Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

aptohu Creative Commons License 2017.04.23 0 0 83412

A kamionosok mellett még nagyjából 1 millióan vannak bejelentve minimálbérre.

Ez a mai magyar valóság.

Előzmény: TIR BÉCI (83411)
TIR BÉCI Creative Commons License 2017.04.23 0 0 83411

Hello "egy gondolatom"

 

Szoval 2002-03 ban megcsináltam a c-e kat belföldi aruf munkanélkulin kb 90%  ban támogatta az allam. Bocs meg3 targoncapapirt es egy 45-11es nehézgépkezelőt. A mai napig gépjárművezető vok egyébként. -belföldön-

A minap rákerültem egy hátfalas autora és kiderült hogy a 2003as nehézgépkezelőim már nem érvényes mert ha jol tudom 2006 ban ujra kategorizálták Tehát kuka..... Amugy 50pénz volt kb akkor. és ugyebár belföldi árufuvarozoirol ne is beszéljunk azota GKI  Tehát ha az állam igyenes képzést hirdet hosszutávon mint munkavállaló 5 évente visszafizeted simán szerintem AKKOR AZ INGYEN VAN? Kérdem én...

 

Lehet van valami titkos statisztika hogy kb 100 emberböl hány marad ténylegesen a szakmában akik majd 5 évente imigy amugy 60pénzert megujit  valamit és igy ja és persze a fölösleges birságokkal együtt kitermeli a befeccolt pénzt..

 

Utoirat szerintem de csak én gondolom igy jo lenne ez az 500körüli pénz csak nettoban bejelentve mert ez itt a kulcs hosszutávon egyenlőre se nyugdij se semmi na csak ennyi.....

Vilmoskorte Creative Commons License 2017.04.23 0 0 83410

Jómagam is OFA keretében végzem a C+E kategóriás képzést. Február 7-én sikeres elméleti vizsgákat tettem, azóta egy métert nem sikerült gurulnom pótkocsival. Annyit tudtak segíteni a lányok, hogy a holtidőben gyorsan beraktak a GKI vizsgára, így már az is megvan. Hogy mikor űlök autóra és mikor vizsgázok, arra jelenleg nem tudja senki a választ. A gki vizsga is "érdekes" volt, alap vizsgán vezetni is kell. Előtte való napon beültem az autóba, hogy legalább ismerjem, majd egy óra után aláíratták velem a 20(!) óra vezetést igazoló kiskönyvet. Buszos sorstársam mesélte, hogy Pesten vizsgázott úgy buszból, hpgy előtte vezetett 2 órát, persze nem sikerült neki :(

Kérdésem hozzátok: mi várható szerintetek ebben a szakmában elhelyezkedés, munka szempontjából, különös tekintettel az emlegetett eurós fizetések fényében? Magam részéről szeretném ezzel foglalkozni, de nem szeretnék lyukra futni :)

Előzmény: GYURMA 944 (83407)
GYURMA 944 Creative Commons License 2017.04.23 0 0 83409

KÖSZÖNÖM! :-)

Előzmény: trizs77 (83408)
trizs77 Creative Commons License 2017.04.22 0 0 83408

Jó.

akkor Te is kapsz egy kicsi piros pontocskát...........................:-)))

 

 

Előzmény: GYURMA 944 (83407)
GYURMA 944 Creative Commons License 2017.04.22 0 0 83407

Nem azért, hogy én is, én is, én is! Csak figyelek. Én ezt reggel jegyeztem meg máshol.

 

 

Srácok! Hagyjuk már ezt! A múltkori 6000 jogosítványból is valami 380-an tudták megcsinálni, mert az ofa képzősök sokan a mai napig várják, hogy járhassanak a tanfolyamokra. Van aki az elméleti oktatástól számítva tíz hónapja vár a gyakorlati képzésekre, mert nincs oktató, mert várják a fizetésüket. Tele van minden kamionos fórum ezzel a problémával, nem én találtam ki! Először azoknak kellene végezni! Arról nem is beszélve, hogy több ezer kamionos szabadul fel, mert, ha a magyar cégek nem fogják fizetni az euros minimál bért, akkor nem fuvarozhatnak és elvesztik az állásukat. Ez is mindenhol megjelent. Nem tudom mi a cél ezzel az újabb ingyen jogsival, mikor még az előzőt sem fejezték be! :-(

Előzmény: trizs77 (83406)
trizs77 Creative Commons License 2017.04.22 0 0 83406

Nofene !

