Tisztában vagyok vele, hogy nincs valami nagy haszna és természetesen érkezik rá a blokk melegítő, csak szeretném bekötni és ezért volt szükségem erre az információra!
Ne törd rajta a fejed, nem sokat ér. Egy blokkmelegítővel többre mégy.
Előtét ellenállás a műszerfalban van, az izzító a szívótorokba van beépítve, két vezeték van rákötve: 1 vastagabb az izzítószálnak, egy vékonyabb meg a szelepnek. Van egy kis tartálya, amibe gázolajat vagy petróleumot kell önteni
Lehet, hogy már lerágott csont, de én friss Mtz 80-as tulajdonosként nem tudom, hogy hova kell bekötni az izzítást a motortérben. Kérlek képekkel segítsetek.
Továbbá még azt kérdezném, hogy az izzítás áramkörébe külön ellenállást kell e bekötni?
Nekem is fagyállós, de másik gépemnél olyan volt, hogy felment 80-ig és se tovább termosztáttal, de ez a kerülőágon is ennyire visszahűtheti, hogy nem melegszik tovább..? igaz 70+ fokos termosztátot vettem bele. lehet 80 feletti lenne jó?
Egytárcsás 4lapátos műtrágyaszórótól csodát ne várj,pláne ha valami kommersz ...például lengyel... Az egyenletes jobb baloldali szórásképet két tárcsással lehet elérni,egytárcsással lehet mókolni,de akkor meg a szórásszélesség fog csökkenni,de egy oldalra így is ugy is messzebbre fog szórni valamennyit... 10-12méteres szórásszélességnél többet nem tudnak ezek,de művelőnyomba pont emiatt nem jók,mert egy oldalra többet szór,akárhogy csinálod... Kinylódtunk anno mi is vele,aztán lett kéttárcsás amazone,meg rauch....na ezeket össze sem lehet hasonlitani az előbbivel.
Próbáltam már úgy is hogy jobbra mind a 6 lapátot kifordítottam a legszélső lyukba igaz az enyémen csak 3 lyuk van! De úgy meg mintha jobbra tolódott volna a szóráskép! Átrakom majd úgy ahogy te mondtad úgy elvileg egyformán kellene neki szórni? Köszönöm a segítőkészségedet!
Ezen tünetek csak a traktorost dicsérik ,tiszta a hűtő kivülről ! Hűtőtakaró ,motortakaró ponyva ! A fagyálló nagyobb töménységben is javít valamit ,Class-patrol azt mondja töményen használja és 130 fokig nem forr fel !
Nálam se megy 40 fok fölé a mutató az ötvenesen. Pedig vadi zsír a termosztát benn, mérő is... be is van mérve, 10 fokkal mutat kevesebbet, de úgy is nagyon kevés. és nem bírom felmelegíteni. Kevés lehet a lapát szállítása? De a motor se forró pl szántás után..
Azzal én is tisztában vagyok, hogy legalább 80°C-nak kellene lenni, de........ Télen hűtőtakaró felhúzva, újabban motortakaró ponyva is van, nyáron meg elvan úgy minden nélkül. 1800-as fordulatszámon dolgozik legtöbbször, úton szoktam megzavarni, hogy ne sokáig legyek az autók között.....
Nem tartom jónak a hidegen járatást ! 80-90 foknak kéne lennie arra tervezték ,csak tudom mindenki szereti padlógázon járatni ,és akkor már könnyen felforr ! Pedig a forgatónyomaték nem lesz több ,csak a gázolaj fogyasztás !
Nekem nincs termosztát a gépben. Nagy általánosságban 40-45°C a hűtővíz hőfoka, úgy lett bejáratva, köszöni szépen, jól van. Olajfogyás csak annyi, amennyi csöpög, kartergáz csak akkor, ha ki van hajtva a motor.
Vedd le azt a gumicsövet a karterkivezetőről, a ventillátor elfújja a kartergázt, és nem fogod látni. Nem hiszem, hogy ennyi fölösleges pénzed van, és 250 óra után el akarsz dobni egy garnitúrát. És ki garantálja neked, hogy ha másik újat rakatsz bele, azzal nem ugyanilyen lesz?
Hát inkább levenni a hengerfejet és belenézni ,mennyi koksz, mennyi kopás azt legalább meglátni ,vagy kompresszió mérés is mond valamit a motorról ! A turbó nem biztos hogy jó választás volt ! A kipufogó milyen van rajta ?
Az alkatrészek minőségét már nem is említem az már sokszor volt téma ! Az MTZ-és a ZETOR is igy járatják lefelé magukat ! Egy KUBOTA 110 GX-el járok most már kiszántott vagy 160 hektárt de a gázolajon kívül mást nem igényelt ,pedig napi 11 órákat megy !
Bejáratáskor ,vigyáztál az üzemmeleg állapotra ? Csak azért kérdem mert sokan csak 60 fokosan szeretik járatni ,és termosztát nélkül ! A 80 fok alatti motor hamar szét kopik !
Csináltam egy videót tavasszal motor felújítás volt és kb 250 üzemóra után is ilyen a kartergáz! MMZ hüvely dugó sor! Szerintetek mit csináljak ki hogy látja? Az ember azért rakja rendbe hogy megint egy jó ideig tudja használni ne kelljen javítani nem azért hogy ilyen kartergáza legyen!
Egyszer egy újabb gépen elromlott az adagoló és hát elvittük egy helyi adagolóshoz. Sokan viszik oda és volt is ott jópár MTZ adagoló.
Mondja, hogy ő ért ezekhez az új típusokhoz is nagyon, meg, hogy ez az adagoló is sok üzemanyagot kapott, mert el van állítva. De ő visszaállította. Gyári blomba érintetlen volt nálunk meg már úgy is vittem oda.
Megcsinálta. Ráraktuk és ment a gép szépen. Csakhogy terhelés alatt erőtlen volt nagyon és látszólagg is jobban melegedett.
Ráállíottunk kézzel még egy kis üzemanyagot és azóta megy rendesen.
Na ennyit az adagolósokról, hogy néha hülyének néznek valakit, meg, hogy mennyit is ért hozzá.
Dehogy nem, hát halható hogy szar ! Én is a NEM MTZ-mel igy jártam elvittem a közeli adagolóshoz és 4000 forintért bemérte, és azt mondta semmi baja ,hazavittem boldogan ,felszereltem és még csak egy pöffenés sem volt ! A guta is megütött ! Fejszelepeket cseréltem akkor utána beindult de nem minden henger ment ! Még tippem sem volt mi okozza ! De akárhogy is néztem az adagoló volt a hibás ! Érdeklődtem ki hová hord adagolót javíttatni ! És akkor mondták ezt a Hortobágyon lévő urat ,inkább mestert ! Letelefonáltam ,azonnal nem fogad megmondja melyik nap vidd ! MTZ-hez van csere adagolója is ,vagy 20 is ha kell ! Most a trakim hasonló tüneteket produkál, ma beszéltem vele csak a jövő hét vége felé tudna fogadni !
Utoljára egy elismert adagolóshoz vittem , azt mondta hogy teljesen rendbe van az adagoló meg a porlasztók.
Amikor elhoztam ,elég furán nézett rám a mester ,de tulajdonképpen kedves volt ,..mégis olyan érzésem volt mindha azt mondta volna hogy " te hülyegyerek minek szedted le az adagolót?" . :-)
_______________________________
Szabályzó fedelét levéve látszott ahogy picit "ugrált" a rugó által befogott fémkarocska (dadogás ütemének megfelelően).
Ha azt kiscsavarhúzóval kitámasztottam akkor kitisztult a gép hangja ,..de ha a rugót feszítettem ,ill. lazítottam akkor nem változott semmi. Tehát zsákutca .
Atyus77 kolléga nem tudom szoktàl e még ide benézni! Olvastam korábban neked is volt gondod az adagolóval hebeg habog-ot végül mi lett a probléma megoldása hogy lett jó!
A tlt csak a fordulat után jelez.A kerék jeladót meg megnézed a katalógusban,ha két cikkszám alatt hozza akkor van többfajta.De majdnem biztos vagyok benne,nem néznek ezek ilyesmit csak dobálják össze őket a gyárban amit kapnak sorban.
Igen az egyforma csak nemtudom a jelado is adja a jelet vagy az mindegy milyen fajta. Vagy ennek nem olyan mint pl a viz oranak ahany fele annyi jelado.
hatos ifába 30 liter olaj van. Fogyást nem tapasztaltam,csak látom a blokk oldalán hogy kicsit olajos.Lehet,ha bemelegszik tényleg nem csinálja.Majd megfigyelem.Amúgy az ifa nagyon keveset megy nálam és zömében azt is rövidtávon. Évente kb 1500 km.
Léteznek belső koksztalanítók amiket a gázolajhoz kell adni ,én is hasonló bajokkal küzdök ,lehet szét is kell szednem a motort csak ez traktor ! Itt meg mindig olyan cunder lesz a porlasztócsúcson és leáll a működése ! És ezt azért csinálja mert az olajat felhordja ,valamelyik kompresszió gyűrű meg van ragadva !
Az,vagy a szimering vagy az olajlehúzó gyűrű.De ha nem fogy vészesen az olaj,akkor nem kell vele foglalkozni.Mikor hidegen van rövid időre indítgatva ,akkor még az öreg perkins is felkapja az olajat.
Üdv a fórumozókna!! Tudom nem itt kellene segitséget kérnem de hátha van valaki aki jártas a témában.Hathengeres ifám egyik hengerjének kipufogó tömitése alól olajfolyás tapasztalható.Meghúztam a csavarokat ,teljesen lazák voltak.Igy természetesen nem folyik ,de befele a kipufogóba biztosan ugyanúgy.Mi lehet a gond?? Szelepszárszimering?? hengergyűrű? vagy valami más???? Segitsetek?!!!!!!!
Köszi mindenkinek a választ a difi kúpkerékkel kapcsolatban.
Nekem is azért kellett széthúzni a trakit,mert a váltóban nem hézagoltak semmit(úgy vettem hogy felújított mindene).
Végül is tényleg szinte minden új, országutiba nem tudtuk berakni,és kiderült azért mert elverték kalapáccsal a tengely végét és beszorult a csapágyba,
Most minden ki lett hézagolva, remélem jó lesz, a kúpkerék anyát felragasztottuk és ment bele beütős stift 2db.
Ha a motort pörgetni kell egy kicsit ahhoz, hogy ne lassan emmeljen a hidraulika, akkor tuti a szivattyú ment el sz@rni? Olaj 68-as és szinte vadi új benn, munkahengerben újak a tömítések, valamint a vezértömbben is. Antislipes a rendszer.
Valamint ha kicsit használgatom szántásnál, tárcsázásnál akkor felemelt állapotban nem löki vissza a kart semleges állásba, hanem kézzel kell visszalöknöm.
Nem hát,sőt.De a legnagyobb gond hogy még nagyon sok mesternek,mondott ember sem foglalkozik a két kúpos csapágy között lévő távtartó perselyről.Azt azért tették oda,hogy rálehessen rendesen húzni az anyát a tengelyre,és a perselyen feszüljön a két csapágyak közepe.
Igazad van, ez biztosítás és nem teherviselő elem, de azért nem lehet baj belőle, ha kicsit erősebb. Egy Fella rendterítőn láttam ezt a megoldást és nagyon megtetszett. Remélem be is válik!
Először be kell állítani a két nagy kúpgörgős csapágy hézagját, majd a kis kúpkerék helyzetét, ha ez ebben a sorrendben megvan akor a sima sasszeg is elég oda, nem kell gányolni. Ha nincs a csapágyhézag beállítva akkor mozogni fog a kis kúpkerék és semmi se tartja a helyén mert előbb utóbb leverődik.
