Sok-sok évvel ezelőtt egy motortekercselő keresett meg egy ilyen magnóból származó motorral, hogy "lassan forog" és át kellene valahogyan tekercselni -:))))) Persze elküldtem a...... malomba -:)) azután már jó lett a magnó.
Ez pont Dolbys: GX-600DB ilyen volt az utolsó AKAI-m. Előtte - visszafelé haladva az időben: 635D, 260D, 4000D-k voltak mind GX-es, de megvallom 1x javításra volt nálam egy 4000DS permalloyos, az szebben szólt...
Nem baj legalább pörög a topic. Már úgyis minden Akai-t kiveséztünk!
Ja jut eszembe: nem is gondolnák egyesek, hogy például az állandóan megköpködött és lefikázott Sony TC-755A-ban milyen komplikált vezérlés működik.... :-)
Na én is be akartam szkennelni a motorvezérlő áramkör layout-ját, de az Index nem engedi be a rajzot, pedig csak 310 kB. Szóval baromi bonyolult, és egy szakajtóra való alkatrész van benne.
Szubjektív véleményem is az róla hogy ez a legjobb szalagvezetés amivel amatőr (félprofi) magnón találkoztam. Nagyon gyorsan felfut a sebesség, gyors a sebességváltás, nagyon nagy sebeséggel és erővel csévél. Eddig egy hátrányát tapasztaltam csak. A két himbával össze van építve 1-1 db mikrokapcsoló ami áramtalanítja a reel motorokat ha a szalag kifut. Az egyik gépemen az egyik kapcsoló gyengélkedik és nem mindig kapcsol ki. Sajnos a másik hiába kapcsol ki a leeresztő orsó mint az őrült úgy forog, sőt még fel is gyorsul!
a Technics RS sorozatú magnóknál a csévélő décé motorokban levő tekercseken keresztül van szabályozva a szalagfeszítés. Servo Reel Control System , nincs szükség külső feszítés figyelőkre beavatkozóra.
Azt a változatot nem ismerem, de a kis off [a77-nek] on annyi változata volt, hogy nem is tudom megvan-e valakinek az összes változat rajza.... Sok évvel ezelőtt még görcsösen kutattam utánuk, most viszont már csak minket- hoBBisokat éredelnek ezek a gépek -:)
Az "input amplifiert ne nézd, mert az mintha ott sem lenne. Megjegyzem az én A77 változatomban gyárilag sincs benne ez a panel. Tehát marad a 4 tranyó.
Valami lehet azért ott, mert korábban javítottam egy GX 635 öt, ott sem tapasztaltam ilyesmit és a 630 PRO- gépemnél sem. Igaz, egyforma orsóátmérőket használok :)
Mondjuk egy A77 ben is pont 4 tranyó van a felvevőerősítőben, ha a vonalszinttől nézzük. De ha már takarékosság, akkor nézzük meg a Philips N4520 ast. 2 egész darab tranyó aa felvevő erősítő :)
Az Otari MX-50 nél is oldalanként lehet átkapcsolni kis/nagy orsóra, de ott sincs szalagfeszítés -szabályozás, de mégis szépen csévél. Állítva is lehet AEG magot használni hozzá
Ezzel én személyesen egyetértek. De ezt a tulajnak nem igazán tudod megmagyarázni, illetve elhitetni vele, még akkor sem, ha a gékönyve is írja. Ezért aztán a fékeket kissé "felpuhítom" nekik, hadd maradjon épen a szalag -:)
Semmilyen amatőr gépen nem lehet két különböző átmérőjű orsót használni szerintem. Egy 5"-os és egy 7"-os még elmegy, de a 7-est és a 10,5-est már nem lehet együtt használni. Még a Technics 1500-ös is rühelli ezt, pedig annak nagyon kifinomult feszítése van. Csak a BR-20-on lehet oldalanként állítani a nyomatékot.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy az egyszerű megoldások remekművei ezek a magnók. Négy tranzisztor van a vonalbemenet és a felvevő fej között -:)) amiből egyik emitterkövető. Ennél kevesebb alaktrésszel nem láttam teljes felvételi láncot. Igaz, hogy amint írta itt az egyik kollega, nem bíztos, hogy IEC normában már ki tudná vezérelni a fejet.....de ki kellene próbálni. (talaán egyik nap meg is teszem).
