Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

almaata66 Creative Commons License 2015.12.28 0 0 13447

Lehet hülyeség de bontott régi opel vectraból nem lehet az elektronikát átcsempészni?

Én a hűtő elejét semmiképp nem takargatnám http://totalcar.hu/tanacsok/autodoktor/2009/12/20/kartonpapir_a_huto_ele/

Előzmény: zorko (13443)
DelSonar Creative Commons License 2015.12.28 0 0 13446

Az állófűtés max a motorindítási traumát csökkenti hidegben, de ahogy elindul a gép, olyan menetszél hűtést kap, hogy ugyanúgy nem fogja soha elérni az üzemi hőfokot. Mikor mértük a hőfokot, és 82 fok körül járt, kimentünk az M5-ösre hogy majd jól meghajtjuk, had melegedjen. Na, 130-nál vissza is hűlt a rendszer 77-78 fokra.

Előzmény: zorko (13444)
DelSonar Creative Commons License 2015.12.28 0 0 13445

Az a helyzet, hogy konkrétan meg lett nézve, hogyan alakul a hűtőfolyadék hőfoka menet közben. Gyári állapotban november elején 80-82 fok volt a max, bármilyen forgalmi helyzetben. A termosztát ugye 87 foknál kezd el nyitni is 102 foknál nyit ki teljesen. A műszerfalon ez úgy néz ki, hogy a hőfokmutató alulról érinti a középvonalat. Ebben a tartományban alig 1 mm elmozdulása a mutatónak 10-12 foknak felel meg, ugyanis 94 foknál éppen fedésbe kerül a mutató a középvonallal. Tehát az, hogy a mutató kb középen áll, annyit jelent, hogy a motor messze nincs még üzemi hőfokon. Ezekkel a takarásokkal sikerült 88-92 fok körüli értéket elérni kb 12 km út megtétele után.

Előzmény: zorko (13444)
zorko Creative Commons License 2015.12.28 0 0 13444

Hát úgy 30 évvel ezelőtt emlékszem, Barkas, Skoda, és hasonló autóknál még előregyártott "kabátkákat" is lehetett látni. A Wartburgon gyárilag volt egy bowden, amivel a hűtőrácson átjutó légáramlatot el lehetett zárni. Ugyanakkor a mai modern autóknál szerintem erre nincs már szükség.

Mondjuk leginkább autószerelőt kellene megkérdezni, de szerintem:

Mindenképpen lassabban melegszik be (= éri el az üzemi hőmérsékletet), mivel alacsonyabb hőfokról indul. Szerintem ez a fő ok, maga az üzem közbeni "hőelszívás" nem okos jelentős különbséget, hiszen ha elérte az üzemi hőfokot, marad a mutató szépen, ahol a helye van. :) Menet közben legfeljebb nem kapcsol be a hűtőventillátor, illetve ha kell a termosztát úgy vezérli a hűtőfolyadék keringését, hogy ne is menjen a hőcserélőbe, így mindenképp biztosítja a motor melegét.

Esetlegesen elektromos állófűtéssel segíthetsz a motornak, tehát egy külső fűtéssel felmelegítheted a motort indítás előtt...

Előzmény: DelSonar (13442)
zorko Creative Commons License 2015.12.28 0 0 13443

Nincs neki gyárilag, ezért akarnám házilag.... :)

 

(Ha LED-esre cserélném az izzót, akkor a 6 milliárd uF helyett már csak 1 milliárd is elég lenne, de még az is túl sok. :)

 

Ha jól gondolom, van ott neki fix 12V is (mivel állandó fényre is kapcsolható), így a kultúrált megoldás az lehetne, hogy egy tranyóval kapcsolom be az izzót, és a tranyó vezérlését késleltetem. Így - mivel a bázisáram max 1-2 mA nagyságrendbe esik -, értelmes méretű kondival lehetne késleltetni. Pláne, ha két tranyót alkalmaznék, vagy még plánébb :) valami teljesítmény FET-et (bár azt most hirtelen nem tudom, hogy a FET munkapontilag nem okozna-e némi nehézséget...)

 

Jobb megoldás magamtól eddig nem jutott eszembe....

Előzmény: DelSonar (13441)
DelSonar Creative Commons License 2015.12.27 0 0 13442

Próbálom kideríteni, hogyan lehetne ezekben a hűvösebb napokban gyorsabban elérni az üzemi hőfokot az autóval. Jelenleg a kocsi elejét szinte teljesen lezártam, és tettem fel egy takarólemezt a motortér alá, mintegy lezárva azt, na persze nem tökéletesen, de így is kell vagy 15-20 perc mire az üzemi hőfok közelében kezd el bohóckodni a motor. Ha így haladok és bejönnek a mínuszok, lezárhatom a teljes elejét is, akkor sem fogja elérni a hűtőfolyadék az üzemi hőmérsékletet.

DelSonar Creative Commons License 2015.12.27 0 0 13441

6 milliárd uF-os kondi és megvan a késleltetés :) Alapból nincs neki egyébként? Mondjuk én állandóan kikapcsolva tartom ezért így kapásból már nem rémlik hogy kellene működnie.

Előzmény: zorko (13440)
zorko Creative Commons License 2015.12.27 0 0 13440

Üdv!

 

Szeretnék készíteni valami olyan módosítást, ami az utastérvilágítás elalvását késleltetné az ajtó becsukását követően. Elektronikában szerencsére otthon vagyok, de gondoltam megkérdem, hátha vannak bevált módszerek, mielőtt nekiállok feltalálni a spanyolviaszt... :)

 

Köszönöm a segítséget!

Relaxvideo Creative Commons License 2015.12.20 0 0 13439

Annak olyan hangja lenne, mintha 1-2 mp-cel tovább fordítanám a kulcsot? Az igen csúnya hang, ez nem olyan volt.

