Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2019.07.21 -1 0 22037

Lukács Evangéliuma:13:3Nem, mondom néktek: sőt inkább, ha meg nem tértek, mindnyájan, hasonlóképpen elvesztek.

 

igaz emberen, a kinek nincs szüksége megtérésre."

 

Csakhogy Jézus azt is mondta, az emberek közül nincs IGAZ, csak megigazult, (megtért)

Előzmény: kitadimanta (22036)
kitadimanta Creative Commons License 2019.07.21 0 0 22036

Mondd, Neked hiába kopizom be az ellenkezőjét?

igaz emberen, a kinek nincs szüksége megtérésre."

Előzmény: Törölt nick (22035)
Törölt nick Creative Commons License 2019.07.21 -1 0 22035

 "Mert Jézus azt tanította, hogy MINENKINEK szüksége van megtérésre

Előzmény: kitadimanta (22034)
kitadimanta Creative Commons License 2019.07.21 0 0 22034
Előzmény: Törölt nick (22033)
Törölt nick Creative Commons License 2019.07.20 -1 0 22033

Ján.3. Nikodémussal való beszélgetés.

Előzmény: kitadimanta (22032)
kitadimanta Creative Commons License 2019.07.19 0 0 22032

"Én inkább hiszek Jézusnak."

OK. És mit mondott Jézus?

Ezt:

"...ily módon nagyobb öröm lesz a mennyben egy megtérő bűnösön, hogynem kilenczvenkilencz igaz emberen, a kinek nincs szüksége megtérésre."

Előzmény: Törölt nick (22031)
Törölt nick Creative Commons License 2019.07.19 -1 0 22031

 Na most, akkor nem kell már megtérnie, ugye? 

 

Én inkább hiszek Jézusnak.

 

A mondatban szereplő megtérés az elszenderülésére vonatkozik, mikor megtér az örök vadászmezőkre, atyáihoz..

 

Félreérted, hisz Jézus azt mondja, hogy utána erősíti atyjafiait.

 

 

Erről énekelnek is:https://www.youtube.com/watch?v=FTle339ZrBU

Előzmény: kitadimanta (22030)
kitadimanta Creative Commons License 2019.07.19 0 0 22030

- "az igazaknak nincs szükségük megtérésre."

-  "Mert Jézus azt tanította, hogy MINENKINEK szüksége van megtérésre

Korábban úgy véltem, Advocatusdiaboli és pszichiáter barátja diagnózisa eltúlzott, azonban be kell látnom, hogy nagyot tévedtem...Sőt,azt kell mondjam, nagyon elnézőek voltak...

 

"De én imádkoztam érted, hogy el ne fogyatkozzék a te hited: te azért idővel megtérvén, a te atyádfiait erősítsed."

Ha azért imádkozik, hogy el ne fogyjon a hite, akkor nyilván van neki. Na most, akkor nem kell már megtérnie, ugye? 

A mondatban szereplő megtérés az elszenderülésére vonatkozik, mikor megtér az örök vadászmezőkre, atyáihoz...

Bír2:10. "És amikor ez a nemzedék megtért atyáihoz, egy más nemzedék nőtt fel utána,"

https://katolikus.hu/szentiras/SZIT/B%C3%ADr/2

2Krón 21:1. "Amikor aztán Jehosafát megtért atyáihoz, Dávid városában temették el, atyái mellé."

http://szentiras.hu/SZIT/2Kr%C3%B3n21

2Krón 26:2. "...Ő szerezte vissza Júdának, miután a király megtért atyáihoz."

http://szentiras.hu/SZIT/2Kr%C3%B3n26

Előzmény: Törölt nick (22029)
Törölt nick Creative Commons License 2019.07.19 -1 0 22029

Ha nem vetted volna észre ebben a versben éppen azt mondja, hogy az igazaknak nincs szükségük megtérésre.

 

Mert Jézus azt tanította, hogy MINENKINEK szüksége van megtérésre (újjászületésre), az emberek közül.

