A csavarokkal bajban voltam. Gyárilag festett és lakkozott. Ami idővel lepattog és a korróziótól feketedik.
Lemarattuk a lakkot és festéket. Első ötletként felpolíroztam pár darab csavart. A felpolírozott aluperemhez ez illett színben a legjobban. Csakhogy próbaként betettem vízbe és kis idő után csúnya lett.
Krómoztatni nem akartam,az egy nagyon fényes felület,szerintem elvenne a alupolír perem fényéből.
Így maradt a horganyzás. A Fürdő utcában megmártották a 136db csavart 2000Ft-ért.
Abból az FSI hulladék, a 102 lovas szívó meg gyenge mint a szar. :) VAG csoportnál nincsen értelmes benzines autó sajnos.
Szerintem vessed is el a Skodát, abból csak a 140 és 170 lovas CR TDI jó. Nekem volt az utóbbi RS kivitelben, azt az autót nagyon szerettem. Nemrég beszéltem azzal aki tőlem vette meg, 150e km alatt egy darab műszerfal izzó égett ki... :)
Mondjuk ehhez elengedhetetlen a normális karbantartás. :)
Nekem xiaomi-m van :DD és teljesen meg vagyok vele elégedve. Nettoba 53 ezer ft volt magyar garanciával és azt nyújtja amit a 160 ezres samu csak épp harmada áron, meg van egy kis stikkem is h van valami izgalmas ezekben a kínai ketyerékben :DDDD Következő is tuti ilyen márka lesz csak valoszeg 2x ennyiért ami meg már kb azt tudja mint a csúcs samu kivéve h nem robban fel :DD Nekem a jampiskodás nem ér meg 3 kilót főleg h szeretem fél évente évente cserélni a telefonokat. A kíniak meg minden szériából 2 generációt hoznak 1 évben nem pedig egyet ami nekem megint csak szimpi
Pont az ilyen emberek miatt mint te,rakom el még a kiszedett olajszűrőket is egyéb más alkatrésszel együtt.
Nem irigyellek, hogy a bontott olajszűrőkből és mások autóinak piszkos, levetett alkatrészeiből kell még mindig megélned. Abból mondjuk tényleg nehezebben vesz az ember egy Michelint.
Ja, az Iphone kínai, a Jaguár indiai, a Lenovo kínai. Ezzel nincs baj, a kínaiak ráadásul nemsokára mennek a Marsra is.
Tudnak ezek, ha akarnak...
De Iphone-d van vagy Xiaomid? Range Rovered vagy Mahindrád?
Egyébként meg pont ezzel jár a kínai gumi, minden s*ggfej leszól, tök feleslegesen, semmi baj a gumikkal egyébként, a sok csóró használt öreg gumit vesz úgy is, még csak nem is új kínait.
Pusztán és egyszerűen nem illik össze a BMW meg a kínai cucc, ennyi, ez szerintem ezzel jár. :-)
Szerintem ott van a gond, hogy nagyon altalanosit mindenki. Abban egyetertek, hogy a legtöbb noname gumi szar (direkt nem irok kinait, mert a Continental is kinai, akkor most mi van? Raadasul taiwani, indiai, malaj, stb). De nem mindegyik rossz. Peldaul a Nexen N8000 igenis jo gumi, tapasztalatbol beszelek. Ha lecserelem, azert veszek markas gumit majd, hogy ne kelljen mindenkinek magyarazkodnom, mert ezt tenyleg rohadtul unom. Mert ettöl eltekintve tenyleg semmi bajom a gumival. Mondok egy masik peldat; annak idejen egy baratom sajnalta a jo Michelin gumijait eldriftelni, vett hat a hatso tengelyre Wanlit, hogy az majd jo szar lesz, es csuszik majd, lehet kis tempoval is keresztbe menni. Erre jött a meglepi, szarazon nagyobbat tapadt a szar wanli a Michelinnel. A problema csak esöben jött, ahol viszont eletveszelyesen kicsi volt a gumi tapadasa. Tehat összessegeben az nyilvan egy szar gumi, kiveve, modnjuk egy olyan orszagban, ahol szököevente esik.
köszi, jó téli gumijaim vannak, amik 18asok. eddig cseréltettem őket 10 pénzért, eddig 4 szezon, majdnem meg is lett volna a szett ami pénzt kidobtam. igaz centrírozva ugye, nem "csak" feldobva.
Guminak legnagyobb ellensége a nap és a meleg. Azokon repedezik a gumi szerintem, amelyek nyáron a tűző napon parkolnak. Nekem 8 éves Bridgestone-ok vannak, és olyanok, mint az újak, mert garázsban áll az autó.
Nekem a kínai gumiról az jut eszembe, ha valaki ilyet tesz az autójára, akkor kopóalkatrészekből is valószínűleg az alsó polcról válogat. Tudod a majom - banán kapcsolata.
Valamelyik nap megnéztem az autóimon a sokéves prémiumokat, azt hiszem a hetesen van a legidősebb, 7 vagy 8 éves michelin pilot és semmi repedést nem találok rajta.
Miközben szerelték fel a gumikat megtanulmányoztam a Hankook-Laufenn párost egymás mellett. Nem tudom milyen volt a Hankook előző valamelyik évi mintája, de jól látszik hogy alapvetően ugyanaz de jóval elnagyoltabb, szögletesebbek az ívek. Szagra tapintásra ugyanaz, tudom ez nem jelent semmit. Ami biztos hogy most a 8éves Contik után zongorázni lehet a különbséget, marhajó lett az autó.
" A tulaj megbánta a Nexen gumik vásárlását, és nem azért, mert annyira rosszak, hanem mert unja már, hogy mindenki értetlenkedik. Nyugi, a legközelebbi mindenképp Michelin lesz. "
Aki újonnan vesz BMW-t az sosem fog gumit cserélni. Amire lemegy egy szett el is adja veszi az újabbat. Vagy más esetben elküldi a csicskát cseréltetni.
Akik írnak és akikről írunk azok 2-ik 3-ik tulajok. Az hogy miért vesznek bmw-t sokrétű, fasz hosszabbítás, luxus kényelem iránti vágy, szerelem a formába.
A gumivásárlás egy érdekes dolog. Vannak a fetisiszták ők bújják a teszteket és megveszik a tesztgyőztest. A következő csoport akik bemennek a gumishoz azt mondják ennyi van rá a gumis meg eldönti, hogy prémium after vagy kínai fér bele. A harmadik meg szarik az egészre vesz egy felnit és lehasználja koppig majd vesz 90%-ost és azt is. Ár dönt.
Amúgy azt veszem észre a gumikérdés nem olyan nagy dolog a mindennapi kommunikációba. Hozzám még senki nem jött oda, hogy meglesse a gumit. Valahogy ez csak márkaklubban fórumokban merül fel.
Amennyit én tudok a márkákról a következő. Van egy recept amit minden gyártó alkalmaz. Az első vonalba belerakják az az évi fejlesztést, minta erősítés marketing. A másodmárkákban az eggyel régebbi fejlesztés van. Pl az apollo a wredenstein eggyel régebbi generációja. A Laufen a Hankook eggyel régebbi mintája keveréke.
A kínai márkák meg fejlődnek, keverékben mindenképpen talán úgy mondanám 2 fejlesztéssel vannak lemaradva. Mintában meg az eggyel régebbit másolják.
Ahogy én látom persze pénzfüggő a tulajnál, de a kínai gumi is megfelel egy 2008-as fejlesztésű prémium guminak. Szóval ez csak marketing és pénzkérdés. 2008-ban felraktak valamit azt ma kínai néven cikki?
Tizenhat évvel ezelőtt a cimbim kispókjában töfögtünk a strand felé, mikor is bevágott elénk egy Bálna, a haver pedig vakmerő módon ráfeküdt a gyárilag beszerelt szilveszteri dudára. Valószínűleg a komikus hang mentette meg életünket, mert düh helyett szánalmat sugárzó[...] Bővebben!Tovább »
ha legközelebb mész ki bárhova, nem hoznál nekem csak felnit (gumik nélkül), gyári 8x18at E65-re? kéne valami télire,
mondhatom mindegy milyen, aranyárban akarják itt adni mindenhol, lemaradtam egy 70ezres szettről messzebb árulták, postázni meg nem akarta a srác... :-/
csak eszembe jutott, hogy megkérdezem, hátha plusz pénzért bedobod a 4et. :-)
Ezt hozza a nyugat európai pénzes társadalom észérvű sodrása. Akik megnézik mit melyik nagy gyártó gyártat. Mert mint kiderül ők sem a pénzük ellensége,és nem flancból vásárolnak nevet. Mint akár egy-egy büszke "Magyar",hanem ár érték arányt figyelembe véve. Vagy biztonságot is írhatnék. :)
ott lehet a baj igen, faceliftnél a hivatalos állófűtésnél plusz csövezésen kívül van még egy fűtés csap, a standard változathoz képest. Valszeg ezt keresi az IHKA mikor indítaná. Pre faceliftnél meg csak pár egyirányú mecha szelep van pluszban. ezért nincs hiba és indít.
