Kérdésem lenne: Volvo s60 2.4D /2006 kiegészítő fűtés van benne .Működése rendben van, viszont iszonyatosan zajos lett(talán csapágy -kávédaráló hangja van) Valaki esetleg tudna rá megoldást?
Amennyiben javítható ,alkatrészt illetve hozzá értő szerelőt tudnátok ajánlani -Kecskemét környéke ,de persze máshol is elérhető távolságon belül. Javítás költsége anyaggal együtt? ill.-mennyi idő alatt javítható
Üdv. Egy cimborámtól kaptam egy webasto st2000 fűtést. Kicsike műhelyemet szertném fűteni vele de eléggé szét van barmokba a köteg. Töltöttem le hozzá leírást,de nekem kínai. Esetleg valaki tudna segíteni a kályha csatlakozójának lánkiosztásában. Mit hová kössek hogy elinduljon. Felvettem a kapcsolatot egy szakemberrel, de csak azt a választ kaptam hogy a neten fenn van. Legutóbb amikor a kocsiba tettem be, akkor is sok kaptam itt, hátha most is. Egy telefonszamot is elfogadok ha úgy van. Mellékelek képeket a káoszról. Köszönöm előre is a segítő hozzászólásokat. További szép napot mindenkinek
Üdv !Tudnál segiteni,hogy ki programozta fel ?Esetlegesen elérhetőség ?Nekem is van egy xc 90-em nem régen és én is szeretném felprogramoztatni.Köszi Attila
Tönkrement a T90-es távirányítóm egy gyárilag beszerelt rendszer részeként. A távirányítón csak a Webasto felirat van. A kérdésem az lenne, hogy tudna-e valaki esetleg nekem működőképes távirányítót eladni?
Ezen túlmenően a számítógép izzítási hibát jelez 2-3 számítógépes indítási kísérletet követően, és letiltja. Hidegben indulásnál - már amikor a hibakód törölve van - megpróbál beindulni a kályha, dízeles füst jön belőle és hangos, "ciccegő" hangot ad ki. Ha valaki tud, ajánljon nekem szakit (adott esetben önmagát) Budapesten, és írjon pár sort arról hogy előreláthatóan mit kell csinálni vele és mennyiért.
A fűtés Thermo Top C 2006-os, az autó: Lancia Phedra (peugeot 807, Citroen C8), azt aljára van szerelve a fűtés.
Előre is köszönöm a segítséget!
Ha valaki közvetlenül ajánlattal keresne meg, az email címem: veres.sandor.mate kukac gmail.com
12v adtam neki a üzemanyag pumpa kattog, nagy nehezen beindult a webasto iszonyatosan füstölt majd kb 2percután leállt ! megfog halni az üzemanyag pumpa ?
Próbáld meg az üzapumpát megtáplálni 12V-ról (kattognia kellene vagyis pumpálni), ha nem kattog akkor akár 20V körüli feszültséggel is próbálkozhatsz (csak rövid időre kell hozzáérinteni -kb. fél másodperc-).
Sziasztok egy kis sietség kellene van egy webasto Termo top z/c kályhám a gondom az hogy maga a kályha elindul keringeti a vizet de nem gyullad be a kályha az üzemanyag pumpa sem kattog mi lehet a gond ? Előre is köszönöm a segítséget
Múltkor írtam, hogy a kályhám megáll 60 fok körül kiszellőztetés nélkül. A héten kicseréltem a hőfokszenzort és azóta hibátlan. Plusz azelőtt még azt csinálta, hogy leállás után a keringtető ment tovább, de a fűtőventilátort leállította és nem is indult el újra a kályha a víz hűlésekor. Most úgy megy, mint ahogy elő van írva. Minden hibátlan. :)
Szerintem ha a hangnem ami válaszként megy a kérdésekre nem lenne olyan kioktató hangnemű és azon kívül használható (segítő) infók is lennének benne akkor teljesen más lehetne a fórum hangneme.
Meg lehet nézni a hasonló tartalmú külföldi fórumokat, ott segítenek a kérdezőnek ahogy tudnak.
A helyesírási szabályok be nem tartását ne is említsem (személyemet pl. irritálja mert úgy érzem mint ha kis hülyének néznének pedig elektroműszerész a szakmám és mellette elvégeztem egy levelező Villamosmérnöki fősulit).
A fika megint edes volt a vegen, igy csak arra reagalnek: tovabbra se ertem, hogy miert gondolod a tulso vegen levo valakirol (jelen esetben rolam), hogy nincs felelossegvallalasa. Pl. kettonk kozul ha valakit el lehet itt erni, az en vagyok, mert nekem publikus az emailcimem, ellentetben veled.
A link egy vidam proba volt a nyusziknak (latom ugrottak reszben), de azert ezzel altalanosan valakit megbelyegezni az nalam kimeriti a pa*as*tsag fogalmat.
Olyan edes volt ez a forum regebben is, amikor egyik emberke beleveszett itt valakibe, es utana kiderult hogy ki o (valami kisebb webastos felisten), utana boszen kert elnezest a forumos oslako :P
Nu, maradok read only. Tovabbi jo szorakozast, es munkafelvetelt. A pugos ellenalasrol szolo infot koszonom.
leírtad a lényeget.....nem lehet tudni ki mihez ért....aki itt kérdez mondjuk laikus,de ő azért elhobbizna otthon és beszerelné....én meg próbálnék segíteni,de kiderül h azt sem tudja megállípítani h melyik vízcső hová megy.....na ilyenkor mi lenne a teendő?
csak azért,mert volt rá példám...segítettem....elmondtam mi merre...sőt telefonon beszéltem az emberrel aki közben elvileg a motorterében fetrengett.....és érdekes mód nem jött össze......bekötötte a kiegynelitőtartály alsó csövébe a kályhát.ami persze a motortér másik oldalán volt.és utána én voltam a rossz....
nagyon sok embernek segítettem és segítek itt és más fórumokon is....de van egy határ amit meg kell húznom.
elmondanám h aki eddig jött h diagoljam le a kályháját azoktól még soha egy fillért nem kértem el....pedig megtehetném,mert én nem kínai vacakkal hekkelek.....sőt anyagot is sokszor adok ingyen olyannak aki normálisan nyitja ki azt a bizonyos ajtót....tegnap pl olyan srácnak adtam üzemanyagcsövet aki otthon építette be a bmw-jébe a fűtését...és még egy csokit sem kértem érte.
szóval senki ne várja azt el h itt majd megmondom mit hová kivel és hogyan kösse be a fűtését....egyrészt ennek a tudása nekem is pénzbe kerül,aminek a licenszét évente meg kell újítanom másrészt meg ismervén a sok buktatót próbálok azzal segíteni h ne szopás legyen abból ha valaki melegedni szeretne.
a pugosra meg visszatérve....függ a ventillátor állapotától h mekkora kell...az előírt 0.9 ohm helyet 1.2-2 ohmig bármi lehet....és ha mondjuk berak egy kínai szar ellenállást ami szépen felforrósodva elkezdi kicsöpögtetni magából a jó minőségű ragasztóját és ezután megszűnik a hőleadó felülethez a kontaktja és szépen elkezd izzani....ha mondjuk rossz helyre rakja a delikvens ezt az ellenállást akkor abból tud baj lenni.
szóval én inkább onnan közelíteném meg h van felelősségvállalás a világon....a magad fajta az aki mond vmit az usernek...aztán az vagy releváns vagy sem de ha hiba van akkor emeled fel a kezedet h te nem vagy felelős semmiért....
En pont azert nem szolok, mert nem osztom az eszt.
En csak nezek itt, es csak kapkodom a fejem azon, hogy jon valaki segitsegert, es altalaban olyan segitseget kap, amivel sokra nem megy. Ha valaki probalkozik, akkor pedig jon a szivatasa, vagy fikazasa (mintha valami ilyesmit latnek most is). Soha nem lehet tudni, hogy a tulso vegen milyen muszaki affinitassal bir valaki.
En is kertem segitseget itt anno, nem segitett senki, megoldottam magam. Vettem gyari webasto doksit, webasto gyari cuccokat kintrol (mivel amikor itt kerdeztem, hogy hol lehet venni, senki nem segitett forrassal), tipusismeretem volt, megcsinaltam magamnak. Az egesz egy regi dog kazannal kezdodott (ami az en elektronikai tudasom szerint inkabb faeknek neveznek), amit kvazi ajandekba kaptam, es koszoni, azota is szepen mukodik.
En nem vagyok allofutes beszerelo, nem szoktam beepiteni masnak (csak magamnak, ha felgyujtom a sajat kocsimat akkor az en bajom), de javitok oscsotany kazanokat, jellemzoen gombokert (amihez ertek, es oda/vissza ismerem oket). Forumosoknak is javitottam, mivel "elbujtam" a nickem moge, megtalaltak (emailnek hivjak a csodat).
Ha az elobbi pugos valaszod relevans lett volna, megirhattad volna a rossz ellenallas erteket, ill. belinkelhetted volna a rendes pugos doksit, nem csak utaltal volna ra, hogy rossz. (amit en penzert vettem webasto doksit azt odaadtam a megfelelo forumban a megfelelo embereknek ingyen, felhivva a figyelmet a hibakra - en igy szoktam segiteni)
ez nem hiszti...csak tudnám h ilyenkor neked miért megy az észosztás és olyankor amikor kérdeznek vmit akkor meg kussolsz....na ez miért van???,
megmondom,mert te is a fotelból osztod az észt....azért,mert pár autóba beszereltél ezt azt ki tudja milyen minőségben azt hiszed te vki vagy.én is a mai napig tanulok ezt sem szégyenlem!
gondolom nálad nem jelennek meg azzal h vki szarul beépítette és lehúzta anyagilag a delikvenst és még mindíg hideg van az autóban....nálunk megjelennek......és szoktunk segíteni bármi hihetetlen....
te is elbújsz a nick-ed mögé és onnan osztod az észt...míg engem bárki bármikor megtalál....szóval ez inkább részedről hiszti,mert attól tartasz h nem megy hozzád munka....gondolom nem ok nélkül.pont az ilyenektől óvom azokat akik szeretnének beszereltetni fűtést....mi fizetünk azért h élvezzük a gyártók támogatását és így tudunk minőségi munkát kiadni a kezünkből,a magadfajta meg elkezdi a beszerelést aztán vagy lesz belőle vmi vagy nem....
ez a beépítés annak aki ért hozzá nem nagy ügy...aki meg nem ért hozzá annak nagy ügy....és itt kezdődnek a különbségek.miattam még nem kellett kidobni hybrid akkucsomagot meg v10-es diesel motort....meg kábelköteget cserélni autóban....meg az alpok tetejére felvinni 10 liter üzemanyagot mivel elfolyt a teljes tank....
Nem erdekel ez tipus, de kivancsi voltam a hiszti miatt, hogy mennyire bonyi. Tampontnak valoszinuleg hasznalhatoak ezek.
