Az M0D-n az M6 és 51 közötti szakaszon elkezdődtek viszont az ún. látható munkálatok. Múlt vasárnap csak egy buldózert láttam parkolni, ami a soroksári duna híd és a csepeli benzinkút között letarolta a kukoricást az útpálya szélességében, de akkor is:)) Ma már a nagy duna híd utáni szakaszon is láttam földmunkázást.
Arra gondolok igen. Tényleg páratlan szépségü helyen megy át viszont. Ezért nem is nagyon akartam előzni. :-) Valaki emlitette az elöbb hogy milyen furcsa hogy Csehországgal nincs autópályakapcsolatuk sógoréknak. Ennél még furcsább az, hogy Svájccal sincs. Ha helyesen tévedek azt valami hülye zöldszervezet blokkolja már évek óta...
én ugy tudom amint átadják a Tauerntunnel második csövét az A10-en valamikor 2011-ben, csak a A9-en marad még 1-2 1 csöves alagút (jó meg 1 a szlovén határnál amit nemtok hogy hivnak). De javitsatok ki ha tévedek. Amugy szerintem az osztrák autópályahálózat leggyengébb láncszeme az S16-os Tirolban. Az is olyasfajta halálút mint a 4-es nálunk.
autózgatok a minap palotán, és meglepve konstatálom hogy átadták a MOK palotai lehajtóját végre. Ismerőseim szerint már kb. 1 hete. se hirekben, se fórumokon nem hallottam az átadásról.
hát az osztrákoknál is igen pusztít a ződkórság, sőt! ott méginkább...
(brutáldrága S1 alagút a duna alatt... :-((
a szocháló meg náluk is feneketlen bendőjű, ergo minden útsarcot felzabál...
az elkövetkező 20 évben nem igényel egy kilométer autópályát sem. Inkább a főúthálózaton kéne bővíteni (2*2 sáv)
szerintem 2x2es főutakat csak agglomerációs szakaszokon szabad építeni, aztis csak ha kicsi a forgalom, régiókat összekötő 2x2-es utakat csakis különszintű gyorsforgalmiként...
a tervezési sebességnek meg úgyis csak dimbesdombos terepen van szerepe...
a legfontosabbat az M0Ny-ot kihagytad!!! :-))
amúgy a 4esnél most nem az törpént, hogy 2x2es főútra volt előkészítve, de az EU csak pályaként akarja támogatni, és ezért kell most nulláról kezdeni az aktatologatását??
Pedig mennyi 1 csöves alagút van még az autópályán az Osztrákoknál ahogy nézem. Sőt ilyen átlós autópályán akkor már az A9-es sem jobb Welsből Grác felé, sőt az tele van egy csöves alagutakkal, viszont biztos szép lehet ott autóval menni. Egyedül csak az Innsbruck felőli A12-A13 útvonal ami teljes Német-Olasz között Ausztrián át. Az is érdekes még, hogy a Csehek felé még nincs autópálya kapcsolat az Osztrákoknak, a Bécstől felfelé haladó A5-ös is még messze van a határtól. Tehát azért ott sem olyan kánaáni az úthelyzet, igaz nem holmi dombocskák, meg síkvidéken kell utat építeni.
Ha mát építés, azt néztem, hogy az M43-es határig történő megépülte után hazánkban az elkövetkező 20 évben nem igényel egy kilométer autópályát sem. Inkább a főúthálózaton kéne bővíteni (2*2 sáv), meg elkerülőket építeni, meg a semmibe végződő utakat befejezni.
- M60-as Pécstől sima 2*1-ben kifuttatni Szigetvár felé a 6-osba, - M15 mellé másik oldal, - M70 mellé másik oldal, - M30 Miskolci elkerülő becsatlakoztatása a 26-os főútba, - M35 bekötése Debrecen alatt a 47-esbe, - új 10-es út, és a 4-es 2*2-re kiépítés, elkerülők építése, - 85-86-oson elkerülők, 2*2-re kiépítés, - 32 Jászberényi elkerülő III. ütem, - stb.
"a strabag mérnökök is biztos szencségelhettek, hogy: "faszom ebbe a kibaszott világba, ahelyett, hogy az alpokot furkodnánk, itt basszuk a rezet a véméndi dombok között, hogy szelleMalagutat épíccsünk ezeknek a buzi magyaroknak..." :-))"
Eheti előrehaladás annyi volt, hogy Nagytarcsánál is kirakták a "Tranzit" feliratú, narancsszínű táblákat, meg ácsolgatták az M3 csomópontjában a zajárnyékoló falat. M0K-en találkoztam kamionnal, mely valószínűleg oda vitte a paneleket. A zajárnyékoló fal miatt a gödöllői emelkedő aljában lévő portáltáblát meg kellett szüntetni, helyette Pesthez közelebb épült egy. Csütörtökön a szerkezet már állt, pénteken a tábla mellette a rézsűn már összeállítva volt kiterítve (darabjait lehetett látni már korábban).
