Keresés

Részletes keresés

TZiky Creative Commons License 2005.02.26 0 0 3562
Miért, saját kútfőből más nem megy?

Üdv:
TZiky:-))
Előzmény: gma (3557)
buyer Creative Commons License 2005.02.26 0 0 3560

Régebben rendszeresen vettem a HVG. Mintha a nevének első betűje a Hiteles szót sugallta volna. Ez nálam elmúlt. Mára csak bele-belenézek. Meg nem veszem elvből. OFF: megvettam anno a jog és tb cd-jüket. Szerintem csapnivaló volt. Kidobtam, számomra már ennyit ér a HVG.

On: Gma hozzáállása általában szimpatikus (nekem), nem érzem azt, hogy amennyiben élnék a sörrel összekötött találkozás lehetőségével, rámtukmálná a termékeket. ;-).

Ami a számokat, azaz a tényeket érinti: a szubjektív összetevőkről egyikünk sem tudta (eddig) meggyőzni a másikunkat. Részemről is hajlok arra a véleményre, hogy kicsit személyeskenek. Ki mennyire, az vérmérsékletéből adódóan változik. Pld Mormi roppant felkészült a légypapíros vágólappal. Mindig ott ctrl+v :-))

A cikket ITT elolvasva, azt vettem észre, hogy az emvéj és a piramis összefüggések erős csúsztatással vannak leírva, vagyis egy két kerülőve csak sikerült kikerülni a lényeget. Tiszta PR.

Tudod kedves Gma, az összetételek, az árak önmagukban nem győznek meg. Ismerem az FVF véleményét. Iparkodok beszerezni a hatásosságukra, hatékonyságukra vonatkozó vizsgálati eredmény. Az árakról csak annyi, hogy nincs haósági árszabályozás, a piac szabad, ezeken az árakon csak megdöbbenni lehet, azok ellen nincs jogorvoslat. Ez tény

A magam részéről mosószert kisebb beruházás mértékét elérő áron megvenni egyenlő a zéróval, tovább megyek, ha engem ezzel zaklatnak (és már meg is történt) jogosan leszek morcos. Az emvéj értékesítési technikája, melyszerint felkeltjük az érdeklődét, a konkrét cég nevének elhallgatásának szándékos, tevőleges magatartásunkkal, az szerintem elitélendő. Ha abban kéne mérlegelnem, hogy melyik a nagyobb bűn, én lazán a cepter fénykardja, edényei mellett szavaznék. Csak ezek mellett tudom magamnak felmenteni az emvéj 11.000.- Forintos mosóporát. Sok sok fórumon olvasható, de a saját és ismerősem példájából is mondhatom, hogy mosógépeinket nem Lökös Lajos szereli, sőt nem is kell szervizelni. Nem vízkövesek, nem adalékolunk semmit a mosópor mellé.

Meglep, hogy ebben a konkrét mosopor példában is azt látom az emvéjnél sem különlegesek a termékek: ott is vannak mosáshoz adalékok, csak eltúlzó, illúziókat keltő leírásokkal. A vebsót végignézve, nagyon sok esetben a semmi hatás felfújása szimpla (értsd kezdő ám iparkodó marketinges) szövegek: " a termékben jelen lévő nagyhatású szerves sav", "a kettős csomagolás megkönnyíti az adagolást" nincs pazarlás", "környezetbarát csomagolás" és sorolhatnám.

Valamelyi csajnak itt írtam a hyperolt, mint alternatívát a venisre. Erre -lelki szemeimmel láttam- visítva válaszolt, cca így mérgezzem én magam, gyermekem.

Amikor leírom (fejből) mire jó az a csúnya nevü anyag,akkor elismerte, hogy nem ismeri.

Az emvéj  (kb 10 éves adat nem pontos) szereplése azzal a bizonyos 3 darabos szappannal kezdődött nálam, amely pimaszul drága volt, ám hangsúlyosan gazdaságosként lett eladva (nekem). Amikor használtam a tapasztalatom annyi, hogy a mai árakon egy 99 forintos szappan minősége, és fogyása. Amikor ezt szóvátettem, megmagyarázták, hogy másképp kell használni !!! "Három húzás" és ezzel beszappanozom magam... no comm

 

Tudjátok Kedves DF-ek. Nem értem miért kell újra megtanulnom fürdeni, mosakodni, mosogatni, főzni akkor, ammikor ezen tevékenységek általában remekül mennek.

 

Én sem kapok arra vonatkozóan KONKRÉT válaszokat, hogy az általam leírt ADATOK, ÖSSZETÉTELEK tekintetében mitől lesz ez gazdaságos? Amennyiben meg nem gazdaságos, a többi számomra marketing maszlag.

 

Bocs, sietnem kell (egyetemre) mert hülye és perverz, féligművelt, álomtolvaj maradok, igyekszem felnőni a feladathoz ;-)

 

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (3559)
gma Creative Commons License 2005.02.26 0 0 3557
Ok, akkor írd le hogy mit vársz tőlem válasz gyanánt és én bemásolom :D
Előzmény: TZiky (3556)
TZiky Creative Commons License 2005.02.25 0 0 3556
"Nyugi ezt csak a saját érdekedben írtam, tényleg jót akarok Neked még így, látatlanban is."
Nyugodt vagyok. Megint nem az írásomról szól a hozzászólásod. Újfent egy ősrégi vicc jutott eszembe:
-Pistike, mit csináltatok az elmúlt órában?
-Átkísértünk egy nénit a másik oldalra.
-Ez tartott egy óráig?
-Igen, mert nem akart átmenni.

Ez a vic mindig eszembe jut amikor arra hivatkozik. hogy jót akar nekem. Holott azt is megtehetné, amire kértem. De nem, mert ő jobban tudja, hogy én mit szeretnék...