Gyari rajzokkal szoktam szerelni olyan tipusokat (mmint gyartoi kapcsolasi rajzokkal, nem webastos beepitesire gondolok) , amit eleg jol ismerek, az ott levo eredeti webasto doksi segg igy nezett ki (itt nincs is fent), ott is voltak hibak (pl. benzincsonel felcsereltek a nyomo es visszafolyo agat - aki ismeri a tipust az tudja, hogy nem igy van).
Szeretem itt a hisztit mindig, tok jol szorakozom :) A forum masik nagyagyuja is jellemzoen mindig sir, hogy tele van meloval, de altalaban azert raer eszt osztani :P Kivancsi voltam, hogy ki ugrik majd ra a linkre egy kis eszosztasra. Ot vartam, csalodtam benne ;)
van itt pár megjegyzésem a dolog margójára.....ez az az oldal ahol elég sok doksinak az oldalai össze vannak cserélve....amiket én anno néztem belőle(kb. 20-25 autóét) abból a felel hibás volt....nem a komplett dokumentáció van összekeverve másikkal hanem egyes oldalai csak ill. tételei....
a másik...ezek szerint veled ellentétben én ismerem az adott pug típust.....elmondanám h 3 féle ventillátorral szerelték őket....és ehhez 3 féle klíma is dukál....az h a kapcsolófelület ugyanaz ne tévesszen meg.a 3 féléből csak az egyikre jó az ellenállás,de a leirásban nem jó ohmikus érték szerepel....a másik kettő meg ipcu igényű....annak meglelted a leirását???? gondolom nem,mert a webastónak sincs hozzá....
és elmondanám a végén....ha megmutatnám a rendes eredeti webasto irodalmat akkor néznél h mennyivel több minden és mennyivel részletesebben szerepel benne mint pl ezen az oldalon....
de mindenki úgy farigcsál ahogy jónak érzi...szabad ország szabad döntésekkel és a döntések hozadékával.... :)
Nagyon jól hangzik.Honnan tudom meg milyen a kályha, valahova rá van írva? Alánéztem meg a motortérből is próbáltam, de nem látok a füstcsövén kívül semmit belőle .Olyan jól eldugták.
Sziasztok, gondolkodom egy állófűtés beszerelésében 2010 A6 2.0 crtdi-be. Hol, milyen áron lehetne hozzájutni egy szetthez, kb milyen árban mozog egy szakszerű beépítés? Ajánlottak egy 2010 4.2 A8 ból, de még megnézik, h jó-e, és utána mondanak árat.Köszi aki tudsegíteni
azért,mert a francia tervező ott szivat ahol tud....de mint írtam megvan rá a ciclizált megoldás csak merőben más mint a többi autónál szokott lenni.mondjuk egyes japán és az alfák nagy része is ilyen.... :)
Egy kis segítségre lenne szükségem,Volvo xc 90 -s ü-nkre fel lett rakva az állófűtés szoftvere .Működött is vagy 6-8 alkalommal használtam is.Most azt produkálja ,hogy egyáltalán nem megy még az autó indulása után sem .A kályha pont 2 éve lett benne cserélve. Gondolom hogy ennyi idő alatt az nem szarik be.Még annyi amikor utoljára próbáltam indítani akkor elindult aztán hallottam valami kattogó hangot az üzemanyagtank felől ami szerintem előtte nem volt aztán leállt és azóta sem indul el. ötlet ??
Némi infó után kutatok. Benzines 307-esbe szeretnék motor előmelegítőt betenni. Nem rossz a fűtése még így a nagy minuszokban sem, de a kicsi lányomnak a legjobbat szeretném télen is :). Megoldható ez? Valaki tudna benne segíteni?
A mágnesezhetőségnél a hideg a haverunk, inkább a meleg a gond (Curie hőmérséklet), inkább a tömítések szoktak felkeményedni, illetve a munkahengerek falára kicsapódó parafin réteg képes úgy megfogni egy ilyen pumpát, hogy az egy 100%-os kitöltési tényezőjű vezérlőjelre sem moccan meg. Nálam konkrétan ez történt, ráadtam fixen a 12V-ot, az meg meg sem moccant.
Viszont kiszereltem, kis denaturált szeszt átkeringtettem rajta, illetve kontakt tisztító olajat, utána szépen megjavult, reggel szép diszkrét klattyanásokkal jelezte a szivattyú, hogy hatásos volt a terápia, egyből elindult a fűtés, csodálatos. Kíváncsi vagyok, hogy a nagyobb hidegekben milyen lesz az eredmény, ha gond van jelentkezem, minden esetre a köszönöm a segítséget.
Az gyertyát valószínűleg az elektronika ölte meg, amit vettem omegacuccost abba is halott volt. Rárakva egy D5WZ-re az elektronikát tapasztaltam, hogy túl nagy az áramfelvétele izzításkor (biztos nem 8 V effektív értéket állít elő a pwm-el, még nem szedtem szét de 2 héten belül meglesz -a részleteket közlöm majd-).
a pesszimizmus meg megalapozott....hidd el.kisebb az eber,de alapvetően csak 2 féle pózban beépíthető...míg a c-s webo akármilyenben.....szó szerint.egyedül a vizes kör légtelenítése szab határt.a szabályzás meg ennél is tökéáletes ha elég gyorsan fordul meg benne a víz és nem nyitott a vízköre.amit leírtál vmi hibára utal.ha diaggal megnéznéd lehet az ntc-je már nem tökéletes.
amíg egy c-s kályhát minél többször használsz annál többet megy,és itt állóra gondolok nem kiegre,addig sajnos az eber üzemóra növelésével elkezd elvérezni.kezdem....a befuvóventije rendszeresen csapágyas lesz,vagy elfogy a keféje....ez sajnos annyira mindennapos h egész jó ára van egy ventinek bontottan.ha nem kerámiagyertyás akkor 1 max 2 szezon után cserés....ha lángszitás akkor dettó.....én kipróbáltam egy c-s webastot és egy d5ws kályhát egyszerre használni....egy házat fűtöttem vele....párhuzamosan voltak kötve....webo csak átnézve....az eberben új kefék és új hagyományos gyertya új szitával....karácsony előtt már gyertya cserés volt a szitával és március elején már a ventije is megállt.a webasto megy a mai napig....ez már az 5. szezonja...mellette van még másik kettő is beépítve.és a három c-sből egyben sceréltem eddig befuvót és egyben izzítót...nem nevezném rossznak annak tudatában h 3x110nm-t fűtenek...
a segítség meg....mi nem szoktunk szétfaragni semmit sem,mert azt nem adhatjuk vissza ügyfélnek.ergo pl az eber panelt nem kezdte még egyikünk sem ezért megismerni.az opel d3wz kályha csak autón keresztül tech2-vel vagy op-commal érhető el...sem az edith-et sem a régebbi eber diagot nem fogadja...sajnos.és én ugyan opelezek,de nem szoktam ebereket javítani. :)
gondolom ha te valamivel eltökölsz napokat,heteket és esetleg invesztálsz is bele néminemüt akkor feltételezem h nem szívesen osztod meg mindenkivel a tudásodat...és ha nincs meg a másik félben ugyanaz a szaktudás akkor sajnos az álltalad feltárt ifnóhalmaz is részben vagy inkább sehogy sem fog érvényesülni.
az sem zavarna ha ebből szeretnél megélni....legalább lenne még egy olyan ember akit érdekel is a dolog és nem csak a pénzt vadássza.nekem sem ez a fő csapásirányom...de igyekszem minél jobban megérteni és pont ezért nem szeretnék mindenféle kályhával foglalkozni.megtanultam mindet,de nekem elég a vizes 12voltos webasto szekció.
A 3 csavar letört (5-ös menetet fúrtam bele :D). Az elektronika tökéletes állapotban van (nincs beázás). Az üzapumpa nincs leragadva. A 4 vezetékből egy madzag a testre és tökéletesen működik. Viszont Eber kontra Webasto téren lenne egy-két meglátásom. A Webasto halkabb mit az Eber viszont nem szabályoz olyan szépen. Az Eber gyönyörűen szabályzott visszafelé amint elérte a hőmérsékletet 3200W kontra 1600W) viszont a Webwsto leginkább lekapcsolt és a hőmérséklet csökkenésével újra bekapcsolt (izzít, játszikázik majd kis füstpamacs keretében elindul) . Az Eber méretileg kisebb mint a Webasto. Ízlések és pofonok. Nekem az Eber szimpatikusabb ha nem gond a hang (autóba), ha lakókocsiba vagy egyéb fűtendő környezetbe k ellene használni ahol zavaró lehet a hang akkor jobb a Webasto. Lajikusként, nem hozzáértőként ez a véleményem. Nagyon sok itt a fórumon a pesszimista válasz ami nem tetszik ( ezzel ez lesz a baj, azzal az lesz a baj ). Nem akarok ebből megélni (elektroműszerész-villamosmérnök vagyok) csak saját magamnak akartam megoldani a problémát amit sikerült is és itt sajnos segítő infókat nem igazán kaptam (a Google azért segített). Próbáltam a magyar helyesírás szabályai szerint kommentelni.
autósbolt....csak vigyázz,mert az autós 5 lábú relékből 2 féle lábkiosztású létezik...ha nem értesz hozzá akkor keress egy villamosságist.az ki tudja cserélni aljzattal együtt akár.
nagy vonalakban...teljesen más szoftver,másik keringető valamint álltalában a kipufogócső átdolgozás is kell....és persze kell látni hogyan is van beépítve a kályha,mert ha nem megfelelően akkor azt is javítani kell.
a gyárit kicsit lehet csak feljebb tornászni...5.5-ig....szoftveresen.nem kell ac-t cserélni.viszont van mód a c-s kályhából 6.5-7kw-ot kipréselni úgy h nem megy a tartósság rovására,de ennek feltételei vannak.én a 3.0 feletti motoroknál mind így építem be,mert ott már kevés lenne hidegben(skandinávia) az 5-5.2 kw.
leirom megint pedig régebben már párszor megtettem.....az ac-dban lévő acél dugattyú anyaga hidegben nehezebben mágneseződik....ergo ha a kisebb kitöltési tényezővel meghajtott dp30 helyére rakod be akkor minél hidegebb van annál előbb előjön ez a probléma.egy darabig próbálja a vezérlő kompenzálni,de vannak határai a lehetőségeinek is.
Induláskor néztem, hogy milyen feszültség jut a szivattyúra. Az impulzusok szépen jönnek, a szivattyú meg nem mozdul. Egy kis idő után el kezd dolgozni. Már végignyomtam két telet a cuccal, eddig nem volt gond.
ez nem lerakodás.....simán nem a kályha szoftveréhez passzoló ac van felrakva...ha járatod a motort és utána azért indul,mert a fesz emelkedésével változik a korrekciós tábla is....szóval hidd el csak a dp30 ac vagy a dp2-es ac-hez való panel a megoldás.
Nem tudom a részleteket, utána járok. Az a jelenség, hogy ha totál hideg a motortér, akkor nehezen kezd el kattogni, pedig folyamatosan megkapja az impulzusokat, viszont egy kis idő után szépen beindul, de az már késő, letilt a kályha. Ha kicsit járatom a motort, akkor gond nélkül el kezd ketyegni.