 

 

Ján.3. Nikodémussal való beszélgetés.

 

Lukács Evangéliuma:22:32De én imádkoztam érted, hogy el ne fogyatkozzék a te hited: te azért idővel megtérvén, a te atyádfiait erősítsed.

 

 

Mt 13. példázatok erről szólnak.

Előzmény: kitadimanta (22027)
kitadimanta Creative Commons License 2019.07.19 0 0 22028

"Ezt:"

Ez nem válasz... (az idézet sem!...)

Nehezedre esne válaszolni a kérdésre?

Előzmény: Törölt nick (22026)
kitadimanta Creative Commons License 2019.07.19 0 0 22027

"Ez nem állítja, hogy van kilencvenkilenc igaz ember. Csak összehasonlítja a megtérés feletti örömöt, és aki igaznak tartja magát."

Annyiban igazad van, hogy itt a bűnös megtérése fölötti örömön van a hangsúly, de nem lehet figyelmen kívül hagyni az arányt sem, azt a kijelentést meg pláne nem, hogy az igazaknak nincs szükségük megtérésre.

És itt már mindegy is, hogy hogyan oszlanak meg százalékosan a bűnösök/igazak, mert itt meg az igazakon van a hangsúly, azon, hogy nem mindenki bűnös.

 

"Jézus határozottan tanítja, hogy mindenkinek szüksége van MEGTÉRÉSRE."

Ha nem vetted volna észre ebben a versben éppen azt mondja, hogy az igazaknak nincs szükségük megtérésre.

 

"Idézzem tanításait erről?"

Idézheted...

Előzmény: Törölt nick (22025)
Törölt nick Creative Commons License 2019.07.19 -1 0 22026

Mit jelent szerinted ez a mondat?

 

Ezt:Mózes I. könyve:3:6És látá az asszony, hogy jó az a fa eledelre s hogy kedves a szemnek, és kivánatos az a fa a bölcseségért: szakaszta azért annak gyümölcséből, és evék, és ada vele levő férjének is, és az is evék.

Előzmény: kitadimanta (22022)
Törölt nick Creative Commons License 2019.07.19 -1 0 22025

Ez meg Jézusé, csak 1% vétkes, a többi nem:

Lk 15,7. "Mondom néktek, hogy ily módon nagyobb öröm lesz a mennyben egy megtérő bűnösön, hogynem kilenczvenkilencz igaz emberen, a kinek nincs szüksége megtérésre."

 

Ez nem állítja, hogy van kilencvenkilenc igaz ember. Csak összehasonlítja a megtérés feletti örömöt, és aki igaznak tartja magát.

 

Jézus határozottan tanítja, hogy mindenkinek szüksége van MEGTÉRÉSRE.

 

Idézzem tanításait erről?

Előzmény: kitadimanta (22024)
kitadimanta Creative Commons License 2019.07.19 0 0 22024

És?

Mi az, hogy És?...

Nem világos, miért tettem be az idézetet?

Ez Pál véleménye: "és akképpen a halál minden emberre elhatott, mivelhogy mindenek vétkeztek;"

 

Ez meg Jézusé, csak 1% vétkes, a többi nem:

Lk 15,7. "Mondom néktek, hogy ily módon nagyobb öröm lesz a mennyben egy megtérő bűnösön, hogynem kilenczvenkilencz igaz emberen, a kinek nincs szüksége megtérésre."

Előzmény: Törölt nick (22021)
kitadimanta Creative Commons License 2019.07.19 0 0 22023

Eddig sem volt kötelező...

Ez egy ilyen vitafórum: Mindenki elmondhatja véleményét.

Előzmény: balivi (22018)
kitadimanta Creative Commons License 2019.07.19 0 0 22022

"1Tim2:14.  „És Ádám nem csalattatott meg, hanem az asszony megcsalattatván, bűnbe esett:”"

Mit jelent szerinted ez a mondat?