Ja...hát igen, a magnókat amiket "gyártottunk" a megboldogult fiatalságunk idején, a fékezést csak az orsók rögzítésére hasznátuk. A csévéléskor viszont a leeresztő orsó motorjának az áramával fékeztünk nulla fordulatig és a leállás után eresztettük rá a féket -:)
Inkább úgy fogalmaznék, hogy a tengelyirányú játéknak a gyakorlati jelentősége nem túl nagy -:)
Most pl. nálam van 2 darab 636, egy 635 es egy 646 és egyik sem "bírja" a gyroscsévélést a vége fele..... Ugyanazzal a szalaggal próbáltam mind a négyet, de egyikük sem bírja a végén..... Miután "felvédőgumizom" a kiemelő tűket azonnal megfiatalodnak -:) Már elő van készítve a tefloncső és csak húzom fel nekik -:)))
A másik dolog, ami zavar ezeknél a magnóknál, hogy a fékhatásuk túl nagy. Ha egyik oldalon felteszel egy kisátmérőjű (15) orsót, a másik oldalra egy 10,5 collos alu orsót és arra csévélsz gyorsan, amikor tele van, akkor fékezéskor a szalagot annyira igénybeveszi, hogy sokesetben meg is nyúlik.....
(gondolom, hogy az STM - esetén ez nem történik meg -:) )
Igen, azért a PAPST motrok komolyabb holmik, de azért az a tengelyirányú kottyanás nagyon minimális, gyakorlati jelentősége nincs. Olyat -ezen a gépen -nem tapasztaltam, hogy a csévélő nyomaték kevés volna, sőt, nagy szalagátmérőnél is vannak tartalékai.
1973-tól volt GX215-ösöm, 78-ban , ár kotyogot tekercselésenél elég tisztességesen. A végén új perselyeket kapott elöl. Nem jó döntés volt, jobb lett volna golyóscsapággyal.....
Sajna a capstan tengelye megkopott, így elég zajos lett, ez őgy 8 éves korában kezdett el jelentkezni. Sajna nem sikerült hozzá capstantegelyt szerezni, a GX4000-es tengelye azonos méretű, de nincs alul fogazva, így nem működött volna vele a szallagvégálláskapcsoló.
Egyetértek veled. Vólt a kezem alatt sok Akai, de egy-bár egy csévélő motor nem volt axiális játékmentes. De ugyanúgy volt a/b 77 is, de azoknál egyet sem találtam játékkal -:) A nyomaték is, amire képesek az Akai csévélő motorok még 10 cóllosra kapcsolva sem képesek szalagvégén a fordulattartásra. Persze ebbe az is beleszól, hogy a szalagkiemelő tűk átmérője kisebb a kelletténél és a gurigák közti súrlódás emiatt elég nagy(főleg régebbi szalagoknál). Csináltam már olyant is, hogy a kiemelő tűkre ráhúztam egy-egy 5-6mm külsőátmérőjű teflonköpenyt és javúlt a helyzet. Nem volt túl hosszúéletű de el lehetett fordítani őket - majd cserélni -:) Most keresek kerámia vagy üveg csöveket, remélem azok majd többet tartanak.
Ez mondjuk engem nem zavar. Nagyobb probléma, hogy ezt a gépet nem lehet IEC- normásra alakítani. A korrekciós tagokat még csak át lehetne cserélgetni, de ez a filigrán kis felvevőerősítő nem tudja az IEC nek megfelelően kivezérelni (felmágnesezni) a szalagot. Hogy a fejek képesek lennének -e , arról meg fogalmam sincs :)
Annyi történik a pause gomb lenyomásakor,hogy a szalagot nem emeli el a fejektől, csak a görgőmágnest kapcsolja le.Elektromosan. Ennyi a mechanika szerepe. Ilyenkor csak egy picit tudnak a "lifterek" elmozdulni.
Arra viszont kíváncsi lennék, hogy a távvezérlővel mit csinál. Lehet, hogy akkor elemeli a szalagot a fejektől.
Ebben az Akai sorozatban (meg az utána jövőben is) az volt az egyetlen baj, hogy a monitor kapcsolója nincs külön a két csatornára. Pedig a félsávosan illene ilyen dupla monitor kapcsoló!
A beépített pause gomb is valójában elektromos áramkört kapcsol(a görgőt emeli el) Plusz még annyit csinál mechanikusan, hogy a szalag emelő karokat csak félig engedi elemelni.