Szóval faceliftnél kapcsolóval /1-es pin a soktüskésben/ vagy webasto órával lehetne közvetlen beindítani a kályhát.
Még arra nem panaszkodott, de nem is indul mert a keringető szivattyúm szakadást mutat, dobja is hibának a kályha és az IHKR is. Ha kitörlöm a hibát akkor a direkt bekapcsolásra indulna, el indítja az utastéri ventit de rögtön le is áll és bedobja a szivattyú hibát ami valóban rossz, várok másikra. Még ventit nem hiányolt, de ha hiányol is meg fogom oldani. Megjön az új szivattyú megmondom.
:) kb 15-16 éve még a dízel motor és az automata váltó is ördögtől való volt itt :) 2016-ban mikor egy konnektoros autó hülyét csinál mindenből miért lenne gáz egy 14éves luxusautóra új kínai gumi?
Elpoénkodunk itt, de az utcán ha legalább ilyen gumi lenne mindenen..........
No, akkor most mar en is leirom. Annak idejen a bronz 7esre a gumis baratom beszelt ra, hogy Nexen N8000-t vegyek, mert arra amire nekem kell tökeletesen megfelel, csöndes, esöben is jo a tapadasa, a Nürburgringre meg ugysem ezzel megyek. Mondtam legyen, külön nekem megrendelte, tehat nem is arrol volt szo, hogy raktaron rohadt neki, es azert akarta ramsozni.
Megjött, felraktuk, ha jol emlekszem 2012-ben. 2013 ota "hasznalom" az autot, mentem vele kemeny 20ezret. Az egyetlen bajom a gumival, hogy mindenki fikazza, hogy miert ilyet vettem, es mindenkinek el kell magyaraznom az egeszet. Egyebkent teljesen jo arra, amire nekem kellett. Szeretem neha nagyobb tempoval is venni a kanyarokat, teljesen stabil, 200 fölött is jol teljesit. Tenyleg nem tudok ra panaszkodni.
Az X5-re mar Michelint vettem, hogy ne legyen ugatas.
Az Apollo meg a Saulin mögött a Wredestein. A Sava mögött a Good year. Tehát akkor ezek mind jók,ha a Lauffen azért jó mert a nem prémium Hankook van mögötte. (én is megvenném) :D Szerintem minél újabb,annál jobb. Az egyik hetesemen volt téliben új MOMO Már a név maga is prémium. :D Igen kellemes volt a csalódás. Én személy szerint nem megyek az X-el sokat csak ha kutyukat kell vinni,vagy trélert húzni. A hetes a napi,de abba sem megy 1000Km havonta talán. Így arra is valami zsír új olcsóbb gumi fog kerülni téliben. Hátha bizalomgerjesztőbb mint a drágábban kínált 6 éves prémium szétrepedve. :) A milkában meg van valami. Sőt egy egyszerű zacskó sóban is. Valamiért a billában vett só sósabb mint itthon akármelyik. :P
Kövezzetek meg de én most berendeltem X-re (magyar?) Laufennből egy szettet a télre, be fogok számolni róla milyen havi 2500-3000km vegyes használatban, ahol van tengelyig érő sártól kezdve több ezer km autópályáig minden. Azt is bevallom ha megkottlik, de most ez fér be. A marketingjét olvasgatva nagyon bizakodok. Azt gondolom hogy télre, latyakban, jégen, hóban számít igazán hogy inkább a "kínai" olcsó ha csak az fér be, mint egy keményedett használt márkás agyonfetisizált szar.
Nyáron jó, de búg, hangos, esőben nagyon rossz, téli is el megy talán de kurva hangos az is.
Találkoztam én is sok neve nincs gumis autóval németbe, de azok, nem mennek évi 50e- ret.
Az igaz, hogy a mostani gumikban meg fordult az arány, gumiból lett bennük a legkevesebb.
A gumi gyártók is úgy vannak vele, hogy a többség megy 30-50e km- t évente, 3 évesen ledobják.
Sajnos a márkás neves gumik 3-4 év múlva berepednek, mert ennyi időre gyártották őket.
A gumi amúgy is olyan mint az olaj, napokig lehet beszélgetni róla.
Szerintem a Hankook az egyik legjobb gumi, ár- értékben, akit nem zavar a látvány, hogy kicsit totyakos, annak hibátlan, de csak a nehéz kocsiknál lesz igazán totyakos.
Van egy 11 éves FULDA párom. Nem repedt,búg már 30-nál úgy,hogy azt hiszed valaki jön melletted. Minta is van. Igaz lehet vizes úton el is tolod egymagad oldalirányba az autót. :D Ezt bárkinek odaajándékozom. Nem,inkább nem. Ne én legyek a felelős más balesetéért. :)
Igazából csak azt szeretném megkérdezni,hogy hány éves használtgumit ajánlgatsz itt bárkinek,miközben többszöri tapasztalat van,hogy 4 évesen úgy reped,hogy laikus is megvakarja a fejét. Jó persze szépen le van gumiápolózva mikor megveszi az ember,de két-három eső menet lemossa azt,és tele lesz repedéssel,de a helyén már nem nézik a mintát.
Én nagyon bízok a hozzáértésedben,a hatoscsomagéban azért annyira nem. :/
Meg még azt is említeném,hogy amikor a HANKOOK épp átáll a LAUFFEN-t gyártani,akkor szerinted változtat gumikeveréket? Nagyjából 100%,hogy nem.
Vagy említhetném a szlovén gyártású GOOD YEAR-t is,amit néha SAVA néven is gyártanak félpénzért,hogy minél gazdaságosabban kitöltsék a gazdasági űrt.
Szerintem ez a gumigyártás sem az emberekért van,hanem ki tud nagyobb részt lefedni. (Nagy nevek kínai gyártókkal pl.)
Ja,meg még egy kis észrevétel. Csak én találkozok 4-5 éves német autókkal németben mindenféle nevenincs gumikkal? Ha nekik jó,engedik,akkor itt is jó lehet szerintem arra a 2-3 évre amíg még egyben vannak.
Nem vagy messze,így valakit konkrétan ajánlhatnál. Páran biztos élnének vele. Én hiába próbálkozok,a végeredmény évek óta ugyan az. Köszi előre is. :)
Mivel nevelt lányom lovagol sokat megyek terepen (van hogy 6 kölökkel a hátsó ülésen), kénytelen vagyok maradni 17"-nál viszont közúton nagyon érezni a ballonos kerék hátrányát, épp gumi keresőben vagyok valami jó közép út kéne.
Pl a Hankook ár- értékben az egyik legjobb, az x5- re csak azért nem azt vettem, mert túl puha totyakos lesz a gumi a súly miatt, hiába erősített, de átlag kocsira hibátlan.
Nem tudom mivel próbálták kezelni a gumit, de tényleg kb. 0 lehetett a tapadása, olyan kőkemény volt. És elvileg tároltatta is a srác, szóval főleg nem értem.
Sajnos 4 évesen hülyére repedt. Sőt még egy harmadik szett is volt. Majd eldobtam az agyam. Hat éves good year úgy szétrepedt,hogy mindegyikünk a fejét vakarta,hogy ez meg,hogy?!
A másik véglet. Havonta szükség van 4db új gumi vételre,amit párszáz ezres autón nem fizetnek meg sajna. Ismétlem havonta és a legkisebb eddig 17-es volt.
"Egy ideje folyik a szervószivattyúmból az olaj, és meg szeretném csináltatni. Ma voltam is egy 30 éve ezzel foglalkozó műhelyben, ahol gond nélkül megszüntetik az olajfolyásomat"
Melyik is volt ez a szervíz? Hasonló cipőben járok...
