Valaki tudna segíteni hogy 2006-os Mazda 6 hátsó ajtóba a gyári hangszóró helyére milyen hangszórót lehet betenni átalakító nélkül? Az is jó lenne ha valaki tudna eladó gyárit Budapesten, vagy Kecskeméten. Előre is köszi a segítséget.
Ha a központi zár vezérlője jó akkor működnie kell ennek a megoldásnak. A Hungária
kerepesi sarkán a buszmegállónál van egy kulcsmásoló és ő is ezzel a módszerrel próbálta újra programozni a kulcsomat,csak sajnos nekem a vezérlő ment tönkre.
szervizben mikor kérdeztem ott azt mondták hogy a 2,2-ben nem mindegyikben volt szériában mint az RF5/7 motorknál ott széria tartozék volt felszereltségtől függetlenül kivéve a melegéghajlatra gyártott darabok.
ha neked van akkor szerencsés vagy ,sajnos nekem nincs :(
Ez az a dolog,amit nem lehet neten keresztül megmondani. Át kell nézni azt az autót,ennyi a titka. Közel sem biztos,hogy akár egy ennyi idős passattal vagy franciával jobban járnál.
Szeretnek rohadni ,de nem kell hozzá profinak lenni,hogy meglásd pl a hátsó sárvédőívek belső részén,hogy rohad-e.
Sziasztok! Új vagyok itt, épp autóvásárlás elött állok és az egyik kiszemelt egy mazda 6 2.0 te 2002 benzines. De elég sok ismerősöm le akar beszélni róla mert hogy kirohad alólam főleg egy ennyi idős autó. Az alvázvédelemmel is csak 1-2 évet húzok ki még el nem kezd virágozni a rozsda. Véleményem szerint ez nagyban függ attól mennyire foglalkoztak az autó karbantartásával. Érdeklődni szeretnék nektek mi a tapasztalatotok ezzel kapcsolatban és úgy általánosságban tipikus mazda 6 betegségekre is kiváncsi lennék. Előre is köszönöm.:-)
Sziasztok! Mazda 6 GH kasznis autó elfelejtette aksi csere után a dolgokat. Az autó indul, de viszont nem tudom lezárni az ajtókat. Az autó még nincs nálam. Azt szeretném kérdezni, hogy ez a módszer nálam is müködhet?
A programozáshoz ezt kell tennetek: 1. Vezető oldali ajtót kinyitni 2. Kulcsot berakni a kormányhoz az indítóba 3. A kulcsot elforgatni az ON állapotig (nem elég az első pöccenés), aztán vissza a kikapcsolt állaotba. Ezt ismételni összesen 3x 4. Becsukni és kinyitni az ajtót, összesen 3x, a végén maradjon nyitva az ajtó 5. Ha eddig minden OK, akkor a zár jelezni fogi ennél a pontnál 6. A táviráyítón meg kell nyomni az egyik gombot 2x. A zár ismét jelez, ha sikeres. (Ha több távirányító is programozásra kerül, akkor lehet ezt a pontot ismételni itt a többi távirányítóval) 7. A művelet végeztével ki kell venni a kulcsot az indítóból. A zár ismét jelezni fog.
- Ha van ismerősnek FOCOM vagy FORCOM EOBD szopvere olvastad ki előbb, mert az olvassa a kályha hibakódjait is az autó EOBD-jén keresztül, aztán ha megjavítottad, a kályha hibakódjait is törölni kell mert három hiba után automatikusan lekapcsol biztonsági okokból.
Felső motorburkolat le, lekötöd az üzemanyag szűrő csöveit, (én elötte meglazítottam a tanksapkát ne maradjon esetleg vákuum a rendszerben aztán follyon a gázolaj) széthúzod a szűrő stekkerét. Tartóval együtt vedd le az üzemanyag szűrőt. Kartervédő műanyag le, a kályha kipufogócsövét egy bilincs tartja a kályhán és egy csavar rögzíti a homlokfalhoz, eltávolítod. Látni fogsz még két anyát ami a kályhát tartó lemezt rögzíti a homlokfalhoz ezeket szintén le.
Felül jön a legjobb rész.
Lehúzod a fűtőradiátorba menő-jövő vízcsöveket, valamint a kályhába (vagy a ha van a kályhán vízszivattyú akkor az abba) érkező vízcsövet, ez könnyen hozzáférhető.
A kályha tetején van rögzítve a kályhatartó lemezre gumival az üzemanyag pumpa, ennek a csövét lehúzod az autó üzemanyag vezetékéről.
A lemezre van patenttal rögzítve még egy stekker ami a gázolajszűrő kábelével együtt jön, kicsit ez már mókás de le tudod pattintani és széthúzni.
Legjobb rész:
A kályha tetején ha benyúlsz érezni fogsz még két anyát ami a kályhatartó lemez tetejét rögzíti a homlokfalhoz hasonlóan mint alul.
3/8-os crova hosszú szárral befér de kézzel kell rábirizgálnod vakon. Jó ha esetleg nőgyógyásznak vagy urulógusnak születtél , visszarakni hasonló művészet lesz.
Lehet hogy enyhe erőszakkal először le kell cirkumbeniálni az üzemanyag pumpát a kályha tetejéről hogy elérd ezt a két csavart.
Innentől már csak egy kisebb logikai játék és többet erővel mint ésszel a homlokfal-turbó-vízcsövek garmadában kiemelni a kályhát.
De nyugi sikerülni fog a tartólemezével együtt is kiforgatni kiemelni.
Szerintem nem felejtettem ki semmit
Kűldjem a kályha service manualját?
Ha szereled tisztítod arra figyelj oda, ami nincs benne a leírásban, hogy az égőtér alján ahol az izzítóstift benyúlik vannak levegőző furatok két sorban körben (nem egyenletes eloszlásban) ezeket nehéz észrevenni amíg kormos, ezeket alaposan tisztítsd át, ezen kapja a fő levegőt.
Valaki közületek próbálta már kibányászni ezt a kályhát a helyéről? Mennyire macerás? Miket kell megbontani hozzá, mit szükséges feltétlenül? Ahogy korábban nézegettem a sajátomban, eléggé körbe van véve mindenhonnan mindennel, nem tűnt szemre egyszerűnek a hadművelet, pedig az enyém sem működik jelenleg. Következő télre jó lenne nekem is összehozni.
Én személy szerint megkockáztatnám, 90 EUR nem a világ, ha bejön nyertél , ha meg nem, eladod valakinek alkatrésznek aki ilyesmivel foglalkozik.
A jófogáson is sokan árulnak kályhát és alkatrészeket. sokat nem bukhatsz rajta ha rossz vagy nem passzol a CAN-Bus vezérlés esetleg. (köszönjük mazda)
ha 1,8 akkor a kisebb betét GDB3309 kell neked ,ha 2,0 akkor 280-as a tárcsa ,első betét GDB3310 ,hátsó GDB3311 és a hátsó tárcsa egyforma.
teljesen mindegy melyik motorkódot választod mert gyakorlatilag ugyan az a motor.illetve a fék is ugyan az benzin/dízel kivéve az 1,8 már említett kisebb betét.
az enyém 14évesen még működött de a 2006-osban is hibátlanul teljesít ,mi szerencsések vagyunk,
de te nem biztos hogy az leszel egy olyan autóval amiben 202e van és utoljára 89-nél járt hivatalos szervizen és a már most felsorolt dolgok közelítenek a 400-500eft-hoz vagy ennyire olcsón vetted?
- Nekem először izzítóstift hibát jelzett. Azt mondta egy webastos hogy csak égőtérrel együtt szabad cserélni mert a kiégett égőtértől újra le fog kormolódni. Szétkaptam semmi baja a stiftnek, az égőtér majdnem újszerű, csak a stift körül volt egy adag koksz.
Kitisztítottam összeraktam kb. 4 alkalommal működött majd újfent nem. Kiolvastuk, letiltott háromszori hibajelzés miatt. Töröltük a hibakódjait a kályhának ennek ellenére sem indul.
Ma beszéltem egy Webasto szervízzel, az ürge szerint jó ha 3-4 évet elmennek a Thermo Top C kályhák nemhogy 11-et (2006-os az autóm) Azért ezt én elég kétkedve fogadom egy ilyen nagynevű cégtől hogy ilyen fost gyártanának.... Szerinte biztosan vezérlőpanel hibás, mind ebben gyenge , 200.000 Ft-os javítási ajánlatot adott. Mondtam neki hogy a neten 30-50 ezer egy használt kályha, szerinte az egy sem jó és egyébként is vegyek újat 380.000-ért tőle mert az nekem jó!....
- Mivel a remek mazda csodás mérnökei úgy találták ki hogy a saját rendszerük kell vezérelje, ezért egyáltalán nem biztos, hogy egy másik ugyanolyannak tűnő TTC kályha működni fog a mazdában . Erre én a következő megoldást kértem , hagyjuk a mazda rendszerét, majd én vezérlem a kályhát egy kapcsolóval bekapcsolom az utastérben , egy hőkapcsoló ami figyel nehogy megfőzzem a motort az pedig leállítja a kályhát, hiszen van hozzá saját szivattyúja amit rá lehet szerelni. Sőőőt még az egyik kivezetés a kályhán az utastér ventillátort is kapcsolja ha bekötöm.
Szerinte ez megoldhatatlan.
Szerintem meg még egy kicsit utánajárok és vagy megoldom az eredeti állapotú működést kb. 10.000-ből vagy 20.000 ből a kézi kapcsolást és fákjú a remek szervizeknek 200.000-ért.
Szóval Webasto TTC kályha mágusok segítségét szívesen veszem, nekem is van hozzá némi írásos anyagom ha valakinek kell.
- Érdekel a dolog, akkor nézzünk egy árat ezekre, ahogyan leírtad valamint egy külön árat a következőkre:
Porlasztócsúcs gondom van, most fogom szétkapni úgyhogy kellene szelepfedél tömítés, résolajcső tömítések, alátétek a porlasztókhoz vagy tűzkarika vagy hogyishíjják. Ha valamit kihagytam volna szólj.
Egyebek: Hűtősapka, termosztát és tömítés, generátor szíj, a feszítőjét és a szabadonfutóját mindenképpen cseréljem vagy várjam meg amíg szétszedem aztán kiderül...?
202000Km van az autóban , nemrég vettem, kb. 4000Km-t mentem vele, sajnos az utolsó bejegyzés a DSR-ben 89.000-nél volt így nem tudom mennyire voltak ezek a dolgok cserélve. Német kocsi volt.
ha új volt akkor nem kell ,de volt valaki aki mocskos jó áron kapott egy olyat amit én próbából cseréltem és nem az volt a rossz csak nem volt kedvem vissza szereltetni a régit és nagyon jutányos áron adtam oda ;)
Van egy 2004-es 2l-es benzines kombim, aminek a motorkódja (forgalmi szerint) LF29.... az alkatrészboltok honlapjain amikor motorkód alapján lehet keresni, akkor LF17 és LF 18 közül enged választani. Ez hogy lehet? Tudtommal nem volt motorcsere az autóban. 200e km van benne, Németországban lett forgalomba helyezve. Az előző tulaj szépen gondját viselte, ez látszik.
Lehet elírás a forgalmiban, vagy mi lehet a jelenség oka?
Nekem is volt ez a kb. 10 fok környékén bekapcsoló check-engine lámpa majd p4xxx hibakód. De az volt a vicces, hogy novembertől márciusig nem jött a hiba.
Egyébként semmilyen rendellenes működése nem volt. Megszoktam. Aztán eladtam.
Értem, amit írsz, de én a magam részéről még nem tudtam mással magyarázni, ugyanis gyak. pont akkor tűnik el ez a fura kopogósabb hang, amikor már az olaj is üzemi hőfokú.
Egyszer nemrég valahol olvastam, hogy amíg az olaj eléri ezt a hőfokot, az nagyjából kétszerese, mint ahogy a hűtővíz eléri. A hűtővíz nálam olyan 10-15 perc után lesz üzemmeleg, ebből sejtve az olaj pedig 20-30 perc. És valóban, kb. 30 perc után tűnik el mindig ez a kopogás... hát innen a logika. De azért várom én is a lehetséges ötleteket, hátha meglesz egyszer a bűnös.