 

Egy figyelő ember.

 

Jár a piros pont Neked.

Húzd ki magad.

 

Ugyanis a cikket átvette kb. 30 újság, hírszerkesztőség.

De nem volt közöttük egy se, aki rájött volna arra amire Te rájöttél.

 

 

-------------------------

 

Aki nem értené miről beszélgetünk?

 

Volt ugye a 6000 fős Viktor +Varga ígéret, 50%-50%-os D illetve E kategóriás képzésre.

Fejenként 650.000 Ft.- állami  pénz biztosításával.

 

Ezt variálta át Waberer György 5%-95%, arányra, tehát 5% buszos D-t = 300 fő,  illetve 95% E kategóriás , tehát 5700 fő leendő kamionost jelent(ene).

De nem jelent.

 

Ugyanis hiába az állami pénz, még 1000 fő sem végzett a program indítása óta, állami "E" kategóriás tanfolyamon.

 

Tehát a most meghírdetett...............újból 2500 fő E kategóriáját fizeti a kormány.................című sajtó halandzsát azok eszik meg akik, nem tudnak 5700-ig számolni.

 

Te tudsz, mint látom.

 

Tehát lehetett volna 5700 fő.

De még nincs 100 fő se.

Magyarul maradt szabadon kb. 4700-4800 főnyi szabad pénz.

 

Erre ebből a maradék pénzből most újból meghírdettek 2500 főt.

..........................:-)))

 

Nem kell hozzá matek professzori képzettség, hogy ha volt 5700 főnyi állami pénz, eddig végeztek kb. 700-n most majd végez 2500 új kamionos, akkor elhasználtunk kb. 3200 főnyi állami pénzt.

 

Magyarul még mindíg marad vagy kb. 1500 főre való E kategóriás pénz.

Ezt majd újabb miniszter jelenti be, egy-két év múlva, mint valami hatalmas új hírt, mert bízik abban, hogy a hírt akkor olvasók 99,99%-a nem fogja összekötni, nem tudja összekötni az akkori hírt a mai és tavalyi hírekkel.

 

 

 

 

Előzmény: lautnermark (83401)
GYURMA 944 Creative Commons License 2017.04.22 0 0 83405

Abszolút nem a témához csak, hogy hogyan múlik az idő, az mindenen meglátszik. Ma láttam egy OT-s benzines Robur busztés erős myomást éreztem a szívem tájékán, hogy én ilyennel dolgoztam. 

TraguAre Creative Commons License 2017.04.22 0 0 83404

Ha jol emlekszem, hasznal valaki kozuletek Sygic teherautos navit. Az is annyira rosszul tudja a hazszamokat mint a szemelyautos verzio?

Herbali Creative Commons License 2017.04.22 0 0 83403

Mi is kerül egy GKI oktatáson 90 ezer forintba? Mert tesztlapozás az egész. Ez így nem oktatás, hanem lehúzás! 
Amikor a "C" kategóriát csináltam, akkor két rutinpályás vezetés után küldtek a vizsgára. Nevetséges!

Herbali Creative Commons License 2017.04.22 0 0 83402

Tapasztalatom szerint a magyar gépjárművezetői oktatás szinvonala alacsony. Hangsúlyozom, hogy ez csak az én tapasztalatom.
Példa: A GKI oktatáson tachográf-ot nem is láttunk. Látom a kollégáimon, hogy nagyon hiányosak ez miatt a tacho kezelési ismereteik. Egymástól tanúlnak a sofőrök, miközben a birságtételek a csillagokban. A parkoló egyetemet mindanyian ismerjük...
Nem tanítják a gazdaságos vezetést a gyakorlatban...
Műszaki oktatás gyakorlatilag nem volt.. stb..

Előzmény: trizs77 (83400)
lautnermark Creative Commons License 2017.04.22 0 0 83401

Az első 6000 már végzett, kezükben a jogsi? Ha nem, akkor előbb nem azt kellene végigvinni?

 

"gépjárműves, gépkezelő vizsgabiztosok, ott a vizsgabiztosok 99%-a minimum egy felsőfokú végzettséggel rendelkezik, a vizsgabiztosok 75-80%-a pedig kettő vagy több diplomás."