Mivel gondolom mindenkinek kíváncsi vagy a véleményére ezért én is leírom az enyémet. :)
Az autó azon a 4 tenyérnyi felületen érintkezik az úttal, ezért ez az egyik legfontosabb része az autónak. Én gondolkodás nélkül vennék 4 új normálisat, nem kínait.
Azt, hogy milyen állapotban van egy 5 éves gumi, látatlanba elég nehéz megmondani. Én kaptam az autóhoz 4 Continental nyárit, azt hiszem az is 5 éves volt, de annyira meg volt keményedve, hogy a gumis nem javasolta a felrakását... Így vettem 4 Dunlop Wintersport 5-öt és azt tetettem már fel. :)
Most én is ebben a dilemmában vagyok. Van egy 5-6 éves dunlop wintersport 3d garnitúrám felnin egy gumi sajnos sérült horzsolt az oldala. Vegyek hozzá egy használt azonos profilmélységű ugyanolyat 9 ezerért? Vegyek hozzá egy újat, mondjuk ez játszik a legkevésbé 45 ezer ft egy darab. Vagy vegyek egy 4 gumis kínai szettet 60 ezerért zsír újat.
Vajon egy 6 éves dunlop jobb e egy null km-es 2015-2016-os kínainál?
Nem figyelsz :) E34 eredeti pótkerék volt (pótkerék tudod, fénytől és víztől védett helyen tárolva, felnire szerelve), lefutottam velük 20ezer km-t és tökéletesek voltak. A ling long viszont egy szarhatár, újonnan vettem az e28-ra egy párat és egy Bp Kecskemét Bp távon szálszakadtak lettek az autópályán, innentől kezdve már csak játszani voltak jók. Na de most ez olyan, hogy mindenkinél mások a szintek, neked egy olajban tárolt, fele oldalán szarrálágyult hardi is tökéletes :)
Számodra van még gyári 90-es évek beli gumi. Mert ugye te azokat szereted. (szerinted akkor még gumit gyártottak) (szerintem meg sokkal sérülékenyebb,így ajánlatos igen óvatosan használni. :P )
Igen,a pirelli meg a continental szarokat is lehet ledobálni 4 év után,mert úgy szét vannak repedezve,hogy semmi bizodalom nincs hozzájuk. Le kellett volna fényképezni a 20"-os continental-t 2012-es dottal,hogy nézett ki. Vagy a 18"-os bridgestone 050-es változata. Kész vicc. Ez idén gurult is vagy 40km-et,egyébként meg 4 oszlopos emelőn parkol hónapokon át,hogy alá is lehessen állni.
En a Ferrarikkal jartam igy. Szerettem volna a közeljövöben 308, 348, 355, esetleg Testarossa vonalon elindulni. A 355 az utolso mentsvaram, a többit probaltam, mission impossible.
A hiba az hogy nagyjából 1500-as fordulat felett elkezd rángatni, mintha egy henger kihagyna és ilyenkor gázadással fémesen kopogó hangja van a motornak. Azonban ez nem mindíg jelentkezik. ha kis gázzal megyek 1500as fordulat alatt akkor semmit nem csinál, mármint rendesen működik. A hétvégén elmentem egy haveromhoz hogy megmutassam neki, de hiába nyomtam nem jelentkezett a hiba. Ma pedig munkából hazafelé újra rángatott és kopogott.
Nem tudom valaki találkozott-e már ilyen hibával, de megköszönném ha tudnátok segíteni, mert fogalmam nincs mi lehet ennek az oka.
Olyan kérdésem lenne hozzátok, hogy szerintetek megoldható-e az, hogy bekötni a 16.9 és mk3 kombóhoz egy android mini pc-t és amikor a navigáció menüpontra lépek a mini pc-n induljon el egy igo? Plusz ha CD-tárra váltok akkor szintén a mini pc zenelejátszója induljon el.
Rengeteg carpc megoldás van a neten de mind elég bonyolult meg érintőképernyős és egyebek. Nekem nem kell semmi extra. Ez a 2 dolog működjön és kész. Se filmezni se semmit nem szeretnék rajta, csak hogy ezek menjenek. Esetleg ismer valaki olyt aki csinált már hasonlót vagy járatos ilyesmi témában? Vagy egy raspberry pivel jobban járnék erre a célra?
Én pont azon vagyok, hogy még a nem olyan távoli jövőben megcsípek valami jó szívó benzinest a GT helyett, aztán be is van fejezve az autócserélgetés. :)
Bár nem ide való, egy CL63 AMG a titkos vágyam, csak még azt sem tudom, hogy elférek-e benne. :)
Azért egy 4 hengeres benzinnek tud jó hangja lenni. Jó hangú dízelt viszont sose hallottam még 4 hengeres konfigurációban :). A teljesítménynél meg ma már csak az számít, hogy hány és mekkora turbót raknak rá (sajnos). 230i is 4 hengeres, 285 le körül van már, annyi mint az E38 740i :)
Azért még így is tudott mosolyt csalni az arcomra... :) Hangja borzasztó volt, főleg alacsony fordulaton, terhelésen. A teljesítménnyel se volt nagyobb gond, hegyi, kanyargós utakra, szerintem nem kell több, a dinamikája nem volt rossz (alacsony fordulaton kicsit erőlködött néha). A futóműve viszont baromi jó sikerült, szerintem. Jól feküdte a szerpentínes, hegyi utakat :) Egy M240i-t kipróbálnék azért.
Volt nálam most 2 hétig egy zsírúj 218d (2 literes dízellel, 150 le) cabrio. 2400 km-t raktam bele a két hét alatt, és 7,5 literre jött ki a vegyes, a gyari 4-5 liter közötti adat helyett... Szarok ezek az új dízelek is, a rettenet szar hangról nem beszélve. Kár, hogy csak az M240i-ben van 6 hengeres motor, mert amúgy remek kis autó.
A 2005-ös 18d-ben van 417e km, igaz pl a múlt szerdai olajcsere óta beleszaladt 3500 km :)
Viszont hétvégén abszolváltam a Berlin maratont, k...va jó volt. Ha valakinek hasonló ambíciói vannak annak csak ajánlani tudom, fantasztikus egy vereseny
A legutóbbi E39 25i is valamiért a 12-őt beverte. Biztos annak is baja volt,mint eddig mindnek. Így már nem egy másfél lityi a különbség. Akkor inkább a V8 a kis 12-jével max.
Erröl van szo! A fogyasztas engem legfeljebb diagnosztikai szempontbol erdekel, egy autonal elenyeszö költseg a szervizköltseggel, vagy plane az uj(abb) autoknal az ertekvesztessel szemben. Csak persze jobban faj, mert minden tankolasnal szembesülünk vele.
Eladtam ugye az elsö 4.6iS X5-ömet, mert sokalltam az adojat. Vettem helyette egy kis teljesitmenyüt (nalunk kw-ra megy az ado, es exponencialis). Dizelt vettem, mert a 3.0i tudom, hogy hiaba jo motor, marha keves abba a bodeba, es halalba idegesitene, hogy ugyanannyit zabal, mint amennyit a V8 iszik, cserebe nem megy. Ezert ugye kenytelen kelletlen lett dizel. Fel evig birtam (pedig hibatlan peldany volt, BMW GmbH megmondhatja), aztan azt mondtam, leszarom, mennyi az adoja a V8nak, de ezt a kerepelest en nem hallgatom tovabb (pedig Zsolti azt mondta, ilyen szep hangu 30d-t meg nem hallott)...
25i-25d szinte azonos fogyasztással?! Persze,ha egy 25i mellett két 25d-t tankolsz. :D Kb ennyi a realitása ennek. A 745i 11-12 között elgurulgat azért mostanában... :P
Nekem a 730iA 14 litert evett vegyesben, 80% város évi 10 ezer km. Most a 725tds kézis 8 litert eszik vegyesben, 80% város évi 10 ezer km. Az kb 50% csökkenés. Látszik is, mert a különbözet nekem a kocsi teljes szervize egy évre.
Sokan mennek nagy ccm-es benzinessel is több 10ezer km-t. Ha valaki zsigerből gyűlöli, annak magyarázhatod mennyit spórol (?) dízellel. Egyébként meg 25i-25d 30i-30d között között nincs másfél litertől nagyobb különbség országúton, városban meg annyi se. Abból meg nem nagyon építesz házat. 20d-nek már lenne értelme, de ahhoz meg már igen erős gyomor kell.