Lehetséges, bár 2 hónapja jött ki a Mazda márkaszervizből az autó és ott azzal a hírrel fogadtak, amikor elhoztam a kocsit, hogy a porlasztók értékei tökéletesek, miután lefuttatták a szokásos korrekciókat, stb. olajcsere és hasonlók után. (Teljesen más ügyben járt náluk a kocsi.)
Ma reggel nem indult a webasto kályha a 2007-es dizelem, eddig nem volt vele gond, minden hideginditáskor indult. Ez már a vég vagy szokott kihagyni? Mi a teendő ilyenkor? Mondjuk nem a világ mert 5km után is szépen bemelegedett a motor, de mint tudjuk kályhával ez 1 km.
attól tartok hogy a befecskendezőitek már nem 100-asak ,akkor lenne értelme a cserének ha 4db vadi újjal próbálkoznátok de sajna annak az árán már új autót is lehetne venni :(
SCV-szelep miatt is tud furcsa dolgokat csinálni ,no meg a rail-csőben lévő szenzor miatt is.
nem lesz meg a kellő nyomás a rendszerben,kb 1000ft a sapka ,nálam bevált és másoknál is ;) egy próbát szerintem neked is megér mielőtt radiátort cserélsz.
- Az enyém ugyan nem mondhatnám hogy kopog de amíg az üzemi hőfokot el nem éri - és ez nem az a pont amikor már a vízhőfok mutató eléri a szokványos állását hanem még egy kis időnek el kell telnie, - addíg azért vannak érdekes hangok, viszont azután és ez összefügghet azzal hogy az olaj is addigra éri el a saját üzemi hőfokát, addigra olyan lesz a hangja hogy a Bécsi Filharmónikusok is megirígyelhetnék. :-)
- Továbbá ez a jelenség megint csak a Diesel szivatása hogy legyen mindíg valamin idegeskedni. Egy barátom kevés kilóméteres GTC Astrája ugyanezt csinálja, sőt van hogy indítás után olyan össze vissza kalapál hogy le kell állítani és újra beindítani és lám lám csodák csodája a kalapálás megszűnik.
Egyszer produkálta ugyanezt az én Mazdériumom is.
- Haversrác mondta nekem mivel ő régebben dízeles mint én. hogy hagyjam a p....ba ne hallgatgassam mert folyton agyf...szt kapok majd, pedig ő az igazi balfék akit imádnak a szervízek mert ha ráfingik egy légy a motorháztetőre akkor képes újrafényeztetni ! ...és ez nem vicc!
Álmaim rózsaszín csudája volt a mazda 6 , sógoromnak volt egy RX-8 piros színű 136lovas kombija, folyton párás szemekkel símogattam. Nekem egy Suzuki Balenom volt-van immáron 14 éve de most aztán megvettem álmaim 143 lovas Unikornisát, de lassan veszek mellé egy kanna gázolajat is! ...aztán a hamvainál sütök szalonnát.
....csak ne lenne ilyen szééép! Ilyen ez a szerelem :-) :-) :-) (Bassza meg berúgtam)
Kíváncsi vagyok, lesz-e erre valakinek érdemi magyarázata a jelenségre. Mondjuk én még nem társítottam ezt kimondottan a 10 fokhoz, nálam majdnem minden hidegindításnál megvan ez a keményebb traktoros hang, az általatok említett fordulatszám-tartományban.
A saját megfigyeléseim szerint ez a jelenség olyankor van, ha az olaj hőfoka még nem közelíti meg az üzemit, s így a kenés minősége sem tökéletes. Nálam egy nagyon minimális rángatás / hullámzás is érezhető menet közben. Ha viszont bemelegszik a motor, teljesen eltűnik ez az egész, és akár 1500-as fordulaton 6-dikban is tudom tartani a sebességet, mindenféle különös rázkódás, és fura hangok nélkül.
Szerintem ezt a jelenséget rajtad kívül más is írta már itt, illetve én a sajátomon is hallom, h néha traktorosabban szól ebben a ford.szám-tartományban.
Ez persze szubjektív, de nálam nem zavaró. Csak hallom, h más a hangja ilyenkor.
Illetve csak hidegen és erőltetve (mondjuk lejtőn gyorsítva) csinálja néha, melegen nem.
Köszönöm a válaszod, ha esetleg van rám pár perced elmagyaráznád hogyan függ össze a hűtősapka esetleges hibája a fűtés gonddal?Megköszönném.
Persze szívesebben cserélek hűtősapkát mint fűtőradiátort :-)
Azt láttam hogy melegen jelentősen megemelkedik a hűtőfolyadék szintje a kiegyenlítő tartályban , de hogy lehüléskor visszaszívódik-e azt még nem néztem meg. A sapka tartja a nyomást az biztos
igen azért ,nagyon durván bekopog és nagyon hangosan ,télen semmi gond gyönyörű hangja van ,nagyon szeretem ezt az autót ,de rettenetesen zavar ez a hang.
Mazdában is nézték ott cseréltek porlasztókat is ,de nem lett jó ezért vissza rakták a régit nem tudtak mit mondani nem találtak semmit
SVC is cserélt, turbó bevizsgálva ,nyomás szabályzó is cserélve ,Minden szerelő,és szervíz mást mondott mást próbált ,de nem lett jó
- Következő kérdésem van: 2006-os RF7J (143Le Diesel) mazda 6 porlasztók kiszerelése mennyire problémás? Könnyen kiszedhetőek vagy kelleni fog hozzá kiszedő szerszám?
- Valamint van-e valakinek tapasztalata utastér fűtés problémával? A radiátorba bemenő cső üzemmeleg(forró) a visszatérő cső hideg vagy langyos, huzamosabb autózás után ha magas fordulaton (kb.1500-2000 1/min) járatom akkor átmelegszik a visszatérő is amíg a befúvó ventillátor ki nem forgatja belőle a meleget. A radiátor lesz részlegesen eldugulva vagy esetleg a vízpumpa nem szállít eleget? A motor nem melegszik túl. Azért nem egyértelmű számomra mert menet közben forró és langyos levegő befúvása váltakozik. Esetleg okozhatja ezt a jelenséget a termosztát nyitása amikor is a hűtőből érkező hűvösebb víz okozhatja a hűvösebb levegő befúvását? Tisztítani próbáltam a radiátort ecettel, majd a hálózati vízre kötve mostam át ilyenkor jön belőle a víz látszólag jól. A befúvást illetve a levegő keverést mozgató motor mindkettő működik. Teszteltem a fűtőrendszert a középső konzolon de semmilyen hibát nem jelez. (Ha valakit érdekel hogyan kell szívesen segítek)
Kaphatnék-e esetleg valakitől az RF7J motorhoz service manualt vagy workshop manualt? Ami nekem van az 2002-es kiadású de abban csak benzinmotor javítását taglalja, viszont komplett dokumentáció az egész mazda6-hoz, 1187 oldal. Szívesen megosztom bárkivel, sok hasznos információ van benne!!!!
Basszus nekem is 10-12 foknál ha melegem van állandóan dobálja a P0401 és P0404 hibákat, ami a vákuummal működtetett EGR szelep kódjai, érdekes módon Novembertől Márciusig semmi baja soha.
mivel lassan jön a jó idő ,eszembe jutott egy régi probléma amit már itt is többször leírtam , ami 10 fok felett jelentkezik, a 10 fok az választó ,akár menet közben is megváltozik amint eléri .1300-1800 között nagyon csúnyán bekopog olyan MTZ hangon ha éppen csak tartom a fordulatot ,amint kap egy kis gázt elhallgat sok helyen nézték már ,sok minden lett cserélve ,többek között porlasztók is de nem lett jó nincs teljesítmény csökkenés ,se füst se semmi egyéb csak ez a csúnya hang .Ez lesz a harmadik nyara és már előre utálom ezt a hangot
Egy szerelő mondta ezt a kopogás érzékelőt ,de ha nincs benne akkor ez nem jött be
Sziasztok! Mazda 6 vásárlását tervezem. Kinéztem magamnak egy 2000 benzines automatát még a 4 sebességest. Jók ezek az automaták? Nem forognak túl sokat, hogy csak 4 sebességes?
Még nem sikerült kicserélni. Utazás előtt belefújtam az előttem lévőbe sűrített levegő sprével, frankón fújta a csőben lévő folyadékot a jobb oldali spriccelőn az ablakra. Fordítva viszont nem működött a dolog. Nem tudom, mi bír benne elromlani. Aztán a majdnem 3ezer km-es úton szinte végig esett az eső, így nem hiányzott annyira. Azóta itthon jó lenne ha működne, mer a sónedves útról verik fel az előttem haladók a vizet. Csak egy probléma van: nem fűtött a garázsom, meg sok a meló is, így várok jobb időkre. Talán hétvégén lesz kis melegség, akkor még bíbelődök vele.
rendeltem váltógombot kis kínai eladótól és az nem fért bele neki hogy megfelelő méretű furatot készítsen a gomb belsejébe gondolod foglalkozik ilyen apró dolgokkal?
engem továbbra is az zavar hogy neves gyártók nem adják a nevüket ilyenekhez (még) és talán nem véletlen.
addig amíg egy 5W vagy beltér világításnál nem okozhat komoly gondot addig egy fényszórónál szerintem továbbra is fent áll a veszélye.
a melegedést elhagyva nagyobb gond hogy nem ezekre a ledes fény forrásokra vannak tervezve a foncsorok és szerintem nem fog úgy világítani ,teríteni ahogy a halogen,xenon izzó.
Azért egy hőmérsékletszenzor beleférhet a vételárba, simán lehet hogy túlmelegedés esetén lekapcsol. Ez mondjuk tesztelhető is. Klímakamra, ventillátor blokkolása :)
A LED is termel hőt, de mivel nem bocsájt ki infravörös fényt, így egyrészt hatékonyabb, mert kevesebb energiából állít elő ugyanannyi látható hullámhosszúságba eső fényt, másrészt nem tud infravörös sugárzás révén megszabadulni a hőtől.
Ha te fogtál már meg nagy fényerejű LED-et, tehát nem a kis zöld power-on LED-et a PC-n vagy a routeren, és az szoba-hőmérsékletű volt akkor annak nagyon le volt véve a fénye, vagy szép nagy hűtőborda volt rajta. Egy sima LED-szalag is elég meleg max fényerőn. Itt a LED lámpa az asztalomon, megfogtam, fűt rendesen.
A hideg fényt nem úgy értettem, hogy a színe hideg, hanem hogy a fény kibocsátása nem jár együtt hő kibocsátással, ellentétben a halogénnel vagy a xenonnal. Ha közvetlenül a ledet megérinted(én megtettem) azt fogod tapasztalni, hogy szobahőmérsékletű.
Szerintem Oszi itt folytatott kereskedelmi tevékenysége egyáltalán nem tolakodó és abszolút segítőkész. Tényleg jó árakat mond. Ha valaki keres valamit, szól, hogy heló, nálam van egy ilyen lehetőség, te is jól jársz és én is. Arról, hogy a cégben ő érdekelt-e vagy alkalmazott nekem nincs információm és nem is érdekel.
A családjuk által jelenleg és a múltban birtokolt Mazda6-osok száma miatt is első kézből vannak információi, és ez ad az embernek egyfajta magabiztosságot, előfordulhat, hogy sejtést tényként közöl valaki ilyen esetben. Nyilván előfordulhat, hogy mellényúl, illetve olyan is van, hogy valaki akarva-akaratlanul felhúzza az embert. Én is jutottam már el arra a pontra, hogy ráállítottam egy szoftvert egy billentyűzethuszár emailcímére és hetekig percenként több ezer levelet kapott illetve minden buzi oldalra feliratkozott :D Régen volt, fiatal voltam és hülye.
Ez kurvajó :D Akkor végülis azért vesz mindenki hidegfehér ledet, mert a melegfehéret hűteni kellene :D
Egyébként a linkelt ventillátoros H1 Ledes lámpán a ledek egy fémfelületre fekszenek fel, ami szépen elvezeti a hőt a ventillátor felé, tehát a ledek mégiscsak hűtve vannak, és kell is természetesen.