Ha van mód, akkor takarítanám, vélhetően egy réteg parafin kicsapódott a munkahenger oldalára, az gátolja a mozgást. Nem tudom, mi oldja, petróleum, vagy valami más? Ha az sem segít, akkor csere.
Valami hasonló. BMW-ből kiszerelt, átalakított fűtés, teljesen jól megy, csak -5 fok alatt nehezen mozdul meg a közepe, amúgy meg szépen muzsikál. Elképzelhető, hogy valamilyen lerakodás van benne, érdemes petróleummal átmosni? Vagy valamilyen más szerrel?
Másodszor úgy tűnik a Webasto Thermo Top C 5kW-os üzemanyag szivattyúm döglődik, nagy hidegben nehezen kezd adagolni. Van valamilyen trükk, amivel esetleg ki lehet takarítani, vagy érdemes újat beszerelni? Esetleg kompatibilis típusok vannak?
nem feltétlen....a kályhára menő 2 vízcsövet össze kell kötni egy egyszerű toldóval és az autó megy tovább.a kályha gond nélkül kiépíthető....az más dolog h jókora szopás kiszedni a kályhát. :)
olyannal csináltasd aki érti is a webasto-t és nem csak a pénzt látja benne.ha még nem döglött meg a panelod teljesen és raksz bele új gyertyát akkor a szarakodó panel azt a gyertyát elég hamar ki fogja végezni.....és ez nem egy olcsó alakatrész....
autón keresztül nem fogod tudni érdemben diagolni sajnos...csak a saját webasto diagra hallgat a kályha.
rossz az izzítógyrtyád és valszeg megette már a kályha panelját is.....ha ezek orvosolva vannak és utána az autóból is törlöd a hibát akkor fog működni.
a motormenedzsment indítja és abban nem lehet blokkolni.
sztem inkább csak simán elromlott a szokásos mazda módon a kályha és ezért nem használja addig az autó amíg meg nincs csinálva....szóval ha azt szeretnéd h ne fagyjon meg a feneked akkor mielőbb csináltasd meg a kályhát. :)
annyit megér.....a 3 db csavart óvatosan szedd ki ami a kályhát a lemezhez fogatja.mind bele van rohadva.....wd40....kalapálás...melegítés....ezek kombinációja és kijönnek azért. :)
mivel az autó hasa alatt vannak ezek és semmi nem védi őket ezért nagyrészük beázott a panelnál....ha ott mégsem akkor garantálom h a lángtérbe már jutott a pocsojákból és ugya oldalán fekve a kályhából nem tud kifolyni a víz...ergo induláskor a vízben izzított a gyertya...a többit a fantáziádra bízom...kerámia gyertyáról beszélünk.
és 2002 után már nagyrészük can bus rendszerű sajnos.alkatrésznek bontani megéri a 10e ftot....
ezek kefés motoros szivattyúk...és eddig már sokat mentek.ha raksz bele új keféket akkor állófűtésnél sokáig elmennek.anélkül sajnos szopás szokott lenni szinte mind.
Mi a gond a keringetővel ? Hangtalan, gyári Opel beépítés (Omega 2.5). Vevő lennék több ilyen dologra (D3WZ - 3 K, keringető - 4K). Ha vannak neked ilyesmik akkor szívesen átveszem.
autón keresztül érdemben nem lehet diagolni...a bmw diag nem jól kezeli a kályhát.csak webasto diaggal lehet érdemben szóra bírni ahhoz meg ki kell szerelni sajnos.
Üdvözlet mindenkinek. Olyan kérdésem lenne hogy van egy webasto thermo top z/c-d típusú állófűtésem egy BMW 320d e46 ba és hibakód kiolvasása hogyan tud megtörténni . Az autóba kell belépni. Baranyában van valaki aki tud segíteni ebbe? Köszönet előre is
Ertem szoval el lehet cseszni is az egészet. Nem kötöttem be orát még de gondolom kell adjon egy jelet a kalyhának a szivatyunak meg a klimának is hogy a ventilátor fütse az utasteret. Vagy esetleg segitenél?😂
Nem feltétlen a CAN-buszosra gondoltam mert az kemény falat lenne ( lehet nem is éri meg olyan diagot csinálni mert ezek a fűtések OEM tartozékok az autóban és nagy valószínűséggel nem is tiltanak le. Ha-meg valami meghalna benne akkor azt lehet cserélni . A probléma az autó által keltett rezgésekből adódik (legalább is az enyémbe).
Buszosként arra gondoltam ami a C Vectrába volt és korábban mutattam. Nem hinném, hogy CAN-buszon kommunikálna mert ahhoz az össz 4 vezeték kevés lenne. Szerintem a 4 vezetékből 2 db a táp vezeték, 1 az üza. pumpa és 1 a kommunikációé ( K-Line ). Ha nem így van akkor jó lenne ha megosztaná velem a tutit (csak így tudom elképzelni de lehet máshogy van). Ha nem lesz érdeklődő rá akkor úgyis belenézek a lelki világába :D
Az Opel kisegítő D3WZ (álló lesz szivattyúval és távirányítóval) fűtésem vezérlőpanelje ilyen lett :
Mielőtt bárki megszólná a kitöltő anyagot : semleges szilikon :D .
Két szarvashibát is felfedeztem az áramkörön.
Ezért is keresnék még halott áramköröket, meg azért is mert van egy D5WZ fűtésem csak sajnos buszos rendszerű a vezérlője és nem érné meg átalakítani (gondolom). Ilyen vezérlője van, hátha valakinek ilyenre lenne szüksége ( Kb. 2003-as C Vectra ) :
Sziasztok . Elinditottam ma a kalyhámat a seat MB alhambran 2002 es ventilátort cseréltem a kályhàba meg gyertyát kabelekkel is baj volt . De beolvasta a diag. Elindul de pàr perc ès leál. A diag azt irja hogy "heater over temp"n
em müködik a szivatyum elöl a gyàri az lehet a baja?
Keresnék hibás vezérlőket Eber-hez. Első körben az ovális belső csatis érdekelne (nem a szögletes D3W). Lehetőleg több vezetékest ami nem buszrendszeren dolgozik.
a kályhának saját kipufja van és nincs belekötve az autóéba....vagy elviszed egy állófűtéseshez h nézze meg van-e benne és ha van mi is az vagy elmész a volvóhoz ugyanezért...
alapvetően 2 vízcsövet kellene keresned ami eltér a szokásos metódustól.....és lemegy valahová a doblemezbe vagy az első lökhárító felé...vékony 19mm-es belső átmérőjű csövek.
Hideg reggelen indítás után a kipufogón füstöl fehéren, de akkor az mástól van gondolom.
Esetleg motortérben keressek valamit valahol? A fülemre nem hagyatkoznék, az extra halk japán benzines után nekem a nagy kopogós dízel mindent elnyom...
üdv.reggel amikor hideg van(fagypont körül) akkor szépen beindítod és ezután kb 2 perc elteltével kell hallanod h elindul a kályha...jellegzetes az autótól eltérő hangja van.....esetleg füstöl a kocsi alja valahol a tüzfaltól előre eső részen....
1999-es volvo V70 2.5 tdi autóhoz (első széria, nem a kerekített kettes) érdeklődnék állófűtés ügyben. Elvileg nincs benne, gyakorlatilag azt vettem észre, hogy -5 foknál indulva is pár kilométer alatt elég jól felmelegszik. Kérdésem, hogy ez kiegészítő fűtés lehet, ha igen, át lehet-e alakítani állóra vagy milyen verziók vannak?
Az autó egyébként magyarországon ivanicsnál vásárolt, végig ott szervizelt.
Egy kérdés ha a kályhát (DW50 az újabbik panelos) nem órával hanem a T60-as távval indítom akkor van időhatár? mert erre vonatkozólag nem találtam infót, vagy elsiklottam felette.
Szeasz kösz az elérhetőséget jelentkezni fogok és persze nem akarom egyik napról a másikra megoldani ezt a dolgot csak sorba mint a malomba, amikor tudsz fogadni.
Ha tudsz benne segíteni az ünnepek után januárban (ha nem érsz rá egyeztettni a két ünnep között)megkeresnélek telefonon és megbeszélnénk a részleteket.
azért nem foglalkoznak vele,mert számukra sok vele a meló és kicsi a pénz.....amennyi idő alatt ezt megoldanák neked addig pont beépítenek egy komplett levegős állófűtést mondjuk egy teherautóba...és azon kicsit nagyobb a hasznuk.....
70/5935073.....ezen emberi időben elérsz......viszont hozzám sem fogsz tudni máról holnapra beesni.....jóelőre egyeztessük le a dolgot majd.
Köszönöm az információt sokmindent megtudtam amit azelőrt nem tudtam. Én már érdeklődtem vagyis írtam e-mailt egy ezzel foglalkozó céggel de már a válaszra nem méltattak. Talán ha adnál egy elérhetőséget,ha visszautazok Magyarországra,(amúgy Dunaújvárosban dolgozom) úgy tudnánk kommunikálni ha esetleg elvállalnád ennek az autónak a diagnosztizálását. Üdv
eber d5wz kiegnel a gyertyarol semmit nem lehet kideriteni csak diaggal vagy azzal sem? lett egy tartalaek kalyham vezerlohibas, tuti benne a keramia gyertya es a lanngkosar is:)donornak o lesz 6 ezerert:)
üdv.abban sajnos nem álló hanem kiegészítő fűtés van csak......át lehet alakítani állóra,de mivel can bus rendszerű a kályha vezérlőpanelja ezért kicsit furmányosabb,de megoldható.
mielőtt átalakíttatod előtte feltétlen diagnosztizáljátok le és ezt olyan emberrel tedd aki érti is a webasto diagnosztikát!autón keresztül vag-comal nem fogod érdemben tudni diagolni.
ez ezért fontos,mert ha az izzítógyertyád már kezd elhalni,és kiegkályhánál szinte garantálható h már halodik,akkor ennek esetleges cseréjével még sokáig üzemelni fog hibamentesen.viszont ha elkezdte már a halodó gyertya a kályha panelját is megenni akkor annak javítása is szükséges lehet.attól hogy most még működik lehet utolsó fázisában lévő halálozás.....mindezt csak azért tanácsolom,hogy ne fuss abba bele mint sokan amikor átalakítatják a kályhájukat kiegről állóra és átalakítás után nem sokkal megint lehet menni javíttatni....
aki meg elkezd románozni az olyan ember is.....van jópár ukrán,szlovák sőt bulgár ügyfelem is....egy fehér magyar is lehet utolsó pondró és egy roma is lehet gerinces ember....amíg nekem szimpatikus addig szóba állok bárkivel....és ez nem pénz kérdése....szóval keres bátran ebszerelőt,telefonban úgy is kideríted hamar h milyen habitusú. :)
Először is boldog karácsonyt kívánok mindenkinek,sikerekben gazdag és egy sokkal jobb évet mint az idei volt. Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok hogy egy hónappal ezelőtt vásároltam egy T5 Caravelle-t Németországból amiben Webasto állofűtés van és nagyon jól is működik, hallani lehet amikor leállítom a motort hogy szépen az állofűtés is elvégezte a dolgát és lassan az is leáll. Ám mivelhogy én ErdélyBen lakom,és nagyon hidegek vannak errefelé (jelenleg is -15 van) szeretném ha az állofűtést be lehetne kapcsolni távirányítóval mondjuk a házbol vagy bárhonnan ahol tartózkodom, és ahogy tudom a motornak is jot tenne mert így megszűnne a hideg indítás. Tippeket várok vagy valami olyan szerelő műhely tel.Sz.ahol nem hülye románozással kezdik és jól lehúznak hanem tisztességes és barátságos megfizethető arat ajánlanak. Előre is kosz a segitsegeket
Sziasztok! Az mekkora probléma ha nem várom meg az állófűtés végét és ráindítok a motorra? 5perc lett volna még hátra,de muszály volt mennem. ++Kellemes ünnepeket mindenkinek++
Ac belevegősödött, vagy a kettő közül valamelyik fúvóka eldugul. Borzasztó egyszerű szerkezet ha fél percre beindul más gondja nem lehet. Illetve kényes a kipufogóra leginkább azt szereti ha nincs rajta! Be lehet hangolni kipufogóval is de macerás.