Üdv:
TZiky:-))
Előzmény: gma (3555)
gma Creative Commons License 2005.02.25 0 0 3555
Nyugi ezt csak a saját érdekedben írtam, tényleg jót akarok Neked még így, látatlanban is. Nem tehetek róla, gyári hibám ez a dolog ;)

Jó éjt Mindenkinek,
gma logout.
Előzmény: TZiky (3554)
TZiky Creative Commons License 2005.02.25 0 0 3554
Talán inkább azzal kellene foglalkozni amit írtam, nem pedig az egészségi és emocionális állapotommal. Megtennéd, vagy csatlakozol azokhoz, akik írásom tartalma helyett teljesen mással foglalkoznak?

Üdv:
TZiky:-))
Előzmény: gma (3551)
gma Creative Commons License 2005.02.25 0 0 3553
Jól látod. El kell olvasni ilyeneket is, hogy tágítsuk az ismereteinket. De vakon hinni bármiben is... az nem jó dolog. Információszerzés, ez a lényeg!
Előzmény: Albertinka (3552)
Albertinka Creative Commons License 2005.02.25 -1 0 3552
Én ezt a mellékletet elolvastam a megjelenésekor, de az itteni vitából )pro és kontra) sokkal többet megtudtam, mint abból a 32 oldalból. Sajnos süt belőle, hogy reklám.
Előzmény: gma (3551)
gma Creative Commons License 2005.02.25 0 0 3551
Kedves TZiky,

mér bosszantod magad ilyenekkel?
Ha nem értesz vele egyet, akkor miért foglalkozol vele egyáltalán?
Csak magadnak ártasz vele.

Üdv,
gma
Előzmény: TZiky (3550)
TZiky Creative Commons License 2005.02.25 0 0 3550
"Azért ezeket érdemes elolvasni!".

Egy darabig nyeltem, de a következő mondatig bírtam olvasni. Ott már számolni kezdtem.

"A HVG november 13-i számában egy 32 oldalas behúzott mellékletet jelentetett meg a KÉSZ, melyben a közvetlen értékesítés helyzetét, és az ezzel a szakmával kapcsolatos valamennyi szakmai tudnivalót mutatják be a gazdasági élet szereplőinek."

Számoljunk... Gyanítom ezért útálja az mlm-esek nagy többsége a konkrét számokat.
Számoljuk mondjuk az idézett mondatban szereplő hazugságokat.
1. "mellékletet jelentetett meg a KÉSZ"
       Szóval jelentetett meg. Mellékletet. Magyarul fizetett érte. Akkor viszont reklám és nem melléklet.
2. "a közvetlen értékesítés helyzetét,és az ezzel a szakmával kapcsolatos valamennyi szakmai tudnivalót mutatják be"
       32 oldalon a helyzete és az összes szakmai tudnivaló bemutatásra kerül. Akkor mi a francnak jártam általános iskolába, szakközépbe, felsőfokúra, egyéb szakmai tanfolyamokra ha mindez belefér egy 32 oldalas reklámfüzetbe? Amelyik mlm-es ezután azt mondja, hogy kezdjem el és csináljam, annak megírom, hogy elolvastam a szakmával kapcsolatos valamennyi tudnivalót tehát teljesen hiábavaló a javaslat, mert semmi újat nem tanulhatok. Vagy hazudik, és nincs benne valamennyi szakmai tudnivaló.
3."a gazdasági élet szereplőinek"
       Egy frászt a gazdasági élet szereplőinek... Ezzel lehet vakítani a leendő üzlettársakat, hogy: "Figyu, a hvg is írt rólunk...". Csak azt hallgatják el, hogy fizetett hirdetés volt. Akár a környezetvédelmi elismerés az ENSz-től. Hogy nem a termékek tulajdonságaiért, hanem adományért kapta.

A hitelessége ezután nulla, irodalmi értéke ugyanannyi, szórakoztatni sem szórakoztat, tehát nem érdemes tovább olvasni.

Üdv:
TZiky:-))
Előzmény: murila (3527)
gma Creative Commons License 2005.02.25 0 0 3549
Remélem a postást is el szoktad kergetni :D
Előzmény: Törölt nick (3547)
gma Creative Commons License 2005.02.25 0 0 3548
De lehet így meghívni.
Előzmény: Albertinka (3545)
murila Creative Commons License 2005.02.25 0 0 3546

Tökéletesen igazad van.

 

Sokan elrontják az egészet, aztán jönnek azzal, hogy szar az egész, és átverés. Sosem magukban keresik a hibát.

Előzmény: Albertinka (3545)
Albertinka Creative Commons License 2005.02.25 -1 0 3545

Az Amway a rossz hírét nagy mértékben annak köszönheti, hogy folyton sumákolásba botlik az ember. Miért nem lehet úgy meghívni valakit, hogy: "Figyelj, csak, én most elkezdtem az Amway hálózatszervezői munkát csinálni, ebben szeretnék minél előbb sikeres lenni. Tudod, ez olyan lehetőség, amit az ismerőseinknek szoktunk először megmutatni. Szeretném, ha meghallgatnál egy előadást erről. Ha érdekel, dolgozhatunk együtt, ha nem érdekel, akkor meg legalább tudod, mivel töltöm az időmet, és nem kell többé mesélnem róla."

 

Szóval valami ilyesmi. Én így csinálnám. De nem hadoválnék a hideg meghívásban, és nem titkolnám el a cég nevét. Nagyon pocsék érzés, amikor valakinek az előadáson, másfél óra múlva esik le, hogy az Amway-üzletet hallgatja, és lazán átverték azzal,  ahogyan odacsalták.

Előzmény: Törölt nick (3543)
Pac Creative Commons License 2005.02.25 0 0 3541

Még valami?

 

:-)))

Előzmény: Mormogi7 (3537)
murila Creative Commons License 2005.02.25 0 0 3540

Még szerencse, hogy a törvényhozók tudják, hogy mi is az, és mi nem.  Veled ellentétben.