Hurrá! Tudod a pofátlan megmondós,nagyarc stilussal nem tudok azonosulni én sem,meg azzal,ha valaki magáénak vél lassan az indexen egy topicot,mint pl. ezt,akit a hülye is lát,hogy burkolt kereskedelmi tevékenységet folytatva nyomul itt ,amire már lám lám felfigyelt más is . Megsúgom,hogy az ilyen itt tilos!Nem az adatlapjára linkelt kereskedőcéggel van a bajom,hanem a módszerrel és a stílussal,ahogy lekezelően és sokszor bunkó módon próbál uralkodni a fórum felett,válaszként sugárzik belőle a pökhendiség. Ja,hogy ezt én sem tudom benyelni,meg már egyre többen? Még szép... aki meg rendel tőle,az meg gondolom inkább csendeben van ilyen téren. A fórumon visszaolvasol akár éveket, ordít a hozzászólásaiból a fent emlitett arrogancia és lekezelő hangnem. Jóhogy kiakadnak rajta azok,akik ide tévednek és egy ilyen netes troll főf@sz azonnal leugatja,,kiröhögi,gúnyolja őket.
Nem vagyok a led technika nagy szakértője és nem is helyezkedem szembe semmilyen eddig elhangzott kijelentéssel(hogy is merném ezt megtenni?), de a ledek hűtésével kapcsolatban tennék 1 észrevételt. Most miközben ezt a kommentet írom a bal kezemmel néha megfogom a tőlem fél méterre lévő 220 v-os ledes lámpát és azt tapasztalom, hogy a búra amin a fény kijön teljesen hideg, az alatta lévő műanyag rész, ami az elektronikát tartalmazza langyos. Ebből arra következtetek hogy a led hideg fényt bocsát ki, hűtésre pedig kizárólag az elektronikának van szüksége. Ergó, a nagy fényerő ellenére a foncsor semmiképpen nincs veszélyben.
A LED-eket is kell huteni - igazibol meg jobban is mint a meghajto aramkoruket. Nem azert, mert megolvasztnak a foncsort, hanem mert ha a szubsztrat homerseklet elszalad elobb csokkenne a hatasfokuk aztan tonkremennenek. A kritikus homerseklet azert inkabb 90 fok folott van, mint otvenen.
A LED gyartok megadjak a maximalis joint homersekletet amin meg meg mukodtetheto a led, illetve megadnak egy negativ homerselketi koecficienst, amivel kiszamithato, hogy a celhomersekleten milyen meghajtoram mellett milyen fenyikobocsatassal lehet szamolni.
Mivel a ledek egy ilyen alkalmazasnal nem huthetoek kozvetlenul, ezert hovezetessel a hordozon keresztul hutik oket (az aluminum szerkezet amire szerelik oket sokszorosan jobb hovezeto mint a levego amivel erintkezve a foncsort tudnk futeni).
Itt 2 "főfarok" van, egymással is gyakran szájkaratéznak. Na, amit ők mondanak, az úgy van! Minden témában otthon vannak! A másik nevének a kezdőbetűje "N". Nem merem leírni, mert félek - én csak tudodki-nek hívom őket. Neked könnyű, mert te bátor vagy, de én csak egy gyáva kis alak vagyok. Most is tudom hogy nagyon kikapok amiért ezt mertem írni, de nem merek majd visszaszólni az biztos.
"biztos jók ,de max ködlámpába használnám ,nézegettem én is de ha véletlenül megolvasztja a fényszórót az sokba kerül és biztos nem véletlenül van ekkora hűtése +venti."
Erre ezt válaszoltam:
":))))
Led? Megolvaszt? Mit? Max a havat! A nagy hűtőfelület a chip hűtés miatt kell. 50fok fölé nem mehet és emiatt. Semmi problémát nem okoz az az 50fok,az egy olyan foncsornak csak langyos. Viszont én forgalomba nem használnám az tuti."
OsziM6 írta:
"
2 közül valószínűleg nem nekem van komoly gond a toronyba :P
a ledet hűtik? a leden van a hűtés ? fel sem merült a foncsor megégése a felvetésemben ezt max te gondoltad.
az eletronikát kell hűteni ami ki tudja mit fog csinálni ha esetleg túlmelegszik és láttam már 1-2 kínai izzó miatt megéget autót és ha annyira nem melegedne akkor nem kellene méretes hűtést meg ventit pakolni rá."
Azonnal elkezdesz sértegetni,személyeskedni ,pofátlan módon beszólogatni. Téged ki kellett volna már rég innen tiltani amugy is más miatt is,ahogy látom,örülj,hogy még itt vagy!
te szerencsétlen tanulj már meg OLVASNI ÉS ÉRTELMEZNI mielőtt beleugatsz valamibe.Ugyan azt ugatod és te akarsz kioktatni arról hogy a NEM A LEDET HŰTIK ,figyel kispofa ÉN UGYAN EZT ÍRTAM
Te..... ember! Ritkán írok ide,most szemezek egy 6os mazdával,emiatt olvasgatom a fórumot egy pár napja,de ahogy tegnap óta visszaolvastam,Te vagy itt a főfarok. Mindenkinek beszólsz,mindenkibe belekötsz. Modortalan és bunkó vagy sokszor teljesen alaptalanul is alpári szintre süllyedsz.
Az olvasási,szövegértési képességeid,ahogyan a reakcióid is ovodás szintű gyerekekével vetekszik. Szánalmas életed lehet,ha itt ilyen módon kell érvényesülnöd. Az amit most is ideoká.sz nekem, szánalmas,próbálod a farkad méregetni egy általam 2009ben írt hozzászólással?! Komolyan mondom kockásra marom magam a röhögéstől! Örültem a szerencsének te szerencsétlen!
Mazda 6-hoz nem tudok hozzaszolni, de van sok auto, ahol befer a kupak ala a venti, a passzivhütesesröl nem is beszelve, azok biztosan nem aznak.Az, hogy ez igy jo-e vagy nem, azt meg en sem tudom...
"az eletronikát kell hűteni ami ki tudja mit fog csinálni ha esetleg túlmelegszik és láttam már 1-2 kínai izzó miatt megéget autót és ha annyira nem melegedne akkor nem kellene méretes hűtést meg ventit pakolni rá."
értelmezd ,de ha még mindig nem megy szólj és segítek
Az a ventillátor szerinted meddig fog benne működni? :D Kap egy jó nagy zuhét menet közben az autó és kampec. Ráadásul a lámpatakaró sapkákat sem tudod tőlük felrakni,emiatt a lámpaüvegek párásodni,a foncsorok porosodni fognak állandóan,és be is ázhat.
Szétolvadni sosem fog,max a 100as rallí halogéntől. Ismétlem ,hogy a gyenge elméd bevegye: A chipet hűtik! 50fok alatt kell tartani ! Érted? Szerintem nem...
Gond a toronyba? Hűha apám...ki vagy Te itt,hogy így beszélsz? Tájékozódj kicsit mielőtt baromsákokat beszélsz és önmagad magasztalod,másokat meg leugatsz.
kezdtek túlzásba esni ,az akksi úgy van méretezve hogy elviselje... sőt néha még jót is tesz az akksinak ha indítás elött picit megterheled ,de tovább megyek az dízelben kapcsoljuk ki az izzítást mert fogyaszt..... :P
annak nagyobb hatása van a fogyasztára mikor 5W-s olaj helyet beletöltik az emberek a 10W,15Ws olajakat az autókba.
6 év után kellet cserélni az akksit eddig az összes mazdankba
Az a nem megvilágított rész a vezető szemszögéből nem látszik, mert kitakarja a motorháztető. A fedélzeti kamera aminek a képét láttad, az sokkal magasabban és előrébb van mint vezető szeme ezért azon látszik. Nekem hónapok óta tökéletesen működik, én mást nem mondhatok. A fogyasztása kicsivel kevesebb mint fele a halogénhez képest és ez azért fontos, mert nem mindegy mennyivel terheli be az akksit indítózás közben.
Ebben is két chip van egymással átellenben. HA megnézed az alsó 2. kis ábrát ott jobbra és balra is megy a vezeték tehát a lámpa mindkét oldalán van led. De ez még igy is csak 180 fok és nem 360.
2 közül valószínűleg nem nekem van komoly gond a toronyba :P
a ledet hűtik? a leden van a hűtés ? fel sem merült a foncsor megégése a felvetésemben ezt max te gondoltad.
az eletronikát kell hűteni ami ki tudja mit fog csinálni ha esetleg túlmelegszik és láttam már 1-2 kínai izzó miatt megéget autót és ha annyira nem melegedne akkor nem kellene méretes hűtést meg ventit pakolni rá.
Megolvasztani biztosan nem fogja a lámpát, mert csak 36 wattal melegszik míg a halogén 55 -el. A hűtés a chip miatt van. nem bírja a 150 foknál melegebbet. De a lámpában biztosan nem tesz kárt. Ráadásul 10 szer akkora hűtőborda van rajta mint a halogén izzón.
Led? Megolvaszt? Mit? Max a havat! A nagy hűtőfelület a chip hűtés miatt kell. 50fok fölé nem mehet és emiatt. Semmi problémát nem okoz az az 50fok,az egy olyan foncsornak csak langyos. Viszont én forgalomba nem használnám az tuti.
biztos jók ,de max ködlámpába használnám ,nézegettem én is de ha véletlenül megolvasztja a fényszórót az sokba kerül és biztos nem véletlenül van ekkora hűtése +venti.
a múltkor berakott képeken elég látványos volt ,halogén lámpánál az autó elött kb 1m lehet sötétebb.
sajnos nem ezekre a ledekre vannak tervezve a foncsorok ezekben az autókban az egyik 360fokban világít a másik megy kb 90-120fokban.minden az autókban használt izzóra szigorú méretszabványok vonatkoznak ha csak 1mm-el eltérsz tőle már nem fog 100% világítani a fényszóró ,torzul a vetítési kép stb.
Nem törvényes, de nagyon jól használható. Az én kocsimban is 1 hasonló van. Xenon fényerő, alacsony fogyasztás, stabil működés, nem vakít(projektoros lámpában) és nem árt neki a skandináv rendszer.
nekem a bőrösbe is simán befér csak kicsit meg kell emelni a párnát 2 ujjal mielőtt betolod. told be mind a 2 isofix zárat a konzolhoz majd egyesevel kattintsd be a 2 oldalt
2006-os kombi 6-os Mazdaba mi a trukkje az ISOFIX gyerekules behelyezesenek a jobb vagy bal hatso ulesre ISOFIX adapterrel vagy anelkul?
Egyszeruen keptelenseg becsatlakoztatni az adaptert mert a hatso sor ulolapja ugye nem emelheto fel csak a tamla dontheto de ugy nagyon keskeny a szabad hely. A szoban forgo gyerekukes Cybex Solution Q3 fix.
adott egy tavaly októberben vásárolt 2003as 2.0cdh mazda 6
ebben gyárilag benne van egy webasto kályha ami nem hajlandó megindulni az istennek se és nem vagyok biztos benne hogy kontroller hibás
rámértem a kábeleire (2 vastag fekete 1 vastag piros-fehér 1 vékony piros 1 vékony kék)
a két vastag feketén állandó -12 volt van (egyik a kályha -12 másik a tápszivattyú -12) a piros- fehéren +12 nek kéne lennie ehelyett 0.4 es 0.25 kozott mozog.
a kék elméletileg a hőmérséklet érzékelő ezen függetlenül a hőmérséklettől +2.40 volt van illetve a piros diagnosztikai kábelen + 2.50 volt van (természetesen járó és hideg motor mellett 0 és -8 fok közt mérve) szerintetek hol lehet a hiba?
Igen, elsőnek az a legjobb megoldás. Ezért kérdeztem, hogy te megvetted-e már. Ha a jelenlegi projektjeim befejeződnek, jobban ráülök, és megosztom mire jutottam.
Ilyenbe be lehetne építeni, de nekem annyira tetszik az a szép fényes középkonzol (sötétbarna, vagy valamilyen szürke??!!), hogy nem szívesen nyúlok hozzá.
ezen gondolkodom csak furcsa nekem egy picit hogy alul kiszélesedik ,jobban tetszene olyasmi mint a gyári (igaz van itthon 1db olyan csak a kábelezést nem találták meg nekem a magictuningosok)
soha nem értettem hogy mire jó az a tolató kamera egészen addig amig nem kezdtem el használni a nyáron nálam lévő mazda 3-ban :) piszok jó dolog ,hamarosan az újban is lesz
"Nekem volt egy ,igaz nem mazdán,de állandóan takarítani kellett ,meg nagyon pici a kép a tükörben,sötétben az infrája semmit nem ért. Nyáron porosodott,többi évszakban pedig elég volt egy csepp az optikára a mocsokból."
ez nem túl nagy merítés, azért valljuk be.
