Bocs hülyeséget mondtam megnéztem a saját generátoromat a polcon (szar), az nem szabadon futós hanem fix tárcsás.
Azaz neked a csapágyad szar, illetve a generátorodé, csapágy nem drága hozzá csapágyboltban, ha ügyes vagy meg tudod csinálni, ha nem akkor valami szerviz.
xsara II. 3ajtós coupe -hoz keresnék tetőcsomagtartót, és ha tudtok, ajánlani valakit Érd környékén, vagy akár Budapesten, aki korrekt és jártas gyújtás problémák élhárításában, azt nagyon megköszönném.
A hiba a következő:
finoman indulva az autó gyakran leáll. ha 1 -es ben nincs jobban kihúzatva, akkor 2 -es ben is lefullad. néha magasabb sebességi fokozatban is rángat.
Az alapjárat egyébként szép egyenletes. MAP szenzort és a fojtószelepet már tisztítottam, de nem használt.
esetleg, ha valakit érdekel xsara I. kombi tetőcsomagtartó, az jelezze.
Ilyen a hangja akkor is ha ütközésig kitekerem a kormányt.
Ha elveszem a kormányt végállásból, vagy ha kikapcsolok pár fogyasztót akkor szépen csendes lesz mint az első videóba. Szerintetek mi baja lehet? Gondolom a generátor csikorog, de ha a kormányt kitekerem akkor miért csikorog ugyan így?
Helló!Látom vezézműszíjj csere előtt állsz.Én már túl vagyok rajta (igaz,hogy 2.0 HDI) de hátha nem annyira eltérő ilyen téren.Ha gondolod van egy pár fotóm is róla!
A bsi biztijeit is megnézheted de a fő táblán is van 4-5 bizti ami a bsi működéséhez kell. Egyszer rábukkantam hogy valahol pest környékén javítanak ilyen elektronikát, jóval barátságosabb áron mint a csere.
Az enyém a 17. évét tapossa és még hibamentes.....hála a jó istennek meg a fólia sátornak.
Valahol itt le van írva hogyan kell a bsi-t resetelni, ha jól emlékszem a vezető oldali aljtó nyitva, ablak leereszt, és a két kart index-ablaktörlő 10 mp-ig húzod magad felé.
Autó szerelő barátom véleménye hogy ezek az elektronikák sokkal jobban bírják mint a mostaniak, főleg a németek (Wv)
Hát igen, nem egy mai darab! Azért is gondoltam hogy mostmár valamit kellene kezdeni vele mert a végén olyan hiba lesz hogy el sem indúl.
Megnézem holnap a biztosítékokat BSI-n. Meg olyat olvastam hogy néha segít az újraindítás neki (reset). Elvileg azt írták ez a PSA-COM tudja de nem találtam ilyet, cserét igen de resettet nem.
Szeretek ilyennel szórakozni. Már csak érteni kellene hozzá! :-)
Teszett a lenti videó is a vezérlés cseréről. Mondjuk nem biztos hogy merném pedig nem tűnik bonyolultnak. De egyenlőre nem kell 125 ezernél volt most meg csak 175 körül van benne.
Soha egyszer nem robantam le vele. Mentem vele 210km/h 1,6 16v benzines. :-) Úgy hogy előtte egy órával megkergült és csak 40-et ment, azót sem tudom mért csinálta ez vagy 10 éve volt. :-)
Azért agódom mert mert nagyobb baj lehet itt az akumulátor jel hogy nem világít csak egy dolog. De az hogy lassan semmi. Most néztem ha rá van adva a gyújtás az üzemagyag szint jelző sem működik. Gyakorlatilag semmi a műszerfalon. És adtól tartok hogy ez rosszabb lesz.
Arra gondolok nem érzékeli hogy van aksi ezért ha nem jár a motor akkor lekapcsol mindent. Vagy ez hülyeség? Amúgy ha leállítom a motort a fényszóróban a világítás is lekapcsol egy pillanatra és aztán vissza. Ezt sem csinálta régen.
Végülis amikor vettem az aútót számítottam rá hogy ez lesz mindenki írta a hogy elektonika nagyon gyenge.
Található erről a csere folyamatról leírás/videó valahol?
Gondolom kerék-sárvédő-motortartó bak le, vezérmű burkolat le, vezérmű tengely fogaskerekeket egy rögzítő csappal rögíteni. Feszítő görgő kienged, majd kiszerelni a szíjat, görgőket, pumpát stb. Visszaszereléskor viszont a feszítő görgőt hogy kell beállítani? Esetleg van e lépés amit kihagytam?
Ha nem lesz töltésed akkor nemcsak a lámpa fog világítani, hanem kiírja középre .....battery charger fault...., nekem legalábbis kiírta és igaza is volt...bassza meg....
Ha részlegesen is meghibásodik biztosan valahol kibukik vallatáskor
Nálam 2,5 éves kora óta az autó, akkor még minden szépen működött. Habár nem a tolató radar már akkor sem működött. :-)
De a írt problémák mostanában jöttek elő. Pedig vettem egy PSA-COM nevű kütyüt hogy majd az ki írogatja a hibákat de szinte semmit nem talált. Pedig az ilyet illene! Nem?
Ha jön a jó idő majd szórakozok vele. Amúgy és is olvastam valami vezetékről amit írtál de nem igazán találtam.
Elméletileg igen, de hallottam már olyanokat hogy amelyik országba készül az autó, annak a szabályaihoz hangolják a kompjútert.
Ilyen pl. az állandó tompított fényszóró.
Viszont talán itt a fórumon írta egyszer valaki hogy az övé sem világított és egy vezeték vagy elszakadt vagy nem volt kiépítve a generátor felé a töltés lámpájának. At tudod esetleg kikutatni rajz alapján.
Álló motornál ráadott gyújtásnál az aksi lámpának világítania kell. Ha beindítod akkor meg elalszik jó esetben ha jó a generátor. Vagy nem így van? Amúgy a régi aksinál sem világított.
Mondjuk van néhány érdekes elektromos jelenség is ezen kívül. :-) Csak járó motornál megy az elektromos ablak például. :-)
Az akku új ezért magas a kapocsfeszültsége, így a computer azt érzékeli megvan az elegendő villany, ha később csökken a kapocsfeszültség akkor majd felvillan a lámpa.
Lenne egy olyan kérdésem, ha ráadom a gyújtást minden rendesen felvillan a műszerfalon aztán el is alszik minden az aksi lámpa is égő jó benne aksi teljesen új. Erre vonatkozó hibajelzés sincs a comuperben, számítógéppel villantottam fel az összes égőt a műszerfalon ezért tudom hogy egyikkel sincs gond! Járó motornál pedig ugyebár megint nem világít. Ötlet hol keressem a hibát?
Sziasztok!Arra lennék kíváncsi, hogy a zöld vízhőfok gombának mik a helyes értékei. Gondolok itt arra, hogy pl. 20, 60, 100 fokon milyen ellenállási értéket kell adnia.
Van egy 1.6-os benzines II-es xsarám 2001-es gyártás.
Valami csörög-csikorog. De nem tudom konkrétan beazonosítani hallás alapján. Alapjáraton csend van, csak néha csörren be. Ha tekerem a kormányt már csörög, de végállásba kitekerve folyamatosan erősen csörög. Fülelve motortérbe nem a szervótól jön a csörgő hang, valahol a motortartó bak környékén hallom de nem a bak csörög (nyilván). Mai nap jó idő lévén lehúzott ablakkal utaztam és már menet közbe is hallom ugyan azt a csörgést. Ha valamelyik görgő csörög a hosszbordás szíjnál, netalán a vezérműszíj rendszerébe csörög valami, hogy tudnám azt beazonosítani mi adhatja ki ezt a hangot?
A 2003-as évjáratú xsaramon esedékes a hátsó híd felújítása. Ezzel kapcsolatban lenne kérdésem. Érdemes szerintetek lengéscsillapítókat is cserélni egyúttal a felújítás során? Esetleg valami más alkatrészt? Tanácsokat előre is köszönöm!
A kérdésem az lenne, 2003-as Xsarát adtak ki CD-rádióval? Ha igen, esetleg van valakinek eladó? Vagy milyen készülékkel tudnám helyettesíteni,úgy hogy a gyári kijelző működjön, továbbra is. Köszönöm.
gyújtáskor nincs olajnyomás így a lámpa világít az oké, a felirat hogy olajnyomás elégtelen azt, azt nem tudom miért írja ki, de ha beindítás után a lámpa elalszik az jó.
Lehet hogy az olajszint mérő szenzor elkoszosodott és nem látja az olaj szintet, kivenni megpucolni vagy cserélni.
"amikor a gyújtást ráadom kiírja "oil pressure insufficient" és az olajvisszajelző lámpa világít, mihelyt beindítom onnatól nincs gond, olaj maxig van benne, ja pittyeg és a Stop lámpa villog"
A szerelőm mondta, hogy ha lehet inkább váltót vegyek, gondolom viszem neki a másikat és egyből betudja rakni, akkor nem áll ott addig amig felújítják ami benne volt.
Jó lett volna annyival megúszni. Azzal kezdtük aztán így jutottunk el a vezérlőig. Vannak képeim a belsejéről, sajnos mókolva forrasztgatva van a belseje. A ráírt tartalom sem megfelelő. Másik vezérlő meg nem jó bele csak ami bele való. A Peugeot 607 2.2-ben van még ilyen de nem tudok szerezni. Nem lenne drága dolog, meg nem is nagy kaland berakni, és összehangolni, csak nincsen .
Segítséget szeretnék kérni ! Van egy Xsara II. 2.0 VTS-em (100KW). Motorvezérlőt kellene cserélni benne de nem találok az egész bolygón. (Magneti Marelli IAW 4MP2.03.) Vettem már bele egy másikat, nem ezzel a számsorral. Működne is vele az autó de mechanikus fojtó szelepesből való, ezért folyamatosan csattog. Ennyi lenne a nyűgöm. Ha valaki tudna segíteni, a javításban, vagy a beszerzésben nagyon meg köszönném !
múltkor átmegyek 40-el egy pesti szinten eldolgozott villamossínen keresztbe és egy mocskos nagy durranást hallok. ezek utána néha, mikor y-ban fordultam kkor meg mindig csúnya kattogás jött a futómű felől. Mint utólag kiderül eltört a rugó. Ez van, mérges voltam, de nincs keccmecc cseréltetni kell. Ha már cserélte a szerelő ránézett a másikra is és kiderült, hogy az is el volt törve. Ki tudja mióta törött rugóval jártam és érdekes mód észre sem vettem. Se a kormányzás nem volt bizonytalan, se hangja nem volt.
kérdések:
kb 15ezer km-rel ezelőtt (most 125-nél járok, amiből 80 belváros) elkezdett nyiszogni valami, mikor dinamikusabban engedem fel a kuplungot. Egy időre ez elhalkult, de mint kiderült csak azért, mert megadta magát az alsó dekni tömítése és szívárgott az olaj, lehet kicsit kente a kuplung környékét is. Tömítés csere után visszajött a hang.
Viszont most már 1-esben és 2-esben motorfék üzemmódban kezd csúnya hangja lenni. Szaki tippje szerint váltó lesz. Kérdések:
Van ilyesmiben tapasztalat?
Mennyit fog ez még elmenni? Vagy teljesen kiszámíthatatlan?
Lesz valami jel közvetlen a szétesés előtt? (hogy megspóroljam a trélert)
Ilyenkor mi az okos dolog? Bontott váltó? Felújított váltó? Vagy ennek a váltónak felújítása/alkatrészcseréje, pl nyelestengely és annak csapágya környéke?
Az a baj egy váltót levenni sok 10ezer ft, csak egyszer szeretném levetetni.