Én is.... 2600 km. Elvittük műszakira. Soha nem evett ennyire jól. Kicsi Vilnius, kicsi Varsó, Zakopane hegymászás, országút 100, autópálya - ahogy forgalom engedi: 11,4-es átlag.
nyomaték limiter aktuális értékét adja. Amikor lenyomod a pedált valamennyire az egy alap érték a befecskendezési mennyiséghez. Ez az érték átmegy pár limiter táblán, mint pl a füst limiter ahol a légmennyiség alapján megnézi hogy a kért mennyiséghez elég e a levegő, aztán jön a nyomaték limiter görbe is, ott is limitál az adott fordulaton engedélyezett nyomaték mértékéhez (ezt az értéket hozza amit kérdeztél, de ez nem azt jelenti h annyi most ott a nyomaték csak úgy megközelítőleg felvett érték). Ezen limiter táblák finom paraméterezésével lehet pontosan belőni hogy hol engedje a vezérlés azt amit a lábad kér.
Tehát 1016/50 = 20,32 es AFR, 20,32/14,3= 1,42-es lambda.
Szerintem egy alap ilyen motor sosem megy tönkre :)
70 mm3-nál ( 58,8mg) ugyanekkora légnyeléssel gyári nyomáson is 17-es AFR jön ki, padlón terhelve biztos nem füstölhet.
Viszont ez a légnyelés mérték lassan áll fel, gyorsításkor az anyag megvan, de a levegő még 800mg körül van és akkor az még csak 13-14-es arány, ott bizony látható füst van. Meg lehet előzni hamarabbi turbó nyomás felállással de akkor meg ott vagyunk hogy baxott nagy lesz a nyomaték alul ami kellemes, csak hát nekünk a nulla plusszal rendelkező bmw-nken előbb utóbb reccsen valami.
Úgyhogy szédület ami kihozható ebből a motorból de csak fent, és nagyon fokozatosan.
Mégis működik a remote a Beckeren, csak a kikapcsolas késleltetett! Ma jöttem rá, leállítás után pakoltam valamit, nem a rádióval foglalkoztam, és kb 5 másodperc után kikapcsol, gyujtasra meg így azonnal be. Eddig úgy tűnik, nem voltam elég türelmes!;-)
Én úgy tudom csak a korai 530d-kre került a5s360R(GM 5L40-E) a későbbieken, pl az X5 vagy 320d(150)alatt is 390R váltó van, ami egy GM 5L50-E és ez 422Nm-ert "tud".
olvasom hogy piszkálva van. Na akkor fogsz látni 60 felettit. Ha 70 felettit is és olcsó volt akkor az nagy valószínűséggel nem valós mert a programban 70mg-ig vannak megírva az injektor kalibrációs mappák. Az átlag chipes ezért max eddig tud húzni. /sokszor azt is szar helyen aztán jön a füst meg a váltó felújítás/. És ezért is vannak az egy kaptafára készült chipek mindig ugyanakkora max emeléssel mondván ennyit bír a motor. Hát egy nagy lófaxt. Simán bír 90mg-ot is csak kurvára lusták heteket matekolni :)
Talán nem vallalhatatlan, de mindenképp ott van mindig, amikor odalepsz. Szerintem ha emelsz egy tizedet a turbónyomáson, az már "elfújná". Persze kérdés, hogy akkor hogy alakul az EGT...
simán kitömöríted. testo.exe-vel indul is. /Ediabas legyen fent valamilyen/
Ez egy remek kis logoló progi,
ha majd belemélyedtél kell nekem egy olyan log amiben van:
rpm, gázpedál állás, légnyelés, turbo press, össz befecsi (pilot és main), befecsi kezdet (pilot és main) végül is ennyi elég.
kimész egy jó egyenes útra, alapjárat, elinditod a logolást, aztán padló, végén stop.
Kapott értékekből már egyébként te is látni fogod mikor van füst. Minden befecskendezett 1mg-hoz 14-15mg levegő kell akkor nincs füst. Pl: 1bar turbo nyomáson kb 950mg levegőt fog beszívni /henger amibe 65mg-ig fecskendezhetünk füst nélkül.
A sima 184lovas 410Nm-es 30d max 60mg-ot vezérel ki ha nincs "csippelve". Ha bárhol magasabb értéket látsz akkor piszkálva van.
Holnap délután csinálok egyet és leírom este lépésről lépésre hogyan jön ki a log mert már régen csináltam és még csak a jövőben fogok nekilátni egy kis növelésnek 3000rpm felett :)
Amikor legutóbb itt voltál hirtelen mindenki street racer lett. Biztos a nyolcas látványa tette ezt velük. A tuning corsat kénytelen voltam kikerülni mert az a kanyar csak kilinccsel előre használható és pont útban volt.
Az hogy ott korrigál bármi lehet, nem csak porlasztó egység hiba, lehet egy nem záródó szelep, kompresszió veszteség stb. Ezt ki lehet úgy szűrni hogy átcserélni másik henger egységére de akkor értelem szerűen az ima kódokat is fel kell cserélni. Meg ha már az ember kiveszi akkor el kell vinni mind a 6-ot megméretni padon, ezeknek még nem túl eget verő a felújítása sem. Egy résolaj mérést akár otthon is meg tudsz tenni, ha nagyban eltér a többitől akkor el lehet vinni csak azt megnézetni, max utána a többi 5 fog emelkedett plusz értékkel korrigálni :)
Ez még olyan határeset, szerintem evvel nem foglalkoznak manapság míg ki nem hallod vagy nem ordenáré büdös a kocsi mögött, vagy nem lyukasztja ki a dugattyút :)
Én is egy X5-ben, még talán a facen ki is raktam a szervizkönyv fotóját, az is ilyen 710-730eKm-es volt. Az ülése és az ajtó gumi kéder állapota olyan volt mint itthoniakban már 250e-nél :D :D
Az azért mindig elgondolkoztat, hogy a jó dízelekben ennyi km van, míg az én ugyanilyen idős spórolós 750il emben több mint 350, pedig az elmúlt 5 évben összesen nem ment bele 20...
Cuccolós fórumtárs jóvoltából lett pixel-hiba-javító szalagkábelem,legközelebbi játéknak felvesszük. Igazából rá sem nézek a IKE BC kijelzőjére(igy történt, hogy nem kerek 300k-t sem sikerült lekapni),ott van a 16:9-en minden..
Viccen kívül: nekem megelőző célzattal generátort újított fel Barna, meg az összes hosszbordás szíjat - görgőkkel együtt - kicserélte. 300-nál lett ledugózva is, a szívósor-lapkák helyett.
régi fotós emlékek keresése közben bukkantam egy ilyenre, valami alunak tűnik de réz a hullám benne, nem tudom. mindenesetre lehet hogy múzeumba megy :-)
hétvégén voltam a szentendrei retró múzeumban, (északi nagy parkolónál) hát megéri aki élt már 70-80as években, jó kiállítás.
felni egyelőre jól van. nem ráz semmit. hála a jó égnek. először rezonált a kocsi, mondom ennek annyi, futómű. aztán nézem az elejét, semmi. indulok, hallom hátulról a zajt, akkor lett világos hogy a hátsó ment szét. de így sem ült le teljesen a defekttűrő. tudjátok, nekem gáztartály van a pót helyén...
Vagy is már 200 ezernyi inkább ha nem több és még kell egy kormányt szereznem meg van még pár dolog amit rendbe is kell raknom.
A korábbi abs problémára visszatérve, ki lett cserélve a vezeték, most sem jó.... Viszont valamit javult, de valószínűleg van még valahol érintkezési hiba mert hol van abs/asc hol nincs így arra gondoltam tovább lesz a vezeték bontva és ameddig nyomon lehet követni ki lesz cserélve újra, már jobb ötletem nincs.
A lámpám elég harmatos... :/ Azon gondolkozom, hogy bi-xenonra kellene cserélnem, viszont nem akarom a lámpát nagyon átfaragni és arra gondoltam csak a 2.5 inches lencsével szerelt szettet veszem mert az jobban elfér és akkor talán nem kell annyit faragni. Lényeges különbség lehet a 3 inches javára, mi a véleményetek?
útpadka, kis lesodródás és máris odacsattant, vagy belógott a gödör nem tudom, de a hátsó gumi belsejét ütötte szét.. pótkerék nuku, mobilgumis jött.
pedig ezer éve tervezem a mankókereket megvenni...most rátett egy hazáig menős gumit aztán otthon van nekem egy ilyen defekttűrő még, télig kibírja, úgyis jön a szett csere télire, aztán majd veszek...