Ellenvéleményként az enyém egész jól lát sötétben, a tolatólámpa fénye elég neki, nagyon szeretjük, főleg necces helyre parkoláskor (mert a radar sem lát mindent, nekem mindkettő van).
és biztosan vannak jobbak is, az enyém is 7 éves már.
EgY ismerősöm autóvásárlás előtt áll. Azt szeretném kérdezni tőletek, hogy GH-s dízelekből melyiket szabad megvenni vagy melyiket nem. 2008-2010 2.0 vagy 2010-2013 2.2?
Nekem volt egy ,igaz nem mazdán,de állandóan takarítani kellett ,meg nagyon pici a kép a tükörben,sötétben az infrája semmit nem ért. Nyáron porosodott,többi évszakban pedig elég volt egy csepp az optikára a mocsokból.
Ez egy 2012. júniusi video a Mazda USA-tól.... 3:14-től látható a tolató kamera működése, ennél automatikus, a váltó R-be tételekor. Egyébként minden pontosan így néz ki és működik nálam is, (mellesleg automata is) ebből gondolom, hogy lehet bemenete.
A gyári navira nem lehetne tolató kamerát kötni? (2012-es GH) Persze nem automatikusan, hanem kapcsolhatóan. Azt láttam valahol, hogy az AUX bemenet aminek a könyöklőben van a 3,5-es jack audio csatlakozója, annak van video bemenete is csak nincs kivezetékezve. Ha kiválasztod és a bemenetre adsz video jelet akkor megjeleníti a képernyőn. Erről hol lehetne valami doksit szerezni? Mármint a fejegységről, annak a csatlakozóiról. Van-e tényleg video bemenet?
Általában megy oda egy fix (azaz gyújtás nélkül is +12V) jel a térképlámpához, és egy kapcsolt amit az ajtó kapcsol. Az nem lesz neked jó szerintem, olyan kellene ami gyújtásra él csak.
Köszi. A tetőn lévő térképlámpán is van feszültség. oNNAN NEM LEHET MEGCSAPOLNI? A hátsó kamera elég magasan van a rendszám felett. A csomagtérajtó alatt, aránylag védve van. A hátulját ismerem csak a tükörhöz szertnék áramot juttani anélkül, hogy az A oszlopot meg kéne bontanom. Onnan nyílik a légzsák. Nem akarnék egy vezetéket a légzsák útjába. Sokan csak úgy beteszik a vezetéket oda aztán vissza a borítás. Én meg elképzelem, hogy nyílik a légzsák és a közepén egy vezeték akadályozza a kinyílását. Még belegondolni is rossz. Szóval ezért forszírozom a térképlámpa világítást. Ha tidtok róla valamit, hogy valódi kapcsoló van-e ott, vagy csak jelet küld a vezétlésnek?
Szia! A kamerával csak a bajod lesz. Ha nem akarsz kiszállni és kamerát takarítani minden tolatás előtt,ha kicsit is szutykos az út,akkor ne vegyél ilyet,ugyanis az esetek nagy részében nem fogsz semmit látni azon a kis csutfax kijelzőn a tükörben. Sokkal jobban jársz egy csipogós tolatóradarral,az nem annyira érzékeny a porra vagy a felcsapódott szutykos vízre. Igaz a lököst meg kell hozzá fúrni,de a tolató lámpáról kap áramot az egész,nem kell neki tetőkárpitot bontani stb...otthon színre tudod fújni az érzékelőket,kézben ha spraytöltéssel kevertetsz színt az autódhoz. Lakkozni az érzékelőket nem célszerü.
Egyébként a szivargyujtó mögül is lehet áramot venni,de legcélszerübb a beltéri biztosíték panelen szabadon hagyott lábak közül kimérni egyet,berakni egy biztit és onnan elvinni.
Hát Gyerekek, valószínüleg csak nekem van ilyen fapados mazdám ahol nincs áram a visszapillantónál, vagy elsiklottatok a kérdésem felett. A Carisma után más tolatni vele, és igy 51 felett már elkél a segítség. Ezért szeretném a tükör monitort tolató kamerával. Szóval lentebb kérdeztem, hogy hogyan tudok felvarázsolni 12V-ot a tükörhöz. Ha tudtok segítsetek légysz, mert fontos lenne! Köszönöm.
Találkozott már valaki olyannal,hogy az autó pár hónap alatt elfelejti a saját távirányítóját? Egyre gyengébb,egyre gyengébb,aztán a végén már csak az autó mellől akar nyitni,majd onnan sem. Az elem teljesen jó,új,nem merült le,teszterrel maximum teljesítményt mutat. Újra kell tanítani és megint működik pár hónapig. Ezt az autó mindkét kulcsával ugyanúgy eljátsza.
A központi zár kódolásával,chipjével lehet a probléma ?
"It could be that they need to be reset - manual suggests doing this in event of windshield replacement. Here's how to reset the auto wipers 1. Ignition off - wipers on OFF 2. Turn wipers to AUTO position 3. Turn ignition ON - Within 10 seconds - switch from AUTO to OFF 5 times - 1 second off 1 second auto 4. The wipers will cycle once to register new initialization"
1. gyújtáskapcsoló OFF - ablaktörlő OFF
2. Ablaktörlő AUTO állásba
3. tedd rá a gyújtást és 10s belül kapcsold az ablaktörlőt az AUTO és az OFF állás között 5x (1s OFF -1s AUTO)
4. Ha jól csináltad akkor a végén az ablaktörlő töröl 1x ezzel nyugtázza az új beállítást
bár ezt szélvédő csere utánra írja hogy kellene csinálni.
Én is így használtam évekig, de nekem a sok kapcsolgatást nem bírta a bajusz. Kezdett kontakt hibás lenni. (Hiába volt helyzetjelzőn, néha menet közben úgy érezte, hogy offban van, és felkapcsolta a xenont. Volt, hogy úgy villogtam nappal az előttem lévőre, hogy csak a piros lámpánál vettem észre a lökösében.) Elég komoly összeget mondtak a cseréjére a szervizben, ezért inkább világítás modult cseréltettem.
Nem kell levenni a kereket, a kormányt véghelyzetbe tekerni. Valamint a kerékjárat burkolat rögzítőt is csak kb 3-at oldott ki a szerelőm, úgy cserélte benyúlva a xenont "vakon".
A GH kezelési kézikönyvében le is van írva ábrákkal illusztrálva, hogy hogy kell megbontani a dobbetétet és akkor már könnyen cserélhető.Az én svájci szerelőm valószínűleg nem olvasta ezt a kézikönyvet, mert csak úgy parasztosan odanyúlt, tekert rajta egyet és már a kezében is volt. Betette az újat, egy mozdulattal visszatette és már tartotta is a markát a 40 frankért. Amiből 25 lehetett a munkadíj. Jobb oldalon kicsit nehezebb, mert ott van az ablakmosó tartály beöntőcsöve, de kipróbáltam, azt is ki tudnám cserélni 2 perc alatt.
Viszont a Focus pollenszűrő csere az nem egyszerű, de nem is lehetetlen. Láttam, amikor a vejem a C-max-ban cserélte. Valszeg Angliában tervezhették az autót, mert bal oldalon van a pollenszűrő. Először ki kellett szerelni a gázpedált, hogy hozzá lehessen férni. Lazán meg volt egy óra alatt.
A tarhált ecet édesebb mint a méz. Ezeket a Mazda "jellegű" dísztárcsákat kaptam ingyen a szomszédtól. Face-en hirdetett lemezfelniket, ezeket adta volna ajándékba vele:
Előttem már valaki írta, hát én elég nagy macerának láttam (amikor cserélte a szerelő ismerősöm) le kellett bontani a két első sárvédő belső borítását. Mondjuk a srác nem szedte le teljesen csak részben megbontotta és visszahajtotta (amitől libabőrös lettem... ) de ezután eléggé kézügyességes még mindig, mert (fotót sajnos nem csináltam) hajmeresztően van kialakítva a helye. Emelőre felemelve is munkás volt, a földön nem nagyon érdemes hozzákezdeni. A szerelő mondta, hogy ennél a Ford Focus, (remélem jól emlékszem, hogy ezt mondta) pollenszűrő-csere az igazi szopkihívás, mert a rossz nyelvek azt beszélik, hogy úgy készül az autó, hogy a szerelősorra letesznek először egy pollenszűrőt, majd köré építik az autót... :)))
Nekem még nem volt rózsaszínes, asszem az már a végstádiuma, de valahogy úgy éreztem, hogy ennek erősebbnek kellene lenni. Most 5 éves volt és ez olyan változat Németországból ami csakk akkor világít ha bekapcsolom (hál' Istennek) ezért nem égett állandóan ha kell ha nem. Ennek ellenére sokkal jobb a Xenarc (egyébkén 4350K-es) ami részben lehet attól is, hogy tényleg "Night Breaker" :) illetve mert új. Visszatérve arra, hogy alig több az ára mint egy tank benzin, időnként tényleg érdemes cserélni.
Na jó, akkor nem veszek HOD-ot, csak gondoltam, hátha valaki már próbálta. Annyira számomra sem volt bizalomgerjesztő, bár jelzem, hogy az Oszi által belinkelt lapon voltak dícsérő kommentek is. Marad az OSRAM Original, mert annyira a NightBreaker sem jön be. Volt anno a 323F-emben, vagy 3 hónapig bírta. Köszi a (megerősítő) véleményeket.
csúnya dolgokat tud művelni egy gagyi izzó a foncsorral és még néha a burával is no meg a csatlakozóval.
arról nem beszélve hogy ha csak egy hangya fasznyival is arrébb van a izzó rész már teljesen más lesz a vetítési kép és még szarabbul fogsz vele látni mint a sima izzóval.
Már eladott 2004-es GG 6-osomban is xenon volt, eleinte mivel ködlámpa is volt benne, azt használtam nappali fényként, de a szervizvezető szerint mit szarozok, a xenon tovább is bírja, nem kell azt kímélni. Ezért aztán (akinek majma van, legyen pénze banánra is jeligére) inkább azzal jártam. 13 éves korában cseréltettem ki a xenont, jelentősen javult a láthatóság, tehát szerintem ha 5 éven belül biztosan nem volt cserélve, megéri költeni rá. OSRAM xenarc pár 4 év garival volt valami 18 ezer (egy tankolás ára). Ja, az én szerelőm a nőgyógyász ujjaival burkolat szerelés nélkül 10 perc alatt kicserélte mind a kettőt.
A jelenlegi GH halogén égős, ma említették egy boltban, amikor vettem tartalékba egy OSRAM H11 Original halogént, hogy nem akarom-e kipróbálni a HOD égőket? Van valakinek infoja ezekről? Fényerő, vetítési kép, élettartam?
Ja ja, nem gyújt ha úgy csinálod. Én mielőtt ráadnám a gyújtást, előtte helyzetjelző, majd ha megállok akkor meg átkapcsolom auto állásba, de sokszor már csak akkor ha kihúztam a kulcsot, mert elfelejtem és sípol ha úgy hagyom :)
Én is így használom mint szasza, indítás előtt helyzetjelző. Ekkor nem gyújtja a xenont. Indítás után pedig ha kell visszapöccintem "auto" -ra, ez kapcsolja a xenont.
A xenoncső élete alatt a színhőmérséklete egyre inkább kékül,majd átmegy rózsaszínbe. A kelvinszámmal a fényerő csökken a normál ívkisüléses világítás esetében. Sokan 8ezer meg már 10ezer kelvines csövet raknak be ,de jobban nem fognak látni vele. Legjobb a 4-5ezer kelvines. Pl van az osramnak is philipsnek is 6-7ezer kelvines cool blue csöve,de annak is a valós színhőmérséklete közel sem ennyi,mert kelvinben meg valóban többet tud a hagyományosaktól.