"veszettűl kattog", nekem anno akkor volt ilyen egy másik autom, mikor törés miatt új lett felszerelve és elfelejtették meghúzni a csavarokat, nem lehet hogy a tied is csek kilazult?
egy kis segítségre lenne szükségem. Van egy 2001-es 1.6 sx-em NFU motorkódos, amikor a gyújtást ráadom kiírja "oil pressure insufficient" és az olajvisszajelző lámpa világít, mihelyt beindítom onnatól nincs gond, olaj maxig van benne.
És még egy kérdés valószínúleg a váltón a nyelestengej első csapágya nyagyon búg érdemes megcsináltatni vagy vegyek egy bontottat? Ha bontott és nem találok 1.6 -osét akkor valamelyik peogeuté vagy a xsaráé jó?
1-es Xsarán a gyári 185/65 R14 gumiméret a kiindulási állapot.
Sikerült gyári alufelnit venni (Indianapolis, ez 15-ös, 6,5" széles)
Kiszámoltam, hogy elvileg 195/55 R15-ös gumikat kellene hozzá venni, hogy azonos legyen a kerülete a jelenlegivel. (Talán jól számoltam.)
Csakhogy: Egyrészt igencsak drága a 195/55 R15 a 195/60 R15-höz képest, ráadásul az a helyzet, hogy 70 km/h feletti sebességeknél már jelentősen többet mutat a sebességmérő, mint ami a valóságos. Lehet, hogy korábban nem passzoló sebesség-jeladót tettek be, vagy pedig a műszeregység nem az eredeti (teljesen úgy néz ki, mint a 2-es Xsarák műszeregysége, a fényerő-szabályzó is bele van már integrálva). Szóval elvileg segíthetne, hogy a 195/60 R15 kerülete ~3,5 %-kal több, mint a 195/55 R15-é.
Egy gumiszervizben megkérdezve az eladó határozottan elhatárolódott ettől: csak a táblázatukban szereplő váltóméretet szerelik ők fel, az ügyfél kérésére sem térnek ettől el.
az ok: labilis lesz az autó, túlontúl kitölti a kerék a kerékjáratot, illetve magasabbra kerül a súlypontja is.
Tényleg ez az általános, szóval valóban csak a szigorúan vett váltóméretet szerelhetik fel?
Nekem úgy rémlik, hogy többen is 195/60 R15-ös gumikkal használják a Xsarájukat.
Mi a véleményetek, illetve ezirányú tapasztalatotok, érdekelne.
Tisztelt mindenki.Kinek van tapasztalata olyasmiről..4-es fokozat, sebesség kb 50-60 kőrüli motor fékkel olyan hangot hallat mint mikor szakaszosan surlodna vagy bugna valami de ezt a hangot ha un.gazt adok nem csak motorfék esetében .Mi lehet citroen grand picasso c4.Kőszőnőm.
Érdeklődni szeretnék hogy valaki cserélt e már Citroen xsara 1-ben első ajtóhatárolót? Eddig csak nyikorgott (hiába fújtam...),de ma elkezdett veszetűl kattogni.Gondolom valami elfáradt benne. ( Esetleg ötlet javításra,vagy új beszerzési forrás? Előre is köszi!
A behúzótekercs elektromos érintkezői (belül) ha össze vannak égve, vagy valami hiba van benne, akkor csinálhat olyat, hogy behúz ugyan, de nem adja át az áramot az indítómotornak - ergo nem fog indítani csak behúzni.
Ha valami komolyabb csavarhúzóval (szikrázni fog a nagy áramfelvételtől, valami olyannal csináld, ami nem annyira kell már) összeérinted a behúzótekercs két nagy kivezetését (amin a 8-as anyák vannak), és az indítómotor mindig felpörög rendesen, akkor a behúzótekercs érintkezőinél lesz a hiba.
Vezértlést össze raktam felraktam az adagoló csöveket mert össze vissza volt de sajna a Bosch Injektrot nem csere szabatos a Delphivel. Ha kézze hajtom valami nyiszegő hang van mintha műanyagon forogna valami.
Fel tettem az önindítót is azzal viszont van egy kis baj. Néha teker néha nem.
Levettem újra a behúzó tekercs a bendixet behuzza de nem forgatja az önindítót. Néha pedig igen. Szerinttek mi lehet a hiba a mágnes tekercs vagy az önindítóba valami más?
Most hogy volt időm foglakozni vele jött egy másik kérdés is
Véleményetek akarom kérni.
Akitől vettem egy kókány szerelőhöz hordta az autót.
Tünkre tették benne a motort vettek egy másikat bele ez idáig tiszta sor a motórkód stimmel is. De innentől jön a probléma.
Ugye azért van szét szedve mert azt mdontk az adagoló nem jó itt anyi baj volt hogy az imo miatt nem nyitott a mágnesszelep.
A másik probléma lucas adagolóhoz Bosch befecskendezőt tettek, de atták hozzá a vele járó darabokat is.
Ami leg jobban aggaszt hogy a WJY motoron az XUD hengerfej van szerintek ez mennyire befolyásolja a dolgot.
Mert azt moondták mikor beindították (bár kételekdek hoyg beindult) forralta újra a vizet és hogy a hengerfej nagyon forró volt szerintek lehet amaitt hogy nem telejen a rá való hengegerfej van rajta?
Azt meg néztem cikszám szerint a Hengerfej tömítése ugyan az.
Ti mit tenétek meg próbálni így beindítani vagy egyből vegyem le a hengerfejet és tegyem vissz az eredetit?
Nem kell semmit sem levenni, ahogy írtam, jelre kell rakni mindhármat és jó lesz.
Arra figyelj, hogyha a főtengely jelen van, akkor a dugattyú legfelül van 2 hengernél, így a vezérműtengelyt forgatva beleütközöl majd a szeleppel a dugattyúba. Érdemes a főtengelyt 90 fokkal elforgatni valamerre, a vezérműtengelyt jelre forgatni, majd a főtengelyt vissza jelre.
Az adagolónál mindkét stiftnek bele kell mennie.
(bár lehet, hogy az újabb diesel motoroknál az adagolónál már csak egy stift van, erre most nem emlékszem)
Ha mégsem hiszel nekem, vedd le a szelepfedelet. Mindig az a biztos, amit az ember saját maga tapasztal meg.
Tehát akkor azt mondod, hogyha forgatok a vezérműkeréken egy kört (360 fok), akkor az belül, a tengelyen csak fél kör lesz (180 fok)?
Mert ez igen érdekes lenne. :-)
Téged az zavar össze, hogy te úgy veszed, hogy fent van a szíj !! De az emberünknél nincsen szíj, mert szétszedve kapta. Tehát csak a tengelyeket fogja forgatni és akkor tökmindegy, egyszerűen csak jelre rakja a főtengelyt, a vezérműtengelyt és az adagolót (ezt két stifttel !!) és akkor helyén lesz minden.
Igen ez egy veszélyes terep, könnyen lehet végzetes kárt is okozni.
Azért írtam mert én többször is elraktam a vezérlést így mert nem figyeltem erre az apróságra.
Viszont ezért imádtam a jó öreg LADA-t mert ott ilyenkor csak megcseréltem a 2-3 henger gyertya pipákat és a gyújtást utána fordítottam 180 fokkal így nem kellett a vezérlést átállítani.
Vagyis a vezérlést is lehetett 180 fokkal fordítani és csak a gyújtást is a kábelek felcserélésével, a következő vezérlés cserénél meg visszaforgattam mindkettőt, de ez a ladánál volt lehetséges, illetve a régi szociknál, ezeknél a mai autóknál nem lehetséges.
A vezérmű tengely a főtengely fordulatának a fele.....pont
Ha a vezérmű tengely éppen jelen van akkor az a 0 fok, ha egyszer körbeforgattad akkor a jel ugyanott megjelenik, de az csak 180 fok, mert csak a szívószelepek forogtak körbe, még egyszer megforgatod a jel megjelenik, az a 360 fok, akkor fordultak meg a kipufogó szelepek is.
Ha nem hiszed járj utána!
1.9 td autómon ezt a hibát már elkövettem párszor, de tök mindegy mert dízel is és a benzines is így működik, ez bizonyítéka hogy a mostani 1.6 16V benzinesen is elkövettem ezt a hibát vezérlés cseréjekor.
Meg nem akad ilyenkor mert mechanikusan a helyén van minden, mert az 1-4 és a 2-3 henger egyszerre jár, csak amikor az 1. henger gyújt akkor a 4. henger kap üzemanyagot és így a másik 2 henger is, azaz 180 fokkal fordítva megy a vezérlés a főtengelyhez képest.
Tehát vezérlés összerakás:
- főtengely jelen
- adagoló jelen (adagoló jel az 1. hengerhez van jelölve)
- Vezérmű tengely jelen úgy hogy a szívószelep himba az 1. henger nyomáspontja előtt legyen közvetlen.
Más esetben nem indul el, majd meglátjátok, én is megláttam.
Csak mert most egy 1,9-es dieselről beszélünk !!! Egy helyen lehet stiftelni a vezérműkereket, a főtengelyt és az adagolót is. (ide mondjuk két stift kell, ha bemegy, akkor van a helyén)
Ezt nehezen teszed el 180 fokkal, de érdekel, hogy te hogyan oldanád meg ?
De amúgy a benzineseken is egy helyen van stiftelés, nem igen lehet 180 fokkal eltenni, hacsak valaki nem a gyári utasítás alapján cserél vezérlést, stiftek nélkül.
Ezért írtam hogy a vezérmű keréknek a jelölésen kell lennie úgy hogy az 1. henger szívószelep a nyitás előtti pozícióban kell álljon.
A másik eset (180 Fokkal odébb), vezérmű kerék jelölésen és a 4. henger bütyke áll a szívószelep nyitás előtt.
Ez a nem mindegy, ezt a hibát párszor elkövettem, a saját autómon így 180 fokkal elforgattam a vezérlést, nem akadt össze mechanikusan rendben volt csak nem indult be.
Hidd el többször szedtem már szét újra ezért a vezérlést mert erre nem figyeltem hogy hányas henger szív....
Nem zavarom össze a vezérmű tengelyt 180 fokkal fordítva is össze lehet tenni, tudom, tapasztalat, a kerékkel egyszerűbb forgatni és nem nyomod meg a szelepet ha megakad, ezt is tapasztalatból tudom, de szaki is ajánlotta mint egyszerű bevált módszer.
A vezérmű jelölés forgatáskor 180 fokonként megjelenik, így Ún. fordítva is össze lehet rakni, megakadni nem fog csak nem fog menni, azaz 1 henger gyújt de a 4. henger kapja az üzemanyagot és fordítva 4. gyújt 1. henger kap anyagot.
Hiszen ha a vezérmű kereket egyszer körbeforgatod akkor a vezérlést csak 180 fokkal forgattad el, neked meg 360 fok kell.
Ezt a keréknél tekerős módszert ne ajánld kezdőknek, mert ha nincsen a helyén a vezérlés olyan szépet lehet így a szelepre verni a dugattyúval, hogy csak na! A főtengely csavarjánál történő körbetekerés miért nem megfelelő, ha már az az előírás és úgyis le lesz bontva minden, tehát hozzá is fog férni ? Azt meg fűzzük még hozzá, hogy az izzítógyertyákat ki kell(ene) venni a körbetekerés előtt, hogy a sűrítés miatti nehéz és rángatós tekergetést kivédjük és ilyenkor ha véletlenül mégis összeakad, csak picit ver rá a szelepre.
Ha sosem csináltál ilyet akkor inkább szólj egy szakembernek.
Ha mégis magad próbálkoznál és nem akarod tönkreverni ha nem sikerül a vezérlés beállítás, akkor ha megvagy, autót egyik oldalon megemeled, kézifék be, berakod 5-be és a kereket előremenet irányba elkezded forgatni kézzel, ha többször körbe tudod forgatni akkor valszeg szerencséd van, ha nem sikerült a vezérlés akkor megakad és nem tudod forgatni, ilyenkor a szelepek összenyitottak a dugattyúval azaz a szelep feltámaszkodik a dugattyún, a vezérlés nem jött össze. Szétszeded szinkronizálod újra és újabb próba. Így nem károsodik a vezérlés mert nem kap akkora erőt hogy görbüljenek.