Az az igazság ha új a tengely a kúpkerék az alátét ,akkor a sasszeg is megtartja.De viszont a kúpkerék ha csak pár tizedet is bír mozdulni tengelyen akkor csak a villa ág,vagy az anyaráhegesztése a megoldás.És ezt úgy értsd hogy nem hobbi traktorról beszélek,hanem aminek évi 600-700 munkaórán át,két pótkocsival való motorfékezés,szántás meg földi munka piszkálja a difijét.
én már nem bízok másba mint hogy lehegesztem tudom barbár módszer de nekem a leragasztott lebiztosított anya le tekeredett kétszer másodszorra szét is kellett húzni a gépet az erdő meg a kockabálázó tud érdekes dolgokat okozni
Én úgy csináltam, hogy a beütött rugós csapba ütöttem egy kisebbet, abba egy még kisebbet. Ez így majdnem tömör rugóacél és biztos nem kotyogósodik ki soha, amíg a tengely és az anya furata kb. azonos.
Hasonlóan jártam én is egy LTZ-vel, még adagoló is lett cserélve rajta, aztán kiderült, hogy a hitvány puha magasnyomású cső kúpja összezömül, ha rendesen megszorítjuk.
Szerencsétlenkedtem 3 napot. Megszivatott a gép rendesen.Kijukadt az első nagynyomásu csövem az adagolón. Vettem újat felrakom, nem tetszik a hanga. MIntha 1 henger nem dolgozna.megengedem a csöveket sorba, csakugyan az első porlasztón ha megengedem a csövet észre sem veszi a motor.Kiszedtem a porlasztókat leellenőriztetem mind jó. Na mondom az adagolónak lett baja.El a szervizbe fel a padra volt egy kis után állitani való de a mester szerint ez csekélység volt.Haza hozotam felrakom ugyan az a hiba jelenség.Kerestem egy másik magasnyomásu csövet igaz görbitgetnem kellett mert nem az elsőre való volt de még eredeti. Felrakom és láss csodát szépen jár a motor.Felhivtam a szervizest hogy ez hogy lehet.Azt mondta valószinü puhább anyagból van az uj cső és enged( hizik)Veszik a nyomás és kis fordulaton nem kap eleget rajta.
Hozzá lehet férni de fel kell támasztanod a motrot és az első motortartót le kell venned.Meg ha veszed az ujjakat okvetlen vidd el a régieket mert van több fajta.
Az 50-esen gyárilag dupla rugó van, csak puhább, mint a 80-asé. Az 550-esen szimpla rugó lenne? Nehezen hiszem, mert úgy egy rugótörés és megy a hengerfej a MÉH-be. Jobb esetben a blokk és a főtengely menthető.
Miért akarsz akkora utángyujtást adni neki?Attól is dadoghat.Nekem az adagoló végén lévő kis fogaskerék adta fel a leckét.Ki volt koppva lötyögött a tárcsában amiben a jukak vannak.Vettem ujat komplett tárcsával együtt.Felraktam de egy istenért nem akar a gyujtás jó hejen lenni fél napot forgattam a motrot mire ijra levettem az adagolóról a fogaskereket és össze hasonlitottam a régivel.És láss csodát az ék benne egy10 fokkal arrébb volt bele vágva.Vagy után gyujtásom volt mert az utolsó jukba birtam bele tenni a csavart vagy kopogott mert már tul nagy lett ha előbb csavartam a tárcsát a következő jukig.Levettem és kerekreszelővel jó fél jukat kireszeltem hogy visszább birjam tekerni.
Majd az okosabbak.Nekem is csak úgy mondták,hogy a rugókról se perc alatt meg állapítható.Nem-e a d240-ben dupla rúgók vannak,de várd meg hogy igazolja valaki aki 100%biztos benne.
Előfordulhat a nagymérvű kopástól ,vagy ha valamelyik ék is lóg ! Autónál találkoztam ilyennel a kinyúlt vezérműlánc miatt nem lehetett a gyújtást belőni csak a közelében volt ,de nem a kellő helyen !
:-) Köszi 12 huszonegy. Egy soproni sör és baráti pacsi, nálam mindig lesz a nap 24 órájában feléd. ,-))
u.i. Ha szabad kérdeznem ezt a "két komponensű" termék nevét még. Bizonyára kipróbálom. Oszt nagyot bulizunk majd... (attol féltem ugyan is ,hogy valami szuper masszát bele kenek, aztán nem tudom többé kiszedni a nevezett kamrát soha többé.. ,-))...Le ragadtam a "hermetik" tömítő anyagoknál..izzéé.., .koromnál fogva... :-(( üdv.
Írok ide is valakinek volt már a vezérlésnél foghézaggal gondja és amiatt szaggatott dadogott a gép 1000-1500fordulat között! Meg az előtöltést teljesen vissza kell venni az utolsó lyukba!
,-)) Most mi leszünk a saját "hengerfejesezők",... majd melegen be,.. a hideg kamrácskákat.. ,-)) Ha nem jó akkor megmondom.. Szerintem gyárilag is így csinálják.. (de ezt nem tudom még)..
A motor az 77-es gyártás, a darázsderék 74-es, a váltó is 74-es.
A hengerfej már érdekesebb mert az 93-as gyártás.
Cikkszámból és évtől függően arra jutottam, hogy a blokk és darázs az kisfülkésből 80-ból jöhetett, váltó, difi az valszeg a gyári 50-esé.
A hengerfejet viszont nem merem megkockáztatni, hogy 80-as gépé lenne, előfordulhat 550-es hengerfejjel van szerelve. Ebből követhezhet, hogy ezért nincs feljebb emelve a fordulat sem - nagyobb súlyú regulátor van beépítve.
"ezeknek az árán lehet egy gépet venni" - Igen, de nem olyat, ami jó állapotú, és vadonatúj kétsebességes kardán és felező van benne ... ;-)
Engem is feszt cseszegetnek, hogy miért költök annyit az ötvenesre, mikor abból a pénzből már nyolcvankettest is vehetnék! Ilyenkor vissza szoktam kérdezni, hogy "Olyat, ami megbízható, télen is pöccre indul, nem melegszik, nem folyik belőle semmi, és úgy fel van szerelve, mint az enyém?"
Gondolom gyártási dátumból azért csak kiderül mikori motor, mert 80-asokat előbb szerelték d240-es blokkal mint az 550-eseket... megnézem én ezeket a számokat, hátha megtudok valamit még bontás nélkül :)
Ez a torokizzító dolog csak annyiban zavar, hogy be van így kötve, mert ha nem zár rendesen lehet, hogy a torokba csepegtethet gázolajat még pluszba. Ha meg nem működik úgyse, lehet kikötöm..
Én nem bántanám a helyedben. 1700-1800-as fordulaton dolgozok a 82-vel, úgy a legjobb a fogyasztása, és haladunk is előre... Neked még előny a nagy lendkerék is.
"motoron valamiféle azonosító amiből kiderülhet kb mikori volt a donor amiből át lett véve a motor"
minden öntvényházon van egy hatjegyű szám, ami jelöli a gyártási időt: 120485= 1985.04.12.
Emlékeim szerint nem fér el az izzitó tartálya a gépháztetőtől-talán ezért is vették le róla-talán azért is nem jó,de még nem láttam olyan gépet,amin az a dolog izzitott is.Nyomatékban sokat számit a forgó tömeg,de szerintem a fötengelyen inkább az egyensuly miatt van-hengerfej meg lehet 550-é is,abban meg mintha lazább rugók lennének.Adagolós megmondja,lehetséges esetleg rugócserével a nehéz röpsuly használata-de szerintem egyszerűbb a könnyűre cserélés-de nem vagyok adagolós.Egy csomo "összevissza" gép van,ezeket követni..az enyém váltóilag bontatlan volt,mikor hozzám kerűlt,a darázsderékban elméletileg betehető a kétsebességes kardán,tehát akkor a kisváltó is-legalább is azt mondták a szakik-nekem jó lett volna anno az ezres kardán,de nem lett beletéve eddig,kisváltó is jó lenne,meg első hajtás is,meg sorolhatnám-azt végűl is annak is örülök,ha egyáltalán működik..mert mindez,mit irtam ,ezeknek az árán lehet egy gépet venni.
Nem egy gyári 50-esről beszélünk az tény és való :) Onnantól kezdve, hogy 80-as motor van benn, ugye kapásból. Van még egy érdekes átalakított extra benn, ami a torokizzítót érinti. Porlasztók résolaj visszavezető csövébe van beiktatva, nincs neki külön üzemanyagtartálya, hanem résolajból dolgozik (ha dolgozik), lehet nincs is jól bekötve rajt, meg hallottam szakiktól nem is egy megbízható dolog rajt.
Igazából indul, megy, dolgozik, megáll. Ennyi elég nekem.
Alkatrész vétellel eddig is meg vagyok áldva, de már lassan megtanulom, hogy kell vinni az alkatrészt a boltba. De együtt kell élni, jobbat nem tudok.
Szóval, ha nagyobb lendkeréknek a nyomatékban van max szerepe, de a magasabb fordulathoz mindenképp a kisebb röpsúly és a felsúlyozott főtengely kell, valamint az erősebb szepelrugók - itt megjegyezném, hogy valszeg komplett 80-as hengerfej van rajt (miért ne lenne az, ha a motorba kamrás dugók vannak ? ) , ez az alapfeltétele.
Amit elérek vele ha emelhető a fordulat:
kicsivel magasabb sebesség minden fokozatban és a tlt-n is magasabb végfordulat ezáltal - értelemszerűen nem nagy különbségek...
ha megérkezik a fordulatszámmérőm kiderül mennyi az annyi és, hogy lehet-e bármin is módosítani vagy sem.
Jut eszembe, motoron valamiféle azonosító amiből kiderülhet kb mikori volt a donor amiből át lett véve a motor?
Másik kérdésem, hogy 70-1601015 cikkszámú darázsderék, felező szett kompatibilis ?! Mert ha ne adj Isten valamikor szét kell húzni, akkor beletehető a felező ?
Nem biztos,hogy teljesen gyári a géped abban a formában,ahogy van-sőt,szinte biztos,hogy innen-onnan összeszedett fődarabokból van-de ettől még nagyon jó lehet,ne zavarjon az összevisszasága-az MTZ kimondottan alkalmas az ilyen házasitásokra.Csak sajnos,mivel nem tudod,mi honnét-miből van,az alkatrész vétel kicsit nehezebb lesz,de azért,ha tudod,mit keresel,simán megoldható.Fordulatokról pár szó:nekem az ötvenesen,240 blokkos,de hengerenkénti izzitós-évekig nyolcvanas adagoló volt,mert előtte a gazdája azt tette rá,aztán ment sokáig vele,gond nélkűl,csak arra kellett vigyázni,a fordulatát ne vigyem teljesen fel,pont az emlitett szelepbelengés miatt-is.Én az üzemóra mérő helyére szereltem fel egy Rába km óra hajtót,arra Barkas km spirált,arra Liaz fordulat mérőt,azt ugy ment-szépen láttam a fordulatot,meg,hogy mikor "elég"neki-mondjuk fülből is,de jobb a biztonság...meg hoztam haza egy napra egy Diesel-Testert,azt azzal leellenőriztem az előtöltés mellett a fordulatot is.Tiéden lapos hengerfej van,az látszig-tehát kopogós hang,hidegben nehezebb indulás,torokizzitó a szivócsövön,pillangószelep,azt nagyjából ennyi,többi már adja magát-tehát kamrás dugó,nem csapos fuvókák,hanem 4-vagy 5 furatu,mint a nyolcvanason.Gyári fordulatameg ezután attól függ,van ellensuly a főtengelyen-vagy nincs-ha van,értelemszerűen mehet bátran a 2200 neki,ha nincs rajta,akkor az nem arra lett tervezve gyárilag.de nehogy arra gondol,kis fordulaton nem megy jól,vagy ilyesmi,és feltétlen erőltesd a 2200-at.sokéig nem volt nyolcvanas,azt mégis ment az élet-szóval nem tragédia az sem...meg sokan nem is tudják,mennyi nyolcvanas megy ötvenes motorral-főleg a kintről behozott trakiknál.Szóval,mindegy milyen fordulatu,csak legyen szinkronban a dolog,azt menni fog az orosz-mert az olyan fajta.Kicsit füstöl,meg eszik,meg ráz,de megy...
