiz fényezése...milyen "szerencse", hogy van CASCOm...

Előzmény: frankie13 (287)
Carlos2001 Creative Commons License 2001.09.14 0 0 288
Sziasztok!

Metálkék (adriakékl) Wagonom van, és történt egy minimális koccanás, ami lehorzsolta minimális helyen az első lökhárítómat. Fényezésre árajánlatok: márkaszerviz 40 ezer, szakszerviz 20 ezer. Nincs valami jó tippetek, lehetőleg Észak-Budán?

Előre is köszi,

Carlos

frankie13 Creative Commons License 2001.09.14 0 0 287
Sziasztok!
Teljesen más téma.
Egy kérdésem van: tud valaki valamit a csomagtartóban található szivargyújtó kimenetről? A műanyag borításon látszik a helye. De még nem szedtem szét, hogy mi van mögötte. Valakinek valami tapasztalata van erről? Mert ha lenne az nagyon jó hasznos és ésszerű dolog lenne például egy szivargyújtóról üzemeltethető hűtőtáska esetén.
Várom!
Wégé Creative Commons License 2001.09.14 0 0 286
Elég régóta vezetek, de segítenétek nekem. Mi az a távfény??? Magyarul reflektor?
A kapcsolót hová építetted?
Előzmény: Tzl (284)
Wagonka Creative Commons License 2001.09.14 0 0 285
Kedves Tz
Barkácstapasztalatokkal, de szerelőakna nélkül megoldható-e a beépítés?

Pontosan hol találhatók azok a csavarok, amiket az első lökhárítóhoz oldani kell?

Hogyan szerelhető le a müszerfal, és milyen szinkódolásuak a kiépített vezetékek amihez csatlakozni kell?

Végül, meg lehet-e venni kitben (fényszórópár, rele, kapcsoló) a beépítendő berendezést és a 9600-FT os ár erre vonatkozik?

Előzmény: Tzl (284)
Tzl Creative Commons License 2001.09.14 0 0 284
Üdv!

Nem gyárit vettem bele, mert az szakboltban is 30 fölött van, a márkaszerviz meg 40 körül adja kapcsolóval együtt. Amit én vettem az méretre ugyanakkora, csak a felfogatásai vannak máshol, így kellett dolgozni vele mire belemet, de nagyon gyári lett. Ja és ami nem mindegy 9600+ ÁFA volt párja.
De nem csak az ára miatt vettem ezt, ugyanis én nem ködlámpát akartam hanem távfényt, és az gyáriban nem volt. Nekem az előző kocsimon volt ködlámpa is meg távfény is, de mivel a Wagonra csak egy lámpa megy fel, így választanom kellett, és én a távfényt többször használtam és akkor is többet ért mint a ködlámpa.

Ha minden igaz akkor ma rakom vissza a lökhárítót, ezért majd csak hétfőn tudok véleményt mondani.

Üdv mindenkinek:
Tzl

Előzmény: GaboR+ (282)
agi521 Creative Commons License 2001.09.13 0 0 283
a kodos novemberi hajnalokon szerintem feltetlen! persze ha nem pesti vagy ,mert
ott szvsz tenyleg nem sok ertelme. en is szeretnek egyet a kocsimba :(, nemtom
az is be van e vezetekezve elore? /Opel Astra/

udv
zoli

Előzmény: GaboR+ (282)
GaboR+ Creative Commons License 2001.09.13 0 0 282
Hali!

Próbáltad is? Van valami értelme? Mennyibe került az "anyag"?

Előzmény: Tzl (281)
Tzl Creative Commons License 2001.09.13 0 0 281
Na szóval!
Le kellett szednem azt a k*rva lökhárítót a ködlámpa miatt. De nem volt nagy durranás. Nekem elsőre tartott max 5 percig, és egyetlen bolhát sem törtem el.
De viszont teljesen be van vezetékelve a lámpa. Csak a kapcsolót és a relét kellett bedugni a helyére és már megy is.