Előzmény: Törölt nick (22015)
Törölt nick Creative Commons License 2019.07.19 -1 0 22021

k 15,7. "Mondom néktek, hogy ily módon nagyobb öröm lesz a mennyben egy megtérő bűnösön, hogynem kilenczvenkilencz igaz emberen, a kinek nincs szüksége megtérésre."

 

És?

Előzmény: kitadimanta (22017)
balivi Creative Commons License 2019.07.18 0 0 22020

Mindezt csak azért kérem, mert én abban nem szeretnék segítségedre lenni, hogy még jobban nevetségessé tegyed magadat. Remélem capis!

Előzmény: balivi (22019)
balivi Creative Commons License 2019.07.18 0 0 22019

Figyelj, ne haragudj, de mindennek van határa. Részemről ennyi. Kérlek ne kérdezz, és ne reagálj semmire amit eddig írtam. Fejezzük be. Neked van igazad. 

Előzmény: balivi (22018)
balivi Creative Commons License 2019.07.18 0 0 22018

Tudod mit? A faszom magyaráz itt többet neked bazdmeg:-) Jóccakát:-)

Előzmény: kitadimanta (22014)
kitadimanta Creative Commons License 2019.07.18 0 0 22017

"Annakokáért, miképpen egy ember által jött be a világra a bűn és a bűn által a halál, és akképpen a halál minden emberre elhatott, mivelhogy mindenek vétkeztek;"

Nem igaz, 100-ból csak egy:

Lk 15,7. "Mondom néktek, hogy ily módon nagyobb öröm lesz a mennyben egy megtérő bűnösön, hogynem kilenczvenkilencz igaz emberen, a kinek nincs szüksége megtérésre."

Remélem olvasni talán tudsz, bár tökmindegy...

Előzmény: Törölt nick (22015)
kitadimanta Creative Commons License 2019.07.18 0 0 22016

Ez nem válasz.

Amúgy borítékoltam...

Előzmény: Törölt nick (22009)
Törölt nick Creative Commons License 2019.07.18 -1 0 22015

 egyedül Pál teszi ezt szélsőséges maszkulin (héber) elvakultságának köszönhetően.

 

Róm.5

Annakokáért, miképpen egy ember által jött be a világra a bűn és a bűn által a halál, és akképpen a halál minden emberre elhatott, mivelhogy mindenek vétkeztek;

 

Róma levél:5:14 Úgyde a halál uralkodott Ádámtól Mózesig azokon is, akik nem az Ádám esetének hasonlatossága szerint vétkeztek, aki ama következendőnek kiábrázolása vala.

 

I. Korintus levél:15:22 Mert amiképpen Ádámban mindnyájan meghalnak, azonképpen a Krisztusban is mindnyájan megeleveníttetnek.

 

Előzmény: kitadimanta (22014)
kitadimanta Creative Commons License 2019.07.18 0 0 22014

"Márk a házassággal kapcsolatos viták hozadékaként említi a teremtéstörténetet,"

Teljesen igazad van, de azért említi az első történetet, mert abban egyenrangú feleknek teremtette Elohim az emberpárt, s Jézusnál ez nagyon fontos szempont. (még ma is igencsak időszerű kérdés)

 

"Ugyanaz, ugyanaz, ugyanaz. Páli tanítás irodalmi köntösben, más szereplők szájába adva, hogy hitelesebb legyen."

Az azonosságot nem kell és nem is lehet túldimenzionálni, egyrészt valódi jelentéktelensége, okán, másrészt minden különbözőségben található némi azonosság.

Ne vedd zokon, hogy a válást nem tartom kardinális kérdésnek, mert ebben az összefüggésben valóban nem az! A nők társadalmi helyzete nem ezen múlik. Ez csak egy általában elfogadott szokásrend megerősítése Jézus részéről. - Az általánosítás helyessége megkérdőjelezhető, de ez nem téma most.