Ezért is szeretem az AKAI-kat. Különösen a GX szériát, mert a fejekhez méltó mechanikát is építettek hozzájuk. Úgy gondolom, még egy darabig meg tudjuk hallgatni rajtuk kedvenc felvételeinket.
"A rendszeres használat jót tesz nekik, kevesebb lesz a reumájuk. Sok régebbi nem használt magnó csupán a használattól összeszedte magát, jól működik."
Ezt alátámaszthatom. Majd 20 évig nem használták azt az AKAI GX-260D-t, amihez hozzájutottam, volt egy kis kh benne, és irányváltáskor néha ledobta a szíjat. A szíjat egy szerűen csak megfordítva tettem vissza, és a hiba megszűnt, a potikat csak megjárattam párszor, és a kh is elmúlt. Két éve eladtam, új tulajával kapcsolatban vagyok, dícséri, semmi problámája nincs a géppel.
Szép készülékek, köszi hogy tettél fel fotókat. Jó látni az ilyen alu frontos magnókat, nekem ezek a kedvenceim. Mindig megmelengetik a szívemet, ha ilyet látok. Még ma is jól működnek, pedig elment fölöttük már három évtized. A rendszeres használat jót tesz nekik, kevesebb lesz a reumájuk. Sok régebbi nem használt magnó csupán a használattól összeszedte magát, jól működik.
95-öt 95-ért. :-) Én imádom az AKAI-t, de sztem ez sok érte. No meg micsoda gyöngyszemek:
"Tisztelt kalman512! Köszönöm az elismerést,és sok kikert kívánok neked,hogy minnél hamarabb szert tehess egy ilyen csodára. üdv: M László"
"Tisztelt karcheres! Gratulálok! Ez aztán tényleg komoly darab! Hallottam már ilyet szólni. Finom mint egy csöves, de brutális teljesítménnyel. Sok sikert az eladáshoz! (szerintem mélyen az értéke alatt árulod) Minden Jót! - gportaltibi"
Valaki egyébként már hallott ilyet szólni? Érdekelne egy tapasztalati vélemény.
Már éppen kérdezni szerettem volna, hogy alakul a javítás. Ha nem, akkor engem érdekel, nagyon megkedveltem ezt a típust. E-mailban írd meg a feltételeket. Most úgy is van egy ajtó nélküli darabom, lehet, hogy a kettőből tudok egyet csinálni. Köszönöm az ajánlatodat, várom jelentkezésedet, hogyan oldjuk meg az átvételt.
ha valakit érdekel a GX-52, akkor odaadom neki, mert borzasztóan útban van, így hogy nem működik. maradt még hozzá egy üres Sony Metal Master (90) értelemszerűen papírnehezék ebben a helyzetben, mehet az is
'84 óta nem gyártja az NEC. Nehéz lesz. Ha klasszikus "Texas-topológia", akkor azt merem javasolni, hogy élből helyettesítsd MJ21193/94 párossal-egy lyukat szükséges fúrnod neki. Létezik álló és fekvő tokban is, de szigorúan eredetit keress. Ha az eredetihez ragaszkodsz, akkor innen tudsz rendelni: klatty Viszont az "A" végű lehet, hogy szükséges a teljességhez, ha B szerint válogatott.
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. Cross Field rendszerű magnón (esetemben AKAI M-10) hogy kell az előmágnesező fejet beállítani? Előre is köszönöm!
Megnéztem a fekete GX-52-esen is, tök sötétben ott is látni, valóban a kijelző hátsó szórt fénye tükröződik a gombokon. Nagyon baró a silver típuson ez a látvány.
Gondolkoztam rajta, hogy a D33, D50 és társai mivel lehetnek jobbak nála, mert azokat lehet dömpingáron kapni. Tulajdonképpen a meghajtás az mondhatni, hibátlan, az nem hiszem, hogy annyival jobb lenne a D-s készülékekben.
Szerethető, aranyos magnó ez az AKAI GX-52, igazán csinos így ezüstben /pezsgő színben/ is. Az a sejtelmes kékes fény a gombok körül a külső megvílágítástól van, vagy belső fény? Más az ajtó színe is, nem fekete keretes. Remélem sikerül megjavítani.
Szerintem didyman-nel a kapcsolatot úgy veheted fel, hogy vagy itt üzensz neki, vagy a hozzászólásainál ráklikkelsz a nevére, bejön egy új oldal, és ott az e-mail: "küld" szóra klikkelve és értelemszerűen tovább lépve küldesz neki e-mailt.