Hat ez a baj en sem akarom k8hagyni :D es mar annyi szart vettem h csak 20 ezer 30 ezer xd h mar 10-20 ezer ftnyi cuccom igy varja, hogy legyen ido beszerleni. :DD
Dokumentációim alapján azonosak az áttételek és a felfogatás(váltóharangot áttéve),kihajtás,meghajtás stb..
De gyakorlatban sosem próbáltam ilyen cserét.
Azt nem tudod véletlenül - ha már otthonos vagy váltókban - hogy a sor6 benzinesek és sor6 dízelek KÉZI váltói mennyire csereszabatosak?
(E38, E39, E46 családban)
Kiszerkesztgettem excelben (diagram varázslóval :), hogy ha az 530d váltóját rátenném az 523i-re (megmaradó difivel), akkor az első fokozatok némileg rövidebbek lennének (tehát fickósabban indulna), de az V. fokozat pont ugyanott lenne, azaz országúton / autópályán maradna minden a régiben.
Az 530d meg kaphatna egy E46 330d váltót, ami kb ugyanaz, csak van a végén egy jó hosszú VI. fokozat (amit sajnos az E39 gyárilag már nem kapott meg, már ott volt a nyakán az E60 :(
Persze nem hajt semmi, mert minkét váltó tök jó, csak jár az agyam :)
E65hoz sajnos nem értek, az kívül esik az érdeklődési körömön. Azt tudom, hogy gyárilag nincs benne vízhőfok mérő. Gondolom van ennek is szerviz menüje, mint az elődjének, ott tudsz vízhőfokot nézni. Az átlagfogyasztást gondolom az iDrive val tudod a menüből nullazni. A legjobb, ha veszel/letöltesz hozzá egy kezelési útmutatót. Az újakon ez benne van a menüben, talán már ezen is?
Köszi ,hogy válaszoltál 😀730 d 2004 06 nem tudom mit hol nézek . Hogy látom a vízhôfokot ? Amióta nálam van csak azt mutatja 8.6 / 100 km meg 49, valamennyi az átlagsebesség ,de mindig ezt mutatja . Értem én ,hogy ez a jövô technkája de nem értem . Az autó viszont mindenért kárpótol Csak jó lenne tudni kezelni is 😀
Sziasztok tudna valaki segíteni ,hogy tudom nézni a vízhõfokomat ,meg az átlagfogyasztásomat ezt látom de nem változik mindig ugyanazt mutatja . Elõre is köszönöm 😀
Ha jol sejtem a szamo kb ezt jelolhetik: az 5 az a sebessegeket jelzi a 24 30 meg tudom is en meg milyen szamok meg azt hogy milyen eros a bele mekkora nyomatekot bir el probaltam a valtok ugyeben nezelodni es minel nagyobb volt a masik szam annal nagyobb nyomatekra lett tervezve szerintem. En is ugy sejtem h mas a bele, de mig valaki ezt ki nem jelenti biztosan addig ugye nem 100%, hogy az ugy is van ahogy en gondolom :DDD
Ha jo, akkor persze az is jöhet. De mondtad, hogy ezeknel elöfordul, hogy beadjak a kulcsot. Arra gondoltam, hogy ez az alkatreszes ceg biztos valahol K-europaban ujittatja fel ezeket a lmm-eket, hatha epp Magyarorszagon?
Azt nem tudtam, hogy csavaros a harang, ez minden 5HP24-re igaz?
A belseje valoszinüleg nem fog egyezni. Anno azt mondta nekem a ZFes szakertö, hogy az, hogy 5HPxx annyit jelent, mint pl hogy 7es BMW (ami 25tds-töl 50il-ig barmi lehet ugye), söt, meg igazabol annyit se. Tehat ez csak nagyjabol lövi be a valto tipusat, benne teljesen mas tartalmak lehetnek. Peldaul a 4.6-os X5-öm 5HP24-e belül tök mas, mint a 4.4-es X5 5HP24-e.
Ugy tudom de mivel szemelyes tapasztalatom nincs ezert kerdezek :D mivel tobb embertol is hallottam h harang csavaros ezert gondolom az nem gond, viszont az attetelre meg senki nem tudott konkretat mondani.
Esetleg szedd ki az adaptert és fényképezd le. Azt kellene látnom,hogy a piros és citromsárga vezetékek hanyas pinekre csatlakoznak az ISO és a BMW csatiban. (Lehet elkötötték :-) )
Bal elso abs jelado ujra lett cserelve es az a csati amibe azt beledugod na annak a csatinak a toveben volt valoszeg megszakadva. Ez bontottra ki lett cserelve. Nemntoroltem a hibakodot mert maskor megszunt ha csak megmozgattam es tegnap este 20km alatt nem mult el. Ma reggel viszont se abs se kiprogesgatlo piktogrammja nem vilagitott szal remelem mostmar jo lesz xd
Kicsit küzdöttem a motor egyenetlen alapjarataval is. A gyanum szerint valamelyik LMM lehet halott. Diagnosztikai cellal meleg, jaro motornal lehuztam elöször az egyiket. Ahogy kell, motor fuldoklott, remegett, razkodott, prpbalta kikompenzalni. Visszadugtam, visszaallt az eredeti, idönkent egyenetlen alapjarat.
Ekkor lehuztam a masikat, es lass csodat, nem törtent a vilagon semmi. Jol gondolom akkor, hogy az a legtömegmerö szar?
Beraktam tegnap a Beckert a 8asba. Vegül keret nelkül ment be, pont befer, akkorat meg nem gyorsul a 8as, hogy srehen felfele kiessen :-))
Viszont remote nincs, vagyis a radio független a gyujtaskapcsolotol. Volt a (Hama) kabeladapter csomagjaban egy külön feher drot, azt be kellene valahova kötnöm, hogy ez a funkcio müködjön? Ha igen hova?
Nagyon szepen szol amugy, es a radio is tenyleg nagyon sokmindent befog. Meg a menüje is tetszik a valtozo funkcioju gombokkal.
Bal első jeladóra panaszkodik az autó. Jeladó ki lett cserélve jó volt kb 2 km-re. Megmozgattam a vezetéket a csati tövében jo lett aztán megint elromlott. Szereztem másik csatit vezetékkel azt a részt ami az autón van, el lett vágva külön a 2 szál leszigetelve aztán egyben is és még az is pluszba, de most foylamatosan világít az abs és asc. Az abs elektronikára azt mondta a cég aki javította még jóval korábban az autót, hogy az jó akkor ne mis világított 2 hétig semmi az autón. Aztán bevillant, visszamentünk diagra bal elsőt írta azóta ugye új jeladó új csati plusz vezeték de nem jó :/ mi lehet a gond szerintetek? :( Azautó folyamatosan a bal első jeladóra panaszkodik.
Egy sima 850i. Ez a minta letezett korabban feher alapon fekete, es fekete alapon feher szinben. A tulaj az alapjan csinaltatta a matricat. Ö az Engl Thomas egyebkent, abbol el, hogy 8ashoz gyart különbözö kiegeszitöket (kipufogotol könyöklön at kilicsig), meg tipushiba-javitasokat (kabelköteg, lampaallito, trafokonzol, stb).
:-))) Menni is orgia volt, egesz nap vigyorogtam mint kisgyerek a jatekboltban. Igyekeztem ugy a 10. hely környeken lenni, igy elöttem utanam böven volt 8as, nagyon nagy feeling volt.
Probalatam iden összehozni, de ugye nem lett kesz idöben. Most sincs kesz persze, csak mar elhoztam, ha mar harmadjara mentem haza erte, es novemberben visszaviszem, hogy jövö tavaszra csak elkeszül... A remeny hal meg utoljara
Nehéz így mit mondani, hogy morgás meg visítás, annyi biztos, hogy ez nem üzemszerű, ahogyan a remegés sem, mint ahogy gondoltad is. Hallani kéne, de jól nem hangzik, olcsónak sem...
Az utóbbi két évben jegeltem az E38 témát, de most ismét autót szeretnék váltani és elmentem ma megnézni egy 728i-t. Kívül-belül szép volt (nem szobor, de nem is ez a terv), de alacsony volt az alapjárat, emiatt remegett is az autó egy picit. Ha adtam egy kis gázt, kb. 1500-as fordulatig kicsit morgott, 2-3000-es fordulat körül nagyobb gázra elég hangosan visított.
Van esetleg tippetek, hogy mitől lehettek ezek?