Olvass utána. Még az is lehet, hogy megérted. :-)

Előzmény: buszjegy (3539)
buszjegy Creative Commons License 2005.02.25 0 0 3539
Szerencsére a törvényhozók értik... a házalás az házalás hiába akarják letagadni a házalók :)  Milyen kár hogy ezt pont a házalók nem képesek felfogni...
Előzmény: murila (3536)
murila Creative Commons License 2005.02.25 0 0 3538
Tudom. Immunis vagyok már! :-) 
Előzmény: Mormogi7 (3537)
Mormogi7 Creative Commons License 2005.02.25 0 0 3537
Vigyázz!!!!! Ez a topik egy légypapír. Ez itt az álomtolvajok topikja. Vannak mindenféle gondolkozásban sérült emberek (pl. pedofilok, skizofrének, álomtolvajok). Itt az álomtolvajok várják a cégnévre idekiváncsiskodó, jobb sorsról álmodozó embereket. Ezek az álomtolvajok mérhetetlen nagy ambicióval bárkit lebeszélnek álmairól. Ez a lebeszélés folyamata nekik egy hosszan elnyújtott szexszuális kielégüléshez hasonló érzést jelent. Onnan tudom, hogy én is ilyen voltam. Ne higy nekik. Ne állj velük szóba. Ne hidd, hogy ellen tudsz állni nekik. Ezek a tudatalattidban is turkálnak. Ha bármiben hiszel és azt gondolod neked ez tetszik és ezt kerested, akkor figyelj arra, legyen az MLM vagy a kutyagumi hasznosítása. Ha elég komolyan veszed, sok pénzed lesz belőle. Az ilyen helyeket és embereket meg kerüld mint a leprásokat, mert szakértő véleményükkel, ha lebeszéltek, nem adnak semmit helyette

"Sose felejtsd el: nincs könnyebb a világon, mint istennek ezen erdőktől, mezőktől zöldellő világában olyan valakit találnod, aki elmondja neked, miért nem vagy képes megcsinálni ezt vagy azt. Mindig lesz valaki. Aki lelkes buzgalmat érez, hogy tudassa veled- néha csupán a tekintetével, vagy hanghordozásával- , hogy bármi új vagy merész, amivel meg akarsz próbálkozni, reménytelenül kudarcra van ítélve. Ne hallgass rájuk! Mindig az a fickó tudja legjobban, miért nem tudsz évi tizenötezer dollárt keresni, aki életében még tízezret sem tudott sosem; mindig az egyetemről kibukott magyarázza leglelkesebben, miért kevés az eszed, hogy megszerezd a diplomát; mindig az a fickó írja le a legjobban az üzleti vállalkozás előtt tornyosuló akadályokat, és hogy miért lehetetlen belekezdeni, akinek sosem volt vállalkozása. Ne hallgass rájuk! Ha van egy álmod, akármi legyen is az, legyen bátorságod hinni benne, és próbálkozz meg vele. Adj neki esélyt, hogy megvalósuljon! Ne hagyd, hogy sógorod vagy a vízvezeték szerelőd, vagy a férjed horgász haverja vagy a fickó a szomszéd irodából megfosszon attól. Hogy higgy önmagadban, hogy meg fosszon attól a hittől, ami a dolgok megvalósulását lehetségessé teszi. Ne hagyd, hogy azok a fickók, akik estéről estére ott fekszenek a díványon, és a televíziót bámulják, bebeszéljék neked milyen haszontalan az élet. Ha valahol a bensődben ott lobog egy álom lángja, légy hálás érte istennek, és tégy valamit érte. És ne hagyd senkinek sem, hogy kioltsa." (Richard M. Devos 1975-ben megjelent könyvéből. Aki az Amerikai Egys. Áll. Kereskedelmi Kamarajának elnöke volt. )
Előzmény: murila (3536)
murila Creative Commons License 2005.02.25 0 0 3536

Minek? Ha valaki nem akarja megérteni, annak még a lexikonból is másolhatod, akkor sem fogja.

Előzmény: gma (3535)
gma Creative Commons License 2005.02.25 0 0 3535
Itt alapvető fogalombeli megértési problémák vannak. Ha gondolod, este leírom, hogy mi micsoda. Most nem tudom, dolgozom.
Előzmény: buszjegy (3534)
buszjegy Creative Commons License 2005.02.25 0 0 3534
A hazalo kereskedok egy resze szeretne letagadni hogy hazalo kereskedo... szerencsere a torvenyek meg azokra a hazalo kereskedokre is ervenyesek akik le akarjak magukrol tagadni hogy hazalo kereskedok.
Előzmény: murila (3533)
murila Creative Commons License 2005.02.25 0 0 3533

Ebben a formában igen, csak ezek azt hiszik, hogy azok vagyunk. És azt is, hogy mi tudjuk, hogy azok vagyunk, csak el akarjuk titkolni. :-) De ők azt nem akarják megérteni, hogy nem vagyunk azok. :-) 

 

szerintem. :-))))

Előzmény: gma (3532)
gma Creative Commons License 2005.02.25 0 0 3532
De igen, a házaló kereskedők azok. De mi nem azok vagyunk.
Előzmény: murila (3531)
murila Creative Commons License 2005.02.25 0 0 3531

Talán azért, mert nem azok.

 

 

Előzmény: buszjegy (3530)
buszjegy Creative Commons License 2005.02.25 0 0 3530
A hazalo kereskedoknek miert nem tetszik hogy hazalo kereskedonek hivjak oket?
Előzmény: murila (3529)
murila Creative Commons License 2005.02.25 0 0 3529

Na még egy utolsó ugyan onnan:

 

Közvetlen Értékesítők Szövetsége - KÉSZen a szakma megismertetésére     2001. április 4. 14:30      

Bár itthon még nem készült felmérés arról, hogy hányan vásárolnak vagy vásároltak közvetlen értékesítő cégektől az elmúlt évben, azt azonban nem nehéz megtippelni, hogy majd mindannyian kapcsolatba kerültünk már valamelyik ilyen vállalattal vagy munkatársával. Sajnos azonban igen kevés forrásanyag áll rendelkezésre ezeknek a cégeknek a felépítéséről és működéséről. Tovább rontja a helyzetet, hogy sokan keverik össze a legálisan és szigorú etikai normák szerint tevékenykedő cégeket a piac negatív szereplőivel. Ez ellen kíván harcba indulni a Közvetlen Értékesítők Szövetsége, melynek főtitkárát, Rajki Évát kérdeztük a szövetségről és a szakma magyarországi helyzetéről.

