2003-ban kapott teljes felújítást,de ez nem csak a festésből állt.Eleinte voltak gondjaim a hidraulika szivattyú meghajtással,de sikerült találnom gyári új fogaskereket,és azóta jó.Nagyobb beavatkozás nem volt azóta.Az olajhűtő az Zil-ről való,az olajat meg a Fug-motorokon használt szelep bisztosítja.A hydraulika olaj szag nekem sem tetszett,de nagyon egyszerűen megoldottam:A tartály kupakjába belefúrtam egy M6 os zsírzógombot,amiből elötte eltávolítottam a golyót,meg a rugót.Erre rá van húzva egy vékony cső,ami el van füzve a tartály mellett és kilóg a vége a szabadba.
Szép, nagyon szép. Ezt a traktort te mikor raktad össze? Én először Bábolnán láttam vagy 3-4 éve. Azóta volt-e valami nagyobb szervizelendő? A mérőműszerekért nem fogsz díjat kapni Bokorban. Teccik az olajhűtő, az 50-es MTZ, és honnan kapja az anyagot? Több emberke a hidraulika tartályt kivitte és ált. a tank hátulját rekesztik le, hogy ne a kabinban gőzöljön büdösítsen a meleg hidraulika olaj. Nálad?
Azért hízik a májam, hogy az év dutrása meg az év dutrás kisfilmje cseveg egymással.
Jól mondod az ezresnek nincs párja. Különösen a beszerzést illetően. Igyekeznetek kellene egyet haza vonszolni, mert már nincs. Enyhe túlzással azt lehet mondani 28-ast fele annyiért lehet venni mint tavaly. D4KB-ét meg nem lehet venni, nagy ritkaság lett.
Ez már tökéletes, nagyon komoly videó, főleg mikor kiszállsz az ülésből, na és a traktor hangja, phúúúú......az valami álom, igaza volt Nagybalinak, kár lenne alátenni zenét. Nagyon tetszik! Gratulálok! Csak nem az Én oklevelemre hajtasz?
Jó felé találgattok mindannyian de egy kis pontosítás nem árt.
A fagyállónak csak annyi jelentősége van hogy télen is benne maradhasson.
Az okok vagy praktikák a következők.
Töltés járásról nemvolt szó?
1. valóban pótsúly szerepe is volt a nagyobb felületi kontakt miatt.
2. Csöközésnél erdei munkáknál, nagyobb biztonságban volt a gumi mert jobban bírta a csökre fel csökre le menetet mivel kevésbé deformálódott a folyadék összenyomhatatlansága miatt.
3. Eztmég én is kételkedve fogadtam amikor egy öreg szaki mesélte, de állítólag ha fel volt tölve folyadékkal, nem pattogott bólogatott annyira gyors menetben.
Vízzel de inkább Mgcl2 oldattal feltöltés oka az ,hogy növeli a gép önsúlyát, így nagyobb lessz a vonóerő, ugyanis az a súrlódási együtthatótól és a nyomóerőtől függ ami jelen esetben az összgördülőtömeg függvénye.
Arról nem volt ám szó, hogy téli időszakban helló:-) Olvasd csak el. Amugy a folyadék kevésbé összenyomható mint a levegő, ezt ma is alkalmazzák, de inkább nagyteljesítményű rakodógépeknél és bányadömpereknél!
B.Béci a nevem,volt már más is aki Berciként könyvelt el.Bár szivesen vettem volna ezt a nevet ha én lettem volna a Vatera hirdetésben emített alak:-)
Egy közeli fotó kéne az agyról,vagy a tengelyvégről.Nálunk sok Tam van,viszont sok féle is van belőlük.Ha első hajtású akkor a kör eléggé leszűkül.Bontott alkatrész van,az nem gond.
Nekem most kevés az időm,mert katonáskodom és 7-2ig minden nap foglalt,de utánanézek,csak kellene valami plusz adat,kép vagy gyári leírás hogy melyik tipusnak a tengelye kell bele.
Egy iharosi tipp : A vízzel teli gumi a tapadást segíti, a fagyálló télen is bennmaradhat, vízügynél meg talán a töltésoldali melók miatt kerül ezzel lejjebb a súlypont.... billenésgátlás...
(...de az nem tiszta, hogy téli időszakban miért mászkálnának a töltésoldalban...)
A sárkaparó az megvolt rajta de valóban a földes kukorica szár némi sárral keverve is okozott ilyen galibát.
A helyzet a következő. Mint mondtam nem száraz időben történtek ezek hanem nagyon csapadékos őszi mélyszántások alkalmával.