Hét közepén nagy örömmel láttam, hogy az M31-ről Budapest felé átvezető rámpát (ha jól sikerült beazonosítanom) éppen marják felfele... Gondolom nem tetszett vagy a beruházónak vagy a közlekedési hatóságnak.
A NIF minden hónap 5-éig közzétett a honlapján egy előrehaladási jelentést minden nagyobb projektjéről. Mióta új a főkommunikátor, azóta ez elmaradt. Lehet, hogy azért, mert abban már le kellene írni, hogy mikorra lesz kész? :-/
Amikor meg még 2002-ben a Rab-szigetre mentünk a 23-as főút is hasonlóan meredek szerpentinen ereszkedik le Senj-be, és ott dugó sem volt, még is forrtak a hűtővizek...
gondolom a szembe (felfelé) menők hűtővizéről van szó... :-)
lefele meg a fékkel lehet gond, ha túl sokat üzemifékezel motorfék helyett...
én jártam már úgy, hogy nyomultak mögöttem egy 1nyomú szerpentinen lefele, énmeg amilyen hüje vagyok, nem szeretem feltartani a népeket, így hagytam belendülni az autót, és csak közvetlen a kanyarok előtt fékeztem...
be is szartam, amikor lent a kompkikötőben láttam, hogy füstölnek a kerekek... :-))
amúgy épp ideje lesz, hogy átadják már azt qrva 2. likat...
25e Ej/n körül van a forgalma 2x1 sávon éves átlagban.
nyáridőben meg gondolom kicsit több, még úgyis, hogy a trukkok le vannak stoppolva...
a strabag mérnökök is biztos szencségelhettek, hogy: "faszom ebbe a kibaszott világba, ahelyett, hogy az alpokot furkodnánk, itt basszuk a rezet a véméndi dombok között, hogy szelleMalagutat épíccsünk ezeknek a buzi magyaroknak..." :-))
Ilyen sztorikra emlékszem a Horvát spliti autópálya két 1 csöves nagy alagútjánál is. Még a német RTL is ott tudósított a több kilométeres dugóban állókról a kánikulában a második Sveti Rok-i alagútnál a szombati turnusváltásban. A tenger felé nincs szerpentin, viszont a másik irányban elég kemény szerpentin van fel a tengerpartról, így elkerülve a hasonló esetet inkább megkerültük az 54-50-es főúton a hegyet Délről, és teljesen kényelmesen tudtunk hazafelé jönni, miközben láttuk, hogy áll végig 3 sávban (van kapaszkodó is) felfelé a kocsisor a hőségben. A Mala Kapelai első alagútnál viszont semmiféle dugó nem volt. Amikor meg még 2002-ben a Rab-szigetre mentünk a 23-as főút is hasonlóan meredek szerpentinen ereszkedik le Senj-be, és ott dugó sem volt, még is forrtak a hűtővizek, bezzeg vissza felfelé a 8 éves Skoda Favorittal nem volt ilyen gond, de nem is úgy vezettem mint páran, hogy kanyarnál vissza 3-as, majd egyenesben gáz, és fel 4-es, majd megint kanyarban fék. Én egyetlen egy tempóban mindenféle erősebb gázadás, meg váltogatás nélkül felmentem. Ilyenkor ez kíméli szerintem legjobban a motort, és a hűtővíz mutató tapodtat sem ment feljebb.
Ma reggel a Tauern-alagútnál 20 kilométeres sor alakult ki. Az alagúthoz felfelé vezető úton a torlódásban sok gépkocsinak felforrt a hűtővize: megállsz, elindulsz, megállsz, elindulsz, felfelé, hőségben, menetszél nincs. Ha még lakókocsid is van, dupla öröm.
én is jártam már erre, elég rosszak az utak, bár az átutazó forgalom nem túl nagy.
nagyobb jelentőségűnek tartanám, ha ehelyett inkább a 10-es út bevezetőt oldanák meg, akár Solymártól v. Pilisvörösvártól a Bécsi útig, vagy méginkább a Szentendrei útig lenne fontos...
kösz a felhomályosítást, de ennél azért jobban képben vagyok... :-)
az evidens, hogy 1 elkerülő út (főként, ha még rövidebb is, mint az átkelési szakasz) mindig jól jön, a kérdés sokkal inkább az, hogy mennyire fontos más projektekhez képest.
márpedig itt (az utadat.hu szerint, ami most nem akar műxeni) meglehetősen alacsony a forgalom, kb. 4-6e Ej/n között van, akármit is pampognak a helyiek, hogy hűdemarhanagy...
a helyszínrajzon meg az látszik, hogy a tervezett nyomvonal részét képező meglévő mellékúti szakasz S kanyarja (tinnyénél) némi ívkorrekciót kap, de látható az is, hogy az ugyanide tervezett M11 autóúti nyomvonalnak még mindig szűk... csak mellé kell rakni az M0K csömöri sikánját...