Hát lehet, hogy nem nagy kaland, de én többet biztosan nem próbálom megjavítani, mert múltkor nagyon megszenvedtem vele. A szelepvezetők tették be a kaput. Legközelebb biztosan egyből hengerfejeshez viszem, mert az nagyon szépen megcsinálta. A kamrát is ő ragasztotta be, de nem tudom mivel. Valami spéci csapágyragasztó lehetett, ami bírja a hőt és a nyomást, de az a legjobb, ha nem kell ragasztani ...
Azt, hogy mennyi a fordulatszáma lényegében az adagoló határozza meg, a röpsúlyok és a lendkerék ebbe nem kavar bele. Szóval ha 50-es adagolód van, akkor annak megfelelő a fordulatszáma is, csak valamivel kevesebbet fog fogyasztani, mert a hengerfejed 80-asé, az meg közvetlen befecskendezéses, tehát kevesebbet eszik.
Amúgy ha a darázsderekad 50-es (nincs benne felező), akkor a fordulatszámodat elég könnyen ellenőrizheted, ha 9.-ben nyomsz egy padlógázt. A sebességet mérheted GPS-el, vagy úgy, hogy megy mögötted valaki kocsival. Ha 25-30 körül mérsz, akkor biztosan alacsony a fordulat. Én legalábbis úgy tudom, hogy a difi és a véglehajtások áttételi viszonya ugyanaz az 50-esnél és a 80-asnál.
Az adagolót lövesd be 1800 fordulatra és kész.Ott fogyaszt a legjobban,meg főtengely szelep dolgokkal sem kell foglalkoznod.Naftát adjanak neki rendesen,és nyomhatod neki.
Hát a szavatosság az 2 év és neked kell bizonyítani hogy a hiba gyártásból eredendő. Voltam már ilyen perben tanú és ha a kereskedő úgy áll hozzá nem sok mindrnt tudsz behajtani. Sajnos tényleg soknál elő fordul tehát nyilvánvalóan gyártási hiba de hát ez a törvény. Próbálj a kereskedővel egyezkedni.
Ez egy bukócsöves 50-es. D-240-es blokk, D-240-es a hengerfej, az első vezérmű pajzs 50-esé, ezáltal nincs kompresszor a motoron, és a gumibakos motortám is hiányzik róla. Az adagoló 69-ben gyártódott D-50-hez az adatlap szerint. De csinálok róla képeket, az a legtisztább.
Ha nem sulyozott a főtengely,én nem erőltetném a fordulatszám emelést.Milyen ötvenes a gép?Hengerenkénti izzitású,tehát a régi motor,vagy a direkt befecskendezésű,mint a nyolcvanas?Mert ha a régi,az eleve kisebb fordulatra tervezték,viszont,ha egy nyolcvanas adagolóval megpörgeted,kérdés,meddig birja a főtengely,illetve a nagyobb terhelés miatt belengenek a szelepek,és beleérhetnek a dugóba.tehát,ha fordulatot emelsz,minimum adagoló átalakitás,és szeleprugó csere erősebbre.Erősebb lesz,az biztos,kérdés,meddig birja vele,nem tudom,mennyi plusz van a motorban erre a célra.Egy ismerős annó az ötvenesét átpakolta nyolcvanas motorra,ötvenes dugó,hengerfej,nyolcvanas rugók,de az adagoló maradt ötvenes,röpsulycserével,a nehéz lendkerékre nem emlékszem,de lehet az is volt,turbóra sem emlékszem.Bitang erős lett a gép,fékező műszeren 110 lovat mértek vele...sajnos többre nem emlékszem már erről a dologról,de ment a gép nagyon...meddig,nem tudom,meg a bácsi sem él már,az örökösök elherdáltak ott mindent,tehát megkérdezni sem tudom..
Egy olajcsere alkalmával a közeljövőben belesek az olajleengedő nyíláson, hogy milyen a főtengely benn, a kuplung fedelét levéve talán látszik a lendkerék mérete is. Rendeltem egy ilyen korábban linkelt fordulatszámmérőt, ha azzal rámérek a főtengelyre az megmondja mennyi a fordulata a motornak.
Érdemes foglalkoznom, hogy ezzel a röpsúllyal kevesebbet forog a motor? Nyerhetek vele valamilyen pluszt, ha kicseréltetem a röpsúly könnyebbre és adagolóssal feljebb emeltetem a fordulatot? Vagy hagyjam a fenébe ?!
Igen,az ötvenesnek nagyobb tömegű a regulátora,nem is pörög annyira,mint a nyolcvanas,csak kb 1700-t,ahogy irod is.Lendkerék tömeg nem befolyásolja,az inkább a nyomatékot határozza meg.Sima,könnyű lendkereket láttam csak a 240-jelű blokkokon,a nehéz lendkereket csak a régi,ablakos blokkon láttam-bár nem tudom,átrakható-e egyáltalán az ujabb blokkra.A főtengely súlyozása-elméletileg csak a pörgösebb motorokon kell-de volt olyan nyolcvanas motor,amin nem volt rajta,aztán ment baj nélkűl,nem is tudták,hogy súlynélküli-lehet,nem nyolcvanasra készűlt a blokk.Volt olyan nyolcvanas fűzött blokk,ami ötvenes dugókat meg hengerfejet kapott,aztán ment,súlyokkal a főtengelyén.Sőt,volt olyan ötvenes,amit átépitettek nyolcvanasra,nem is egy-szóval lehet ragozni a témát,a lehetőségeket.
Adagoló olajbeöntőjének furatán látszik, hogy nehéz röpsúly van benne... éreztem is, hogy pörög, pörög de nem annyit mint egy 80-as, 82-es..., valahogy más. Ilyenkor marad a max fordulat 1700 környékén? Összefüggésben lehet azzal, hogy milyen lendkerék illetve főtengely van a motoron, hogy milyen a regulátor röpsúlya? Én úgy hallottam, 80-as motorhoz könnyebb súlyú regulátor kell, mert nagyobb a fordulat és máshogy van a szabályzás is.
régi a gumi és külső eldörzsöli a belsőt ! Tehát sokat mentek vele és több mint 20 éves Belsina ha jól tudom!
Nálam 805 üzemórát ment 6 év alatt !
Gumis ezt mondta ,hogy Voltyrét vegyek kb 100e ft /db ! Jó a Taurus ,csak az 200 eft !
Sok gazda azt mondja nem akad el vele,persze mikor szántok én se akadok el ,csak annyi esővel nem forgassa a barázdát,mert tiszta sár a fekete földbe !
És egy kiló sár van a cipődön mikor rá mész a földre,hát hogyne szedi össze ,még a Nyugati gépek is ,csak ott van Lóerő széles kerék és nyomaték tartalék !
Nekem Taurus point 7 van fennt bal oldalon, jobboldalon meg kopott orosz. a taurus sosem tömődött még el, baromi nagy mintája van, de a nap miatt rohadt hamar megreped. oroszból majdnem 2 kijön, 1 taurus árából....
1221.4es traktorral kapcsolatban szeretnék tájékozódni. 1400 üzemórás gépről van szó, amelyik még nincs 3 éves és a napokban úgymond a motorja kikönyökölt. Pontosabban az első, oly módon, hogy a hajtókar kijött a szivattyú alatt a blokk oldalán! Van esetleg bárkinek tudomása ilyenről ? Semmilyen előzménye nem volt sem melegedés, sem olajnyomásvesztés, sem kopogás. Egyik pillanatról a másikba kikönyökölt.
Előre is köszönöm ha valaki tud információval szolgálni!
Ránézésre meg lehet állapítani, hogy az adagolóban milyenek a röpsúlyok, főtengely milyen van a motoron valamint azt hogy látom, hogy ellensúlyos-e a főtengely? Milyen bontások kellenek ehhez?
Köszi, akkor semmi különös...vagy "ördöngös" nincs benne. ,-)) ,-)) Gondoltam reá kérdezek, mielőtt nagy meglepetés érhet. Mivel "ragasztjátok"..ha és amennyiben mégis csak moccanna a kamra ? üdv.
Adott egy kisfülkés 50-es, d240-es motorral. Az adagoló adattáblából viszont kiderül, hogy régi típusú, d50-hez való (gondolom belül lett átalakítva a ngyobb fordulatszámhoz) és az adagoló rögzítő pajzsi s még a kompresszor nélküli verzió. Kérdésem, hogy miként tudom megállapítani, hogy a motor maximális fordulata valóban 2200 ford/perc ?
Már csak abból kifolyólag, hogy ha motor ki lett cserélve, ami fordulatban 1600(1700)-ról 2200-ra való növelést eredményez elméletben, bizonyos sebességekben gyorsabbanak is kell lennie a gépnek, vagy tévedek? Vagy ezeket lekorlátozták a d50 motor fordulatára ?!
A gyertyákat és a kamrákat rögzítő csavarokat vedd ki, utána a porlasztó lyukán keresztül lehet óvatosan (!!!) megkocogtatni, mert ha megsérül a porlasztó fészke, azt rendbe kell hozatni. Nekem egyszer egy hatszög keresztmetszetű csavarhúzó oldala kiütés közben megsértette, a hengerfejes hozta rendbe. Ha már kint van a pereme, érdemesebb csapágylehúzóval folytatni. Az új kamrákat érdemes lefagyasztani, a hengerfejet felmelegíteni, hogy könnyen menjen be a helyére. Utána a csavart azonnal be kell húzni, hogy a kamra még igazodhasson. Ha nincs szerencséd, és az új kamra lötyög a helyén, akkor be kell ragasztani síkolás előtt, mert elmozdul.
Lehet ott is lehet valami gond mert nem hiszem hogy lett benne valamikor is cserélve.Az eröszabájzót most cseréltem.Az szó szerint hullott szét amikor szedtem ki. azon a felén ahol a szabájzó pálcák vannak rárakva az a tengely teljesen forditva ált mint az ujon.
Hidegen melegen nem próbáltam csak alapgázon meg nagyobb gázon.Alapgázon is ugyan ojan magasra emeli mint teljesgázon.Vagyis elemeli a talajtól egy 10 cm de fordulattól független.
Szerbusztok MTZ-ek... van egy 50-es hengerfejem, sajnos három kamra repedt benne.( Ez van)...most a síkolás előtt ha cserélem, a kamrákat ,(van fiókban)...akkor milyen kihívások, meglepetések jöhetnek ?? Minden infót szeretettel meghallgatnék és egy sopronival viszonozok... ,-)) üdv. mindcen idevalósi fórumtársamnak...
Csak óvatosan az emelőképesség növelésével...egyrészt a hátsó gumik terhelhetősége,meg az egyéb részeké is,véges,másrészt gondolj a gép hosszstabilitásának változására is.Kollégának van kombinátora a nyolcvanketteshez,3.2 méteres,simitós,rugós kapás,két rögtörő hengeres szerkezet.Néha megkapom,és az ötvenesem,bár felemeli,de bizony csak emelgeti az orrát is hozzá,he emelkedő van-éppen ezért bizony inkább ugy kell vele hegynek feltolatni.Mikor benne van a szerszám a földben,egész jól viszi,de közlekedni vele,hát nem egyszerű..
