Keresés

Részletes keresés

braun Creative Commons License 2009.01.18 0 0 2241

Bevallom nem reagáltam volna az irásodra, ha korábban nem kostolgattál volna:-))

 

No..ha már kóstolás

 

A Jugóknak az én információim szerint nem nagyon volt görlitzi hálójuk. Márpedig amit te ide beraktál az annak tűnik. A JZ-nek a Gosa gyártotta a hálóit, amiknek annyi jellegzetességük (az aljától a tetejéig) volt, hogy még messziről sem lehet összekeverni az NDK-s hálókocsival.

 

De, ha nekem nem hiszel, akkor inkább kukkolj bele a szerb kollégák fórumába és mindjárt ott lesz a megfejtés. Ganz gyártású a kocsi. (ha emlékeim nem csalnak, akkor erről a szállításról a Cak sorozatot feldolgozva Szécsey István is ír a Vasúthistória évkönyvben)

Előzmény: k.novotny (2237)
k.novotny Creative Commons License 2009.01.18 0 0 2240

Pedig nekem az a kocsi erősen magyar jellegűnek tűnik!

 

Amit irtam nem jelenti azt, hogy nem magyar gyártású, ennek jobban utána kellene néznem, de nem akarok ebbe belefolyni.

 

 

Ha nem Dunakeszis kocsi, esetleg használtan nem vehették tőlunk?

 

A jugó nem vett senkitől a Titó idejében használt cuccost. Vagy újat vásárolt, vagy lizencet. Ha magyar használt kocsit vásárolt is volna, egy páran tudnánk róla, (a MÁV-nak pedig sosem volt olyan állapotban a használt kocsijai, hogy ezt bárki megis vette volna.).

Előzmény: rutthin (2239)
rutthin Creative Commons License 2009.01.18 0 0 2239

Pedig nekem az a kocsi erősen magyar jellegűnek tűnik!

 

A lépcsők, kapaszkodók, forgóváz alapján elég jellegzetes "magyar" jegyeket vélek felfedezni rajta.

Ha nem Dunakeszis kocsi, esetleg használtan nem vehették tőlunk?

Előzmény: k.novotny (2238)
k.novotny Creative Commons License 2009.01.18 0 0 2238

Dunakeszi gyártású háló, valóban!

 

Hmmm:-))

 

Amikor ezeket a kocsikat gyártották, Dunakeszi a MÁV-nak egy járműjavitója volt, amelynek épp elég munkája volt a MÁV részére gyártani a Bhv kocsikat. Tehát exportra nem is gyárthatott. (ez alól kivétel amikor a használt MÁV-os vezérlőkocsikat a MÁV eladta a görögöknek, és azokat kipofozta)

 

De itt is van egy kis baki, mert a MÁV nem végezhetett külker tevékenységet, ezért egy külker vállalaton (NIKEX) keresztül történt az eladás

 

Azért elárulom azt is, hogy ebben az időben a jugok vásároltak a kelet és nyugat némettől is kocsikat, és vásároltak lizencet is. Tehát gyakorlatilag több gyártó is szóba jöhet, de Dunakeszi nem.

Előzmény: rutthin (2236)
k.novotny Creative Commons License 2009.01.18 0 0 2237

Én is annak néztem. Méghozzá hálókocsi

 

Bevallom nem reagáltam volna az irásodra, ha korábban nem kostolgattál volna:-))

 

 

 

 

 

 

A JZ-nél ebben az időben ilyen mezei hálókocsik voltak

 

 

 

 

 

 

Tehát ne másban keresd a szálkát, amikor benned van elég gerenda is

 

Az egysorosaidban vétesz annyi hibát, mint más egy könyv irásánál

 

Bocs:-))))

Előzmény: braun (2235)
rutthin Creative Commons License 2009.01.17 0 0 2236
Dunakeszi gyártású háló, valóban!
Előzmény: Mk45-2010 (2234)
braun Creative Commons License 2009.01.17 0 0 2235
Én is annak néztem. Méghozzá hálókocsi.
Előzmény: Mk45-2010 (2234)
Mk45-2010 Creative Commons License 2009.01.17 0 0 2234

Pöpec képek! Egy kicsit irigyelem a fiúkat, az utazásért!

Az első kép kapcsán volna egy kérdésem: a 441-es mögött az első kocsi (JZ cégjellel) nem győri (vagy GANZ) gyártású véletlenül?

 

Előzmény: SztAti (2230)
rutthin Creative Commons License 2009.01.16 0 0 2233

Eszméletlen jó fotók!

 

Azt hittem már nem is találok igazi Török-Truman-ról üzemben képet, és láss csodát!