Tzl

Előzmény: Tzl (280)
Tzl Creative Commons License 2001.09.12 0 0 280
Üdv mindenkinek!

Érdekelne, hogy valamelyikőtök rakott-e már be utólag ködlámpát a gyári helyre, a lokhárítóba, ugyanis fogalmam sincs, hogy honnan lehet hozzáférni normálisan. Remélem nem kell levenni a lökhárítót.

Köszi:
Tzl

U.i.: Esetleg még megirhatnátok azt is, hogy be van-e vezetékelve a helye.

GaboR+ Creative Commons License 2001.09.06 0 0 279
Hehe :) A jó öreg Trabantos nyaralások :) A mi Trabink injektoros volt, sokan (gondolom Ti is) csodálkoztok hogy lehet. Egész egyszerű. Valami baj volt a "befecskendezéssel", így ha nem akart elindulni a drága, akkor üzemanyag tartály kinyit (ki ne tudná, hogy a motortérben volt elhelyezve, felül a tanksapka semmi védelemmel, páran ejtettek is bele cigarettát a megboldogultak...:), orvosi fecskendő hosszúúú tűvel elővesz, belemárt keverékbe, felszív, gyertya kivesz, befecskendez, gyertya berak, pöcc és már ki is pufog :) Számolta valaki hány ütem ez? :))

A wagonon a gyári michelin gumik eddig jól bírják az esőt is. Mondjuk még nem kellett használnom a vészféket. Ahol csúszkálni szoktam az ahogy a stefániáról rákanyarodunk a felvonulás térre, vagy dózsának hívják, van egy szintkülönbség (lejtő), ami macskakőből van készítve. Ha ott kicsit nagyobb sebességgel mész, akkor tuti kidobja a hátsó felét. De melyik autó nem? A hátsókerék meghajtású skoda 105-tel annak idején számomra rendkívül élvezetessé lehetett ezt tenni egy erőteljes gázpedál rúgással (BMWnél ezt gázfröccsnek hívnák:)...
Télre azért mindenképpen szeretnék rá téli gumit, nem a gagyi fajtából. A skodánál nem volt annyira gáz, ha padkáztam volna, vagy ha nekimentem volna valaminek, de ezt az autót már igencsak féltem a casco ellenére...

Előzmény: Wégé (278)
Wégé Creative Commons License 2001.09.06 0 0 278
Ez az autóbeszámításos dolog az én esetemben úgy történt, hogy az öreg (és elég ócska) Samarámat felbecsülte egy autókereskedő (akit a szalon hajtott fel) 300.000,-Ft-ra amit le is perkált egyből és ezt (is) fizettem be nekik. A kereskedő előre aláíratta velem az adásvételi papírokat, de úgy, hogy a vevő (még)nem szerepelt rajta. Persze elmagyarázta, hogy egyetlen kereskedő sem (és ezek szerint autószalon sem) veszi meg az atót, hisz így kapásból neki kellene fizetnie az átírást, a súlyadót és eladáskor az eredetiség vizsgálatot. Ezért a kocsi addig amíg az új vevő meg nem érkezik kvázi a tied marad (persze gyakorlatilag nem, hisz az árát már megkaptad). Lehet, hogy valahol itt volt a félreértés, illetve biztos, hogy az ügynök megpróbálta saját zsebre eladni (vagyha nem akkor elég bénán csinálták). Mindenesetre örülök, hogy a dolog megoldódott.