Na, igen. :-) Kinyalós... ez tetszik. :-D Persze, nem vmi nagy dobás, de nem is arra készült hanem arra amire írtad. Akkor az kellett a népnek, hát megkapta! :-D
Nekem is ilyen lemezpörgetőm van. Nincs alá valami jó magnód? :-D Érdekes gép, egyszerű, de sokat tud, olyan fenékkinyalós fajta, mondjuk a műszaki paraméterei nem annyira lenyűgözőek.
Szereléskor én is teszek törülközőt a készülékek alá, sérülés megelőzésére és a leeső alkatrészek megfogására. A törülközőről nem pattognak el az alátétek, csavarok, stb. Bosszantó egy-egy apró alkatrész keresgélése, így meg csak a törülközőt kell "kifésülni".
Akkor nem csak az én szemem folyt ki és fájdult meg a fejem. A tehetséges roncsolás így kezdődik. "Nem vak ez a ló, hanem bátor", mint ahogy a klasszikus vicc is mondja.
Hát... Az RCA miatt kár volt megbontani, hiszen két dugóval egyszerűbb dolga lett volna. A DIN-t egyszerűbb lett volna kicsipogni, mint a bontásával vackolni, amúgy meg a szabvány színkódolás miatt mellényúlni is nehéz lett volna. Az a csodálkozás, hogy a tű jelét közvetlenül a kimenetre viszi a készülék-mosolyogtató volt :-) . Végül, én lehet, hogy meghagytam volna az eredeti hangszedőt, ha baja nem volt-ha tűt talál hozzá, olcsóbban jön ki vele. Kicsit tapasztalatlan az ember és a logika is kicsit nehezen talál magára, de jó kis videó. Nem bírom nem megjegyezni, hogy sajnos hasonló képességgel rendelkező emberek mennek el nagy tapasztalatot és hozzáértést igényló helyekre szervizmérnöknek, ami elszomorító. Otthonra az ilyen szakértés elmegy, és tényleg jó dolog a lelkes tapasztalás, de élesben..
Drukkolok Neked, biztosan sikerülni fog. A képet először valamilyen képszerkesztővel le kell kicsinyíteni, mert az redeti nagy méretet a rendszer nem engedi feltölteni. Én 25 %-ra kicsinyítem széltében, hosszában. Utána a Tallózással megkeresed a képet, Megnyitás, és máris a hozzászólás oldaladon van a kép címe. Most már csak Feltölt, és a kép kis idő múlva megjelenik alul. Balra mellette kis szöveg, három sorban. Klikk a "beszúrás"-ra és a szöveges mezőben megjelenik, hogy (image1). Ha ez ott van, már jó eséllyel mi is látni fogjuk a képet, ha a "Mehet"-re kattintasz.
Úgy mint ennél a képnél, ami az AKAI GX-52 drótos táviréányító csatlakozó tucheljét szemlélteti.
Jó próbálkozást, mint Robzie70 is írta, várjuk a képeket.
Például a GX-95-ön is van ilyen funkció. Szerintem nem sokat ér, hogy meddig lehet egy kazit kivezérelni az elég típusfüggő, és egyébként is ezt a három értéket könnyű megjegyezni. Néhány kalibrálható gépen, kalibráláskor eltűnik a hagyományos skála kijelzés, és helyette csak két kis pálcika vagy nyíl jelenik meg, hogy meddig kell tekerni a REC CAL-t. Ez sokkal hasznosabb funkció szerintem. Szóval ez csak egy par...., akarom mondani, farmer vakítás.
Megmondom őszintén, ennek a skálának legfeljebb laikus kezekben lehet valami értelme, de van vele több gondom is. -A TDK legegyszerűbb normál szalagja 3dB-ig vihető, az AR meg 7dB-ig. -A króm kazetták ellenben lehetnek olyanok, hogy a 3dB is gond nekik műsorjellel, pláne, ha az előmágnesezés nem jó helyen van. -A kivezérlés frekifüggő. A magas hangoknál evidens a dolog és rendes műsorjelnél többnyire belefér, de a mélyeknél is gond van, egy 30-40Hz-es műsort nem lehet rátenni +3dB-es szinttel egy akármilyen krómra, a szalagra közölt kivezérlési maximumot 315Hz-re adják meg.
Én azt szoktam ajánlani, hogy 0dB-nél nem nagyon lehet elrontani, a zene ismeretében meg az ember úgyis tesztfelvételt csinál.
