WIZZ: "Ha nem választott ülőhelyet a 2017. augusztus 15. után végzett foglalása mellé, az utasfelvételt csak az indulás előtt 48 órával nyitjuk meg. Ha a visszaútra nem választott ülőhelyet, az utasfelvétel erre az útszakaszra a kimenő járat utasfelvételének megnyitása után nyílik meg, legfeljebb 15 nappal a járat indulása előtt."
A Google térképen a forgalom funkciót bekapcsolva néztem meg, abból az tűnik ki, hogy a szerpentin alsó része van lezárva. Kérdés, hogy mennyire megbízható ez az info. Mi is terveztük ezt az utat. Talán a házigazdánk tud majd friss hírrel szolgálni. Addig jó lenne helyi emberkétől tájékozódni.
Nézd meg a WIZZ honlapját. Ha nem veszel ülést, akkor 48 órával az indulás előtt kinyomtathatod az odaút és a visszaútbeszállókártyáját is, de csak ha a visszaút az indulás után 15 napon belül van.
Én mivel Dobra Vodábol indulok,igy Cetinje felé kell mennem,de csak addig kell a P1-es utat igénybe vennem,amig egy darabon át kell mennem a városon,amig a Lovcenska utcát meg nem találom,és az vezet fel a Lovcenhez. Ez eddig rendben is van,de ha én Kotor felé szeretnék továbbmenni , akkor Zanjev Do irányába( csak visszafelé balra kell kanyarodni) nyugodtan mehetek a P22-es utig?Valoszinü Njegusi és Dubovik és Cetinje közötti utszakaszt javitják , ami szintén P1?
Ha Kotor felöl mész fel a szerpentinen Lovcenbe akkor Zanjev Do után kell jobbra bemenni.Ezt a Google térképen is látod,s ott is jól ki van táblázva ,nem lehet eltéveszteni.Innen végig aszfaltos bár egy sávos út visz fel egészen.Fent a parkoló kicsi ,de az út mellett lehet parkolni. Max.200méter a séta.Cetinje felöl ne a P1-et válaszd,hanem a másik utat (nevét nem tudom ,Google térképen ez is jól látszik) ,jó minőségű és fél úton van egy klassz pihenő hely, kalandparkkal.
Sziasztok! Mi is tervezünk Lovceenbe menni, ezek szerint Zanjev Do-ig érdemes menni, az az út rendben van? (Kotor felöl megyünk, viszont onnan ha jól láttam, gyalogolni kell egy csomót)
Én is igy terveztem,ahogy ti ,tehát Cetinje felé mennénk,és Kotor felé távoztunk volna,de igy akkor visszamegyünk Budvára ,onnan a Kotori öbölbe.Köszönöm a választ.
Ha jól értelmeztem kicsiati infóját akkor te nem érinted a problémás részt. Mi azt tervezzük,hogy Cetinje felől mennénk fel, viszont Kotor felé le. Remélem addig javul a helyzet, majd érdeklődöm itt a többiektől indulás előtt.
Nekem mostanában nem sikerül a mobil beszallokartya letöltése csak Bp->Pg irányba. Lehet ez amiatt van mert legtöbbször szóló jegyeket veszek, nem returt. Amikor sikerült mobilon letölteni, (ez még tavaly volt, mielőtt bevezették a 48órás szabályt) akkor simán elfogadták a csajok, nem ragaszkodtak a kinyomtatott laphoz. Én indulás előtti este mindig kinyomtatom, az a biztos mind2 irányba.
Sziasztok! A podgoricai repterrol vki jott mar wizzel? Kerdes h.papir nelkul telefonos app leolvasoval rendelkezik a repter? Mert nyomtatni beszallokartyat nem fogunk tudni.
Ha én Dobra Vodábol indulok,és Budvánál rámegyek az M23-ra Cetinjéig és Cetinjén keresztül Lovrencig,és ugyanigy vissza,akkor nem azt a problémás utszakaszt fogom érinteni ,csak ha tovább mennék Kotor irányába Zanjev Do-vot (P1-es ut) érintve a P22-es ut felé?