Majd keresnem kell akinek van mérője.160bar körül hallottam hogy kellene lennie.Ha a nyomás megvan akkor lehet enyit bir emelni.Akkor valahogy lehet növelni az emelüképeségét?Láttam neten segédteleszkópos megoldást.Egyiknél mintha kormánymunkahengerek lennének felrakva.szerintetek érdemes lehet belefektetni ijenbe?Esetleg valakinek van fent segédteleszkóp?Vagy a c100 hengert kellene cserélni nagyobbra.
Azért kérdeztem mert nem tudom hogy az emelö képességének a határát értem e el vagy csak a szivatyu gyenge vagy valami más meghibásodás.A haverom vett vetögépet és nem nagyon akarta felvenni.Vigyázni kell vele menyi magot teszel bele mert lent marad.
A regulátornál is keresendő a hiba okozója. Valami kis holtjáték nagyobb lehet a megengedettnél. Az is lehet,hogy a tengelyen az agy és a seeger gyűrű között a hézagolás nem megfelelő.
Eb pótkocsi kerékagyhoz, (EB 7-70) nekem úgy lett megcsinálva, két oldalról tettem bele két peremes perselyt túlfedéssel. Két persely összehegesztve! Utána lett kiesztergálva csapágyméretre. És a filc tömítés helyett szimeringet tettem bele. De méreteket ne kérdezd meg mert az nem tudom, de a gyári méretű csapágyak mentek bele. A porvédő menetet is vágni kellet a peremes persely miatt. Ja és nekem muszáj volt így megcsinálni mert ahova a csapágy felfekszik az volt kikopva sajnos. Remélem tudtam segíteni.
Ha az anyag kiadja érdemes felperselyeztetni. Nekem így javítottak rakodógép első kerékagyat. Vagy tíz éve bírja, pedig, ha valahol, ott kapja az ívet!
Folyékony fémmel felragasztod azt kiszabályozzák és mehet ,vagy ha nem sok a hézag bele is lehet ragasztani vele a csapágyat ,de ha cserélni kell akkor gond lehet !
Ha le racsnizik egyszer kétszer utána már annyit se ! Az igazi csak olyan 40 lóerő körül lehet ! Én ezt már többször is írtam ,csak nem nagyon hitte senki !
A hétvégén vissza kaptam az adagolót oda volt beállításon! Jól indul pörög jól megy! Csak 1000-1500 fordulat között (röfög szaggat rángat) ezt akartam hogy kivegyék belőle de nem sikerült! Mi lehet vele a hiba? Mit nézzek még meg? Nagyon rossz így vele dolgozni!
Cégünk,több éve végez Belarus gyártmányú MTZ típusú traktoroknál lamellás TLT beszerelést. A beszerelt lamellás TLT, az MTZ traktorok motor teljesítményének akár 90%-át képes az erőleadó tengelyen keresztül biztonságosan és csúszásmentesen leadni, szemben a szalagos TLT-vel mely csak 50-55 LE-átvitelére képes. A lamellás TLT-vel szerelt MTZ traktorok, képesek felvenni a versenyt bármely nyugati géppel szemben, mint például: szántóföldön, állattenyésztésben, erdészetben,és más jellegű munkákban is. A beszerelés új és használt gépeknél, esztétikai változások nélkül történik. Gyári alkatrészek felhasználása, egyedi speciális géppel történő előkészítés és beszerelés szakképzett kollégákkal. Garanciális gyors határidős munkavégzés.
Ha elég lenne egy 50W-4Ah, akkor az utánfutó dugvilláról is átviheted az áramot. Ott a 3-as a mínusz, 5 és 7 összekötöd és az pedig a plusz. Rosszul se tudod összedugni. Bentről a helyzetjelző kapcsolóról pedig tudnád vezérelni is.
Ha más csatlakozó lenne, amit direktbe kötsz az akksira, akkor a plusz oldalra feltétlen tegyél egy lengő biztosítékot! Ebbe pedig mehet egy 16/30A biztosíték is.
A két kart egyforma állásba állítod és így neked egyformán szór? Karoknak a teteje vagy az alja van a 7-8-as állásnál mert ugye a kar is 2cm széles azért nem mindegy hogy állítom! Másik kérdés menetirány szerinti bal kart ha elzárom akkor csak jobbra szór értelemszerűen?
Az enyémen számok vannak a nyitó karnál nem furatok! Azért lenne jó tudni hogy mennyire kell kinyitni a két subert búzavetéshez utàna betárcsáznám! Mtz-vel milyen sebességbe illetve fordulaton dolgoztok műtrágyaszóróval! Hogy szoktátok kezdeni előbb a végét keresztbe leszórni utána meg kimérni ha 12m szór és úgy mentek segitsetek már!
Valaki tudna segíteni ilyen Faza műtrágyaszóró beállításában sebesség /mennyiség/ lapátok állása? Ami ott van a képen nem látszik a tartályon ami oda van ragasztva nem tudok annyira ráközelíteni!
Tudnátok valamilyen elektromos csatlakozót ajánlani?
Szóval a lényeg van egy soraljművelőm és annak elektromosságra van szüksége és az aksira van kötve.
De elég macerás mindig a csavarokat ki be szedegetni és a sarukra is rákötögetni. arra gondoltam csinálnék neki valami kivezetést és csak össze kellene dugni.
valami olyan csatlakozó kell amit csak egy irányból lehet csatlakoztatni nem tudom fordítva bekötni.
Ha az irányjelző kapcsolód esett szét azt érdemes újra cserélni. Ezek a műanyagdarabkák elkopnak benne és nem kapcsol rendesen.
Egyébként ezekkel a műanyag műszerfalasokkal több elektromos probléma is van.
Nekünk most egy dugaljzat adta meg magát. Ha nem mondják, hogy ez sok gépnél cserés, mert nem bírja biztos nem ott kerestük volna a hiba okát.
Meg régebben kivágta a műszerfal biztosítást is. Na ott az a baj, hogy a vezetékek jobb oldalt a vezértömbnél mennek el, ott meg igen szeretnek kidörzsölődni.
Kis apró hibák, amiket nem nehéz javítani, de érdemes rá odafigyelni. Érdekes mód a régi gépeknél nincs ilyen, hacsak meg nem rágja valami a vezetéket.
Megígérem,nem szedem szét a váltót,meg más részét sem. Igen,elektromos baj volt,széthullott az irányjelző,fényváltó kapcsoló,azt legóztam össze (sikerült,működik a trepnin meg volt minden darabja). De valamikor kb 10 éve füstjeleket küldtek az indiánok a műszerfal alól,és elég hanyagul van összemerve azóta,pl a biztosítékok már nem az írás szerinti funkciót látják el,vagy semmi funkciót sem,mert nincsenek bekötve.Gondolom emiatt (is) néha kicsap 1 - 1 biztosítékot,na ezeket is kontrolláltam volna,mikor kicsit lejjebb nézve pislantottam meg ezt a csodabogarat,utólag látva, 3/4-ig bekötve,és már említettem a fantázia hiánya miatt megpróbáltam megérteni mit szeretne csinálni. Ez csak majdnem sikerült,de kb 5 másodperc alatt kihajtottam a 3 összefogó "fület" és ugyan funkció hiányában,de meggyőződtem,hogy az alkatrész jó,üzemképes.
Nem túl röviden,de ennyi.Megélve ennél sokkal gyorsabban történt ez a kis esemény. :) :)
Jó ez a rajz. Lenyúltam az oldal linkjét,köszönöm!
Egyről beszélünk,a 13-as. Magyar meg általam talált oldalakon szinte ugyanez a cikkszáma is,:) RSZ-492 :). Villogó relé,villogtatja a kézifék behúzottságát jelző izzót.Nem az irányjelzőé,mert az ebben ilyesmi fekete:
Ugye ezekben,már az indítórelé,fűtőmotor,irányjelző automata,stb,már egy sorba fel vannak csavarozva a műszerfal bal felső,belső oldalára. Ez meg magába figyeg a másik oldalon szabadon(lehet gyárilag nem sodródott a vezeték tengerben,de most ott hánykolódik)
Amúgy mint írtam rá is van kaparva,hogy 12V 4W,szét is szedtem,primitív "bimetálos" a belseje,de álmomban sem gondoltam mi is a funkciója.
Bevallom puskáztam,mert az említett egyeden ezen a valamin csak 1 szál vezeték van,nincs kézifék visszajelző sem,sok mással együtt,így esélytelen voltam,hogy visszakeressem a vezetékek alapján.
néztem,hogy relé,szét is szedtem,jónak tűnik,csak nem tudtam mihez való volna. Bekötése,teljesítménye tiszta volt,csak a fantáziám volt gyér.Nem gondoltam,hogy Ivan,villogó kézifék visszajelzést kreált a típusra.
És aztán ezt találtam (guglival fordítottam,mert nem tudok russzisul):
Oly kérdéssel fordulok hozzátok,hogy adott egy MTZ 82.1. A műszerfal tartalmaz egy kis alu "májkrémes" dobozt,valami olyasmi mint a hengeres irányjelző automata,csak fele olyan magas. 3 lábbal rendelkezik +;-;L jelölésekkel, 12V 4W írás még olvasható rajta. Szóval a kérdés,hogy mi célt szolgáló elektromos alkatrész ez?
A dugót átrakjátok és már megy is. De egyébként ezek a fordulatszámmérők a generátortól kapják a jelet. Az is lehet, hogy a generàtornál lesz a baj, 20% esélyel.
Szabvány dugó csak át kell dugni és kész ez a fajta műszerfalon majdnem minden ilyen csatlakozós nem nagy dolog ,de jobb ha kiveszed és viszed a boltba és ott összenézed hogy olyan legyen ! Az irányjelző kapcsolóból is többféle létezik ,nehogy ebből is többfajta legyen !
A gyártó milyen minősítést kért rá szerintem ! A tszben volt többféle is, a csapszegek csereszabatosak voltak igen szar minőségben, volt amivel nem is üzemelt nem jött fel vagy épp le a csapszeg benne !
Sziasztok! Az MTZ 82.1 esben az elektromos fordulatmérő tönkre ment. Esetleg valaki valami tanácsot tudna adni, hogy hol mit kell megnézni, hová csatlakozik.. vagy valami.. még
nem volt ilyen problémám és sajnos a helybeliek sem tudnak segíteni. ilyen mérőóráról lenne szó:
Nekem nem belevaló fogasléc volt az adagolóban és egy ponton ugrott-akadt. Sőt a dúsítást se húzta rá meg a teljes töltést se. A regulátor felöli vége más mint ami belevaló. Nekem emiatt ment szarul sőt indítás is nehézkes volt.
A meghajtásra én is gondoltam mert mikor be van kapcsolva a kompresszor akkor nagyon megkeveri a motor hangját. Ezésrt kicseréltem a vezérlés fogaskerekeket.Most nem változik ha bekapcsolom a kompreszort.Néztem a nyomás csöveket nekem mind egyformának tünik ahogy pulzál.KIgyorsitáskor is ojan mintha 1 henger dobna füstöt ugy szaggatva füstöl.Remélem csak porlasztó.nincs 2 éve hogy fell lett újitva a pumpa.
A fogasléccel mi gond lehet azt is a szabályzó vezérli az húzogatja! Elől a meghajtó fogaskerék meg a furatos tárcsa kettős ha van lógása egymásba az okozhatja?