AKAI GX-52 kijelzője metal állásban. Most már + 5 dB-ig futnak a pöttyök. Informatív, hasznos kis szolgáltatás, nem lehet sokat tévedni a kivezérlés beállításánál.
Jópofa dolog, hasznos szolgáltatás az AKAI GX-52-nél is, hogy a kijelzőn a választott, illetve a betett kazettának megfelelő javasolt maximális kivezérelhetőség is megjelenik.
Normál szalag esetén például így. A ball és a jobb csatorna L, R mellett apró pontok gyöngyfűzére fut végig a +1 dB jelzésig. Ezzel egyúttal a javasolt kivezérelhetőségi szintet is megadják. Ha nem tudnánk mit bír egy szalag, úgy általában, itt ellenőrizhetjük.
Kitűnő a szalagszámláló is, perc, másodperc alapú, tapasztalataim szerint pontosan jelez, gyors tekerés esetén is. Azért nem semmi.
Igen, 56 lett a vége. Ami sztem az itthoni jelenlegi piacot tekintve reálisnak mondható. Viszont e-bayen ahoögy már írtam is a 400 ójró körüli ár a reális.
Meg tudom lesni. Remélhetőleg nincs elugorva a vezérlésért felelős mikrovezérlő, hanem csak órajelet nem kap, vagy forraszhibás valahol, vagy a tápja van tűrésen kívül.
Szeretnék megjavítatni egy pezsgőarany GX-52- es decket. Bekapcsol, kijelző ég, de nem reagál semmire. Tud valaki megbízható szervizt, vagy műszerészt? Kösz.
Sajnos ez ellen nem tudunk mit tenni. Én is gondolkoztam az elején, hogy rádobok többet, de ahogy írtam is, nem akarok kazisra költeni. A GX-F71 jól van, köszöni szépen. :-)
Igen, pont erre gondolok. Egyrészt néztem az utolsó 20 másodperc eseményeit: A tiédet megdobták egy tizessel, majd egy huszassal. No komment. A másik meg, hogy azzal semmi bajom, ha valaki jó bizniszt tud csinálni, de azt gusztustalannak érzem, hogy gyakorlatilag esély nélkül hagyva bárki mást, lenyúlja magyar gyűjtők elöl ezeket a relikviákat és hordja ki bőszen külföldre-igazi hazafi. Gyűjtök fényforrásokat, ott ugyanez megy, olyan árakon vásárol fel a vaterán egy ember bizonyos típusú lámpákat, hogy az egyszerű gyűjtőnek irreális és messze áll a lehetőségeitől. Viszi ki messze külföldre, ahol aranyára van. És ezt mind meg lehet ideologizálni azzal, hogy ez az üzlet. Na nem puffogok ezen. Hogy van a 71-es? :-)
Nem védeni akarom, sőt távol álljon tőlem. De azért azt lehetett tudni, hogy kb ennyi lesz a vége. Viszont az, hogy az utolsó mp-ekben dobta rá a licitet azért sok mindent elárul :-) Én azzal vigasztalom magam, hogy igazából nem is akarok már kazis gépet venni. Sőt, nem is akarok. De ha mondjuk jó áron lett volna akkor megérte volna nagyon. Egyébként 100 körül bayen tuti elmegy a vasdarab. De az itthoni ára jelenleg sztem kb ez.
Sajnálom, hogy nem sikerül, mert Nálad méltó helye lett volna! Remélem felbukkan még néhány ilyen csinos darab a neten, és akkor sikerülni fog a vétel. Ez a típus nekem is nagyon tetszik, jól megkonstruált darab, jellegénél fogva örökéletű.
Mostanában örvendetesen gyarapodott a kínálat AKAIkból, nagyon eltérő árakkal, a műszaki állapotuk szerint. Maradjon is így, néhány darabot még szeretnék beszerezni, az idő meg nem sürget.
Ha valakinek van egy elfekvő GX-52-es ajtaja, az jelezze! Köszi!
Ez biztos szépen mutatna a gyűjtiben! Sokkal ritkább mint az R99-es vagy a GX-95-ös, és sokkal szebb is. (de az egyik fém tüskén csúnya karmolásnyomokat látok)
Az AKAI GX-52 forgató gombjait próbálgatva, érdekes megoldásra figyeltem fel. A gombokat mintegy 10 mm-re előre lehet húzni, akár mind a négyet! Praktikusan azt érdemes, amelyet éppen használunk. Felvételkor a szint beállító, kalibráló gombokat, fülhallgató esetén a hangerő szabályozó gombot.
