Értem, köszi. Én most nekiindulok két napi hideg, és kábé másfél heti száraz/meleg élelemmel. Bár a száraz inkább vésztartaléknak van, két-három naponta tervezem, hogy vásárolnék.
A burkolat jelenleg föld (jóllehet részben füves), szélessége turistaút (holott sokat használt erdészeti keskeny műút), járhatóság 'C' (nehezen járható), holott még sár sincs, hisz egy dombtető szerűségre vezet.
Ha valaki ennek alapján tájékozódna, akkor ...
A réten átvágva el lehet jutni a forrásig, erről már írtam tavasszal.
A jelzett turistaút 'alulról" közelít, de messziről látszik a fedett pihenő, ha valaki tud erről akkor el se téved, és ha van víz, akkor ihat is.
Lenne csatlakozás Abaújszántón, de a szokásos 1-2 perccel előbb indul a busz, mint ahogy a vonat érkezik.
Abaújkérig még csak-csak el lehet jutni (Encsen bevásárlás, és kávé), de onnan nincs más, mint a STOP.
Hamar felvettek, 10:30-kor már indultam is.
A völgyben már tavasszal jártam, de most úgy döntöttem, megyek végig, tartom az irányt is, na és nem hagyom ki a patakátkeléseket.
Ez utóbbi nem volt problémás, hisz a meder száraz volt.
Mogyoróska előtt volt kevéske víz, de a köveken kényelmesen át lehetett menni.
A csordajárás sem volt nagyon sáros, igaz 1-2 jel nem ártana, de megoldható a navigálás.
Az alábbi szakaszt vettem górcső alá, hisz itt Arka felől könnyen el lehet tévedni.
Az útelágazás egy rét közepén van, nem könnyű "eltalálni" a lefelé menő gyenge füves szekérutat, hisz fa alig-alig, jelzés SEMMI.
Egy legelő kialakításának folyamatát tanulmányozhatja, akik egy-két évente arra jár, már vannak leendő delelő fák, és jól látszik, hogy a tájat rehabilitálni fogják, csak idő kérdése.
Mogyoróska kong az ürességtől, a turistaház is zárva.
A vendégház üzemel, de turisták nincsenek.
Kemény kaptató a nyeregig, végig aszfalt, ill. zúzott kő.
A PIROS szépen ki van táblázva, de a kék mintha nem is lenne.
Pedig az oszlop már a földben van!!!
Szerencsére van munkabizottság, meg lesz itt oldva minden:-)))
Regéc is kihalt, de a bolt és a kocsma nyitva van, pecsét is van!!!
A busz is jött, 21.30-kor már itthon is voltam.
Kellemesen elfáradtam, de 17 kilométerrel kevesebb.
Bánki Donát TbE hamarosan felújitja a jelzéseket Eplény és Alsópere között , így inkább elhalasztom ezt a túrát , inkább megyek majd a jó jelzések alapján
Ha van rá lehetőséged fordított irányban csináld, úgy a Várvölgy vége és Alsópere közötti bizonytalan szakaszok jobban követhetők a terep domborzati adottságai miatt.
Most olvastam egy beszámolót az Eplény-Várpalota KDP szakaszról 2011-ből és ott sajnos elég rosszakat írnak a jelzésekkel kapcsolatban , nem tudjátok történt arra mostanában jelzésfelújítás vagy mire számítsak? Szombaton tervezem ezzel a szakasszal megkezdeni a KDP-t
mikor Oroszlányból KDP-ztünk az itteni különítménnyel, a körtvélyesi mérőtorony geoládájában, a logfüzetben találtam egy bejegyzést, miszerint erdészek a közelben dolgoztak, kiszúrták a ládát, beleírtak, majd szépen szabályosan visszarejtették
Ha nem a saját szememmel látom, el sem hiszem (józan ésszel persze nincs ebben semmi különös, dehát a honi közállapotokból kiindulva nekem meglepetés volt)
Na igen, de a jelzett fa/jelzetlen fa aránya nem hiszem, hogy akkora marhanagy anyagi veszteséget generálna... De majd megkérdezem az erdészt, mi a szakvéleménye erről. Lehet, hogy ennyire számít minden forint, ahogy mondod.
Mert ha egy 220 centiméteres furnérrönk közepéből kivágnak egy húsz centis darabot, akkor marad két darab egy méteres papírfa mondjuk, és a kettőnek nem igazán ugyanaz az árfekvése...
A Vértesben tavalyelőtt a csókakői vár körül kifejezetten jó fej volt az erdészet, mert kivágta a kivágott fákból a jelzéses szeletet, és visszahelyezte őket az út mentén a tönkre. Nem tudom, máshol miért nem így csinálják...
Akkor a Kőris-hegyen elég gyakran apríthatják a faanyagot. Mi is találkoztunk favágókkal mikor arra jártunk Zirc-Bakonybél kékezés közben 2011. januárjában. Teljesen normálisak voltak, kölcsönösen üdvözöltük egymást, és mindenki ment a maga dolgára tovább. Pár jelzés esett csak áldozatul a munkának, ,de ez ilyenkor természetes.
Ha kocsival lettem volna akkor ezt a hokedlit elkunyiztam volna:-)
Volt amit viszont szándékosan meghagytak (háttérben)
(A Kőris-hegyen egyébként szintén komoly károsodások miatt vágták ki az egész állományt kb 50 hektáron, hogy aztán őshonos kocsánytalan tölgyet és bükköst telepítsenek újra.)
A határozott névelőtől függetlenül Kiss Lajos neve a régi természetjárók között ma is egy fogalom.
Én jól ismertem Lajos bácsit. Ennek előzménye, hogy 30-40 évvel ezelőtt a Baranya-megyei turisták szoros kapcsolatban álltak a XI. kerületi turistákkal. Együtt jártuk a Mecseket és a Budai-hegységet, a Mecsekben túravezetőnk sokszor Kiss Lajos volt, aki túra közben sok érdekes dolgot is elmondott. Akkoriban a pécsi turisták vezetői a Karádi házaspár volt, úgy gondolom, hogy irányításuk alatt egyik fénykorát élte a Baranya megyei természetjárás.
Kiss Lajos bácsiról fényképek a következő honlapon láthatók:
Nekem sem, ha vadászat folyik a területen, amerre menni szándékszom, akkor tudomásul veszem, hadd játszanak, és én kerülök. Viszont fordított esetben ugyanezt én is elvárom. Problémám még nekem se nagyon volt. Elfogadtam, hogy van, akinek ez a hobbija, tegye.