Alapvetően arra készülj fel, hogy nincs használható, eladó 80-as az országban! Ez a szomorú tény!
Igazi tipushibálya nem nagyon van, a fellelhető hibák jellemzően a karbantartás minőségétől függ!
Létezik belőle 3 difi zárral szerelt változat, és létezik difizár nélküli változat is! Teljesen változó! De neked könnyű dolgod lesz ,mert vontatásra és könnyű terpre, a difizár nélküli is tökéletesen megfelel!
A manuális váltósról annyit kell tudni, hogy a kopott gumialkatrészek, és bakok miatt, valamint a kis súlyú motor miatt, hajlamos induláskor berázni kicsit! Orvosolása szinte lehetetlen! A kuplunk valóban jobban kopik benne mint az autómatában, ;-) akár 200e-ként is rászorulhat a cserére! De hogy a hajtáslánc mitől és miért kopna jobban és hogy minél, azt nem értem! A fogyasztása gyári állapotban 10 liter! ezt városban, és 110-ig autópályán is tudja!
Az autómatálya tipikus toyota, ha olajat cserélték gyakorlatilag tönkretehetetlen!
4seb. autómata váltó, fogyasztás 13-14L de terhelésre ez jelentősen tud nőni! De a vontatás a 80-asnak nem jelent terhelést! ;-)
Azt nem egészen értem hogy az LC mitől komplikáltabb mint a Disco? attól hogy 6 hengeres, és hogy 96 tól 24 szelepes, attól biztos nem! Hacsak attól nem hogy a 24 szelepeseken 2 EGR van, amit rövid úton szoktak lefalazni, ezzel orvosolva a gyártás során elkövetett "konstrukciós" hibát! :-D
Ami hiba eszembe jut! Télen nehezen felhúzódó első elektromos ablak, párásodó és levegőt nem fújó ventillátor rendszer, ami abból adódik, hogy pollen szűrő nem lévén, a hőcserélő radiátoron tapad meg a por, és a kosz ezt tisztítani kell!
Karosszéria, a műanyag sárvédő ívek alatt ellenőrizendő a lemezek épsége, valamint a hátsó kerékjárati ív hátulja, és a padlőlemez találkozásánál lévő 8 lemezből álló csomópont! Ha van kérdés mond!
Viszont azt nem tudom hogy a disco miért nem jó autópályára? illetve inkább az a kérdés hogy a 80-as mitől jó?
Igazából arra lennék kíváncsi, h van-e ismétlődő hibája, amire vásárlásnál különösen figyelni kéne, alapból van-e szerelve diffizárakkal.Manuális váltóval venném, így -gondolom- a kuplungtárcsa és a hajtáslánc is gyorsabban kopik.Nekem vontatásra kellene és néha könnyű terepre és ami megragadott benne, h 20 évesen is 3 millió körül árulják, így remélhetőleg már nem veszít sokat az értékéből.Discovery-t szerettem volna, hasonló korút, van is a haveroknak, de autópályára nem igazán jó, inkább terepre. Tudom, h a LC komplikáltabb( 6 henger, 24 szelep, drágább alkatrész, stb), de mivel nem sokat tudok róla, így ismerkednék vele.Köszönöm a válaszokat.
Nagyon jó, nagyon kényelmes, erős, nyomatékos (4,2 TD VX)
Minden van hozzá, nem is drágán. Állandó 4x4 miatt 12-13 L fogyasztás fehér ember tempóval.
Én ajánlom és az árát is tartja (bár ez bizonyos kor után minden terepjáróra igaz).
Hozzáértővel vegyél! Vannak ipai hulladékok is, sokan trélereznek velük (bár inkább a karbantartottság a lényeg). 500.000 elvileg nem km benne, ha odafigyeltek rá. Figyelembe véve, hogy 15 éve nem gyártják, 300.000 km alatinak ne nagyon higyél!
Én a kocsival vettem, isten tudja mióta volt fent, látszólag senki nem matatott vele.
Szerintem nem rossz csörlő, érdemes évente-kétévente szétkapni, kitakarítani, akkor nem rohadnak be a csavarok, valamilyen piros zsír van benne, ahogy hűlt az idő, kezdett egyre inkább erölködni a motor, van egy hővédelem, az állandóan leoldott, ez volt a gyanús jel, ekkor kell beavatkozni. Egyszerűen nem bírtuk letekerni a dobról a kötelet. A belsejében van pár bolgyómű, az abban lévő tárcsák a zsírtol szinte be voltak állva, alig forogtak, miután kitakarítottam gázolajjal, utána csak úgy peregtek.
Sokan felteszik és nem foglalkoznak vele, aztán pár év múlva nyekeregnek, hogy milyen szarok ezek a csörlők, holott foglalkozni kell vele. Egyébként ahogy nézem a konstrukció teljesen rendben van, jók a tömítések, a relé is bírja, illetve a rádiós távirányító jól tud jönni, nem kell vacakolni a kábeles kapcsolóval. Ennél van egy olyan kapcsoló, ki lehet választani, hogy a rádió, vagy a kábeles kapcsoló, vagy egyikse vezéreljen. Ez azért is tud jó lenni, mert kedves szektatársam egyszer szépen elhelyezte a kesztyűtartóba a távirányítót, a rázkodástól bekapcsolt és elkezdte feltekerni magát a csörlő, aminek rövídesen igen heves amperszag és reccsenés lett a vége.
