Használsz adalékot vagy tervezed a használatát? Tartasz tőlük és soha nem tennéd az autódba? Vitassuk meg! Várom az értelmes, fikázástól mentes véleményedet.
Akkor ùgy kérdem,minek feladalékolni az olajat ,löttyökkel? Ha kopott a motor akkor egy jó gépműhely kell,nem pedig ilyen csodaadalék. Aki elhiszi a marketingszöveget az meg is érdemli,hogy megvegye. Jókat röhögök egy- két primitív hozzászóláson....
Mindenki ugyan azt szajkózza, de igazából fogalma sincs az egészről, te még elhiszed amit leírnak, a hidegoldali viszkozítás sokkal jobban befolyásol meleg oldalon mint állítják, és közel sincs akkora előnye a full szintnek mint sokan hiszik.
Vásárolj egy viszkozításmérőt és 5000 ként nézd meg az ásványi, félszint meg a fullszint adatait.
Mindenki a hidegoldallal van elfoglalva, mintha a 15w kővé dermedne mínusz fokban, vicc, a melegoldallal meg senki nem foglakozik.
5000 km városi használat után olyan lesz a w40 mint a húgy, a fullszint is.
Hasonlítsd össze a friss olajat meg a fáradt oljat 5000 km után.
Melegoldalon minimum w50 vagy w60 kellene, persze amelyik autóba megengedett,1999 es japán autómba megengedett, a fogyasztást rohadtúl nem befolyásolja, viszont tovább bírja az olaj.
Az olaj nem a hidegoldali viszkozitàstól lesz "híg vagy nem híg" ... Ennyi az önjelölt olajszakèrtèsről...15w hideg időben ( tèlen) , hidegindítàskor nem olyan jól szivattyúzható mint mondjuk egy 10w ami nem feltètlenül fèlszintetikus, ergo tèlen hideg motornàl növrli a motorkopàs kockàzatàt...viszont a szintetikus olajok tulajdonsàgai nagysàgrendekkel jobbak ès àllandóak mint egy àsvànyi olajnàl...
Hát persze, hogy jó bele, csak interneten vált olajszakértők akarnak mindenbe full szintet, meg vékony olajat, a büdös életbe nem lesz baja a 15w-től, csak időben cseréld.
"mert a szabadonfutó nem működik az alacsony súrlódásnál, mint igaz ez az automata váltókkal kapcsolatban is"
ez biztos nem igaz :D
olajnyomás szabályoz az automata váltókban mindent, nem pedig hogy mi hogy súrlódik :D
a kisebb súrlódás csak kevesebb hőterhelést jelent a váltónak és a benne levő olajnak...
a többi részéről lévén hogy nem használtam, nem tudok nyilatkozni..bár egy kétütemű motorról nehéz elhinni hogy nem kopott el benne se a gyűrű, se a henger, se a tűgörgő se a csapszeg 41 év alatt :D
1968-ban hallottam először a Fimol kedvező, súrlódáscsökkentő, teljesítmény növelő, élettartam hosszabbító hatásáról. Először Simson Sport 250 cm motorkerékpárnál használtam a sebváltóba, a motorolajba és az benzinbe. A súrlódás csökkenése miatt csendesebb lett a motor és nem melegedett túl, még lassú városi forgalom esetén sem a léghűtés gyengesége miatt. Utána Pannónnia 250-esben használtam de ott csak az üzemanyagba, mert a sebváltóban csúszott a kuplung tőle. Aztán jött a 600-as Trabantom, ahol szintén csak az üzemanyagba lehetett használni, mert a szabadonfutó nem működik az alacsony súrlódásnál, mint igaz ez az automata váltókkal kapcsolatban is. Aztán lett 1974-ben egy Wartburgom, amely ma is tudja a 130-at utazóban és 340 ezer km van a motorjában. Minden tankolásnál az előírtnál egy kicsit több Fimol-t teszek bele és még most is tudja a motor a kb 30 ezrett futott hasonó motorok sűrítési végnyomás értékeit. Volt, hogy csak piros kupakos Fimolt kaptam, de az is jó volt az üzenanyagba, azaz a keverékbe. Wartburgnál sem lehet használni a sebváltóba, s ez miatt azt a 41 év alatt egyszer kellett cserélnem, de a motort nem!!! A Trabantomnál és a Wartbutgomnál is csökkent a motor melegedése, amelyet most a 35 fokos melegekben élveztem igazán. Van egy 1500-as Isuzu dízel motoros Opel Corsám is, amelynél a dízel olajba is a motorolajba is és a sebváltó olajba is használom a fimolt. A gázolajba a zöld kupakos, a többi olajba a piros kupakos FIMOL-t használom. Nem melegszik a motor a még megengedett érték feléig sem, a kánikulában sem. 256 ezer van a motorban és még most sem fogyasztja a motor az olajat, hanem el lehet menni utántöltés nélkül olajcserétől olajcseréig. Nagyon csendes a motor annak ellenére, hogy dízel motor, s most is tudja azokat a gyorsulási és végsebességi értékeket, mint új korában. A FIMOL magyar termék, magyar olaj adalék! A molibdén diszulfid (MoS2) bele van téve néhány gépjárműzsírba is. A MOL-nál lehetg ezekhez hozzájutni. MInden zsírzóhelyet 46 éve ezzelk kezelek, sőt a csavaroknál is ezt használom és nincs korrózió, nincs berohadás, berozsdásodás. A Trabantomnál direkt szétszedtem a laprugókat és ilyen zsírt, valamint piros kupakos Fimolt használtam. Mint ha lágyabb lett volna a rugózása a Trabantnak, ami zsírzás nélkül regy kicsit kemény volt. Az élettartam növelő, súrlódás csökkentő, kopásgátló hatása csillagos ötös osztályzatot érdemelne. Azt nem értem miért nehéz beszerezni, mert az utóbbi időben már csak a neten tudtam megrendelni, ugyanis eltűnt még a Mol kutakról is, de az autós boltokból is. Jó lenne ha autós, motoros trásaim jobban megismernék a Fimolt és többen keresnék, mert akkor megint jobban elterjedne a boltokban és szélesebb körben hozzá lehetne jutni.