Az porlasztó hiba ! Általában ezeken a turbós motorokon a 4-dik hengeré szokta csinálni ! De ha megfogod a porlasztó csövét amelyik jó az szépen pulzál amelyik meg hibás azon nem érződik a pulzálás !
Nekem egész más gond van az adagolóval vagy gondolom hogy azzal van a gond.Nekem telyes gázon füstöt dobál mindegy hogy terhellés alatt van vagy csak ugy üresen szalad országuton.Fél gázon is ha halgatod a motor járását akkor nem egyenletes hanem bele hallatszik hogy ugy néha belepuffan.
Semmit,egyszerűen padon nem lehet rájönni.50-oka van amiért ezt csinálhatja.Nekem is van egy ilyen kisebb méretű haverom aki nem akart beletörődni.10 levétel után elvitte a legjobb szervizbe.340 euróért mindent kidobtak belőle csak a ház maradt.Most nem dadog,neki.
Valaki járt már úgy 1000-1400Fordulat között(ugat röfög) az adagoló meg főleg 9-be kisfordulaton akkor nagyon rángat szaggat!
Adagoló most volt padon nem is nagyon kellett állítani hátul a röpsúlynál a gumibetétek cserélve hosszirányú mozgás megszüntetve! Mégis csinálja mit nézzek még meg?
Kérdezném a tapasztalt MTZ-sektől, hogy a vonófej vásárlásánál mire kell nagyon figyelni? Egy ismerősömhöz voltam ma vonófejet nézni, és volt nála kettő darab is. Egyiken 2 adattábla volt, állítása szerint ő ezzel is vette a traktorát újonnan egy 550E típust. A tartókonzolon miskolic mezőgép bilétája 11t vontathatóságot ír, mágon a vonófejen pedig ifa biléta és 5,5t vontathatóság. Ez a vonófej egy az egybe gyári, gyári festéssel, minden.... Ilyenkor melyik tábla a mérvadó egy műszaki vizsgán?
A másik vonófej szintén zavaros számomra, azt egy Mtz 952-vel együtt vette a tulaj, azon csak egy biléta van, hidromechanikai kft és vontathatóságnál 53,5 kN szerepel. Ez 5,3 t vontathatóság? A korábbi műszakikon a tulaj szerint sose kötöttek bele, holott a gép 16 tonnát vontathat forgalmi szerint..
Mit gondoltok? Érdemes ilyennel foglalkozni vagy vonófej-vonófej...egy sz@r?
Át szokták kötni sűritett levegősre az megbízhatóbb és jobb ! IFA difizár kapcsolóval szokták megoldani ! De az okosabbak majd elmondják hogy kell ! Én még nem csináltam ilyet !
Attól függ milyen száraz a föld !! Eddig minden nap bajom volt hol a fej tartó csavarok ,ma meg az egyik kormány lemez tört el ! Meg a függő lakat csapja veszett el ! A menetorsókat zsírozd meg hogy mind könnyen menjen ! Csapokból ,bíztosítóból ,alsó lakatból legyen tartalékod ,ez szeret törni !
Én még újonc vagyok, mindössze 19 éves. Vettünk egy MTZ-82,1 est. A főbb alkatrészeihez nagyjából értek, viszont van egy problémám amit szeretnék megjavitani.
A kormánymű segitségével ugye lehet kapcsolni a difizárat. A bovden mozgat egy ˇSkivetˇ (nem tudom minek nevezik) ami alatt ekem folyik az olaj. Nos én ezt szétszedtem, ki vettem at a tengelyt amin van a skiv. A tengelyen lennie kell egy kis gumigyűrűnek ami ugye nekem nem tömít. A gumi gyűrű az a fixátor gyűrű és a távtartó alétét között lenne? vagy az mást célt szolgál? mert nekem tömítőgyúrúnek tűnik, de nem vagyok benne biztos. Azt kellene kicserélnem?
Tudtok szántani vagy felétek is kemény ? Felénk iszonyúan száraz minden ! Ma letört az egyik ekefejem ! Még jó hogy csak a fej tartó csavarok feje szakadt le és nem lett baj ! Rabe-Verk eke jól bírja igaz ez váltvaforgó !
Úgy tűnik megoldódni látszik a probléma, mivel az enyémben 4 állású az antiszlip, csak ugye a legalsó 4. állás nem ottmaradó, hanem ameddig tartom lent addig enged és automatikusan visszatér Bekapcsolt antiszlip állásba. Azért is gondoltam, hogy nem nem jó, mivel alsó állásba is leengedett szinte mindent, legfelsőben meg nem. Mivel 50-es használatiját olvastam nem is gondoltam arra, hogy ez egy 80-as antiszlip lehet benne ami már 4 állást tud és leg felül van zárva... de legalább úgy akár hónapokig is felemelve lehet rajt munkagép, nem ereszkedik le. Néha jó információt szerezni innen a topikból.
Az 50-esnél a menetirány szerinti jobb oldali féltengelyen (elvileg) csavar rögzíti a diffizár "bástyáját". Nem tudom, hogy átfér-e a csapágyon, de valószínűleg nem. Az összerakásnál viszont biztosan le kell venni a fedelet, mert különben nem lehet visszarakni a "bástyákat".
"A könyv" szerint a tengelyvonal magasságában a keréktárcsák peremein mérve elől 4-8 mm-el kell kisebbnek lennie, mint hátul. Mindezt úgy, hogy a keréktárcsákat elöl a mérési pontokon be kell jelölni és hátul úgy kell mérni, hogy a traktort annyira előre gurítjuk, hogy a jelölések hátul tengelymagasságba kerüljenek. Gondolom ezt azért, hogy a kerék ütésből és a felni hibákból eredő pontatlanságokat mérsékeljék.
Köszönöm a választ és a segítséget. Ma leengedtem az olajat, levettem a fedelet, de sajnos nincs beépítve a fogaskerék a váltóba, így gondolom mindenképp szét kell húzni a gépet. Még azt szeretném kérdezni, hogy a ,, mezítlábas,, öntvény alá berakható-e a hajtott híd, vagy van köztük különbség, gondolok arra, hogy a jelenlegi híd hosszú, míg a másik rövidebb királycsappal csatlakozik?
Tiszteletem urak! Olyan kérdésem lenne, hogy egy 550-es MTZ lenne átalakítva első hajtásossá. Ezzel kapcsolatban kérdezném, hogy az osztómű meghajtó fogaskerék beépíthető-e a traktor széthúzása nélkül valamilyen úton módon pl a kulisszák kivételével? Sajnos még nem tudom, hogy be van-e építve a fogaskerék, gondolom a váltó légtartály felöli oldalán lévő takaró lemez levételével kiderül. Gondolom a fedél levétele elött a váltóból az olajat le kell engedni, nem? Elnézést a bugyuta kérdésért, de mg gépszerelésben nem vagyok annyira jártas. Gondolom így nézne ki a váltó, ha bent van a fogaskerék. Előre is köszönöm a segítséget.
Adott egy 50-es 80-as mocival és hátul 15,5/r38-as gumikkal. Na most a helyzet a következő vele, hogy a bal oldali műszakira tuti cserés lesz mivel meg van repedezve a futófelület (amúgy jó mintájú taurus point 7-es gumi) jobb oldalon pedig egy kopottas orosz gumi van fent ami rövidesen igencsak cserés lesz. Műszakiig nem nagyon feccölnék bele nagy lóvét a gumivételbe, de... műszakin átengedhetik a nem gyári 15,5-es gumival, vagy inkább cseréljem le kissebb szélességűre? Vagy maradhat rajt a 15,5-ös is? Mik a tapasztalatok ilyen ügyben? Szoktak emiatt kötözködni?
Nagyon úgy néz ki elromlott az üzemóra számlálom a kérdésem az lenne nekem az első képen szereplő van a lett változat ha jól tudom és az alsó képen a gyári orosz.
Beletehetem a gyárit a lett helyére vagy nem fog jó értékeket mutatni?
ahogy elnézem a dugalj egyforma csak ha rádugom jól működik minden vezeték jó helyen van vagy ebbe máshogy van? Gondolom itt is a két nyomgombbal kell beállítani a trakira megfelelő értékeket?
hátha itt többen tudnak segíteni mint a másik fórumon.
A kamionokban láttam hogy ilyen rendszer van, meg a személyautokban azt nem tudom hogy egy kamionban milyen sűrűn kell cserélni de mi 2-3 évente kettőbe lökjük mert lenyalja a békákat!!!!
Én is láttam már MTZ-t 4 fejjel szántani, de felénk az ilyen videók a Csillagok háborúja mellett vannak a "todományos fantasztikum" feliratú polcon. :)
Pár éve egy haver eljött hozzánk lazítózni. Mondtam neki, hogy sok lesz az öt lándzsa a 180 lovas gépre, de nem hallgatott rám. Aztán nagyot nézett, mikor a 40 centire beállított lazító úgy kiszögelte a gépet, hogy a 180 lóból csak némi egy helyben pattogásra futotta ... pedig még el sem érte a negyven centit.
Kiskertben nálunk is gond a szántás ötvenessel, ezért ahol elfér inkább 100 lovas MTZ-vel szántanak 3 fejjel, vagy lóval. Esetleg TZ4K-val, de azt én nem hívnám szántásnak.
Ez igaz. Én csak a közelemben lévő területeket ismerem. A tsz-ben a román 3-as ekével szántottunk 82-vel, itt nem nagyon volt vele gond. Néha elég lett volna a 2 fej is, de volt hogy még egy 4.-et elbírt volna. A "füstölt, mint a gyárkémény" meg sokszor traktorosfüggő.
Kiskertből meg szerintem azonnal kizavarnának, ha a szélén a 2-es ekével elhagynék 1m szántatlant
"Az én megfigyelésem szerint mindenki 3 métert akar egymenetben húzatni az MTZ-vel"
És ilyenkor szokott az MTZ ilyen meg olyan sz@r lenni a gazdájuk szerint.
Én nem mondom, hogy meg kell szakítani a gépet, csak kihasználni azt, amit tud. Én egyszer szántottam 2-es ekével, de nekem egy örökkévalóság volt kiszántani vele 2,5ha-t.
Nem akarok vele 3 métert húzni, de kissebb mélységben illene neki 3 kapát elhúzni azért. Az ekét amit belinkeltem úgy néz ki el is hozom, ennyi pénzért ilyen jó állapotú ekét nem nagyon fogok találni mostanság. Kopóelem is mind nagyon jó állapotban vannak rajt, meg a kora ellenére nincs leharcolva egy eleme sem. Aztán majd összel kiderül úgyis a dolog :)
Pontosan,valamikor még nem volt semmi gépünk csak ekénk akkor bér meg visszasegítésben a 82-esel 200-250 holdat felszántottam évente.Még 3 vassal kínlódott évente lerúgta a kúp kerék anyáját,meg 2 évente váltó bontás volt.4 év után kapott egy rendes 2x40-es ekét,meg szűntek a gondjaim,és még fogyasztás is jobb lett.
Azért az földje és ekéje is válogatja. Nálunk van, hogy a kisfülkés 82-es is két fejjel szánt és füstöl, mint a gyárkémény. Én meszezek, szervestrágyázok és max. négy évente lazíttatom a földet, így visz el az ötvenes két fejet egyenként 35 cm fogásszélességgel 30 cm mélységen, pedig új az ekevasam és a B-125-ös egy eléggé könnyű húzású eke. Lehet, hogy jó években elvinné a 3 fejet, de csak kínozná a gépet és nem is porhanyítana rendesen, mert nem lenne meg a sebesség.
