Az alkalmi vételekről, az allant írtakat egy hete betettem már a csepel-autóba.
Tegnap du. hív a cigány hogy van eladó csepel motorja. Milyen? Ő nem tudja. Mégis 4-6 hengeres? Szerinte 4, hiányzik a kartel. Mi az ára? Ő nem tudja, ez egy hajó motor. Kipakolták egy öreg hagyatékát és ez is ott volt. Mennyibe kerül, hát izé 60. Jó, ma megnézem. Előtte felhívom, mégis annyi időm nincs hogy berozsdásodott szétvert blokkot nézegessek.
Ő tegnap este megnézte 6 hengeres és ma reggelre ellopták, előszőr beveszem.
A fésűs annyira nem látszik a képen, vagy csak én vagyok vaksi. Figyusz a difi zár az levegővel működik? Ha igen akkor nem lesz jó az én mókolásom, hogy el akarom felejteni az egész levegő rendszert. Úgy gondoltam a hátsó két kerék kap csak fékolajat, s még kompresszor sem kell rá.
Eltévesztetted a helyet! Itt szentségtörés ilyet még említeni is... Olvass vissza egy kicsit ,és rájössz miért... Amennyiben az a terved amit az utolsó mondatodban megfogalmaztál akkor csak a Plé barátom kezei közé adnálak pár percre D:D:D Tudod itt én a legbéketűrőbbek közé tartozom... Jön az áldás Rád rövidesenD:D:D Sok sebből vérzik első olvasatra MT3 is,meg Dutra eladás külföldre... Mint írtam, én a szelíd voltam D:D:D
Miért is kellene külföldre eladni?????????? Azt a pénzt itthon is meg lehet érte kapni,ráadásul 30 évnél öregebb gépet eladni külföldre csak engedély alapján lehet ,és ha mégsem úgy történne elébb utóbb úgyis kiderül akkor faszol az egyén,mert biztos lesz irigy vagy jóakaró aki felnyomja az illetékes oszályon:-) legalábbis remélem:-))))))
Én úgy tudom ,hogy nem szabad teljesen teletölteni a kereket, csak 3/4 ig. MGCL2 miatt nem fagy meg benne a víz és nem korrodálódik.
azért nem bólogat a gép, mert ugyan nő az önsúly, de a rugózatlan tömeg az nem!!!
Ha nem töltöd tele a kereket akkor sem deformálódik annyira a gáztörvény alapján ugyan is kisebb az összenyomható térfogat, kvázi gyorsabban nő a nyomás.
2003-ban kapott teljes felújítást,de ez nem csak a festésből állt.Eleinte voltak gondjaim a hidraulika szivattyú meghajtással,de sikerült találnom gyári új fogaskereket,és azóta jó.Nagyobb beavatkozás nem volt azóta.Az olajhűtő az Zil-ről való,az olajat meg a Fug-motorokon használt szelep bisztosítja.A hydraulika olaj szag nekem sem tetszett,de nagyon egyszerűen megoldottam:A tartály kupakjába belefúrtam egy M6 os zsírzógombot,amiből elötte eltávolítottam a golyót,meg a rugót.Erre rá van húzva egy vékony cső,ami el van füzve a tartály mellett és kilóg a vége a szabadba.
Szép, nagyon szép. Ezt a traktort te mikor raktad össze? Én először Bábolnán láttam vagy 3-4 éve. Azóta volt-e valami nagyobb szervizelendő? A mérőműszerekért nem fogsz díjat kapni Bokorban. Teccik az olajhűtő, az 50-es MTZ, és honnan kapja az anyagot? Több emberke a hidraulika tartályt kivitte és ált. a tank hátulját rekesztik le, hogy ne a kabinban gőzöljön büdösítsen a meleg hidraulika olaj. Nálad?
Azért hízik a májam, hogy az év dutrása meg az év dutrás kisfilmje cseveg egymással.
Jól mondod az ezresnek nincs párja. Különösen a beszerzést illetően. Igyekeznetek kellene egyet haza vonszolni, mert már nincs. Enyhe túlzással azt lehet mondani 28-ast fele annyiért lehet venni mint tavaly. D4KB-ét meg nem lehet venni, nagy ritkaság lett.