 

   

A Közvetlen Értékesítők Szövetségét (KÉSZ) 1993 áprilisában hozták létre olyan multinacionális vállalkozások, melyek akkoriban kezdték meg működésüket Magyarországon. Ezzel követve hagyományaikat, hiszen minden európai országban szövetségekbe tömörülnek érdekeik védelmében. A KÉSZ elsősorban érdekképviseleti szervezet, tehát a célja a szakma megfelelő képviselete. Ennek keretében egyrészt ismertetni kívánja a direct selling szakmát mind a hatóságokkal, mind a közvéleménnyel, ezen keresztül elérve, hogy a lakosság elfogadja ezt az értékesítési formát. Másrészt célul tűzte ki egy etikai kódex felállítását, melynek betartása alapkövetelmény a tagcégek felé, valamint rajtuk keresztül a céggel szerződésben álló disztribútorok felé is. A Világszövetség (WFDSA) és az Európai Szövetség (FEDSA) etikai kódexe szinte szóról szóra megegyezik, és a csatlakozni kívánó nemzeti szövetségeknek is ezt a kódexet kell elfogadnia és a tagjaival elfogadtatnia. Ettől csak abban az esetben lehet eltérni, ha az országban olyan jogi szabályozás van érvényben, amely ezt megköveteli. Ennek megfelelően a Magyarországon használt kódex is megfelel ezeknek a normáknak.

Nem az árbevétel számít, hanem az etikus viselkedés

A szövetség életében igen fontos a kapcsolat építése és gondozása a nemzetközi szervezettekkel. Hiszen sok olyan tapasztalat és hagyomány létezik ezen szervezetek tagországaiban, melyet így nem szükséges újra felfedezni, kialakítani. "Ennek megvalósítása érdekében aktívan részt veszünk, mind az európai, mind a világszövetség munkájában és kiépítettük a nemzeti tagszövetségekkel is a kapcsolatot" - mondja a főtitkár. A szervezetnek Magyarországon jelenleg 9 tagcége van: az AMC, az AMWAY, az AVON, a CARION, a LUX, Golden Neo-Life Diamite Int'l (GNLD), az ORIFLAME, a SUNRIDER, és a TUPPERWARE. A szövetség elnöksége három főből áll. Ők mindannyian egy-egy tagvállalat vezetői. A jelenlegi elnök a LUX igazgatója, míg a másik két tag az Amway és a Sunrider első embere. A szövetséghez csak cégek csatlakozhatnak, magánszemélyek nem lehetnek tagok. Ezenkívül a jelentkezőknek csupán két feltételnek kell eleget tenni: közvetlen értékesítéssel - tehát üzlethelyiségen kívüli személyes eladással - kell hogy foglalkozzon, valamint kötelezően el kell fogadja az etikai kódexet. A jövedelem nagysága nem kritérium, de a tagdíj rendszerben már meghatározó elem a tagok korrigált nettó árbevétele. Ez alapján kerülnek bizonyos sávokba, ahol már előre meghatározták a fizetendő tagdíjat.

Védjegy és pozitív imidzs

A szövetség történetében még nem fordult elő, hogy valamely tagot etikai vétség miatt ki kellett volna zárni. Bár etikai panasz is nagyon kevés érkezik hozzájuk. "Ami egy felől jelentheti azt, hogy a cégek a piacon kevés etikátlan dolgot követnek el, másrészt viszont azt is jelenti, hogy a vásárlók nem tudják hová fordulhatnak, ha valamilyen etikátlan piaci magatartással találkoznak valamelyik közvetlen értékesítő cégnél" - mondta Rajki Éva. Egyébként kidolgozásra került egy határozat, amely pontosan lefekteti azt, hogy mi a teendő etikai vétség esetén, ha nem lehet a problémát egyszerűen rendezni. Ebben az esetben összehívásra kerül egy etikai bizottság. A bizottság tesz egy javaslatot, melynek elfogadásáról a közgyűlés határoz. Azonban sokkal fontosabb kérdés, hogy mit lehet azokkal a cégekkel tenni, akik nem tagjai a szövetségnek, de ezen a területen tevékenykednek. Hiszen az ő etikátlan magatartásuk sokat ronthat a szakma megítélésén. "Ennek a problémának a megoldására folyamatosan keressük a megfelelő eszközöket, valamint a többi nemzeti szövetségtől próbálunk tapasztalatokat szerezni" - vélekedett a szakember. Jelen pillanatban az internetes site-jukon közzétettek egy ajánlást, amely azokra a kritériumokra hívja fel a potenciális vásárlók figyelmét, amely alapján vásárláskor kiválaszthatják a megfelelő céget. Ezzel talán el lehet egy kissé határolódni azoktól, akik nem tartoznak a tagok közé, mert kihangsúlyozzák, hogy az ilyen cégek esetében nem tudnak garanciákat vállalni a megfelelő piaci magatartásért. -"Reméljük, hogy a Közvetlen Értékesítők Szövetségéhez való tartozás pozitív imidzset ad egy vállalkozásnak, így ha egy leendő vásárló vagy disztribútor találkozik egy tagcéggel, akkor nyugodtabban fordulhat hozzá, mert tudja, hogy ez esetben megbízhat a termékekben, a szolgáltatásokban és az elbánásmódban. Ha bármi problémája adódik, azt a cég rendezni fogja vagy végső esetben még fordulhat a szövetséghez, mely az etikai kódex jegyében a probléma megoldására szólíthatja fel a vállalkozást. Szeretnénk, ha a szövetséghez tartozás egyfajta védjegy lenne" - jelentette ki Rajki.