Más. Most jöttem meg egy Horvát-Olasz körútról és mondhatom, hogy a kocsi kíválóan vizsgázott. Az átlagom 6,2 volt (jó néha több, mikor 130-al hajtottam). A kocsi kényelmes volt, a cuccunk elfért, ami hiányzott az a légkondi, amit sajna kihagytam a vásárlásnál (ma már tudom, hogy hiba volt).
Érdekes módon egyetlen WagonR+-os kollégával sem találkoztam az utakon. Új Wagon-t egyedül Padovaban láttam, igaz azt is egy autószalonban. Viszont a régebbi verziót többször is (mindegyik olasz volt).
Azért jó dolog, hogy egy megbizható autóval utazhattunk. Emlékszem, mikor szüleimmel voltam anno még a múlt században kirándulni (Wartburg ill. Trabant) a csomag egy része a tartalék alkatrészekből állt. Ráadásul nem is feleslegesen.

agi521 Creative Commons License 2001.09.06 0 0 277
hali,

eso,
az biztos, hogy rendkivul mocskosak az utak, ezaltal rendkivul mocskosak lesznek az autok is
nehany km utan. foleg a liftback tipusok hatulja... 5. ajto rulez!

story,
happy end :-)

udv
zoli

Előzmény: frankie13 (276)
frankie13 Creative Commons License 2001.09.06 0 0 276
Sziasztok!

Leesett az első komolyabb eső évszakunkban ami azóta is taknyozza az amúgyis jó minőséggel bíró útjainkat.
Kinek milyen tapasztalata van?

Én eddig még nem pördültem meg...de az már kristálytisztán látszik, hogy - Wagonka szavaival élve - ajánlott az öreguras stílusú vezetés.

Gyerekek! A sztorim meg véget ért! A szereplők meg boldogan élnek (az autójukkal) míg meg halnak!

A hölgy becserkészte a vőt, elmondta, hogy a papírokat nem tudja átiratni mert az anyós (Édesanyám) rajta van még a forgalmin. Valamint mondta, hogy az szalonról is van tudomásuk. Erre a vő elvitte a papírokat, de az összeset és másnap visszaállított úgy ahogy a normális és földi halandóhoz illően kellett volna, hogy intéződjön a dolog. A hölgy visszavonja a feljelentését és az élet megy tovább. Mi sem teszünk feljelentést.
Ehelyett szolgjáljon tanulságul ezen sztori mindenkinek aki még a szalon környékére vagy hasonló szituációra adja a fejét.

babazoli Creative Commons License 2001.09.03 0 0 275
Többen gondosan körülírtátok az ÁSZT. Szerintem nem lenne hitelrontás ha nevén nevezve a szalont írtátok volna le a történteket. Ezek tények , megtörtént dolgok , nem árt ha mindenki megismeri a cég árnyoldalait is.A forgalmuk + nem fog csökkeni.
agi521 Creative Commons License 2001.09.03 0 0 274
persze ez teljesen jo fogyi ertek, szerintem is.
Előzmény: frankie13 (273)
frankie13 Creative Commons License 2001.09.03 0 0 273
Mit számítattál be? Azé vagy ilyen vagány! :-)

Szóval példám legyen tanulság másoknak. Még szerencse, hogy a kocsiban legalább örömünk van!
Ja a fogyasztása városban légkondival 7 liter körül mozog, anélkül meg 6 liter körül leledzik. Szerintem azért nem rossz érték, nem? Elég diétás a fogyasztása nem?

Előzmény: GaboR+ (269)
GaboR+ Creative Commons License 2001.09.03 0 0 272
Zoli ez azért erős...ne fesd az ördögöt a falra, mert lemászik és seggberúg (ez valami filmben volt asszem).
Persze...valaki meg mer venni egy autót, ezért veszélyben az élete. Ha egy nagy mercit vettek volna, na akkor esetleg igen :) De nem egy 2 milliós wagonnál...sőt, most egy használt matizról beszélünk...

Szóval Frenki, ne költözz el én azt mondom :) A rendszámot megváltoztathatod, pl Frenk-1 az jól mutatna :) De tényleg...ha félsz, ez majd megnyugtat. Hagyd a fenébe az egészet, max ne ajánld az Ászt az ismerőseidnek, de azért aludj nyugodtan szerintem.

