Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

hicky Creative Commons License 2014.03.12 0 0 50198

Akkor is jelezne hosszan.Az nem lenne megoldás.

Előzmény: superbfanatic (50196)
Donibcsi Creative Commons License 2014.03.12 0 0 50197

Superben nagyon ritka a szenzorhalal, ezt kimertek neked, vagy csak ugy bloffre akarsz elkolteni egy valag penzt?

a kabelhiba sokkal nepszerubb ennel a modellnel.

Előzmény: hicky (50195)
superbfanatic Creative Commons License 2014.03.11 0 0 50196

Üdv!

Ha már úgy is halott, miért nem vágod le amíg nem lesz meg az új?! Én nekem is rossz az egyik és kihúztam mert idegesített az állandó csipogás.

Előzmény: hicky (50193)
hicky Creative Commons License 2014.03.11 0 0 50195

Okés!Elhiszem én neked! :) A te képed jobb,szóval az a cikkszámú ultrahangos tolatóradarról van szó.Olyat kellene találnom.Az Ebay-en van eladó,akár 1db-os lehet venni,de nem igazán tudom,hogy amit ott vásárolnék az jó lenne.Ezért kellene itthon találni elfogadható áron.

Előzmény: 409 (50194)
409 Creative Commons License 2014.03.11 0 0 50194

Rendelés szempontjából mindegy, hogy melyik a hibás, mint írtam, hátul egyforma a négy szenzor. de, ha a kép kell, azon ne múljon :-))

 

 

 

Előzmény: hicky (50193)
hicky Creative Commons License 2014.03.11 0 0 50193

Gondoltam ez egyértelmű,mivel van Superb II. topik,akkor ez nem lehet más,mint az I. :)

De nem kötekedni akarok!

Sajnos azon az ábrán amit kinyomtattak nekem nem szerepel az a szám amit te írtál.De a képen talán látható,hogy melyik szenzor a hibás,mert be van karikázva.

 

Előzmény: 409 (50192)
409 Creative Commons License 2014.03.11 0 0 50192

"ha már Superb I. topik :)"

 

 Az miből derül ki? Mert kiírva nincs...

 

Hátul egyforma a négy szenzor. 3U0 919 275 B

Előzmény: hicky (50188)
lkcar Creative Commons License 2014.03.11 0 0 50191

 

Aha, így már értem.

Köszönöm!

Előzmény: stevie-13 (50190)
stevie-13 Creative Commons License 2014.03.11 0 0 50190

Azonban néhol látok agyméretet, az mi? Ill. vajon mi a superb-hez való agyméret?

 

 

A felni közepén lévő lyuk ("központosító furat") átmérője. A Superb esetén ez 57.1 mm.

 

Kisebb agyméretűt nem tudsz felszerelni, a nagyobb átmérőt központosító alátéttel igen. Ha új felnit veszel, akkor adják hozzá, ha használtan, akkor le lehet gyártatni.

Előzmény: lkcar (50186)
hicky Creative Commons License 2014.03.11 0 0 50189

Amúgy a szemek a helyén vannak! :) Nem szemtelen!Sose lesz olyan! ;)

Előzmény: bigjohni (50181)
hicky Creative Commons License 2014.03.11 0 0 50188

Szia!

 

Hátsó tolató radarról van szó,és 3U ha már Superb I. topik :)

Előzmény: 409 (50184)
hicky Creative Commons License 2014.03.11 0 0 50187

Szia Johni!

 

Csak estére tudom megmondani,mert melózom,és a papír amin a cikkszám szerepel nincs nálam.

Köszi!

Előzmény: bigjohni (50181)
lkcar Creative Commons License 2014.03.11 0 0 50186

Sziasztok

 

Egy kis segítséget kérnék.

Az autómra (superb) 7x16 5x112 ET45 méretű felni való, gondolom alufelniből is.

Azonban néhol látok agyméretet, az mi? Ill. vajon mi a superb-hez való agyméret?

 

előre is köszi

Airbag. Creative Commons License 2014.03.11 0 0 50185

Hicky,hívj fel....

409 Creative Commons License 2014.03.10 0 0 50184

Első, vagy hátsó?  Alvázkód 3U, vagy 3T?

Előzmény: hicky (50178)
ckerti Creative Commons License 2014.03.10 0 0 50183

A taxisárga szín is előjött neki a karambol során? 

:-)

Előzmény: Airbag. (50182)
Airbag. Creative Commons License 2014.03.10 0 0 50182

A lökös nem sérült mikor a gyalogossal találkoztál?

:D

Előzmény: hicky (50178)
bigjohni Creative Commons License 2014.03.10 0 0 50181

Tehát most az autód szemtelen?

 

Kellene egy cikkszám, és rákérdezek.

Előzmény: hicky (50178)
TraguAre Creative Commons License 2014.03.10 0 0 50180

Nem tudom mennyire lehet sikeres a bontó, elég kurrens alkatrész. Hullanak mint a legyek.

