Akkor sajna nem tudsz segíteni...Itt is van néhány homoks terület sajnos kifogtam, bár nem bánom,most hogy a fű kinőtt a talaj megfogva, az akác meg a szőlő hátul meg kifejezetten szereti!
Már sejtem, hogy hogyan is képzeljem a működését. A kar sebváltó jellegű, hogy üresbe lehessen tenni, mert ha kocsi van rajta, nem lehetne tolni, meg nem tudna gurulni a csigás hajtómű miatt. Nem is sebváltó jellegű dolog az, hanem szabadonfutó. Én Csongrád megyei vagyakok, és nálununk is homok van, ezért gondoltam én is, hogy közelebb laksz.
Ja sajna a fűnyírom kicsike, most veszek egy benzinest, ráülősre nincs pénzem egyenlőre, inkább quadot vette!:-) A szimeringre gondoltam én is, de akkor nem lenne benne erő, ebbe meg van!Biztos dugulás okozza. De azt mondták a szimering is 120 ft bele. Amúgy röpsúlyos ez tuti, ha üresen tolni akarom nem megye, hiába van üresbe, csak ha egy jó nagyot lökök rajta akkor, de utána már könnyen. A kuplung igazából annyi, hogyha a nagy kart felhúzom és a kisebb mellette lévő kart felhajtom, és úgy visszaengedve a nagy kart kerül sebességbe...Képen jól látszik, ott üresbe van. Fejér megye.Te?Jó lenne ha közel lennél és tudnál segíteni, itt is vannak emberkék akik pár ezerért megcsinálnának mindent amit felsoroltam,csak nem tudom bízhatok-e bennük...Amúgy jó lenne egy olcsó ráülös fűnyíró is,de bazi drága...
A ráülést úgy értettem, hogy a fűnyíróra rá lehet-e ülni?
Ha van kuplung kar, akkor nem lehet röpsúlyos. A felpörgést okozhatja dugulás is, de főtengelyszimmering kopása is, ami sokkal rosszab. Ha arról van szó, akkor gyakran szutykosodik a főtengelynél, de nem törvényszerűen. Melyik országrészben laksz?
Igen az egyik a gázkar, másik a kuplung. 2x3 kapás igen. A fűnyírás igen a kedvencem, jól ki lehet kapcsolódni közben, és a kertnek csak a felét látod...:-)Amit a rota megmunkál az meg a háttérben lévő kerítésen túl van. Slussz gomb kábeljét nem láthatod a képen, a kormányrúdban fut fel...Most olyat csinál a kicsike, hogy néha felpörög menet közben, valószínű eldugulhatott a karnurátor...Elviszem valakihez, cserélje le a hajtóműolajat, pucolja nekem ki a rendszert, és a tankot kell meghegeszteni, engedi a benzint. Ezek apró dolgok, ha ez megvan tökéletesen jó lesz. Ja meg az oldalán lévő levegőszűrőt fogom még kitisztíttatni. Amúgy igen rá lehet ülni, ha rárakom az utánfutót, úgy teljesen traktor formája van épp az orrész miatt. Előről nem tettem fel a képet, de van két lámpának is helye...jó kis gép volt ez és most is jó. Ha a felpörgést megszüntetem kipróbálom az ekét vele. Én mint városi gyerek élvezem ezt az egészet, 1 éve élek ilyen környezetben. A füvesítést is én csináltam, ráadásul tavaly júliusban...mindenki azt mondta nem lesz fű, ráadásul homok. A sok locsolás meghozta a gyümölcsét, bár most a szivattyúm sem akar működni tavaly tökéletesen ment.
Figyelem, de csak hétközben. Ilyet még nem láttam, fura felépítése van. Érdekes az orr burkolata. 2x3 kapa, jól látom? A szarvra a gázbovdenen kívül a leállító (slussz) mi megy fel?
Én korábban az igen gyakori Ducati rotátorról (MPM, vagy "kis olasz") kerestem leírást, rajzot, de nem találtam, tehát ne csodálkozz, hogy nincs, egy ilyen régi - valószínüleg nem gyakori - géphez.
Én úgy szoktam szétszedni a számomra bonyolultabb dolgokat, hogy közben fotókat készítek, ami az összerakáskor gyakran jól jön.
Komoly kertnek látszik, a rotátorozáson kívül gondolom a fűnyírás is a kedvenc elfoglaltságaid közé tartozik. Tolod, vagy tolja magát a fűnyíró, esetleg rá is lehet ülni? (Nem találtam fűnyírós topicot.)
Az enyém is röpsúlyos...Vigyázni is kell vele, néha magától beugrik sebességbe és már megy is magátol...:-)7végén újra használom...Most jó sokat kell, mert tavaly vettem a házat, udvara már szép, de hátul ami még van hozzá terület 10 éve nem volt használva, kicsit gazos volt, már kezd helyrejönni...Ja és ekézni is lehet vele.
