A minap a Praktikerben jártamban felfigyeltem egy egészen kicsi, de egész korrektnek tűnő, elektronyos rotációs kapára.
Nem mondhatni hogy széles darab lenne, szerintem 35-40cm lehet, de 32 ezer Ft volt és 3,1LE. Van valakinek valamilyen tapasztalata elektromos kapával kapcsolatban, érdemes e gondolkodni rajta vagy kizárólag a benzines éri meg hosszútávon ? Pl Robi, Indián, hogy az elterjedtebbeket említsem.
Egy Robi 55 ös kapálógépen a gyújtótrafó mellett lóg egy zöld szinű kábel, csúszósarúval a végén. Nem tudom honnan csúszott le, nem látszik, de gyújtó szikrám az nincs. Megtudná valaki nekem írni a megoldást? Nagyon hállás lennék.
Fordítsuk meg a dolgot. Van egy Robi 150-es (5.5 LE) kapagépem, kormánnyal, 6 db. kapataggal. Ami kellene, az az erőátviteli rész amire egyrészt rácsavarozom ugye a motort, másrészt rászerelem a kapatagokat. Tehát ami köllene az csupán a kapáló-rész, de kapatagok nélkül. Hol, mennyibe fáj egy ilyen?
Ha jól értem, akkor van egy motorod, és a motoron kívűl minden kellene, hogy kapálógéped legyen? Tehát kell a hajtómű komplett a kormánnyal, a kapatagokkal együtt? Ha ez így van, akkor milyen motorod van? Talán fűnyíróról leszerelt?
Embörök, hun találok én olyasmit, hogy robix kapálógéphez kapa adapter részt és mennyiért. Tehát konkrétan csak az a rész kell amire rászerelem a motort és az forgatja a 2,4,6 ekét attól függően, hogy hányat szerelek rá.
Hétvégén megyek ki a telekre, akkor megnézem majd, hogy hátha itt is így működik a légszűrő alj, csak nem figyeltem meg eléggé.
A köszörüléssel kapcsolatban: nem az enyém a ketyere, csak kölcsönkaptam, így nem merem ilyen durván leköszörülni. Legfeljebb csak egy kicsit utánélezném. Apropó hogyan lehet gyorsan leszerelni a gépről ezeket a kapálóéleket?
A függőleges helyzetet jól gondolod természetesen. Az enyémen a légszűrő alja két csattal van rögzítve, így nem kell az egészet leszerelni, persze ez egy Robi-50-es a tied meg Robi-55 és azt nem ismerem. A kapákat meg szerintem úgy kell élezni mint apám a KF-04-esén: 45 fokban leköszörülte az eredi él nyomvonalán, aztán jól van. Bevált.
A "függőleges helyzet" gondolom az, amikor a gép a saját lábán (munkahelyzet) áll.
A légszűrőben az olajcsere nem egy felhasználóbarát dolog. Azt néztem multkor, amikor a porlasztót tisztítottam, hogy ha egyszer ezt le kéne szerelni (mármint a légszűrőt) biztos sokat csuklana a tervező, illetve a felmenői.
A felfogócsavarok szűk, nehezen hozzáférhető helyen vannak. Van-e valami trükk esetleg a légszűrő olajcseréjére?
A kaparészek élezéséről van infó ebben az említett könyvben?
dr. Nagy Péter dr. Marosán István Motoros kerti gépek házi szervize:
"A hajtóműházban levő olajmennyiséget minden üzembe helyezés előtt ellenőrizni kell, hogy a gépünk ne hibásodjon meg. Az olajnívó ellenőrzésekor a kapálóadaptert külön vagy a motorral együtt függőleges helyzetbe állítjuk és a lehajtóház alsó részén lévő peremes zárócsavart kicsavarjuk. A hajtóműházban akkor elegendő az olaj, ha a szintje egy vonalban van a furat alsó szélével. Utántöltésre csak HY-90 vagy HY-K-90 hycomol hajtóműolajat használjunk. Ellenőrizzük a légszűrő olajpoharában lévő olaj mennyiségét és tisztaságát. 15-20 üzemóra után mindig cseréljük le a légszűrő alsó részében található olajat. Újratöltéskor kizárólag kétüteműmotorolajat - AROL-2T-t - használjunk, amelyet a megadott szintig (a nyilak hegyéig) töltsünk. ... A kapaelemek élei a gép haladási irányába nézzenek."
Légszűrőt lehúztam és egy kis keveréket nyomtam a porlasztóba. Rögtön elindult a masina, de le is állt, amikor az kifogyott a porlasztóból.
Nem úsztam meg a porlasztószétszedést
Itt aztán sok minden kiderült.
1.- A benzincsap egy recésfejű csavar a porlasztón!!!! Ez igen. Gondolj bele egy porlasztótűzbe, vagy egy benzincső sérülésbe. Leég az egész gép, mire kifogy a benzin a tartályból, mert egy égő porlasztóhoz senki sem fog hozzányúlni, legfeljebb azbesztkesztyűben, hogy elzárja a csapot.