A közvetlen értékesítés nem "házaló kereskedelem"

Pillanatnyilag a szervezetnek a legnagyobb problémát a jogi háttér jelenti, amely nem teljesen tükrözi a szakmát, ezért egy olyan jogszabályt szeretnének, amely egyértelműen róluk szól. Az európai szövetség most azon dolgozik, hogy az EU-ban megtörténjen annak a direktívának a modernizálása, amely ezt a szakmát szabályozza és remélhetőleg 1-2 éven belül eredményre is jut. "Amennyiben ez megtörténik, szeretnénk, ha a direktívát itthon is meghonosítanák az EU jogharmonizáció jegyében. Jelen pillanatban Magyarországon van egy olyan jogszabály, melyet a jogalkotók erre a szakmára érvényesnek tekintenek. De mi már a törvény elnevezésével sem értünk egyet, hiszen e szerint a kormányrendelet a "házaló kereskedelemről" szól - mondta Rajki Éva. "Ez a szövetség számára pejoratív kifejezés, így azonnal megtámadtuk a jogszabály érvénybelépésekor. Lobby tevékenységbe kezdtünk az elnevezés, valamint a jogszabály több pontja ellen. Hiszen többek között felállít egy tilalmi listát, amelyben olyan termékek is szerepelnek, melyeket Európában sehol másutt nem tilos ilyen módon értékesíteni. Ezenkívül is több olyan pontja van ennek a jogszabálynak, amely azt sugallja, hogy a jogalkotók nem igazán járatosak ennek a területnek a sajátosságaiban "

 

Jó olvasást.

murila Creative Commons License 2005.02.25 0 0 3528
Az értékesítés hálójában, avagy az MLM -től a Party Selling-ig     2001. március 4. 15:12      

AMC, Amway, Tupperware. Ismert nevek, melyeket mindannyian naponta hallunk, de ha elkezdünk azon gondolkodni, hogy hol találkoztunk velük először, rá kell ébrednünk, hogy valószínűleg nem egy TV-szpot vagy egy újsághirdetés volt ez a csatorna. Ezek a vállalkozások egészen másképpen kerültek a köztudatba. Ők közvetlen értékesítő (direct selling, DS) cégek, melyek legtöbbje nem használ semmilyen hagyományos reklámeszközt népszerűségének növelésére. Ennek ellenére nevük ismerősen cseng, bár igen keveset tudunk értékesítési stratégiájukról, működésük mechanizmusáról, sőt arról is, hogy a piacon mekkora erőt képviselnek. A BTL.hu cikke ennek járt utána , feltérképezve a direkt marketing és ezzel együtt a BTL marketing egyik legdinamikusabban fejlődő ágát.

 

   

Egy nemrégiben készült felmérés szerint az Egyesült Államokban a tavalyi évben a fogyasztók 55 százaléka vásárolt rendszeresen valamely közvetlen értékesítő cégtől. Európában illetve Magyarországon eddig nem készült hasonló felmérés, de a direct selling vállalkozások piaci súlyáról könnyen képet alkothatunk, ha a Közvetlen Értékesítők Európai Szövetségének (FEDSA) legfrissebb adatait szemléljük. A számok itt a szervezet tagjainak éves árbevételét mutatják. Ez alapján az összes értékesítés 1996-ban elérte a 6,7 milliárd eurót, míg az 1999-es pénzügyi év végére ez az összeg közel 8 milliárd euróra rúgott. Melyhez hozzá kell tennünk, hogy Magyarországon a szövetségnek mindössze kilenc vállalkozás a tagja. Itthon a cégek fejlődése a rendszerváltással indult el, és a hazánkban megjelenő multinacionális vállalkozások, európai hagyományaikat követve 1993-ban létrehozták érdekképviseleti szervezetüket is, mely a Közvetlen Értékesítők Szövetsége (KÉSZ) nevet kapta. Mindenképpen szükség volt egy ilyen szervezetre, hiszen az akkoriban létrejött vállalkozások közül több olyan is akadt, melynek működése sok kívánni valót hagyott maga után, ezzel nagymértékben hozzájárulva a szakmával kapcsolatos negatív attitűd (ügynökök kíméljenek!) kialakulásához. Létre kellett tehát hozni egy szervezetet, mely a fogyasztók, a szakma és a kormányzat irányában egyaránt képviseli és elfogadtatja az értékesítésnek ezt a módját, valamint tagjai részéről megköveteli az etikus viselkedést, mely előre mozdíthatja a pozitív fogyasztói hozzáállás kialakulását.Cikkünkben három KÉSZ tagvállalat segítségével mutatjuk be a közvetlen értékesítés hazai helyzetét.



Három cég, három ágazat

Mindhárom vállalkozás, az Amway, az AVON és Tupperware, a DS más-más alfaját műveli. Az Amway, melyet cikkünkben Gárdus Péter a magyarországi leányvállalat vezetője képvisel multi-level-marketing (MLM) cég, mely annyiban tér el a közvetlen értékesítés hagyományos formájától, hogy az értékesítést végző ügynök (termékforgalmazó) a termékek és szolgáltatások eladásán, személyes reklámozásán, szállításán kívül eladói hálózatot is épít. Az alatta dolgozó értékesítők bevételéből a beléptető tag is részesül, így jövedelme is két részből tevődik össze, a saját illetve az alatta épülő hálózat összes forgalma alapján kiszámított jutalékokból. Sajnos a hálózat építés ezen módja sokakat emlékeztethet az illegális Piramis játékok felépítésére, melyet a nyerészkedők folyamatosan ki is használnak, MLM cégként feltüntetve piramisukat. A piramisos konstrukciójú ügyletek alapvető jellemzői, amelyek megkülönböztetik a legális programtól: általában nincs szerződés az elosztó és a cég között, gyakran időbeni korlátozás van szabva az új tagok fellelésére; a munkavégzés és a kereset kifizetése fentről lefelé haladva történik; sosem juthat egy alsó munkatárs a felette levőknél magasabb szintre, lehetetlen az "előzés". Ezeket a kritériumokat megvizsgálva azonnal látható az MLM hálózat etikus működésének lényege, mely megkülönbözteti a piramisoktól.

A cikkben szereplő második cég, a Hulik József pénzügyi igazgató által képviselt AVON, mely klasszikus közvetlen értékesítő. Ennél a formánál, a tanácsadónők az értékesítési struktúrában egymás mellett helyezkednek el. A tanácsadónők csak az általuk értékesített termékek után kapnak árengedményt. Az AVON-nál az ország területét értékesitési szempontból 4 divízióra osztották, ezek élén állnak a divízióvezetők. Ők a területen dolgozó vezető tanácsadónők tevékenységét felügyelik és szervezik. A vezető tanácsadónők irányitják a koordinátorok és a tanácsadónők munkáját, ezen kivül szakmai segitséget nyújtanak nekik. A vezető tanácsadónők munkáját koordinátorok segitik, akik általában a legeredményesebb tanácsadónők közül kerülnek ki, és maguk is folytatnak értékesitést, mig a vezető tanácsadónők már jellemzően nem.