Aztán elmennek úgy gépkezelői vizsgát tartani, hogy az adott gépre nincs is jogosítványa. 

Előzmény: trizs77 (83387)
trizs77 Creative Commons License 2017.04.22 0 0 83400

Folyamatosan csökkentjük a követelményeket.

 

Részben jogosan, mert az élet ezt követeli.

Részben kényszerből, mert :

 - már nincs aki tanítsa,

 - nincs aki számonkérje,

 - és nincs aki képes megtanulni.

 

Példának egy itt 101%-ban vállaltan OFF téma.

 

Az egyik közlekedési alágazatban van egy olyan beosztás, (több is) melyet Európa majd valamennyi országában 10.000 és 200.000 közötti létszámban töltöttek be/töltenek be immár kb. 150 éve.

Ok.

 

Ehhez a beosztáshoz, Európa majd valamennyi országában 4= négy elemi iskolai osztály, később, 6 elemi osztály, kb. 1950-től 8 elemi osztály kellett.

A beosztáshoz szükséges ismereteket ekkora végzettséggel/felkészültséggel a jelöltek kb. 80%-a elsőre megtanulta, ha portugál volt, ha észt, ha görög, ha norvég, ha magyar.

A pótvizsgákon további 10-15% átment.

Kb. 5-8% nem tudta megtanulni az ismereteket.

Kb. 130-140 évig ez így ment.

Így működött.

 

Most Magyarországon:

 - vagy 8 elemi + szakma,

 - vagy érettségi

után jelentkeznek a fiatalok ugyan arra a beosztásra.

 

A bukási arány 65-75%.

!!!!!!!!!!!!

 

Tehát azt az ismeretet, amit :

 - dédapja 4 elemivel,

 - nagyapja 6 elemivel,

 - apja 8 elemivel

megtanult, a ma fiatalja érettségi után, NEM tudja megtanulni.

 

Holott a követelmény, tananyag alig változott az elmúlt 150 évben.

 

OFF vége

 

 

Előzmény: GYURMA 944 (83399)
GYURMA 944 Creative Commons License 2017.04.22 0 0 83399

Ez csak vicc és úgy is fogd fel!   ...... Én nem tudom minek ide mindenféle, mert annak idején az öreg Balogh Feri bácsi végigvert a Petőfi hídtól a pesti rakparton a Meder utcáig egy hántott akácvesszővel és nagyon jól megtanultam ZIL-t vezetni. :-) De a lényeg. Szó szerint belénk verték a tudományt. Az elméleti részét pedig humorosan és szígorúan adták le a tisztek, hogy a mai napig nem felejtettem el! Elearning?! Pfffffff. És mindenki csodálkozik, hogy hígul az álomány. Hát kommunikáció sincs! Minden olyan személytelen. Nincs min csodálkozni! Az én oktatónőm nagyon jó, de már úgy tele van, hogy másokhoz küldi a tanulókat. Lehet engem ezek után becsmérelni, meg persze az elearning könnyebbséget visz a dologba, de ott nem adják át az előadók a saját tapasztalatukat és a rutinból fakadó tudásukat. Magold be, menj el, PC-n ikszelj, mehetsz. 

Előzmény: trizs77 (83398)
trizs77 Creative Commons License 2017.04.22 0 0 83398

Még mindig jobban preferálják a felsőfokú végzettséget, a vizsgabiztosi szakmához?

 

-------------

 

1./ Maga a vizsgabiztos nem szakma.

Végzettség + beosztás.

99%-ban ideiglenes beosztás.

Akkor is ideiglenes ha valaki munkaidejének 100%-ban ezt csinálja.

 

2./ Igen.

 

3./ Sok szakmában (szakács, felszolgáló, pék, cukrász, burkoló, stb.) már nem tudnak elég szakmai felsőfokú embert kinevezni vizsgabiztosnak mert nincs elég.

 

4./ Ami ide, ebbe a topikba tartozik, (ON téma)  a gépjárműves, gépkezelő vizsgabiztosok, ott a vizsgabiztosok 99%-a minimum egy felsőfokú végzettséggel rendelkezik, a vizsgabiztosok 75-80%-a pedig kettő vagy több diplomás.

 

 

Előzmény: pihentagyú (83397)
pihentagyú Creative Commons License 2017.04.22 0 0 83397

Még mindig jobban preferálják a felsőfokú végzettséget, a vibi szakmához?