2.- A szivató egy kiálló pucurka, két állása van, így szétszedve már látszik, hogy hogy merre kell állítani.
3.- Az úszóházban valami fertelmes dzsuva volt (kékes színű kocsonyás anyag). Denszesszel kipucoltam, de a tűszelepet is ki kellett szedni, mert meg sem mozdult.
Azt is denszeszben áztattam, majd ki-be mozgatva a tűt, már működött.
Összeraktam és prímán működik a szerkentyű. Rögtön fel is kapáltam egy paradicsomágyást, ami az elmúlt héten ment tropára valami fertőzést kaphatott.
Kérdés: a légszűrőben az olajat kell-e cserélni, ha igen mennyi időnként és milyen olajjal?
A kaparészben van egy áttátel. Ott is valami hajtóműolajos rész van? Ott is kell olajcsre időnként?
A szivató kar felfele húzott állapotban dúsítja a benzin-levegő keveréket. A benzincsövet húzd le a porlasztóról, ha folyik a benzin, akkor OK. Próbáld esetleg különböző szögekbe jól megdönteni a rotát és úgy indítani. Ha alacsony a benzinszint, ezzel egy kis időre magasabb benzinszintet idézhetsz elő és ha így beindul, akkor egyértelmű, hogy a porlasztót kell átnézni.
Ez a Robi gép, amit kölcsönkaptam évek óta nem volt használatban. A tankja is üres volt. Keveréket töltöttem bele (kb. 33-as keverék).
A kérdésem: a porlasztón kívül van egy kis kar, aminek két állása van, de nincs jelölés rajta. Ez lenne a szivató? Mikor szivat és mikor van nyitott állapotban?
Benzincsapot nem látok sehol. Lehet, hogy nincs is, vagy valami rejtett helyen van? (bár akkor ezek, akik tervezték nagy művészek lehettek)
Gondoltam megúszom a porlasztó szétszedést, de ezek szerint rámegy majd egy fél napom legalább. Kétütemű motor lévén nyakig olajos lesz az ember.
Lehet, hogy egy spricckannás indítást még kipróbálok, hátha így beindul, csak még nem tudom hol nyomjam bele.
Hát nekem egy ROBI 50-esem van, aminek tudtommal másmilyen a motorja, de mivel özön sokat szívtam vele és a végén apró darabokból raktam össze - úgy, hogy most nagyszerűen működik - ezért leírok pár gondolatot, hogy szerintem mit kellene megnézni: Szikra. Kicsavarni a gyertyát és megnézni, hogy van-e szikra. Esetleg új gyertyát tenni bele, gyertyahézagot 0,4mm-re beállítani. Üzemanyag. Az enyémbe 1:20-as keverék az előírt. Ha csak úgy sacperkábé löttyintjük az olajat, lehet, hogy túl olajos lesz a keverék és nem indul. Ha sokat állt a motor, akkor a benzin elöregszik az olaj kiválik a keverékből és leszáll a porlasztó aljába és így nem indul a motor. Tehát a tankból leereszteni a benzint és friss benzinből mixelni egy pontos keveréket és azt beletölteni. Ha nem indul, a porlasztót leszedni, tiszta benzinnel átmosni, fúvókák átjárhatóságát ellenőrizni. Porlasztó ne szívjon fals levegőt. Ha valamelyik tömítés szétesett, próbáljuk tömítőpasztával helyettesíteni (ha nem kapunk bele való tömítést és ahol lehet). Légszűrő ne legyen eltömődve (tisztítás). Kipufogó ne legyen eltömődve (kiégetés).
Indításnál én a gázkart kb. félállásba húzom és a porlasztón levő szivatókart felnyomom. Ügyelek rá, hogy a kapák a levegőben legyenek, ne akadályozzák a motor felpörgését (már ki vannak nyúlva a röpsúlyos kuplunk rugói). Durván ezeket gondolom a legvalószínűbbnek, de persze lehet valami más is. A kétüteműeknek lelkük van :-).
hello
köszönöm de nekik mar irtam még sajna nemvalaszoltak,azért probáltam itt hátha valaki tud egyéb forrast vagy valakinek megvan amit kapott hozzá és lemasolnam
üdv
sziasztok
nem tudja valaki hol tudnék szerezni Robi-55 és 65 tipusokhoz leirast,müszaki adatot,ami tartalmaz alkatrész tipusokat és adatokat a beallitasrol
elöre is köszönöm
üdv
Érdekelne, hogy hol kapható 39.900,- Ft-ért benzinmotoros hómaró? Az meg méginkább, hogy önjáró hómaró 59.900,- Ft-ért. Gyártmány, típus, teljesítmény, motor típusa stb.