Lakatosmunka mindenképpen kell, hozzá, flex, hegesztő. Otthon sem ördöngősség megcsinálni ha van némi képzettséged a vasmunka területén.
Először is kell hozzá csinálni egy sablont. Fogsz két vaslapot és derékszögben összehegeszted. A kiszerelt leömlőt hozzácsavarozod a sablonhoz. Fontos a jó derékszög és a pontos illeszkedés.
Flexxel vagy vasfűrésszel derékszögben kivágod a katalizátort. A sablon szépen megtartja az eredeti geometriát. Az új betét hosszabb ezért nagyon pontosan méretre tudod vágni, hogy jól illeszkedjen a kivágott betét helyére.
Már csak egy hozzáértő hegesztőmester kell aki szépen körbevarrja. Ezután kicsavarozod a sablonból és mehet be a helyére. Hibakódot kütni és mehet. Persze még ott vannak a szondák is, amiknek jónak kell lenniük. Mert ha éppen fűtőszál szakadtak akkor megint lehet kidobva a sárga lámpa. De ebben az esetben nem a katalizátor lesz a hibás.
Miért kellett volna 2 x cserélni százezer km alatt? Ennyire írja a könyv? A generátorszíj simán viszi a 200 ezer km-t. Az én volt Swiftemben 220 ezer van eredeti ékszíjjal. 100 ezernél megvettem bele a Gates szíjat aztán csak halogattam a cserét. Betettem a csomagtartóba és azzal együtt adtam el. Még az új gazdája sem cserélte ki. De ismerek olyat akinek elszakadt közel 200 ezerhez, bár ott a nyest kicsit megrágta a szélét.
Van akinek később jelentkezik. És sokat befolyásol a benzin minősége is. Az sem biztos, hogy a magasabb oktánszám jót tesz a betétnek. Meg persze az olaj is nagyban befolyásolja a katalizátor élettartamát.
Hát nem tudom 110 van a gépben,a bűvös 2000es fordulat a váltó szám. onnant vagy lefelé,vagy fölfelé. Persze 5.sebességnél nem érvényes. Még nem kaptam problémát. (lekopogva):)
Hát a világító check engine eltüntetéséhez esetleg érdemes lenne tudni a hibakódot előtte, mert ha pl. sebesség jeladó hiba van, akkor motorikusan bármit is javítani ennek érdekében nem lehet. :-)
Szervizben 1 perc alatt kiolvassák. (Nekem is van olvasóm, a XI. Villányi út elején este kiolvasom neked, ha rámírsz egy emailt.)
Használt már valaki Pro-Tec oxicat katalizátor és lambdaszonda tisztítót? Esetleg tapasztalatok? 3200Ft 375 ml, hátha eltünteti a világító check lámpát......
Tesztpályán megpördültem, lefulladtam, és nem indult másodpercekig a kocsi, majd check engine lámpát kaptam. Azzal lementem a pályáról. Pont volt nálam hibakód olvasó, és P0108-at kaptam, amit kitóröltem. Az autónak semmi baja.
Mi lehetett ennek az oka?
(Szívócső nyomás magar feszültség érték).
Érdemes lenne megnézetni a vákuum-szenzort? Vagy mondjam azt, hogy egy ekkora pörgés után belefér, és csak ha újra előjön, akkor?
(360 fok megvolt úgy 60-70 körül. Egyébként állat amit ezzel a géppel művelni lehet. Szlalompályán a legjobb idő 43 sec volt, enyém a második, klíma nélkül 47 sec, a többiek 56 sec és 1:15 közt mentek más autókkal.... A 43 sec egy ültetett tuningolt faros Skoda volt. Enyém utcai. A skoda határon ment, más körökben bólyázott és pördült is.)
Sziasztok?Központizármotort keresnék a vezetőoldali első ajtómba!(2005 Swift)Milyen motor kell bele?Az aliexpressen nézegettem őket ott kb 6 pénzért vannak itthon meg 17 környékén.Csak pontosan tudnom kéne milyen kell bele?Előre is köszi!
Én is cseréltettem,márkaszervizben. Ha ti csináljátok,az aknás garázs felejtős,mert meg lehet vele szenvedni. Ott voltam a cserénél,láttam. Néha 3 ember is dolgozott rajta,váltóház lehúzása a blokkról,illetve visszarakása. 8h ra vittem,13h kor jöttem ki a kapun.40 mátyást hagytam ott.
Ők adták a szettet és Valeo volt ráírva a dobozra.