Én láttam erről tesztet,és fel is került pár hozzászólással feljebb erről kép is.És ott egyértelműen látható,hogy milyen esetben hatékonyabb a prémium üzemanyag,és miben nem.És látható ott az is,hogy amiről én írtam,az valós.Ezért érdemes a prémiumot tankolni.
A 14 ft-os kedvezmény onnét jön össze,hogy a benzinkút ahol tankolok hétvégén 6ft-al csökkenti az árakat+van egy olyan club kártyám ami az Agip kutakon még további 8ft/l kedvezményt ad.Így hétvégén tankolok ami 14ft-os kedvezményt biztosít.
Ezeket az adalékokat utólag keveri bele az adott márka a többnyire MOL-tól vásárolt gázolajba. Ami mégsem kerül bele, azt el is lehet adni............. Egyébként tényleg marha jó anyag! :-) (amikor magad kevered bele, azaz biztosan benne van a szükséges mennyiség)
Véleményem szerint ha prémium üzemanyagot tankolsz,az mindegy melyik töltőállomáson teszed,mert a lényeg,hogy tisztán tartja és védi az üzemanyag ellátó rendszert és az égésteret.Csökken a jármű káros anyag kibocsátása is,valamint dízel motoroknál a befecskendező rendszert tisztán tartja.És ezeket a hatásokat mindegyik prémium üzemanyag tudja.Legyen szó Mol,Shell,Agip,Ömv stb. Én 2 évig csak Shell prémium gázolaját használtam,aztán amikor megugrott a gázolja ára lemondtam róla.Most szoktam vissza rá Agipon tankolok "DieselTECH" -et.Mivel megéri,hiszen 14 ft-os kedvezményt kapok literenként.De ettől nem lesz erősebb a motor,vagy jobb a fogyasztás.
Tisztelettel érdeklődnék, a jelen lévő szakik körében, hogy milyen kihangosító szett beszerelését ajánljátok? A gépjárművet, egy, khmm kissé gagyinak tűnő Sony HCB-400 készülékkel vettem. Nos, tönkre is ment a "kezelő panele"..(eltörött a fedőlapot rögzítő pillempánt) Am. megfelelően működik, csak egy kicsit gáz, hogy néha le akar esni a helyéről..:(
Viszont a dugóban araszolás, kuplung gyepálás, rengeteg indítás ott is létező fogalom.
A motor élettartamára ezek azonban kisebb hatással vannak :-)
Az például szinte kizárt, hogy az eredeti indítómotor lenne az autóban, valamint a futóműalkatrészekből is nyilván már a többedik szett dolgozik, dehát ilyen ez a taxis szakma ;-)
(Taxisok egyébként nem ácsorognak dugókban. Dugókban azok ácsorognak, akik nem ismerik jól a város közlekedését.)
Már használom. Csütörtökön volt az első út, Érd-Nyíregyháza. Pénteken visszafelé, Nyíregyháza- Eger-Érd. Tisztában vagyok vele, hogy a következő néhány év nem a fogyasztási "versenyekről" fog szólni, hiszen akkor nem ezt a motort választottam volna. Lefelé reggel átmentünk Budapesten, majd az M3-n néha kicsit gyorsabban..... 6.9/100km lett az átlag. Visszafelé Egerben vásároltam 4db felnit, tankoltam, nulláztam a tárolót, majd normális sebességgel Gyöngyösig a kertek alatt-M3-M0-Érd. Eger-Érd távra 6.2/100km-t mutatott a kijelző. Ez nyilván több mint a vasaló fogyasztása, de nem fogom magam felgyújtani emiatt.
Az autó egyébként nagyon tetszik. Az elektromos rendszer, MMI egyenlőre újdonság. A navi hibátlan, a kihangosító szintén. Motorhangot szinte soha nem lehet hallani. Megy mint egy mozdony. Nem nyikorgatja a gumit, csak meglódul. A hajtáslánc nem csattog (mint az összes 4x4 Yeti-ben, vagy Superb-ben amivel mentem)
Lehet, hogy a GSG a világ legjobb váltója (mondjuk nem az én másik autómra gondoltam), de ez sokkal finomabban kapcsol.
Sport futómű van alatta, a rugózás keménysége mégis hasonló a Superb-hez. Az utat ugyanúgy simítja (nem úgy mint a mostani spórolós autók)
A két autó hossza, tengelytávja azonos, mégis sokkal kisebb a hely az A6-ban (a száraz tengelytáv adat nem állítható párhuzamba a belső tér nagyságával)
Kicsit méricskéltem, majd hamar megállapítottam, hogy a csomagtér ~20cm-el mélyebb az A6-ban. Valamiért a mérnökök így látták jónak. Az biztos, hogy az Audi csomagtartójából nem hiányozna az a mondjuk 10cm, ami belül felettébb hasznos lenne, és a Superb belteréből sem hiányozna az a bizonyos 10cm mínusz. Akkor lenne két ugyanakkora autónak azonos méretű beltere. Mind1.