Célszerű a vezérlés oldalon forgatni a kereket hogy lásd hányszor fordítottad már körbe mert ugye 2x kell körbe fordulnia a főtengelynek, azaz a főtengely jelet 2x kell látnod elmenni a holtponton.
A vezérmű tengelyt ha csak jelre rakod akkor fordíthatod 180 fokkal a vezérlést, úgy hogy az 1. henger sűrít de a 4. hengerbe történik a befecskendezés.
Utána kell nézni mert valahogy úgy van megadva hogy a vez. tengelynek úgy kell jelen lennie hogy az 1. henger szelepemelő himbái a szívószelepnél a himba előtt legyenek, azaz ha tovább fordítod picit akkor rögtön kezdje el lenyomni a szelepet, vagy valahogy így....tehát meg van az is határozva hogyan kell állnia a szelepemelő himbáknak az 1. hengernél.
Nyugodtan veheted az olcsóbb magyar akksikat, perion, jász akku, power horse...stb, ugyanúgy Ca-CA technológia üvegszálas zacskóban a lemezek, mint a nagy gyártók. A perion az varta, és így tovább mindegyik egy nagy nevű gyártó tulajdona.
Megjött hozzánk is a havazás..., de a problémám más. Pár napja már rosszalkodott az 2001 évjáratú Citroen Xsara II. 1.4 benzines autóm alig 4 éves 50 ah-s akksija. Igaz mérések nélkül feltettem töltőre két napja, be is indult ( igaz a savfolyadék elég zavaros lett töltés után)-utána nem is használtam az autót.. Ma reggel viszont nem is indult be. Kérdésem a cserénél milyen akksit ajánlatok, amolyan középárasban, illetve az 50 amperóra az nem kicsi, esetleg 55? ..emlékeim szerint az előző is ekkora volt.
Köszönöm a segítséget! -(remélve, hogy valakik ma reggel is benéznek ide.
Picit lomhán is pörög fel gázra, de az már régen. Próbáltál valami direktszűrőt esetleg? Kicsit meg van ez fojtva gyárilag nem? Lehet levegőt is adni kéne neki, de ez más, ez valami más. Ez olyan, hogy ugye harap, mert azért egyesben/kettesben megindul rendesen, de utána hirtelen megfejelem a kormányt olyat torpan aztán még egyet meg még egyet olyan 2-3 ezer között lejátssza magának aztán onnan már jó. Következő sarkon visszalassítok, befordulok párszáz méter, szinte semmi hát ennyi idő alatt nem melegszik szinte és ott már jó.
Olyat csinált már valakinek 1.6 benzin, hogy elindulás után rángat? De csak egyszer és utána jó?
Mintha nem kapna benzint, de csak hidegen elindulás után pár méterrel. Ha nagyon kis gázzal gyorsítok másodikban is érezni, hogy el-elmegy közben, de utána viszont jó. Ha egyszer kipörgi magát utána jó. Tehát hideg motorral is jó.
Amikor jövök a vonattól és a hideg kocsiba beülök minden indulás után rángat, de nagyon durvát. Ha megyek 2km, tök hideg még a motor, leállítom, elindulok akkor már nem.
Pénteken pályán, előzés közben eltünt az egyik hengerem, a hozzá tartozó teljesítménnyel együtt. A diag szerint az 1. henger gyújtása szűnt meg. Kicseréltem a trafót és a gyertyákat, most viszont nincs alapjáratom, illetve össze-vissza ingadozik és időnként le is áll a motor.
Mit nézzek még meg. Régen van Citroenem, de benzinesből ez az első. Ja 1,6 16 szelepse, 2001-es.
Szerintem a kormánylégzsák csatija meglehetősen stabil. Sokkal inkább hajlamos a kontakthibára a kormány-csúszógyűrű alsó csatlakozója, amelyik a műszerfali kábelköteghez csatlakozik. Ott szoktam érintkezőt kireteszelni, a rugón szorítani, majd vissza.
Az övnél leszedtem a burkolatokat,fogalmam sem volt hogy hogyan kell leszedni a kábelcsatlakozást,úgy voltam vele hogy nem feszegetem nehogy elrontsam ami még jó lehet. Amúgy mikor gépre volt kötve az anyósülésnél van a gond azt írta. Szerintem leragasztom műszakira a lámpát amíg meg nem találjuk hol a gond.
A biztonságiöv-csat egy drótkötél-darab közbeiktatásával egy patronban végződik, amelyben "lőpor" van. Erre a patronra megy egy csatlakozó, és ennek a két vezetéknek van toldása az ülések alatt is. Nem csak ott tud gond lenni, hanem sajnos több ponton is vannak még csatlakozók, a kormánykeréknél pedig csúszógyűrű is van. A légzsákvezérlő nagy csatlakozója az nem szokott kontakthibás lenni, a többinél előfordulhat. Ezeket a már direktre forrasztott pontokat azért még egyszer megnézném, újraforrasztanám a helyedben, hátha.
Ha sikerül Lexiához jutnod, az sokat tud gyorsítani a hibakeresésben.
Elvileg az akkusarut nem volna szükséges levenni, csak gyújtást tilos adni, de a legbiztosabb természetesen az áramtalanítás, és többperces várakozás, hogy minden kondenzátor kisült állapotban legyen, amelyeknek úgy kell lenniük. Magam nem szoktam áramtalanítani, de a kulcsot azért mindig kiveszem a gyújtáskapcsolóból, hogy még véletlenül se lehessen gond. Egy barátom egyszer durrantott légzsákot szerelgetés közben, odafigyelni nem árt.
Ami csatit írtál, az szerintem az oldallégzsákok árnyékolása: zöld-sárga vezeték, citromsárga csatlakozóházban. No az nem fog hibajelet adni, ott ne keresgéld.
Nem kezdünk mondatot hát-tal,de én megteszem. Hát alámásztam az üléseknek és már direktbe volt kötve minden,1 darab csati van zöld kábelen,azt széthúztam de nem láttam gondot. Most majd az oldallégzsákok körül nézem meg,nyugtassatok meg nem fogom az arcomba lőni a légzsákot bármit csinálok :)
Egyébként az övfeszítő vezetékelését nem értem,az ülésen lévő biztonsági öv csatlakozás vagy az ajtóoszlopon lévő biztonsági öv automatára gondolsz?
Leggyakrabban az övfeszítők vezetékezésénél szokott gond lenni: a ülések alatti csatlakozók szoktak rakoncátlankodni.
Korábban érintkező-kireteszeléssel, majd rugón szorítással szoktam orvosolni, de aztán már nem segített, sőt az ezután átcserélt csatlakozókkal sem sok évig volt hibamentes, pedig aranyozott autóvillamossági érintkezőkkel csináltam.
Végső elkeseredésemben direktre forrasztottam, mint már oly sokan mások is.
Egyszer volt már dolgom Xsarán a légzsákvezérlő melletti kis (talán zöld színű) csatlakozónál is kontakthibával. Meg is lepett, hiszen az (az ülés alatti csatikkal ellentétben) ez egyáltalán nincs mozgó-igénybevételnek kitéve.
Úgy hallottam, hogy 20 Ohm feletti ellenállás-értéket már hibának jelez a légzsákvezérlő, annyit meg nem nehéz produkálni...
en az ulesek alattit kicsereltem tutikra, neha elojon a hiba, a kormanyoszlop jobb feloli oldalan a muszerfalon fut meg egy csati, de lusta vagyok megnezni... csak irtam hogy erre is figyelni kell
Ez csak rosszabb lesz,trafócsere várható. Én elhúztam a cserét két hónapig,a végén már alapjáraton is össze vissza ment a motor,hozzáteszem volt hogy 2 hétig nem jelentkezett a hiba.
Viszont az én kérdésem meg az lenne hogy hol keressem a kábelhibát az égő légzsák lámpa miatt? Egyszer olvastam hogy az ülés környékén szokott szálszakadás történni,de nem emlékszek már rá hogy hol is pontosan. Megkellene csinálnom gyorsan mert 1hét múlva műszaki és nem akarom hogy belekössenek.
Városi fogyasztásnál hallottam 11l-is. Ezért nem vettem meg. De hogy ne szomorítson el a Xsara II 1.4 benzines napi 10km használatánál is 9-10 litert fogyaszt,nálam.
Kicsit nagyobb örömmel és lelkesedéssel szerettem volna beköszönni a Fórumba, hátha van még egy hely. Egy kis ideig márkatársak voltunk
Hosszas keresgélés után leltem rá reményteli új autómra. Egy Xsara break 1.9d-re. Nem mai csirke, de hely van bőven és bébőlába kiváló. Sok-sok (280e) km ellenére egészen egyben lévőnek tűnt, nyugdíjas gazdája is sokat foglalkozott vele elmondása szerint.
Megegyeztünk, kifizettem és boldogan használtam hétfő este öttől ma délután egyig. Még nem raktam az autóba 50 km-t sem, amikor Dunakeszin egy lámpánál gőz tört elő a motorháztető alól. Gyorsan félreálltam, megnéztem. Szanaszét pisálta a motor a vizet. Röpke pillantás a kiegyenlítő tartályba és felismertem, hogy ezt a vásárt alaposan benéztem. Vastag olajiszap-trutyi, víz alig. Egyértelmű a diagnózis. Jut eszembe, a hirdetés 280e km-e az órában valójában 382e
Szerencsére az eladó nem volt messzebb, mint 2 km. azonnal visszagurultam. Kapuban telefon, nagy baj van. Amikor kijött az eladó, még pisikélt a motor. Sajnos nem tudok mit kezdeni egy ilyen autóval. Nincs erőm a vételárat mégegyszer rákölteni egy hangerfejezésre. Adásvétel visszacsinálva. Autót otthagytam, pénzt visszakaptam.
Szerencse, hogy az eredetvizsgát és átírást nem intéztem gyorsan, mindössze a kötelezőt kötöttem meg alkuszon keresztül. Pont elég ezt is töröltetni, mielőtt vonják az éves díjat a számlámról.
Kicsit vérzik a szívem, mert úgy érzem, nagyon meg tudtunk volna barátkozni a géppel. De így mégsem. Sajnos a hahun sok a hulladék, meg a nepper. Azért még keresgélek, hátha mégis sikerül itt parkolóhelyet találnom
A viccet félre téve, ma reggel furán viselkedett a kocsi (Xsara 1.6 16V, 2002).
Kihagyott egy vagy két henger haladás közben. Indítás után fura traktor hang, a "Check Engine" lámpa kétszer is kigyullad, majd kb. két-három másodperc múlva kialszik.
Mivel menni kellett, végigmentem ~46Km-t ilyen motorral.
A kocsi semmi hibát nem írt ki haladás közben, csak kihagyott a henger és nem volt ereje.
A munka végeztével beültem a kocsiba, kulcs elfordít és semmi probléma.
Hazafelé szépen járt a motor és volt ereje is.
Otthon az alábbi hibákat írta a kocsi:
(A hibás üzem után csak egy indítás volt, délután)
Tegnap óta, egyszer csak menetközbe kerregő hangot ad valami. De csak akkor ha nem nyomom a gázt. Minél gyorsabban megyek , annál gyorsabb a kerregő hang is, de csak akkor ha leveszem a lábaól a lábam. Mitől lehet ez?
Biztos a tartályon lesz valami csati valahol az akksitálca mögött, ott lesz a fékfolyadék tartály biztos és azon a végén ott lesz az tuti. Biztos az csúszott szét valami műanyag sz@r megin, de hogy Mindig sötétben adja ezeket. Imádom.