[image3] A forgató gombok itt a helyükön vannak, alap állásban.
Itt meg a szint szabályozó és a hangerő beállító gomb van kihúzva, megkönnyítve a használatukat, különösen félhomályban.
Lejátszáskor meg elegendő csak ennek az egy gombnak a kihúzása. Úgy van megoldva, hogy nem esik ki, ütközésig lazán előre hátra mozgatható.
Egy DD EG szervo motor húzza a szalagot. A második egyenáramú motor hajtja az előre - hátra csévélést, a harmadik pedig nyitja csukja az ajtót, illetve emeli a helyére a fejeket, meg a gumi görgőt.
Szimpatikus megoldások. A képen a legalsó nagy henger a közvetlen hajtású motor palástja, egyben forgó része és lendkereke. Komoly darab. Ismerve az AKAI robosztus csapágy megoldásait, ebből is még hosszú élettartamot nézek ki. Ennek a motornak tényleg nincs más dolga, mint a szalagot a megfelelő sebességgel húzni.
A középső motor intézi a csévélést és a gyors előre - hátra menetet, számkereső funkcióval vezérelve.
A jobb szélen lévő a portás, csukja - nyitja a kaput, teszi helyre fejeket, dícséretes gyorsasággal.
Az AKAI GX-52 nagyon aranyos kis "daxli" formájú gép, néhány hasznos és ügyes szolgáltatással, és az előbbi hozzászólásokból is kiderülő felejthető zajcsökkentőkkel.
Néhány ismertető adat a működéséről:
Front töltésű, de ezt nem akárhogy teszi. A STOP gombot kell nyomogatni, hogy a motoros ajtó kinyíljon, ezt meg is kellett szoknom. A többi funkció gombra az ajtó becsukódik, a PLAY-re egyből el is indul. Áram nélkül az ajtó nem nyitható, ezt a kazetta kivételekor nem szabad elfelejteni! Távvezérelhető, igaz csak kábeles megoldással. Egy nyolc pólusú tuchel aljazat fogadja a távirányítót, ez még egy köztes megoldás az infrások előtti korból. Igaz, 1988-1989 volt a széria gyártás időpontja, gondolom nem akarták még drágábbá tenni a konstrukciót.
Ez volt a Signetics litográfiai konyháján diffundált NE545, majd lésőbb az NE646. Ami nagy előnyük volt, hogy az IC szinten remekül megoldható együttfutás, és paramétervándorlás minimalizálása nagyon leegyszerűsítette a valamire alkalmas dolby-B megalkotását. A kevés külső alkatrész egyszerűen vlogatható, hangolható elemekből állott, a kezdetleges műveleti erősítő jellegű fokozatok meg jól illeszkedtek az IC képességeihez, a mai walkmanmechanikás sz.rokba pakolt AIO/SOC megoldásoknál sokkal pontosabb, használhatóbb IC-k voltak. NE646 van itthon, ha valakinek hiányzik esetleg! Egy pár, gondosan csomagolva. valamint van két Dual art-nr akárhányas valamim is (ha érdekes, akkor az art nummert leírom), elvileg dbx, vagy dolby kell legyen, de olyan a csomagolása, hogy nem bontom fel :-) .
Szia! Megjött a csomag, AKAI GX-52 egyben. Köszi, ez igen alapos csomagolás volt, körbe - körbe hungarocellel, hullám papírral, fóliázva. Nagyon jól néz ki a deck, már a helyére is tettem. Nagyon technós így ajtó nélkül, remélem azért majd csak sikerül rá szereznem egyet.
Örömömben vettem egy rakás új műsoros kazettát, az avatásra. A Múzeum körúton a lemez antikváriumban most pár száz forintért rengeteg pop, rock, jazz és komolyzenei kazettát lehet venni, már hallgatom is őket. Remekül működik, valószínűleg jó sokáig.
Mégegyszer köszi, nagyon örülök az új jövevénynek, üdv: Kaziking
Az orosz,TAA 04- be is raktak Dolbit, de én sem használtam,! Már 19- en sem sokat javított a jel -zaj viszonyon, amikor meg átalakítottam, 19-38 ra akkor pedig már kifejezetten felesleges volt, inkább megkeverte a hang képet! Ez a Dolbi még diszkrét alkatrészes volt.