 

Jézus az egyenrangúvá teremtéssel, ezáltal a nő (vagy az ember) eredendő bűnösségének tagadásával leveszi a nők válláról a bűnösség terhét. Pál  ezzel szemben szemérmetlen hazugsággal éppen a nők nyakába sózza:

1Tim2:14.  „És Ádám nem csalattatott meg, hanem az asszony megcsalattatván, bűnbe esett:”

Hogy is van ez? Nem Ádámnak tiltotta meg a gyümölcs evését? Hmmm? Akkor miért Éva a bűnös?

Sehol senki nem menti föl Ádámot a bűnösség alól (még Mózes sem!!!) egyedül Pál teszi ezt szélsőséges maszkulin (héber) elvakultságának köszönhetően.

 

 

 

Előzmény: balivi (22006)
Törölt nick Creative Commons License 2019.07.18 -1 0 22013

Fölmerül a kérdés, miért kellett mindenáron megváltónak, áldozatnak kikiáltani Jézust? Mi lehetett ennek az indítéka?

 

Ján.3:14:

És amiképpen felemelte Mózes a kígyót a pusztában, akképpen kell az ember Fiának felemeltetnie.

 

Kígyómarásból a Mózes által felállított póznára(kígyóra) tekintés kígyómarás halálos következményétől szabadított meg.

 

Bűn következményétől a haláltól, a kereszten lévő Jézusra föltekintés szabadít meg.

 

Nikodémus ezt akkor értette meg igazán amikor tanúja volt Krisztus keresztre feszítésének.

Előzmény: kitadimanta (22000)
kitadimanta Creative Commons License 2019.07.18 0 0 22012

"Ha Márk az első teremtéstörténetet használta volna, akkor hozzáteszi, hogy "Isten képére és hasonlatosságára", és nem folytatja az édenkertes sztoriból vett idézettel. Ez bizony szín tiszta Pál:-"

Igen, van benne ellentmondás, mindazonáltal mégis az első teremtéstörténetre utal a vers, még akkor is, ha a folytatás a másodikat idézi. Ti a folytatás már nem a teremtésről, hanem a szülőktől való elválásról szól, a házasságról.

Amúgy a második ter. történetben ki volt Ádámék anyja és apja? Mert ugye, az Úr egyedül nem töltheti be ezt a tisztséget.

Ebből kiviláglik, hogy ez egy összeollózott szöveg... Mondom ezt az előzmények ismeretében, hiszen ez nem a második, hanem harmadik sztori, miután Éva második felesége Ádámnak, tehát volt egy közbülső változat is...

A lényeg az Anyaisten jelenlétén van, akinek a tiszteletét a héberek megtagadták, Jézus viszont visszahelyezte eredeti pozíciójába az Atya mellé, vele legalább egyenlő rangba.

 

"Ha el tudnád fogadni azt, hogy Pál a törvényt angyalok rendelésének tartotta"

 

Nem. Lásd:

Rm 7:22. "Mert gyönyörködöm az Isten törvényében a belső ember szerint;"

1Kor9:9 „Mert a Mózes törvényében meg van írva:” Mózes törvénye=Isten törvénye.

 

"Márk emberi hagyománynak tartja a mózesi törvényt"

Nemcsak Márk, hanem a többi szinoptikus is:

Mt15:9 „Pedig hiába tisztelnek engem, ha oly tudományokat [Törvényt] tanítanak, a melyek embereknek parancsolatai.”

Mt 16:6. "Jézus pedig monda nékik: Vigyázzatok és őrizkedjetek a farizeusok és sadduczeusok kovászától."

Mk 8:15. "És ő inti vala őket, mondván: Vigyázzatok, őrizkedjetek a farizeusok kovászától és a Heródes kovászától!

