Keresés

Részletes keresés

v_peti Creative Commons License 2007.07.31 0 0 89
Nemrég hallottam csak erről a topikról, bár nekem hazai pálya.
A legelső példány lett kissé elq, mert nincs benne földszinti ülés. A másik kettőbe már van néhány ilyen. Atrolisíthatóságról is olvastam? Hátul iszonyúan meleg kánikulában. Lehetne benne valami klíma. Télen viszont az alacsonypadló miatti relative magas ablakméret miatt eléggé hideg tud lenni.
Amúgy tényleg jó kis busz lett.

Majd igyekszem holnap (azaz ma) kipróbálni a 134-est is.


BSM-686 Creative Commons License 2007.07.30 0 0 88
De cép illyen arc-t még nem láttam
Előzmény: szabo111 (87)
szabo111 Creative Commons License 2007.07.30 0 0 87
Pár kép a 134-esről
szabo111 Creative Commons License 2007.07.30 0 0 86

Sziasztok!

Ha jól tudom, gondolkodnak troliban is.

Külföldi érdeklődő is van. Amerikai cég akar hidrogénhajtást kifejleszteni ehhez a tipushoz, és a lengyelek is érdeklődtek a busz iránt. 

Előzmény: 7-es troli (53)
KTK-393 Creative Commons License 2007.07.28 0 0 85
Hali!
2 kérdés:
Az ARC 187.01-et már nem is gyártják?
Az új ARC 187.02-ben és az ARC 134-ben is a hagyományos Ikarus csengő van?

Előre is köszi a válaszokat!
KTK-393 Creative Commons License 2007.07.28 0 0 84
Hello!

Az új ARC ARCáról és hátáról tudnátok nekem képeket küldeni?:-)
Olyan kéne ami pont egyenes szögből van.
E-mail: flr726@vipmail.hu

Előre is köszönöm!
PalM23 Creative Commons License 2007.07.28 0 0 83

Gyönyörű evvel a Vasi Volán-os fényezéssel!

Előzmény: dbbuszos (82)
dbbuszos Creative Commons License 2007.07.28 0 0 82
Előzmény: Grimbi (81)
Grimbi Creative Commons License 2007.07.28 0 0 81
A Tökölön kiállított ARC 134 forgalomba állt-e már, ha igen mi a rendszáma?
PalM23 Creative Commons License 2007.07.27 0 0 80
A topiknyitó is köszöni szépen a képeket! Aki tud még képekkel szolgálni az bátran mutassa meg nekünk!
Előzmény: dbbuszos (77)
ARC 187.01 Creative Commons License 2007.07.27 0 0 79
Bocs képeket akartam írni.
Előzmény: ARC 187.01 (78)
ARC 187.01 Creative Commons License 2007.07.27 0 0 78
köszönjük a gépeket DbBuSzOs!
Előzmény: dbbuszos (77)
dbbuszos Creative Commons License 2007.07.26 0 0 77
BSM-686 Creative Commons License 2007.07.26 0 0 76
Nekem tetszik fehérbe de jobb lenne világoskékbe (debrecenbe)!!!De jó lenne ha lenne pécsen is 1-2 db!!!
LoLkA Creative Commons License 2007.07.21 0 0 75
Ez konkrétan az egyik debreceni kocsi.
Előzmény: PalM23 (52)
dbbuszos Creative Commons License 2007.07.21 0 0 74
Debrecenbe már megérkeztek az első 187.02-es buszok.:)
Előzmény: ARC 187.01 (73)
ARC 187.01 Creative Commons License 2007.07.21 0 0 73
Nagyon szépek az új ARC 187.02esek!
Gratulálok az építőknek és a tervezőknek!
Egy dolog amit sajnálok hogy nincs bennük klima.
Ez nagyon hiányzik a ARC 187.01esekben.
Nyáron a motor mellett nagyon meleg van és az ablakok is kicsik. :-(
Remélem Szombathelyen is közlekednek az új ARC 187.02 esek!
Jó lenne ha Szombathely MJV és a Vasi Volán Zrt. az EUnak valami pályázatot kiírni hogy új tömegközlekedési eszközöket lehessen vásárolni.