A traktoron a difizár nyilván össze volt kapcsolva, de a bal hátsó kerék nem sokat fogott a sárban. Az eleje a bal első kipörgése miatt le diferált tehát szintén nem sokat segített. Maradt a jobb hátsó barázdás kerék ami gyakorlatilag egyedül maradt az eke vontatásban. A frissen hasított barázdafenéken akkorát fogott a kerék hogy a gumi egyszerűen megcsúszott a felnin és már szakadt si ki a szelep. Ezután annyi dő maradt hogy kijárjon a barázdából. A gumiszerelés térdig érő sárban egy igazi dutrás élmény azt bizton állíthatom. Ezt bizonyára megerősítik a nagydutrás barátaink. Volt olyan hét hogy három defekt.
Hiába próbálkoztak nyomás növeléssel meg egy két ilyen trükkel.
Maradt az egyel kevesebb ekefej, vagy egy MTZ a dutra elé amig a kérdéses tábla le nem lett küzdve.
Még egy trükkös kérdés.
A vizügyesek fel szoktát tölteni a gumikat fagyálló folyadékkal vajon miért.
Én ott éreztem először, hogy így én is szívesen lennék földműves.... a falusi portákon mindenhol a földművelés és az állattenyésztés jelei, gépei... és a visszaforgatott jövedelemből (mert mi másból) a traktorok meg a hozzájuk való szerszámok, meg az igyekezet... És a földek is sarkosan szántva-művelve... tetszett, na. (...azért szerettem hazaérni is, a kedélyes trehányságba....)
Hamarosan az erdélyi magyarok fognak visszaemlékezni. A 70-80-as években csak legalább fele annyira jól élhettünk volna mint a fekete magyarok, most meg tojunk az anya országra, mert Roma-niában már jobb az élet.
Nagyon sokat tudsz nekünk segíteni, ha dutrákat hajtasz fel. A tőled távoli dolgokat a motoros cimoráim esetleg meg tudják nézni.
Segítséget kérnék más ügyben. Ennek a Csepel 752 teherautónak a napjai meg vannak számlálva, mert el akarják bontani. Gyárilag egy ritkaság, elsőhajtásos amiből hiányzik a bal féltengely. Az egész elsőhíd yugoszláv TAM gyártmány. Ez lenne a nagy feladat.
Az a 2500 nagyon súlyos. Szállítás vagy 1000 km keresztül a Dinári-hegységen. Pannóniával egy élmény volt, de trélerrel... A másik, nem unióból átjutmi a szerb vámosokon, akik kifejezett kedves vonzalmat táplálnak a magyarok felé.
Én eddig teljes képtelenségnek tartottam, hogy Yugóban dutra legyen. Titó a láncoskutya, az akkori délszlávok nekünk utolérhetetlen kánaán volt. Oda járt az ország 3 évente a tengerre, át Szabadkára farmerért. No és Zágrábban kétszer is volt Rolling Stones. A kisgazdaságok tele kis traktorokkal, nekünk elérhetetlen gépekkel. Csak sóvároktunk, ha egyszer úgy élhetnénk, mint a szerbek.
Ne aggódj!Lenyomozom valahogy,milyen pontosan a gép.Majd fotót küldetek az ürgével és beteszem,hogy szakértő szemek is lássák.Nem kelt még el,pedig már egy hónapja biztosan hirdeti.Vegye meg valaki innen a fórumról,én segítek a megmentésben!
Még utána kell nézni a traktoros találkozónak,ez a téli időszak erre jó,a szervezkedésre.Szerintem be lehet iktatni az aratóünnepség keretébe,mert két légy lenne leütve egy csapásra:-)
Köszönöm az infót.Azt a weboldalt én is átnéztem,meg a könyveket is.
Rákérdeztem az illetőre,hogy eredeti-e a motor,ő azt mondta persze hogy az.Na szerintem az 110Le-s lesz,de megkérdem tőle milyen típus,meg hátha tud képet küldeni.
Hozzám túl messze van,nem birom megnézni.Szerbiában van,biztos erdészkedésre használták,mert lánctalpasa is van eladó.Szerbiába ez a második amiről tudok.Az első az közelembe volt,aban motrot cseréltek,pedig hát nálatok alkatrész van szinte minden.Egy FAP teherautó motor volt benne,ami hasonlitott kicsit az erdeti motorhoz,lóerőre viszont nagyobb volt.A mostani traktornak papírjai is vannak,meg üzemképes is.Az ára még itteni viszonylatban is kedvező lenne,2500 eurót kérnek érte.
Nekem van olyan gyanum, hogy az egy zetor crystal. Még a magyarok is hirdettek kis-dutrát MTZ-nek. Az ebayen amerikai jelvény árus, a dutra jelvényt Tschechoszlovákiának titulálta. Amúgy mi újság a Vajdaságban, lesz traktoros buli?