Mindenfelé az Openstreetmapet használó OSMAnd+ programot használom én (a domborzatárnyalás és szintvonal rátéttel). Más programok is használják ezt a térképet, én ennél állapodtam meg, más az OruxMapsnél, Locusnál stb. Az OpenStreetMap meglehetősen részletes mindenfelé (túlnyomórészt részletesebb a Google Maps vektortérképnél), pár hete Görögországban egy kis hegyi falu melletti földutak nem voltak meg, azt néztem műholdképről (máshol az olyan szintet el sem érő földutak, turistautak is rajta vannak). A Kotori-öböl körüli hegyeket is az alapján tájékozódva jártam be. A képen három szintre zoomoltam, a szabadidő réteget bekapcsolva, az kiemelte a strandokat is. Túrázáshoz amúgy a gyalogutakon is tervez utat, magasságprofillal, utóbbi most az isztriai dimbes-dombos biciklizések alatt tartotta bennem a lelket, hogy már csak 2 km van a 10 km-es felfelé hajtásból, aztán egy ideig lejtő. :-)
Mi is tervezzük Lovcent, de nekünk még van 6 hét, addig légyszi, aki arra jár, küldjön helyzetjelentést. Én egyébként úgy értelmeztem, hogy ha Kotor felől megyünk fel, van egy elágazás, egyenesen Cetinje, jobbra Lovcen, amin ha végigmégy, szintén Cetinje felé lyukadsz ki, csak Lovcen érintésével.
Mi is hamarosan indulunk Montenegroba, és és nálunk is tervbe volt a Lovcen. Nem egészen értem ,hogy hol épitik az utat.Mivel ti Tivatbol indultatok Cetinjéig,akkor ti kerülővel mentetek,az az Budváig,és onnan Cetinje felé,és Cetinje után szélesitik az utat.?Tehát a P1-es ut Trojicánál,ésZanjevnél,egészen Lovcenig,az járhato?
Először utazunk Montenegróba, aug 26-tól, a cél Tivat. Visszaolvastam évekre visszamenőleg, sok kérdésemre választ kaptam, köszönet érte mindenkinek.
Néhány kérdésem azért még van :)
Szeretnék venni olyan részletes térképet a partról (esetleg a Kotori-öbölről), amin megtalálom a strandokat, látnivalókat, gyalogutakat. Létezik ilyen?
Tivatban a Veliki gradski park fölött néhány utcával fogunk lakni, a bookong szerint 600m a városi strand. Ahogy nézegettem több strand is van gyalog elérhető közelségben. Ismertek közülük olyat, amit ajánlanátok? Természetesen majd megyünk messzebbre is, Zanjice, Plavi Horizonti tervben vannak.
Kotorba át tudunk menni hajóval, esetleg van menetrend szerinti tömegközlekedés jellegű? A parkolás mennyire horror Kotorban?
Egyelőre ennyi, megköszönném, ha tapasztalt "Tivat lakók" válaszolnátok :)
Amit még észre vettem az eddigi 2 nap alatt, hogy a Montenegróiak vezetési kultúrájuk csapnivaló. Legalább is itt Tivatban biztosan.
Erőszakosak, nyomulnak, nem engedik el a másik kocsit, ha egy szűk helyre ketten beérnek.
Egy szűkebb utcában lakunk, ami erősen emelkedik. Ha szembe jön egy helyi, megáll, és nem is próbálja megoldani a helyzetet, hogy mindketten elférjünk. Állítólag az a szokás, hogy annak kell vissza tolatnia aki lentről jön. 2 métert kellett volna vissza tolatnia a kocsinak, de ő csak megállt, és nem ment semerre. Nekünk kellett veszélyesen vissza tolatni, és eltökölni 10 percet, pedig fél perc alatt meg lehetett volna oldani a helyzetet.