Lk 12:1. "Ezenközben mikor sok ezerből álló sokaság gyűlt egybe, annyira, hogy egymást letapossák, kezdé az ő tanítványainak mondani: Mindenekelőtt oltalmazzátok meg magatokat a farizeusok kovászától, mely a képmutatás;"

Sőt, az apokrifekben is:

Esszénus béke ev. 3. old.:

"Jézus pedig leült közébük és mondá:

- Bizony mondom néktek, hogy boldog csak az lehet, aki betartja a Törvényt.

Mire a többiek felelték:

- Mi mindannyian megtartjuk Mózesnak, a mi törvényhozónknak törvényeit, amint azok írva vannak a szentírásban.

És Jézus válaszolt:

- Ne a szentírásokban keressétek a Törvényt, mert a Törvény az Élet, [létezés] az írás pedig halott. (…)

Mindenben, ami él, bele vagyon írva a Törvény.

- Megtaláljátok azt a fűben, a fában, a folyóban, a hegyekben, az ég madaraiban, a tenger halaiban; de mindenekelőtt önmagatokban keressétek azt. Ezért, bizony mondom néktek, hogy az összes élő dolgok közelebb vannak Istenhez, mint az írások, amelyek élet nélküliek."

 

"az Isten parancsát pedig isten beszédének, ami nem a mózesi törvény."

OK, valóban nem mózesi törvények, de miután Mózes törvénykönyvében vannak összefoglalva, így ezzel a jelzővel használtam. Egyébként ott isteni törvényként van róla szó.

 

Előzmény: balivi (22005)
kitadimanta Creative Commons License 2019.07.18 0 0 22011

"...arra a következtetésre jutott, hogy Jézus próféta alakjának (A zsidó háborúban) nem volt történeti alapja, hanem teljesen egy irodalmi konstrukció volt, amely Jeremiáson alapult."

Azt gondolom, hogy nem lehet a dolgokat ennyire leegyszerűsíteni, mert ennél sokkal nagyobb port vert fel a történet.

Tehát valamilyen valós magja mindenképp kellett, hogy legyen, annál is inkább, mert a politikai háttér (az izraeliek/pogányok) és a héberek közti ellentét pattanásig feszült (nem is olyan régen az összes zsidót kimenekítették Galileából), miután a zsidók gazdasági-erkölcsi elnyomáson túl vallási viszonylatokban is sújtották az ország őslakosságát (kánaániakat/izraelieket), rájuk erőltetve a nemkívánt Jahve hitet.

Jézus a pogányok Messiásaként (akár valós személy volt, akár kitalált) reményt adott a népnek.

Persze, a történet túl összetett és szerteágazó, hogy csupán fikcióként tekintsünk rá, s nem utolsó sorban Pál fellépésének szükségszerűsége is inkább Jézus valódisága mellett szól.

Előzmény: balivi (22002)
kitadimanta Creative Commons License 2019.07.18 0 0 22010

"Azt értsd meg, tudom nem egyszerű felismerni, és ez alapján a felismerés alapján gondolni tovább, hogy Pálnál nem Jézus az aki halálra adatik, hanem a Fiú, akit nem nevez meg,"

Már ne is haragudj, de mi a különbség a kettő között?

Jézus a Fiú, nem is lehet más, hisz' Ő az Atya és az Anya (Szentlélek) gyermeke, Fia. (Persze spirituális értelemben.)

 

"és nem a zsidók adják halálra, hanem maga Isten."

Ami ugyan az, hiszen nem Isten öli meg, hanem a zsidók... Amúgy, meg a zsidók Istenének nyújtott ember-áldozatról van szó, olyan áldozatról, amit a törvény előír, s amit az Isten rendelt el. Az áldozatot értelemszerűen nem az Isten, hanem az emberek mutatják be.

 

"IRODALMI ALKOTÁS!! Ez nem történetírás, értsd meg."

Ez nem irodalmi alkotás, hanem a mózesi ideológia továbbélésére és terjesztésére tett igyekezet, aminek bizony megvolt a történeti háttere is.