Az akksi teljesen le volt merülve, külső akksiról ment arra a pár percre és amit tapasztaltam, az álló helyzetben volt.
Szép napot. Új vagyok itt de szeretnék megosztani egy érdekes esetett 728i GM váltóval.
Indulaskor szépen váltott 1 től 5ig majd egy idő után 3 bol indult de nem írta ki,h getribe notprogramm 3 autómata váltosnál voltam gépre tettek kiolvasták és 250 és 350 és ajánlatokat kaptam meg majdnem agyvérzést. Elmentem budaörsre a schmiedmann ba gépretették kiderült, hogy a vezérműtengely jeladó hibás kicserélték 27e Ft ért és a váltó is tökéletes lett
Orulok hogy jó lett az autóm de el vagyok keseredve hogy így még akartak téveszteni.
8X17 ET20. Padkázva, ütve nincsenek, középrész fényezése hibátlan, viszont a peremek elbírnának már egy polírt, ha igazán szépet akarsz. A kupakok újak. 225/45R17 gumikkal, elöl Bridgestone kb. 5mm, a hátsók már nem képeznek értéket. Gyári kupakleszedőt is tudok adni. 200ezer Ft
Sziasztok! 1997 es 725 tds autóm van, és most világít a kipörgésgátló és az ABS kijelző. A szerelőm rárakta a gépre, de nem mutatott semmit. (nem gyári program van a gépen) esetleg valaki tudna ebben segíteni nekem? köszönöm!!
Igen ez egy érdekes kérdés. Lévén ott milyen állapotok uralkodnak.
De ha csak itthon nézzük meg. Vannak az új autók, elvileg megfelelő védelemmel. Ehhez rögtön hozzátenném, hogy munkatársam most vett egy renault fluence-t zsír újonnan. Teljesen palimadárra vették. Vitt egy opel astrát amit 2 éve vett 650 ezerért ráköltött 600 ezer ft-ot. Beszámították neki. Persze ő átlag ember aki semmit sem ért a kocsikhoz. 250 ezerért vették át tőle céges renaultos papírt nem kapott csak adásvételije van a renaultos eladótól. 3 nap múlva fent volt hahun 650 ezerért az astra egy hét alatt elment. Megkapta az új kocsit. Értsd és mond fel van fúrva a rendszám keret a csomagtartó ajtóra. A motorháztető illesztési rései katasztrófák és a hátsó sárvédőn lakk megfolyás van. Ez egy új 5,6 misis autó.
Vannak a használtautók, ismerőstől átvéve ismert előélet.
Akkor maradtak a szétrohadt swiftek, golfok, fiat unok, régi kompaktok küszöb nélkül.
Ilyen megvilágításba, ha ezek a hetesek egy vonalba mennek és normálisan hegesztik akkor nem a legrosszabb kategóriát jelentik. Ettől függetlenül nem szívesen ülnék benne egy csattanáskor a családommal, de balkáni viszonylatban elmegy kategória egy ilyen hetes.
Szerintem egész ügyes! Kérdés hogy "etikus" e azt a 7 est újra forgalomba engedni. 1-2 mm el lecsúszik a hátulja azt észre sem veszi. A tetőcsere egész jól sikerült, de azt biztos hogy csak csavarozni kell? Ennél sokkal szarabb kókány karosszéria "mestereket" is láttam. Biztos az elektronikára is van embere.
Itt ugye a karosszéria munkákat mutatja be, de arra nagyon kíváncsi lennék, hogy az F01 / F10 -ekben lévő kismillió komfort-, biztonság-, és egyéb elektronika újraélesztése / bekötése hogy történik meg?
Sziasztok. Lenne egy kis gondom. 1997 725tds a fogyasztásmèrőm duplán mèr 28 liter az átlagfogyi a range is hasonlóan számol. A tankjelző viszont jó. Ike hibára gyanakodtam factory resetet csináltam ìgy a sebbessègmèrőn kivül semmi nem mutatott. Viszaìrta a vint a km t ès visszatöltöttem a reggeli állapotot. Szerintetek az ike szállt el vagy más a baj? Valakinek van ike tartalma? Köszi a válaszokat.
Kilitibe mar en is vittem több váltót . Soha nem volt baj. A szerelő barátom 9 éve jár oda,gond nélkül. Attit is oda küldtem, ahogy írta is. Változó az ár de kb 4 kilo
Eljött az olajcsere ideje, plusz betétek, tárcsák, akkumulátor. :)
Szép is a prémium élet. És akkor még nagyon akciósak voltak a termékek Ati révén... :)
Megnéztem egy db első ATE tárcsa az Unixban több mint 100e Ft. Még a Q7 se volt ilyen húzós.
Mondjuk megkaptam a legnagyobb bókot, amit egy autótulaj csak kaphat, miszerint ilyen szép állapotú autót még nem látott a műhely, pedig megfordult ott már pár luxusautó. :)
Srácok, kit ajánlanátok 5hp24 felújításra? Kapcsol fel-le, van rüki is, park is, de konvertert akarok cserélni, és amúgy sem voltam megelégedve a lefele váltásaival (lassan reagál, és teljesítményvesztés is érezhető részterhelésnél), szóval gondolkodom egy komplett felújításon. Több külföldi fórum végigböngészése után egy sima olajcsere + FILTRAN is megfordult a fejemben, de erősen hajlok a komolyabb munka felé. Kilitis dolgot már többször olvastam itt, ő ki lenne? Van esetleg innen referencia? Nagyjából milyen költsége van, ha funckió szempontjából eddig komoly baját nem éreztem?
Ma váltóolaj csere közben felnézek és szemem megakad a kipuf leömlőn:
Ez egy pre fl X5 3.0d, LEMEZ leömlővel.
Kérdés hogyan került rá, ez egy 2002.08 havi és akkor még nem létezett. Most vagy megtetszett valakinek a jó kis eredeti öntvényem és konkrétan lelopták előző tulajnál, vagy az öntvény makkant meg és erre cserélték. Lényeg a lényeg hogy szar is, kormos, és terhelésen 2200rpm környékén szétnyílik és "trombitál".
Úgyhogy keresek öntvényt ha valaki tud vagy van kérem keressen.
(öröm az ürömben hogy megvan a hiba, mert a hang nagyon érdekes amit ad)
Ki tudja nekem valaki deríteni biztosra, hogy van-e szerviz utasítás németországban (vagy bárhol) a bmw márkaszervizek számára, hogy fújják ki a panoráma ablak szellozoit, ha ott jár az autó? Vagy bármi ezzel kapcsolatban?
Multiméter, soros PC illesztéssel, 8A védőbizti sorban, egy 280A-es állófűtés relé áthidalja, ami egy hátul talált "gyujtásról" kap feszültséget. (tehát ha beszálltam és ráadtam, azonnal behuz, kisöntölve a multimétert)
A (akkor még nagy trendy újdonság) netbook csak fél ampert eszik kikapcsolt kijelzővel még a 12V-ról is, az logolt, egy egyszerű terminálprogrammal, ami folyamatosan futott, és rögzítette a műszer által küldött soros adatfolyamot.
Ma már ezt egy filléres szemét olcsó okos telefon, tábla, akármi tudja..
Az egész miskulanciát, multiméterestül egy másik 100as aksi látta el, ami jó 200órát is elment, mire kihalt, a laptop szivargyujtó adapterek még 8V-ból is 19-etcsinálnak (step up) a műszert tápláló 78L09 már összeomlik persze 9.8V alatt.
Ebből a az adatfolyamból aztán egy lustaságból vbs-ben gányolt excel script csinált táblázatot, aztán aj obb átláthatóság érdekében grafikont.
Egyetlen dolgot nem mondott meg ez a körülményes ketyere, pontosan MITŐL van 20perces alapciklussal véletlenszerű fogyasztáslépcső, tehát miért gondolja ugy az autó, hogy elhagyás (és bezárás) után mondjuk 12*20 perc mulva másodpercre pontosan előbb 0.8a, majd másodpercekere 3A majd 2.2A lesz a az áramfelvétel.
ÉS ez marad is egy 20perces ablakban igy, majd hirtelen vagy ujra felugrik, vagy lecsökken 0.8-ra és a következő ablakban esetleg elalszunk és 0.03 lesz csak.Stb.
Mikor elkezdodott ez az aksi mizeria akkor az volt az elso h a generatort ellenoriztuk. Nem volt vele semmi gond. Dr majd meg1x ranezunk max. Az aksinal merve amikor jar 14 volt korul tölt amugy.
