olyan kerdessel fordulok onhoz, h. van egy ducati mpm2 -tipusu kapagep motorom. szeretnek hozza hajtast venni. a motor is regi mar, igy nem akarom ujonnan megvenni. ha tudna segiteni, orulnek!
olyan kerdessel fordulok onhoz, h. van egy ducati mpm2 -tipusu kapagep motorom. szeretnek hozza hajtast venni. a motor is regi mar, igy nem akarom ujonnan megvenni. ha tudna segiteni, orulnek!
Elfáradt a kapatengely-szimmering, ki kell cserélni. Érdemes mind a két oldalon kicserélni. A szaküzletekben kapható a szimmering, otthon is kicserélhető - ha van némi szerelői gyakorlatod.
robi 156-os kapálógépemmel kis gondom akadt: bal oldalon a kapatagok tengelye mellett elkezdte szép lassan ereszteni az olajat. ez miféle problémát jelez? mindenképp szervízbe ajánlott vinni, vagy házilag is meg lehet ezt barkácsolni?
A füvön még csak elhúzgálod a fűnyíró madzagját, de a veteményeket mind leletördeled vele rotációs kapa esetén. Kell hozzá 2 ember, aki a vezetéket adagolja a növények feje felett.
A könnyű rotációs kapa kötött, kemény talajon mindenféle bakugrásokra képes, laza talajon meg elássa magát, és neked kell ugráltatni, és ez mind alkalom neki a kábel feltekerésére.
Nem véletlenül nem terjedtek el az elektromos kapálógépek. Kapálás közben a kábellel bajlódni - nem lehet örömteli. Estleg nagyon kicsi területen (100-200 m2) tudom elképzelni.
A minap a Praktikerben jártamban felfigyeltem egy egészen kicsi, de egész korrektnek tűnő, elektronyos rotációs kapára.
Nem mondhatni hogy széles darab lenne, szerintem 35-40cm lehet, de 32 ezer Ft volt és 3,1LE. Van valakinek valamilyen tapasztalata elektromos kapával kapcsolatban, érdemes e gondolkodni rajta vagy kizárólag a benzines éri meg hosszútávon ? Pl Robi, Indián, hogy az elterjedtebbeket említsem.
Egy Robi 55 ös kapálógépen a gyújtótrafó mellett lóg egy zöld szinű kábel, csúszósarúval a végén. Nem tudom honnan csúszott le, nem látszik, de gyújtó szikrám az nincs. Megtudná valaki nekem írni a megoldást? Nagyon hállás lennék.
Fordítsuk meg a dolgot. Van egy Robi 150-es (5.5 LE) kapagépem, kormánnyal, 6 db. kapataggal. Ami kellene, az az erőátviteli rész amire egyrészt rácsavarozom ugye a motort, másrészt rászerelem a kapatagokat. Tehát ami köllene az csupán a kapáló-rész, de kapatagok nélkül. Hol, mennyibe fáj egy ilyen?
Ha jól értem, akkor van egy motorod, és a motoron kívűl minden kellene, hogy kapálógéped legyen? Tehát kell a hajtómű komplett a kormánnyal, a kapatagokkal együtt? Ha ez így van, akkor milyen motorod van? Talán fűnyíróról leszerelt?
Embörök, hun találok én olyasmit, hogy robix kapálógéphez kapa adapter részt és mennyiért. Tehát konkrétan csak az a rész kell amire rászerelem a motort és az forgatja a 2,4,6 ekét attól függően, hogy hányat szerelek rá.
Hétvégén megyek ki a telekre, akkor megnézem majd, hogy hátha itt is így működik a légszűrő alj, csak nem figyeltem meg eléggé.
A köszörüléssel kapcsolatban: nem az enyém a ketyere, csak kölcsönkaptam, így nem merem ilyen durván leköszörülni. Legfeljebb csak egy kicsit utánélezném. Apropó hogyan lehet gyorsan leszerelni a gépről ezeket a kapálóéleket?
A függőleges helyzetet jól gondolod természetesen. Az enyémen a légszűrő alja két csattal van rögzítve, így nem kell az egészet leszerelni, persze ez egy Robi-50-es a tied meg Robi-55 és azt nem ismerem. A kapákat meg szerintem úgy kell élezni mint apám a KF-04-esén: 45 fokban leköszörülte az eredi él nyomvonalán, aztán jól van. Bevált.
A "függőleges helyzet" gondolom az, amikor a gép a saját lábán (munkahelyzet) áll.
A légszűrőben az olajcsere nem egy felhasználóbarát dolog. Azt néztem multkor, amikor a porlasztót tisztítottam, hogy ha egyszer ezt le kéne szerelni (mármint a légszűrőt) biztos sokat csuklana a tervező, illetve a felmenői.
A felfogócsavarok szűk, nehezen hozzáférhető helyen vannak. Van-e valami trükk esetleg a légszűrő olajcseréjére?
A kaparészek élezéséről van infó ebben az említett könyvben?
dr. Nagy Péter dr. Marosán István Motoros kerti gépek házi szervize:
"A hajtóműházban levő olajmennyiséget minden üzembe helyezés előtt ellenőrizni kell, hogy a gépünk ne hibásodjon meg. Az olajnívó ellenőrzésekor a kapálóadaptert külön vagy a motorral együtt függőleges helyzetbe állítjuk és a lehajtóház alsó részén lévő peremes zárócsavart kicsavarjuk. A hajtóműházban akkor elegendő az olaj, ha a szintje egy vonalban van a furat alsó szélével. Utántöltésre csak HY-90 vagy HY-K-90 hycomol hajtóműolajat használjunk. Ellenőrizzük a légszűrő olajpoharában lévő olaj mennyiségét és tisztaságát. 15-20 üzemóra után mindig cseréljük le a légszűrő alsó részében található olajat. Újratöltéskor kizárólag kétüteműmotorolajat - AROL-2T-t - használjunk, amelyet a megadott szintig (a nyilak hegyéig) töltsünk. ... A kapaelemek élei a gép haladási irányába nézzenek."
Légszűrőt lehúztam és egy kis keveréket nyomtam a porlasztóba. Rögtön elindult a masina, de le is állt, amikor az kifogyott a porlasztóból.
Nem úsztam meg a porlasztószétszedést
Itt aztán sok minden kiderült.
1.- A benzincsap egy recésfejű csavar a porlasztón!!!! Ez igen. Gondolj bele egy porlasztótűzbe, vagy egy benzincső sérülésbe. Leég az egész gép, mire kifogy a benzin a tartályból, mert egy égő porlasztóhoz senki sem fog hozzányúlni, legfeljebb azbesztkesztyűben, hogy elzárja a csapot.
2.- A szivató egy kiálló pucurka, két állása van, így szétszedve már látszik, hogy hogy merre kell állítani.
3.- Az úszóházban valami fertelmes dzsuva volt (kékes színű kocsonyás anyag). Denszesszel kipucoltam, de a tűszelepet is ki kellett szedni, mert meg sem mozdult.
Azt is denszeszben áztattam, majd ki-be mozgatva a tűt, már működött.
Összeraktam és prímán működik a szerkentyű. Rögtön fel is kapáltam egy paradicsomágyást, ami az elmúlt héten ment tropára valami fertőzést kaphatott.
Kérdés: a légszűrőben az olajat kell-e cserélni, ha igen mennyi időnként és milyen olajjal?
A kaparészben van egy áttátel. Ott is valami hajtóműolajos rész van? Ott is kell olajcsre időnként?