Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

CrOw Creative Commons License 2001.09.24 0 0 324
Sziasztok !

Ha minden jól megy, holnap vagy holnapután én is boldog Wagon R tulajdonos leszek, mégpedig a GLX-es fajtából... Megnyugtató, hogy sok jót írtok az autóról, de azért még egy-két dologra kíváncsi lennék:

- volt-e valakinek problémája az autóval az első 1000 km alatt ?
- kb. mennyibe került az első 1000-es átvizsgálás ?
- Ti meddig "járattátok be" az autót, és pontosan hogyan ?
- közületek valaki használta-e már az Assistance szolgáltatást, és ha igen, milyen tapasztalatokat szerzett ?

Egyenlőre ennyi jut eszembe, a válaszokat előre is köszi !

GaboR+ Creative Commons License 2001.09.24 0 0 323
Sajna nekem nincs légkondim, de az öreg skodában így ment a dolog:
Barátnő rongyot megfog, óvatosan hátramászik, letöröl. Lehet alaposabb volt mint bármelyik légkondi...:)
agi521 Creative Commons License 2001.09.24 0 0 322
levego keringtetes + ket elso ablak resre lehuz! de azert ez nem olyan!

udv
zoli

Előzmény: frankie13 (321)
frankie13 Creative Commons License 2001.09.24 0 0 321
Igen én is olvastam utólag, dehát ezt a finom meleg nyár közepén olvasva át is siklik az ember tekintete de rendesen. Én és kis családunk is nagyon szítkozódtunk, hogy a hátsó két ablak ködben úszik balesetveszélyessé téve az amúgyis tesztpályás utakat, ráadásul nekem meg ott van még egy extra "párásító" tényező: a kutyám hátul a csomitartóban. Halványan emlékeztem erre a részre a haszn. ut.-ban (meg az exkollegám áradozására) és lőn csoda! Nagy találmány volt ez a légkondi. Ha nem lenne nem is tudom, hogyan lehetne megoldani? Ötletek?
Előzmény: Wagonka (320)
Wagonka Creative Commons License 2001.09.24 0 0 320
Ez egyébként a használati utasításban is meg van emlitve.
Előzmény: Tzl (319)
Tzl Creative Commons License 2001.09.24 0 0 319
Sziasztok!

Próbálta már valamelyikőtök, hogy a légkondi milyen jól leviszi a párát az ablakról? Én a hétvégén kipróbáltam, és hihetetlen volt. Lehetett akármilyen párás az ablak ráhúztam a légkondit és max. 10 másodperc alatt lenyomta az összeset. Nagyon jó! Próbáljátok ki!

Tzl

babazoli Creative Commons License 2001.09.22 0 0 318
Nagyon köszönöm a tippeket.
frankie13 Creative Commons License 2001.09.21 0 0 317
Szia Babazoli!

Itten a cím: AKA 2000 Kft. 1045 Széchenyi tér 12/14. 380-4005,380-4155,0380-4363,390-4612
Egy pár kb. 7.500,- színre fújatlanul.

Aginak üzenem, hogy azért hallgattam mert sok munkám volt (van még mindig de már nem vészes!) JÖVÖKKK!

Előzmény: babazoli (315)
GaboR+ Creative Commons License 2001.09.21 0 0 316
Ezt egy feltuningolt wagonon láttam itt pesten:
www.autoplastic-a.hu
Előzmény: GaboR+ (314)
babazoli Creative Commons License 2001.09.20 0 0 315
Segítséget kérnék. Első lámpára keresek valamilyen maszkot. Hol találhatnék ilyet vajon? Minden cím érdekel, hátha valaki legyártaná , vagy már van is készleten. Budán láttam egy Wagonon a Média Markt parkolóban , teljesen más lett vele az autó előlnézetből. Most érkeztünk haza olaszországból a kocsi nagyon jól vizsgázott, a fogyasztás jobb volt mint amit elképzeltem volna és utazni is jó volt az egész családnak.
GaboR+ Creative Commons License 2001.09.20 0 0 314
Pont ezért nem próbálkoztam :)