A gyertya volt a hiba, a merci kályhában. Az enyémben a levegőjáratba beledagadt a tömítés és nem kapott elég levegőt. Mindkettő szétszerel- tisztítás és új tömítésekkel, gyertyával összerakva tökéleten megy.
Köszönöm a telefonos tanácsot, keress, ha valamiben tudok, majd segítek Én is!
A kályha segédfűtésként funkcionál programozás hiányában. Ergo hideg a motor, bekapcsol majd 2p múlva lekapcsol,pedig a hőfok nem változik, bent is hideg van még. A forró,de normál mennyiségű füst addig megvan s lekapcsolás után még ki is szellőzteti magát.
a keringetőt úgy tudod a legegyszerűbben lepróbálni h amikor hideg a motor akkor beindítod a motor...és ekkor elindítod a kályhát is...ha ekkor végig fűt amíg eléri a 80 fokos vizet akkor a kályha keringetője a rossz,mert ilyenkor a motor vízpumpája teszi ezt meg.
menj már át a pug fórumba....ott páran kitalálták a tutit.....állófűtés téren....aztán hogy hogynem nálam minden hónapban van 5-10 olyan 807,ulisse,c8 amiben behal a digitklíma vezérlő...és ez a tuti okosságtól ami sajnos terjed.....meg a mazda csoportban is.....ott speciel a kályha panelját sikerül leokézniuk.....ebből is van heti 1-2......és mindez a tutira hozzáértő otthon fotelból okoskodók miatt van.....és csak a pug helyrehozatala40-50e ft....és onnan lehet megcsinálni rendesen.....a mazda csekély 80ba szokott fájni,mert jó szar kiszerelni a kályhát.
az miért baj ha leírom h diagolás nélkül lutri???
megveszi az user,mert az eladó szerint mükszik...aztán mégsem...az eladó meg széttárja a kezét.....gari nuku.....na ilyenkor mi van?kifizeted helyette a lóvét???
és nem hozzám kell hozni diagolni.....vigye hozzád ha ennyire nagy a jóindulatod.te biztos tudsz és akarsz is segíteni velem ellentétben!
és ez az érdekes hangnem elgondolkoztató....én idehaza is elboldogulok anélkül h bárkit meg kellene károsítanom....sőt mielőtt felmerülne akit kell azt európai szemmel nézve is igen jól megfizetem......mert ki tudom termelni becsületes munkával!nekem nem kellett a sógorokhoz mennem azért h tudjak boldogulni.....
a segítség meg elég kétélű dolog....te itt elbújsz a nick-ed mögé.....osztod az észt...aztán ha kár lesz belőle akkor elkussolsz és se kép se hang(nekem 20 éve ugyanaz a számom és nem tervezem megváltoztatni,már ha érted...)....mert mindig ezt csinálja a hozzád hasonló nagyszájú.sajnos....én nem tudhatom mennyire ért bármihez is a delikvens...akin látom h megfelelő affinitással rendelkezik annak segítek...sőt adok szakmai támogatást h be tudja építeni a fűtését....sőt adok hozzá segédanyagot is!de ehhez meg kell h győzzön.....az amit te leírtál az emberkének az csak félig igaz a bekötésre....ha a digit nincs feltanítva az állófűtés fogadására akkor nem fog így elindulni.....és van ilyen a fósvágen ag-nál....
és végül.....minden megtanulható amit ember tervezett és készített......csak akarni kell,de te attól h valahogy,mert ugye nem látjuk a munka minőségét!!!,beszereltél egy fűtést attól még igen messze vagy h releváns infókat szolgáltass.mi is hibázunk,mert emberek vagyunk,de olyankor helyt állok és nem teszek fel semmilyen kérdést.szóval várlak egy beszélgetésre....de mint a jópár hozzád hasonló okos sztem nálad sem lesz ebből semmi.illetve van aki egyszer csak megjelenik,mert nem tudja másként megoldani hatékonyan a problémáját....és olyankor jön a "nem úgy gondoltam" kezdetű beszélgetés.....és én ezeknek is segítek.....mert engem a szüleim arra neveltek h segíts másnak,mert azt adja vissza az élet amit te felé adsz.....na szóval: Kellemes Ünnepeket!
Azt hittem egy fórum arra van hogy segítsen az egyik a másiknak... Érdekes más helyen senki nem olt le senkit azért ha valamit saját maga akar csinálni, hanem segítenek neki, mégha fogalma sincs az egészről
Ne haragudj, marhaság. Nem reklámozta magát, viszont az is igaz hogy ha rossz tanácsot ad, vagy szakszerűtlenül szereli valaki akkor azért k anyáznak.
Hidd el bele lehet fáradni az ingyen tanácsadásba a sok potyaleső kontár után. Nem mindenkire vonatkozik, de látható arányban vannak. Vendéglőben sem adunk tanácsot a séfnek :-)
de egyre inkább kezd az az érzésem lenni h hagyom a francba aztán fizesse mindenki a tanulópénzt ti meg oltogassátok egymást aztán amikor zsebbenyúlós a dolog akkor lehet egymáshoz becsöngetni.
Nekem már eljött ez a pillanat ...
Nem is értelek...
Lentebb már ezt kitárgyaltuk párszor ,de te csak azért is ...belefutsz többször ...
Az én kocsimba meleg van, én raktam be az egészet segítség nélkül úgy hogy előtte azt se tudtam fával vagy szénnel fűt...
A másik hogy nem olyan helyen élek ahol elérhető egy egyszerű diagolas (persze 24eFT ért lehetséges csak a diag) és nincs időm 600kmt menni azért hogy otthon csináltassam, és mivel eddig minden sikerült ezért számítok arra hogy ezután is fog. A nagy segítség nyújtásrol meg ne is beszéljünk mikor nemrég csóri gyereknek arra volt szüksége hogy tudja hova kell azt a 3 kábelt kötni a belső keringetésnek.... Gondolom ez fejből ment volna neked 2perc alatt de csak annyit írtál neki hogy vigye el szakemberhez, ergo kérdezze meg tőled tud e valakit aki jopenzert bekötni. Legalább nekem futotta arra hogy küldtem neki egy bekötési rajzot, ami gondolom neked a polcon tornyosul. Na ez nagy segítség volt.
De hidd el ha egyszer időm lesz a következő tél előtt elviszem hozzád karbantartásra és ha kell belemondom az egészet az arcodba... Persze csak miután kész van mert a magyarokat ismerve ha előbb mondom több kárt csinálnál vele mint hasznot...
Másodszor pedig ahogy leirtad eléggé úgy hangzik hogy mindenki vegye meg több százezerert az eredeti diagot, mert ugye sokszor írtad hogy diag nélkül nem szabad venni használt kályhát. Vagy ilyenkor szól neked valaki hogy gyere el 300km-t egy diag miatt mert kályha vásárlás van és te ugrasz is? Mert nem mindenkinek van pénze új kályhaszettre meg atombiztos diagra...
Köszönöm! Fentről nézve nem sok minden látszik belőle :) ami fix, hogy a kipufogó megvan :D gibbonpitti - szerintem már te több ilyennel találkoztál, hozzá lehet férni a csőhöz? :)
A legegyszerűbben talán úgy, hogy ha hozzá férsz a kályha kimenő vízcsövéhez (nem a szivattyúra menő) begyújtod és ha az égés megindulását követő 1-2 percen belül nincs intenzív melegedés a csövön akkor tuti nem kering a vized. Az hogy ez a szivattyú vagy a levegősség hibája az már csak a vízrendszer bontásával állapítható meg, vagy ha van radiátorlégtelenítő csapod akkor álló helyzetben (kályha ne menjen, de az autó motorja járjon) próbálj légteleníteni. ha nem levegős vagy nincs csapod akkor meg kell bontanod a vízkört célszerűen a kályhánál és megnézni szállít e a szivattyú. Az hogy zúg az nem elég mivel ezek mágneskuplungos szivattúk javarészt, szóval attól hogy a motor forog még nem biztos hogy a szivattyú is.
ha már gúnyolódunk.....egyrészt azért nem támogatom ezt az otthon diagolunkokosságot,mert egyrészt nagyon nehéz megfelelően értelmezni a kapott adatokat és most nem arra gondolok h kiírja:Fault.....az megy mindenkinek!másrészt meg tele van egy elég nagy fiókom elkúrt ttc panelokkal......amiket a magadfajta okosok basztak el maguknak az igazán profi kínai diagjaikkal aztán meg nekem sírnak h miért nem lehet életet lehelni a vezérlőbe....pedig csak egy hibatörlés eszközöltek....
és mielőtt elkezdenéd h munkát tarhálok......elég sokat diagolok utcára úgy h nem kérek érte pénzt....próbálok segíteni a magadfajtának,de egyre inkább kezd az az érzésem lenni h hagyom a francba aztán fizesse mindenki a tanulópénzt ti meg oltogassátok egymást aztán amikor zsebbenyúlós a dolog akkor lehet egymáshoz becsöngetni.
szóval ahelyett h kóstolgatsz inkább gondolkozz,mert sajnos itt az interneten könnyű név és arc nélkül ostobaságokat írni és ezekért nem szokás felelősséget vállalni!!!!
amit én leírok annak van gyakorlati,sok-sok gyakorlati,tapasztalata és vállalom érte a felelősséget.van amikor hibázok vagy nem vagyok egy adott dologban biztos,de akkor nem erőltetem.
és a legfontosabb:lehet okoskodni,de ilyenkor fel kell tenni a kérdést h kinek az autójában van meleg......
Ja, hogy csak próbálkozol. Úgy írtad, mintha tudnál valami konkrétat. Az Eberspacher nem igazán fog webasto programmal szóba állni. Az eddigi eberspacher programok meg ezzel a csatolóval.
Meg annyit kerdeznek, hogy ha tt-c-hez kerek t100htm-et fog-e minden funkcio menni a taviranyiton? Leginkabb a szelloztetes/futes funkciok kozotti taviranyitos atvaltasa lenne fontos.