A keverőmben van 2 komplett zajcsökkentő sztereo koder-enkoder, kipróbáltam csak ront a zajcsökkentés már szükségtelen, a soksávos felvételeknél van csak szükség rá a sok ide-oda másolás miatt.
Maximum azért vanlétjogosultsága a zajcsökkentőnek a kazettáson, hogy ha másvalaki összekente dolby-val a felvételt amit neked adott meghallgatni - akkor kéznél legyen. azért nagyon kíváncsi lennék egy 38-as orsósra, ha belőtt Dolby-t vagy dbx-et használnak hozzá!
Szerintem logikusabb az AKAI gyakorlata. Az olcsóbb (zajosabb) gépen szubjektíve javíthat a Dolby, a minőségin meg inkább ront. Bár a 4000-es is jobb Dolby nélkül, éppúgy mint a legtöbb - s főként a jobb kazettások is. Egy rendes magnóhoz szinte illetlenség, de mindenképp rossz stílusra vall a Dolby használata.
Amikor a nagy gépekbe dolbyt rakott a cég az már IC-s volt, olyan volt a 636DB, és 600 Db gépemben is, de szalagoshoz (és kazettáshoz is) feleslegesnek találtam. Valószinű hogy így kisérletezték ki.
Igen régebben mind a Dolby, mind a dbx diszkrét elemekből állt. Aztán a Dolby Lab előállt a forradalmi Dolby IC-vel. Azért elég ritka ez a 4000db. Érdekes hogy az Akai a legolcsóbb gépébe rakta bele. Nem azt az utat követte mint a TEAC, hogy outboard egység és dugaszolható a géphez ha valaki kéri - pedig ez indokoltabb lett volna.
Volt ilyen magnóm, csak az előlapra van a fekete műanyag rárakva, maga a műszer ugyanolyan. A dolbi van alulra rakva a felvevő lejátszó elektronika oldalra. A dolbi bonyolultabb a magnó elektronikánál és diszkrét elemekből van nincs benne ic.
Licitem persze volt már rá, és leveleztünk is a termékről, ezért nem értem a döntését.. Azt hitte azért, mert nem írok neki és nem nyomok rá naponta egy ötszázast, már nem is érdekel?
Nem, nem volt, előrébb hozta a zárást, nekem is tettek már ilyen szívességet (egy olyan termékre, ami hónapok óta fent volt érdeklődés nélkül, tehát sanszos, hogy nem akarta más megvenni, minek várjunk vele még napokat). De itt...Többet is kaphatott volna érte az eladó, ha vannak többen, meg ami a Vatera lényege lenne, hogy egy jó kis árháború kerekedjen belőle, mert attól licitoldal.
Na. A HX-R5-öt elvitték előlem. Aukció vége előtt 20 perccel az eladó lezárta az árverést, miután 500Ft-tal rámlicitált egy másik érdeklődő. Ezt szeretem a vaterában. Értesítőt b.szik küldeni (néha pedig szokott, a fene érti..), jóhiszemben odaülök pár perccel a vége előtt, aztán nesze marha, nem te nyerted, máskor vedd meg villámáron.
Nekem így is jó lesz. Sok AKAI-t "tuningoltam" már, most éppen egy háromlábú AP-Q310-et. Igaz is, minek neki négy láb? A HIFI Magazin szerint is a páratlan számú alátámasztás az igazi. Vagy nem? Lehet, hogy a deckeknél meg a hiányzó ajtó díszburkolat a nyerő. Majd kiderül. A múltkori AM-69 projekt is jól sikerült, most szépen muzsikál, a pocsék gyári kivitel és a korábbi brutál gazdája ellenére. Semmit nem kellett benne cserélni, csak olyan volt, mint a rossz emlékű Dácsiák. Lego. Otthon kellett összerakni.
