Na így már egészen más! Én 4 éve vettem és az égvilágon semmi gond vele. Erős, mint az állat.
Most azon töröm a fejem, hogy beszerzek hozzá tartozékokat is, de eszement drágán adnak majdnem mindent. A járókerekeket nem fogom tudni megspórolni, a Praktikerben 21e a két darab. A jobbrafordító eke 12e, rendben. A töltögető eke 13e, rendben. De hogy mi a szar kerül 100 ruppóba egy vicik-vacak utánfutóban, sosem értem meg. Azt szerintem a feléből összedobom.
Vagy 15e az orrsúly! Egy darab festett vas! Bemegyek a MÉH telepre és 500-ból kihozom mindenestől, lefestve.
Na igen a mai Robik már négyütemű motorral vannak szerelve, de ez egy Robi 50-es amit 198x-ben gyártottak és valami francia kétütemű motor van benne. Amíg ment, nagyon ment, de mindig előjöttek vele mindenféle problémák. Először a csoroszlya rögzítő kar adta meg magát, amit egyszerűen tudtam pótolni. Aztán a gyertya tréfált meg. Kicsavarva remek egészséges szikrákat adott, de becsavarva áthúzott a porcelánra és így már nem volt valami remek a gyújtás. Mire rájöttem háromszor téptem le a berántózsinór végéről a fogyantyút, de mostmár az is rendben van. Az utolsó a porlasztó tisztítás volt, amikor is a tömítések sok apró darabban potyogtak ki belőle. Összességében lényegesen több időt töltöttem szereléssel, mint rotálással és szeretett feleségem is megbánta már az új rota megvétózását miután napokig csak azt látta, hogy sötét arckifejezéssel szerelek és félszavas válaszokat adok ;-). Így aztán csak be lett szerezve a Honda motoros Dragon és ezzel nincsenek ilyen gondok :-).
Na először is a Robik nem kettő, hanem négyüteműek, amerikai Briggs motor hajtja, 95-ös ólommentes kell beléjük. Motorolajat és hajtóműolajat is igényelnek.
El kéne olvasni a használati utasítást, abban minden benne van. Anélkül tönkrevágod a jó kis gépedet.
Na sikerült beszerezni egy használt Robi 50-est 30-ért, miután a nejem megvétózta az 5.5 lovas Honda motoros Szentkirályit 120-ért :-(.
6 kapás és valami francia motor van benne, ha ráhúzza az ember a gázt a kötött gazos talajon is elég jól rotál. Ami nem tetszik benne, az a béna kétütemű hang, meg hogy úgy füstöl mint az állat. Én már vagy 20 éve foglakoztam utoljára kétütemű motorral, akkor 1:33-as keveréket használtunk; gondolom ilyen ebbe is jó lesz. Ki mit használ? A légszűrője valami olajos gyanús szerkezet. Azzal milyen karbantartási feladata van az embernek?
Én a korába vettem ősszel egy szentirály gyármányú 5.5 briggs motorosat 90ezeré.
Ajánlom mindenkinek. Próbáltam egy robixot is ugyanilyen motorral, de úgy szétrázta a kezem hogy zsibbadt fél óráig, pedig mindig használok melóskesztyűt. Úgyhogy király a szentkirály!:)
Annak olyan íves a sárvédője, a robixnak meg szögletes.
Ja de vannak a korába kisebbek is, olcsóbban. Rohadtul megéri, mindenhol drágák vannak csak.
Megvettem ma a Robit, használtan. 40 ezer volt, 2 ütemű...
Előtte beszélgettem egy szakbolt eladójával. Ő mondta, hogy egyidőben náluk is volt olcsó kapálógép, de mert 10-ből hatot visszahoztak, így ők inkább leálltak a gagyiról. És csak a minőséget forgalmazzák, ami kb. 80 ezernél kezdődik. Naszál ezért nem vettem meg a TESCO 59.990-es gépét.
Rotáltam egy órát, és totál leizzadtam. Jó kis izonlázam is van. Nem volt könnyű megtanulni a fordulásokat.
Ezért is vettük az indiánt :)
Ha jól emlékszem, kb 90.000,- volt, + a fűnyíró adapter,
az új motor - tavaly 55.000 vagy 60.000, tehát most jelenleg egy kb. 140.000-ben van egy indián alapú rotám :)
Én csak a saját tapasztalatomat tudom elmondani,
Indián 5 lovas, 6 kapás. Két év múlva a blokkot kiütötte a dugattyú szvsz kitört az oldala. Motorcsere, most egy "briggs" - nem tudom hogy kell írni- motor van benne, 6,5 lovas. és passzol a kapa + fűnyíró hozzá. Nekem kötött a talaj, és nagy terület. Anyáméknak -homokos talaj- Robi nemtudomhányas van, kicsi, 2 kapás, és már jó 15 éve megy.
Akkoriban, mikor vettük a Hondát nagyon dícsérték még.
Szerintetek milyet vegyek? Valami olyan kellene, ami igénytelen, évente csak 2-3 alkalommal használnám, végülis akkor sem nagy területen, max. 400 négyszögöl.