Hello, tegnapelőtt állítottam a kuplung bowdenen és ma vettem észre, hogy sipákol a műszerfalon, hogy alacsony a fékfolyadék szint. Gondolom nem jól érintkezik valami átok csatlakozó. Mivel kénytelen voltam félrehúzni az akksitartó tálcát az egész hóbelevanccal együtt, hogy elérjem a bowdenen az állító csavart (UGY bowden műanyag végű, meg is nyúlt a szutyok), így elég sok vezetéket megpiszkáltam akaratlan. A fék jól fog, biztos valami jeladó, mert nem ég állandóan, néha elalszik pár másodpercre és középről is eltűnik a figyelmeztetés.
Tudja valaki melyik csatlakozót kell megrángatni, hogy holnap reggel ne mindet kelljen megmozgatnom?
Azért az ilyen akárhogy is, de idegesítő. A nyáron cseréltek nekem fékbetétet vizsga előtt, aztán nem voltam ott, az állomáson meg út mellett parkolok a füvön, sötét is van. Ha elmegy a fékolaj az meg faja, vicces lesz.
A Xsara és a Picasso fogyasztását ugyan össze lehet hasonlítani, csak nem érdemes, mert a karosszéria más, még ha azonos alapokra is épült a két autó. A nagy felfújt buborékkal a Picasso többet fog inni ugyanolyan körülmények között.
A barátom most vett egy 8 szelepes Picassot és neki még többet fogyaszt, mint amit te írtál és a diag alapján nincsen gond a motorral. (bár igaz, csak gyors ránézés volt eddig az ünnepek alatt, nem teljes körű diagnosztika)
Sziasztok most regisztráltam a fórumon. Decemberben vettem egy picassot 1,6 LPG/Benzinest 2006 os évjárat. Meg vagyok elégedve vele bár szerintem picit többet fogyaszt a gyári adatoknál benzinből is. Nem vagyok egy rally versenyző én óvatos gyorsulásokat végzek ,de ország úton is megeszi a 7,5 l ez normális ennél e típusnál? Akkor miért írták a papírokon a 6,2l ? Nektek mennyit fogyaszt hosszútávon max 90-100km/h tempónál? előre is köszi a válaszokat!
...első lépésben csak áthelyeztem a légszűrő házat ....aztán kapott egy sportlégszűrő betétet...mindenképpen könnyebben vette a levegőt és valamelyest lazábban is futott , de nem járt hozzá lényeges lóerő gyarapodás ...némi fogyasztás csökkenés volt , de én más körülmények között használtam....
...ki lehet vezetni végül is egy "szuszogón" keresztül és ledugózni ott ahol a szívósorra csatlakozott ... de nem szerencsés mert álló jármű , járó motor mellett beszívja fűtőventi az utastérbe a kartergázt...más részt környezett szennyező..... először én is így csináltam .... aztán beépítettem a "BÖDÖNT" és az már hatékonyabb volt... https://totalcar.hu/belsoseg/2008/07/19/ujabb_csodaszer_a_bodon/
Azért van kartergáz kicsapódás mert keveset megy az autó, ilyenkor több hosszabb utat kell beiktatni és kitakarodik magától.
Kivezetni nem lehet mert akkor a rendszer fals levegőt fog azon keresztül beszívni és megzavarodik a benzin-levegő arány és félreszabályozza magát a rendszer, sokat fog fogyasztani és dadogni fog.
Ok! Most (kippkopp) működik,Map-ot még veszek bele,lambdaszondát még meggondolom.
Amit észrevettem,kicsit zavar ez a kartergáz kicsapódás a szívóoldalon,ki lehet vezetni ezeket mint Lada,Skoda,stb egy kartergázszűrőn át? Azoknál onnantól kezdve csilivili tiszta volt a karbi,meg utána is a szívótorok.
Igazából munkába 6-8km-et megy az autó,meg onnan vissza,úgy hogy heti 1,max. 2db kb.30km-es "nagyobb" táv van benne.
Ez esetben elkezdhetnéd egyesével kihúzni a biztosítékokat és ott rámérni áramerősség mérővel, hogy esetleg az adott biztosítéknál van-e a fogyasztás. Ezzel kizárhatnád a levédett áramköröket, hogy azoknál van-e a baj. Ha meg valamelyiknél igen, akkor az adott biztosítékokhoz tartozó fogyasztókat és áramköröket kell megnézni, megmérni.
...akkor még megnézném a holtpontjeladót , összeszedhetett esetleg fémreszeléket ami esetleg bezavarhat ...aztán lehúznám a felső lambda vezetékét akkor hogy megy ....valamint a vízhőfok jeladó....
Jön ki kondenzvíz,meg gőzölög,teljesítménye nem valami fickós de inkább változó,hol jobban húz hol meg csak lassan gyorsul.
Ma is volt egy olyan szitu 60-90fok közötti vízhőmérsékletnél,hogy egyesben lámpánál elindulás után betorpant a kocsi eléggé látványosan 1-2 mp-re,majd egy pillanat alatt mintha seggenrúgták volna helyrejött és tette a dolgát. :S
Hibát nem írt eddig ki,trafó jó szerintem (Delphi),van másik is,1éve lehet fent kb.
kb.30km után beleszagoltam kipufogógázba,nem olyan édeskés,inkább csípős szaga van.
Teljesitmenye van a kocsinak? Mikor beindul jon ki a kipufogon kondenhviz? Mert ha nem akkor erdemes lenne a katalizatrt megnezni. Nekunk az omlott ossze es folytotta motot nem volt kraft, nhezen indult, bizonyos fordulat flett megjott az ereje.
Tegnap produkált olyat,hogy nem akart beindulni (Xsara 2002 1.6 16v),aztán el-el kapta,dadogott,majd egyszerűen leállt.
Semmi engine check,vagy Autopullation Fail,gyertya fekete kormos volt,büdös szaga volt a kipufogóból kijövőnek. Olajat nem vettem észre hogy enné,de a dugattyú teteje is olyan fekete koksz/koromlerakódásos,régebben még talán 1 éve mikor gyertyacsere lett benne a feliratot leolvastam a dugattyú tetejéről olyan tiszta volt,meg őzbarna a gyertya.
Benzin se új tankolás,Omv 2,5 hetes,telitankról majd piros határán tartok lassan.
Először kiszellőztettem kicsit gyertya nélkül,aztán új Bosch Fr8-as gyertyát tudtam bele szerezni,de azzal is hasonlót produkált.
Aztán kábelmozgatás,és lassan visszatért belé az élet, a 3 hengeresből 4 hengeres lett,azóta kippkopp nem csinálja.
Lambda,vagy más lehet?
265ezer van benne,169-ezerrel vettem,azóta,de lehet előtte se volt cserélve,nem tudom.
Sziasztok, Még mindig ez a legjobb a hátsóhíd felújításnál? (lassan nálunk is esedékes lesz) Elkezdett nyikorogni a jobb oldalon, és a kerék is gyanúsan áll.
Próbáld ki, hogy az elakadásjelző kapcsolót egy icipicit megnyomod, de ne kapcsoljon be és úgy próbálsz indexelni. Ha úgy működik, akkor cseréld ki az elakadásjelző kapcsolót. Ha úgy sem működik, akkor méricskélni kellene.
Xsara 1.4i '97-es évjáraton az indexem hol működik, hol nem. Bajuszkapcsolót szétszedtem, csatit rádugva csavarhúzóval zártam azokat az érintkezőket, amiket a kapcsoló is zárna, és semmi. Összeraktam, csoda történt, működött. Gyújtás le-fel, nem működött. Az elakadásjelzővel semmi gond nincs. Egy relén működik a kettő? Van típushiba, ami ezt produkálja?
Ahhoz, kiszedjem a műszerfalat, le kell bontani kívülről az ablaktörlőnél a műanyagot és alatta van csavar ami fogja, mert az alja már billen, de nem akar kijönni.
Ma sikerült foglalkoznom kicsit a hátsó ablaktörlővel. Úgy fest a kábelek rendben,a relé a bűnős. Érdekes percegő hangott adott miután rákapcsoltam a kapcsolóval,persze az ablaktörlő nem ment. Szét szedtem és egyértelmű a hiba. A a reléházban lecsapodó párától gyakorlatilag el oxidálodott a nyomtatott áramkör,meg egy két kis apróság. Épp megfizethető áru cseredarab után nyomozok. Esetleg valaki cserélte már? Olcsó beszerzési forrás? Vagy csak gyári van arany áron?
Az én autóm is szívja az akksit. Az akku vadonatúj. A korábbi is csak 2 éves volt, de egy terhelővillás vizsgálat alapján a közeli halála volt várható. Ha egyik nap töltöttem, másnap reggelre (úgy hogy állt az autó a garázsban) a töltés utáni 12.6-ról 12.2-re esett le az akku nyugalmi feszültsége.
Az új akkuval valamivel jobb a helyzet, amikor minden nap megyek vele, akkor nem zuhan meg a feszültség, de ha több napot áll, akkor ugyanúgy leesik. Az akkucserekor mértem áramfelvételt, ami kb 0.7A volt.
Leállítás után látszólag minden lekapcsol. Nem önállósítja magát semmi.
Ma rámértem az akkura-> 12.2V. Az ajtó nyitásakor nem gyulladtak fel a szokásos dolgok a múszerfalon, csak az Economy Mode Active felirat jelent meg. Feltöltöttem az akkut, töltés után sem kapcsolt ki az Economy Mód.
Viszont pöccre indult, minden működik ahogy kell (világítás stb). Mentem vele 20km-t, szépen megy, minden működik.
Leállítás után 30mp-el a km kijelző világítása elalszik ahogy kell, kattanó hangot is hallani. Mi szívhatja az akkut? Nálad mi okozta a com2000 hibát?
GAZ Gold szettet tettemaz autoba es valamit beneztem, elsonek jo volt, de masodikra kihagytam valamit es felut femesen
van valakinek 'retegrend' rajza,hogy mit mivel kell parositani, osszerakni?
a lenti videot megnezetem es lattam a rugon a zajcsillapitast, ilyenekre gondoltam, ilyen finomsagokra en a hatso felfuggesztest is lehegesztettem... nem csondesebb
Sziasztok! Kérdésem lenne! Nemrég vásároltunk egy Citroen Xsara Picassot 2003-as évjárat 1.6 benzines! Elkezte azt csinálni, hogy ha leállítottam az autót, lekapcsoltam a világítást kivettem a kulcsot az elején a villágítás rajt maradt, vissza sem jelzett, hogy ég a villágítás, a férjem a motortérben levett valami sarut, úgy aludt el....egy darabig jó volt. Most meg hiába kapcsolok világítást az elején nincs semmilyen világítás csak hátúl, elől csak ködlámpát és távolságít lehet kapcsolni, se helyzetjelző se tompitott! Mi a baj? Köszönöm, ha tudtok segíteni
Mar jo reg nem jartam itt, de tudom, hogy volt mar tema csak nem talalom.
Az a helyzet, hogy a kis xsara II -nek vehleg kipurcant a radioja. Rendeltem bele egy jvc-t viszont azt nem fogom tudni becsavarozni a gyari helyere. Tudnatok nekem segiteni, hogy milyen beepito keretet kene rendelnem es hogy honnan? Biztos sinaltatok mar sokan ilyet. Esetleg a gyari kormany vezerlot mukodesre birni, valamilyen atalakitoval? A radio frontlapjara is fog kelleni valami kret, mert a gyari szelesebb mint ezek az univerzalisak.
Plusz mennyire nehez kicserelni a szelvedo alol a kis hangszorokat?