Amúgy dinamója nincsen, állítólag közvetlen gyújtásról kapja az áramot vagy mit beszéltek...
Akkor mégis létezik kétütemű Briggs motor...és ráadásul 8 (Muraközi) lóerővel. A világítás is érdekes, mert akkor kell lennie generátornak, vagy dinamónak. Valószínűleg direkt ajánlott kiskocsihoz, ezért van ilyen szolgáltatás. A hajtóműolajat házilag lecserélni nem nagy vaszizdassz. Kár érte pénzt adni, persze, ha ismerős a szaki, és kicsiért dolgozik (ingyen) akkor inkább ő kenje össze magát...
Én is most vettem egy 17 esztendős ketyerét, 4 lóerővel (Táltos Paripák) Briggs motorral, a Szevafém által kivitelezett csodálatos RK sorozat remekét. Röpsúlyos a kuplungja, ami nem annyira tetszik, de majd megszokom.
Power van benne az biztos, a légszűrő olajos, tisztának tűnik, a gyertya új mert nem indult és mire rájöttünk, hogy gyertya gondja van...most jó, de az egyenletes járás már nem jellemző, de ez meg dugulás véleményem szerint, sokáig állt...meg a slussz gomb nincs rajta már...még világításnak is megvan a helye...na majd a képek...
ennyire nem vagyok amatőr, kétütemű, de ezt írtam...aha lefényképezem valamikor és felteszem...jól néz ki, bár csak magában olyan mint egy rotációs kapa, utánfutostól már király:-)
Én is szeretem szétszedni a használtan vásárolt masinákat, de kicsit meg szoktam bánni, ha úgy szedem szét, hogy nincs baja. Egy tisztességes nagy karbantartás legalább egy nap, de lehet hogy kettő. Ha nem szutykosodik a tengelyeknél, meg ha egyenletesen jár, és pówer is van benne, talán nem érdemes szimmeringet cserélni. Légszűrőt kipucolni, ha 4 ütemű, olajat cserélni, karburátort kitakarítani, gyertyát megnézni (hézag), esetleg a hajtómüben is olajat cserélni, de ahhoz viszonylag sokat kell járatni, hogy felmelegedjen és kifollyon. Ha van szaki a közelben, akkor a gyujtást is lehet korrigálni, de ahhoz már kell gyári adat is. Ha van digit géped, lefotóznád a technikát, és betennéd ide?
Ja, mielőtt használod, győződj meg róla, hogy hány az ütem, mert nem mindegy, hogy tenni kell é olajat a benzinbe, vagy nem.
Semmi az ég világon, most vettem 50ért gyári utánfutóval ekével,vaskerékkel,meg új gumikerékkel stb...
Világítás is meg minden volt rajta valaha...érdekelt volna egy leírás mit hol miért...Érdemes lenne szétkapni és szimeringet meg ilyet kicserélni, közben lefesteni,elektromos részét helyredobni...bár mondom semmi gond vele
Üdv mindenkinek! Van egy komplett Robi 56-os rotikapa blokkom! Hajtókar törést szemvedett de egyébként nagyon jól működött! Eladó egyben vagy alkatrészenként!! minden megvan hozzá!!(a képeken csak a fő dolgok vannak) Érdeklődni: dj.onil@citromail.hu címen lehet!!
Olyan üzlet, ahol mindent kaphatsz a Robi 50-hez - nem fogsz találni, ugyanis ehhez a típushoz már csak elvétve akadnak alkatrészek.
Pontosan írjad le, hogy mire lenne szükséged, lehetőleg cikkszámmal együtt (ha van kezelési utasításod, abban megtalálod), és érdeklődj a veszprem[kukac]kerttechnika.hu emailen.
olyan kerdessel fordulok onhoz, h. van egy ducati mpm2 -tipusu kapagep motorom. szeretnek hozza hajtast venni. a motor is regi mar, igy nem akarom ujonnan megvenni. ha tudna segiteni, orulnek!
olyan kerdessel fordulok onhoz, h. van egy ducati mpm2 -tipusu kapagep motorom. szeretnek hozza hajtast venni. a motor is regi mar, igy nem akarom ujonnan megvenni. ha tudna segiteni, orulnek!
Elfáradt a kapatengely-szimmering, ki kell cserélni. Érdemes mind a két oldalon kicserélni. A szaküzletekben kapható a szimmering, otthon is kicserélhető - ha van némi szerelői gyakorlatod.
robi 156-os kapálógépemmel kis gondom akadt: bal oldalon a kapatagok tengelye mellett elkezdte szép lassan ereszteni az olajat. ez miféle problémát jelez? mindenképp szervízbe ajánlott vinni, vagy házilag is meg lehet ezt barkácsolni?