Nagyon érdekes és tanulságos volt olvasni a Rolling Stones-fanek homepage-ét. Nem akarok "ellenlábaskodni", vagy fölemlegetni holmi ostoba "Beatles kontra RS" vitát (mellesleg ez a vita nem, vagy legföljebb RS-oldalról létezik), mindenesetre azt javaslom: nyissunk mi is itt egy oldalt, azaz írjon mindenki, aki vonzalmat érez a Történelem Legnagyobb Zenekara, a BEATLES iránt! Kicserélhetnénk egymással a véleményünket, információinkat stb. Profi rajongók, figyelem! Máris a figyelmetekbe ajánlok egy hasznos weboldalt: www.rarebeatles.com
Játszották, igen, koncerten. Érdemes meghallgatni pl. a Budo Kan-felvételt, ahol Ringo dobolása és az elektromos gitárok aláfestése egészen más dinamikát ad a számnak. Mármint a lemezverzióhoz képest, ahol ugyebár csak McCartney szerepel.
Igen, igen, az I'll follow the sun az egyik kedvenc Beatlesem, meg a Baby's in black és a Rock and roll music is nagyon jó.
Én a Helpet is szeretem, bár a Yesterday is jó, már kicsit unom, mert ha valakinek megemlitem, hogy szeretem a Beatlest akkor az az első reakció, hogy "ja igen, ők játszották a Yesterday-t igaz?"
Na igen, "Baby's In Black", azt is szeretem, de főleg azért, mert lehet rá keringőzni. (Nem mintha tudnék.)
A többit nem. A "Ticket To Ride" sincs rajta a Best Of-listámon.
Szerintem a "That Means A Lot"-ért nem kár, hogy lemaradt a HELP!-ről. Van egy korábbi (az ANTHOLOGY 2-n hallhatóhoz képest korábbi) verziója - siralmasan gyenge...
Igen, talán a BEATLES FOR SALE és a HELP! a leggyöngébb lemezük. Az előbbinél a "No Reply" és az "I'm A Loser" erős kezdés, aztán nincs is rajta több értékelhető teljesítmény. A HELP!-en a címadó dal menti meg a lemezt, a másik 13 majdhogynem felejthető. (Tudom, tudom, "Yesterday", de akkor is...)
Mondjuk én a korai lemezeket nem is szoktam hallgatni, csak a RUBBER SOUL-tól felfelé. Nem is tudom, hogyan emlékeznénk a Beatlesre, ha 1965 őszén feloszlik. Maximum mint az Abbára.
Vannak olyan dalkezdemények, amelyeket érdemes lett volna kidolgozni. Pl. a "Watching Rainbows" nagyon ütős szám lehetett volna. Vagy: "A Case Of The Blues". A korai évekből pedig: "I'm In Love".
És hogy sikerült Magyarországra küldetned? Amikor én érdeklődtem náluk, azt írták, hogy Magyarországra nem szállítanak a posta megbízhatatlansága miatt. Sok csomagjuk tűnt el ugyanis nálunk.
Csak azért kérdezem meg, mert eléggé hasonló az ízlésünk (ld. She's a woman, Oh my darling mint kedvenc számok, ami azért elég ritka), hogy neked a That means a lot nem tetszik? Én napok óta ezt hallgatommegénekelem, és úgy érzem van olyan jó, sőt jobb, mint sok más szám a Help-en (egyébként szerintem leggyengébb albumuk). Azt vajon miért hagyták le? Csak mert hasonlít a Ticket to ride-ra?
bb
Most rendeltem meg a cdwow.com -tól az Anthology-t 33GBP-ért (ez kb 13ezer forint), azt írják, hogy worldwide free delivery, de nem úgy nézett ki, hogy Magyarországra is szállítanának... pedig olcsóbbak sokkal, mint a magyar szolgáltatók, vagy akár az Amazon ... :(
OFF
Egy csomó, később szólólemezen megjelent dalnak van Beatles-verziója, így pl:
Lennon: "Look At Me", "Gimme Some Truth", "Jealous Guy (Child Of Nature)"
Harrison: "Circles", "Not Guilty", "All Things Must Pass", "Isn't It A Pity"
McCartney: "Junk", "Teddy Boy", "Back Seat Of My Car", "Every Night"
S még biztos van, ennyi jutott eszembe.