Ha megfigyeled,akkor látni fogod, ha villog a visszajelző, gyújtás levétele után lekapcsol a világítás. Ha ráadod a gyújtást, akkor automatikusan bekapcsol a városi fény. Nem kell külön a karral ráadni a világítást. De ha nem ez a gond, Aliexpress-ről rendelhetsz 7-11 euro között, teljes kart. De csak szalagkábelt is, 2Db 5 euro, de meg kell nézned milyen színü van benne, zöld, vagy sárga. Nem mindegy.
A Citröen Xsaara II. az első ízzó cserék egy őrület.. Kiment a bal eslő tompim. Eddig Oshram Night Breaker (unlimited) H7 12 V 55 w volt...Nagy probléma, ha csak ez az egy helyett Hella H7 12 V 55w-os izzót teszek? Köszönöm.
Ha az a gond, pucolás nem segit. Egy folián van rézvezetöréteg. Elkopott. A lámpa relén keresztül megy. Az nem villog csak a visszajelzö, és csak a tompitott. A villogás hibaüzenet a com2000 töl.
Lehet tényleg az a gond, ezt találtam gyakorikérdéseken:
"a világításkapcsoló èrintkezője van megkopva, az indexkapcsoló vègèt letudod pattintani ès ott kell megpucolni a rèz színű èrintkező felületeket ès akkor egy darabig jó lesz, vagy lehet cserèlni az egèsz kart is."
De, felkapcsol rögtön, indexeléskor nem csinálja. A fényszóró nem villog, csak a visszajelző a műszerfalon. Nekem az az érdekes, hogy szabályos időközönként, nem úgy, mint ha kontakthibás lenne.
Sziasztok! Valaki találkozott már olyan jelenséggel, hogy motor indítása után kb. 2-3 percig villog a tompított fényszóró visszajelző lámpa a műszerfalon? Feltételezem valamiféle elektromos hiba lehet. Akksi egy éves, 2002-es Xsarárol van szó, 1.6 16V.
A hideg beáltával történt pár "érdekes" dolog a xsarával.Miután leszakadt a kipufogó a hét elején,tegnap megadta magát a hátsó ablaktörlő is. Egyik percröé a üásokra megált( alap helyzetben) semmire nem reagált. Néha rápróbáltam de semmi. Gondoltam majd hétvégén ránézek....Ma meg random elkezdett törölni,ú gy hogy be sem volt kapcsolva. Gondoltam megjavult de a kapcsolóra továbbra sem reagál. Néha gondol egyet töröl egyet de ennyi. Valaki tapasztalt már hasonlót? Hol kell keresni a hibát? A jelek szerint a bizti,motor jó. Relé,vagy kontakt hiba lehet?
Segítséget szeretnék kérni , citroen xsara 1998 fűtőradiátor csere, Valakinek van tapasztalata a műszerfal kiszerelésében tudna nekem segíteni merre találom a csavarokat hogyan tudom kiszerelni a műszerfalat és kicserélni a fűtőradiátor
Sziasztok!Eladó Xsara II.-höz, a képeken látható, gyári, teljesen új, téli hűtőtakaró burkolat (bepattintható a lökhárítóba).További infók mailben (csxgti@gmail.com).:
Bontsd fel, lehet csak vizet kell bele tölteni....jó néhány gondozás mentessel jártam így!
Matrica fel alatta a dugók....
Tapasztalatom, bosch 2 év, exide excel 2 év, berágtam perion 3 éve megy és most is pöccre indítja az autót.
Nem éri meg a név - ár különbözet, a perion is varta (tulajdona), ugyanaz a Kalcium-Kalcium technológia üveg fóliába csomagolt lemezek az iszaposodás miatt keletkező cellazárlat ellen, csak jóval olcsóbb.
Nyugodtan veheted a magyar akkukat.....perion, jász akku, power horse, stb. Ugyan az a belseje, csak 2X annyi az év amit kibír.
Harmadik tele van nálam a kocsi, és ez volt benne mikor használtan vettem. Szóval valószínű öreg. Pláne Tescos Banner 55/450 márka. Mikor behoztam tölteni miután felmelegedett fél óra alatt 0-ról elérte a töltés háromnegyedét, szóval gondolom rossz. Ki is néztem egy egy Exide 60Ah/540A akkut a helyére.
Ha régi az akksi, lehet hogy cellezárlatos. Én már 2x jártam így. Az eredeti akksi 8év után produkálta a következőt. Reggel indult gond nélkül, este haza indulás gond nélkül. De ha hazaérés után még hallgattam a rádiót 10 percig álló motorral,akkor már reggel nem indult. Bebikáztuk, és ha a motor leállítása után, semmilyen áramfelvétel nem történt,simán indult minden nap. Ugyan ez volt a helyzet a másik autómnál is. A Citroen nagyon érzékeny a feszültség ingadozásra.
Egy aksi ilyen hidegben sokat veszít a kapacitásából. Ha meg öreg is, alig marad benne lélek. Ha este beviszed meleg helyre, reggel töltés nélkül is elindítja a motort.
Vagy elkezdett meghalni az aksi, vagy az autó elektromos rendszerében van valami hiba. (nem tölt vagy nem tölt eleget, valami meríti az aksit, stb. stb.)
Létezhet, hogy hetente töltenem kell az akkut ami az utcán áll? Múlt héten hétfőn töltöttem fel, kb 150km-t mentem vele kedden, de utolsó leállításnál még gond nélkül indult. Azóta nem is használtam, majd egy hét után ma akartam de csak kattog.
.... szombaton cseréltem a Berlimen én is a lengéscsillapítókat ....a stab pálcán kívül semmit nem kötöttem le és ha nem volt rengeteg hely mégis viszonylag könnyen kijött a helyéről ..
..bár az elsőt összehúztam a helyén nem jelentet előnyt a kivételnél és már vissza tenni sem húztam össze ...
Nem tudom pontosan. Kivettem a csomagtartóból szerszámot, hogy levegyük a sarut, levettük, akkor mértem. Lehet hogy nem volt egy perc, én is azt hiszem, hogy kellett volna még várni.
A szivárgó áramot kb. 1 perc után mérd, mert akkor megy a rendszer stand-by-állapotba, addig a 0,7 A normális, utána olyan 15-30 mA-t kell mérned.
Tedd rá a műszert és várd meg az időt látnod kell a változást, ha az érték nem változik jelentősen akkor a fogyasztókat egyesével le kell kapcsolni. A rádiód viszont a leírtak szerint lehet gyanús, de a stand-by módnak le kellene kapcsolnia.
Az a problémám, hogy valószínűleg valami szívja az akkut (2003-as Xsara 1.6 16v).
Előzmények: az előző akku egy Varta volt, két éves. Hétvégék kivételével az autó minden nap megy 40km-t. Ennek ellenére reggelre az akku nyugalmi feszültsége leesett 12.3V-ra. Ha előző este töltőn volt, akkor is. Egy szaki megnézte terhelővillával is, mondta, hogy ezt érdemes cserélni, mert -10-ben annyi lesz neki.
Vettem egy 60Ah-s perion-t, bele lett rakva (ennek egy hete). Egy teljes hétig minden ok, reggelente rámértem, 12.6V, már majdnem meg is nyugodtam. Ma rámértem, 12,26V...
Az akku cseréjekor mértem egy nyugalmi áramfelvételt (csukott ajtók, minden lekapcsolva), 0,7A körüli értéket kaptam. Nem tudom, hogy ennek mekkorának kellene lennie, de ez soknak tűnik.
Van esetlegesen olyan tipikus fogyasztó amire különösképp gyanakodnom kellene? A rádió néha bekapcsol csak úgy magától. Ezt leszámítva úgy tűnik, hogy minden kikapcsol. Ellenőriztem a csomagtér lámpát, de nem marad égve.
Talpas gömbfejet szeptemberbe cseréltem mert nem volt tartása, de azt hittem csak a kormány összekötő gömbfej után kell futóműbeállítani. Na midnegy, annyit lett már piszkálva, hogy ha meglesz ez a toronyszilent elviszem beállíttatni.
Igen ilyesmi. Nekem nem sikerült úgy összehúzni, hogy kijöjjön a helyén a csonkállványból.
A féltengelyt nem kellett kihúzni, de vigyázni kell, mert bal oldalon nem fogja semmi, és szépen kijön a difiből, az olajjal együtt. :-)
A kormányösszekötőt sem szedtem szét.
Azt vedd figyelembe, hogy ha a videó alapján választod le a talpas gömbfejet, el tud menni az összetartás. Ezért inkább a jobb a felső rögzítést oldani.
Azért nem tudod kivenni mert a rugó-teló feszíti mert szét akarja nyomni magát.
Bxtwelve jól írta, fék le, talpas ki, teló csavar ki, teló megemel kézzel vagy emelővel amíg meg nem lazul a feszítés, rugó-teló felfelé nyomva kibuktatni és felűlről kiszerelni ha még nem történt meg.
Nem volt más megoldás (legalábbis nekem, ha valaki tud jobbat leírja), féknyereg le, talpas gömbfej kibont (úgy mint a lengéscsillapítót), és akkor már le lehet engedni annyira az agyat, hogy kijön a gólyaláb.
Na még csak most volt lehetőségem belekezdeni, de hamar fel is adtam ezt a torony csapágy és szilent cserét. Most ha ki akarom venni a rugóstagot akkor ki kell bontsam a kormányösszekötő rudat, a lengőkart plusz féltengelyt is? Egyetlen csavart találtam ami a lengéscsillapító alján húzza össze de az se jön ki, az anyát le tudtam venni de a csavar meg se mozdul, a hatlapfeje meg nem forgatható mert felfekszik az egyik oldalán, csak az anya volt tekerhető.
Hogy tudom kiemelni a rugóstagot, vagy ennyire macera, hogy ennyi mindent ki kell kötni belőle?
Pedál érzékelő hiba rendszeresen előjön az XM-en. Általában csapadékos idő alatt és után. Csatlakozó le, kontakt spré, aztán egy ideig megint jó. A csere darabbal is ezt produkálta. Tisztítottam a csatlakozó tüskéit is, az sem segített. Amikor a fordulatszám kezd felkúszni, mozgasd meg a csatit. Ha akkor helyre áll, akkor az a hiba. A megoldást nem ismerem, csak a helyzetet tudom kezelni:(
Sziasztok!Talán valakinek van valami ötlete mi lehet a gond! 2001 es 1.6 16 v citroen xsaráról lenne szó. Reggelente beindítva az auto szépen működik a motor szépen jár alapjárat nem ingadozik a a motor rendesen pörög, de ha leállítom és ujraindítom az alapjárat össze vissza ugrál majd egy idő után beáll olyan 1100 as fordulatra viszont hiába nyomom a gázpedált padlóig 2000 - 2500 fordulatnál nem pörög tovább! A hibalámpa világit egy ideje gázpedál érzékelő és folytószelep hibát jelez! Már mindkettőt cseréltélték a hiba ugyanúgy megmaradt!
Jó reggelt mindenkinek.xsara 2-esen a kürt v duda egyre ritkában szólal meg, amikor a kormány közepét nyomkodom.állítólag valamilyen nyomtatott áramkört kellene komplett kormány kapcsolóval kicserélni,ami nem kevés pénz.a motortérben jobb oldalt és elől is minden rendben.az lenne a kérdésem,hogy nem tud valaki valamilyen javítást, ami nem horribilis összeg.fontos lenne,hogy nem külön ki vezetékelt billenő kapcsolóban gondolkodom.azt szeretném ha a duda ugyanugy a rendeltetés helyéről (kormány közepe) működne. Köszönöm előre is.további szép napot mindenkinek.
Nos, kárt nem tesz benne csak nem biztos hogy a legjobbat kapja pedig te azt szeretnéd. Én 5W-nél kisebbet nem tennék bele, az még talán a jobb a téli rövidekre, nekem a tapasztalatom hogy nyárra kellett a 10W olaj bár én sokat mentem vele, naponta 50-60 km-t, 100-110-el ott az 5W olajat megégette.