A biztosítás meg egy kalap salakanyag, már bocsánat. Erre is van egy storym.
Wagon előtt skodám volt, bár ezt már írtam előbb. A vár alatt dolgoztam (tehát régi házak között), ott álltam pár házzal feljebb, mikor jött 1 nagy szélvihar. Kimentünk kicsit a levegőre kollégámmal, amikor láttuk, hogy az autó körül rohangál pár tűzoltó, de hát láttam, hogy nem ég, gondoltam a házba jöttek. Aztán amikor este mentem volna haza, akkor vettem észre, hogy a kis csoda tetején van egy jó 30-40 centis hódfarkú cserép, alatta meg egy kb 2 centis lenyomata a tetőben. Kitsit két shakeba estem, próbáltam intézkedni. Felhívtam rendőröket, mondták hívjam a házmestert. A házmester azt mondta ő ugyan nem megy ki, menjek én hozzá. Na persze itt buktam volna el, hogy arról a házról esett az autómra. Kijött a rend őre, felvett jegyzőkönyvet, de mondta csak arra az esetre, hogyha szívózik a ház mestere. Klasz...mentem házmesterhez, adott papírt. Mivel én vidékre vagyok bejelentve, ezáltal az autó is, csak 2 hét után jutottam el a biztosítóhoz. (hehe lehet, hogy ezt olvassa egy bizotsítós ismerősöm, ezúton üdvözlöm :) Fénykép, jegyzőkönyv, akármi, azt mondták majd értesítenek. Volt ez március elején. Kb szeptemberben jött egy telefon tőlük, hogy hogyhogy nem vittem még be a számlát a javításról, ha nem viszem be 2 percen belül, akkor nem fizetnek...aztán megemlítette az "úr", hogy miért csak 2 héttel később vittem be az autót...
Lényeg a lényeg, kértem, hogy inkább fizessenek "zsebre", merthogy ugyebár számla nélkül olcsóbb, etc...meg is jött a pénz, mikor is? December 15 körül...
Bocs, ha hosszú volt, de kijött belőlem :)

Előzmény: hzolee (313)
hzolee Creative Commons License 2001.09.20 0 0 313

ha az autód károsodott volna, akkor a következő lett volna a teendő: megállítani, elismertetni a felelősségét, és kitöltetni egy szokásos kárbejelentő papírt. (felelős, hisz a kresz a rögzítésről, letakarásról, szóródásról, túlnyúlásról is rendelkezik. van C-s jogsim...)

a felelősségbiztosítás erre is vonatkozik. Példa: tatarozáskor leeső tégla által beütött szélvédőt fedezi az építtető cég felelősségbiztosítása.
Na persze ember legyen a talpán, aki feltartóztat egy soktonnás teherautót, majd a teherautósofőrből kihajtja a papir aláirását :-)

üdv
z.

Előzmény: GaboR+ (311)
hzolee Creative Commons License 2001.09.20 0 0 312
ne haragudjatok h a topik ismerete nélkül esetleg "erősen" fogalmaztam.

wagonka: épp erről beszélek. a tompitottat én is támogatom verőfényben is. de itt távolsági reflektorról volt szó :)

még egyszer bocs'

z.

Előzmény: Wagonka (309)
GaboR+ Creative Commons License 2001.09.20 0 0 311
Hzoli ez kicsit tényleg erős volt. Igaz a lányoknál nagyobb számban akadnak antitechnikaizsenik (remélem ez nem sértő), meg sokuk hajlamos az ijedésre, pánikra, de amikor én ezt írtam nem kifejezetten a Nőkre gondoltam. (főleg, hogy ismerek egy lányt, aki Rally versenyző, legalábbis az volt) Előfordul olyanokkal is, akik éjjel érkeznek valahonnan, ahol refit használtak, elfelejtik lekapcsolni és reggel úgy indulnak el, hogy be van kapcsolva. De láttam már vagány csávót merő (szóismétlés) vagányságból égeti a refijét, merthogy milyen jól néz ki az autója úgy. Na ez a bunkóság...
A tompítottat én is szívesen kapcsolom fel, kivéve erős napsütésben, mert akkor nem veszik észre a villogást akik szembe jönnek refivel :))

Ja még a letakaratlan teherautókról. Volt, hogy a 6os (európa szintű) főutón mentünk, szembe jött egy fent említett jármű, ami apró (3-4mm) kavicsokat szállított és amikor elmentem mellette, azt lehetett látni, mint amikor erősen kis pelyhekben esik a hó. Csak hát ez a fényezést koptatta a hóval szemben...fel kellett volna jelenteni? Csak mire odaér a rendőr, már lekanyarodott valami telekre, vagy ipari útra...