Előzmény: SztAti (2230)
kacsa-86 Creative Commons License 2009.01.16 0 0 2232
Nagyon jó képek! Ráadásul az egyik kedvenc Szilim régi festésben! (1203)

Nagyon szuper!!!!!
Előzmény: SztAti (2230)
SztAti Creative Commons License 2009.01.16 0 0 2230
manhattani Creative Commons License 2009.01.15 0 0 2229
Egy ilyen kétszintes autószállítón lévő autókkal majdnem komoly baleset történt. Egyik NDK-s Trabantos büszkén kitűzte a frissen vett ostorantennát, ami jó magas volt. Át is húzott a felsővezetékkel, és Ferenc környékén a Trabant ki is gyulladt. Ez volt a kisebbik baj, a nagyobbik, hogy az autósok elkezdtek felmászni az autószállítóra, hogy oltsák a tüzet. A ferenci forgalmosta rohanva kapcsolta ki a nagyfeszültséget, nehogy agyoncsapkodja őket a villany. Ezt a 90-es évek elején hallottam, 5-10-15 évvel korábban történhetett.
Előzmény: Szakácspeti (2223)
Kalapácsman Creative Commons License 2009.01.15 0 0 2228
Barcs
Talicskás tengernagy Creative Commons License 2009.01.15 0 0 2227
Igen, bár ez Aa.
Előzmény: by-169 (2226)
by-169 Creative Commons License 2009.01.15 0 0 2226
Az Apv-én volt harmonika átjáró?
Előzmény: Szakácspeti (2223)
7578 Creative Commons License 2009.01.15 0 0 2225

Szervusztok!

 

Újabb kincsek a Drehscheibe-n-:)))

 

http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?17,4123500

mk4047 Creative Commons License 2009.01.15 0 0 2224
Első ránézésre a "125 éves a MÁV" c. kiadványból valók...
Előzmény: Szakácspeti (2223)
Szakácspeti Creative Commons License 2009.01.14 0 0 2223

Sziasztok!

 

Ezeket a képeket a neten találtam. Gondoltam beteszem ide is :-)

OFF a képek készítőitől előre is elnézést kérek!!!!

Bárdos Imre Creative Commons License 2009.01.14 0 0 2222
Előzmény: Bárdos Imre (2221)
Bárdos Imre Creative Commons License 2009.01.14 0 0 2221
1948 augusztus 25/26 éjszakáján súlyos baleset történt Balatonmáriafürdő állomás és Balatonberény megállóhely között a fővonalon. Mint a helyszínrajz és a 2289/II sz. vonat mozdonyvezetőjének vallomása is tanúsítja (azt hitte a "vicinálison" jön szembe vonat), akkor még megvolt a "második" vágány. Az esemény feldolgozása idején próbáltam valami közelebbi időpontot találni a vágány megszüntetésére, de nem akadtam pontosabb adatra. Egyes visszaemlékezések szerint a pálya visszabontása az 1960-as éveke elején történt, de ez egyáltalán nem biztos.

Előzmény: kombi (2216)
zmagix Creative Commons License 2009.01.14 0 0 2220
Tudomásom szerint nem volt akkor még Keresztúron elág és Szentgyörgyről ment a vonat Keresztúr felé.
kombi Creative Commons License 2009.01.14 0 0 2219
Elvileg igen.
Előzmény: Törölt nick (2218)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.14 0 0 2218
Értem, köszi! Ezek szerint a Szentgyörgyön a vonatokról lejáró mozodonyok várakoztatására szolgáló csonkavágány volt régen a 37-es vonal eleje.
Előzmény: kombi (2216)
kombi Creative Commons License 2009.01.14 0 0 2217
37-es
Előzmény: kombi (2216)
kombi Creative Commons License 2009.01.14 0 0 2216
37-zs vonal

A somogyszobi vonal eredetileg HÉV vonalként készült, Balatonszentgyörgyig volt megépítve a vágánya.

A II vh. után, a sínhiány miatt bontották vissza a vágányt.
Előzmény: Törölt nick (2215)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.14 0 0 2215
Ez a kép elvileg 1928-ban készült Balatonberény megállóhelyen, márpedig ott tudtommal mindig egyvágányú volt a 30-as vonal. Szerintetek mi az a másik vágány?

gumidani Creative Commons License 2009.01.13 0 0 2214
Előzmény: hkv (2211)
drdoktor Creative Commons License 2009.01.13 0 0 2213
képet nem lelék, de talán a cikk érdekes lesz:
http://www.tankonyvtar.hu/main.php?objectID=5547653
Előzmény: hkv (2211)
kisczako Creative Commons License 2009.01.13 0 0 2212
Értem, köszönöm!

kCz
Előzmény: doboztam (2208)
hkv Creative Commons License 2009.01.12 0 0 2211
régi magyar vasúti kályhákról keresnék képeket!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!