Sokan javasolták, hogy a gyári 10mm-es kötelet cseréljem ki 8mm-esre, könyebb kezelni, nagyon merev ez a 10mm-es, viszont marha erős, nem kell a fordítócsigával foglalkozni.
Egy szónak is száz a vége, láttam már csörlőt három milláért is, az nagyon komoly volt, de ez is elvégzi a feladatát harmincad annyiért. Nyílván ha el akarsz menni pld. a ladogára, akkor oda már igen komoly technika kell, olyan, ami a mi kis országunkban nem igen van, itt nem divat egy mocsárban egész nap csörlőzni :)
Hadd kérdezzem meg, hogy amíg használtad EZT a 12000-es csörlőt, milyen tapasztalatod volt vele? Mit bírt? mit nem? Milyen gyors? és mibe hal már ez is bele?
Azért kérdezem, mert van egy pont ilyenem egy jóideje, csak még nem volt időm felszerelni.
Olvasom mit írsz a zsírról. -Gondolod hogy eleve szar zsírral szerelik?
Alapvetően azért dobtam be a csörlő témát, mert kiváncsi voltam, hogy ezekhez a cuccokhoz milyen az alkatrész ellátás. Egyébként szétszedve egésszen korrekt cuccnak néz ki, de úgy tűnik, hogy rendszeres karbantartás nélkül ezek a cuccok (is) eldöglenek, szerelhetetlenné válnak. Alapvetően vásárlás után egyből érdemes őket szétszedni, kitakarítani a hajtóművet, valamilyen jó minőségű zsírral a szükséges helyeken bekenni, mint régen a Dáciákat :)
Na erről Terranóék is tudnának mesélni, amikor a mecseki karcmentes túrán az egyik Range bal hátsó deffektet kapott, az a zsivány felni meg az általad is leírt módon ragaszkodott az agyhoz, végül az is meg lett picit jártva kiengedett csavarokkal, és kapott a pofájára "faltörőkossal" (Ivwi fogasléces emelőjével), le is jött.
Félő, hogy arra nem lesz jó. Ha eltérő anyagú fémek pőrén találkoznak, az sosem jó. Lehet, hogy a csavar feje tökéletesen tömít, és esélye sincs beszivárogni a rozsdaoldó anyagnak (ecet, WD-40, kromofág, akármi), ennek ellenére a két fém között baromi masszív az ún. kontaktkorrózió. Ez ellen lehet próbálkozni az előbb említett melegítési eljáráson túl némi tengelyirányú ütlegeléssel, ami segít a kötést mechanikai úton gyengíteni.
Nekem nem a kerékcsavar rohadt rá, hanem az alufelni a kerékagyra.
Először csak kalapáltam. Aztán a felnit kalapáltam. Aztán pajszeroltam.
Aztán felkapattam mind az öt anyát a tőcsavarokra, de úgy, hogy épp pár menetetet tekerni rajta, és elkezdem jönni-menni az autóval. Fekvőrendőrön át, először finoman, 10-zel. Semmi. 20-szal. Semmi. A végén már nem is a fekvőrendőrön, hanem konkrétan a padkára hajtottam fel 60-nal, mire a 8-9-edik nekifutásra megmozdult a felni. :-D
A Mitsu berohadt kerékcsavarjánál (alu felni, acél csavar) a 2 méteres erőkar és a csiga alakúra hajtott kerékkulcs haszontalan alkalmazása után az erőszak útjáról a tudomány ösvényére léptünk (hőtágulási koefficiens), fogtuk a forrasztólámpát, és azzal melegítettük a dögöt addig, amíg végre nehezen ugyan, de megindult a csavar. Mondjuk van az a berohadás, amin már csak a flex segít, de egy próbát megér.
Ez így, ebben a formában nem teljesen igaz. Töménység, kontaktidő és hőmérséklet függvénye is egyben. Mindenesetre baromi jól lehet ecettel hűtőt pucolni, harapja a különféle oxidokat, magam is éltem a módszerrel, aztán mégsem lett ementáli a hengerfejemből.
Utána meg az újra összerakáskor kerámiaspray, az meggátolja az elektrokémiai korróziót a vas és az alu között, alufelni is hálás, nem rohad rá az agyra.
Egyébként kell keresni egy kémiatanárt, és megkérdezni tőle, hogy a vas-alu elektrokiai korróziójában kialakult fehér oxidálódott alumíniumot mi oldja. Keresni egy olyan anyagot, ami az alu-oxidot fellazítja, de a se a vasat, se az oxidálatlan alut nem bántja, oszt abba belemártani.
Valamilyen vörös zsírral volt telenyomva a hajtómű belseje, ebben a hidegben úgy összeállt a zsír, hogy meg sem moccant az orsó amikor lekapcsoltam a hajtást róla. Egykollega mesélt arról, hogy mekkora hiba ezeket így telenyomni zsírral, akkora az áttétel, hogy zsírzás okoszta tapadás annyira visszahathat, hogy a motor kötélterhelés nélkül is leéghet. Valami kis kevéske vékonyabb zsírral kell az érzékenyebb részeket bekenni, utána szépen fog dolgozni. Az előző csörlőmet is kitakarítottam, beolajoztam, vékonyan bezsíroztam, utána tekert rendesen, csak hát a csörlő elment a másik autóval, így ez maradt :(