Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

szalaics Creative Commons License 2011.09.26 0 0 25173

Hát ez tetszik! :) Ilyen 5letes megoldást még nem láttam és még paszol is /mármint nem üt el kinézetre/

Gratulálok...nem lenne az enyémben akkor ez bejönne :)

Előzmény: stevie-w (25170)
mov Creative Commons License 2011.09.26 0 0 25172

Ja, nagyon nem mindegy, hogy 110-ről pörgették vissza 95-re, hogy 100 alatt legyen, vagy 195-rő 95-re, hogy kerek legyen a mínusz.

Előzmény: stevie-w (25171)
stevie-w Creative Commons License 2011.09.26 0 0 25171

Kb 1.5 hónapja javitottam a müszerfalát, az ora nem volt pörgetve és még a vin is egyezik, tehát frankó a km benne:)

 

 

Itt a VIN annyiban érdekes, hogy az eredeti óraegység van benne, nem egy visszapörgetetlen, de másik autóból származó.

 

Az továbbra is érdekel, mi alapján lehet eldönteni, hogy "az óra nem volt pörgetve."

 

Persze ez még mindig csak fél siker, az igazán érdekes az lenne, ha meg lehetne mondani, mennyiről lett visszapörgetve az óra. 

Előzmény: Törölt nick (25169)
stevie-w Creative Commons License 2011.09.26 0 0 25170

- a hátsó ajtókben lévő elektromos ablakemelő kapcsolókban van-e világítás? az első ajtókban lévőkben világít, csak hátul nem- ez így ok, vagy az enyémben rossz vmi?

 

 

A gyerekzár bekapcsolása után nem működik a hátsó ablakemelő kapcsolók világítása.

 

 

- tempomat utólagos beszerelésére van-e lehetőség? csinált/csináltatott-e már vmelyikőtök? ha igen mennyire került, mennyi ideig tarott?

 

 

Csatlakozom a többiekhez, nekem is KoAn csinálta. Az ár attól függ, van-e a gyárilag érzékelő/csatlakozó a kuplung felett -- ez mindenfélétől függ, szinte megjósolhatatlan, meg kell nézni. Attól is függ, milyen kapcsoló működteti. Nálam egy tükörállító kapcsoló van befogva a munkára, szellemesen és persze tökéletesen működik, de meg lehet oldani a kormánytávirányító tempomatként használatát is.

 

Előzmény: rigiarni (25166)
Törölt nick Creative Commons License 2011.09.26 0 0 25169

Develooper írta nekem nem egészen egy hónapja: 

"Banki visszavett.

Kb 1.5 hónapja javitottam a müszerfalát, az ora nem volt pörgetve és még a vin is egyezik, tehát frankó a km benne:)"

Előzmény: stevie-w (25165)
GrG Creative Commons License 2011.09.26 0 0 25168

A mobil.de-n rákerestem neked a 2008as, 20ekmnél kevesebbet futott Scenicekre:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/miniSearch.html?scopeId=C&isSearchRequest=true&minFirstRegistrationDate=2008-01-01&maxFirstRegistrationDate=2008-12-31&maxMileage=20000&__lp=37&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=20700&makeModelVariant1.modelId=12&negativeFeatures=EXPORT

 

Leszámítva egy lengyelt, amiben 126km van az összes 10.000€tól indul. De inkább 12000€, erre rájön a regadó (ha angol volt lehet hogy olcsóbb, de az átszerelés sincs ingyen).

Úgyhogy azthiszem megint egy olyan hirdetés, amire a hatóságot kéne kiküldeni alkudozni:-)

G

Előzmény: stevie-w (25125)
Trotter66 Creative Commons License 2011.09.26 0 0 25167

Tempomat:  igen, 2007-től működik hibamentesen. Keresd KoAn-t a Megane fórumon.  Ő egy lehetséges megoldást fog ajánlani.  Szerelési idő: 1 óra volt, az összegről faggasd KoAn-t, nem tudom, hogy most mennyiért szereli.

Kell majd a pontos típus, felszereltség. Ettől is függ, hogy mennyi a végösszeg.

 

Ja és tempomat+speed limiter. Kettő az egyben.

Előzmény: rigiarni (25166)
rigiarni Creative Commons License 2011.09.26 0 0 25166

sziasztok!