- lecseréltem a szíjakat meg szervizeltem ahogy az inspecion 1-2 előírja, haladok szépen előre.
- beszereztem az elemlámpát a kesztyűtartóba és mindent a szerszámkészletbe (tudja valaki a kis csőkulcs mire való?).
- Megdöglött a tds-ben a légtömegmérő, nem volt turbonyomás. Lehúztam megjavult, de nem volt erős a gép, rendeltem egyet. Most megint dönget a ménes. Az azért tetszett, hogy kulturáltan ment az lmm nélkül is és nem lett plusz fogyasztás.
Eddig minden kocsimban 4-5 évig bírták az aksik. fiat uno 1,0ie, 1,3tie, 1,5tie, e36 325i ez testhibás volt, de túlélte az aksi, 730ia, 525tds e34 2db, 725tds. Egyiknél sem voltak aksi gondok.
- Van az ads inpa, dis ibm t30-al 1,5gb memóval elég jól szaggat. Mondjuk ma mellé lőttem kicsit. e38 tds-be raktam légtömegmérőt, gondoltam adoptálom disben. Persze szerintem nem azt csináltam, azóta a pillanatnyi fogyi dupláját méri. :))
-Van a fujitsu siemens D K can bus kínai kábellel és bmw scannerrel.
- dell laptop autocom dcp+ autocom és wow szoftverrel. Eddig csak a wow tudta megoldani a műszeregység mid németről angolra állítását. A többi szoftver nem akaródzott.
- 10coll tablet ujabb dcp+-al ami bluetoothon nyomja.
- Modic 2.
Most jön a tool32 progi ami még passz hogy mi, dis a D K can kabellel, sss, meg a többiek. Csak én is időszűkében vagyok, kinevezés család etc.
Havernak ma improvizáltam egy E38/39 diag interface-t,
a legolcsóbb kinai (~900HUF) megdöglött VAG KKL kábelből egy kis programozással,1db tranzisztorral és 1db ellenállással egy BMW K-bus interface-nek tökéletes választás :-)
Nem tudom,én magamnak tettem össze saját öltetelésből. Egy tápegységből szedtem ki egy áramfigyelő áramkört aminek van olyan használható kimenete, amihez illesztettem egy számlálót. A megfigyelt szintet belőttem 50mA-re. Ha ezen túlment akkor a kimenet aktív-ba billent és a számlálónak küldött egy impulzust. Az meg számolt.
De van erre sok más megoldás is!
Felveszed kamerára a multimetert,másnap visszanézed. Meg elemet cserélsz benne.
Vicc volt :-)
Én úgy tudom,az aksiknak nem tesz jót,ha egy szint alá merülnek. Egy néha fellépő merítéssel szerintem tönkre lehet tenni egy fiatal aksit is.
Igazabol ha ezt megtudnam csinalni amit mondasz akkor hosszu hetek alatt le lehetne szukiteni a kort. Mindem este kiszedni egy biztit es amelyiknel megszunik azon a körön lesz a hiba nem? Felteve ha a jelenseg rendszeres. De elobb megkapja az uj aksit. Aztan ha honapokig nem lesz vele gond akkor nem foglalkozok vele. 1.5 evente egy aksi meg talan bele is fer xd hozza teszem az a banner amit vettem hele 2 eve az 1.5 evig hibatlanul szolgalt, egyszer sem merult le. Aztan miutan 1x kemerult utana foylton gondok voltak vele. Kapott kölcsönbe egy hasznalt exideot azzal is fel evig problema mentes volt. Szoval lehet csak az aksik szarok amik itthon vannak. Jonak gondoltuk oket mert mukodtek hibatlanul motorcsonakokban de ott meg joforman semmi aramfelvetel nincs max ha a radiot nyomatjak allo helyzetben de mast nagyon nem szoktak. Szoval remenykedem csak az aksik voltak szarok.
Kéne bele egy jó aksi. A legjobb lenne egy új. Aztán figyelgetni,hogy szívja-e valami. Addig meg reméld, hogy ez a mért 30mA mindig csak annyi.
Amikor nekem OFF autóval volt ilyen gondom,ráakasztottam minden este egy saját számlálós árammérőt,ami reggelre összeszámolta,hogy egy este alatt 254szer ment az áramfelvétel 50mA fölé. Így derült ki, hogy a pneumatikus ajtózár kompresszor indul be időközönként és az szívja az aksit.
E38-ban nincs ilyen,csak egy ötlet volt a hiba feltárására. Viszont ez helyett van benne nagyon sok vezérlő, ami 30-ról kap tápot és időnként -hibás működésből adódóan- megszívhatja az aksit.
Közben erős imádkozás, mert ezeknek az autóknak EZ az egyik legsúlyosabb és rejtélyesebb rákfenéje. Pláne a pre 96 un. legelső szériás E38-nak..
Nemtudom láttál-e már olyat, hogy percek óta elhagyott, bezárt autónál, téli éjjelen, mintha csak képzelődnél, rohadt halványan egy iszonyú rövidet villan a helyzetjelző kb félpercente egyszer, ...nem teljesen szabályos időközönként.
(a topikbol ilyet már többen BIZTOSAN láttak:))
Na, ez az aksi kérdés, kb pont innen indul és ide tér vissza...
... írhatnám ,hogy addig örülj, amig évente csak egy aksit "eszik meg" az autód, de nem akarok rosszmájú lenni, inkább bíztatlak, próbáld kideríteni, hátha egyszerű az ok.
Ami érdekes, napi használatú -pláne garázsos- kocsiban ez a hibajelenség-láncolat sokszor fel sem tűnik, mert egy éjjel kevés, hogy szétszedje a 100as aksit.
Jovo heten uj aksit kap, a problemam csak az, hogy ha par hetente valami esetleg leszivja majd azt az aksit is. Plusz meg olyan ritkan csinalja majd hogy nem tudom leellenorizni mi lehet az oka akkor az uj aksi is hakar meg fog dogleni.
Na első próbálkozás meg is volt. Egész délelőtt töltőn volt a mercis aksi, kb 1 órája be lett rakva a csomagtartóba rákötve a műszer. Először 3.7 ampert szívott. Kivettem a 2 csomagtér világítást az egyből csökkentette a fogyasztást 2 amperrel plusz még közben elkezdett csökkenni és lement 0.7-re. Vissza mentem fél óra mulva 0.03 ampert mutatott a készülék. Mondom vissza rakom a sarut rendesen indítok egyet vegig nyomkodok mindent a kocsiban hátha utána más eredmény fog kijönni. Az autó csak nyekkent egyet de nem indult. Szal akkor ez az aksi gondolom kuka? Az érdekes csak az h tavaly még hajóban teljesen jól üzemelt ez az aksi a telet meleg helyen töltötte havonta rátöltögetve. Most vissza raktam a másik aksit amit szintén töltöttem a délelőtt folyamán indítottam vele egyet, hogy nem-e az autóban van valami hiba és azért nem indult, de nem. Csomagtér világítás szintén kivéve auto lezárva elkezdtem mérni. 3.4 ampert írt ez lecsökkent 2.4re kb 3 perc alatt de még ugye nem váltott át sleep modba. KÖzben mikor beinditottam átnyomkodtam a klima panelt a rádiót ülés fűtést stb. Hozzá teszem a bal ülésben nem megy a fűtés. Eddig ment ez a masszázs funkció aminek nem tom mi a hivatalos neve, de most az se megy. :/ Majd rá kell nézni az ülésre. Várom h most ezt az aksit is leszopja-e és h milyen fogyasztás fog kijönni sleep modban. Ha ezzel az aksival sem fog indulni fel ora 3 amperes fogyasztgatás után akkor gondolom egy aksi cseréve érdemes kezdeni és ha továbbra is rossz akkor lehet keresni tovább? VAgy nektek mi a véleményetek a dologrol?
Kinyitod kulcsal. Csak tovább kell fordítani a kulcsot. Ha nincs rendbe tartva a zárad, akkor elképzelhető, hogy nem működik. Akkor felnyitod a motorháztetőt, ott a melegpont a motoron, a test meg a rugótornyon.
Ramertem most az aksira amivel reggel nem inditott. 12.34voltot mertem. A masik aksi bikakabellel kb 10 masodpercig volt rajta szoval nem ertem akkor miert nem indult el vele.