Előzmény: balivi (22001)
Törölt nick Creative Commons License 2019.07.18 -1 0 22009
Előzmény: kitadimanta (22007)
kitadimanta Creative Commons License 2019.07.18 0 0 22008

"A Róma7:12ről nem csak én mondom, hogy egy anti- marcionita betoldás, hanem más kutatók is annak tartják, persze ebben nincs konszenzus."

Nézd, el lehet fogadni betoldásnak, de mit csinálsz a többi tucatnyi hasonló verssel? Azokat is mind betoldásnak fogod tekinteni? Néhány a sok közül:

Rm 2:13. "Mert nem azok igazak Isten előtt, a kik a törvényt hallgatják, hanem azok fognak megigazulni, a kik a törvényt betöltik."

Rm 2:20. "A balgatagok tanítója, a kiskorúak mestere vagy,bírván a törvényben az ismeret és igazság formáját."

Rm 2:25. "Mert használ ugyan a körülmetélkedés, ha a törvényt megtartod; de ha a törvényt áthágod, a te körülmetélkedésed körülmetéletlenséggé lett."

Rm 3:31. "A törvényt tehát hiábavalóvá tesszük-é a hit által? Távol legyen! Sőt inkább a törvényt megerősítjük."

Rm 7:1. "Avagy nem tudjátok-é atyámfiai, mert törvényismerőkhöz szólok, hogy a törvény uralkodik az emberen, a míg él?"

Rm 7:22. "Mert gyönyörködöm az Isten törvényében a belső ember szerint;

Rm 10:5. "Mert Mózes a törvényből való igazságról azt írja, hogy a ki azokat cselekeszi, él azok által."

 

Gal 3:10. "... Átkozott minden, a ki meg nem marad mindazokban, a mik megirattak a törvény könyvében, hogy azokat cselekedje."

Gal 3:12. "A törvény pedig nincs hitből, hanem a mely ember cselekeszi azokat, élni fog azok által.

 

Sokszor hivatkozik a törvényre:

1Kor9:9 „Mert a Mózes törvényében meg van írva:”

1Kor14:21,34 „A törvényben meg van írva:”,   „a mint a törvény is mondja.”

 

Önmagát is törvénytisztelőként aposztrofálta:

Csel 24:14. "Erről pedig vallást teszek néked, hogy én [Pál] a szerint az út szerint, melyet felekezetnek mondanak, úgy szolgálok az én atyáim Istenének, mint a ki hiszek mindazokban, a mik a törvényben és a prófétákban meg vannak írva."

 

Tehát Pálról minden el lehet mondani, csak azt nem, hogy tagadta volna Mózes törvényeit... Ergo, a Róma7:12-t fölösleges beszúrásnak venni, nem oszt, nem szoroz..., viszont tökéletesen beleillik a képbe, ami a beszúrás ellen szól.

Amúgy mi oka lett volna ezt a verset beszúrni? Tovább erősítendő Pál törvénytiszteletét? De minek?

 

"Markión volt a páli levelek első magyarázója, ő szerkesztette kánonba azokat, ha úgy tetszik Pál tanítvány volt."

Elég nehéz ennek hitelt adni tudatában annak, hogy nagyon helyesen fölismerte, Mózes Istene és Jézus Istene két különböző, egymással kibékíthetetlen entitás.

Miután ő Jézus Istenében hitt, nehéz elképzelni, hogy sok időt szentelt volna Pál leveleinek, hiszen Isten és törvénye összetartozó fogalmak, márpedig Pál Mózes-törvény tisztelete nem hagy kétséget. Ezt Markionnak is föl kellett ismernie, ha nem volt vak... Meg azt is, hogy Pál még véletlenül sem Jézus Istenét vallotta magáénak (már a törvény tisztelete is erre utal). Zűrös és igencsak ellentmondásos ez az egész história, ezért nem is nagyon foglalkoztam vele.

Előzmény: balivi (21999)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!