2 kérdésem lenne:

- a hátsó ajtókben lévő elektromos ablakemelő kapcsolókban van-e világítás? az első ajtókban lévőkben világít, csak hátul nem- ez így ok, vagy az enyémben rossz vmi? lehet nélküle élni, csak érekelne :)

- tempomat utólagos beszerelésére van-e lehetőség? csinált/csináltatott-e már vmelyikőtök? ha igen mennyire került, mennyi ideig tarott?

köszi

stevie-w Creative Commons License 2011.09.26 0 0 25165

Nekem függetlenül két ember is mondta, hogy a km valós benne tuti, mert nincs buzerálva. Mind a két emberkét elég jól ismered...;-)

 

 

Erre nagyon kiváncsi lennék.

 

A fauvés fórumokon is időről időre előkerül, hogy a PDTDI motorok vezérlése így meg úgy lekérdezhető, de amikor az ember rákérdez a szerelőknél, hogy akkor ez pontosan hogy is van, akkor csak hümmögés a válasz.

 

Én nem tudok arról, hogy bármit bárhonnan ki lehet olvasni valami titkos módszerrel, de ugye negatív állítást, valaminek a "nem létezését" nem lehet bizonyítani, csak pozítívat.

 

Addig is elméleti alapon közelítem meg a kérdést: mi haszna lenne a gyárnak abból, ha a szervizben lekérdezhető lenne a pontos futásteljesítmény? Mennyi erőforrásbefektetést érhet meg a gyárnak ennek a megtervezése és kivitelezése? Ha megvalósítják is, mennyi az esélye annak, hogy azt nem fogják rosszhiszeműek ugyanúgy megtalálni és meghekkelni?

 

 

Előzmény: Törölt nick (25163)
stevie-w Creative Commons License 2011.09.26 0 0 25164

A kábelezésen azt értettem egyébként, hogy a gyári korbácsra rá lehet dugni és olyan, mintha így jött volna a szalonból, vagy bontani kell a vasat..

 

 

Nincs teljesen kizárva, hogy ott van a csati valahol a gyári kábelkorbácsban, elvégre a  tempomat is be van vezetékelve, de ha nincs, az sem gond: sima 12V-t kell neki adni, és kész. Ha "járműelektronikát" tanultál, ez talán csak nem tűnik ördöngösségnek :-) Persze nyilván le kell biztosítékozni.

 

A komolyabb kihívás a kárpit lefejtése, és pláne visszaépítése. Ez elsőre nem fog menni, én tapasztalt autókárpitosra bíznám.  

 

 

De előbb a lemezfelni/téligumi a főprojekt. Ezt megvenném "7X16 5X108 ET42 60-AS KÖZÉPFURAT", mert jó áron van

 

 

Felesleges a külön felniszett.

Előzmény: ThomBoy (25162)
Törölt nick Creative Commons License 2011.09.26 0 0 25163

Ezzel tisztában vagyik. Viszont ha buzerálják akkor a VIN számot is buzerálni kell azt hiszem. Nekem függetlenül két ember is mondta, hogy a km valós benne tuti, mert nincs buzerálva. Mind a két emberkét elég jól ismered...;-)

Előzmény: stevie-w (25148)
ThomBoy Creative Commons License 2011.09.26 0 0 25162

Ezt nem tudtam, hogy nem volt ilyen felszereltség itthon, akkor még akár lehet is ilyen a gyári ülése, de nagyon sok a legenda a kocsi körül, ami ha igaz tényleg nem szabad megvenni. Ennyiért pláne nem.

 

Egyébként én ismertem egy urat, aki 8.000km-el adta el a Meganeját 3 évesen, és tényleg annyi volt benne, mert egy barátom apukája volt. Anyum Cliojában harmincpárezer km van és most lesz 9 éves, persze egyik sem 2.0dCi, hanem 1.4 benzin.

 

 

Mindenképp érdekelne, mert szégyen, hogy bár járműelektronikán végeztem, nem tudnám úgy szétszedni/összerakni emberi időn belül, hogy az jó is legyen. :) A kábelezésen azt értettem egyébként, hogy a gyári korbácsra rá lehet dugni és olyan, mintha így jött volna a szalonból, vagy bontani kell a vasat..

 

De előbb a lemezfelni/téligumi a főprojekt. Ezt megvenném "7X16 5X108 ET42 60-AS KÖZÉPFURAT", mert jó áron van, de baromira nem találom sehol, hogy milyen a hozzávaló méret. Azt hiszem alá kell nézzek a pótkeréknek...

Előzmény: stevie-w (25161)
stevie-w Creative Commons License 2011.09.26 0 0 25161

2008 novemberében egyáltalán volt még exception felszereltség?