Ez már tökéletes, nagyon komoly videó, főleg mikor kiszállsz az ülésből, na és a traktor hangja, phúúúú......az valami álom, igaza volt Nagybalinak, kár lenne alátenni zenét. Nagyon tetszik! Gratulálok! Csak nem az Én oklevelemre hajtasz?
Jó felé találgattok mindannyian de egy kis pontosítás nem árt.
A fagyállónak csak annyi jelentősége van hogy télen is benne maradhasson.
Az okok vagy praktikák a következők.
Töltés járásról nemvolt szó?
1. valóban pótsúly szerepe is volt a nagyobb felületi kontakt miatt.
2. Csöközésnél erdei munkáknál, nagyobb biztonságban volt a gumi mert jobban bírta a csökre fel csökre le menetet mivel kevésbé deformálódott a folyadék összenyomhatatlansága miatt.
3. Eztmég én is kételkedve fogadtam amikor egy öreg szaki mesélte, de állítólag ha fel volt tölve folyadékkal, nem pattogott bólogatott annyira gyors menetben.
Vízzel de inkább Mgcl2 oldattal feltöltés oka az ,hogy növeli a gép önsúlyát, így nagyobb lessz a vonóerő, ugyanis az a súrlódási együtthatótól és a nyomóerőtől függ ami jelen esetben az összgördülőtömeg függvénye.
Arról nem volt ám szó, hogy téli időszakban helló:-) Olvasd csak el. Amugy a folyadék kevésbé összenyomható mint a levegő, ezt ma is alkalmazzák, de inkább nagyteljesítményű rakodógépeknél és bányadömpereknél!
B.Béci a nevem,volt már más is aki Berciként könyvelt el.Bár szivesen vettem volna ezt a nevet ha én lettem volna a Vatera hirdetésben emített alak:-)
Egy közeli fotó kéne az agyról,vagy a tengelyvégről.Nálunk sok Tam van,viszont sok féle is van belőlük.Ha első hajtású akkor a kör eléggé leszűkül.Bontott alkatrész van,az nem gond.
Nekem most kevés az időm,mert katonáskodom és 7-2ig minden nap foglalt,de utánanézek,csak kellene valami plusz adat,kép vagy gyári leírás hogy melyik tipusnak a tengelye kell bele.
Egy iharosi tipp : A vízzel teli gumi a tapadást segíti, a fagyálló télen is bennmaradhat, vízügynél meg talán a töltésoldali melók miatt kerül ezzel lejjebb a súlypont.... billenésgátlás...
(...de az nem tiszta, hogy téli időszakban miért mászkálnának a töltésoldalban...)
A sárkaparó az megvolt rajta de valóban a földes kukorica szár némi sárral keverve is okozott ilyen galibát.
A helyzet a következő. Mint mondtam nem száraz időben történtek ezek hanem nagyon csapadékos őszi mélyszántások alkalmával.
A traktoron a difizár nyilván össze volt kapcsolva, de a bal hátsó kerék nem sokat fogott a sárban. Az eleje a bal első kipörgése miatt le diferált tehát szintén nem sokat segített. Maradt a jobb hátsó barázdás kerék ami gyakorlatilag egyedül maradt az eke vontatásban. A frissen hasított barázdafenéken akkorát fogott a kerék hogy a gumi egyszerűen megcsúszott a felnin és már szakadt si ki a szelep. Ezután annyi dő maradt hogy kijárjon a barázdából. A gumiszerelés térdig érő sárban egy igazi dutrás élmény azt bizton állíthatom. Ezt bizonyára megerősítik a nagydutrás barátaink. Volt olyan hét hogy három defekt.
Hiába próbálkoztak nyomás növeléssel meg egy két ilyen trükkel.
Maradt az egyel kevesebb ekefej, vagy egy MTZ a dutra elé amig a kérdéses tábla le nem lett küzdve.
Még egy trükkös kérdés.
A vizügyesek fel szoktát tölteni a gumikat fagyálló folyadékkal vajon miért.