A kölcsönzésen én is gondolkodom, csak még nem voltam megkérdezni, hogy i mennyiért van.
Ráadásul, ahogy magamat ismerem, nem egynapos munka, hanem hosszú folyamat, így nem biztos, hogy megéri. Ha meg veszek, akkor mint írtad, utána el is lehet adni.
A roppantóssal nem vagyok kibékülve, túl sok selejtet gyártottam régebben vele. Persze ez lehet, nem a vágó hibája. Vagy az is lehet, hogy de. A legolcsóbb gagyi vágó volt.
építek egy félnyeregtetős faházat, kerti tároló, 4.5 méter széles, 10x5 szarufa lenne rajta, kérdésem az lenne milyen szarufaközöket tegyek az osb lapnak? milyen vastag legyen az osb? 12 mm elég? az alátétlemez miért kell alá? mi lesz ha nem teszek?
A csempe anyagától is függ, hogy mivel lehet könnyen vágni.
Egy jó minőségű 6oo-as sínes csempevágó minden kerámia alapú csempét elvág, ha a gyémántot rendesen végig tudod húzni a csempén.
Vannak ritka kivételek (vastag- 12mm feletti- kültéri öntött csempék ), azokat vizes vágógéppel lehet vágni vagy egy jó minőségű száraz vágásra készitett sarokcsiszolóba szerelhető gyémántlappal.
Elég nehéz kérdés a száraz gyémántlap, van amikor a olcsó vág és a legdrágább nem.
Amelyik lap jól vágja a kemény csempét, az a lágy kerámiacsempébe gyorsan kopik.
Nem írtam 2.4m-ert indulásnak, most azt számolom hogy max 3m-ről tudok indulni és ebben minden benne lenne, úgy értem ez lenne a teljes szerkezet (gerenda, szarufa, tetőfedés) magassága.
A 4m-es terasz túlsó végén ha lemegyek 2,1 - 2,2m-re akkor 11-12fokos lejtésem lesz, ezek szerint akkor arra marad a lemezcserép vagy a zsindely. Csak mert azt gondolom ennél alacsonyabbra nem érdemes lemenni.
A burkoló adott, nem nálam lesz hanem szülőnél, és a tükör felé kell nézzen a vágott oldal ( a legjobban szem előtt lévő rész lesz), mert fél csempényi dísz lesz ott. Állítólag van vizes vágója is, de abból sok féle van, éppen lentebb is volt linkelve egy. Olyat akartam én is venni magamnak amikor a fürdőt csináltam, de aztán elmaradt a dolog mert írtak jót is rosszat is az ilyen olcsó gépekről. Persze az sem mindegy milyen koronggal vág az ember.
Mi amikor a nappalit burkoltuk egy napra kivettem egy eccerű vizes csempevágót, nagyon szépen lehetett dolgozni vele. De ha többször kell érdemes elgondolkodni a vásárláson és ha már végeztél minden burkolással, akkor eladod, vagy ha meg is tetszett a munka egy vállalkozást is alapíthatsz rá:-)
Van olyan korong amivel vizes gépben szépen elvágják, vagy úgy hozd ki, hogy a vágott részek a falnál legyenek és eltakarja a fuga. Keress profi burkolót aki géppel vág.
Sziasztok! Létezik olyan dolog hogy csempét vágassak valahol pontosan és szépen? Mintás, mázas csempe amin dombornyomott a minta, és nem tudom a csempevágó hogyan vinné, nem lesz-e recés stb. A kérdés az lenne, hogy létezik olyan hely ahová beviszem és nagyon szépen megvágják valami jó géppel? Pár darab lenne amit hosszában kellene elvágni. Vagy ilyen "bérvágás" nem létezik?
sajnos volt olyan fa amit ki kellett vennünk, annak ellenére, hogy az volt a cél, hogy úgy daruzunk be, hogy nem bántjuk őket, de az egyik annyira behajlott, hogy félő volt idővel rádől a házra.
Amúgy a cél, hogy minden növény megmaradjon, habár egy másik előregedett fát kivágtunk pont 1 éve, kb 30 centis törsz, erre már most 4 méteres fa emelkedett ki a törzsből.
azthiszem itt volt korábban téma hogy a falra kerülő gerenda alá a majdani hőszigeteléssel megegyező vastagságú xps t kell a falra ragasztani, ezt csak amiatt mert a fa hőátbocsájtási tényezője rosszabb mint az xpsé, egy hőhíd kialakulása előfordulhat emiatt. De majd jön valaki aki ennek szakértője, vagy visszakeresel.
2,4 méterről meddig akarsz lemenni 4 méteren? Mert az igen kicsi lejtés lesz. Nálam 3 méteren van 70 cm esés, és már az is soványka. Ez esetben a cserép nem biztos, hogy járható út.
Fóliát írták, ha nem tervezed később a terasz beépítését, akkor sima párazáró fólia, ha tervben van, akkor páraáteresztő kell a lambériára (gondolom az lenne?).
Én a ház koszorújába rögzítettem a fali tartógerendát (10x10) menetes szárral kb. fél méterenként, és az be lett aztán burkolva a szigeteléssel. Ha lábakat raksz, és utólag szigetelsz, esetleg a leendő szigetelésvastagsággal kijjebb is kerülhetnek, így nem marad hőhíd, bár talán amúgy sem lenne jelentős.
Köszönöm a hozzászólásokat, eddig azért (is) halasztottam a dolgot mert dryvitozni is szerettem volna de az akkora volumenu kiadás hogy továbbra is várunk vele. Az csak esztétikai probléma lesz ha később kerül fel a falra a hőszigetelés?
Ettől tartok kicsit, meg a gerendák megfelelő időtálló rögzítésétől...de erre megfelelőek a szeglemezek?
a falra kerülő gerenda lehet 10x15 is, az alátámasztás jogos. Bontott cserép esetén tetőfólia is javallott, pláne ha alulról burkolva lesz. Egyébként működhet a dolog. Én az egyszerűség és a spórolás miatt lementem az erdőbe kivágtam pár akácfát, kérgezés után azok lettek a lábak. Jó ára tud lenni a faanyagnak, ezzel is sikerült spórolni, meg havertól megvettem a szarufákat jóárasítva.
A fali gerendát célszerű lenne a földre is kitámasztani pár függőleges gerendával. Az az ytong nem egy bazaltszikla. A gerendák ára ígyis-úgyis is a csillagos eget fogja közelíteni, az a pár már nem sokat fog dobni az árán.
Nem tudom tud -e valaki segíteni, teraszfedésen gondolkodunk és sok-sok pénz híján házilagosan kell megoldanunk. Legjobb esetben a szerkezetet ács is építhetné, de nem tudom belőni milyen költsége lenne.
8,4m hosszú x 4m széles terasz.
Gondolatom szerint 2,6m magasan a falra (ytong) felszerelnénk egy 15x15-es vízszintes gerendát, a másik oldalon 15x15ös gerendákat szerelnénk gerendapapucsokkal és azok tartanák a 15x15ös "szelement". Szarufának 5x20-as gerendákat használnánk (60cm közzel). A fedőanyag előreláthatóan bontott cserép vagy cserepeslemez lenne. Önök szerint megvalósítható ilyen közelítéssel ez? Köszönöm!
Jó, nem homok, csak nagyon apró szemű és hiányoznak belőle a (fénykép alapján) a durvább frakciók. A sódernak van egy olyanja, hogy szemeloszlási görbe, nem tudom, hogy ez hanyad osztályú lenne.