 

 

Magyarországon sosem volt Exception felszereltség. Máshol meg bármi lehetett. A Renault mindig is hajlamos volt egyedi limitált szériákkal betámadni a különböző igényű piacokat.

 

 

Ez a kocsi vagy nem exception szerintem, vagy rosszabb esetben nagyon csúnyán össze volt csukva, és így sikerült összerakni

 

 

Nagy-Britanniában pont annyi balkormányos autót helyeznek újonnan üzembe, mint nálunk jobbkormányosat. (Nullát.)

 

Ezt az autót nem szabad megvenni.

 

 

Az ülésről jut eszembe, hogy könnyen bele lehet rakni utólag az ülés fűtést?

 

 

Igen. Ha érdekel, magánban küldök kontaktot. (Budapest mellett, Maglódon.)

 

 

a kapcsolók és azok elhelyezése, valamint a kábelezés ami érdekel.

 

 

A kapcsoló az ülés aljának műanyag díszkeretére kerül. A kábelezésen nem kell különösebben aggódni, ezek a kábelek nyugodtan toldhatóak.

 

 

Előzmény: ThomBoy (25158)
ThomBoy Creative Commons License 2011.09.25 0 0 25160

Egy dologre nem válaszoltam, a zsanérnál nem néztem csak a lemezen több helyen, de majd ha legközelebb lesz a kezemben egy mérő megnézem :)

Előzmény: stevie-w (25157)
ThomBoy Creative Commons License 2011.09.25 0 0 25159

Annak idején a volvomon kormányoszlopot cseréltem. Szereztem bontóból jobbkormányosat, és amikor beraktuk, akkor döbbentem rá, hogy a kormány nem úgy áll, mint a balos. Nem kis barkács volt megoldani. A képek alapján elégé furán áll a kormány ezen is, de persze lehet csak úgy látom a korábbi tapasztalat miatt. Mondjuk azt még nem tudjuk, hogy "elcseszett" jobbkormányos volt-e eredetileg a vas, vagy balos, de angol...

 

Ezen a vason nem PC2 van, de akkor megnyugodtam, hogy legalább a nyárigumi dilemma megoldódik :) (Ja, lesz két eladó Kléberem :-D)

 

Téliben erre gondoltál? http://www.automax.hu/bridgestone/lm25/ Most nem tudom hova írtam fel miket néztem ki, de ennek 25e darabja ennél a cégnél pl. ami teljesen elfogadható ár.

Előzmény: stevie-w (25157)
ThomBoy Creative Commons License 2011.09.25 0 0 25158

Srácok! 2008 novemberében egyáltalán volt még exception felszereltség? Próbáltam rákeresni, és ezt találtam:

 

http://www.molnar04.hu/php/upload/12124838747102/scenic.pdf

 

Az ülése a kocsinak meg Monaco felszereltség sötétszürke bőr-szövet kárpitja. Ez a kocsi vagy nem exception szerintem, vagy rosszabb esetben nagyon csúnyán össze volt csukva, és így sikerült összerakni egy egyébként rendkívül vonzó, esztétikus vassá.

 

Egyébként ha van valakinek tapasztalata a vezető ülés ülőlapjának megnyúlásáról, akkor javítson ki, de amennyire látszik a képen, kb annyira feszes 11.000 km után, mint a mienk 68.000 km után.

 

Mindenképp érdekelne mi az igazság erről a kocsiról, hogy ez egy ritkaság (kevés km, patika állapot), vagy egy szépen összerakott lego...

 

Az ülésről jut eszembe, hogy könnyen bele lehet rakni utólag az ülés fűtést? Csinált már valaki ilyet?

A Clionk gyárilag ülésfűtéses volt, de amikor a vezető oldali bedöglött, utólagos betétet nem lehetett bele rakni, csak a gyárit. Mondjuk értelmes áron gyári is szóba jöhet, de a kapcsolók és azok elhelyezése, valamint a kábelezés ami érdekel.

Előzmény: stevie-w (25125)
stevie-w Creative Commons License 2011.09.25 0 0 25157

mindenképp márkaszervizben ellenőriztesd alvázszám alapján

 

 

Egy jobbkormányosból balkormányossá átépített autót teljesen felesleges bárhol "ellenőriztetni." Az már nem lesz autó.

 

 

ha nem tudnám, hogy nem a gyárban fényezték, hanem Renault szervizben, akkor sosem mondaná meg rétegvastagság mérő alapján senki!

 

 

Milyen értékeket mértél?

 

És a zsanérnál? ;-)

 

 

A Premium Contact 2 egyébként mitől nagy rakás?