Szervízekben a fényszóró beállító műszerekben mindben van luxmérő is,ott meg tudják mérni (feltéve ha jó a műszer) :D
Volt alkalmam nemrég teljes ledes fényszórójú autóval közlekedni,és a fehér szin meglepően üt elsőre,de érdekes módon esőben nem gyengébb a halogénnél.
Gh hatos projektor foncsorozása nem tudom hogy vakul e már így hogy az elsők már 10évesek lesznek,de ez is sokat számít,bár a xenon nem teszi úgy tönkre a foncsort,mint a halogén.
Első kerékjárati burkolatok alatt lehet cserélni,le kell venni a kerekeket és az íveket belül,úgy lehet hozzáférni.
Köszi! Nekem is skandináv a modulja, de az első tulaj csak hosszú utakra használta. Én szoktam vele menni rövid utakat is, de én nappal helyzetjelzőre kapcsolom mielőtt ráadnám a gyújtást, ezzel is kímélve az égőket.
Mekkora macera otthon cserélni a xenont? Az izzó kivétele nélkül látszódik hogy gyári (ahogy olvasom Philips) az izzó?
Szerintem nekem még gyári, mert elég sok GH -t látok pontosan ugyanilyen színhőmérsékletű világítással. Esetleg cseréltek már ők is és gyári rendeléssel ugyanazt kapták.
Aztán vannak az egyértelműen cseréltek, azok kivétel nélkül fehérebbek, vagy kékesebbek, gondolom ezek nem gyári rendelések voltak.
Illetve ami érdekelne, hogy van -e olyan szerviz ahol mérik a lámpák fényerősségét és az alapján lehet dönteni, hogy kell -e izzót cserélni. Nem gondolnám gyengének a fényerőt, de a nagyon lassú gyengülés miatt lehet, hogy nem is veszem észre igazán. Más autokhóz képest viszonyítva is szerintem OK, de ez is lehet megtévesztő.
Van a garázsban valahol fénymérőm, de nem tudom pontosan mennyit kellene látnom, ha megmérem a fényszórókat és persze ez low cost fénymérő, nem profi.
Ezeket a gyujtások száma teszi tönkre a legjobban ,és a rezgés( kátyú) . Pl egy skandináv nappali fényes mazda 6 ban ,amiben a xenon a nappali fény is egyben,sokkal hamarabb lecsökken a teljesítmény,vagy sokkal hamarabb "kiég".
Legegyszerűbb egy fényszóró ellenőrző luxmérőjével megmérni. Nem akarok hülyeséget írni,de véleményem szerint 300lux alatt kuka a xenon cső.
akkor kell cserélni mikor már úgy érzed hogy nem látsz vele vagy lilás lesz a fénye.Az hogy 10 éves még nem gond ha kevés volt a működési idő a kevés km miatt.
Akkor onnan lehet megtudni h gyári van benne h az phillips? Nekem meg jól világít és sztem még gyari van benne. Mennyit bír vajon egy gyari? Ha gyari akkor 10 éves viszont a km miatt még sztem nem kellene cserélni.
Ez tuti igaz, most cseréltem nemrég 2012-es GH-ban xenon égőket, igaz, hogy Osram Xenarc-ra (ez a nightbreaker) de az xenarcom leszakadt olyan volt a különbség. Még az eredeti Philipsek voltak benne. Szóval időnként tényleg érdemes cserélni, bár e'picit drágább mulatság mint a halogén.
Sima belső visszapillantó tükörre vettem monitor/tükröt. Csak az 12V -ot kéne felvezetni hozzá. Valaki csinálta már? Honnan érdemes? Középről a szivargyujtóról, vagy a biztosíték táblának a szivargyújtó vezetékéről? HA lenne valakinek olyan ábrája vagy tapasztalata, hogy milyen színű vezetékeket kell megcsapolni, azt nagyon megköszönném. Amúgy meg egy kérdés. Középen a térképvilágításra nem lehet rákötni? Mert akkor nem kéne az "A" oszlopon leszedni a burkolatot? A kapcsoló amelyik a térképlámpát kapcsolja az a 12V-ot kapcsolja , vagy csak egy jelet küld a CANbusra, ami kigyujtja a lámpát? Mert ha van rajta 12 V-t akkor onnan lehetne leszedni a + és a - is. Szoval ha tudtok segiteni akkor köszi. Amugy hátra rendszámtáblába épített kamerát tettem, és vettem hozzá vezeték nélküli adó-vevőt. Igy a monitor/tükörhöz csak a 12V kéne.
esőben max a 3000K-es xenon ami igazán jó ,de azt meg csúnya sárgának látod ,Gebriel-nek volt a ködlámpában 3000K-es xenon fej ,esős időben használta igazán
"Egyébként közel sem olyan nagy szám éjszaka az utólagos led,sőt..."
Nem is éjszaka kellene jobbanak lennie, hanem esős időben. Lehet, hogy ott sem vitézkedik majd. A xenon sem volt olyan nagyon király az előző GG-ben, pedig gyári volt. Meglátjuk.
A "brutál jól világítá"s jut eszembe arról, amikor többsávos úton elmegy mellettem egy azonos irányban haladó, gyári xenonnal szerelt Audi, Volvo, vagy egyéb prémiummárka. A gyári xenonnak is vannak melléknyalábjai, szemből abszolút nem vakít, de oldalról "forrázza kifelé" a szememet. Arra gondoltam, egymás mellé állítom az én halogénes és a cimborám LED-es lámpájú autóját valamelyik este és megnézem, hogy tényleg rossz-e. Szeretem én is szabályosan csinálni a dolgokat, ha nem muszáj, nem vállalom be a LED-et mindenáron, de sok dolog szól mellette. Illetve, majd eldől a próbánál.
Na ja...ott az aprópénznek számít,még olcsó megúsztad!
Van még pár izzóféle,amiből nem lehet kapni minden supermarketben soha.
A leddel az a baj,hogy ha a lencse mögött nem is látja meg senki,de teljesen más vetítési kép és szín már feltünő lesz. Egyébként közel sem olyan nagy szám éjszaka az utólagos led,sőt...
Ezek után gondolkodom azon, hogy rendelek bele LED-et, bár eddig visszatartott az esetleges bünti lebukás esetén. Nem tudom, lebukás esetén mennyire méltányolják, ha ott a helyszínen visszateszi az ember az eredetiket. Lehet, hogy az osztrák rendőr semennyire. Ismerősöm GH-jában láttam, brutál jól világít. Ráadásul az előbb belinkelt OSRAM égőnek is csak 580 óra az élettartama, a LED többszörösét tudná.
Indulás előtti este rájöttem, hogy nem világít a bal első tompított. Zürichben bejártuk az összes áruházat, de H11-es izzó sehol sem volt. Majd reggel indulás előtt sikerült egy szervizben beletétetni egyet 40 frankért (cca. 11ezer Ft). Ilyen volt: https://lumenet.hu/osram-64211nbp-01b-h11-fenyszoro-izzo-bli1
Tehát akinek GH hatosa van, már ma vegyen tartalékot, mert az áruházakban nálunk sem láttam sehol H11-et!!
Egyértelmű hogy van méghozzá nem is kevés... Évek óta mondom kB? 2004 óta. Le is húztam pár évet Ausztriaban. Benzines autók is voltak motor is mindenhol érezhető es számot tevő volt a különbség... És kinn bármilyen no name kútnál is tankolsz zéró a fogyasztásnál a különbség.
Egy hete polemizáltunk arról, hogy 2010/11 hó GH DISI motorosba milyen gyertya való (ILTR5A vs 6A). Az érdekelt, hogy a fogyasztás hogy alakul az új gyertyákkal.
Nyíregyháza-Győr: 8.3
Győrben OMV kúton tankolás, majd 730km múlva Németországban újra: 8,3
Német tankolás Aral kúton, (svájci kanyar után) valahol Ausztriában véletlenül ismét Aral kúton: 7,9
Hazafelé Bp-en OMV kúton tankolás: 7,9
Aztán jöttem 220 km-t haza és az addig 8-ról el nem mozduló átlagfogyasztás mérő már 220km után 8.2-t mutat, pedig egész úton egyszer sem volt nullázva az átlagfogyi mérő. Úgy tűnik, az új tankolásnál legalább 8,5 körül fog járni.
Hát ezek után beszélhet nekem bárki arról, hogy nincs különbség a hazai és a nyugati üzemanyag minősége között. Esetleg bekaphatná, aki ezért felelős.
Egyébként nagyon győzköd a szerelőm aki az unokaöcsém, hogy adjam el, mert nagyon kezd megindulni a kocsi a lejtőn, eddig is sokat locsoltam rá, csak rosszabb lesz higgyem el :(
nem szokták leengedni a hátsó segédkeretet alulról hozzáférni a csavarokhoz egy T-kulcsal csak a vissza szerelésnél kell jól eltalálni a pozicióját a toronynak.
Ma volt az autó műszaki előtti átvizsgáláson. Fékek rendben, erősen fog és az eltérés is kicsi, lengéscsillapítók elsők jók, 75%-osak, hátsók 62 illetve 53, szóval még elmegy.
Igen ám, csak a jobb hátsónak az alsó szilentje konkrétan eltűnt. Hol lehetne csak azt cserélni, a lengéscsillapító nélkül? Mert ugyebár lengéscsillapítót párban, az már vagy 60-70 ezer, meg ahol volt felülvizsgáláson ott nem vállalják, mert le kell szedni valami nagyobb keretet vagy bölcsőt és félnek hogy beletörik a csavar és akkor áll a műhely 1 napig amit nem vállalnak be. Tudna valaki segíteni, mi lenne a megoldás és ki lenne az emberem?
elsőre fényszóró beállítással próbálkoznék (nem otthon hanem géppel) ha ez sem segít akkor tehetsz bele akármit ,nem az izzóval van a gond hanem magával a foncsorral pontosabban annak hiányával.Sajnos kénytelen leszel fényszórót cserélni az hozhat némi pluszt.
osram nightbreaker izzó jó csak sajnos nem olcsó és kb 6hónap az élettartama
Szeretnék segítséget kérni, valaki hátha találkozott már hasonló hibával.
Tegnap reggelre minden előzmény nélkül a következő hibák jelentkeztek:
Világít az ABS a kézifék visszajelző a motor hibajel, nincs fordulatszám mérő se kilométer óra sem hőfok visszajelzés, sem fogyasztási adatok és kilométer számláló. Az autó megy, szépen jár a motor, de semmi visszajelzés.
Van itt valakinek dízel MPV-je? Adhatna nekem néhény jó tanácsot az autóról. Baromi kényelmes, az tuti. Ültem egy példányban, de nem mentem vele. Ezelőtt PREMACYban gondolkodtam, de kicsi lett. Valószínű, hogy MPV lesz helyette, ha jókat hallok a tipusról. Főleg a fenntartása, és a megbízhatósága érdekelne.Heti gyakorisággal lenne, Szeged-Debrecen, és Szeged Bp-táv.
Tegnapi nap csatlakoztam a taborhoz egy 2006-os evjaratu 2.0 TE benzines kombi zoom-zoomal.
A kocsiban 275.000 km van de az allapotba ezt a legkevesbe sem tukrozi. Szerencsere gondos gazdatol vasaroltam. Rogton masnap vagyis ma uzemmelegen 100-as tempora beallitott tempomatnal felvillant a check engine lampa. A jovoheten viszem kiolvastatni de addig is annyit megtudtam az elozo tulajtol, hogy nehany honapja neki is csinalta kiolvastatta es az uzemanyaggal kapcsolatosan volt vmi bibije amire a szereloje azt mondta nem komoly tankoljon bele premium minosegu naftat, majd kiutotte a hibat ami nala mar nem jott elo. Annyit kell meg tudni a kocsirol, hogy kb 3 honapot allt mielott hozzam kerult. Szoval latatlanba kinek mi a velemenye illetve tapasztalata. Elore is Koszonom a valaszaitokat.