En arra gyanakszom h esetleg nem mindig alszik el az auto mert van h 2-3 hetig nem szivja le rendszeres hazsnalat mellet aztan ugyan ugy re dszeres hasznalat mellett egyik nap ramerek az aksira es 12.7 volt masik nap meg hopsz leszivta.... Na most ha nem tortenik hetekig megint ez bar ketlem akkor meg mit csinalok? Mindegy egyenlore megprobalom megnezni ezt megnezni aztan meglatjuk hogyan tovabb.
Valami szívja az aksit. Nem ritka hiba ezekben az autókban.
Nyugalmi áramfelvételt kell mérni,amikor már sleep mode-ba lép. E32-nél ~16 perc,E38-ra most nem emlékszem. Akkor lép sleep-be, amikor elalszik a váltókarnál a led. Persze nem szabad semmit kapcsolgatni,nyitogatni.
Ilyenkor 30-50mA alatt kell lennie a felvett áramnak.
Gyújtáskulcsot kivéve a negatív aksisarut kell levenni és sorba kötni egy árammérőt a legnagyobb áramhatárra állítva (10-20A) (ha nem automata a műszer),majd becsukni minden ajtót (csomit is) és megnézni az áramfelvételt amikor sleep-be lép. Ha nem auto méréshatáros, akkor lefelé haladva kapcsolgatni az alacsonyabb méréshatárig. (100-200mA)
Ha több mint 30-50mA,akkor meg kell keresni, hogy mi miatt szívja. Erről majd később. :-)
Ha egyáltalán belép sleep-be. Olyan is van,hogy valamelyik modul miatt ez nem történik meg.
Melóból jövök haza bepakolok. Indítanék nyekk.... Aksi lemerült. Még annyi volt benne, hogy a csomagtérajtót félig felemelje. Szerencsére volt nálam bika kábel meg egy másik 100as aksi. Arról adtam neki áramot felemeltem a csomagtér ajtót. Kicseréltem az aksit hazajöttem kb 7 km. Beállok az udvarba. LEállítotam, de mondom még1x ráindítok mert mikor indítóztam vele akkor a műszerfalon lévő kijelző halvány volt. Rá indítok elindul de megint halovány... :/ MOndom jo majd felteszem töltőre a helyén. LEmostam még az autot mennék a helyére annyit se mondott h nyekk. Viszont a hangszóróból furcsa zaj jött. Feltettem töltőre. Kinyitom az ajtót h a telót kivegyem hallom a hangszóróból még mindig jön a zaj... (gyujtás ráad levesz elmúlik) Amugy 10 voltra szopta le. Létezik h ennyitől lemerül egy ekkora böszme aksi? 100-110ah-s gyári merci aksi. KOrát nem tudom mondjuk de mostanáig semmi gond nem volt vele. Annyi h előtte ismerősnek az öszetört 7esén a bikázási pontra volt rárakva párszor h a központi zárat működtesse. Nem akarom elhinni h az így leszívta a plusz 2 indítással. Mi miatt lehet? VAgy szimplán szarok az aksik? Mikor 2013ban hozzám került nem votl ilyen gondja. Mikor a benne lévő aksi kezdett gyengélkedni kapott egy bannert. Az 1.5 év után meghalt. Elkezdte ezt a merülgetést játszani. Kapott kölcsönbe fél évre egy exideot azzal egyszer sem merült le. Akkor utána be lett rakva ez a varta ami most van benne és ez mar jó párszor lemerült. MOst ezt a erciset bent hagyom hátha jó lesz. Ha nem akkor kénytelen leszek másik aksit venni. Az érdekes csak az, hogy eddig ezek az aksik bármibe be lettek rakva működtek, de valahogy a 7-es mindetleszopja. 1-1.5 évente ezekbe új aksi kell különben ezt játszhatom? Jó lenen valami megoldást találni. PEdig jóformán már nem hagyom nyitva az autót nem hagym a gyujtáskapcsolóba a kulcsot nem nyitogatom fölöslegesen hetente 1x rátöltök ha úgy van és így is ez van... A klíma panelt is ki kapcsolom mielőtt leállítom. Mitől csinálhatja ezt?
En csak annyit tudok elmondani, hogy amikor eladtam az elsö 4.6iSt, es vettem nagyon dragan egy nagyon-nagyon penge allapotu, gyönyörü, ritka jol felszerelt FL 3.0d-t, akkor fel ev utan inkabb benyeltem a buktat es eladtam, es nem erdekel, hogy mennyivel kevesbe gazdasagos a 4.6iS, vettem egyet ujra, azota boldog vagyok megint (30%kal kemenyebb merevedes, stb...) :-))
Igen am csak reszben munkara is lenne fogva szoval a gazdasagossag sem elhanyagolhato amennyiben egy tobb mint 10 éves x5 eseteben beszelhetunk ilyenrol :DDD
Ettöl rögtön magara talalt az auto, jo volt vezetni, pontosan azt csinalata amit szeretnek. Eleg jol is megy (az M2 azert erezhetöen jobban), ha azt mantrazod gyorsitas közben, hogy ez egy 1,5 litere 3 hengeres varrogepmotor, akkor ahhoz kepest valoban lelegzetelallito. Az ut es forgalmi viszonyok egy 201 kmh-s csucssebesseget tettek lehetöve, vegig nagyon jol gyorsult, nem fogyott ki a szuszbol. Az viszont eleg vicces volt, amikor 10 perc veretes, es epp egy 0-170es kigyorsitas utan megalltam megfordulni, mire azonnal leallitotta a benzinmotort...
Szoval ilyet se vennek hasznaltan semmi penzert! Napi hasznalatra sem, mert kiszallni-beszallni finoman fogalmazva körülmenyes, es en sem leszek mar fiatalabb. De GT-nek, vagy jaszkarizni, feltünösködni kivalo.
Ha az E38at barmilyen szinten (lelkileg) potolni akarod vele, akkor V8at vegyel. A 4,4 sem biztos hogy rossz, bar a fl-el ott is voltak csunya bajok, tehat en ott is a fl elöttit ajanlom!
Igazabol a lenyeg nem az lenne hogy egy gyors es takarekos szemely/csaladi auto legyen. Hanem egy osszkerekes hetkoznapokban is hasznalhato vontatasra alkalmas szemely auto. Ezert kerdezem. Amugy eszembe se jutna lecserelni az e38at amennyi oenz mar bele lett olve, de most ugy nez ki szukseg van egy ilyen szemelyautora es pluszba meg nem jo mert folosleges lenne meg minek fenntartani 2-t.
Az iment viszont voltam kitolni a szemet egy i8-nak. Elsöre nagyon nagy csalodas volt, amikor elindultunk, meg is kerdeztem, hogy ezek a hangok normalisak-e? Összevissza benazott, nem tudta nagyon eldönteni, hogy akkor most elektro, benzin, vagy mindkettö, melyik fokozat, stb. Kapcsolgatott össze-vissza, manualisbol siman visszarakta D-be, mert egy ideje kettesben mentem elözesi lehetöseget varva, ö meg negyesbe szeretett volna kapcsolni. Raadasul annyira nem is ment jol, föleg tiscztan elektromos üzemben az i3 leveri mint vak a poharat.
En ezt az iS felöl nezve cafolnam, az sokkal többet nyujtott, mint vartam. En nem akartam X5-öt, de levett a labamrol. Szamomra az optimalis csaladi auto, nagyon szeretem. A dizeltöl en sem voltam boldog.
Ha komolyan kerdezed, en szerintem a FL elötti 4.6iS jobb valasztas. Kevesbe problemas a motor, jobb az iX hajtas ehhez az eröhöz, mint a korai X-Drive. Meg a valto is jobb szvsz., legalabbis a dizel FL valtojaval nagyon nem voltam kibekülve.
De én csak egy hobbista vagyok,nem ebből élek. Ebből következik,hogy nálam ugyanúgy pénzbe kerül és akármit tönkre is tehetek,garancia semmire sincs. :-)
De ha nem találsz rá szakit,megpróbálhatom megcsinálni.
Ezzel a váltó felujítással úgy vagyok h bármit vesz az ember úgy is el fog jönni. Szal igazából nem az a kérdés, hogy fel kell-e újítani :D Hanem h egy optimalizálás után ez hamarabb ismétlődik meg vagy sem :D
Hát :DDD Már mindent nézek kínomban :DDD Igazából az érdekelne, mennyire problémás. Kopo alkatrészek cseréjén túl mennyire kell a motort bolygatni/megbontani :D