Kicsit zavar, de remélem csak megszokás kérdése, hogy a centire azonos magasságú első ajtónyílás ellenére nehezebben tudok beülni. Talán a brutális méterű küszöbnek köszönhető, de nyilván az is közrejátszik, hogy valamiért az ülés sem állítható annyira mélyre mint a Skodában. Az ülés állítgatásával sokkal többet tököltem mint a Superb ülésével.
Azt nem tudom, hogy 6.8M-ért milyen Skoda-t vehettem volna, de nem is érdekel. Most úgy érzem ez az autó sokkal többet ad nekem.
Komoly döbbenetet varázsolok az autóstársak és a gyalogosok arcára, pl. amikor valakit kiengedek egy kereszteződésben, vagy megállok a zebránál.
A pályán is jó vele közlekedni. Nem villog bóódog és bóódogtalan. Békésen jön mögöttem, majd amikor teheti elhúz. Egy dívuhuszár 140-nél mégis fontosnak találta a villogást és a nyomakodást, de kivételek mindig vannak.
"Legalább egy-két fotót szúrj ide be." Szerdán este készült el a hűtőrács cseréje, ezért még nincs.
"A vasaló elment már?" Még megvan. Sokat változott a világ a Fabia eladása óta, mert most nem bombáznak arcátlan telefonokkal a nepperek, hanem csak esemesét küldenek, "érdekel az autó, hívjon fel" szöveggel. :)
(Néhány éve ültem egy SI/131 taxiban. Az autóban több mint 500e km. volt. Az olajra azt válaszolta, hogy ami kell a motornak azt megadja, az üzemanyagból pedig határozottan a legolcsóbb került bele 0 km.-től)
Azt ne felejtsük el, hogy a taxik motorja alapvetően kímélve van, például a klasszikus értelemben vett hidegindítás nem is létező fogalom egy 24 órás szolgálatban álló autónál.
(Néhány éve ültem egy SI/131 taxiban. Az autóban több mint 500e km. volt. Az olajra azt válaszolta, hogy ami kell a motornak azt megadja, az üzemanyagból pedig határozottan a legolcsóbb került bele 0 km.-től)
Azért kíváncsi lennék rá melyik a legjobb prémium diesel, bár tartok tőle sosem fog elkészülni egy ilyen összehasonlítás. :-)
Azzal teljesen tisztában vagyok, hogy kb. mindegyik üzemanyaggal ugyanúgy fog fogyasztani a jármű, ill. kb. azonos lesz az ereje. Azonban nem mindegy hogy az adalékok milyen védelmet biztosítanak, megadják-e azt, amit a mai modern diesel motorok elvárnak. Ez foglalkoztat inkább, nem lenne hátrány hogy minnél hosszabb ideig kibirja a motor, különösebb hiba nélkül.
A lényeg, hogy nem az INA kutaknál (ott jó eséllyel battai cuccot tankolsz)
Ez persze csak a határhoz közeli kutakra vonatkozik, az ország belső részeit a MOL nyilván a saját sisaki finomítójából látja el - ez egy kis kapacitású finomító, ami Horvátország saját kőalaját dolgozza fel. A MOL-nak még egy nagy finomítója van, mégpedig Rijekában, közvetlenül ott, ahová az arab tankerek megérkeznek.
Tankoltam már több helyen különbséget nem vettem észre. kb ugyan annyit megy el mindegyikkel, mindeszt kb 28000km-en szürtem le.
Hát akkor tudod a választ :-)
Én a magam részéről az Agip DieselTech nevű üzemanyagát használom, részben mert mi eleve Agip-ügyfelek vagyunk, részben mert ez a legolcsóbb prémium üzemanyag a piacon. (A sima dízelhez képest télen 20 forinttal, nyáron tízzel drágább.)
Én egyébként azt gondolom, hogy ezektől az üzemanyagoktól nem elsősorban nagyobb teljesítményt vagy alacsonyabb fogyasztást kell várni, hanem alaposabb tisztító hatást, kisebb hajlamot a lerakódások képződésére, illetve hidegben még biztonságosabb üzemelést.
Még egy észrevétel üzemanyag kontra teljesítmény kérdésében: míg Százhalombattán kizárólag orosz kőolajat finomítanak, Horvátországban arabot, és az bizony érezhetően "nagyobb energiatartalmú." Érdemes kipróbálni, aki arra jár. A lényeg, hogy nem az INA kutaknál (ott jó eséllyel battai cuccot tankolsz), hanem mondjuk a szlovén Petrol kék-piros kútján.
Úgy néz ki hogy találtam segítséggel megfelelőt fele áron,mint amennyiért a szervizben ajánlottak.Szóval azzal próbálkozom.Lefújni nem kell,mert fekete.
kérdezd már meg a kedvenc márkaszervizedet a radar ügyében!
Amikor nekem az első szenzor kipurcant (azóta kb. az összes) az O2-n, azt mondták, hogy Superb 1-en lenne rá valami méltányossági kedvezmény, de Octaviára nincs.
Én végül bontott szettet vettem egy osztrák fickótól, és lefújattam az autóm színére.