A harmadik cég a Fekete Ákos cégvezető által bemutatott Tupperware, mely ún. party selling tevékenységet folytat. Ez a forma abban különbözik a klasszikus közvetlen értékesítéstől, hogy a termékek bemutatása és értékesítése egy, a forgalmazásban közvetlenül nem érdekelt vendéglátó háziasszony lakásán egy parti keretében történik, ahol a konyhai eszközök segítségével készítik el a menüt. Mélységi építkezés itt sincs, de ennél a vállfajnál a tanácsadók csoportokat szerveznek és ha egy-egy ilyen csoport létszáma eléri az öt főt, akkor a most már csoportvezető-tanácsadó mind az öt tag forgalma után jutalékot kap. De ennél mélyebb hálózatépítés már nem folyik.



Nem minden (volt) DS, ami fénylik

Mindhárom cég multinacionális vállalkozás, hiszen az Amway 49, a Tuperware több mint 100, míg az AVON 140 országban van jelen, és mindhárman az Egyesült Államokból indultak. A kezdetek már nem ennyire hasonlóak. Az Amway már megalakulásakor is DS cég volt. A két alapító tag egy hálózatból lépett ki és az ott szerzett tapasztalataikat egy saját vállalkozás építésénél kamatoztatták. A cég magyarországi vezetője, Gárdus Péter így foglalja össze ennek az értékesítési módnak az előnyeit: " Nem mondom, hogy az MLM jobb, mint a hagyományos értékesítési formák, hanem inkább úgy fogalmaznék, hogy ezt a csatornát nem lehet kihagyni az értékesítési formák közül, mert a vásárlás helye nincsen megkötve, lehet otthon vagy a munkahelyen is. Olyan termékekről van szó, melyeket boltokban nem terítenek A plusz előny pedig a személlyel történő közvetlen törődés, foglalkozás." A három vállalat közül a legrégebben, 1886-ban, alakult AVON története egészen másképpen indult. A cég alapitója valójában könyvügynök volt, akinek sok fejtörést okozott, hogy termékeit megkülönböztesse a konkurenciáétól. Ezért kitalálta, hogy otthonában az akkor divatos francia receptúrák felhasználásával illatmintákat, parfümöket készít és ezeket kicsiny üvegcsékben mellékeli a könyvekhez. Idővel azonban azt kellett tapasztalnia, hogy az AVON illatai népszerűbbé váltak maguknál az olvasnivalóknál is és így a könyvforgalmazással végleg felhagyott, hogy teljes egészében a parfümkészítésre koncentrálhasson.

A Tupperware eredetileg normál kiskereskedelmi hálózatokban kezdte meg a termékei értékesítését. Azonban forradalmian új edényeik használata sajnos nem volt annyira egyértelmű, hogy mindenkinek magától értetődő legyen. Ezért egy idő után úgy döntöttek, hogy a közvetlen értékesítés formáját választják és termékeiket partikon mutatják be.

Hazánkba már mindannyian komoly tapasztalatokkal a hátuk mögött, kiforrott rendszerekkel érkeztek. Az AVON 1990-ben, az Amway 1991-ben míg a Tupperware 1992-ben kezdte meg termékei forgalmazását Magyarországon. A mai napig az Amway 30 ezer főre növelte aktív tagjainak létszámát és bevételük tavaly elérte a 3,8 milliárd forintot. Az AVON 54 ezer Tanácsadónője közül 80 százalék aktív, ami azt jelenti, hogy 80% ad le megrendelést a 4 hetes értékesítési ciklusonként (kampányonként), így a cég árbevétele brosúra áron számolva közel 14 milliárd forint volt 2000-ben. A Tupperware tanácsadói hálózata is több ezres létszámot ért már el, de a magyarországi árbevételről Fekete Ákos a cég vezetője nem nyilatkozott.




A marketing tevékenységről


Az Amway hálózat nem folytat szokásos értelemben vett marketing tevékenységet. Az egyetlen inkább kivételnek nevezhető példa a Magyar Olimpiai Bizottság támogatása, amelyre tavaly 10 millió forintot fordítottak. Ezenkívül a tavalyi évben egy vásárlást ösztönző sorsjegy akciót tartottak, melyben saját termékeket, számítógépeket és 4 darab gépkocsit sorsoltak ki. "A cég filozófiája azt mondja, hogy a kifizetett bónuszon keresztül kell a megfelelő hatást elérni, - mondja Gárdus Péter "így az egyéb marketing tevékenységekre esetlegesen elkülönítésre kerülő összeg ebből kerülne levonásra, mivel más, átcsoportosítható összeg nem is képződik. Volt egy DM akciónk, mely az Amway tagságot nem megújítókat célozta meg. A kampány 10 százalékos visszajelzési arányt ért el, de nem kívánunk a jövőben ebbe az irányba sem elmenni".

" Az Avon munkáját igen komoly marketing tevékenység támogatja. Folyamatosan hirdetnek a hetilapokban, női magazinokban, alkalmanként a televízióban és a rádióban is. Stratégiájuk része a nőket sújtó betegség, a mellrák elleni küzdelem támogatása. Ennek keretében az Avon tanácsadónők országszerte árusítanak kitűzőket és tollakat, melynek eredményeként eddig 40 millió forinttal segítette a magyarországi Avon az egészségügy mellrák elleni munkáját. Fontos megemlíteni az Avon futást, melyen például az elmúlt évben 14 ezer nő vett részt a Margitszigeten, valamint a cég legújabb kezdeményezését, az " Avon - Egynapos Gyaloglás az Életért" elnevezésű programot, amely egy adománygyűjtéssel egybekötött gyaloglás. Az adományokbál a cég mammográfot vásárol ezzel is segitve a mellrák korai felismerését. “- mondta Hulik József. Ezek a programok összhangban vannak a cég filozófiájával, melynek célja, hogy javítsa a nők életminőségét.