ON
McCartney OFF
Az jutott az eszembe, milyen nagyon jó számok maradtak le egyes lemezekről. Az ALL THINGS MUST PASS-ról számomra érthetetlen módon az "I Live For You". A WALLS AND BRIDGES-ről a "Here We Go Again" és a "Rock'n'roll People". A ROCK'N'ROLL-ról a "To Know Her Is To Love Her".
Hasonlóan a BEATLES FOR SALE-ről a "Leave My Kitten" (mondjuk a "Kansas City" helyett, ami hamburgi favorit, de akkor is egy súlyos tévedés). A "Not Guilty" Lennon és McCartney önzése miatt nincs a FEHÉR ALBUM-on - kár, hogy az ANTHOLOGY 3-on lévő verzióról pont a legjobb résznél keverik le, mint ahogy pl. a "Teddy Boy"-ban is Lennon paródiaéneke hirtelen elhalkul.
ON
A hétvégi kis családi ünnepségen odaadtam szüleimnek a jegyeket... :) Amitől tartottam, nem következett be, nem kaptak szízomgörcsöt a jegy árától, kicsit ugyan csóválták a fejüket, de inkább örültek neki, felülkerekedett a meglepetés varázsa :).
A Venus And Mars/Rock Show-t én is sajnálom + még jónéhány más dal is bekerülhetett volna a setlistbe (Love in Song, Tug of War, stb.). Persze igy is felejthetetlen lesz.
Bár állóhelyem van, biztos a következőkre fogok gondolni, amint belépek az Arénába május 15.-én:
"Sitting in the stand of the sports arena
Waiting for the show to begin..."
Én ezt a visszatapsolásos dolgot nem szeretem. Nagy dérrel-durral lemennek, közben mindenki tudja, hogy vissza fognak jönni. Ilyen szempontból sokkal korrektebbnek éreztem az Oasist: Gallagher közölte, hogy a következő szám lesz az utolsó ("De tényleg az utolsó, vazze!"), befejezték, és hiába visítozott a közönség, nem jöttek vissza.
Ha már a Stones-ról volt szó: gyakran a dobos melletti plexire van kiírva a track list. Pesten a csaj, aki fölírta, kihagyott egy számot, úgyhogy itt nem játszották a "Love Is Strong"-ot.
Én azt is megjegyezném,hogy hiába lett ide beldézve többször is a tracklista, én még mindig nem tudom, mert gyorsan átfutottam csak, és se a Back in the U.S. se a Back In The World lemezek nincsenek még meg. Tehát nekem nem okoz problémát, hogy ide be lett írva...
Az a helyzet, hogy a Beatles amint elhagyta Hamburgot és a liverpooli Cavern-t és úgymond profivá vált, mindig is egy adott sorrend szerint játszotta koncertjeit. Innentől kezdve számukra már nem elsősorban szórakozás, hanem a profi szórakoztatás volt a cél. Gondolom szívesen játszottak volna ők is néha a régi repertoárjukból, de mivel minden Beatles koncert perce pontos forgatókönyv szerint zajlott így nem nagyon lehetett változtatgatni. 'Sajnos' ez a profi hozzáállás Paulnál a mai napig megmaradt, ezért nem érdemes gyűjteni mondjuk a kalóz koncertjeit, mert szinte semmi 'rendkívüli' nem történik, minden pontosan ott és akkor hallható, mint bármely más koncerten. (Néha azért akad kivétel..Mull Of Kintyre (skót koncertek), Besame Mucho (spanyol koncert)). Másrészt egy ilyen koncert nagyon pontosan technikailag is meg van tervezve. A zenészek tudják mikor kell színpadon lenniük, a technikusok, hogy mikor melyik hangszert kell beadni, hangolni és főleg a látványtechnikusok, hogy mikor milyen téma megy a vetítőn. Egy olyan zenekarnál, ahol a színpadkép csak mondjuk színes megvilágítások cserélgetéséből áll könnyű bármit megcserélni, de majd látjátok a Paul féle technikát...ott a legkisebb improvizálás összezavarhatná az egyész műsort. Szerintem Paul pont ezért élvezte annyira a Cavern koncertet 99 végén, mert ott végülis bármit játszhatott és nem lett belőle kavarás.