Nem mondom, hogy olcsó de ha azt veszem, hogy mennyit bír akkor mégis.
Átvitt értelemben gondoltam, mivel ez végzi a lényegi munkát. Igaz ott van még az égéstér venti is. A szivattyútól eltekintek a PCB megbízhatóságáról meg nincs ismeretem.
Akkor ha letudta a mostani munkáját lehet következő tél előtt megérdemli a generált.
Mint már korábban írtam várjuk meg a végeredményt. Amúgy az áramkör teljesen korrekt leszámítva a csatlakozó forrású táskát. Sajnos a gépeknél ahol rezgés, rezonancia van ott előbb-utóbb ez bekövetkezik.
Pl a netről leszedhető Webasto diag programmal (Google egyből kidobja), ahogy írta autó diag kábel +4 vezeték, program, bekötési rajz a neten, haveromnak gond nélkül megy, vagy megveszed 15eFt az ebay-en kmpl. CD-vel
Gondoltam, hogy a most még üzemelő TT C kályhámhoz körbenézek, hogy milyen alkatrészek állnak még rendelkezésre. 2003-as gépben van és azt olvasom mindenhol, hogy izzitó/lángőr ehhez már nincs, csakis a komplett égéstérrel együtt lehet cserélni. Ez valóban így van? Tehát ha várhatóan letérdel akkor a javításhoz a komplett égéstér cseréje az újfajta gyertyával együtt elengedhetetlen lesz?
javítok panelt én is...hidd el tudom mi kiért és hogyan van bennük.....de sajnos annyi a konstrukciós hiba,az akkori kor technologiájából adódóan,hogy sokszort nem lehet tartósan javítani csak elodázod néhány 10 esetleg 100 üzemórával az elkerülhetetlent.
Szakmunka vagy nem egyenlőre csak szétszedtem és orvosoltam a hibát. Sajna csak 2 hetente érek rá hétvégén ilyen dolgokkal foglalkozni. Nem ebbe az állapotba lesz beépítve. Majd a kész állapotról is rakok fel képeket.
Én MEGJAVÍTANI akarom az egységet, nem cserélni ! Jó ha az ember tudja mi van benne, mi mit csinál ( kapcsolási rajzom is van hozzá :D ).
Remélem nem ez lesz az utolsó amit helyre állítok és nem úgy hogy cserélek komplett elektronikát. A tömítésgarnitúrára visszatérve : van tömítésgyártással foglalkozó cég akik minta alapján legyártják ( gondolom nem 7000Ft lesz egy garnitúra ).
új, benzines s-crossba szeretnék állófűtést tavasszal vagy nyáron, akkor talán már lesz hely a szakiknál. Milyen cuccot érdemes venni, ha szeretném a kocsit sokáig megtartani? Az árakkal tisztába vagyok, de azért ne legyen 350e-től több.
igazi szakmunka......ha ez omegában van akkor én félnék h be fog ázni......
a kazánt meg illik szétszedni.....és ha a 7e ft-os tömítésgarnitúra a sok akkor gondolj arra h most összerakod és lehet hobbyzhatsz majd pár hét múlva megint.
Először is kérdeznék olyant aki járatos benne. Van egy Opel D3WZ fűtésem ami rakoncátlankodott, elektronika hiba volt a fő ok (lentebb) amit szerintem orvosoltam. Indokolná-e a teljes szétszerelés (kazán) tisztítás a megbízható üzemhez ?
Nem feltétlen akarnék 7000Ft körüli összeget kiadni a tömítésekért feleslegesen. Ebbe nincs párologtató a gyertya körül.
Még nincs diagnosztikám (úton van kb. 1200Ft-ért) de azért szét szedtem az elektronikát mert gyanús volt. Valamennyit értek az elektronikához :D . A hiba a csatlakozóval volt ami az érzékelőkkel és a gyertyával csatlakozik és a panelra van ráforrasztva. Sajnos a forrasztások megrepedeztek és kontakt-hibák voltak. Átforrasztás után jó lett! Korábban olvastam, hogy az Eber-ek több hiba után le is tilthatnak. Na ez nem az a fajta (egy gyárilag beépített készüléknél el is várhatjuk, hogy ne tiltson le) hála istennek. Kb. 1 óra alatt szedtem szét az elektronikát. Kép:
Hibák amik voltak: izzítás nem volt elég jó (6V körül kapott a 8V helyett) és az egyik hőérzékelő a csatlakozó enyhe mozgatására nyitott lett és letiltott az egység.
A víz kering a kályhán keresztül? Ami jelenséget leírsz arra utal hogy vagy rossz a keringető vagy belevegősödött és nem tudja keringetni a vizet! Ergo túlmelegszik.
Arra vonatkozóan lenne tipped, hogy ha normálisan elindul, nem rendellenes a füst mennyisége, akkor miért kapcsol ki 2 perc után? Mondom, még szépen ki is szellőzteti magát, de a kocsiban hideg van, a vizet pedig nem fűtötte fel. S80-ban van keringető szivattyú a vízhez? Lehet nem megy el a víz, és ezért melegszik túl s lekapcsolja magát? Vagy más tipp? Laikusként nem sokat tudok sajna róluk, de mégis be szeretném lőni az irányt, meg ha kb sejtésem van a hiba okáról, akkor a javíttatási árat is. Köszönöm!
Az más rendszerű kályha. A nagyobb kályhák egyébként úgy működnek. Üzemanyag porlasztás, szikragyújtás és optikai érzékelés. De azok gyújtanak is egyből és pár másodperc alatt teljes teljesítménnyel mennek.
az amit érzékelsz a keringetőnél normális....a P jelű szoftver tudja ezt......megvan az oka ennek is.
viszont nem tudom h te mivel méred a víz hőfokát.....ha a kályhán keresztül akkor ott hiba van,mert 80 foknál el kellene aludnia......ha meg az autó vízhőfokmérőjén keresztül akkor arra ne adj.....sokat csalnak főleg a modern dieseleké.
meg fogja a panelt is gyilkolni....mindig megteszi.....nem fogom most kifejti miért,de hidd el meg fog történni. :)
ez a megy ameddig megy hozzáállás a végén sokba szokott kerülni.....sztem ne hagyd elhanyagolódni a kályhádat.
felállíthatsz bármilyen teóriát,de mivel nem érted h mik az összefüggések és mi minek a következménye ezért kicsi az esélye h ráhibázol.vagy elfogadod amit mondok,mert én tudom h mi az alap gond,vagy mész a magad útján annak minden hozamával.
Ja, értem és köszönöm! Ismerkedek a dolgok miértjeivel. :) Nem csak meg akarom javítani, hanem ki akarom ismerni.
/Karcher ipari (vegyi mentesítő) mosókkal volt már dolgom, azokban optikailag ellenőrzi az égést. Érdekes, hogy ezekbe nem raktak hasonlót. Igaz, hogy ott porlaszt és szikra gyújtja a gázolajat./
Hát az elég lassú reakció lenne. Gondolj csak bele, járó motornál megy a kályha, de valamiért megáll. A hőfok emelkedni fog, de a kályha nem ég. Az üzemanyagot meg csak locsolja befelé. Az izzítógyertya meg ott van az égéstérben, ha megy a kályha, akkor a gyertya meleg. Ilyenkor megváltozik a hideg állapothoz képest az ellenállása. Ezt figyeli a vezérlő. Ha bealszik a kályha, lehűl pillanatok alatt a gyertya, megváltozik az ellenállása és tudja a vezérlő, hogy bealudt.
Arra mondjuk nem gondoltam, hogy a gyertyán keresztül tudná érzékelni az égést. Ez csak az én elméletem, hogy a hőfok érzékelőn keresztül úgy tudná érzékelni az égést, hogy ha egységnyi idő alatt nem emelkedik x fokkal az alu-öntvény hőmérséklete, akkor az a vezérlő úgy gondolja, hogy nem indult el az égés, vagy rendellenesen és kikapcs. Korábban mondjuk azt nem írtam le, hogy ha menet közben, mikor a hűtővíz 50-60˙C körül volt és úgy indítottam el a kályhát minden esetben gond nélkül elindult. 2-3 perc alatt felmelegítette a vizet 90˙C-ra, amit a motor önmagában csak 10-15 perc múlva tett volna meg. Nem tudom mikor állna le a kályha magától én figyelem és 90˙C-t ha eléri lekapcsolom.
Nahát. Nekem is így szakaszosan megy a keringtető. Csodálkoztam is először, hogy ennek nem folyamatosan kellene mennie? Hiszen az eddigieknél folyamatosan ment.
Az égés tényét az izzítógyertya figyeli, nem pedig a vízhőfokért felelős szenzor. Hogyan is tudná?
Érdekes, ez a nem kikapcsolás 80˙C-nál, mert a hőmérsékletet biztosan érzékeli. Ezt onnan tudom biztosan, hogy amíg hideg a víz addig csak 1-1 másodpercig működteti a keringetőt, aztán ha magasabb a hőfok akkor 2-3 másodperc a működtetési idő, majd 4-5 sec és ha eléri a 85-90˙C-ot ott már folyamatosan működteti. A kérdés csak az, hogy hány foktól kell folyamatos keringetésnek lennie normál esetben. Elképzelhető, hogy az enyém alacsonyabb hőmérsékletet érzékelés és így érthető, hogy minden "késve" történik meg. Nem tudom, de gondolom az égés tényét is ez a hőszenzor állapítja meg és ha ez így van, és a szenzor "elfáradt" akkor garantálható, hogy soha nem fogy normálisan működni a kályha, bármit is cserélek ki.
Mi öli meg a panelt? Ha a venti, vagy ha valamelyik szivattyú nem zárlatos (nem az), akkor csak az izzítógyertya tudná. Ezek közül közvetlen kapcsolatba az égéstérrel csak az izzítógyertya van, ha az el nem olvad (ami nem fog bekövetkezni), akkor nem tud zárlatos lenni, maximum szakadt lehet, ami meg ugye olyan mintha nem is lenne, tehát valószínűsítem, hogy az sem tenné tönkre. Lehet, hogy igazad van, de nem tudom mi tudná kinyírni. Nem vagyok műszerész, de a legtöbb elektromos hibát amivel találkoztam, azt pára, víz, oxidáció, túlterhelés, zárlat, erős vibráció, illetve magas hőmérséklet, vagy ezek kombinációja okozta.
Köszönöm a segítséged! Ha már lényegében mindent cserélni kell benne, akkor végül is menjen így ahogyan van, amíg teljesen ki nem fekszik. Mennyibe szokott kerülni egy komplett lángcső és gyertya páros?
ez a nem áll le 80 foknál több összetevős szokott lenni......nem fogod tudni otthon javítani.....
a párnát meg ne külön cseréld hanem kompletten a lángcsövet és vele az izzítógyertyát is.ha élő adatban néznéd akkor lehetne látni már h kezd meghalni a gyertyád.....a rossz párologtató mindig tönkreteszi a gyertyát is.