Az én megfigyelésem szerint mindenki 3 métert akar egymenetben húzatni az MTZ-vel ,pedig ha a sebességét növelné kevesebb fejjel jobban járna ,mint terep 3-ban kínozni a traktort ! Van itt egy két fórumos aki két fejel szépen szántogat !
Köszi szépen a segitséget. 2 napba került mire ki szereltem de sikerült. csináltatnom kellett bele menetet amivel ki tudtam huzatni jól bele volt rohadva.
Még a 82-nek is sok ,legutóbb a derekam bánta a bakkecske szántást ! Difizár antiszlippelve, tán 3 hektárt tudtam felnyomni vele 1 nap alatt ! Meg az isten gázolaját megette ! Ha meg levettünk volna egy fejet vagy összébb toltuk volna a fejeket, akkor a gép könnyedén ment volna és a hektár is haladt volna !
Ilyen vogel noot is van itt helyben eladó. A tulaj levette az egyik pár ekefejet így már nem váltvaforgatós, viszont lejjebb eltolta a az ekefejet így magasabb lett a szára, és össze sem tolta a kukoricaszárát. Ilyent 40e körül tudnék venni.... de szerintem kisebb füldeken nagyobb ekével többet érehetek el, mert a kettes eke sokat elhagyna, így meg még ha feljebb is veszem is de legalább fel van szántva.
Én még mindig adoptált kormánylemezzel szántottam életemben ,egy kis ügyességgel rárakható más ekefej is ,lajta pl ,a váz a lényeges abban ne legyen hiba ! 50-esnek sok lesz amúgy is, elég annak 2 fej is a harmadik meg lesz a tartalék !
Ekevasat cserélnem kell mert 2nek nincs meg az orra ,laprugót elvileg tudok szerezni mert most tört ketté a komplett köteg egy egytengelyes fliegl pótkocsi alatt a helyi cégnél.
esetleg nincs képed a vonóhorog kampó rudazatáról mert sajnos az hiányzik a trakiból
Lehet, hogy eleve jól csinálod, de én ezeket szúrtam el eleinte:
A feszítőlakatokat szántáskor fel kell lazítani, hogy az eke beállhasson egyensúlyi helyzetbe. Ha így "szlalomozik" az eke, akkor rossz az ekenád. A hosszirányú vízszintet úgy kell beállítani, hogy munkamélységben járatva a tarlónjáró kerék éppen hogy csak nyomot hagyjon. Ha jó az ekevasad, akkor ez nagyjából vízszintes közeli lesz.
Nekem egy "pimpelt" Fortschritt B-125 -ösöm van, ami hajlamos volt a dugulásra, ezért a tarlónjáró kereket hátra szereltem az utolsó eketest mellé. Így a vaddisznót is beforgatta, ha nem volt elég gyors, viszont a hosszvízszint beállítása jelentős hatással volt az első eketest munkamélységére, ami macerássá tette a beállítást, ezért visszaraktam középre.
Vagyis ha a könnyű és precíz beállítás szempont akkor függesztett ekéknél a kerék középen van a legjobb helyen (neked is ezt ajánlom).
Ekenád anyagnak a kiegyenesített laprugó a király, ha találsz olyan méretet.
Mint mondtam nem nagy "vászisztdász". Két laposvas, meg egy négyszögacél, amibe menetet vágtam a csavaroknak, meg lesarkaltam, hogy a feszítőlakatok elférjenek. Ez fontos, ugyanis első körben eltéptem egy séklit, mikor ráemeltem.
Ok-ok-sy..., majd orvosoljuk a magunk módján. Csak a cirill betűs okoz gondokat...még ,sajnos. Bár pontos leírás lehet, ahogy hámozgatom... az originál "minkszkit" .. ,-)) üdv.
Az MTZk-ben pont ez a probléma nem lehet tudni pontosan hol gyártották az azonos típushoz is a 3 évvel korábbi meg a mai napon vett sem egyforma ! El sem hittem volna ,de még a régi szakértők is ledöbbentek ! Csak a tömítő felületek biztosak meg a hengerfej csavarok helyei ! Rengeteg gyártó van és sok helyről hoznak be ! A 920-as hengerfejet kétszer is vissza vitték hogy ez nem erre való az agrokerhez de mindig azt küldték vissza Végül mindent vettek a hengerfejhez stimmelőt ,de a turbó csatlakozását már csak az esztergályos tudta megoldani egy közbetéttel ! Én ezt nem is tudom megmondani én ahhoz keveset voltam benne ebben a témában ! Ez a márka is elindult a lejtőn !
Szia, Kavicsos. Meg tudod mondani, hogy a nyers (lehámozott) h.fejek között van -e különbség pl.a régi 80-as és a 882 -es esetében ? A porlasztási szög miatt kérdezem csupán, most a mélysége a csúcsomnak nem releváns, csak a szöge . Ránézésre egyforma lehet, szerintem. A ciril betűs leírásból nem tudtam kihámozni. üdv. és köszi minden infó.
/Elég ritkán megy ez a traktor, nem többet 50 óránál egy évben, szóval most is csak akkor nyúltunk végül hozzá, amikor nagyon kellett/
végül is különösebb gondolkodás és keresgélés nélkül kicseréltük az összes üzemanyag csövet és réz alátétet. 10 éves traktor, elég rosszul néztek már ki.
Nem biztos hogy annak a porlasztója szerelhető házilag ,ezeknek a turbós motoroknak eléggé pici a csúcsuk már és az illesztő tüskéje könnyen törik ,én már jártam igy a 1025 ,vagy hanyas számú MTZ-n és azt is megfigyeltem hogy a 4 csúcs hal be legelsőnek és utána jobb mindet gyári újat cserélni mint itt ott cserélni egyet olyankor már a többi is szar általában ! 892-n nem tudom hogy az a fajta pici csúcs van-e ,vagy még a régi fajtájú !
Tisztelt "SZAG-TÁRSAK" . ,-)) Komoly kérdésem lenne... idáig csak jó tanácsokat kaptam itt, kérem. :-))
Az MTZ 892.2-eseke,.. motorja D 245.2-es ,tehát töltött (turbós) !
Eredeti 5 luksis a csúcs benne, .. 22-22.8 tized MPa a befecskendezési nyomása,..
Kérdés !! A csúcs betét csere után a leszorító kupakot hány Nméterrel húzzuk meg, gyári adat szerint,...,nehogy aztán szorulgasson a tű benne és a fejben a csúcs lehúzása hány Nm-el történik. (??)
Nagy gépeknél ugye, 20-40-de 60-nál nem nagyobb a Nyútonka.. Köszi a szakis infó, előre is.
Sziv. üdv. és belorúzos baráti pacsi. ,-))
u.i. Jó pofizva tettem fel a kérdést ,de tényleg segítsetek, mert a ruszki cirilbetüs leiraton nem igazodtam ki teljesen.
Üdv! Az öntvényt nem kell cserélni, az egyforma (legalábbis mi nem cseréltünk), az irányítókart kell, mert a 80-as kar hajlított (beleér az összekötőbe), a 82-é egyenesebb
Meg tudná nekem biztosra mondani valaki,hogy a 80as és a 82es bölcsője között van e különbség? 82esre alakításkor kell e új bölcső,vagy sem. Szerintem semmiben sem különbözik,de hátha van itt olyan,aki már emiatt cserélte.. Olvasni lehet mindent már, kell,nem kell,egyforma,nem egyforma...
Az irányítókarra is mondják,hogy cserélni kell,közben van amelyik 80ason eleve hajlított kar van.
Gerjesztőre rákötve az akku pozitív pólusát, szépen megindult a feszültség 14 volt fölé, alapjárat közelében. Úgyhogy a fesszabájzó fordított bekötése okozhatta a gebaszt. Mondjuk ennek nem kellene így kinéznie belülről... :)
Biztosítékról ez nem kap áramot szerintem, a fesszabhoz eljut az akku feszültsége ahogy kell... Kaptam egy tippet, hogy a gerjesztő lábra adjak 12v-ot és ha úgy se ad áramot a generátor akkor kuka.
És a szabályzó kap áramot ? A biztosítékokat is nézd át, ha alu olvadó betétest találsz benne azt hajitsd ki, jó messze, az megszívat ha víz éri berohad és nem látszik, a biztosíték jó, csak az oxid miatt áram nem folyik át rajta ! Ha minden jó de nincs áram még a gyújtáskapcsoló is lehet rossz
Amit megállapïtottam, hogy a fesszabályzó fordítva volt bekötve, a generátorból meg helyes bekötéskor se jött semmi. Lehet a rosszul bekötott szabályzótól tönkrement a generátor és a szabályzó is?
Multiméter és megméred a piros vezetékével hány volt jön ki a generátor 6mm csavaros részén ! Ez a töltő szála, a másik a gerjesztésé annak olyan 9 volt tájékán kéne legyen ! Ezt a 9 voltot a feszszabályozó küldi a generátorba ! Ezzel le is tesztelted a fesszabályzódat kap-e áramot és küld-e a generátor felé áramot ! Ha minden stimmel akkor nincs baj de ha valmelyik adat nem jön akkor a hibás rész cserés ! Nem tudom milyen generátor van rajta a régi egy faja szerkezet de csak 300 W a tudása ha sokat ment a ventillátor a tetőben meg a lámpák is égtek akkor azt már nem bírja és az akut meríti ! Ha újabb fajta azok már hulladékok azok 600-1200 w ig vannak ! Feltágúl a tekercsük a rázkódástól és lekopik a tekercs szigetelése és leég vagy zárlatos lesz és kuka ! Ezekből válogass !
Épp csak forgatta az önindítót a az akksi, rámérve az akkura 12,1-4 V között mutatott. Ez kevés. Másik akkuval bikázva elindult nagyon szépen, de ahogy néztem töltés az nincs rajt.
Látom van rajt valami állítási lehetőség, de tekeregetve nem nagyon láttam változást rajt. Mondjuk már korábban furcsa volt, hogy az ampermérő semmilyen irányba sem leng ki, folyton nullán áll ha van világítás ha nincs, de elviekben be is van kötve...
Valahogy le tudom tesztelni a generátort és a fesszabályozót külön-külön, hogy jók-e?
A generátor 3 kivezetéses ha minden igaz, pontos típusát nem tudom, de képről valakinek talán ismerős.
Mellesleg nem nagyon értem, hogyan van összekötve ez a 3 kivezetés... másik gépemre anno wartburg 1.3 generátort raktam fel, azt nagyon egyszerűen be tudtam kötni. egy kivezetés a visszajelzőre egy pedig az akkusarura.
Ez vajon jól lehetett bekötve? a +volt a bal oldalsó lábon, a gerjesztés pedig a job oldalin.
Valaki tudja hogy az első kereket hogy lehet utána huzni?Szét van szedve.Cseréltem a szimeringet is mert kicsit szivárgott.VAn egy kicsi mozgása cserélni kell a kupos csapágyakat vagy valahova lehet tenni tizedes platnit?Más utána huzási lehetöséget nem látok.
Nekem van 35 fejű is ,de az hagy fent csutkát ,ha sok van viszont nem torlik be az tuti .A negyvenes hamarabb betorlik ,de semmit nem hagy fent .Csak akkor torlik be ,ha sok a perje ,viszont akkor sem sokszor !
Kérdezném olyantól aki már cserélte ezt a vászontetőt az 50-esen, hogy hogyan rögzítette fel az újat? Ahogy néztem gyárilag egy lemezzel és sok-sok 6-os csavarral van ez megoldva, de belüle ki is kezdte szépen a rozsda ezeket a csavarokat, öröm volt leszedni őket. Vagy is beázott a csavaroknál. Az új ponyván, a szélén be van szegve az anyag, gondoltam ide valami drótot vagy cékonyabb kötelet végigvezetnék, és azt húznám meg szorosra és a fölöseges kilyuggalástól is megmenteném az anyagot. Mit gondoltok?