Előzmény: Varshi (50179)
Varshi Creative Commons License 2014.03.10 0 0 50179

Bontó?

 

Próbáld meg őt: http://forum.index.hu/User/UserDescription?u=364617

Van boltja és bontója is.

Előzmény: hicky (50178)
hicky Creative Commons License 2014.03.10 0 0 50178

Sziasztok!

 

Nem tud valaki egy olyan helyet ahol kaphatnék 1 db tolató radar szemet?Vagy akár egy komplett 4-es szettet ami megfizethető.A márkaszervizben 1 db szem pótlása 46.000ft lenne.

Kerestem a neten de nem igazán találtam.Sajnos a 4 radar szem közül a 3. az amelyik megadta magát,és amíg nincs pótolva nem is működik a radarom.

Varshi Creative Commons License 2014.03.07 0 0 50177

Én nyírtam már ki gyengébb autón is 30e-nél. Igaz, nem Octi.

De másnak nem is volt gondja vele az anyatopikjából. Viszont én meg rúgtam neki, mindenhogy, kitekert kormánnyal, kanyarban, mindenhogy.

Előzmény: Octi19 (50176)
Octi19 Creative Commons License 2014.03.07 0 0 50176

Nem hiszem, hogy csukló... inkább csapágy!

Igaza van Stevie-nek! A csuklónak az általad említett kímélő üzem nélkül is dupláját- tripláját simán kellene bírnia!
(persze becsúszhat egy-egy gyengébb alkatrész is néha...)

Előzmény: koorn (50172)
stevie-13 Creative Commons License 2014.03.07 0 0 50175

Féltengelycsuklónak az élettartam után érdeklődnék tőletek. Nekem 115000 km van egy 2008 gyártású superb-be és balra kanyarodásnál elkezdett kattogó hangot hallatni. 

 

 

Elméletileg legalább a dupláját le kellene tudnia futni egy ftcs-nak, de becsúszhat egy-egy gyengébben sikerült alkatrész. Ha más komoly baj nem volt az autóddal 2008 óta, akkor összességében nyerésre állsz sok más autóshoz képest :-)

 

 

Előzmény: koorn (50172)
stevie-13 Creative Commons License 2014.03.07 0 0 50174

közben itt gyorsan megvitattuk, hogy csak Neked szar.

 

 

"A tehénszar finom étel - egymilliárd légy nem tévedhet." 

 

Maradjunk abban, hogy mindenki jót akar, és a felmerülő kérdésekre a lehető legjobban igyekszik válaszolni. 

 

Akit pedig a konkrét kérdés érint, az a többféle leírt gondolat ütköztetéséből ki tudja magának hámozni a lényeget. 

 

 

 

 

Előzmény: Donibcsi (50171)
bigjohni Creative Commons License 2014.03.07 0 0 50173
SI vagy SII?
Előzmény: koorn (50172)
koorn Creative Commons License 2014.03.07 0 0 50172

Hello

 

Féltengelycsuklónak az élettartam után érdeklődnék tőletek. Nekem 115000 km van egy 2008 gyártású superb-be és balra kanyarodásnál elkezdett kattogó hangot hallatni. Érdekes hiba gumiharang cserélve volt időben mégis, ilyen hibajelenség jött elő. Nem lett kanyarodás közben sohasem erőltetve Köszönöm választokat. 

Donibcsi Creative Commons License 2014.03.07 0 0 50171

Lemondott a kulcsnélküli indításról is.....

Te írtad, hogy ne bánkódjon, mert a Bose szar, közben itt gyorsan megvitattuk, hogy csak Neked szar.

Nem vagyunk egyformák

Előzmény: stevie-13 (50170)
stevie-13 Creative Commons License 2014.03.06 0 0 50170

Egy prémium hangrendszer csodálatosan szól, egy -ezek szerint- avatatlan fülnek, és ami neki jó, azt Neked el kell fogadni. Pont. Nincs duma, hogy ilyen olyan hanghullám, meg bit, ahogy szili írta.

 

 

Korrekt. 

 

Csak nem erről volt szó :-)

 

Bigjohni olyan autóba szerelmesedett bele, amiben történetesen nincs prémium hangrendszer. Neki írtam, hogy ne bánkódjon.

 

Természetesen ha valakinek van Bose vagy B&O cucca ÉS tetszik neki, az remek dolog.

 

Love, peace, unity :-)

Előzmény: Donibcsi (50168)
stevie-13 Creative Commons License 2014.03.06 0 0 50169

A Te autódban hány hangszóró volt?

 

 

Oldalanként kettő (mély + magas), plusz egy mélynyomó.

 

 

A hangfalban több hangszóró van, mivel a magas nem fogja átvinni a mély frekvenciákat és fordítva. Ez is fizika. A hallható sávot két hangszóró sem fogja lefedni.

 

 

Ez egy kicsit messzire visz, inkább az Autóhifi topikban szeretnék róla beszélni.