Ismét a Mazda 6-osommal akadt probléma. Régebben írtam hogy remegett szegény és sok alkatrész ki lett cserélve, végül a jobb oldali féltengely oldotta meg azt a gondot. Szóval most olyan problémám van hogy búgó süvítő csapágyhangot hallok, viszont már lassú tempónál is olyan 10-20 km/h-nál. Ahogy gyorsítok úgy hangosodik és változik a hangja majd 130 felett nem tűnik el de a menetzaj elnyomja (ha fülelek hallom). Autómataváltós a kocsi, volt szakinál aki kicserélte a differenciálmű csapágyakat és átnézte a váltót még korábban a remegés miatt. Ez a hang pedig most jött elő, ha kanyarodok lassú tempónál olyan hangja van mint amikor a dobfék befog. A korábbi remegés felderítés miatt cserélve lettek a kerékcsapágyak is, viszont abból a legolcsóbb noname lett bele véve kb 25 ezer km-el ezelőtt. Tudnátok valami tanácsot adni, hogyan kezdjem szűkíteni a lehetőségeket?
Amúgy furcsállnám ha nem bontódnának az 1.8-asok is, sok volt belőlük mivel ez volt az alapkivitelben az 5-ben, 6-ban.
Körbe telefonáltad a bontókat?
Nyilván nem lehet távjósolni, de valljuk be elég kicsi az esély hogy a gyűrűn, szelepszárszimmeringen kívül nagy baja lesz. Primitív szívó motor, nem sok minden van benne
A problèma ott kezdődik hogy senki nem tud semmi biztosat. Csak a motor megbontásos vizsgálata után. Elő fordulhat hogy 1mm es karcok vannak a hengerfalon stb. Bontott motor nincs. Pont ezért nèztem körül itt hátha tud valaki valami tuti bontót.
Többen végigjárták már a felújítást, kérdezd meg hol csinálták. 300-400e körül megvan gépműhellyel (ha már bontod akkor szelepszárszimmeringek, szelepbecsiszolás, stb).
A problémájuk az olajlehúzó gyűrűk leragadása, kokszolódása szokott lenni, nem kilóméterfüggő. Valószínűleg gazdafüggő inkább, elhanyagolt olajcsere, rossz olaj okozza.
Nem nagy százalékban fordul elő, emiatt a bontott motor is járható út, feltéve ha van rá garancia (pár hónap legalább). Ha eszi akkor motor vissza.
Én leszedetném a hengerfejet, nézzenek bele és ha nem nagy a gond megcsináltatnám, ha nagy akkor bontott motor.
Igen erre én is gondoltam. Mirai 500.000-1.000000 ig mondta a költséget. Valamint hogy lehet nem is javítható,de ez csak a szétszedés után derül ki. Más szervíz elválalja de garanciát nem válalrá hogy jobb lesz. Bosch azt mondja gazdaságosan nem javítható.
Ezért gondoltam motorcserère persze kockázat itt is van. Japker szerint tegyek bele mazda 5 motort 270+áfa+beszerelésért régi motort meg le kell adni. Jelenleg nem tudom.
nem kell új garnitúrát venned ,működik csak lehet hogy nem fogsz vele elmenni 100ekm-t ,majd ha baj lesz az időszakod ellenőrzésnél majd ráérsz cserélni
betettem a gyári mazda programból a képet ami a te alvázszámodra volt szűrve ,ennél többet nem tudok neked segíteni,ha az NGK katalógusból keresed vagy valamelyik ugy katalógusba akkor azt fogod kapni amit kaptál mert az nem követi a mazda cikkszám változásokat.
cikkszámot és az alkatrészek folyamatosan változhatnak ahogy gyűlik az infó a gyártónak hogy mi az amivel gondok vannak ,sok a garis probléma stb.
nézd meg jobban a képet lágy szíves amit akkor tetted be neked :
A hibajelenség, hogy az alapjárat nem stabil, ciklikusan no, majd visszaesik, mint egy versenyautó a bemelegítési üzemben. Az ok, hogy az alapjárati motor nem képes finomszabályozásra. Így egyszer elszegényedik a keverék, mire az elektronika rádúsít, felszökik az alapjárat, erre az elektronika elveszi az üzemanyagot, esik a fordulatszám, mindeközben az alapjárati motor nem képes annyi levegőt juttatni a hengerekbe, hogy ideális legyen a keverési arány, csak kullog az események után.
Jellemző, hogy hidegüzemben a hiba nem jelentkezik, hiszen ilyenkor emelt alapjárati fordulatszámon, dús keverékkel üzemel a motor. Durva esetben a gázról lelépve leáll a motor, vagy üzemmelegen egyre magasabbra kúszik az alapjárat, s egyre nagyobb amplitúdóval túráztatja magát a motor. További hibajel lehet, ha üresjáratban a gázt adva felpörgetjük a motort, majd a gázt elvéve a fordulatszám nagyon lassan esik vissza. A hibajelenségek külön-külön, vagy együtt is jelentkezhetnek.
Reggel mikor elindulok 2000 rpm az alapjárat, és ilyen magas alapjárattal ha megállok és üresbe rakom nincs ez a ciklikus rezgés, de ha visszamegy 1-2 km után 1000rpm környékére az alapjárat és úgy állok meg akkor jön ez a ciklikus rezgés, mint mikor az alapjáratot himbálja. Miután bemelegszik a motor már nem csinál ilyet. Tehát csak 1000rpm környékén, de még a rendes bemelegedés előtt csinálja. Nem tudom mennyi ideig van dúsítás de lehet a levegőhöz képest túl sok üzemanyagot nyom be, és miután visszaesik az alapjárat, akkor lesz észrevehető a probléma. Egyébként sztem magasabb a fogyasztásom mint az indokolt lenne kb. 1 literrel.
Mikor korábban jöttem a hullámzó gyorsulás problémámmal sztem az is ide vezethető vissza, mert ez a ciklikusság egyenlő a hullámzó gyorsulással.
A fordulatszám is lassan megy vissza, már azt régebb óta figyeltem.
Nem tudom melyik alkatrész produkálhat ilyen problémát, ha nincs alapjárati szelep, márpedig igazad lesz, mert megnéztem.
Én bementem a szervizbe, kikeresték, hogy 2010-es GH-ba milyen kell és ezt az ILTR5A13G-t dobta a gép. Lehet, hogy 2011-esként kellett volna kerestetni, mert ez már ráncfelvarrott. A kivetteken ILTR6A13-Gvolt. De sürgős volt, mert ma indultam Németországba és szerettem volna új gyertyákkal. Mos már itt vagyok D-ben, direkt kimentem a sötétben megnéztem, MZR DISI van a motortakarón. Az eredeti német szervizkönyve L3G2 18 110-et és L3Y1 18 110-et ír. Akkor most nagyon mellényúltam az ILTRA5A-13G-vel? ki a franc igazodik ki ezen?
Akkor most vegyek egy új garnitúrát, ami 6-os? Milyen gondot okozhat, ha nem 6A-s, hanem 5A-s?
Inkább meg kéne nézni, mi okozza a gondot, lehet, hogy egy gyűrűcsere megoldja. Egy rendes munka hengerfej felújítással is lehet 3-400.000 huf, de egy motorcsere se sokkal olcsóbb, ha lehúzós helyre mész.
(Ismerős Opel Agila 1.4 benzn, kb 500.000 huf volt. Hát... izé... )
Semmi probléma nincs a NGK ILTR5A-13G vel. A mazda szervizek is ezt rakják a 2 literes és a 2,5ös modellekbe régóta. Oszi kavarja itt a saját üzleti forgalmát már napok óta.
ezt én sem tudom ,de valószínűleg megpróbálnám amit írtál első nekifutásra a kiemelőt ,bontót darabokkal meg az a bajom hogy azok sem szoktak sokkal jobbak lenni.
Az baj,pláne egy olyan autónál,mint a tiéd! :O Pláne ha jól emlékszem inkább ausztriában tankolsz. Nem lett abba véletlenül régen előző tulajnál pl valami más tankolva? Ethanol,vagy gázolaj?
Bontottat egyszerűbb lenne szerezned, benzines katalizátorból nem hiszem ,hogy dugultat kapnál bontottban is.
A múltkor írtam a check engine jelzésről. Na, most ott tart a dolog, hogy katalizátort kellene vennem. Ugyanis tisztízást csinálna a márkaszervíz, de a főnök szerint is 50-50 %, hogy jó lesz, vagy nem.
Gyári új katalizátor 360 000 Ft+ beszerelés, bontott 140 000 Ft+postaköltség+beszerelés, és még így is lutri, hogy milyen, és meddig lesz jó.
Így arra jutottam, hogy rakatok bele egy sport katalizátort. Itt viszont elakadtam. Mert a nagyobb kipuffogós cégek oldalain böngészve elég nagy a szórás árban. Konkrétan 40 körül és 130 körül találtam sport katalizátort.
Mit gondoltok? Jó a logikám? Jó lesz nekem ez? :) :) Milyet rakassak bele?
Köszi! Ez tényleg fura. Szóval ha valaki turnézni indulna Moszkvába, vagy esetleg Vlagyivosztokba szottyanna kedve leugrani, akkor ne habozzon keresni! :))) Viheti magával és a határon csere, aztán minden gyári lesz az úton!! :))
Neked akkor a 2.0 DISI van? Mert abba kell az ILTR6A-13G, én is most cseréltem... :)) úgy látszik szezon van! :)) Az enyémben Mazda logós volt gyárilag. Egyébként van egy ilyen garnitúrám ha valakinek kellene, mert véletlenül azt vettem. (ILTR5A) és megmaradt.
Mazda 6 2006 GY 1.8 benzinben van alapjárati motor?
Neten rákeresve nem dobott ki semmi ilyet, de a problémám erősen utal egy ugyanolyan jellegű hibára/koszosodásra. Ha nincs benne, akkor mi tölti be ugyanazt a szerepet?
Én ma reggel cseréltettem ki a gyertyákat ILTR5A-13G-re, a benne lévőkön FOMOCO ILTR6A-13G volt. Most eljöttem Nyíregyházáról Győrbe, nincs vele bajom.
Ez nem valószinű,hogy hajtókar! Kezdenék egy,sztetoszkópos hallgatásal,majd kompresszióméréssel,aztán karter levétellel,onnan meglátni ,mert ezt tényleg ilyen Gyurcsók módon nem lehet megmondani. Lehet szelep is,injektor is,vezérműtengely is.
Érdekes hogy nem mindig csinálja. Egy ilyen telefonos felvételről csak Gyurcsók tudná megmondani mi van, de ő már nem praktizál. Hajtókarcsapágy vagy ilyesmi hiba nem valószínű, azt nem időszakosan hallanád.
Eléggé elment a kedvem, az utóbbi időben ezt a szép hangot adja ki a szeretett 2008-as hatos Mazdám. A szerelőm annyit mondott, hogy valószínűleg a hajtókar adja ki, majd ha rosszabb lesz, megmondja mit kell csinálnunk. Menet közben nem hallani egyébként, sőt, benn ülve egyáltalán nem, vagy alig halható. Olyan is van, hogy nem csinálja egyáltalán, bár mostanában ez ritkább. Inkább lentebbről jön a hang, a videóból is kivehető.
Mit gondoltok? Nagyon aggódjak?Csapágyas? Esetleg hidrotőke? Szétkapassam?
a múltkor egyik ügyfél megált nálunk vásárolni majd mikor kiment ugyan ezt csinálta az autója meg mozgattuk a kábeleket és kiderült hogy laza volt a test kábel és ahogy volt rendesen test újra indult a gép.
ne csak az akksi kábelét nézzétek meg hanem a kasztnira menőt is (dízelnél a légszűrőház alatt van )
Igen. Volt, hogy az önindítót is forgatta, beindult a motor, de néha nem. Nagyobb áram leadásnál volt probléma, ügye az önindító veszi fel talán a legnagyobb áramot, akkor volt gebasz. Mikor visszavittem a boltban megmérték, és terhelés alatt derült ki, hogy hibás, amúgy működtetett mindent az autóban, amihez nem kellett akkora áram.
Azt mondod, hogyha az aksi fenékzárlatos, attól még működik minden elektromos cucc, csak egyes esetekben nem tudja az önindítót működtetni? Jól értettelek?
Mennyit mentél a kocsival gyertyacsere óta? Én is gondolkodom, hogy kicserélem, igaz 20K-t mentem mióta cseréltem, de már nem emlékszem mi került bele.