Érdeklődni szeretnék tőletek, egy 3 fejes ekét szeretnék venni. Mire kell figyelnem? Váz magasság mennyi legyen ahol még kényelmesen elmegy a szármaradvány? Lemken ekében látom opál 90 és opál 110, ez azt jelenti, hogy 90 és 110 cm szélességet visz? Előhántoló és csoroszlya az fontos? Olyan ekét szeretnék, amivel 30-35cm mélyen lehetne szántani.
Üdv Mérnökferi!PLN-ekéről pár gondolat:én szántottam ugyanazon földben,mélyen,ugyanazon traktorral az én saját PLN ekémmel,meg egy 3x35-ös Lajta ekével,amit "hosszunyaku"ekének hivtak.PLN tiszta,kevés szármaradványnál sokkal szebben szántott,simára,szinte kertszerűen szántva-Lajta viszont jobban betekeri a szármaradványt,viszont sokkal inkább dombosabb a felszin,kissé kedvezőtlenebb talajviszonynál simán látszik ahogy a fejek dolgoztak,a jobb forgatás miatt lehet igy.Szármaradék nagyon hamar betorkollást okoz az orosznál,és nehezen is birkozik meg a felgyűlt anyaggal-a Lajta ebből a szempontból jobb.A magasság növelése,és beforgató lemezek felszerelése némileg javit-én beforgatónak a gyári helyett Lajtát tennék fel/tettem is/,azzal egész jó a forgatása.A hossztartó előre nyuló részét meg kell annyira hosszabbitani,hogy egyformák legyenek,aztán előrébb hozva a függesztő pontokat,meg alacsonyabbra is téve,az első fej betorkollása csökkenthető,illetve az eke futása nyugodtabb lesz,meg jobban felemelhető lesz az eke-persze a harmadik pont bekötését is előrébb kell arányosan hozni.Volt.hogy ezt az általad irt" leforditást" a Lajta-eke kialakitásával hasonló vonórésszel pótolták-egész jó eke lett..A csoroszlyákról mindenképpen érdemes egy kitámasztót tenni a kormánylemez felé-ha nem lenne eredetileg/enyémen nincs/-illetve van,hogy szélesebb csoroszlya kell rá,mert az eredeti nem támaszt eléggé.
Mint irtam,volt szántás ezzel is-azzal is-PLN érezhetően szebben,simábban szánt,és könnyebben-általában ugy három fejjel,középmélyen ötödikben vitte.Lajta ugyanott sokkal fodrosabb felszint,viszont jobban letekert tarlót,és hullámosabb munkát végzett-és érezhetően nem csak sulyban volt az nehezebb,hanem huzni is,még néha a negyedik is nehéz volt neki.Szerintem letaposott öszi kukorica tarlót,ha kicsit nedves is,nem is biztos,tudtam volna vele három fejjel,harminc mélyen szántani-egyszerűen elkapar a gép vele,főleg a kombájn keréknyomán.Antiszlipt talán,de sokan azt sem tudják,mi az.Szóval szerintem,Lajta,harminc ,harninc +mélyen,ötvenessel,nem biztos,hogy simán megy három fejjel-de csak szigoruan szerintem..
Sziasztok.Valakinek lenne ötlete hogy lehetne kiimátkozni az elsö meghajtásból a hüvelyt?Megérett a cserére.KIvettem a szöget az oldalából de sehogy nem akar megmozdulni kicsit össze van öregedve.
PLN ekénél,ha az ekeszár és a fej kapcsolódásánál egy csavarnyi osztással lefelé tesszük a fejet,három csavarral,akkor némileg csökkentjűk a szár betorlódásának esélyét...ha még felteszűnk Lajta beforgató lemezeket,a forgatás is jobb lesz.Viszont,a vonókarok csatlakozási magasságát érdemes módositani,mert eredetileg nagyon magasan van,hát még,ha ugrasztunk egy osztást a csavarokon..szóval nem árt alacsonyabbra tenni valahogy..
Nagy részt az a bajom vele, hogy oké a gép súlya miatt nem lehet túl széleset fogatni vele, de viszont kisebb kertben meg így túl sok marad el szántáskor. A telek két részre van osztva, középen fasorral, na ott van szívás vele. Mondjuk ha 40-et fogat egy fej, akkor is jobb vagyok a mostani 2*25-től....
Egyik gépnél nálunk is így van. A sivatagi szűrőnél mindig összejön a csőbe (jobb oldalt a tanktól) valami kosz és az ott eldugítja a ráfojást. Onnatól meg nem tud szívni és inkább lelevegősödik. Vagy egy cső már megöregedett és egy kissebb terhelésre már engedi is át az olajat. Ezt még 5 éves gép is produkálhatja.
Köszi srácok, de ekkora keret nem nagyon lesz rá. Ahogy írtam 100 környékén kellene valami olyan ami azért még használható, de nagyon költeni se kell rá.
50-eshez szeretnék venni általános használatra (kiskert, meg max 1-2 hektárnyi föld) 3-as ekét. A gépben 80-as motor van, 15,5"-es gumikkal hátul. Milyen alyánlanátok hozzá, ami áraban 100 és afölött max egy picivel ? Lajta? B125?
PLN 35-ről hallottam, hogy nagyon alacsony az ekefejek nyaka, és hamar összeszedi a kukoricaszárt, ami egy kicsit bosszantó lenne. Mit tudtok ajánlani? jah.. és Somogy-Zala környékén ha lenne valakinek, az se lenne gond :)
Mit keres ilyen helyen tömítő szilikon? Ott vannak az "o"-gyűrűk! A szervó kérdéssel annak idején a kolhozba mi is megkínlódtunk! Már minden új volt,minden beállítva,szerintünk már jó volt,de hiába ,ha a traktorosnak nem volt kedve kimenni dolgozni,vagy nem volt szabija és haza akart menni! Annak idején így működött!!
Újra szétszedtük. A kormánykocka belsejében a járatokban tele volt tömítő anyaggal amik eltömítették az olaj útját, (az előző gazda nem sajnálta a tömítőszilikont) kipucoltuk visszaraktuk, beállítottuk a nyomást 80-ra, semleges helyzetben nem forr az olaj, nincs semmi hang, de mikor végállásba tekeri akármelyik irányba a szervószivattyú nyomócsöve felől olyan hangos nyekergő hangot ad ki, h elviselhetetlen. A kormány tekerésre elviselhető nehézségű, de nem az igazi.
Azt tudom elképzelni,hogy a tolattyú nem semleges helyzetben van ,a nyomás fel van spanolva és az összes szállított mennyiség a biztonsági szelepen kényszerül a tartályba (szevóházba) távozni.
80 bár volna a hivatalos nyomása ! Egyszer volt olyan szivattyúm ami gyárilag olyan szorosra volt illesztve hogy alig lehetett megforgatni kézzel az olaj forró volt benne pedig csak üresen keringőzött !
Sziasztok. Haver mtz-jén szervó felújítás volt, minden tömítés, szimering, kopott alkatrész ki lett cserélve. Mikor össze lett rakva kipróbáltuk; nyomásmérő órát rátettük, hogy mit produkál. A kormánykockából a szervóba visszamenő olajcsövön nagy nyomással megy vissza az olaj, hallani, hogy szinte spricceli és olyan forró, hogy alig lehet megfogni a csövet, alapjáraton 1-2 perc járatás során már ilyen a cső. Mikor eltekeri a kormányt ütközésig valamelyik irányba a nyomás felmegy 120-130 bárra volt olyan hogy 160 bár is volt, de ami vicces, hogy mikor kezdi tekerni a kormányt nem reagál rögtön rá a kerék, hanem ilyen fázis késéssel mozog csak utána. Valakinek van valami ötlete, hogy mi okozza ezt?
Nekem az előző tulaj a gázolajcsapból kivette a búvárcsövet, így az eltömődött, a vezetéken valahol pedig falsot szívott. Olaj nem folyt el, mert olyan kicsi volt a rés. Végig mentem a vezetéken, mire rájöttem.
Köszi! Tegnap éjfél körül keveredtem gép elé. Ma felhívtam és meg is vettem fülkével együtt (csak úgy adta) 15-ért. A fülke nagy része kuka, de a bukócső nagy része jónak látszik. A télen berakom.
Hogy menyire igazad van,az nem volt normális aki az újfajta beöntőt megtervezte. 1 évig kínlódtam vele (estére mindig meggyengült a traktor,mikor egész nap ment leállás nélkül)még nem egyszer kint a földön tankoltam és meghallottam mekkorát szisszen a tanksapka.
Holnap nyilatkozom még a másik déli részen található : Tornyiszentmiklós...Talán a Rákóczi utca....? Idáig csak jót hallottam rolla.. (teszt alatt..) xDD... üdv.
Ha lehet,kezdjükn az elején:van-e tüzelőanyag az üzemanyag tartályban?Átfolyik-e a tank felől az üzemanyag?És így tovább....Ejtőtartállyal,közvetlen a tápszívattyú előtt,le lehetne próbálni az adagoló és tápszívattyú müködő-képességét....
Holnap nyilatkozom még a másik déli részen található : Tornyiszentmiklós...Talán a Rákoczi utca....? Idáig csak jót hallottam rolla.. (teszt alatt..) xDD üdv.
u.i. Varró Pista bácsihoz járok le ...inkább Egerszegre,mert komolyabb karakter..., legyen az + 30 km-er...de...
szavahihető és tartja a 1-2 napos megbeszélt szavát, és nem 2-3 hetes "magyarázkodását". Ez a valóság sajnos. ...,.hogy a gépforgácsolás szakmai pontosságáról,... szó se essék...hmm..
:-)) Na mindenki,... csak ők nee.. xDD :-)) de.. psszt. Nem szóltam senki ellen ...de... (novemberig rozsdásodna az udvaron, ...és akkor is csak (magyarázkodás,hogy miért nem lehet egy 20 perces gépmunkát elvégezni 4 hétig sem és nem folytatnám ...(de ez egy más kérdés). xDD ,-)) Ismerem a kicsit is ,meg a nagyot is...szakmailag, sajnos. üdv.
Az ék elmászott vagy 35-40 fokot, bele is mart rendesen és egy utat csinált bent,...de lent van, az a lényeg. Phuúú... dúrva gányolás, mert lehagyták a nagy alátétet ami lefogta volna. Baromi mérgelődés, ha "jó az úgy pinnyalatnyilag" !...aztán vissza nyal a fagyi...Megmosom a kezem és egy foto lesz. Köszi a biztatást.
Szerbusztok, adva van egy AP 12- Welger kis kockázó. A váltó első lapos szíjtárcsa lóg a tengelyen de nem akaródzik lejönni ! Esetleg van egy rejtet stifft ,valahol eldugva (rajzot sem találok sehol...) !! :-(( Minden segítséget köszönök szépen. üdv. Patrol-papa
Tudja valaki, hogy Mtz 50-re kell-e rakni porral oltót vagy sem? Köhém rendeletet én úgy értelmezem, hogy 3500 kg-ot meghaladónál kell, nekem a forgalmiba 3410 kg van írva össztömegnek. Ezek szerint nem ?!
O.K., de lehet, hogy csak egy hét múlva tudom feltenni, mert most egy hétig nem leszek drótközelben.
Én nem méricskéltem, de a boltos azt mondta, hogy a 80-as bolygókereke nagyobb, az meg tény, hogy a napkerék nagyon más. Az 50-esé tán 27, a 80-asé meg 30 fogas ...