Az a gaz,h eddig mindig mindent megkapott. Sőt elég jó minőségű alkatrészeket. Sajnos az utóbbi időben mindig előjön rajta vmi.. nem egy hatalmas érteku autóról beszélünk, és nem is lesz több attól, ha drága cuccok lesznek benne.. épp ezért nem is vagyok hajlandó rá költeni egy halom pénzt. Nézzük kicsit reálisan a dolgokat. Ne haragudj, de nem értek veled egyet. Nyilván élőjön uj autónál is váratlan gond, de nekem ez nem elsődleges autó. A lenyeg annyi, h működőképes legyen.. ettől függetlenül meg elvisz A-bol B-be..
Az előző link, ami a berlingo, saxo, xsara dolgait tartalmazza, Hollandiára és Magyarországra, a benzin és kevert üzemű, benzin-gáz motorokra a quartz 7000 5W40 vagy a 9000 0W40 olajat ajánlja.
Nos ezt én is megkérdeztem egy ertő szakembertől...
A 0-ás olajhoz motor is kell, pontosabb illesztések, kisebb rések, más méretű furatok.
Erre ezek az autók már nem alkalmasak, mert amikor eléri az üzemi hőmérsékletet ez az olaj gyakorlatilag úgy folyik mint a víz. Ezek a motorok pedig beengedik a hengerbe is és elégeti, ebből több fogy az olajcsere periódus során.
Az olaj nyomása melegen nem mindig megfelelő és most ne adjunk a nyomásmérő gombára, alapjáraton éppen hogy elegendő a nyomás.
0-ás olajat városi pár km-s távra nem is ajánlja semmi, erre gyakorlatilag alkalmatlan, arra való hogy nagy fordulatszámon tartósan viselje a terhelést, arra való hogy beleteszed a friss olajat a gépbe parketta gázon elmész Párizsba és ott újra lecseréled, ezt tudja erre való.
Apunak G astrába 0-ás olajat raktak gyárilag ajánlja, egyszerűen megette az olajat 10.000 km alatt, és az olaj cserekor megégett büdös volt, olyan fekete mintha dízelből eresztették volna le. Motormosás 10w-40 olaj bele, és láss érdekeset megszűnt az olaj fogyasztás és szép barna olaj jött le leeresztéskor, azóta 5W télen, 10W nyáron ment bele és sokkal csendesebb is volt a motor.
Nekem 1.6 16V van vásárláskor ment bele 5W olaj 5000km után fekete égett jött le róla vissza a 10W olajra azóta szépen teszi a dolgát. Ebbe nem is ajánl 0W olajat, de nem tetszik neki a 5W-s sem, attól hogy korszerű még nem biztos hogy jó a tiedbe és nem biztos hogy jót teszel vele. Korszerű olaj korszerű motorba való, ezek 15-20 éves motorok, ebbe az ő korának korszerű olaját kell tenni.
keresek 2001.6. havi Xsara II-höz bal első (vezető oldali) ködlámpás fényszórót (az sem baj, ha mattos) ill. szintén arra az oldalra ablakemlő szerkezetet.
Bontóban tudom lehet találni, de nekem nem ér meg annyit.. sajnos az autó értéke sem több, mint 200 e Ft.. így szerintem érthető.
Akinek esetleg lenne bármelyik eladósorban kérem jelezze.
Zsír új, nem hinném, hogy lyukas, meg közvetlenül az olajcsere után lett hangosabb a motor. Lehet megpróbálkozom azzal az 5w40 Total Quartz 9000-el, sima classicot tettem bele. Vagy keresek valahol a castrol magnatecet, ami volt benne korábban is, azzal csendes volt.
Előtte castrol magnatec 10w40 volt. De olyan szinten hangosabb már a motor tőle, hogy így 3 hónap után fontolgatom, hogy lecserélem (lehet újra castrolra) valamire ami nektek bevált.
Én az ELF 10w-40-etteszem bele 1.6 16V, ugyanaz a gyártó és mégis picit vastagabb az olaj. Szinte hangja nincs a motornak és nem hígul fel annyira cserekor mint a total.
Pedig érdekes mert az elf az fabriqué au total......
Milyen olajat használtok egy benzines 2001-es 16v Xsara II-höz? Ősszel TOTAL-CLASSIC 10w40-el cseréltem ki a benne levőt, de nem vagyok elégedett vele, azóta sokkal zajosabb a motor. Illetve motor díszburkolat patentet keresek. Azt hiszem 7159 09 a cikkszáma de nem találok sehol. Kínából is jó lenne legalább olcsóbb volna. Tudtok valami forrást ahonnan lehet rendelni?
OLyan problémám lenne, a xsara kombimmal, hogy a csomagtér ajtó zárja csak random nyit. Kattogni kattog, de nem nyílik az ajtó. Mi lehet a nyűgje. Válaszokat előre is köszönöm, üdv, Béla
Kedves márkatársak,egy kis segítség kellene.Nem tudom kinyitni a tank sapkát a kulccsal.A záron erőszak nyoma látható,utolsó tankoláskor még ki tudtam nyitni.A kulcsnak tövig be kell menni?Hogyan lehetne levenni?
De nem fel lazítani kell! Hanem a görgő közepén lévő 8 csavart egy 13 csillag kulccsal megfogni és az óramutató járásával ellentétes irányba elmozdítani!
érezni fogod! feszítő görgőn van egy kis lyuk abba kell beledugni valamit ami befér (én egy kis inbusz kulccsal oldottam meg!) akkor rögzítődik a feszítő görgő és a szíjat le tudod venni!!!
Emelővel megemeled a motort blokkot,jobb oldali motortartó bakkot kiveszed, emelővel tovább emeled a blokkot míg kényelmesen hozzá férsz a hosszbordás szijhoz, a feszítő görgő a szervó szivattyú mellett található,13 csillag kulccsal az óramutató járásával ellentétes irányba tudod meglazitani. Van egy pici lyuk a feszítő görgőn,fejből meg nem mondom kis imbusz kulcsot dugram a furatba , a görgő megakad ebben a pozícióban a hosszbordás szíj levehető ,az új felhelyezhető.
Tudna valaki robbantott ábrát mutatni a szervó, generátor, klíma ékszíjről? Csere érett mert eléggé csikorog, de nem tudom hol kezdjek hozzá megbontani.
Szép napot mindenkinek.Kérésem lenne,ki tud kérem segitsen a fütés bekapcsolásakor a kijelző mutatja hogy minden rendben ám a ventilátor nem mindig indul probáltam a fokozaton állitani+ - nem reagált mikor rákapcsoltam az első és hátso ablak fütést beindult majd ezt sorban kikapcsolva a klimát is megmaradt a fordulat a ventilátoron s lehetett állitani.Van olyan hogy mükődik rendesen az utobbi időben rosszalkodik,tehát a motor rendben esetleg a vezérléssel lehet valami nem tudom,ja citroen c4 grand picasso .Kőszőnőm.
mert kb. 1-3.000 km az "bejáratás", aztán figyeld meg.
Ha jól tudom az a gép rendelkezik gázolaj előmelegítővel ami elektromos az növelheti a fogyasztást villanyos terhelése miatt, illetve a dúsítás hidegen is emelő tényező.
Használd egy kicsit és majd később meglátod, lehet hogy a befecskendezőket hangolni kell, bár ahogy írod a valódi fogyasztás nem változott, akkor a mérőkört kell ellenőrizni. Nem tudom hogy pl. vákuum alapján mér-e vagy elektromosan.
Nem kell leszedni, várd meg a főáram lekapcsolást (én így töltöm ha kell) a kattanó relé hangot figyeld, pár perc. 1.4/98-nál ez volt. A 12.1 Volt egy határ itt már kell tölteni, ez alatt már gondok vannak! A Tiéd még jó autód is könnyen indul, ne töltsd. Arra van a generátor, hogy töltsön. Az nem téli felkészítés ha erre rátöltesz. Nem tudjuk milyen rendszerű akkut akarsz tölteni, zárt, ólmos v. más ezt vedd figyelembe. Egy akku szakértő írta "okostöltőről", hogy ne! Én is használom 2005 óta (Ólom/savas akkura). Mindenki saját belátása szerint. Teljesítmény méréskor derül ki, hogy jól érzi-e magát az aksi vagy Téged fog idegesíteni. Akku szaküzlet előtt megállsz, rámérnek és kiderül mit bír és ez a legjobb mérés. Ha meg minden utcasarkon leállítod és indítod, akkor meg más kategóriájú akku kell.
OK, de ebben a hozzászólásban nem volt kérdés. :-P
Amúgy meg ezt távolról nem lehet megmondani, de a hengerfejezéssel nem kellene összefüggenie, ráadásul hűl az idő, és ilyenkor nő a fogyasztás. Az én autómon is feljebb ment 3 dl-el.
Sajnos sem nekem sem a közelemben senkinek nem volt meg a tudása és eszköze ehhez :-( Bár lehet nem jártam rendesen utánna.
Kérdés: hengerfej javítás után a hosszútávú fogyasztás elkezdett felfelé kúszni. Már 4dl-nél tart a difi (6.3l). A pillanatnyi is sokat mutat. 130as temónál 10l pl. Tankolásnál nem vettem észre a növekedést. 5.7l .
Egy 1.6-os Xsara viszonylag új tulaja vagyok. Az autó jól üzemel, könnyen indul, viszont jön a tél, és ránéztem az akksira -> 12,3 V
Úgy gondolom, hogy a hidegek előtt érdemes lenne tölteni az akksit. Szabad ennél az autónál úgy tölteni az akksit, hogy nem veszem le a sarukat? A töltő Lidl-es "okostöltő", sokszor használtam a korábbi öreg Fiaton (és sosem vettem le a sarukat), de abban szinte semmi elektronika nem volt.
Bocsáss meg, csak egy pillantást vetettem a 67601 hozzászólásodhoz és már irtam is a reagciómat S persze rosszul értelmeztem ugyanis a rajz számot is forintositottam így jött ki a hatvan ezer forintos
Költség amit személy szerint sokaltam.
De így van ez ha siet az ember nem nézi meg alaposan.
A távirányítót márkaszervizben visszaprogramozták 8500Ft-ért. Akkusaru levétel miatt következett be a felejtés . Nem volt meg a kódkártya, szóval mindenképpen oda kellett vinni. De most már legalább megvan a kód :-).
Nekem beletört az egyik izzítógyertya kiszereléskor. A menetes rész kijött, de a "izzó" rész a végén bent maradt. Még szerencse, hogy azért lett kiszedve, mert hengerfej felújítás volt a cél, szóval nem okozott problémát, mert a hengerfej amúgy is le lett véve. Az biztos, ha kiszerelés nélkül lekötöd a vezetéket az izzítógyertyáról és megméred az ellenállását a testhez képest, egy ohm körüli vagy az alatti értéket kell mérned. Itt azért érdemes még a műszered mérőkábeleinek ellenállását is megmérned, mert találkoztam már olyan műszerrel, ami 0.3-0.4 ohm-nak mérte a rövidre zárt mérővezetékeket. szóval ezt le kell vonnod az mérésedből. Ha ennél magasabb az érték pl 10-20 ohm, akkor biztos lehetsz benne, hogy az kuka, vagy legalábbis elindult azon az úton.
" kell bontanom valamit vagy mind a 4 kijön simán"
A "simán" az túlzás, de ki lehet szedni őket. Mondjuk nekem van mindenféle szerszámom, a teljesen átlagosokkal is ki lehet bányászni, de idő- és nyugtató igényes. :-P
A legolcsóbban úgy jársz - sokaknak meglepő módon - , hogy besétálsz a legközelebbi márkakereskedésbe és megrendeled tőlük.
Egyéb, általános, nagy alkatrész forgalmazónál is meg lehet rendelni, de kedvezmény ide vagy oda, drágább lesz és sokkal lassabban fog megérkezni, mintha márkakereskedéstől rendelnéd.