Eltudnám képzelni az ARC-okat helyközi autóbuszként. (kevesebb ajtó több ülés)
Dozsag Creative Commons License 2007.07.15 0 0 72
Először is mint a mellékelt ábra mutatja a Citaroban eléggé "lötyög" a vontató motor. Másodszor ennél a típusnál voltak kötöttségeg, pl. futómű és kardán típusa és beépítése, hátsó stabilizátor (ez a többi városi buszban és trolibuszban általában nincs, sőt a pesti Solarisokban még elöl sincs) megléte és elhelyezkedése, eredeti vázszerkezet és dobogók kialakítása stb.
Tehát nem lehetett ideálisan (úgy értem, hogy minél kissebb helyet foglaljon el) elhelyezni a hajtómotort. Nem utolsó szempont, hogy az utastéri klímakompresszort és hajtómotorját is itt helyezzük el (ezért van, hogy a hátsó üléssorban a bal hátsó 2db ülés magasabban van mint a jobb oldali 3db ülés. Szóval nagyobb motort is el lehet helyezni akár kisebb helyen is.
Citaro troli motorbeépítés:
Dózsa Gábor
Előzmény: 7-es troli (68)
Dozsag Creative Commons License 2007.07.15 0 0 71
Először is mint a mellékelt ábra mutatja a Citaroban eléggé "lötyög" a vontató motor. Másodszor ennél a típusnál voltak kötöttségeg, pl. futómű és kardán típusa és beépítése, hátsó stabilizátor (ez a többi városi buszban és trolibuszban általában nincs, sőt a pesti Solarisokban még elöl sincs) megléte és elhelyezkedése, eredeti vázszerkezet és dobogók kialakítása stb.
Tehát nem lehetett ideálisan (úgy értem, hogy minél kissebb helyet foglaljon el) elhelyezni a hajtómotort. Nem utolsó szempont, hogy az utastéri klímakompresszort és hajtómotorját is itt helyezzük el (ezért van, hogy a hátsó üléssorban a bal hátsó 2db ülés magasabban van mint a jobb oldali 3db ülés. Szóval nagyobb motort is el lehet helyezni akár kisebb helyen is.
Dózsa Gábor
Előzmény: 7-es troli (68)
PalM23 Creative Commons License 2007.07.15 0 0 70
Megtörtént a reagálás :)
Előzmény: 7-es troli (65)
7-es troli Creative Commons License 2007.07.15 0 0 69
A miskolci neok azt hittem alulvannak a 18,7m-en. Akkor ezt nem jól gondoltam.
Előzmény: Dozsag (66)
7-es troli Creative Commons License 2007.07.15 0 0 68
Tényleg sokkal jobban néz ki a citaro troli hátsó részének kialakítása, mint a más gyártók teljesen alacsonypadlós járműveinek motortornyos kialakítása...

Létezik olyan kis méretű, nagy teljesítményű motor,ami egy csuklós járműben hasonló módon elférne, mint a T-860, T-861-ben, és azt meg bírná hajtani rendesen?
Előzmény: Dozsag (66)
dbbuszos Creative Commons License 2007.07.15 0 0 67

melyet szinte minden gyártó bepakol

Na de ezen a képen egy Citaro troli van. Ebben okés, hogy nincs doboz hátul, na de a többi buszban a motor miatt azt nem lehet megoldani doboz nélkül. Ha ronda ha nem.:)

Előzmény: Dozsag (66)
Dozsag Creative Commons License 2007.07.14 0 0 66
Valóban a 187.02-es típus végig alacsonypadlós és kezd egészen jól kinézni. 5-10%-al olcsóbb mint a külföldi konkurencia. Jelenleg magyarországi gyártó nem konkurálhat vele. Kár lenne azt a ronda szekrényt (melyet szinte minden gyártó bepakol) meghagyni. (van szebb megoldás, lsd. lenti kép.) Nem, a miskolci Neoplanok is 18,7 hosszúak. Túl korai még a külföldi szállításokról beszélni szerintem. Örüljünk, hogy újra van valami minőséginek induló buszgyártás kis hazánkban.
DG
Előzmény: 7-es troli (65)
7-es troli Creative Commons License 2007.07.14 0 0 65
Az 53-as hozzászólásban ovasható eszmefuttatásra (kérdésekre) várom a reagálást...
Előzmény: Dozsag (62)
BSM-686 Creative Commons License 2007.07.11 0 0 64
Milyen jó lenne sárga kékbe pécsen!!!
Előzmény: Dozsag (51)
dbbuszos Creative Commons License 2007.07.11 0 0 63
A Hajdú Volán hamarosan flotta színt válthat. Az új a hófehér lesz.
Előzmény: BSM-686 (60)
Dozsag Creative Commons License 2007.07.10 0 0 62
Hát a török buszoknál biztos, hogy sokkal különbek, és ráadásul magyar.
DG
Előzmény: BSM-686 (57)
PalM23 Creative Commons License 2007.07.09 0 0 61
Kíváncsian várom a fejleményeket és ha tudtok kérlek tegyetek fel képeket!
Előzmény: 7-es troli (59)
BSM-686 Creative Commons License 2007.07.09 0 0 60
Mijen jól állna v.kék szinben (pl.BPY-082) ,de biztos fehér lesz!!!
Előzmény: 7-es troli (59)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!