Az én ötvenesemben ha eddig baj volt a TLT-vel az mindig a bolygókerék miatt volt. Az orosz sem hülye, gondolom azt változtatta meg, mikor a 80-ast tervezte.
Az én ötvenesemben,mikor ezeket a kis bolygókerekeket,görgőket,csapokat cseréltem,ugy kaptam,hogy egyféle van-persze,ez nem tegnap volt...meg az még CCCP-zsiros-papiros csomagu volt.A hashuzó tartóról,amit gyártottál,tehetnél fel képet,lássuk,milyen..sajnos az én trakimban sincs meg a két hátsó csavar helye,csak a difiház alattiak vannak meg.
A nagytojás-féle módszerrel nem kell levenni a fedelet, csak a kapcsolóhüvely karját kell felemelni, akkor az rajta marad a tengelyen. Még soha nem próbáltam így, de szerintem meg tudom csinálni.
Az enyémen is a 80-as hasihúzója van. Én csináltam egy masszív tartószerkezetet hozzá. Bevált, pedig lényegében minden vontatott gépemet azzal húzom, és az EB7/70-es és a T088-as adta neki az ívet rendesen. Ha kicserélem a TLT-t annak az a kellemes mellékhatása is meglesz, hogy levehetem ezt a keretet és egy kicsivel nyugodtabban megyek műszakira.
Egy ismerős traktoros épitette át a trakiját nyolcvanas TLT-re,mert a nyolcvanas hashuzó rendszerét szerette volna használni,és a fedélben lévő két csavar nincs a régiben.Lényegében a kapcsoló hüvelytől hátra mindent kicserélt nyolcvanasra.Sajnos le kell venni a felső fedelet,pont az emlitett kapcsolóhüvely miatt is.
Értem én,hogy átépited 80-ra,a görgők meg a fogaskerekek abban is ugyanazok.Ebben a mostaniban nem birják-ugyanazon görgők,kerekek a másikban mitől birnák jobban?
Én is az egybetengelyesre gondoltam, de így már biztosan az lesz. Azok a görgők gondolom azok, amik a cserélhető tengelycsonkot tartják. Sok értelme nem is lenne a cserélhetőnek, mert minden kardánom hatbordás.
Asszem kezdek képben lenni. Ha valahol megakadok élni fogok a lehetőséggel és felhívlak. Azt a pár szalmabálát már megpróbálom betekerni ezzel, de amint levegőhöz jutok megy bele az új szerkezet.
Szárzúzáskor "medvét fogtam", és a 3 bolygókerékből 2 a napkerékkel együtt ripityára tört.
A darabokat és a tűgörgőket mágnessel kellett összeszedni a ház aljából.
A 3 új bolygókerékből 2 még megjárta (azért a hézagoló lemezek nem fértek alá, még rajtuk volt a hőkezelésből visszamaradt reve ...), de a harmadikba egyszerűen nem ment bele a stift, ha beraktam a tűgörgőket. Próbáltam kevesebb görgővel, régi stifttel, de ugyanaz lett az eredmény. Egyszerűen kisebb a furat ... hogy tört volna el a meós keze, mikor kiengedte a gyárból! A boltban nem volt másik, és már nem volt idő újat rendelni, szóval összeraktam a két újjal és az egy megmaradt régivel.
Működik, de ha befékezem olyan a hangja, mint öt kiló szögnek a mosógépben. H kibírja a bálázást gyújtok egy gyertyát a templomban.
Szevasz tavaly építettem át az enyémet igazából háturól szinte mindent meg lehez csinálni az út motor arányos kapcsoló miatt kell a hidraulika munkahenger tartót kivenni hogy a kapcsolóját fel bird húzni
A koronás tengely hátrafele ki lehet huzatni csak ha nem emeled ki e kapcsolókart leesik a bástya szar megkeresni a belsejébe
Nyolcvanas erősített tlt vettem amibe csavarok fogják a 6bordás csonkot hozzá tartozó koronás tengelyt 1vastag 10 es fakötésű alátétet a hátsóhídnál ami van kapcsoló kart a hozzátartozó rugóval eggyütt meg 2db 5ös sasszeget
Eddig jól vizsgázott
Ha gondolod keress telefonon mindent el mondok mire figyelj 06 harminc23huszon8 száz15
Az 1221-esé,csak nem tudom belerakható-e?Ott már 4 fogaskerék van,szélesebbek is,a fékszalag is szélesebb meg utángyártottal eddig még nem találkoztam.
Na a TLT-t is át kell építenem a 80-as félére, mert úgy tűnik NINCS AZ A PÉNZ (!!!), amiért hajlandóak az 50-eshez Magyarországra tisztességes alkatrészt behozni. Legalábbis azokon a csatornákon, ahol én az alkatrészeimet beszerzem semmiképpen. Remélem a 80-asokat még soká éri el az "50-es átok", mert akkor komolyan el kell gondolkodnom egy típusváltáson.
Pedig de jó kis gép lehetne ez amúgy ...
Szóval addig már eljutottam, hogy az 50-es TLT helyére nem építhető be csak úgy a 80-asé, mert más a meghajtó tengely, ami a dominó elv alapján még jó pár alkatrész cseréjét előrevetíti. Meg tudja valaki mondani, hogy "meddig borul a dominó", vagyis hogy meddig kell az alkatrészeket cserélni, hogy a 80-as szerkezet beépíthető legyen? Remélem a "darázsderekat" nem kell kompletten cserélni, mert az fájna!
Érdekelne még az is, hogy 80-as TLT-k közül melyik a legjobb, mert láttam cserélhető végűt, egybetengelyest, erősítettet, ami a 1221-esbe való, lamellásat ... stb. Melyik ezek közül a legtartósabb, ami bírja a Hesstont, a talajmarót akár sokezer üzemórán keresztül is?
Csináltam pár képet, hogy is néz ki ez a fajta bukócső.
Szétszerelhető, a fülke megbontása nélkül beépíthető.
Csupán a sárvédőlemezeket kell átfúrni a csövezés alsó részének megfelelően.
Az alsó felek, hasonlóan a külső bukócsőhöz, a féltengely tokok
hoz vannak rögzítve 16-os csavarokkal (átalakítást nem igényel). Az alsó és felső részeket mind a 4 ponton 4-4 tízes csavar tart össze, szerintem nem gagyi szerkezet. Most fogom vinni harmadszorra műszakira, eddig nem volt gond. Az NDK-ban biztos volt hozzá valamiféle műbizonylat.
1971-től egy új közlekedésbiztonsági előírás miatt az MTZ-50 traktorokat biztonsági borulásvédő kerettel kellett felszerelni, és az új traktorok csak így állhattak forgalomba. Ezeket az 51 mm átmérőjű acélcsőből készült, 140 kg súlyú, BVK jelzésű kereteket a Mezőgéptröszt bonyhádi és szekszárdi gyáregységeiben állították elő. A fentebb említett követelménynek a gyártó is eleget tett a vezetőfülkébe épített biztonsági borulásvédő csőkerettel.
Jól látom, hogy az NDK-s keret szétszedhető? A fülke jelentősebb bontása nélkül beszerelhető? Bár az ötvenesnél nem nagy meló a fülkebontás ... :)
Hogy van megoldva a rögzítése? Ha tennél fel pár fotót nagyon hálás lennék, mert amit a neten találok az elég gyatra, hiába keresek rá németül is.
A németek (keletnémetek is) jellemzően akkurátus emberek, a bukócsövet gondolom náluk is engedélyeztetni kellett anno, szóval érhet valamit, legfeljebb még itt-ott beletoldunk a biztonság kedvéért ;)
A műszakinál nem volt gond?
Összességében ez tűnik a legjobb megoldásnak a problémáimra.
Gyárilag az 50-es MTZ biztonsági fülke nélkül jött ki a gyárból. Ez baleset esetén, főleg így 40 év után összegyűrődik mint a krepp papír. A jellegzetes külső bukócsövet mi magyarok tettük rá. Ez ma bontottan kb 20-25000ft. Az NDK-ban belülre tették, nekem ilyen van a traktoromban. Bontottan vettem 20000ft-ért, figyeld a hírdetéseket néha van. Szerintem jobb mint a külső, nem bántam meg. PL: motorháztető nyitható, merevebb,masszívabb a fülke, mivel a sárvédőket is fogja. Több helyen elfér a gép. Belső teret számottevően nem csökkenti. Borulási tapasztalatom nincs,"hála Isten" de szerintem ér annyit mint a magyar.
Nekem is van az 50-esen. Még nem próbáltam ki, de egy szaki azt mondta, hogy üresben bekapcsol egy visszajelző lámpát. Esetleg tolatólámpát kapcsolhat még ...
Valamilyen borulásvédelmet mindenképpen akarok rá, pont azért, mert olyan a fülke, amilyen, meghalni meg nem akarok (álltam már tetőre kisfülkés 80-assal, pont elég volt). Az a baj, hogy a hagyományos bukókeret alja pont benne van a látómező közepében, amikor az alsó kis ablakon nézek ki. Egy darabig elmegy, de mikor 6 órán keresztül "centizgetem" a fokhagymát az első kerékkel nagyon zavaró. A motorháztetőre van egy ötletem, de a fenti problémára nincs más, mint a bukócső átalakítása, vagy komplett levétele és helyettesítése valami mással. Mondjuk ha a képen szereplő hátsó borulásgátlót megcsinálnám 100-as "I" szelvényből, szerintem az is megfogná, csak kérdés, hogy átmenne-e a műszakin.
Esetleg a keletnémet belső bukókerettel? Egyáltalán lehet olyat kapni?
B jogosítvány birtokában olyan, maximum 3500 kg-ot megengedett legnagyobb össztömegű teher-, és személygépkocsit vezethetünk, amelyben a vezető ülésén kívül maximum 8 állandó ülőhely van. Vezethetünk továbbá
olyan járműszerelvényt, mely ilyen gépkocsiból és 750 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó pótkocsiból áll,
olyan járműszerelvényt, mely ilyen gépkocsiból és nehéz pótkocsiból áll, amennyiben a nehéz pótkocsi megengedett legnagyobb össztömege nem haladja meg a vonó gépkocsi saját tömegét, és az összekapcsolt járművek megengedett legnagyobb együttes össztömege sem haladja meg a 3500 kg-ot,
mezőgazdasági vontatót (akár könnyű pótkocsival is),
lassú járművet (akár nehéz pótkocsival is),
állati erővel vontatott járművet,
segédmotoros kerékpárt (max. 50 cm3 hengerűrtartalom és 40 km/órás végsebesség),
Sziasztok. Nem teljesen MTZ-s a kérdés, de nem találtam más működő fórumot, ahol megkérdezhetném. Vezethetek B-s jogsival fekete rendszámos traktort egy darab piros rendszámos pótkocsival? Üresen 12 tonna, megpakolva 26 tonna a szerelvény.
Mindent lehet ebben az országban, de ahol értenek hozzá és tiszteségesen végzik a munkájukat, ott nem! Átalakításban meg ne is gondolkodj! Nekem azért is szóltak, mert kivehető a motorsátor feletti vízszintes cső és ezáltal nyitható a motorháztető. Azt mondták, hogy annak nem úgy van típusengedélye, végül is igazuk van! Az 50-es fülke borulás esetén semmit nem véd!
első pár évben nem volt kötelező rá a bukócső, szerintem azokra az évjáratokra lehet vizsga keret nélkül is. talán 74 vagy 75-től lett kötelező az 50-esre a bukócső a sok baleset miatt.
Rá van írva, hogy "Mezőgép Szolnok" ... asszem. Szóval nem gyári, de hallottam valami olyat, hogy nélküle nem vizsgáztatják le Magyarországon. Remélem rosszul tudom.