Sziasztok! 2004-es volvo S80-am motorsegítő fűtése mostanában nem az igazi. A következőket tapasztalom:
Indíáts után rendesen leindul a fűtés, két perc után már tűz forró a füst, amit tol (talán régen ez csak kézmeleg volt végig). Füst mennyisége a normális, viszont azt nem tudom, hogy régen is adta-e bizonyos időközönkénti erőltetett pumpa hangot jól hallaható módon. 2 perc után leáll, kiszellőzteti magát és ennyi.
Viszont a kocsiban továbbra is hideg van, a hőfok mutatója jó ha eléri az első vonalat...
A vezérlő panelon van egy hőmérséklet érzékelő, ha nem áll le 80˙C-nál olyankor az haldoklik? A párologtató párna, vagy a komplett égőkosár cseréjét javaslod?
Tegnap volt időm szétkapni a szerintem szükséges mértékig. Az izzítógyertya közvetlen környékén volt némi koksz, ami lezárhatott néhány 7-8 furatot, amin a levegő beáramlik. Az izzítógyertya 3,5-4 másodperc alatt sárgára izzik. Az üzemanyag fúvókát vizuálisan nem tudtam megvizsgálni, mert az a kör alakú fémszálas párna eltakarja és ahogy néztem csak vágással bontható (bár lehet, hogy van rá trükk, de én nem erőltettem), a 0,1 bar-os belefújt levegő könnyen áthalad rajta. A gyertyát kivettem, a kokszot kivakartam, az egész égőkosarat EGR tisztítóval átmostam, szárítottam, gázmelegítővel átmelegítettem, hogy nem maradjon benne semmi lobbanékony cucc. Ventilátor könnyedén, simán pörög nem is nagyon zaklattam. Mindent összeraktam, indítottam, tökéletes indulás 5perc működés (víz: 75-78˙C), majd fehér füst, üzemanyag leáll, szellőztet, venti leáll, 10-15 másodpercig csend, magától újraindult minden megy szépen tovább 90˙C-ig, 90-nél kikapcsoltam. Kiálltam a műhelyből pihentettem 1,5 órát, hogy minden lehűljön. Indítom, indul megy 2-3 percig, nem is igazán melegít (kipufogója épp langyos) és leáll. Kihúzgáltam az összes egység elektromos csatlakozóját, a főkábelt is megnéztem nincs oxidáció sehol. Mindent visszarakok, indítok gyönyörűen melegít 90˙C-ig ott lekapcsolom. Tegnap óta háromszor indult időzítve és mindig rendben működött, kíváncsi leszek mikor hülyül meg újra. Egyébként nem kellene ennek legkésőbb 90˙C környékén lekapcsolni? (Thermo top Z/C - D)
Képet megpróbálok feltölteni, hogy milyen volt az égőkosár belülről. A gyertyát még a kép előtt kiszedtem.
Szerbusz...igényt tartanék rá okvetlen! Esetleg egy pár darabot postán nem adnál fel nekem? Ha nem akkor majd elugrok érte amikor jó lesz neked!! Egy elérhetőséget adhatnál! Köszönöm előre is!!
Hááát, itt van egy zsákkal, de kommunikáció egyikkel sem volt. Gyanítom, hogy ezeknek nem egyszerű a javítása. Ha eljössz érte dél-Budára, akkor választhatsz. De csak januárban. Ja, és a csatlakozóikat levágtam.
Sziasztok! Az autómban Webasto Thermotop Z/C D kályha van. Mostanában olyat játszik, hogy nem minden indítás alkalmával hajlandó normálisan beindulni. Elindulni elindul, szellőztet, elindítja a vízszivattyút, üzemanyagszivattyú adagol, olyan mintha be is indulna, de eléggé harmatosan, aztán leáll, szellőztet, elégetlen gázolajszagot ereget (nem füstöl fehéren, csak érezni az autó közelében) kis ideig működteti a vízszivattyút, aztán minden elhallgat. Amikor megpróbálom újra elindítani, van hogy első próbálkozásra be is indul, de van amikor csak másodikra. Olykor napokon át tökéletesen működik, ahogyan kell. Ma reggel mondjuk olyat csinált, hogy beindult, de olyan volt, mintha csak 50%-on működne, délután viszont megint minden rendben volt. Nem hiszem, hogy lényeges, de Webasto 1530 (új)programóra indítja, és egy Gibbinpitti-től vásárolt új Bosch vízszivattyú keringet. Gondolom, hogy szétbontásos hibafeltárás lesz a célravezető, de előtte inkább megérdeklődöm szerintetek mi okozhatja a rendellenes működést. Előre is köszönöm a segítségeteket!
Opel Vectra C 3.0V6 Diesel állófűtésben szeretnék segítséget kérni, Eberspacher D5W S kályha van az autóban, szerelők megállapították, hogy az elektronika rossz. Nem találunk sehol ilyen egységet, ha meg igen, akkor horror áron adják. Van itt valaki aki tudna ebben segíteni?
Sziasztok. Segitsegre lenne szügségem seat alhambra 2002 böl a rasegitöfütést àt szeretném alakitani àllofütésre ha tudna valaki segiteni a bekötéséhez. Most jelen pillanatban nem lássa a diag a kályhámat lehet be van halva de még nem mértük ki mi lehet a baj.
Segítséget kérnék 2005 éj voyager illetve webasto t80 kályhához (aminek a távirányítója nincs meg) köttetni szeretnék egy gsm modult http://www.seasoft.hu/gsm/gepjarmu/mobilheat-1.php, Debrecen környékén kihez lehetne elvinni?
Van egy Webasto Thermo Top S kályhám. Új még sosem volt használva. A bekötés lenne a probléma szerintem,kap tápot a programóra bekapcsolja a szivattyú működik és mégsem gyújt, a kérdésem az lenne hogy a programóra melletti kötegben van egy barna és egy lila szál,annak mi lenne a szerepe?
Gondolom nem javítható. Panel csere? Van egy kieg panelem max rádobom azt egy utánfutás kiegészítéssel aztán hadd menjen egyenlőre. A ventilátort meg indítom a fűtéssel együtt.
Van egy dw50 kályhám, ami minusz foknál nem akar gyújtani.Amíg nincsen nagy hideg, vagy hideg ködös idő, addig gond nélkül működik. Gondoltam cserélek izzítót, párologtató párnát, tömítést. Tudna ebben valaki segíteni cikkszámokkal? Én ezeket találtam:
Érdekes jelenség van nálam. Megy a kályha, jár a motor, felfűti a vizet, majd amikor a kályha leáll nem szellőztet ki. Megáll és kész. Keringtető megy csak. A fűtőmotort is lekapcsolja. Ezt onnan vettem észre, hogy motor leállítás után nem megy a ventilátor. A leálláskor pedig a kályha szívőcsövén fehér füst jön ki. Ha kézzel leállítom a kályhát, akkor szépen kiszellőztet és leáll. Még azt fogom megpróbálni, hogy motor járatás nélkül melegítem fel a vizet, bár nem tudom mennyire fog menni, mert elég nagy a blokk. Múltkor már próbáltam, lekapcsolt kis fokozatba, de 10 perc után még nem kapcsolt le.
D5W-Z kályhám manapság rendellenesen viselkedik. Ehhez kérek segítséget Tőletek!
A jelenség: reggelente (indulásához való körülmények adottak) elindul, erős kékes-szürkés füst (mintha a gyertyaszűrő rossz lenne, pedig nemrég cserélve lett) a kipufogó környékén gázolaj szivárgás, adagolószivattyú kattog és mire felfejlődene teljes teljesítményre általában leáll, vagy még előbb is néha. Kiszellőztet, majd mintha mi sem történt volna újra elindul és teljesen, amíg fel nem fűti a motort tökéletesen megy, majd levált kisebb fokozatra, végül teljes motorhőfok elérése után rendben le is áll. Utána is ha kell rásegít a motorra, minden rendben megy.
Érdekes... számomra...
VCDS-olvasás után 01409-hibakód és 00668-hibakód a hivatkozása. (tudom ez nem gyári olvasója, de hátha segít Nektek)
Folytatva gondolatmenetet 2 helyről vezérelve egyszer mint állófűtés ha pedig beindult a motor akkor kiegészítő fűtésként üzemel tovább. Hogy ez technikailag megoldható-e?
szeretném megkérdezni tudja -e valaki hogy egy Seat Alhambra gyári kiegészitő fűtését át lehet-e alakitani állófűtéssé (távirányitással, programóra stb)?
mivel diagoltátok, mert ha autón keresztül akkor nagy valószínűséggel fals a hiba.....
van rajta keringető,mert messze van a motortól a kályha és ha maga a keringető rossz akkor az nem javítható.....
venni meg ahol tudsz ott lehet.....25ért már kapni bontottat....de én előtte azért webasto diaggal is megnézném,mert könnyel felesleges kiadásba verheted magad és ha veszel mondjuk egy keringetőt feleslegesen akkor azt nem biztos h az eladó visszaveszi.
Sziasztok! Ismét kérdezek, Volvo XC90, D5 (2009) állófűtéssel kapcsolatban. Szoftver rákerült az autóra, első próbára szépen felfűtötte az autót. Nagy zajjal állt le, és azóta többet nem indul be. Bekapcsolás után halk kattogás, mint egy kazán gyújtófeje, de a fűtés nem indul el, és a szoftver is kikapcsolt állapotba áll vissza. Milyen irányból kellene megközelítenem a problémát?
ha kiegből csinálták és a sima webastos sémát követték akkor egyből indul a venti.sajnos....ahogy én csinálom azzal úgy indul mint az állóknál....40 fokos víznél.
a C meg elvileg állót jelent......de adjak olyan matricát? nem jelent semmit sajnos.viszont ha tényleg álló és ez a tünet akkor sajnos halott a panelod.
Új vagyok még a fórumon . Szeretném ha segítenétek. Van egy Webasto TTC állófűtésem a kocsiban. Indításkor azonnal indítja a kocsi fűtőventillátorát, de a fűtés nem indul . Nem csinál semmit . Csendben van. Szerintetek mi baja lehet? Előre is köszönöm a segítségeteket .
1999-es seat alhambrához keresek megbízható "kályha" szerelőt budapesten és vonzás körzetében.
Múltkor valami fórumon olvastam egy Vecsési szakiról de nem találom a cikket. Röviden annyi, hogy most vettem, nem értek hozzá, és nem működik. Típusát nem tudom, de hétvégén majd aláfekszem és megnézem mi van rá írva. Ha valaki tud, és mer ajánlani valakit azt megköszönöm.
Továbbra is kommunikációs hibát mondandak, egyszerűen nem tudták életre kelteni, szétszedték kitisztitották, megprobálták több mindennel, specs webasto diaggal nem, szerinted van értelme tovább meni Fanó úr felé, vagy kutassam bontott alkatrészért az internetet?!
Fanó Zoli.....ért hozzá.....de lehet h elküld,mert teli van ő is melóval....és mivel főként buszokat meg teherautókat csinál nem biznisz neki az ilyen javítás.de próba szerencse....