Tzl Creative Commons License 2001.09.20 0 0 310
Gondolkodtam én is, hogy legalább a lámpáimat leragasztatom valami erősebb foliával, de végül két okot is találtam ami ellene szól.
1. Nekem a távfény baromira melegszik, ezért fólia legyen a talpán ami azt a hőmérsékletet kibirja.
2. SZVSZ bármilyen vastag fóliát is raknék fel, kizártnak tartom, hogy ha pl. százzal elkapok egy követ akkor a fólia letompítaná annyira az ütést, hogy az üveg túlélné. Szerintem annyit tud a fólia, hogy a kitört üvegdarabokat egyben tartja és nem engedi széthullani, és esetleg nem ázik be utána. (De akkor már ugyis mindegy)

Tzl

Előzmény: LADA (306)
Wagonka Creative Commons License 2001.09.20 0 0 309
Ez egy randa himsoviniszta topcidegen megjegyzes volt. Ebben a topicban kedvesek szoktunk lenni egymáshoz.
Szorongásos, ügyetlen, kezdő vezetők mindkét nemből adódhatnak.
A tompitott fényszórók használata pedig közlekedési szempontból soha nem ellenjavalt, legfeljebb egy picit többe kerül az utazás(ha nem számítjuk az igy kivédett balesetek során felmerülö plusz költségeket)

Előzmény: hzolee (307)
agi521 Creative Commons License 2001.09.19 0 0 308
ez a karosszeriat vedo folia amierikabol csampazott ide hozzank. jo otlet es esztetikus is.
egyetlen hibaja, hogy idovel a nap mattitja, sotetiti a karosszeria szinet. a folia viszon UV allo,
ezert idovel a homlokfal , kuszob, csomitarto perem mas szinu lesz. -sajna.

az utakat kellene jobban takaritani, ha fel europat beautozod esoben, sem lesz olyan
koszos a verda, mint itthon fel ora eso utan. arrol nem is beszelve, hogy a sittet, sodert,
bitument szallitok leponyvazhatnak a rakomanyukat , igy a menetszel nem hordana
le az utra ill. a szelvedonkre a cuccosuk nagy reszet. elore is koszi!

en is tamogatom a nem fenyezett lokharitot, igaz nem olyan esztetikus, de milyen praktikus!
fekete lokharito rulez!

udv
zoli

Előzmény: LADA (306)
hzolee Creative Commons License 2001.09.19 0 0 307
megfigyeltem, hogy hölgyek igen gyakori szokása így, országúti fénnyel közlekedni. Nappal is. Városban is. Látta a férjétől, hogy biztonsági okokból nappal is tompítottal közlekedik. Le akarja utánozni. Miközben a kormányra ráfeszülve guvadt szemmel figyeli az uttestet maga előtt öt méterre, nehezen tudja kiválasztani a megfelelő kapcsolóállást, hisz autótól függően akár két kapcsoló is lehet, mondjuk az egyik a ki-be, a másik a helyzetjelző-tompított-országuti. Vagy, ki-helyz.-tomp. és normál/távolsági választókapcsoló. Hát igen, már én is belebonyolódtam. Csoda, ha az illető hölgy a végén ugy gondolja, hogy akkor megy tutira, ha a múszerfalon a lehető legtöbb visszajelző világít, a biztonság kedvéért az a kék is, abból nem lehet baj.

Ezek után nincs az a mostmutasdmeg-bajnok, aki kézjelekkel vagy villogással ezt el bírná neki magyarázni.

z

Előzmény: GaboR+ (305)
LADA Creative Commons License 2001.09.19 0 0 306
A kőfelverődések meg persze elkerülhetetlenek,

de lehet megoldást találni ellene: mégpedig elmész egy foliáshoz aki az üveget sötéti, nála van biztonsági folia (teljesen átlátszó, és vastagabb a sötétitőnél), és ezzel szokták bevonni a lámpát, motorháztető egy részét, küszöböt.

Előzmény: GaboR+ (305)
GaboR+ Creative Commons License 2001.09.19 0 0 305
Reflekor? Nagyon jó találmány, ami ugyebár arra hivatott, hogy ÉJJEL nem belátható (elvileg lakott területen kívüli) helyeket megvilágítsunk vele, hogy ne az árokba kössünk ki. Itt pesten (de gondolom máshol is) egy halom emberszabású fényes nappal is bekapcsolja (vagy úgy hagyja), hogy had lásson csillagokat aki szemből jön. Az ilyenekre "keményen" rá szoktam villogni, de sajna kevés van aki észbe kap.
Én azt mondom mindegy ki hogyan köti be a lámpáit, meg hány lámpát tesz fel az autójára (pl egy nagy terepjárón jól néz ki ha legalább 6 refi van a tetőn), csak TUDJA ÉSSZEL HASZNÁLNI! Amíg nem világít az arcomba, addig engem nem zavar...