 

 

Amit írtam, az a PC 1-re vonatkozott. A PC 2 rendben van.

 

 

Téliben egyébként hajlok a (megnemmondomhogymelyiktípuspontosan) Bridgestone felé

 

 

Miért? Mi alapján? Mihez képest?

 

A Blizzak LM25 rendben volt, nekem is olyan van a kisautón, az utódai viszont nem érnek a nyomába. Az LM30-t egy szezon után leváltották, annak az utódja, az LM32 elég vacakul szerepelt az ADAC-nál.

 

Előzmény: ThomBoy (25155)
ThomBoy Creative Commons License 2011.09.25 0 0 25156

Nekem a Fluence volt ilyen, és nagyon-nagyon szerettem! Távolodáskor egy diszkrét sípolás, tükör behajt és bezárt a kocsi. Paranoiás ember lévén teljesen biztos voltam abban (központi zár hibája esetén persze maradhatna nyitva egy ajtó), hogy a kocsi zárva van, és elég volt csak ránéznem az utca végén ha a kisördög megszólalt, hogy a tükör hogyan áll. Ez azért hiányzik nagyon, a felségem az első héten nyitva is hagyta a kocsit, mert azt hitte bezár ez is. Szerencsére rövid ideig volt nyitva és nem nyúltak hozzá, "csak" két gyerekülés és apróságok voltak benne.

Előzmény: GrG (25081)
ThomBoy Creative Commons License 2011.09.25 0 0 25155

Sziasztok,

 

2008.06. havi 2.0dCi Monaco Grand panoráma tető, nagynavi nélkül, a fotók alapján azonos felszereltésgel (a mienknek is ilyen ülései vannak pl) átlagos km futás mellet (évi 25e km ha jól emlékszem) eurotax értéke 3,5MFt. Ha az autóban valóban 11e km van, akár stimmelhet is a 3,75MFt eurotax ár, mivel több az extra + kevesebbet futott!

 

Mellesleg mindenképp márkaszervizben ellenőriztesd alvázszám alapján, utána tisztázd azt a "kis sérülést", majd ha ezek után is érdekel a kocsi, mielőtt megveszed kérj állapotfelmérést, tisztázd a garanciát (pl. átrozsdás elleni él-e még, pláne, hogy sérült volt a kocsi).

 

És nagyon is igaz, hogy jól lehet javítani a Scenicet, ugyanis nekünk a BH ajtó cserélve volt, és ha nem tudnám, hogy nem a gyárban fényezték, hanem Renault szervizben, akkor sosem mondaná meg rétegvastagság mérő alapján senki!

 

 

A téligumi/felni témakörben köszönöm a kommenteket, olvasom ám a fórumot, csak nincs mindig időm írni :)

 

 

A Premium Contact 2 egyébként mitől nagy rakás? Nekünk a Clio-n is az volt, és én nagyon elégedett voltam vele. Jövőre szeretném lecserélni mind a 4 gumit, pedig 2 Kléber "új2 rajta, de autópályán én hangosnak találom a Contihoz képest...

 

Téliben egyébként hajlok a (megnemmondomhogymelyiktípuspontosan) Bridgestone felé, bár Michelin Alpin 2 volt a korábbi télink...

Előzmény: stevie-w (25127)
redlingg Creative Commons License 2011.09.25 0 0 25154

köszönöm, jelentkezem

 

Előzmény: Törölt nick (25153)
Törölt nick Creative Commons License 2011.09.25 0 0 25153

Ha nem találod, vedd ki és ird be nekem a cimkén lévő számsorokat, megmondom

pl:

MOD: 24DC259/62P
T0T152
RN000FY0000000
PROD: FD000000000000

Előzmény: redlingg (25149)
yenoee Creative Commons License 2011.09.25 0 0 25152

Én is agyaltam ezen a kártyás km-állás dolgon egy sort, de végülis mindegy. Nálunk a döntést a márkaszervizben történt átvizsgálás eredménye hozta meg. Előtte próbáltunk egy másik 2,0 benzinest, nem tűnt vészesen soknak a km benne (140 000), de kívül-belül láthatóan leharcolt volt, plusz a szervizkönyben úgy sorjáztak a bejegyzések, h

olajcsere

olajcsere

olajcsere

motorcsere

olajcsere

:)

És ez az egy autó is jó volt arra, hogy rögtön utána a következőnél már észrevegyünk különbségeket a másodiknak megnézett javára - pl. hogy az elsőnél a motortérből néhány takaróburkolat hiányzott. A különbségek alapján döntöttük, melyiket visszük el átvizsgáltatni. Ahol nagyjából azt mondták, h az autó olyan, mint aminek látszik.