(hidd el nekem, én ezzel is foglalkozom)
A mellékelt képen a 18. 19. 20-as utáni cikkszám az, amiket én említettem.
Az áraik pedig sorrendben (ma!, mert ez változhat napról napra):
"Ha minden jól ment a végén van egy szimering ami a lelke az egésznek. Ennek kellene megállítani a vizet. Itt kell odafigyelni a jól illeszkedésre."
Azért nem egyedül a szimering a lényeg. A legvégén a stabilizátor rudat a lengőkarhoz rögzítő "egység"-nek is van egy tömítő gumigyűrűje, amiből feltétlenül érdemes újat tenni, mert ha vacak, öreg a gumi, rengeteg víz bejuthat ott is, majd az előbbi "egység" közepén van egy kis műanyag menetes dugó, ami pedig a menetnél tömítene. Ebből is érdemes újat tenni bele, ha már csinálja az ember.
Próbálok rá visszaemlékezni, közel 10 éve volt. Egy meleg nyári napon történt, ........ :-)
Kiszerelés nem bonyolult. Akár egy parkolóban is lehetne. Pár csavar fogja oldalanként, és én a fékcsövet vettem le nem a komplett féknyerget. A szétszerelésnél mind a három torziós rúdra figyelni kell. A rudakon csikos jelölések vannak. A szétszerelés előtt ezeket össze kell jelölni, egy pontozóval a rud tövét és a helyét, pozicióját. Ezután szét lehet ütni. Ha mostoha körülmények között volt ez nehézkes lehet. Ilyenkor lángal melegíteni szokták. Nekem erre nem volt szükségem. Csak egy 3kg-s kalapácsra.
A csapágyak helyét egy kb 5cm átmérőjű fúróba fogható drótkorongal tisztítottam meg. Ezt kb egy 20cm hosszú pálcával kellett megtoldani. a futófelületet fémtisztára kell pucolni. És itt lehet reménykedni abban hogy a felület nem károsodott nagyon a rozsdától és a rossz csapágytól. Ugyanis ennek a típusnak a legrosszabb a konstrukciója, véleményem szerint.
Összeszerelés pedig adott, én egy ricnivel elforgattam a rudakat, igy magasabbra került, rugózása elméletban nem változik mert csak a pozicióján változtatsz, viszont az eleje lejjebb kerül.
Szoktak még zsirzógombokat rakni, de szerintem sok értelme nincs, hisz az egész egy cső, azt mind tele kellene nyomni.
Ha minden jól ment a végén van egy szimering ami a lelke az egésznek. Ennek kellene megállítani a vizet. Itt kell odafigyelni a jól illeszkedésre. Volt egy képes leírásom, ha megvan feltöltöm. Egy kép az autóról. a gumi teteje a kerékívnél volt. Ez most készült a nyáron. Remélem segítettem.
Arra figyeljetek, hogy meglegyen a gyári magassága. Mert az enyémen miután csapágycsere megvolt, azt vettem észre, hogy alacsonyabbra került a segge. + egy húszasomba fájt pár hónappal később.
Na sikerült ma alánézni. A jobb oldali rugó koppan. Nem is értem hogyan, úgy látom nincs eltörve de hely és akna híján talán felemelve bizonyosodhatnék meg róla. Ahogy fordul a függőleges tengely körül, picit fordul a rugó is és bizonyos fordulatot elérve ugrik egy picit, ez okozza a koppanást. Mostmár az a kérdés, hogy mitől ugrik egyet a rugó?
Sziasztok! Az autóm (Xsara II -2003) sajnos tavaly baleseti roncsként végezte, de maradt a garázsban 4 db 15"-os komplett téli kerék, ami csak a helyet foglalja. Szeretném, ha egyben vinné el valaki. csekély értékű Fulda gumik, kicsit már rozsdás acélfelnik, kerékcsavar készlettel és négy használt gyári dísztárcsa. Minden garantáltan gyári méretű. Ha valakinek jól jönne, küldjön emailben egy ajánlatot. Nem hirdetem más felületeken, a bevételből a kislányom új biciklijébe szállnék be, legyetek hát nagyvonalúak :) Balesetmentest kívánok mindenkinek!
Ez elég könnyen vizsgálható, "lábon álló" autónál, kitekert kormánynál, kézzel benyúlva a gömbfejhez és közben valaki finoman mozgatja a kormányt picit jobbra-balra.
Elnézést kérek a szűkszavú leírásért. Nos A koppanás jelentkezik ha mindkét irányba fordítom a kormányt álló helyzetben, menet közben szűk kanyarban nem vettem észre, hogy koppanna. Elég kicsi kormány mozdításra koppan egyet, majd ha visszatekerem koppan egyet megint. Lengőkarok nemrég lettek felújítva, minden szilent ki lett cserélve (lengőkaron mindkettő plusz gömbfej, kormányösszekötő szilentek, motortartó szilent stb. ) nyáron a stabilizátor kar is újra lett cserélve. Ezektől meg is szűnt rövid időre minden nemű zaj a futómű felől, le is műszakizott szépen az autó, majd most pár hétre rá megint ez a koppanás. A kormány összekötő gömbfej okozhat ilyen zajt? Az nem volt piszkálva a felújításkor.
Tüzetesebben megvizsgálva a szervo szivattyút kiderült, hogy engedi az olajat, szóval csere. Zoli, tudsz nekem cikkszámot mondani, és meg tudnád mondani, hogy melyik volt a gyári beszállító, vagy melyiket szabad megvenni?
2002-es Xsara II. 1.6 16V alvázszám utolsó 8 számjegye: 73595098
csapágy lehúzóval finoman lehúzod a műanyag ventilátort, szétszeded a motort, tisztítod zsírzod a perselyt, egy jó darabig jó lesz, ha nyiszorog vagy visít cseréled a perselyt.
A fűtőmotor a gondom. Azt csinálja, hogy menet közben kikapcsol. reggelre megint működik, lehet szabályozni, de aztán 10-20 perc és megint kikapcsol. Volt már valakinek ilyen?
Motor billenésgátló (gyári), alsó motortartó szilent (utángyártott), féknyereg javító készlet 2 db (utángyártott), és két garnitúra stabilizátor szilent (Sasic, ill. Delphi gyártmány).
Bontott alkatrészek: ablaktörlő kar (fedkomp gomb nélküli), karbon mintás hamutartó és cigigyújtó, klímakezelő.
Új alkatrészek: HDI főtengely szimering 2 db, fűtéscső könyök (utángyártott), tágulási tartály kupak (gyári), Bosch gázolajszűrő ház tömítés (O gyűrű, gyári),HDI kartergáz cső (utángyártott), motor burkolat tartó 3 db (utángyártott), erre való sapka 1 db (gyári), kuplung bowden húzó (gyári), karosszéria lezáró kupak 3 db (gyári).
Valamint 2 db LED-es rendszámtábla világítás (eredeti kínai :-) ).
Ár megegyezés szerint. Mail-om publikus.
Legjobban annak örülnék, ha egyben elvinné valaki. De természetesen külön is lehet.
2002 1.6 16V-ből kiszerelt generátor asszem 90A terhelhetőségű eladnám újat raktam be így ez már nem kell.
Feszszabályzó szénkeféje törött el, így megszűnt a töltés, a generátor maga jó.
Feszszabályzó leszerelve róla, anélkül menne, egy pici baja van de ettől még működik hogy túlhúzták a ház csavarját és az egyiknél elrepedt a ház, képeken. Elnézést kiszerelt állapotban koszosan van fényképezve.
"A nyomáskapcsolóról nem történt említés a szerelő részéről, de talán ha csak az lenne a baja, akkor nem adna ki ilyen rendellenes hangokat. "
A nyomáskapcsolónál legfeljebb folyhat az olaj. Ha rossz a kapcsoló, akkor meg nem ad jelet a motorvezérlőnek, hogy tövig kitekert állásban van a kormánymű és a vezérlő nem emeli meg az alapjáratot.
A következmény max. egy lefulladt vagy alacsony fordulatszámú motor lesz, semmi egyéb, főleg nem rendellenes hang.
Az olaj egy hete lett feltöltve (igaz nem teljes csere történt), sajnos ez nem segített. A nyomáskapcsolóról nem történt említés a szerelő részéről, de talán ha csak az lenne a baja, akkor nem adna ki ilyen rendellenes hangokat. Van ennek valami csapágyazása, ami cserélhető, vagy az már a felújítás kategóriába esik? Mindenesetre az elmondottak alapján még futok vele egy kört, megnézetem alaposabban, mielőtt kicseréltetem.
Először ha régi benne a folyadék azonnal cseréld ez általában megoldja a nyüszögést és a nehéz kormányt.
Másodszor ha nincs meg a szint akkor levegőt szív be menet közben ellenőrizd a szintet, mert járáskor örvénylik a tartályban az olaj mint a kád lefolyója és olyankor tud levegőt beszívni.
Harmadszor lehet a nyomás kapcsolója is hibás.
Bármi mást csak utána.
Nekem az a tapasztalatom hogy egy picivel a max fölé kell tölteni.
Nem jól indult a reggel. Lemerült az akkumulátor, időszerű cserélni, nem szeretném tologatni az autót. Ezen kívül kiderült, hogy a szervó szivattyúm is vacakol, nehéz a kormányzás, és vacak hangja van amikor tekerem a kormányt. Elképzelhető, hogy ez okozza a fogyasztás növekedést is. Lehet/érdemes a szervo szivattyút javítani/felújítani vagy vegyek újat?
2002-es Xsara II. 1.6 16V alvázszám utolsó 8 számjegye: 73595098
Meg tudná valaki nézni, hogy milyen cikkszámú szervo szivattyú kell bele, hogy megtudjam mennyibe kerül az új?
Nézzétek meg egy komolyabb teljesítményű izzóval is (terhelve), ne csak multiméterrel. Hiába van meg a feszültség, ha nincsen áramerősség. (pl. kábelhiba miatt)
Ha egy 55W-os izzó (pl. H7) tisztességesen világít, akkor az áramellátással nincsen gond.
Olyan problémába léptünk bele, hogy a vezető oldali elektromos ablakemelő bowden kissé kiszálkásodott. Szeresztünk egy másikat kompletten de sem a régi motorja sem az uj nem mozdul. A jobb oldali viszont megy. Biztosítékok jók. A motornál meg van a 12 volt.
Még egy okos kérdés. Ha csak az index kart cserélném, akkor teljesen mindegy az OEM szám? De van két fajta új szalagkábelem hozzá, egyszerübb,és olcsóbb ha azt cserélem. Csak nem akartam szétgányolni az egységet.
2003-as 1.4i Xsarához szeretnék komplett COM2000-es kapcsolót. Az alv.szám utolsó 8 karaktere: 73644031. Eddig úgy tudtam hogy a OEM 6242G5 96605634XT való hozzá. A neten találtam ilyen számmal, de azt írják nem kompatibilis. Egyébként márkaképviseletnél mondták ezt az OEM számot. Köszönném ha valaki tudna segíteni.
Üdvözletem mindenkinek. Épp ma lett egy xsara a családba.... nem fiatal , de nem is öreg? ... 2002... érdeklődnék , hogy távirányítót 30 000 ért tudok venni ha jól látom ? :-( :-( Van egy tartalék kulcsom és az távirányító nélküli. Köszönöm.
Én eddig régi, 90 es évek előtti opelokat hajtottam, többet is. azok váltójával semmi baj nem volt. Javított már valaki ilyen váltót? Cserélt már benne kónuszt meg fékezőt? Valószínű kellene olajat is cserélni ebben a váltóban. milyen és mennyi olajat vegyek bele?