A kőfelverődések meg persze elkerülhetetlenek, hacsak nem veszünk egy műanyag autót (amúgy ezért is örülök a nem színre fújt lökhárítónak). Engem is jobban idegesít az autó mellett gyalogosan elhaladó polgárok táskájának, gyűrűjének a nyoma...

LADA Creative Commons License 2001.09.19 0 0 304
persze nem akarok beleszolni (most néztem hogy tényleg távfényt irtál és nem ködlámpát), de elég zavaró a szembe jövönek, (10 kocsibol 7 nek rosszul van beállítva a lámpája nem az utat világitja hanem felfelé- persze ezzel nem lát jobban - ezzel nem rád céloztam)
Előzmény: LADA (302)
Wagonka Creative Commons License 2001.09.19 0 0 303
Hopp!
Nekem is vol ilyen induláskori nyikorgás és hamarosan rájöttem, hogy ékszij lazaság. Garanciába meghuzták azóta nincs ilyen.
Előzmény: Wégé (296)
LADA Creative Commons License 2001.09.19 0 0 302
vegyél hozzá ködlámpa üveget és akkor rendesen. mert a kettő között csak ennyi a különbség.
Előzmény: Tzl (301)
Tzl Creative Commons License 2001.09.19 0 0 301
LADA!

Tudom, hogy a kiegészítő távfény szabálytalan, de ha már azt vettem, akkor hogyan kössem be szerinted? A helyzetjelzőre, mint a ködlámpát?
Szerintem a távfénynek a refivel együtt kell égnie.

Tzl

Előzmény: LADA (297)
agi521 Creative Commons License 2001.09.18 0 0 300
ahhh a rozsda dehogy! azert tippelnek a hajnali dermedt indulasra, mert anno nekem
is voltak ilyen nyikorgo hangok! a szilentgumik szvsz erzekenyek parara.
pl. az ekszij is kepes kulonos hangokat produkalni amig nem uzemmeleg.
gondolom indulas utan nehany perccel megszunnek a panaszok!

udv
zoli

Előzmény: Wégé (299)
Wégé Creative Commons License 2001.09.18 0 0 299
De kint parkolok, és tényleg lehet ez a reggeli pára, de ez így rendben van? Nem a rozsda jön elő?
Előzmény: agi521 (298)
agi521 Creative Commons License 2001.09.18 0 0 298
GaboR+
mivel juli 1. ota nem kotelezo , ezert az egyre kevesebb auton lathato hatso sarfogo gumi
hianya miatt sokkal nagyobb az esely a kofelverodesekre. nemcsak a szelvedo, hanem
a homlokfal is banja ezen egyszeru szerkezet hianyat. sajna az M3 -on en is tapasztalom
a rengeteg apro felcsapodo kovecsket. sopankodom is miatta, miutan vasarnap a delutani
kocsimosasok utan egyre tobbel talakozom.

Wege,
csillaggarazsban parkolsz? nemcsak a reggeli parasodas eredmenye a hang, aztan megszunik?

Frankie13,
mi van veled? hetek ota nem voltal?

udv
zoli

LADA Creative Commons License 2001.09.18 0 0 297
ne ködlámpaként világítson a lámpám, hanem a refifel együtt

ez igy szabálytalan!!!

Előzmény: Tzl (293)
Wégé Creative Commons License 2001.09.18 0 0 296
Sajnos ez az új autók átka.

Én az utóbbi időben azt tapasztaltam, hogy reggeli indulásnál, mintha nyikorogna a kocsi. A lengéscsillapítók vagy a rugók felől jön egy kis hang, ami aztán elmúlik. Különösen azért idegesít, mert alig egy hónapja volt a 15.000-es szervizem és ahogy a magyar módszereket ismerem rá sem néztek a zsirzóra. Lehet ez vagy más miatt van?

GaboR+ Creative Commons License 2001.09.18 0 0 295
EHHH! Már megint kaptam egy kavicsot a szélvédőre...mégpedig egy piros színű fullos Wagontól! GRRRR :) Frankón csinált egy másfél centis kagylót rá. Az elsőt mikor is kaptam? Amikor 1 napos volt és rámentem az M3-ra. Előttem ment 1 autó kb 50 méterre, feldobta, én meg elkaptam. Khirály...új autó? Csak megszakad az ember szíve...

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!