Azt tudnám javasolni mindenkinek, hogy ne csak azt az egy kiszemelt pélányt nézze meg, hanem többet, ha lehet hasonló évjárat/felszereltséggel. Mert két egyformán lerúgott és egyforma szarul, ugyanazokon a pontokon gányolt használt autó nincs :)

Előzmény: stevie-w (25144)
szirt Creative Commons License 2011.09.25 0 0 25151

De ez valószínűleg átlegózott lehet, pl a jobb első ülésnél hiányzik (a baloldalon maradt) a kapaszkodó.

EME Creative Commons License 2011.09.25 0 0 25150

A szervizfüzetre rá van ragasztva egy matrica, ami az alvázszám mellett a rádió kódot is tartalmazza.

Ha nincs meg a szervizfüzet, akkor Renault márkaszerviz meg tudja mondani az adatbázisból.

Előzmény: redlingg (25149)
redlingg Creative Commons License 2011.09.25 0 0 25149

Honnan lehet megtudni a rádió kódot?(generátor javítás miatt gondolom lekerültek a saruk és most nem indul  nélküle) Az eredeti számlán tényleg rajta van? Asszem a használatiban olvastam ilyet..

stevie-w Creative Commons License 2011.09.25 0 0 25148

A vin szám alapján látni a clippen, hogy volt e macerálva vagy sem. Állítólag. ;-)

 

 

A VIN-szám az magyarul alvázszám. Vehicle Indentification Number. Azaz egy fix alfanumerikus karaktersor.

Előzmény: Törölt nick (25147)
Törölt nick Creative Commons License 2011.09.25 0 0 25147

A vin szám alapján látni a clippen, hogy volt e macerálva vagy sem. Állítólag. ;-)

Előzmény: stevie-w (25144)
Törölt nick Creative Commons License 2011.09.25 0 0 25146

Ma lekaptam a lököst a bociról, mert nem ment az ablakmosószivattyúm. Azaz búgott, de nem mosott sem elől sem hátul. A 2009-es talin kicserélt és citromsavval kitisztított Laguna mosómoror került bele. Teljesen csereszabatos, és tökéletesen működik. 20 perc itthon kevert citromsavas áztatás elég volt a működésre bíráshoz. A lököst egyébként ugyanolyan könnyű levenni mint a Lagunáról. 10 perc alatt lent volt.

mov Creative Commons License 2011.09.25 0 0 25145

Vagy beadtátok a papírjait is, és az alvászám alapján mondták meg, vagy van kütyüjük, ami megmondja, hogy a kártyát melyik alvázszámhoz párosították, és az alapján dobta ki a gép :)

Szerintem az autóban a menetteljesítményt csak az óra tárolja, a szervízben meg a központi adatbázis. Ez utóbbiban annyira lehet hinni, hogy annál kevesebb tuti nincs az autóban, meg lehet belőle következtetni, hogy mennyi lehet benne, és milyen módon tartották karban, milyen bajai voltak.

De ahogy stevie is írta korábban, a futott km sem jelent semmi tutit, mert rövid idő alatt is szét lehet hajtani a kocsit. Én személyesen láttam furgont, ami hűtőkocsinak volt átalakítva, és ha rendezvényre mentek vele egész nap járt a motorja, hogy menten a hűtő. Nem tudom, hogy mennyi km után kell mondjuk ilyen üzem mellett egy autóban motorgenerált csinálni, és még csak manipulálni sem kell az órát eladáskor.

Előzmény: vikiviki (25143)
stevie-w Creative Commons License 2011.09.25 0 0 25144

de folttaüzemeletető ismerős mondta, hogy elég macerás az indítókártyában is megváltoztatni az abban tárolt futott km-t.

 

 

A kártya önmagában nem számolja a kilométereket, az nyilván kissé bonyolult lenne, meg értelme sem sok :-)

 

Ellenben amikor a motort leállítod, csinál egy "biztonsági mentést" bizonyos paraméterekről, beleértve a km-óra állását is, éppen azért, hogy a munkafelvevők dolgát megkönnyítse. De a kártyán mindig az az adat kerül mentésre, amit az óra is mutat, így ha az órát visszaállítják, a kártya is az új értéket fogja mutatni.

 

 

van belőle azért némi választék, ki lehet várni egy jobb vételt, bár sokkal ritkább, mint a dieselek...

 

 

Amit Proki nézett, az is dízel (2.0 dCi).

 

Előzmény: vikiviki (25143)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!