Nekem pár éve hasonló gondom volt a 206-osommal. Kapott új akksit 3 hónapos volt, egyik indításnál nem tekert az önindító, meg se moccant, a műszerfal világítás elsötétült, aztán ezután többször előfordult, de nem mindig. Visszavittem az akksit, kiderült, hogy fenékzárlatos(gariban kicserélték). Lehet egy másik akksit megpróbálhatnál vele. Volt önindító felújításom is, mert nem reagált az indításra semmit, de a műszerfal nem sötétedett el, szóval nálad nem biztos, hogy ezzel van a baj. jobban járnál az akksicserével, ha tényleg ezzel van a gond.
Köszönöm az infókat! Azóta megnéztem egy-két DIY videót is, hát úgy tűnik, nemcsak alul, hanem felül is kell bontani, hogy a csavarokhoz hozzáférjek. Bele lehet tenni az 1.8-as, vagy a 2.3-as benzines autóból származó önindítót a 2 literes motorba? Erről tudtok pontosabb infót?
Nekem fomoco-s gyertya van benne. Most azt nem tudom hogy hogyan került bele, mert ha gyári lenne gondolom h mazda logós lenne. Habár 2008ban még nagyon együtt volt a ford meg a mazda. Végülis rendeltem bele ngkt ami lehet h ugyanaz mint a fomocos.
Igen, 2000, ditd CE. Vidékre járnék vele, majd. A hengerfejesség lehet a városi forgalom miatt is, szerintem. Igaz nem általánosítható jelenség. Ez 90-lovas lenne. A 105 lovas az jobb, vagy egál?
Ez 2.0 DiTD lenne? Egy jó barátommal vásároltunk olyat kb 3 éve.
- A rozsda tényleg nagyon eszi ezeket, pedig vmi alvázvédő-szerű cucc is fel van fújva a küszöbre és az ajtók aljára - A fórumok szerint viszonylag gyakori a hengerfej-probléma, a barátom sem úszta meg. Érdemes figyelni az árulkodó jelekre
- Az EGR szelep szarakodott neki többször is, de szinte csak városban van használva az autó - volt 1-2 kontakt hiba előfordult, de csak a stekkereket kellett itt-ott megtisztítani (18 éves a kocsi)
A 2.0 dizellel amúgy elég lomha a kocsi, de mindezek ellenére imádja a cimborám, nagyon megbízhatónak tartja.
Állítólag nincs rohadás az autón. Motorja megbízható?
Azért tamáskodom, mert 250 kilóméterre van tőlem, és nem mennék fél napig hiába, ha nem muszály. Az eladó esküdözik, hogy "hibátlan" a kocsi. Nemigen volt használva.
Karosszéria ami egy 18éves mazdán már átnézendő erősen,doblemezek,tornyok. Egyébként a premacy híresen megbízható hírben áll még ma is.
Olajat tuti eszi már,de a korral jár. Nyelestengely szokott a váltóban rosszalkodni,azt kell megnézni van e hangja alapjáraton,melegen egy kis hajtás után,mert ha a csapágy megfordult már a házban,az baj és általában csak váltócserével orvosolható.
"A becsvágy, a siker hajszolása, a hatalomvágy okozzák a legtöbb bajt az emberi lélekben. Ha aztán ezek a vágyak kielégülnek, az erőszakhoz, hatalmaskodáshoz vezet. Ha meg nem elégülnek ki - nos, az az igazán rossz, hát erről sokat tudnának mondani a különböző ideggyógyintézetek orvosai! Ezek mind tele vannak olyan emberi lényekkel, akik nem tudták
elviselni a középszerűséget, jelentéktelenséget s azt, hogy nem volt semmi befolyásuk a dolgok menetére. Ezért aztán elmenekültek a valóság elől, egyúttal örökre ki is zárva magukat a való életből."
Egy 2000, évjáratú Mazda Premacy 90 Le, autó vásárlásán gondolkodom. Tudtok-e valami segítséget adni hozzá? Mennyire megbízhatóak? Motor, váltó, egyebek. Előre is köszi.
Hinnnye barátom, látom előtört a kultúra. :) :) Bocs, de ilyen kőkeményen megalapozott érvre nem tudok mit mondani. Szívességet teszel a tiltással, köszönöm ! :) :) :)
Bravó! Színt vallasz lassan de biztosan... Ha valaki finoman meg meri jegyezni,hogy nem kéne itt az atyaistent játszanod,mert már kurvára unalmas, ne játszd itt az eszed,meg ne próbálj a marketing fogásaiddal másokat hülyének nézni, Te rögtön leszarozod,letiltod ... Szerintem nyiss magadnak saját értékesítési topicot,itt úgyis tudsz fórumozni,meg hatásvadász marketinges beszélgetni önmagaddal, a többi öt nickeddel továbbra is,de ezt ne csináld,mert nevetségesen gyerekes már.
Sziasztok! Újabb megoldandó kihívást kaptam a sorstól, ehhez kérek szakmai segítséget Tőletek! 2006-os 2.0-s benzines kombi, 5 éve használjuk.
A tünet az, hogy az autó nem indul. Aksi jó, benzinpumpa indul, viszont az önindító nem csinál semmit, nincs kattanás sem. A kulcs elfordításakor a középkonzol elhalványul és ennyi. Egy parkolóban ragadt a párom, elmentünk érte munka után a munkatársammal, az ő kocsijával 3-asban berántottuk, azonnal indult, saját lábán hazajött.
Itthon többször próbálva ugyanazt a semmit produkálja. Mindenki az önindítót mondogatja, nekem is ez a véleményem.
Tirolban vagyunk a téli gasztroszezonon. Itt egy önindító-csere projektet 500-600 €-os áron mérnek...
Mivel már többször láttam szétszedett autót, és olajcsere, gumicsere, apróságcsere nem szokott megfogni, ezért megpróbálkoznék saját magam vele! Aki már csinált ilyet, megtennétek, hogy röviden leírnátok, hol kell nagyon figyelni, mi foghat ki esetleg rajtam, mire számítsak?
Apósom a régi Astrájában 3-4 évente cserélte az önindító szénkefés részét, említette, nézzem meg azt, mielőtt beszerzek egy használtat.
B terv egy bontottat kijuttatni és azt beletenni. Ha valakinek lenne belevaló (nem tudom, hogy az 1.8l-esé vagy a diesel-é passzol-e), egy kolléganőnk jövő hét végén hazaugrik 1-2 napra, Budapesten fel tudná venni, és kihozhatná. Várok ajánlatokat a vintam76@gmail.com -ra!
Röviden ennyi, és előre is kösz a segítő szándékot, információkat! Szép napot mindenkinek!
Nekem most is szépen húz, talán meg jobban is, 230-nál szépen leforogja a 6 ezret ... és ha figyeltél volna meg azt is írtam, hogy mintha érzékenyebb lenne a gázpedál.
Nem értem amúgy ezt az NGK tukmálást. Tudom, hogy kereskedőként neked ebben van az üzlet, de ha nem haragszol, hadd tegyek már a kocsimba olyan gyertyát amilyet én jónak látok.
Nagyfiú vagyok már, el tudom dönteni egyedül is mi a jó nekem vagy a kocsimnak.
Teljesen jó bele az a denso gyertya is,csak mint látod van aki a saját malmát olyan szánalmas módon próbálja tekerni,hogy amit nem tőle vesznek,meg amit nála nem lehet kapni,az mind szar,meg nem jó,a hozzászólásokban is szinte csak neki lehet mindig ,mindenkivel szemben igaza,s ha valaki mer neki szólni,azt nárcisztikusan letiltja . :D
Bár ezt már nem látod ezek szerint,de hű ..megint magam alatt vagyok,mert a néha már szánalmasan sajátos marketing fogásairól híres nagyarc megint letiltott :D
1x nagyon régen 1,8GTI golf ,meggyőzött az egyik alkatrészes ismerős hogy a sima paraszt ngk helyett ami bele való tegyek inkább platina brisk gyertyát mert hogy az milyen jó én meg hallgattam rá ,biztos ért hozzá.
szépen is járt a motor csak éppen kurvára nem ment magas fordulatszámon úgy ahogy kellet volna azt hittem hogy baj van mire a másik szerelő kib..szta a gyertyákat és NGK-t tett bele újra és láss csodát megint forog tiltásig és fekszik a sebesség mutató a nullázó gombra :P
furcsa dolog a gyertya de benzinesnél a folyamat fontos része.
Nekem is valszeg meg a gyári volt benne. Nekem a Mazda bontós haverom vette észre, hogy nagyon rezonál a motor alapjáraton, mivel neki is 2.5 GH van ugyanabból az évjáratból (2008), o javasolta, hogy cseréljem le erre a Denso Iridiumra. Az alapjárat szépen kisimult, nameg talán, mintha fickósabb lenne azóta.
Erre a gyertyára a szerelőm a Mazda Obudában is helyeslően bólogatott, annyira akkor nem lehet szar, nameg 4 ezer/db árért még a hülyének is megéri. :)
Nekem is még valószínűleg gyári van benne. Most 87e van benne. Akkor még ráér sztem 100e-nél. Az itt leírtak szerint gyárilag is NGK ILTR5A-13G gyertya van benne csak mazda logóval. 2008as 2.5es gh ez is.
olcsóbb egyik verzió sem lesz ;) és akkor jönnek majd még a járulékos költségek amikkel most még nem is számoltál turbó,lendkerék+kuplungot én már újat tennék fel ez még +200-300eft.
Nekem az egyik hengert szántotta meg a törött gyűrű. Jelenleg szétbontott állapotban van. Lehet fúrni ezeket az RF5C blokkokat? Létezik túlméretes dugattyú?
alternatív gyertyának megengedi a gyártó a normál gyertyát is ami 3-ad annyiba kerül mint az iridium csak lényegesen gyakrabban kell cserélni.
speciel a focusokban egy ideje kiváltották a régen használt platina gyertyákat sima rézelektródás gyertyával (volt is gondunk mire elmagyaráztuk hogy már ezt kell beletenni)
Köszönöm a választ! Az a problémám, hogy lett 2db törött dugóm az autóban és ezt okozhatja e injektor hiba. Be lettek méretve és ez áll a mérési lapon. Tanácstalan vagyok.
2005-ös autón már 0-100ig van a korrekciós érték ,azt nézd meg abból lehet tudni hogy jó e vagy sem .a próbapadi mérés önmagában szar sem ér mivel nincs hivatalos mérési technológia az RF5-hőz ,sőt az RF7-hez sem azt is szétszedik kecelen mikroszkóppal vizsgálják (tudják hogy mit kell nézni) majd a hibás alkatrészt cserélik és mesterfejjel kalibrálják és adnak új számot mert nem tudod mérni pontosabban az korr4ekciót nem tudják szimulálni a padon ergo szar és pontatlan lesz a mérés ,max akkor tudsz viszonytani ha ugyan olyan számú befecskendezőket hasonlítasz össze ha az egyik 1 a másik 27 akkor fals lesz a hasonlító mérés.
Lenne egy kérdésem hozzáértő szakemberhez, szakemberekhez itt a fórumon. Adott egy 2005-ös évjáratú, 136 lovas dízel motoros Mazda. Mi történhet a motorral, ha kopott injektorokkal üzemeltetik? Az összes injektornak sok a főmennyisége. Mik a tapasztalatok, észrevételek?
A környezeti tényezőkről és hőmérsékletről beszélek,hiszen pont ezért említetted az orosz piacot pl. hogy oda egyel "melegebb" gyertya van előírva gyárilag az európaihoz képest.
Egyébként az egy egységnyi hőértékbeni eltérés az irridium gyertyáknál szinte lényegtelen,mivel az szinte azonos teljesítményre képes -30fokon is meg +50fokon is,a hagyományos elektródájú gyertyáknál már lényegesebb az egy egységnyi hőérték eltérés! Az irridium gyertyánál bármily meglepő lehet jobb választás a normál elektródájú a sima szívó benzinesbe,ha azt a gyártói előírások engedélyezik,mivel oda csak a szervizintervallum kihívások miatt került be az irridium gyertya.