A Tupperware álláspontja egészen más ebben a tekintetben. Folyamatosan vannak promócióik egyrészt a vásárlók, vendéglátó háziasszonyok felé, amely akciós termékeket, ajándékokat jelent. De ugyanilyen akciókkal ösztönzik a tanácsadókat is. A klasszikus reklám eszközöket azonban nem tartják hatékonynak ezért nem is használják. Használnak viszont keresztpromóciókat (Dr.Oetker, Whirlpool) valamint product placementet (Ízlelő főzőcske műsor), és szponzori tevékenységet is folytatnak (Virtus, települések vetélkedője). Szintén meg kell említeni a "Give a child a chance!" folyamatos akciót, melyet a Tupperware világszerte folytat. A tavalyi évben minden hónapban támogattak egy intézményt, gyermekcsoportot vagy adott esetben egyes gyermekeket, akiket a tanácsadók javaslatai alapján válogattak ki. Németországban pedig egy SOS gyermekfalut épített a cég.



Bolt vagy bemutató


Az Amway nem tervezi boltokba bevinni a termékeit, mert ez ellentétes a hálózat filozófiájával, mert úgy gondolják, hogy a termékeket mindenkinek be kell mutatni. Ennek ellenére azt megengedik, hogy azok a tagok akik nem kívánnak hálózatot építeni, a továbbiakban is vásárolhassák az Amway termékeit, de ez semmi esetre sem jelenthet boltban árusítást. Ezzel kapcsolatban egy amerikai konferencián az egyik munkacsoport azzal foglalkozott, hogy milyen etikai gondokat vet fel az, ha egy cégnél lehet közvetlenül is rendelni, hiszen itt felmerül az a kérdést, hogy ha a termékforgalmazó bemutatja a terméket és a vásárló közvetlenül a cégtől rendel ezután, akkor a szóban forgó termékforgalmazó, hogyan kapja meg a jutalékát? Az egyik Magyarországon jelen nem lévő amerikai cég vetette fel erre, hogy náluk a hálózatban az ilyen rendelésnél is meg kell adni annak a személynek a nevét akitől az információt szerezte és így Ő megkaphatja a bónuszát. Egyébként az Amway és a magyar Közvetlen Értékesítők Egyesületének minden tagja fellép a bolti árusítás ellen.

Az Avon az Egyesült Államokban együttműködik két kiskereskedelmi lánccal (Sears, JC Penney), melyek az idei évtől kezdik meg az Avon termékeinek kiskereskedelmi forgalmazását. Ezek a készítmények azonban nem azonosak a brosúrákban szereplő termékekkel. Más névvel és megjelenéssel, valamint jóval magasabb áron kaphatóak majd. A lépést az indokolja, hogy vannak olyan fogyasztók, akik a termékeinket szívesebben vásárolnák meg üzletekben. Az Avon Magyarországon az elkövetkezendő években ezt az értékesítési formát nem tervezi bevezetni, továbbra is a tanácsadónők munkájára kivánja alapozni üzleti tevékenységét. Az Avonhoz való csatlakozáskor a tanácsadónő vállalja a közvetlen értékesités módszerének alkalmazását.

A Tupperware kiskereskedelemben ma nem forgalmaz Magyarországon, az Egyesült Államokban és néhány Nyugat-Európai országban igen, de az itthon kevésbé ismert show case formában. Ez egy standot vagy nagyobb vitrint takar egy tanácsadóval, általában a bevásárlóközpontok sétálóútjainak közepén. Ezt a módozatot Magyarországon is hamarosan bevezetik. A show case esetében a helyszínen található tanácsadó jutaléka másképpen kerül kiszámításra, mint egyéb esetekben, mivel itt a költségek is levonásra kerülnek. Az árusításnak ez a formája nem hat a bemutató rendszer érdekei ellen, mivel kiváló alkalmat teremt az új kapcsolatok építésére.


Ügynökök kíméljenek!


Utolsó kérdésünk arra vonatkozott, hogy miként lehet tenni a Magyarországon kialakult negatív fogyasztói attitűd ellen. "Mi elsősorban a vezető-termékforgalmazókon keresztül próbálunk nyomást gyakorolni a szervezetre, illetve most már egyre mélyebb szinten sűrűsödő tréningekkel próbálunk hatni a hálózatra. Megpróbálunk eladásra ösztönözni, hiszen igen sokan használnak Magyarországon Amway termékeket, ugyanakkor a hálózatépítést mereven elutasítják és ebből adódik az MLM rendszerrel kapcsolatos negatív attitűd"- mondja Gárdus. Ez egyébként egy kampány része, amely az Amway új eladás-centrikusabb arculatát hivatott kialakítani. Emellett a jövőben gyorsítani kívánnak a kiszállítás folyamatán. Ennek eszköze a termékforgalmazókkal történő kapcsolat tartás technikai hátterének fejlesztése. Szolgálatba állítottak egy olyan telefonos rendszert, melyen keresztül a termékforgalmazók nyomógombok segítségével tájékozódhatnak saját üzletük helyzetéről.

A Tupperware magyarországi vezetője, Fekete Ákos szerint "A direct sellingel kapcsolatos negatív attitűd kialakulásában elsődleges szerepe maguknak a területen dolgozó cégeknek volt. Ebből adódóan a DS cégeknek is kell ezt helyrehoznia." A Tupperware ennek érdekében folyamatos képzésnek veti alá a tanácsadóit, annak érdekében, hogy a fogyasztót a legjobban és legetikusabban szolgálhassák ki.

"Azt hiszem, az Avon tanácsadónőkkkel kapcsolatban nem tapasztalható negatív attitűd " - vélekedik Hulik József. Az AVON nagy hangsúlyt fektet arra, hogy tanácsadónőit felkészitse és segitse őket abban, hogy vásárlóikkal jó kapcsolatot alakitsanak ki és képesek legyenek arra, hogy megfelelő szépségápolási tanácsokkal lássák el őket. Mi ebben látjuk a közvetlen értékesités előnyeit éppen ezért az Avon tanácsadónő szivesen látott vendég a legtöbb háztartásban.

murila Creative Commons License 2005.02.25 0 0 3527

Azért ezeket érdemes elolvasni!