Holnap, hozom el.Ki lett szerelve az autóból, aztán rákérdezem , hogy csináltak e webastos diagot.annyit tudok, hogy valamivel próbálkoztak miután kiszerelték, de nem segített, és továbbra is vezérlő hibának mondják. egyébként hozzáértőt gondolom csak pest környékén találok. erről mi a véleményetek?! http://www.webastoszerviz.hu
a vag-com webastonal nem sokat ér.....vidd el olyanhoz a kályhát akinek van rendes webasto diagja és érti is azt amit mutat a diag.....nem csak a hibatörlést ismeri.....
Olyan problámám lenne, hogy meghibásodott az állófűtésem, ami egy thermo top v (benzines) típusu webasto, volt. Igazából ami konkrétan kellene hozzá az a vezérlő elektronika (1K0 815 005FB), de mivel az interneten nem nagyon találtam hozzá, és ez gyári vw-audi, nem tudom milyen irányba induljak, mondjuk bontottan stb. Mert a porscheban közel arany áron vesztegetik. előre is köszönöm
izzítani csak az első 30-40 mp-ben fog....ha felált a láng akkor már nem.ha eléri a 80at akkor elalszik(keringető,belső venti továbbra is megy) a kályha és ha visszahűl 75 alá akkor elindul újra.....75-80 között próbálja tartani a vizet.....egész addig amíg az indítási vezérlést megkapja.
Na várj megneztem megegyszer a tiédet, azt írja hogy a kesztyűtarto mögött vezesd be a relétől a 2vezeteket (fekete és fekete-lila??) és a ventinek a moduljához menő kék fekete vezetéket kell csípni (ami egy 6os stecker 4es lábába megy) és oda bekötni, de ha nézegeted amit küldtem akkor elég jól érthető. Az az egy szál meg úgy van ahogy írtam, az elvileg egy piros-fekete kábel a relétől(86-os láb) jön és a klíma csati 1-es (üres) helyre kötni.
Ha megnézed a képet akkor a relé 86os lábáról kell mennie elvileg egy fekete-piros kábelnek és azt kell a klimaba bekötni, neked ott tuti nincs semmi, oda kell, az üres helyre. Megnézed a biztosíték táblán a ventilátor biztositekjat azt a szálat el kell vágni, akkor 87a-lábrol a kábelt a venti felé menő kábelre kötni a másikat az elcsipett másik kábeljére, nekem így volt. De ha kell IPCU bele akkor picit nehezebb lesz. Ez gyorsan kiderül ha nem kapcsol be...
Az izzítás csak az indítás alatt megy, nem folyamatosan.
Ha a hőfok eléri a kb 80 fokot, akkor ugye a kályha lekapcsol, kiszellőztet de a keringtető és a fűtőventilátor bekapcsolva marad. Ha a vízhőfok leesik 70 fok köré, akkor a kályha ismét beindul és fűt megint 80 fokig. Ha pedig letelt az idő, vagy kézzel kikapcsolod, akkor kiszellőztet és teljesen leáll. Keringtető és fűtőmotor is.
Itt nekem azt mondták hogy 80nal lekapcsol, azt nem tudom hogy teljesen e és 75nel vissza..
Viszont nekem felmegy 86 fokra és nem kapcsol le, viszont kinyit a termosztát és nagyon nem megy feljebb a hőmérséklet, én 40perc után meguntam a tesztet ott már 10perc alatt ment kB 2 fokot..
Üdvözöllek! Előre is köszönöm az infókat. Ezt a képet egy régebbi fórumról néztem ki, az enyém is ugyanígy néz ki, annyi különbséggel, hogy a sárga
vezérlő szál nincs ott. De a klíma panelen a tüske helye megvan. (A hiányzó sárga kábel helyére kap 12 V-ot az állófűtéstől, akkor bekapcsolja a digitlkímát???)
Plusz a biztosíték panelbe kell kötni a fűtőventillátorhoz a pozitív szálat. Majd küldök még képet a biztosíték panelről.
Megjegyzés: Gondolom az én autómban azért nincs sárga klímavezérlő szál, mert gyárilag nem raktak bele állófűtést, de a klímatronic attól függetlenül ugyanúgy tudja?
Nem tudom ennél hogy van de webastonal 1 vezérlő szál kell a Climatronicnak, pin 1 ha jól tudom oda pont nincs bekötve semmi az összes többi foglalt. A másik 2 vezetéket a ventilátorhoz menő (biztositek tábláról) vezetékbe kell betoldani. Ez alapjában ha a kályha nem megy akkor csak összezár, tehát mintha el se vágtad volna, ha megy akkor megszakít és az egyik szálon a 2 közül kap tápot. Milyen színű kábelek vannak amikkel próbálkozol?
szoftver függő de 30-40 fok között kapcsolja a belső ventilátort....
a klimatronic-ot meg ne erőltesd.....abból amit leírtál több kár lesz mint haszon...konkrétan haszon semmi csak kár.ha beraktad a fűtést és megy akkor vidd el egy hozzáértőhöz és fizess neki valamennyi pénzt cserébe nem nyírod ki a digiet...
igaz!!Ha az állófűtés eléri a 60-70 fokot kapcsol egy relé ebből kettő vezeték jön ki amit a digitkllimához kéne bekötni fekete csatin megtaláltam a gyujtáskor ráadott pozitív szállat .Ami nekem fura 12.2 v a feszűltsége / az aksinak meg ugye nagyobb/ rákőthetem erre a szállra az állófütés pozitív szállát???????????
Vectra B-be raktam be bontott D3WZ- kályhát. Távirányítóval kapcsolom és van egy keringető szivattyú is (6-os és 7-es lábra 12v) . Pár percig megy aztán leáll (szellőztet azért még tovább) és kb 30 fokra fűti a motort. Miért kapcsolhat le ilyen korán ? Mik a feltételek a hibátlan működéshez (gondolok itt hőmérsékletekre vagy hőmérséklet különbségekre) ?
a gyárik az autón keresztül érhetők el...és pont ezért a mercit kivéve fals a diag mindig!
az utólagost meg beviheted ha van szabad láb,de akkor kell neki ellendarab is és abban meg kell oldanod a webasto diag tápellátását is...hidd el jó az a motorteres diagolás....
Egy utólagos állófűtés (analóg Thermo Top C) diagnosztikai vezetékét be lehet kötni direktbe az OBD csatlakozóba ? Vagy a gyári kályhák az autó központi elektronikáján keresztül kommunikálnak a diagnosztikai eszközzel ?
Igazából csak csak az a gondolatmenet hogy általában hidegbe akar az ember diagnosztizálni,és hogy ne kelljen a motorháztető alatt bütykölni,hanem a kocsiban ülve kényelmesebb.
Van egy dw50 kályhám, ami minusz foknál nem akar gyújtani. Gondoltam cserélek izzítót, párologtató párnát, tömítést. Tudna ebben valaki segíteni cikkszámokkal? Én ezeket találtam:
Autómban van egy Webasto allófűtés, ami tökéletesen üzemel, de szeretném előre programozni is. Sehol nem találok hozzá leírást. Tudna valaki egy linkel segíteni? Kicsi, négyzet alakú vezérlője van. 5 gombos, amiből a jobb felsőn egy óra szimbólum van, az alsó 4 közül balról-jobbra ezek vannak. (Láng--balnyíl--SET--jobbnyíl)
Most a láng szimbólummal kapcsolom ki-be, de jó lenne időre programozni is ha lehet!
A kocsiban lévő DW50 is teszi a dolgát szépen! Viszont a régebbi agyhalott lesz amihez vettem tőled a lángőrt. Ezzel a lángőrrel is ugyanazt műveli de a befúvó motor fordulata is gyanúsan alacsony a kocsiban lévőhöz képest. Viszont kiszellőztetéskor forog mint állat. (persze rendes 65Ah-ás akkuról hajtva is.)
ha az adott tömítéseket tudod reprodukálni rentábilis áron akkor vevő vagyok mondjuk 50 darabra mindegyikből.... :)
hidd el h elég rég futom a köröket és akikkel tudom gyártatni azok min. 500 éa 1000 dbos szériákban gondolkoznak csak.ezek O gyűrűk.....és elég egyedi keresztmetszettel.nem kerek a keresztmetszetük és megvan az oka miért nem....
ha a keringetőd rossz akkor azt ki tudod váltani külsőre...a benne lévőt ne bolygasd,mert 1részt nem biztos h vissza fogod tudni rakni szivárgás nélkül másrészt meg álltalában a tömszelence hibája miatt berohad a motor....ergó javíthatatlan.
sok jóra ne számíts.....alkatrészt nem kapni hozzá újat...ami van az néha ebay-on bukkan fel....de pl a tömítés garnitúrában db-ra megvan mind viszont 3 fontos tömítés nem olyan mint lennie kellene.....
jó kályhák,nekem is ilyenjeim vannak a saját autóimban,de már rájuk fér egy alapos felújítás....és mivel ehhez nincs alkatrészháttér hát el is marad rendszerint.típushiba h elkezd folyatni a szelonoid pl ha sokat nem használták és mondjuk megpróbálod életre kelteni.....
Nem lenne annak sem értelme. Egyrészt a vezérlő kitöltésitényezővel működteti és közben figyeli az ellenállását. Hiába mérnél rajta megfelelőnek gondolt értéket, ha a vezérlő szerint nem jó. Másrészt akkuról izzítva azt látod, hogy izzik, de ettől még távolról sem biztos, hogy a helyén képes meggyújtani a gázolajat. Az sem biztos, hogy az a kerámia gyertya örülne a folyamatos 12V-nak még rövid ideig is.
Szerintem azt nem fogod tudni megmérni, csak annyit, hogy szakadt, vagy vezet. Ebben az ellenállás tartományban a közönséges ellenállásmérők bármit képesek mutatni.
Szeretném megkérdezni, hogy Siófok vagy Pest környékén van-e guru, aki 2008-as Volvo XC 90 állófűtéséhez ért ?
A vízpumpa és az AC megy , Volvo mester nézte meg komputerrel , kiszedte az ehhez kapcsolódó hibákat , de valamiért maga a fűtés nem indul el , meg kellene nézni és esetleg fel is kellene programozni, mert jelenleg nincs meg a vezérlése sem.. :(((
urak csap egy icipici kerdesem tamadt,a frissen megszerzett eber d5zf el kapcs,,(a hazra utaztam mert az enyem szetmallik, mennyi az ellenallasa az izzitogyertyanak? hatha szerencsem van es lkett egy tartalek?:))
a működése egyszerű.....hosszanti irányban beszereled az autó fűtés csövébe...nyilván a folyásiránynak megfelelően.a két leág meg a kályhára megy.a visszacsapó szelep elötti a kályha bemenője a visszacsapó szelep utáni meg a kályha kilépője.....amikor elindul a keringetője a kályhának akkor a visszacsapó lezár és a kályhán át kering a víz....viszont amikor nem fűtesz és az autómotor saját vízpumpája forgatja a vizet akkor az könnyedén eltolja a visszacsapót és így kikerüli a kályhát a keringő víz.feleslegesen nem lesz hőleadás a kályhán menet közben.