én elfogadom ,de te meg nem tudhatod hogy hosszú távon nem-e eredményez gyújtás minőség romlást esetleg gyújtás problémát idő elött ami miatt mondjuk változtattak rajta ;)
én is igy voltam mikor az MPS volt ,a fasznak vegyünk drága gyári gyertyát ha én tudok Densot amit amit a blueprint ír bele azt jött a meglepődés mikor jöttek a gondok 20ekm után
Teljes mértékben elfogadom,de azt meg te fogadd el,hogy semmi de semmi problémát nem fog jelenteni ha nem az áltad kizárólagosan preferált gyújtógyertyát rakják a motorba,hanem azt,ami a szerviz adatbázisokban elfogadott gyári helyettesítő !
sokáig akarsz még vitatkozni az alvázszámmal dolgozó GYÁRI mazda programmal??? nehéz elfogadni a TÉNYT?
értsd már meg légy szíves hogy ez egy hivatalos gyári mazda program amit a márkaszervizben használnak és ök is ebből dolgoznak NEM AZ ÁLTALÁNOS kezelési könyvből ami nem mindig követi a változtatásokat (sőt soha)
ha idő közben gond volt azzal a gyertyával valamiért az eu-ban akkor azt cserélték a gyári progiban de a könyvek előre le vannak gyártva vagy már átvannak adva a tulajnak ;)
A mazda kézikönyve is a lentebb említett gyári gyertyát írja elő LF és L5 motorokhoz, ezzel kapcsolatban meg az összes adatbázis az 5ös hőértékűt adja be NGK alternatívának. Ennyire nem hiszem hogy tévednek mindenhol,mert egyébként sok esetben az az egy hőérték egységnyi eltérés laikus szemmel nem tűnik soknak,és üzemi körülmények, tényezők között is csak,egyféle professzionális, precizios változtatás az egy hőérték egység eltérésű gyertya választása.
Az összes oldal alternativban, ILTR5A-13G hozza NGK ból.... ezekre a gyári gyertyákra. De ha lentebb olvasod,Oszi katalógusa lehet mást fog csakazért is kiadni :D
Kézikönyv szerint hány km-enként kell cserélni a gyertyát a gh-ban? Milyen a gyári gyertyája? Ahogy olvasom vmilyen NGK. 2.5es GHról lenne szó. Előre is köszi a segítséget!
láttam én is de nem szoktam vitatkozni a gyári katalógussal és inkább annak hiszek ,néha az ugy katalógusok szarnak a világra és majd ök jobban tudják ;) volt már belőle gondom
az amit írtam a belevaló NGK mazda logó nélkül ,ha gyáriban veszed akkor annyi a különbség hogy lesz rajta mazda logó ;)
az ami nem iridium az 2x00ft +áfa gyáriba ,még olcsóbb ha NGK-tól veszed én az iridiumot tenném bele és sokszor elfelejtik hogy a hézagot akkor is ellenőrizni kell idönként és állítani ha igényli.
Tehát mit javasolsz? A szervizben említették, hogy van platina gyertya is, meg iridium is kb. 2x-es áron, de nem 30ezer, hanem 100ezer km-t bír. Jobb a hosszabb élettartamú, vagy inkább gyakrabban cseréljem? A most 122k km-rel vett GH-ban akarok cserélni, mert nem tudom, volt-e benne cserélve. Eléggé szórnak az árak gyártó szerint is, nem az olcsóság a szempont, hanem hogy jó legyen. Olyan tippet kérek, ami bevált, köszi előre is!
Most cseréltem a gyertyákat DENSO Iridium ITV16-osokra, 14 ezer volt a 4 db. Alapjáraton sokkal egyenletesebben jár a motor, a gázpedál is mintha érzékenyebb lenne ... de lehet csak placebo.
És hogy az én gondommal is előálljak: FL-es GH-nál hogyan állítható az ablakmosó fúvóka? Kb. a szélvédő aljától egy araszra spriccel álló helyzetben. Maceráltam tűvel, de nem olyan a fúvóka, mint az eddig megszokott.
Én mindenképpen egy akkusnál kezdenék (a szervizbe menet). Valamikor a 2004-es EVO2-mben még lámpát is cseréltek, mert nem működött az állítómotor. Az új lámpa pont ugyanúgy nem volt jó. Aztán egyszer egyik pillanatról a másikra megdöglött a 2 éves Panasonic akku. Csere után a lámpa is megjavult. Nem mondom, h nálad is az a baj, de az akkusok tesztere 1 perc alatt mindent elmond az akkuról és akkor legalább egy hibaforrást kizártál.
Ha elmész egy akkushoz, az a kütyüjével 1 perc alatt megteszteli az akkut és megmondja, hogy jó-e.
Amikor az előző dízelemben szarakodott az önindító, két helyen is megnézettem, egyik helyen sem akartak rám tukmálni egy új akkut. A 6. pontodhoz: én patikai sebbenzint használok elektronika pucolásához, mert az visszamaradó víz nélkül szárad. Az alkohol már csak max 70%-os a patikában.
check engine magában soha sincs ,ha valami miatt nem tud beavatkozni a DSC vagy az ESP rendszer mert a motor is kellene hozzá de az nem működik megfelelően akkor azokat egyből tiltja és azt jelzi.
az előbb is írtam,már minden összefügg mindennel és 1-ik következik a másikból.
A kiolvasás ötlete tőlem sem áll távol, csak gondoltam amíg eljön a hétfő és kinyit a szerviz, megkérdezem. Hátha járt már így valaki és leírja, nála mi volt a gond.
Ja amikor egy ilyen gubancos hibával beállítasz a szarvizbe mindenki elkezdi kaparni a fejét, hogy mi is a gebaszt. És elekezdik felsorolni a kompjuterizált alkatrészek sorát csilliókért, de lehet hogy fingjuk sincs hogy mi a hiba, Majda te pénzedért végigkíséletezik az összes hibalehetőséget, holott elsőre tudták, hogy melyik kábel a hibás.
Nosztalgia: Magyarországra én hoztam be az második Mazda626 Comprex dizelt. Eljött az idő a vezérműszíj cseréjére amit a gép a műszerfalon kijelzett. Megtörtént a csere, de a jelzést nem tudták kiiktatni. A dolog elvégzésére egy partner jónevű társaságot ajánlottak protekcióva. Odavittem a gépet szagolgatták de érdemi dolog nem történt. Majd megláttam, hogy az egyik szerlő egy csípőfogóval kíván a múszerfal alá bemászni. Na itt szabadult el a pokol!
Nem részletezem, de nem tudták, hogy a műszerfalon van egy RESET nyilás és gomb.
Oké kösz! De mivel nem az enyém a gép csak mint kéretlen " telefonos segítség" próbálok a káposztalében kotorászni, hogy vajh én mit tennék ebben a szituban.
1 amit már írtam akkumulátor kapacitás ellenőrzés egy voltmérővel
2 az akkumulátor saruk ellenőrzése kivirágzás tekintetében
3 megtissztítás alaposan ugyanígy a - kábel bekötési pontja!
4 a két levett kábel 1 percig tartó közösítése ( hátha kiüti a memóriát )
5 ha ez nem jön össze akkor az összes biztositék egyenkénti ellenörzése és a kések tisztítása
6 ugyanez a fogadó táblán lehetőleg nem agresszív szerrel, tehát denaturált szesz és nem WD.
Ha mindez nem hoz valami értékelhető eredményt, akkor Bank és szagszervíz. :D
A dologhoz amúgy még amatőr szinten is nagyon sok infó hiányzik. Hol alszik a gép a használati időn kívül hetekig? Nem járt e mostanában nagyon nagy sáros területen? Stb.?
azt hogy valamelyik "rendszer" nem működik és mivel nem tud beavatkozni ilyenkor akkor hozzácsapja a csúszós autó ikont is mert azt a rendszert is tiltja.
nekem 1x egy hibás ,zárlatos féklámpa izzóra jelzett ,de még vagy 1000dolog miatt jelezhet.
ahogy már írták csak a kiolvasásból fogod megtudni az okát.
Ha ilyen ritkán használod, lehet hogy egy külső rátőltés is kondiba hozná az aksit. Három négy biztosíték nem szokott egyszerre kinyúlni, véleményem szerint. De mérni kell mindenkép.
bárcsak igazad lenne ,de ilyen idős autóknál már bármi lehet ,nekem sapi csere megoldotta ,húgom 6-osában még küzdünk a problémával és egyik sem lett gázosítva.
első körben cserélj hűtősapkát ,második körben ha a sapka csere nem segít de a fűtőradiátor ki és bemenő csöve közel egyforma meleg akkor lehet hogy valamelyik kis motor hányt be vagy az utastér hőm. érzékelő
esetleg még a fűtőradiátor is lehet ludas ,de ilyenkor nem is kering át rajta megfelelően a hűtővíz és ilyenkor a visszatérő cső lényegesen hidegebb lesz.
van egy kis gondom. Az utastér fűtésem nem túl acélos. A termosztátot már megnéztem (ODB-n keresztül, és stabil 89-92 fok között van a vízhőfok)
Esetleg van valakinek tippje, hogy mi lehet a gond? Tavaly volt gázosítás, ott megbontották a csövezést, hogy a reduktor kapjon egy kis meleget. Az lehet gond? pl. levegős lett etc? vagy a vezérlés része romolhatott el?
az első pár 1000km-folyamatosan figyelném a szintet ,mindegy milyen autó utána kb lehet tudni hogy mennyi figyelmet igényel és lehet hogy elég ránézni 2-3 esetleg 5ekm-ként bár inkább minden 2.tankolásnál megnézném akkor is.
Irigykedem a heti mosásodra, én csak havonta szoktam, igaz akkor az OMV alvázmosásos-waxos programmal, de addigra nagyon koszos szegényke. Ilyenkor minden reggel ez a sónedves, szutykos út erősen szennyezi, 2-3 alkalom és mintha soha nem lett volna mosva. De már lassan jön a tavasz:)
Simán lehet, szinte minden diskurzusban a kritikusan kevés olaj miatt ostorozzák ezt a motort, szerencsére semmi rossz tapasztalatom nincs, de azért legalább 2 hetente ránézek a szintre, az ördög nem alszik, meg majdnem 1 percbe kerül az egész, szerintem megéri:)
Napi 60 km megy bele a munkábajáráshoz, viszont havonta 1 hetet az asszony 1.6 xsara II. Cupeját használom, hogy ne álljon folyamatosan, mert ő most 2 kis gyerkőccel itthon van. Egyébként mindkettő gép a ház alatt van elszállásolva fűtött garázsban, úgyhogy nincs rossz helyük! Tojás viszont nincs a pedál alatt, 120 az utazója, meg heti kétszer azért el van lépve hazafele rendesebben. A titok, hogy hidegen soha nem bántom és szerintem ezt meghálálja!
Sziasztok! Nekem is 2.3 benyás, 2005-ös a Mazdám, pontosan 4.4 liter olaj megy a motorba. 3 éve van meg, Castrol 5w30 titaniumot használok, 10ezer km alatt 1,5 deci fogy belőle, kimondottan lendületes használat mellett, szerintem ez elég baráti! 127ezerel vettem, most 174ezer van benne, eddig gond nélkül, bár nem akarom elkiabálni!
Én se kívánom senkinek. Ezzel a 2,3 assal az a baj, hogy a főtengelyre rábasztak egy kurva nagy fogaskereket ami a kiegyenlítő művet hajtja amit a karterba tettek be és kb 1,5 liternyi helyet foglal el. Azt elfelejtik közölni, hogy a motornak KRESZ üzemeltetés esetén is kb. 3 liter olaj kell ! Ha véletlen odalépsz neki egy előzésnél 0 lesz az olajszint! És itt áll be a gebaszt mert a fordulatszám szerint felkapja az olajat ami nem tud " időre" visszafolyni. A 140 lónak kell az abrak, nem csak benzinben.
Kb. így jártam a 2,3 al csak nem kilfelden hanem szép magyar hazában, A blokk oldalán jött ki a hajtókar --- motor kuka--- csere motor 2000-cm3 Angliából ------- nem dőlöngéltem a röhögéstől!
nehogy azt hidd ,majd ha kiveszed a dobbetétet akkor lesz meglepődés ,és nem árt a padlót sem megnézni én nem láttam rozsdát és mégis ki kellet vágni a padlólemezből mindkét oldalról 20x30cm.
szépen megkell csinálni mindent rajta és nem lesz gond.
Van hibája, rohad a hátsó sárvédő, de teljesen cserélve lesz minden. Az egyik oldala is kissé karcolt, plusz valami az első futóműben is zörög valami. Minden rendbe lesz rakva amíg megjön a rendszám.