Sziasztok, én nem igazán bízok a különféle adalékokban amit külön kell belerakni az olajokhoz, volt egy-két rossz tapasztalatom, legyen szó motor vagy váltóolaj, és külföldi fórumokon olvastam, hogy a Millersnek van egy olyan technológiája ami már úgy van gyártva, hogy ezek az adalékok már a gyártáskor belekerülnek. Ki is próbáltam és meglepően tapasztaltam, hogy működik. Ár-érték arányban ez volt a legjobb választás. Egy Opelem van és kopogott a hidrotőke, majd olajcsere után (5w40) ez teljesen megszűnt. Szóval ajánlom, érdemes kipróbálni...
motorba, vátóba, szervóba nem tesz kárt..Én tettem a Mazdámba mindbe, ismerőseim meg az alábbi autók motorjaiba: Mitsubishi Pajero, BMW 320D, Opel Corsa B-C... :D
Szerintetek érdemes bele rakni a xado 9ml es váltóba való gélt a váltóba?Kicsit szól a nyelestengely csapágyam.Most cserélek benne majd olajat is és gondoltam azt a 2 e ft ot még meg éri pluszba!De remélem kárt nem tenne a váltóban azért!A Motorba nem merem bele rakni!
A xadó olaj annyiban különbözik más olajtól,hogy 4 literében csak 1 tubus xadó adalék van,de az ára az jó vastag ,tehát ha veszel egy jóminöségü full szintetikus olajat ,és teszel az olajba 1 tubus adalékot ugyan ott vagy ,DE olcsóbban jössz ki.,és még utánna 2 töt később akkor tettél valamit ....................
Aktuális még ez a topik? Lenne pár kérdésem adalékokkal kapcsolatban. Van egy e36 BMW-m 18IS motorral, manuális váltóval és sperr difivel. Na most a gondom csak az vele, hogy a difi már régebb óta is enyhén hallhatóan búgott, így vettem, gondoltam belefér, annyira halkan hallható volt. Viszont az elmúlt fél évben ez a hang rendesen felerősödött, plusz motorfékes lassításnál nagyon enyhén, de mintha morgó hangot is hallatna. Pedig olajcsere is volt benne rendesen, és belevaló 75W-140 olajat kapott, bár az előző tulaj nem tudom hogyan bánt vele. Gumifüstölésre meg driftelgetésre nincs használva, mert drágák manapság a 17-es gumik :)
Na most a kérdésem az lenne, hogy mit tehetnék bele, amivel egy picit is megnövelhetném még ezt az amúgy is sejthetően rövid élettartamát? Elvileg ahogy olvastam a sima váltó és difi adalék nem jó, mert ebben súrlódó alkatrészek vannak a Limited Slip kialakítás miatt. De akkor melyik jó bele?
Plusz, érdemes-e kipróbálnom a 3 tubusos Xado adalékot is a motorba? Az autóban (óra szerint) jelenleg 331e+párszáz km van, olaj kb 1-1,5 liter fogy el 10e km alatt, jelenleg Eneos Premium 10W40 olaj van benne, kb 2-300 km-t futott csak vele. A motorról még azt kell tudni, hogy alapból pörgős motor, olyan bő 3500-4000-es fordulatszám felett érzi igazán jól magát, persze ez nem azt jelenti, hogy állandóan pörgetve van, de azért napiszinten elvisel 2-3 ilyen kigyorsítást. A fogyasztásra való hatása nem lényeg annyira számomra, inkább az fontos, hogy a motor kapjon mégtöbb törődést is az mellett hogy gyakran vannak jól "átmozgatva az izmai és izületei".
Ha valakinek vannak tanácsai, ötletei, kérem ossza meg velem. Előre is köszönöm.