 

http://www.btl.hu/

 

Pozitívba forduló attitűd - ma már a fogyasztó is keresi a közvetlen értékesítőt     2004. november 23. 11:08      

Az adatok és a személyes tapasztalatok tükrében úgy tűnik, az utóbbi időben gyökeresen megváltozott a közvetlen értékesítéssel kapcsolatos attitűd Magyarországon. A jelenség hátterének vizsgálatában a Közvetlen Értékesítők Szövetsége (KÉSZ) főtitkára, Rajki Éva volt a BTL.hu segítségére.

 

   

A rendszerváltást követően egyre-másra jelentek meg hazánkban a közvetlen értékesítés (Direct Selling, DS) különböző területein érdekelt vállalkozások. A komoly háttérrel és minden tekintetben etikus üzleti magatartással fémjelzett cégek – pl. Amway, Avon, Tupperware, stb. – mellett sajnálatos módon több olyan (általában magyar) vállalkozás is megkezdte működését, melyek számára a mind nagyobb profit elérése volt a kitűzött cél, mely érdekében mind a megkérdőjelezhetetlen kereskedelmi magatartást, mind az általuk forgalmazott termékekre vonatkozó minőségi kívánalmakat figyelmen kívül hagyták. Ezeknek a legtöbbször tiszavirág életű próbálkozásoknak "köszönhetően" a fogyasztók jelentős részének gondolkodásában a teljes DS szakma kétes eredetűvé, megbízhatatlanná vált, melyet az abban az időszakban szállóigévé vált kifejezés fejez ki a legjobban "Ügynökök kíméljenek". Az erős szakmai felügyeletnek köszönhetően azonban az elmúlt években a piac letisztulása megindult, és ez a folyamat napjainkra szinte lezártnak tekinthető. Bár még ma is időről-időre feltűnnek a piacon "szerencsevadász" vállalkozások, számuk egyre csökken és a fogyasztók ma már meg tudják különböztetni ezeket a komoly háttérrel rendelkező cégektől. Az attitűd pedig visszafordíthatatlanul megváltozni látszik.

Évi 21 százalékos bővülés

"Tagcégeink közül már több bevezette az úgynevezett vásárlói klub rendszerét, mely a fogyasztók számára lehetővé teszi, hogy – regisztrálás után - közvetlenül a cégtől vásárolják meg az általuk kedvelt termékeket." – nyilatkozta lapunknak Rajki Éva. Ha megvizsgáljuk, hogy mi az indoka egy ilyen jellegű lépés megtételének, akkor könnyen belátható, hogy a hazai fogyasztók megkedvelték a szóbanforgó cégek termékeit, és ma már ők maguk keresik azokat. Szintén ezt az állítást látszik alátámasztani egy érdekes adat is. "A KÉSZ tagcégeiben az értékesítők száma az elmúlt években beállt egy szintre, míg a hozzánk beérkezett adatok alapján az árbevételük folyamatosan és dinamikusan emelkedik" - fejtette ki a szakember. Hogy ez a növekedés mennyire dinamikus valójában arra ismét a szövetség adatai világítanak rá. "Mint tudjuk a magyar kiskereskedelmi piac éves bővülése 7,5 százalék körüli. Ezzel szemben a KÉSZ 9 tagcége együttesen az elmúlt hét évben évi 21 százalék körüli növekedést produkált. Úgy gondolom, hogy ez alapján kijelenthetjük, hogy a közvetlen értékesítés a magyar kereskedelem egyik húzóágazata". – nyilatkozta Rajki Éva.

Újabb lépcsőfok előtt a DS

A HVG november 13-i számában egy 32 oldalas behúzott mellékletet jelentetett meg a KÉSZ, melyben a közvetlen értékesítés helyzetét, és az ezzel a szakmával kapcsolatos valamennyi szakmai tudnivalót mutatják be a gazdasági élet szereplőinek. Rajki Éva a 120 ezer példányban megjelenő anyagról elmondta, hogy a szövetség úgy érezte, hogy a lakosság negatív attitűdje szinte teljes egészében megszűnt a DS vállalkozásokkal szemben. A hazai fogyasztók már elfogadták a közvetlen értékesítést, így időszerűvé vált egy, a szakmai élet számára szóló összefoglaló anyag elkészítése. "Szeretnénk felhívni a gazdasági- és a marketingszakma figyelmét arra, hogy a közvetlen értékesítésben érdekelt vállalatok mennyire komoly szakmai munkát végeznek és, hogy mennyiben gyakorolja a KÉSZ a szakmai felügyeletet." – nyilatkozta Rajki Éva.
A felügyelet okán mindenképpen ki kell még térnünk egy nemrégiben lejátszódott eseményre, mely a közvetlen értékesítéssel állt kapcsolatban. 2004 márciusában támadások kereszttüzébe került a Forever Living Products, mely DS rendszerben értékesíti termékeit többek között hazánkban is. Ennek kapcsán több médium is megkereste a KÉSZ-t, melyre reagálva a szövetség sajtóközleményt adott ki. Ebben egyértelműen elhatárolódtak az említett vállalkozástól. "A Forever Living Products nem tagja a KÉSZ-nek és nem is kérte a felvételét. Mivel azonban a közvetlen értékesítés területén dolgozik, így a médiumok joggal kértek tőlünk, mint szakmai szervezettől információkat. Azonban a KÉSZ csak olyan vállalkozások esetében tud szakmai felügyeletet gyakorolni, melyek a szövetség tagjai, és mint ilyenek magukra nézve kötelezően elfogadják az európai- és a világszervezetünk által összeállított etikai kódexet." – fejtette ki a szakember.

 

buyer Creative Commons License 2005.02.25 0 0 3526

ok nem cáfolom, mert nem tudom, nem akarom, stb :)

 

Előzmény: gma (3525)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!