Előzmény: GaboR+ (269)
frankie13 Creative Commons License 2001.09.03 0 0 271
...hát igen...elég "büdös" ez az egész! Eddig nagyon úgy fest, hogy én a családi tanácskozáson a "NEM" táblát fogom szorongatni...majd kiderül, hogy beborul...
Előzmény: agi521 (270)
agi521 Creative Commons License 2001.09.03 0 0 270
fiuk!
azt hiszem a rendszamcsere keves, hiszen frankie cimet pontosan ismerik a szalonban.
ezek utan az uldozesi mania konnyen valhat veres valosagga. szar es peches ugy, de nem
Te vagy a kozvetett karosult /ugy latom/,ezert sem masznek en jobban bele az ugyebe.
picit maffia szaga is van, nem egy szimpla alkamazotti trukk -szerintem.
az biztos, hogy a szalont nem Te fogod tonkretenni, viszont kenyszerulhetsz meg arra, hogy bedugd hozzajuk az orrod. ebbol nem csak Te, de mi is tanultunk... koszonet erte.

anno nekem is autobeszmitas tortent! es almomban sem gondoltam volna ilyen sztorit.

udv
zoli

Előzmény: Wagonka (267)
GaboR+ Creative Commons License 2001.09.03 0 0 269
Frenki! Wagont cserélni?? Remélem csak 1 másik wagonra :)) En épp most vettem egy 500as mercit második autónak a Wagonkám mellé...
Előzmény: frankie13 (268)
frankie13 Creative Commons License 2001.09.03 0 0 268
...meg autót! :-)
Hát nemtom, majd otthon még rágódunk egyet a családdal együtt is...szomorú és uuuutálatos az egész... :-((
Előzmény: Wagonka (267)
Wagonka Creative Commons License 2001.09.03 0 0 267
Azért ajánlottam a peren kivüli egyeséget, mert akkor az ellenfél oldalán mindenkinek érdeke, hogy a konfliktus ne kapjon ujra lángra.
Ha meg ennyire félös a dolog, akkor cseréltess az ügylet után rendszámot.

Előzmény: frankie13 (266)
frankie13 Creative Commons License 2001.09.03 0 0 266
Szia Wagonka!
Régen beszéltünk! Örültem jelenlétednek!
Nem rossz az ötlet...tetszik...A dilemmám oka csak az, hogy egyik verziónál sem szeretném ha "véletlenül" kromofágosítanák a fényezést...vagy már ez üldözési mánia kategóriába tartozik?
Előzmény: Wagonka (265)
Wagonka Creative Commons License 2001.09.03 0 0 265
Én a helyedben elmennék egy ügyvédhez, és egy peren kivüli megállapodást javasolnék legalább 70 000 Ft értékben a szalonnak. Hülyék lennének, ha nem mennének bele. Egy vagy több korrupt alkalmazottal kapcsolatos hirnév veszteség ennek a sokszorosába kerülne nekik.
Előzmény: frankie13 (264)
frankie13 Creative Commons License 2001.09.03 0 0 264
Szia Zoli!

Van pecsétes, mindennel elátott szerződése a szalonnak, úgyhogy a Matiznak a szalon a tulaja.De szerinted miért ne másszak bele? Kiváncsi vagyok a véleményedre Dillemázzom, hogy feljelentsem-e a szalont vagy sem...eddig az igenre voksolok...legalábbis a sztori alapján

Előzmény: agi521 (262)
GaboR+ Creative Commons License 2001.09.03 0 0 263
Hali

Kérdés, hogy a (felhatalmazott) szalon tényleg átiratta-e...mert ha tényleg egy alkalmazott trükkje, akkor a szalonnak annyi köze van a dologhoz, hogy a helyiségen belül történt egy olyan papír megírása, aminek talán már csak egy példánya van szegény Frenkinél. Persze ez neki csak jó, így már a szalon illetve az alkalmazott sara, de engem is idegesítene a dolog!

Előzmény: babazoli (261)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!