"igen, meg a yardman-on is gondolkodtam, de egy ismerosnek volt es lecserelte vikingre mert nem volt vele elegedett, mindketto benzines volt"
talán ez a legrosszab hozzáállás, összehasonlítani két benzines gépet még oké, bár nem tudjuk, hogy milyen kategoriájú gépek voltak, és a hasonlítás után levonni a következtetéseket egy ugyanolyan márkájű elektromos gépről.
a legolcsóbb benzines yardman gép olyan 70-ezer körül van, mtd motorral szerelve, ezt a motort ha nem megfelelő körülmények között használják hamar meghal, persze a viking-nek is a hasonló olcsó motorral szerelt gépeiről is elmondható ugyanez, viking fűnyírót lehet venni pl.358ezerért is, hasonló fűnyírót, bár nem ennyire profit de ugyanolyan profi motorral szereltet, mtd-yardman-ból bővel fele áron lehet venni.
és ha te most veszel egy kicsi teljesítményű viking elektromos fűnyírót, ami neked nem válik be, majd utána veszel egy másmilyet, ami kielégíti a követelményeidet, mondjuk csupán azért mert másodjára már körültekintöbb-hozzáértöbb voltál, még nem jelenti azt, hogy a viking-et le kell írni.
ez a gép tud gyűjteni, mulcsozni, oldalkidobni is, extra masszív kerekkel, rezgéscsillapítós tolókarral, ez egyébként az mtd terméke, yardman ami a félprofi kategoriát foglalja magában.
viking elektromos fűnyíró nagyon drágák, csak snoboknak ajánlanám, és csak a felső kategoriából :-)
Akkus én nem ajánlanám. Hozzáteszem, ez csak az én véleményem. Biztosan jó is, szép is, de az akkuval szerintem csak a baj van.Ha meg cserés, baromi drága. 300 nm tényleg kicsi, oda bármilyen elektromos megteszi. Ráadásul friss fű, azt úgyis nyírni akarod sűrűn, gondolom. Azt bármelyik tudja.Nekem a Bosch tűnt szimpinek, de itt kolléga saját tapasztalatokon alapulva mocskosul lehúzta. Akkor talán a Makita :-) Szerintem a Viking az arcátlanul drága kategória . A Makitából bőven kinézni, hogy képes legyen jó fűnyírót készíteni. Ráadásul most roppant lelkesek, a kertigépeknél robbantani akarnak, így, a Dolmárral feldúsulva. Szerintem nem fogod megbánni, ha Makitát veszel.
a forgattyúsház alsó felét kellene leütni, az olajteknőt, ugye? mérd meg valahogy, hogy összerakva hány mm-t üt a főtengely kilógó része (tegyél mellé valamit, és mérd meg a főtengely és a valami közti hézagot legközelebbi és legtávolabbi helyzetben (a főtengelyt elfordítva)) ha fél mm-nél több, akkor szerintem nem érdemes próbálkozni, először ki kellene egyengetni a főtengelyt. szervizben van hozzá célszerszám, én kalapáccsal nem próbálkoznék. a kiütéshez nem nagyon kell deszkaállványt építeni, én úgy szoktam, hogy fejjel lefelé fordítom a motort, lekopogtatom felfelé az olajteknőt, 2 centi után megakad a görbe főtengelyen, akkor bal kézzel tartom az olajteknő távolabbi oldalát, a közelebbit a hasamnak támasztom, és jobb kézzel ütöm kapapáccsal a főtengelyt. vagyis nem a főtengelyt, hanem mondjuk a késtartó csavart visszacsavarom bele,és azt.
Jó reggelt az uraknak! Szétszedtük a briggs motoros fünyírónkat a faterral, és elakadtunk. Pontosabban nem vagyunk elég merészek. Az aluminium házból próbáljuk kiszedni az elgörbült főtengelyt, amit valahogy ki kellene ütni. Ahogy nézem valamilyen két db deszkára kellene feltámasztani a házat és lefele kiütni a főtengelyt. Birni fogja ezt az aluház? Üssem??
Nálad a pont.Ebben teljesen igazad van.Ráadásul gazdaságosan is kell dolgozni,mert akkor több a nyereség.Azt hiszem felírom a hajtószárra:gazdaságosság,hatékonyság,mennyiségi munka. :))