Sziasztok! első kérdésem, hogy a Xsara picasso hátsó középső ülésében csak nekem nincs isofix? A második: Taknyol a szervokormánymű. ontja a piros vérét. Érdemes felújítattni, vagy olcsóbb(érdemesebb) bontott jót beszerezni? A harmadik kérdésem pedig a váltó szinkronjaira vonatkozik. Ez típushiba? a volt főnökön kéccázhatosában is reccsent a harmadik, igaz abban sokkal jobban. A pikasszóban a három-öt reccsen. 357 ezer van benne, egyhat nyolcszelepes.
Pár napja egy alkalommal hangos sípolás (hangjelzés) jelentkezik menet közben, majd felvillan középen egy visszajelző lámpa. Sajnos olyan váratlanul és gyorsan történik, hogy eddig nem tudtam beazonosítani a lámpát. Úgy érzem, hogy komolyabb út egyenetlenségnél jelentkezett, már amennyire lokalizálni tudtam az egy alkalmat. Talán a stop lenne.., de nem vagyok benne biztos. Megnéztem a folyadékszinteket, nem találtam indokoltságot erre vonatkozóan. Szervótartályban minimumon van a szint, de ott nem láttam kapcsolót.
Mi okozhatja a jelenséget? Van e valakinek konkrét tapasztalata ezzel kapcsolatban?
Visszaterve a sajat problemamhoz, gondoltam leirom a tanulsagot.
Nem nyilt a gombbal az ajto, semmire nem reagalt, csak kulccsal lehetett nyitni.
Kari56 segitett osszekodolni a kulcsot az autoval, kabel es program sehitsegevel, de tobbszori probalkozasra sem sikerult.
Ezuton is koszonom a segitseget Neki meg egyszer!
Az utolso gondolatom az volt, hogy a kulcs osszekodolott a kocsival legalabbis ezt irta ki a szamitogep, de a gombnyomas jele nem megy at a kulcs tanitasanal. A szamitogep kulon is kommunikal a kulccsal, de az ajtonyitas az kulon tortenet.
Vegul itthon a hasznalati utasitasban leirt gyujtas utan 10 masodperces osszehangolast ugy csinaltam, hogy kiszedtem a tavadot a kulcsbol, raadtam az ures kulccsal a gyujtast, majd rovidre zartam a kis panelen a nyitasgombot 10 masodpercig, gyujtast levettem es mukodott.
Ebbol a tanulsag az lehet, hogy lehetseges, hogy a osszerakott kulccsal a gumibol keszult gomb nem tudott elegendoen hosszu ideig megszakitas nelkul jelet adni igy nem sikerult az osszegyogyitas.
Elotte kivettem egyenkent az osszes biztositekot a motorhazteto nyito karja felett, ellenoriztem oket, de mindegyik hibatlan volt.
Mivel a ket dolgot egyszerre probaltam, igy nem tudom biztosra mondani, hogy ez vagy az segitett.
Azert irtam le, ha valakinek ehhez hasonlo gondja akadna, probalja ki ezeket.
A II fényszórót hogyan lehet állítani? A magasságra működik, de bandzsít és az út széle sötét marad, pedig ott rejtőzik az összes hülye gyalog, meg kerékpáros.
Remélem tudok segíteni régebben írtam hoyg valószínű BSI problémám van, ez be is bizonyosodott. Nem a javítást választottam henm egy ugyan ilyen 2001.-es 1.9 d van itthon törve abból tettem át az elektronikát. (BSi , ECU Műszerfal,) A kulcsot elfogadja semmi hibát nem hoz de viszont a kocsi nem indul. Kérdésem az lenne hogy a neten néztem a mágnes szelept kéne kodolni hozzá? Vagy mi lehet a baj ? Mert ha régit visszateszem azzal sem indul már. A diag semmi hibát nem ír. Előre is köszi a segítséget vagy Eger környékén aki ért hozzá ránézne nekem? :d
Irtam egy kompozit gyartonak, kivancsi vagyok mit ir vissza, ha nem megoldhato arra is van B terv, 2dines fejegyseg tolatokameraval navival, uj nagy pohartartos kartamasz, a belso miszerfal elemekre pedig folia.
A masik kerdes viszont,
Szebb ujabb megjelenesu kormanyra szeretnem cserelni a mostani kopottat, tetszik a 2010tol gyartott DS.be es c3asba szerelt szogletes kormany, a kerdes az hogy ezeket be tudom szerelni a xsaraba is?
Masik kerdes, szuksegem van 2db elso ulesre, ha lehet akkor bor, es elektromosan allithato. Ezeket is neztem c5-bol ds-bol. De nem tudok semmi infot a meretekrol.. remelem 1az1ben atszerelhetoek. Esetleg mas gyarto ulesei? Bmw merci?
Sziasztok, kicsit modernizalni szeretnem pici automat, ha mar megvettem, es rakoltottem 1.5milliot.. a futomure, motorra.. kipufra.. katalizatorra villamos dolgaira.. szoval a kozep konzol reszet szeretnem atalakitani olyanra amilyen a Lincoln LS
A kerdes az, hogy nem talalok olyan atalakito muhelyt ahol foglalkoznak ilyesmivel. Pedig hasonlo.. nagyon hasonlo az a kozepso resz. Ha tudtok, irjatok meg kerlek.
A kormány nyomáskapcsoló gyári cikkszáma: 96 778 995 80.
Van alatta egy tömítés is, azt se árt cserélni. Gyári száma: 4048H5
A kapcsolóból van utángyártott, a tömítésből tudtommal nincs, max. ha a gyári nem szimpi, (Br. 517,- Ft amúgy) veszel bele hasonló méretű olajálló o-gyűrűt.
Mindig teli tankolok, megnézem az előző tankolás óta megtett távolságot. A tankolt üzemanyag mennyiséget osztom a megtett kilométer század részével. Eddig 650-700 km-t tudtam megtenni egy tank (kb 50 liter) benzinnel most az 500-at alig lépte túl.
Városban megy 2-3 km-t reggel, majd este 5-6 km-t, hétvégente 50-et. De ez már így van négy éve, mióta átköltöztünk ide a szomszéd kisvárosból, és csak a legutóbbi két tankolásnál mértem ilyen magas fogyasztást. Többnyire ugyanazon a kúton tankolok, ugyanolyan mezei 95-ös MOL benzint.
Már második tankolásnál jön ki az az eredmény, hogy az eddigi 7-7,5 literes fogyasztásom 9,5-10 literre növekedett. Kb. egy hónap alatt fogy el 50 liter üzemanyag. Nem változott a cipőméretem, az útvonalak sem, az időjárás sem lett zordabb, az autó viselkedésén sem tapasztalok semmi szokatlant. Gondolom, ezer és egy oka lehet, de merre kezdjem el keresni? Benzin szagot nem érzek, tócsa nem keletkezik a kocsi alatt hosszabb parkolás esetén, bár a benzin valószínűleg el is párologna, ha valahol csöpögne.
Van egy xsara 2-m, 1.4 HDI. A gondom az, hogy ha kicsit már bemelegszik a motor, füstgáz szag van az utastérben, még kezeletlen, valahol a motortérből jön.
A kipufogó a flexi csőtől végig új, jó. A turbó felől jövő gumicsövet is kicseréltem.
Köszönöm a véleményeiteket....de én neki nem állok ennek..viszont a megrendelésnél nem örülnék, ha rossz kapcsolót rendelnék. Citröen Xsara II 1.4 benzines..ha ez így, vagy valami más adatot is megadjak? neten rendelném meg.
Általában maga a nyomás kapcsoló ház szokott szivárogni ,én speciel újat vettem anno 6 évvel ezelőtt akkor úgy tízezer forint körül volt az ára azóta hibátlan, érdemes e bontottat venni szerintem nem!
Nekem egy már "öreg" 2001-es Citröen Xsara II. 1.4-benzines gépem van. A gondom az, hogy a szervó tarrtályból fogy az olaj és úgy néz ki, hogy a (talán jól mondom a nevét)Kormányszervó nyomás kapcsolónál van csepegés. Megoldás csak a csere vagy van esetleg más megoldás is? ..hogyan tud ott szivárogni és milyen meghibásodás az ok? érdemes-e bontóból venni? -és egy jó bontóhely, amely korrekt?
Segítséget szeretnék kéri, hogy a rádiót úgy szeretném bekapcsolni mikor ráadom a gyújtás, át is tettem a biztosítékot de mikor kikapcsolt a védelmi rendszer (mikor lezárja a tartós fogyasztókat) akkor elfelejtett mindent a rádió!
Melyik biztosítékot kell még kivenni vagy átrakni úgy kikapcsoljam ezt a rendszert?
Szombathely,és vonzáskörzetében keresek xsara 20cn28 váltót. Akár posta/futár is érdekel. Sok bontót hívtam,és írtam a racing bazárosnak is... Még semmi eddig.
Helyileg merre vagy? Debreceni vagyok tudok segíteni, Fez a múltkor már leírta a procedúrát, kell az összes kulcs amit fel szeretnél programozni, első lépésben az indítás gátló párosítandó.legvégén a HF távirányító szinkronizációját kell elvégezni. A kódkártya pin kódja a kulcsok programozásához kell!
Kivettem az akkumulatort feltolteni, mert sokat all az auto. Par nap utan visszakerult a helyere, viszont most a taviranyitora egyaltalan nem reagal. Semmi, ajto se nyilik, egy kattanas se. Kulccsal nyilik es zarodik a kozponti zar, csak a gombbal nem.
Utanaolvastam, ujra ossze kell szinkronizalni. Megcsinaltam, tobbfele metodust irtak itt-ott, egyik sem mukodik.
Taviranyitoban az elem jo, nyaron csereltuk.
Tudna valaki embert aki ujraparositja a taviranyitot az autoval?
En csak markaszervizt tudok -ahol vettuk az autot anno- de jo lenne annal olcsobb megoldas.
A gázpedál potmétere szétesett-széttört, illetve a pedál visszahúzó rugója tört szét és befeszítette a pedált.
Valószínű széthajlítgatta a potmétert ezért nem kap gázpedál jelet amitől leállt.
Ha szerencséd van szétszeded és helyre raksz mindent ha nem sérült, ha nincs szerencséd akkor gázpedál csere, a pedál egyben van a jeladóval egyben árulják 12.000-ért láttam utoljára mikor néztem.
És valószínű csere után lexiával össze kell hangolni a rendszerrel azt semmiképpen ne hagyd ki.
Sziasztok a következő problémám van menetközbe az autó elkezdet rángatni gázadásra se reagált majd leállt elindulni nem hajlandó a gázpedál be van keményedve valakinek lenne ötlete mi lehet a probléma ?
Az enyém 15 éves, és olyan mint a beton. Valószinű nem volt sokat használva. Második tulaj vagyok. Néha működik az automata fényszóró, vagy a hátsó ablaktörlő, néha nem. Nekem is van két féle szalagkábelem, de a cseréig én sem jutottam el. Ha nem sikerül, akkor használhatatlan az autó.
A termosztátot minek kiszedni? Ha meleg a hűtöfolyadék, akkor nyitva van, és kifolyik ami ott van. Ha pedig beleöntöd a trisót, vagy brigeciolt, újra fel kell melegítened a vizet. És ha átöblíted utánna sima vízzel, akkor is fel kell melegíteni, és az összes piszok ki fog ürülni. Szerintem nem kell túl bonyolítani, elég ha csak az alsó csövet szeded le, és a tűzfalon megnyitod a légtelenítő szelepet. Nekem ez bevált. 2011 óta mosom át brigeciollal a rendszert fagyálló csere idején, hozzátéve teljesen feleslegesen, mert makulátlanul tiszta a folyadék, és ezek után, még hűtőt nem kellett cserélnem. Semmi baj nem lesz, vágjál bele nyugodtan. 2003-as az autó, 2011-ben vettem. Szó szerint fekete volt benne a hűtővíz, egy kis rózsaszines beütéssel.