(a "ív"-kérdés meg ezen kontextusban merült fel...)
az is egyértelmű, hogy M0Ny hiányában van szerepen ennek az útnak, de az M0Ny funkcióját csak részlegesen tudja ellátni.
így maximum arra jó, hogy addig is, amíg az M0Ny elkészül, azt részlegesen helyettesítse...
de ennek meg megvan az a veszélye is, hogy hátráztatja, mert egyesek M0Ny HELYETT itt, a zsámbéki medencében akarnák bezárni a budapester ringet...
Szerintem helyi, ill. környéki jelentősége van, sok arrafelé lakónak és közlekedőnek könnyíti meg az életét. Számokat szándékosan nem mondok, mert nem tudok mondani, nem is arrafelé lakom. Bizonyosan kevesebb embert érint mint pl. egy autópálya építése, de nagyságrendekkel kisebb a költségvetés is. Az, hogy a helyszínrajzon éles kanyart látunk, annak a jele, hogy igyekeztek követni a terepet és mellőzni a drága műtárgyakat. Azt hirtelen nem tudom megítélni, mennyivel élesebbek a kanyarok mint az M0-n, de jól látszik, hogy nagyobb sugarúak mint pl. Tinnye átkelési szakaszán jelenleg. Átutazóként az út bizonyosan meg fog könnyíteni pl. egy Székesfehérvár-Esztergom kirándulást. Röviden szerintem van értelme, és nem baj, hogy egy forgalmas mellékút kellő figyelmet és kiépítettséget kap.
Nekem nem tűnik vészesnek az a kanyar, M0-án is vannak ilyenek bőven - a déli meg a keleti szektorban is.
hát azért nemegészen: ezek jóval szűkebbek... (tedd 1más mellé, lehetőleg azonos léptékkel... :-)
Mindenesetre sztem óriási jelntőségű utat lehetne ebből rittyenteni - ha elérne Dabasig. ;-)
lya, a második (fél)gyűrű nekem is kedvenc (fixa)ideám, de valszeg erre még lyó ideig nem lesz szükség, ha egyáltalán... nem túl lyók a gazdaságnövekedési kilátások...
mindenesetre, ha kelleni fog, akkor mindenképp a szelleM8 és szelleM9 előtt kell megépíteni... :-)
Nekem nem tűnik vészesnek az a kanyar, M0-án is vannak ilyenek bőven - a déli meg a keleti szektorban is. A térképen én is néztem, hogy vannak szakaszok, amik a régi nyomvonalon mennek, de az még nem jelenti feltétlenül, hogy nem építik át - akár egészében az érintett hosszban. A gond inkább (vagy kizáró ok), hogy felszámolják a párhuzamos utat. Mindenesetre sztem óriási jelntőségű utat lehetne ebből rittyenteni - ha elérne Dabasig. ;-)
Sztem ez a majdani M100 félpályája, és amit egy időre feladtak, az az M0NY. Mondjuk amíg nincs M10 és M0(10-11), addig ennek tényleg nincs sok értelme.
kár, hogy itt is eljátszák az elkerülőkkel szokásos "neszeneked ajándékló" játékot...
a térkép alapján ugyebár a kavicsbányáktól bugyin keresztül, vagy az M0-ra igyekszik a dömper, vagyaz 5/M5-re: guglimepsz
namost az M0 felé igyekvőknek meglesz az elkerülési lehetőség, viszont az 5/M5 felé igyekvőknek csak félig, mivel a dabas felé menő útig már nem ér el az elkerülő I. üteme (csaka szittyóürbőpusztáig menő útig, arra meg sztem nem sok sódert visznek...), pedig csak kemény 2km-ről van szó...
De azt ugye tudod mit jelent a hivatkozott szakaszban a "legfeljebb" szó?
Tehát autópályán jelenleg nem lehet semmiféle törvényi módon 130-nál, autóúton 110-nél nagyobb sebességet engedélyezni (táblával sem). Kisebbet lehet, ezt meg is engedi a törvény, hisz ez van benne. Viszont van két kivétel, ez ott van a (2) bekezdésben, azaz lakott területen 50-nél, azon kívül 90-nél lehet gyorsabban hajtani ha ezt tábla jelzi, de itt sem mindenkinek, ez meg szabályos, hisz erről "e rendelet másként rendelkezik" is benne.