 

Előzmény: kalos1 (13437)
almaata66 Creative Commons License 2015.12.19 0 0 13438

hidegben néha nálam is beragad egy pillanatra./új korától/ 1-2 perc után szerintem annak már annyi lenne. 

kalos1 Creative Commons License 2015.12.19 0 0 13437

Lehet,hogy az önindító motor ragadt be és csak később ugrott szét de ez csak egy ötlet.

Relaxvideo Creative Commons License 2015.12.18 0 0 13436

Tegnap reggel, önindítózás után, csúnya kerregő-csattogó, fémes hang jött alapjáraton vagy 2-3 percig (a motor ritmusában),

utána magától megszűnt és soha nem jött vissza.

Mi lehetett? Gondoltam olajszint, de középen áll.

Ken_Block Creative Commons License 2015.12.17 0 0 13435

Ha valakit érdekel esetleg, kisebb szervizeléseket vállalok emberi áron Gödöllő és környékén.

bazsikaxd Creative Commons License 2015.12.13 0 0 13434

Köszi a válaszokat srácok !

Előzmény: sebike05 (13433)
sebike05 Creative Commons License 2015.12.13 0 0 13433

Kivezetékelve sosincs teljesen de a biztosítéktábláig mind kivan,elég onnan megcsinálni ha a gyári kapcsolót berakod(formailag kicsit más de jó bele a Lanos kapcsolója és van belőle ugy. 8000ftért) akkor még a visszajelzés is meglesz és nem szakszerűtlen és szabálytalan mint abban az esetben mint amikor a hátsóra van kötve. 

Előzmény: bazsikaxd (13430)
solak Creative Commons License 2015.12.13 0 0 13432

Üdv.Nekem utólag beszerelt ködlámpám van (nem gyári)és egy gombbal működik a gyárival gombbal.

Ken_Block Creative Commons License 2015.12.12 0 0 13431

Üdv.

 

Én úgy tudom, hogy ha nincs benne, a vezetékezése sincs kiépítve.

Nem, sosincs egy gombon a kettő. Jelen esetben kell egy kapcsoló is hozzá.

Előzmény: bazsikaxd (13430)
bazsikaxd Creative Commons License 2015.12.12 0 0 13430

Üdv! Aktuális kérdés a nagy ködre való tekintettel. Ha gyárilag nincs első ködlámpám, attól függetlenül lehet, hogy láthattam a vezetékét ? Mert még nyáron nézegettem a motor teret és találtam szabadon a ködlámpa körül 1 csatlakozót ( amit most nem találok mondjuk :D ) A másik kérdés, hogy a hátsó és az első alapesetben 1 gombra van kapcsolva ? 

stevegel Creative Commons License 2015.12.08 0 0 13429

Ja, bocs benéztem: "hűtő" nem pedig fűtő.

Előzmény: stevegel (13428)
stevegel Creative Commons License 2015.12.08 0 0 13428

A fűtő ventilátor csak akkor nem megy ha klímára kapcsolsz? Klíma nélkül nyomja a levegőt befelé?

Előzmény: ENGINEER (13423)
stevegel Creative Commons License 2015.12.07 0 0 13427

Ha van benne nyomás akkor valószínűleg a mágneskapcsoló betáp vezetéke szakadt. A kompresszor alatt találod, többnyire szabad szemmel látható hogy az egyik vékony (és sajnos merev) vezeték tőben elszakadt.

Előzmény: ENGINEER (13423)
Ken_Block Creative Commons License 2015.12.07 0 0 13426

Vagy nincs benne gáz, de akkor valahol szivároghat, vagy lehasalt a kompresszor.

sebike05 Creative Commons License 2015.12.06 0 0 13425

valószínűleg nincs rajt klimagáz

Előzmény: ENGINEER (13423)
kalos1 Creative Commons License 2015.12.05 0 0 13424

Nézd meg a biztosítékot esetleg a vezetékeket de ha ezek nem segítenek valószínű az a legjobb megoldás ha felkeresel egy megbízható légkondicionáló szerelőt.

ENGINEER Creative Commons License 2015.12.05 0 0 13423

Sziasztok!

 

1.4 -es 8 szelepes KALOS -om van. A hibajelenség az, hogy a légkondicionáló bekapcsolásakor azon kívül hogy a gomb visszajelző fénye felgyullad semmi nem történik. Tehát nincs kattanás, nincs hűtőventilátor bekapcsolás és természetesen a hideg-száraz levegő (pártalanítani akarok mostanában) sem jön.

 

Esetleg ötletetek van-e?

 

Köszönöm,

 

E.

DelSonar Creative Commons License 2015.11.20 0 0 13422

Találkozott-e már valaki azzal a problémával, hogy az óra időnként "lenullázódik" azaz "1:00" helyzetbe áll, holott látszólag semmi sem történt, az akku sem lett lekötve. Kontakt hiba lehet az óra betáp. pontjánál?

kutató71 Creative Commons License 2015.11.18 0 0 13421

Injektor kikerülve üzemanyag be, kocsi szépen indul. Indításgátló lesz megint a bibi, szerelő szerint. Köszi a képet. 

Előzmény: DelSonar (13420)
DelSonar Creative Commons License 2015.11.18 0 0 13420

Előzmény: DelSonar (13419)
DelSonar Creative Commons License 2015.11.18 0 0 13419

Az injektorok egyik felén egy 15A-es biztosítékon keresztül ott kell lennie a +12V-nak. Az ECM a testpontot kapcsolgatja az injektorok másik kivezetésére.

Előzmény: kutató71 (13418)
kutató71 Creative Commons License 2015.11.17 0 0 13418

Nincs áram.

Előzmény: verebész1 (13417)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!