Azért kellene a fűrésztárcsa,mert nem akarom otthagyni sehol díszelegni azt,amit a dikicskés esetleg nem visz ki.Fűrésztárcsa ügyben sajnos nem vagyok otthon,ezért várom a segítségeteket.Nekem sajnos nincs láncfűrészem,így marad a tárcsa,ha nem akarom ,hogy egy-egy munka után ott maradjon dísznek egy fácska vagy egy vastagabb valami.
A Mogépnél ilyenek vannak a megfeleő méretben(200 mm átmérő,20 mm furat): -Svédfogazású körfűrésztárcsa, önélező -Vésőfogú tárcsa -Hegyesfogú tárcsa, 44, 48, 54, és 80 fogú Szerintetek ezek közül melyiket érdemes venni?
Japán egyik legnagyobb kertigép-és kismotor gyártója. Mellesleg amerika elsőszámú meghódítója. Kétüteműben, ha fűkaszáról van szó, náluk nemigen jön más szóba - kb mint nálunk a Stihl. Ezért fosik a Stihl mostmár nálunk is egyre jobban tőle, ha a Hitachinak sikerül rendesen betörni, akkor felköthetik mindenüket. Bár a beidegződést a legnehezebb leküzdeni.
Discovery-n meg valszeg azért vágtak Stihl-el fát, mert a mókus is azt ismerte, aki "ki akarta magát próbálni". Nem kockáztat egy több napos/hetes forgatást, hogy a végén a főnöke a tv-nél kukába dobja az anyagot, őt meg kirúgja, mert egyébként az egész mókára a Stihl adta nekik a pénzt. Ilynekre ne alapozzunk. (Persze ettől függtlenül zárójelben jegyzem meg, hogy jelenleg csak a Stihl-nek és a Husinak van 120ccm-es fűrésze, amire ilyen ordító nagy lapot rá lehet szerelni. A Dolmar-nak a PS-166 óta nincs ilyen osztályban gépe.)
Én meg ma voltam a kedvenc Stihl kereskedőmnél alkatrészekértr, és beszélgetés közben azt mondta, már évekkel ezelőtt rettegtek a Tanakától. Fejtágítókon kedvenc téma volt. ;-)
Most nézem a Discovery-t.Egy kanadai favágóbrigádhoz csatlakozott egy pasi,hogy kipróbálja magát favágóként.40-60 méteres fenyőket döntenek és szállítják el feldolgozásra. És mivel döntenek?Na mivel?Nem,nem Dolmárral,sőt nem is Husival.Eltaláltátok!STIHLLEL! :)) Akkora lap volt a fűrészen,hogy a pasi amikor rátámaszkodott és letette a lapot a földre,szinte a hónaljáig ért.Egyébként láttam husit is,de azt csak darabolásra használták.
Van pár dolog, amit nem értek. Volt egy Sparta szöghajtás nélkül ? Új szöghajtás került rá ? Ha a gépről lekerül a szöghajtás, akkor nem fullad, megy fullon is hiba nélkül ?
Sziasztok! (Fűkasza fórumról bemásoltam, bocs annak aki 2. látja.)
Itt egy kis történet egy szerelőhöz akihez ne menjetek (Nógrád megye és Szécsény város):
Oleo Mac Sparta 25 gépre sikerült szereznem szöghajtást és csapágyakat. Össze lett szerelve fizettem is 18 ezer forintot. (Eredetileg kevesebbről indultunk, de aztán ahogy teltek a hetek fogyott a türelmem, nőt a fű és a szerelőnél meg nőtt az ár.) Miután átvettem a gépet azért rákérdeztem, hogy jól működik-e...és most figyeljetek: Ja azt nem beszéltük meg, hogy beindítsam és kipróbáljam!.-mondja a "szerelő". Erre én, hát akkor próbáljuk ki most. Beindult, a damil pörgött, aztán leállt. Kevés volt a benzin, más gond nincs.
És itt a lényeg:
Itthon keverék (cca. 1:49 makita 2 ütemű motorolaj és 95 ÖMW benzin) beönt, pöccre indul aztán meg mikor gázt adok lefullad. Ha csak hagyom, hogy menjen a motor és nem vágom a füvet (ilyet csak most csináltam, hogy lássam mi baj) elmegy percekig. Aztán gázt adok, még felbőg a motor és leáll. MIÉRT? (A törénethez hozzá tartozik a gép állt vagy 2 évet, elötte az apósomé volt aki nem sokat használta, de valószínúleg nem kimélte. A légszűrőnél letört egy kis műanyagvacak ahol bemehetett esetleg poros levegő is?) Szédszedtem a szárat és a motort külön járattam a szöghajtásnál, akkor jónak tünt. Vissza raktam és most ugyanaz. Ötlet, tanács? Azon kivül, hogy vigyem másik szerelőhöz.
Pl egy szakadt gépi fűrészlapból, vagy acéláruházban vett anyagból leszabni, felmelegítve hajlítani, fúrni, és visszaedzeni. Utána meg pl felcsavarozni, szegecselni, stb a konzolra.
Koszonom neketek, ujra adtatok remenyt nekem, a szeretett gepemhez:) Holnap benezek gyorbe, tudok egy szervizt megkerdezem oket. Azt irjatok, megjavitani sem nagy cucc. Hat en nem latok ra tul nagy eselyt, de ha leirjatok hogy gondoljatok, esetleg megprobalnam vkivel megcsinaltatni.