Előzmény: trizs77 (83396)
trizs77 Creative Commons License 2017.04.22 0 1 83396

Mindketten tudjuk mi a helyzet...

Az oktatók és a vizsgáztatók támogatják, mert ebből élnek.

 

-------------

 

 

Nem.

Nem ők.

 

Elsősorban a közlekedés politikusok támogatják.

Másodsorban a közlekedés biztonságiak támogatják.

Harmadsorban a különböző áldozati hozzátartozó csoportok támogatják.

 

Az oktatók, vizsgáztatók már csak azért sincsenek oda nagyon az ötletért, mert ha a jó tündér ezt holnaptól kötelezővé tenné, nincs oktató és vizsgáztató, aki ezt le tudná oktatni, majd vizsgáztatni.

 

Az oktatók és vizsgáztatók most vannak nullán, illetve már kicsit mínuszban vannak.Azaz több már a munka mint ahányan vannak annak elvégzésére.

De mint írtam az oktatók és a vizsgabíztosok kb. 30-40%-a idősebb mint 60 év.

Ez nagyon egészségtelen arány.

 

Akinek meg legalább hármasa volt anno számtanból, az könnyen kiszámítja, hogy pár év múlva hosszú hónapokat kell várni 1-1 tanfolyamra vagy vizsgára.

 

 

Előzmény: pihentagyú (83395)
pihentagyú Creative Commons License 2017.04.22 0 0 83395

Bocsi, még egy gondolat....idézem:

 

"A gápjárművezetői jogosítások újbóli megújítási kötelezettsége, nemcsak Magyarországon, hanem a világ sok országában időről-időre újból felvetődik.

 

a hozzáértők természetesen támogatják, a laikusok és civilek ellenzik."

 

 

Mindketten tudjuk mi a helyzet...

Az oktatók és a vizsgáztatók támogatják, mert ebből élnek. 

Ültem már én is egy-két oktató mellett...(bocsi, nem tanulóként) és 5 perc alatt kiderül, hogy valóban oktatják-e a tanulót, vagy hagyják...hátha rájön magától...persze + óra, + pénz....

Az az oktató, aki pl. a kézifékes elindulást  nem tudja szemléltetni, magyarázni...

És egy sajnálatos dolog, tudod, jobbra v.balra hátra 2 kocsi közé....

Talán még most is jelentős a bukás emiatt...persze, lehet érezni, majd 100-200 óra vezetés után...de láttam olyan oktatót aki ezt se tudta elmagyarázni...(ha másképp nem megy, meg kell keresni az "Így tanuljunk autót vezetni!" 1975-ös kiadás talán...

 Persze, erre nem elegendő a kötelező óraszám...És hol vagyunk attól, hogy kötelezően beültetnék B-s, A-s, M-s tanulókat 2 órára teherautóba, megfigyelőként...tudja már meg, mi az a "holttér"....

Előzmény: trizs77 (83390)
trizs77 Creative Commons License 2017.04.22 0 0 83394

Örülnék, ha nem kerülnénk meg a kérdésemet.

Vajon miért kellett a régi embereket rákényszeríteni az új vizsgára?

 

--------------

 

Nem kerülöm meg.

 

A válaszom - szerintem 101%-ban OFF, tehát itt ezt a vonalat ne folytassuk.

 

a válasz :.......A múltat végképp eltörölni nem csak .............nem csak 1904-től lett magyar nyelvű jelszó, hanem 2010-től is..........

 

Itt ezt befejeztem.

 

A másik, kisebbik ok : Pénz.

Pénz behajtás az állam által, a szervezetlen és emiatt  kisebb ellenás irányából, itt ez esetben a gépkezelők kb. 100.000 fős táborától.

 

A kb. 100.000 fős, eredeti gépkezelői jogosításokkal rendelkezők kb. fele újból nekifut (nem önként) a vizsgáknak.

Ez kb. 50.000 x 80.000 Ft.-

Az az 4.000.000.000 Ft.- bevétel.

Akkor is ha a költségek több mint 70-80%-t nem a gépkezelő, hanem munkáltatója állja.

 

Van egy újabb réteg is, akiknek nem volt régi (igazi) gépkezelői vizsgájuk.

valószínűleg (biztosan) azt nem is tudták volna, szellemi  korlátaik miatt, megszerezni.

Ők ma tömegével jelennek meg a kb. 25-35 féle, különböző OKJ-s, gépkezelői  tanfolyamokon.