 

A lényeg: léteznek olyan szobai hangszóró rendszerek, amik oldalanként 1 db szélessávú hangszóróval operálnak, és egyéb trükkökkel varázsolnak nekik alsó és felső oktávokat (pl. labirintus-rendszerű hangdoboz, tölcséres kialakítás).

 

Itt egy példa.

 

Persze ez 4000 EUR :-)

 

 

Nekem otthoni hangfalban három hangszóró van (ami ezek szerint szar) amiről megfelelően méretezett hangváltóval, és dobozzal el tudom képzelni, pontosabban a hangfal karakterisztikája is azt mutatja, hogy a hallható tartomány jelentős részét átfogja.

 

 

Hangsúlyoztam, hogy autóról van szó. Az autó utastere kicsi és zárt.  Autóban a hangszórók tengelye ritkán párhuzamos egymással.

 

A szobai hangszórók másképp működnek: ők egy viszonylag (az autóhoz képest mindenképp) nagy térbe sugároznak, és a hangszórók tengelye vagy párhuzamos, vagy ha nem az (igen kevés a kivétel), akkor nagyon tudatosan nem az - de ez egy másik történet, és megint ilyen autó-árú példákról lenne szó.

 

Az én szobai hangsugárzóm, speciel négy utas reflexdoboz :-)

 

 

Vissza az autóhoz. Az alap rendszerben 8 hangszóró van (ez sajnos megint egy kalap szar). Egyszerű a képlet, minden ajtóban van egy mélyközép, és egy magas, mivel gondoltak a hátsó utasokra is. Természetesen a hátsó lekeverhető.

 

 

Voilá :-) Pontosan erre gondoltam :-)

 

 

A tíz hangszórós rendszer (ez sajnos a szánalmasan szar kategória) a tervezők úgy gondolták, hogy az első ajtóban háromfelé osztják a tartományt, így lett mély, közép, és magas. (mint egy normális hangfalban) A BOSE rendszer a digitális túlzáson kívül 2db mélysugárzót épít az autó hátsó részébe. (szerintem ilyen elven működő hangfalad Neked is volt)

 

 

Az elv az persze ilyen volt, de az én mélyládám fala speciel 19 mm-es MDF lap volt, belső dupla merevítésekkel, és dupla (2 x 19 mm) előlappal (amire a hangszóró volt rögzítve). Természetesen mindez a hangszóró Thiele-Small paramétereihez méretezve :-) El is vette a csomagtartó felét az Ibizában :-) Dehát az egy szerelemautó volt :-)

 

A gyári mélyládák többnyire az autó meglévő zegzugait használják fel, jobb esetben vékony műanyag falú dobozba szerelik őket. Az Audiban nem emlékszem, hogy van megoldva, de normálisan kivitelezett hangsugárzó-dobozt semmilyen autóban nem láttam, a 2M forintos Lexus-féle Mark Levinson rendszerben sem. A marketingesek nem engedik, hogy az autó csomagtartója egyetlen ványadt köbdeciméterrel is kevesebb legyen...

 

Mivel az én ládámban komoly hangszóró volt, a doboz kialakítása lehetővé tette, hogy nagyjából 30 Hz-től lineáris legyen, és 60 Hz-nél legyen 18 dB-vel megvágva - az egyedi panelekben a Morel mélyközepek éppen eddig voltak képesek lemenni.

 

A gyári "mélysugárzók" a 30 Hz mérőjelre csak borzasztóan berezonáltak, és nagyjából 60 Hz környékén kezdtek érdemlegesen sugározni - ahol az Ibizában már elváltottunk :-)

 

Szóval, azért van különbség ;-)

 

Ami a háromutas front hangsugárzó rendszert illeti, egy ilyen rendszernek lehetnek előnyei, de autóban nehéz úgy elrendezni három hangszórót, hogy a hangszórók (tengelyének) egymástól mért távolsága arányos legyen a hallgatási hely és a hangszórók távolságával. Magyarul: túl közel ülsz a hangszórókhoz, a három hangszóró ehhez képest túl messze esik egymástól, és emiatt szétesik a hangkép. A bőgő üres E-húrja a bokádnál szól, a D-húr a válladnál, a G-húr üveghangjai a fülednél.

 

Persze ez nem mindenkit zavar, meg aztán a DSP erre is tud megoldást, de.... de egyszerűen egyszerűbb kétutas rendszert használni autóban.

 

 

Nyilván nehéz, vagy inkább lehetetlen színpadot reprodukálni autóba

 

 

Azért tudnék mutatni olyan autókat, hogy elsírod magad. Az egyik legjobb példa egyébként pont egy A6 - Havasi Zoli, Kecskemét. "Gyári" beépítés: ha beülsz az autóba, semmi különbséget nem látsz egy évjárat-azonos autóhoz képest. Oké, a fejegység a kesztyűtartóban van (de a kormánytáv és a központi kijlező arra van rákötve), az ajtókárpit mögött a teljes ajtószerkezet ki lett cserélve, az egész autó ki van szigetelve-csillapítva, stb, de nem éppen egy neonos Szuzuki így sem ....

 

 

Előzmény: bigjohni (50166)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!