Nemrég hallottam csak erről a topikról, bár nekem hazai pálya. A legelső példány lett kissé elq, mert nincs benne földszinti ülés. A másik kettőbe már van néhány ilyen. Atrolisíthatóságról is olvastam? Hátul iszonyúan meleg kánikulában. Lehetne benne valami klíma. Télen viszont az alacsonypadló miatti relative magas ablakméret miatt eléggé hideg tud lenni. Amúgy tényleg jó kis busz lett.
Majd igyekszem holnap (azaz ma) kipróbálni a 134-est is.
Nagyon szépek az új ARC 187.02esek! Gratulálok az építőknek és a tervezőknek! Egy dolog amit sajnálok hogy nincs bennük klima. Ez nagyon hiányzik a ARC 187.01esekben. Nyáron a motor mellett nagyon meleg van és az ablakok is kicsik. :-( Remélem Szombathelyen is közlekednek az új ARC 187.02 esek! Jó lenne ha Szombathely MJV és a Vasi Volán Zrt. az EUnak valami pályázatot kiírni hogy új tömegközlekedési eszközöket lehessen vásárolni.
Eltudnám képzelni az ARC-okat helyközi autóbuszként. (kevesebb ajtó több ülés)
Először is mint a mellékelt ábra mutatja a Citaroban eléggé "lötyög" a vontató motor. Másodszor ennél a típusnál voltak kötöttségeg, pl. futómű és kardán típusa és beépítése, hátsó stabilizátor (ez a többi városi buszban és trolibuszban általában nincs, sőt a pesti Solarisokban még elöl sincs) megléte és elhelyezkedése, eredeti vázszerkezet és dobogók kialakítása stb. Tehát nem lehetett ideálisan (úgy értem, hogy minél kissebb helyet foglaljon el) elhelyezni a hajtómotort. Nem utolsó szempont, hogy az utastéri klímakompresszort és hajtómotorját is itt helyezzük el (ezért van, hogy a hátsó üléssorban a bal hátsó 2db ülés magasabban van mint a jobb oldali 3db ülés. Szóval nagyobb motort is el lehet helyezni akár kisebb helyen is. Citaro troli motorbeépítés: Dózsa Gábor
Először is mint a mellékelt ábra mutatja a Citaroban eléggé "lötyög" a vontató motor. Másodszor ennél a típusnál voltak kötöttségeg, pl. futómű és kardán típusa és beépítése, hátsó stabilizátor (ez a többi városi buszban és trolibuszban általában nincs, sőt a pesti Solarisokban még elöl sincs) megléte és elhelyezkedése, eredeti vázszerkezet és dobogók kialakítása stb. Tehát nem lehetett ideálisan (úgy értem, hogy minél kissebb helyet foglaljon el) elhelyezni a hajtómotort. Nem utolsó szempont, hogy az utastéri klímakompresszort és hajtómotorját is itt helyezzük el (ezért van, hogy a hátsó üléssorban a bal hátsó 2db ülés magasabban van mint a jobb oldali 3db ülés. Szóval nagyobb motort is el lehet helyezni akár kisebb helyen is. Dózsa Gábor
Tényleg sokkal jobban néz ki a citaro troli hátsó részének kialakítása, mint a más gyártók teljesen alacsonypadlós járműveinek motortornyos kialakítása...
Létezik olyan kis méretű, nagy teljesítményű motor,ami egy csuklós járműben hasonló módon elférne, mint a T-860, T-861-ben, és azt meg bírná hajtani rendesen?
Na de ezen a képen egy Citaro troli van. Ebben okés, hogy nincs doboz hátul, na de a többi buszban a motor miatt azt nem lehet megoldani doboz nélkül. Ha ronda ha nem.:)
Valóban a 187.02-es típus végig alacsonypadlós és kezd egészen jól kinézni. 5-10%-al olcsóbb mint a külföldi konkurencia. Jelenleg magyarországi gyártó nem konkurálhat vele. Kár lenne azt a ronda szekrényt (melyet szinte minden gyártó bepakol) meghagyni. (van szebb megoldás, lsd. lenti kép.) Nem, a miskolci Neoplanok is 18,7 hosszúak. Túl korai még a külföldi szállításokról beszélni szerintem. Örüljünk, hogy újra van valami minőséginek induló buszgyártás kis hazánkban. DG