Néhány hónapja volt szétszedve, ha jól emlékszem még meg is forgattam a lendkereket és szépen sokáig forgott. Marad a vízes ruha mint hűtési mód :-)) egyeteminta koromban a GX-4000d-nél már bevált, a vizsgaidőszakban napi 6-8 órát ment szegénykém, és a fedőlemez egy idő után melegedett. Ekkor jött a jól kicsavart vizes ruha... egyébként a motor melegszik, ma beszéltem a kollégámmal aki javította. mondta hogy neki is feltünk hogy 5-10 perc után már milyen meleg a motor. Megnézte a service manualt, és azt mondja hogy a motornak 100V-ról kell mennie. Vajon egy megfelelő kapacitású kondit sorbakörve vele lehet csökkenteni a feszültséget? Gondolom ennek a motornak nem sokat számít egy kis fázistolás. No mindegy, lehet hogy 30-40 percenként megállok pihentetni. Most éppen egy budapesti Kraftwerk-koncert kalóz példányát hallgatom - kb. 1980 körül volt - , valaki egy rádiómagnót bevitt, és a kazettáról másoltam át 9,53 cm/s-on egy jól ragadó Scotch 212 LP-re. De jó lenne klassz minőségben hallgatni! Üdveim, Ihagee
Ja, értem. :-) Ha szíjhajtású, akkor viszont a csapágy fog súrlódni szerintem, bronzpersely van? Szíj nélkül megforgatva a kereket, mennyire soká áll meg a tengelye? A tengelyre könnyen fel tud ülni szösz, hajszál, por, ami ha utat talál a perselybe, akkor hosszas munkára készteti, jó eséllyel lesz akkor ott melege.
A teljesítménytől függ a disszipálódó hő. A teljesítmény pedig állandó ellenállásnál feszültség a négyzeten osztva az ellenállással, így jönnek ki az általam írt szazalékok. Tehát igazad van a feszültségek arányának %-ában, de én a (230/220) négyzetét néztem meg a (240/220)-ét, és ez a teljesítmények aránya. A magnó NEM direkt meghajtású!!! Szíjjal hajtja a lendkereket - 3 motornál ez nekem logikátlan, de biztos így olcsóbb a nyávogást alacsonyabban tartani -, ezért nem értem mitől melegszik ! Erre írtam hogy súrlódás a lendkeréknél? De akkor meg ha olyan mértékű lenne, nyávognia kellene. Üdv, Ihagee
Akkor ahhoz meg én szurkolok, nem esz egyszerű menet!
A HX-R5-öt nem biztos, hogy megtartom, de mindenképpen kíváncsi vagyok rá :-) . Felújítom, kalibrálom, aztán legfeljebb jobb helyre kerül. De azért megnézem, hogy a Videoton RT7300-zal milyen összképet alkot :-) .
Persze, többnyire nem probléma, hiszen a beletervezett hálózati ingadozáson belül marad a 230V. Az emelés okát-szégyen gyalázat- nem ismerem, talán eu-s normához igazodás lehetett. A melegedésnek ilyen extrém módon nem hiszem, hogy oka lenne, amúgy nem 20% az eltérés 240V-nál, hanem kevesebb, mint 10%, a 230V meg 5% alatti, az úgyszólván nem oszt, nem szoroz disszipációban, de főként lineáris stabilizátoroknál lehet vele spórolni némi melegedést, főleg akkor, ha a stabilizátor kimeneti és bemeneti feszültsége relatív közel van egymáshoz (ekkor az 5% is jelentős eltérés lehet). A gépben a tengely ezek szerint közvetlen hajtású? Mert az ehhez használt, többfázisú motorok vezérlése miatt nem jellemző a komoly mértékű melegedés, elképzelhető, hogy valamelyik fázis kiesett menetzárlat, vagy félvezető hibája miatt, esetleg repedt a forgórész mágnese (bár ekkor drasztikusan csökken a nyomatéka).
Az lehetséges hogy egy valaha 220V effektív feszültségre méretezett gép 230 vagy 240 V-tal is "jól" működik, csak melegszik? Azt tudom hogy ohmos ellenállásnál - vagy ha a frekvencia nem változik, váltóáramnál is - a teljesítmény a fesz. négyzetével egyenesen arányos. 230V-nál ez kb 10%, 240V-nál 20% növekedés (picit felfelé kerekítve) . Ha jól tudom nálunk 230V az eff. érték, de akkor miért van bizonyos elektromos gépeken 240V-os jelzés? Egyáltalán, hol volt valaha 240V-os hálózat ? Azt sem értem hogy miért kellett a 220-at 230-ra emelni ? Azt tudom hogy kisebb áram a vezetékekben meg blabla, de akkor emelhették volna 400-ra is, tök mindegy mert mind halálos. Ja és akkor egy halom berendezést át kellett volna alakíttatni, ami munkahelyeket teremtett volna:-)) Ihagee
A hátulján egy ragacson annyit látok hogy 220V és 50 Hz, de választó kapcsoló nincs. Az belül lakik a dobozban? Vagy van olyan sorozat ahol - esetleg - nem lehet váltani? Ihagee