Újabb bevételi forrás.

Itt a "tömegével" jelzőt úgy kell érteni, hogy kb. 6000-10.000 fő.

 

 

 

 

Előzmény: pihentagyú (83393)
pihentagyú Creative Commons License 2017.04.22 0 0 83393

Köszi szépen a kimerítő választ, örülök ha új dolgokat tudok meg.

Ahogy én látom, a magyar képzés, főleg a vizsgáztatás olyan szinten van, ami megállja a helyét világunkban. Már egyre nehezebb korrumpálni a "dolgokat" és ez így van rendjén.

De...amikor látom, hogy némely országokból úgy jönnek emberek a nemzetközi fuvarozásba, hogy előtte otthon csak kistraktort vezetett és komplett jogsival + ADR-el kezdik a kamionos életet.., nos akkor elgondolkodom. 

Örülnék, ha nem kerülnénk meg a kérdésemet.

Bizonyára Te is tudod, a nehézgépkezelői tanfolyamot, vizsgát anno 2 helyen lehetett letenni. Máig híres Debrecen...

Vajon miért kellett a régi embereket rákényszeríteni az új vizsgára?

Nem a típusvizsgáról beszélek....

Amikor is jelen időben is érvényes a régi, papír alapú segédmotoros jogosítvány? Bár, a mostani rendőrök biztosan dobnának egy hátast, ha ilyet vennének kézbe.

 Ez rossz döntés volt és a "kincstár" ne ebből gazdagodjon...

Ha tévednék elnézést, de egy megszerzett "jogsit" nem lehet csak úgy érvényteleníteni...

Előzmény: trizs77 (83392)
trizs77 Creative Commons License 2017.04.22 0 0 83392

Mindeközben a németeknél, ha jól tudom, egyszer leteszi vki a "B"-s vizsgát és életfogytig......

 

-----------

 

Magyarországon is.

Sőőőőt.

A világ legtöbb országában.

 

 

Sőőőőt-2

 

Belgium 1972-ben vezette be a kötelező jogosítványt.

Ez akkor az 1954-ben vagy később születettekre volt kötelező.

 

Tehát még találkozhatsz olyan belgával, aki teljesen jogszerűen, törvényes vezet jogsi nélkül, ha 1954 előtt született.

 

Ha hivatásos gkv. volt az érintett belga, vagy külföldre ment, akkor már azelőtt is kellett neki jogsi.

De ha csak Belgium területén vezetett és nem volt hivatásos gépkocsivezető, akkor Ő a nulla tudással vezet és abból felejt.

 

 

Előzmény: pihentagyú (83389)
TraguAre Creative Commons License 2017.04.22 0 0 83391

"Mindeközben a németeknél, ha jól tudom, egyszer leteszi vki a "B"-s vizsgát és életfogytig..."

 

Tulajdonképpen igen, bár 15 évente a fénykép miatt le kell cserélni az okmányt. Ez újkeletű szabály.

Előzmény: pihentagyú (83389)
trizs77 Creative Commons License 2017.04.22 0 0 83390

A gápjárművezetői jogosítások újbóli megújítási kötelezettsége, nemcsak Magyarországon, hanem a világ sok országában időről-időre újból felvetődik.

 

a hozzáértők természetesen támogatják, a laikusok és civilek ellenzik.

 

Minimális a bevezetés esélye, hisz ez mindenhol naaaagy szavazatvesztést idézne elő, ezért a politika sehol sem engeheti meg magának azt, hogy ilyen kérdés szakmai síkon döljön el.

ez politikai kérdés volt és még sokáig az is marad.

 

Azt el tudom képzelni, hogy a gépjárművezetői engedélyek egyes kategóriáit szigorítanák, vagy szigorítani fogják.

Valószínűleg előbb vagy utóbb a kemény kategóriák ( D és E) művelőit kötelezik majd arra, hogy valamilyen időközönként (5 vagy 10 évente) tegyenek újból vizsgát.

De fontos tudni, hogy a D és/vagy E kategóriával rendelkezők a jogosítvánnyal bírók 1%-t se teszik ki.

 

Másik fontos tudnivaló, hogy a világ kb. 50-60%-n, ma, jogosítvány nélkül vezetnek, vagy a jogosítvány tanfolyam/tanulás nélkül megvehető/kiváltható, vagy olyan alacsony szintű a tanítás, hogy ahhoz képest a magyar segédmotoros képzés is egyetemi szintnek felel meg.