Az alkatrész (valószínűsítem valamilyen termosztát vagy visszacsapó szelep) az autó új kora óta benne van, 16-ik évét tapossa. Az állófűtést a germánoknál rakták még bele, csak nemrég némi átalakítást kellett eszközölnöm ezen a területen. Az autóban egy alu szelepfedeles 1.9 tdi elektromos adagolós keresztmotor van. Új kazán került a gépbe és valószínűleg felcserélődött az alsó kettő cső, a fűtési hatásfok jelentősen csökkent, ezért lennék kíváncsi a pontos rendeltetésére. A kazán és az alkatrész távolsága kb 70 cm. Az hogy ritkán kerül beépítésre azt köszönöm, már tudtam. A működése érdekelne.
lesz is véleményem....egy adott problémát többféle képen is meg lehet oldani és ezért nem lehetetlen h a te megoldásod is jó.hidd el én már annyi mindent kisérleteztem ezen a téren is,hogy van bőven rálátásom.mire megtaláltam azt a véglegesnek tűnő verziót amit ma is használok az nem kevés munka volt.
az meg,hogy hová tud folyni általánosan írtam....viszont hetente,van h többször is,javítok/hozok helyre gányolásokat.3 hete égett ki egy fosvágen touran hátulja.....2 hónapja volt nálam(folyt a tanknál a búvárcsövezésnél a gázolaj),de akkor nem tudtam elvállalni és abban maradtunk h keres 2 héten belül.....gondolom leszarta az ember is a dolgot.erre felhívott 3 hete h kiégett a verda és a szakértő szerint is az volt a baj amit mondtam neki elsőre.webasto búvárcső volt,de egyrészt rosszul berakva rossz helyre másrészt a szokásos okok miatt áteresztett.
Vagy mondjam az a zafirást emberkét aki innen talált meg pár hete.....annak speciel a tűzfala meg az egész alja az autónak volt csak gázolajos.....a kocsiban annyira büdös volt h még nekem is felfordult a belem.neki a "profi" beszerelés még olyan finomságokkal is társult mint 4 azaz 4 cm-es kipuffcső amit ráadásul szétégette az első lökhárítót.
vagy az a bmw amit tegnap este 6 órán át bűvöltem és ezalatt csak a belsejében tevékenykedtem!!!speciel nem sokon múlt h a ventit meghajtó 2.5nmm-es vezeték kidörzsölődött szigetelésén keresztül rövidzár legyen a műszarfal alatti acél keresztmerevítőhöz.a helytelen bekötés miatt ha indult a belső venti akkor indult a féklámpa,műszerfal,hátsó ablak fűtés is.és mindez a biztitáblánál egy 0.5nmm-es vezetéken keresztül megtápolva persze a táp útvonala áthaladt a klímapanelon is.azt is lehetett javítani....
vagy a sok pug-os akiknek szétfossák a digitlíma vezérlőjét a házi okosságokkal......
folytathatnám......
és azt azért érdekesnek tartom,hogy azoknak akiknek megoldom a gányolás helyrehozását miért is nem írják ide ki h miken mentek keresztül......és pont nem érdekel az ha szereplek benn mint megoldó.sőt.....nem kell h rám hivatkozzanak.csak írják már le ide meg ahová csak tudják h aki belevág az tudja minél jobban átélni mi várhat rá!!!
nem ismerlek,nem tudom h autószerelő vagy-e vagy sem....bár azok is gányolnak rendesen.de amíg azt látom,h megy a sufnituning addig lesz kritikám is!!!és ezt el kell fogadni annak aki kapja.
én is elfogadom ha releváns személytől jön,sőt még ma is sokat tanulok ami sztem nem szégyen.
nekem itt nem az a célom h munkát tarháljak,az van elég,hanem h lehetőleg ne kövessen el nagy baklövést az aki vásárolni esetleg saját maga szeretne beépíteni fűtést.
Biztos voltam benne hogy neked lesz hozzáfüzni valód.Hidd el az ott nem ereszt többször ellenőriztem. Ha látnád megmozgatnád neked is jo véleményed lenne. A kipuffra ha eresztene se tudna ráfolyni max a hővédőre. Lehet az egész beszerelés nem profi munka de a célt szolgálja minden stabil minden biztonságos. Attól hogy nem ezzel foglalkozok még meg tudom csinálni elég jóra, ez már nem az első ilyen...
Sziasztok! Volvo állófűtés problémára keresek megoldást! Nem márkaszervizt, hanem olyat, aki megjavítja :)
A probléma leírása: hideg időben, 5 fok alatt, az autó beindítása után az állófűtés füstöl, mint a gyárkémény. Valahogy így: https://youtu.be/Pj7pVI9RkK0
Javítás után olyan megoldás is érdekel, aki a be is programozza, hogy arra is tudjam használni, amire valójában kitalálták, ne csak a beindítás utáni motormelegítésre segítsen rá.
én magamnak szoktam csinálni,mert amit a beszerelő készlethez adnak az 95%-ban folyatni szokott a beszerelés után nemsokkal.
a kipuffhoz meg nem tudsz mást felhasználni mint a webasto csövét sajnos...ki van ez találva....már mi is kiváltottuk volna valamivel ha lenne ami biztonságos és rentábilis.
Én igy oldottam meg, szerencsére találtam valami kemény csövet amit meg tudtam melegen hajlitani mert másom nem volt (elakadt volna a szintmérőbe az egyenes). Fekete 6mm-es üzemanyagcső és ott az L toldó is szintén 6mm, a kemény csö kb 5ös külső. Felülröl kifur ugy hogy ne lötyögjön, felülre vágtam egy karikát ebböl a csőből tömitésnek ,ráhuztam mielött átdugtam utána alulrol jol fel,rá a bilincs. Nekem olyan feszes volt hogy nem is tudtam forgatni ergo tömít :) Ezután felül az L-re megin 6os kis darab feka cső ott megin lett egy toldás ezzel a keménnyel át 4es fekete üzema.csőre (nem akartam 6ossal végig) és az is ment végig a pumpáig és utána is (kb 5m kellett). Nekem így volt a legegyszerübb. Amugy az L toldót is ebay-ről rendeltem mert kb semelyik boltba nem tudtak ilyet adni se fém se müanyagbol.
Eberspacher hydronic II D5Z-F kályhám van. Hidegen esze ágában sincs elindulni, csak szellőztet. Mikor már 90 fok a víz és leállítom a motort és újraindítom akkor a kályha is elkezd fűteni.
Az lenne a kérdésem hogy találkozott e valaki ezzel az eberspacher alkatrésszel rajtam kívül, és tudja e hogy hogyan kell a vízkörben lennie? Nálam a bal oldala a motor felé, jobb oldala a fűtőradiátor felé van, és balról jobbra van egy nyíl rajta. melyik alsó ágába kell kötni a kazánról érkező meleg vizet és a visszatérő kört? A válaszokat előre is köszönöm!
Ebay-hez sajna tök hülye vagyok, tuti elrontanék valamit a nyelvismeret hiánya miatt. Én is inkább csinálnék, de nem tudom honnan kezdjem, milyen L alakú toldó? Mert ugye a szivattyú miatt a belső átmérője sem mindegy úgy tudom.
nézd meg a keringetőt....h megy-e egyáltalán és ha megy eleget keringet-e.....ezután az ac-t kell megnézni,mert ha az keveset szállít mondjuk részleges dugulás miatt akkor is esik a fűtési teljesítmény.
Saját kocsimba, illetve asszonyéba, és természetesen saját felelősségre. kb 2 éve vettem ezt a kályhát és akkor is a ti segítségetekkel sikerült beüzemelnem, kipróbálnom.
Csak VW-s tapasztalatot tudok írni, a kazán viszont Eber D5W.
Elkezdett indulni, nagy füst, de nem gyulladt be. 3 hibát találtak: lángszita, keringető szivattyú nem megy (letiltja), ill az ü.a. pumpa nem szállít eleget. Cakk-pakk 90E volt, munkadíjjal.
Saab 9-3-ba gyárilag beépített Eberspacher ÁF nem igazán akar működni. Elindul, brümmög a kazán, sztem működik az égés is, csak épp max langyi meleget fúj be.
Sacc/kb mi lehet a hiba?
Ajánlottak egy komplett szétszedést és kikormolást, elég vastag pénzért.
Mennyiért lehetne ezt helyrerakni Bp/Pest megyében, barátibb áron?
2007-es gyártású a kazán, sajnos számokat nem tudok, mert ami volt rajta matrica,az mind lepergett.
Az autómban van egy D5WZ kályha, ami tíz esetből kétszer indult el rendesen. Arra gondoltam, hogy szétszedem, áttakarítom és újból összerakom. Meg van véve a gyári tömítésszett, az új GH-001 izzítógyertya, a szigetelés-sérült vezetékeket is kijavítottam már.
Viszont voltam olyan balf@sz, hogy a lángszita pozícióját nem fotóztam le. Vissza van hajtva az egyik vége, és nem vagyok biztos benne, hogy az ér-e bele az égőtérbe.
A hétvégén megadta magát a kályha. (Eberspächer D5WZ - VW Sharan 2003)
Egyáltalán nem indul, a ventilátor se pördül fel az indítás elején.
A hibatárolóban magára a motorra volt hibabejegyzés. Külön lepróbáltam a motort, de az tökéletesen működik, szóval marad az elektronika (bár diagon kommunikál).
Az üzemanyag adagóló is működik, pedig azt is a kályha elektronikája vezérli.
Van esetleg valakinek eladó, működőképes elektronikája?
ne erőlködj....nem fogsz spórolni semmit sem a végén...max javítgatod jó sok órán át meg hideg marad az autó....ez lesz a mérleg egyik serpenyőjében......a másikban meg veszel egy jó működőt és használod a kályhát üzemszerűen.milyen autó?
kis goglizással meglenne a válasz a kérdésedre... :)
a webastonál csak a bw/dw50 párosnak volt beépített üzem,anyagtartálya és abban sem volt hagyományos ac.....a ttc ac-ja a tank környékén lesz.....bár én mindíg a kályha mellé rakom.
a többit meg telefonon.....viszont ha nem tudsz cseredarabot adni,vagy már összegányoltat adnál amit nem tudok sajnos elfogadni,akkor 20e ftal több az ár......
Norbi ott van,de nem tudom van-e webasto-s diagja......gyertya szokott bennük elhalálozni és viszi magával a kályha panelját is....előbbi cserélhető utóbbi javítható.....elég gazdaságosan.
Thermo top e állófűtés lekapcsolás után még keringet és szellőztet kB 2-3 percig, eközben beindithatom a kocsit már vagy várjam meg míg teljesen leáll?!
Illetve még mindig az a kérdésem hogy a piros hátterű 1530 óránál ha elfelejtem lekapcsolni akkor megy 1 óráig vagy lekapcsol egy bizonyos hőfoknál?
Tudtok esetleg valakit Szombathelyen aki vállalná, hogy életet leheljen egy Webasto Thermotop Z kiegészítő fűtésbe ( Mazda 6). Nem akar indulni az istennek sem.