 

Ezért korlátozzuk beszélgetésünket - ez ügyben - Európára annak is a keleti hosszúság 25 körétől nyugatra eső területekre.

Még itt is hatalmasak a KRESZ értelmezése különbözőségek a jogalkotók között.

 

ez inkább társadalmi, kulturális, politikai különbözőség mint félkészülési hiányosság.

A Skandináv államok és a német-holland-svájci-osztrák kultúrkör szigorítana, míg a latinok enyhítenének.

A volt szoci országok meg ismét kompországot játszanak és hol egyikhez csapódnak, hol a másik táborhoz.

 

Tehát a világ iciri területe szigorítana a jogosítvány újravizsgáztatás részén és a világ majd 95-97%-a ezt egyáltalán nem tekinti komoly gondnak.

 

Igen kicsi az esély arra, hogy a következő 10 évben a jogosítvány megújítás, tömegeket érintene.

Inkább marginális, kis csoportokat érintő szabálymódosítások várhatók.

 

 

 

 

 

 

pihentagyú Creative Commons License 2017.04.22 0 0 83389

Köszi a választ, kicsit megkésve szeretnék reagálni...

Kedves Trizs77!  Belegondoltam, ez a "sárga jogsi"  végül is egy régen szerzett "jog" a gépkezelésre...Most tekintsünk el a rendeletalkotók "indokaitól", de vajon milyen fogadtatásra találna pl. egy olyan rendelet, miszerint mindenki tegyen új KRESZ vizsgát?? 

Volt ilyen "kísérlet", azt hiszem a 78' -as kresz újítást népszerűsítették...

Mindeközben a németeknél, ha jól tudom, egyszer leteszi vki a "B"-s vizsgát és életfogytig...

A régi géptípusok persze elfogytak, de alapvizsgára kényszeríteni régóta szakmában dolgozó embereket..? Kikkel, hogyan lett ez leegyeztetve? Azt értem, hogy a vizsgáztatók, az oktatók szempontja...és a régi szakik? Talán nem kellett volna kitolni velük...

Előzmény: trizs77 (83264)
TraguAre Creative Commons License 2017.04.21 0 0 83388

Akik régebben szereztek, azok nem igényelhetik vissza (mondjuk a felét)...?

 

Nem kell rá válaszolni.

Előzmény: trizs77 (83387)
trizs77 Creative Commons License 2017.04.21 0 0 83387
trizs77 Creative Commons License 2017.04.21 0 0 83386

no.

Mai termés.

31-ből 30 átment.

tv307 Creative Commons License 2017.04.21 0 0 83385

Üdv, van valaki a Tátra térségében?

Elsősorban Besztercebánya-Martin 14- es út vagy Donovaly érdekelne, milyen az áprilisi téli helyzet.

75Csaba Creative Commons License 2017.04.20 0 0 83384

Szia! Zártuk volna mi a napot de semmilyen adatot nem tudtunk a kártyára ráíratni.Mivel a vezetési

időt se rögzítette az lett volna csoda ha a lezárást meg igen.

 

Azért köszi,hogy foglalkoztál vele.2 hét már eltelt már csak 2 van hátra hogy ne szaladjak kontrollba.

 

Kollégám tegnap ment angolba és a bécsi púpon láncolni kellett a kocsit.Április vége felé ez nem semmi.

Előzmény: pihentagyú (83383)
pihentagyú Creative Commons License 2017.04.20 0 0 83383

Szia! Kicsit megkésve...sok okosságot nem tudtam kigondolni, viszont az biztos, hogy neked (személy szerint) nem kell a kontrolltól tartani. Rendben lezártad a napot, onnantól kezdve tulajdonképpen a kolléga " felelőssége". Mindenképpen neki kell magánál tartania az összes kinyomatot, akár utólag még másolatot is...Az egy gond az OUT idő, de mivel látható, hogy nem fogadta el a kártyát a gép, szerintem enyhe hiba. Főleg úgy, hogy nyomon követhető a vezetési ideje, pihenő stb., tehát nem haladta meg a 4,5 órát, a max.10-et, a max. 15 óra munkaidőt. Bár, az ő munkaidejének a zárását nem láttam...

Előzmény: 75Csaba (83335)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!