Kedves Anti, nagyobb kalapácsot hoztál, mint amekkorát gondoltam.... Azért ne vidd túlzásba a vérszerződést a kedves géptípussal se.... egyszerű tisztelet a gép iránt már elég a lelki békéhez...meg a megbízható üzemeléséhez is.
Tudod ez nagyon sokrétű dolog. Alapból mi magyarok egészségesen nem vagyunk hivalkodóak. Egészségtelenül nem vagyunk büszkék a sajátunkra. A saját feleségünkre, a saját gyerekünkre. A másét mustráljuk, más gyerekével példálódzunk. Mai napig iparosok (!!!) is megkérdezik tőlem, milyen gyártmány a dutrám.
Továbbá más nemzeteket nem sújt ekkora teher, hogy a lakosság 12-15% rábízza a munkát az őslakosokra. Mindenfélét elkövetnek, csak ne legyen köze a napi rendszeres munkához. A rabláson fosztogatáson lincselésen túl, mérhetetlen kár az ipari történelmünk haszonvasba szállítása. Összehasonlításban monnyuk Németországban élne 7 millió kunczemegélhetési és mindent ami most a múzeumokban van, elvitt volna a MÉH-be.
No vannak büszke magyarjaink is mint kedvencünk a kiskőrösi lány nevű fiú.
Még miért nem látsz ilyeneket itthon? Mert ha véletlen egy ilyen Munck felütné a fejét hirdetésben, akkor a jelasicsok, jumurdzsákok, júdások, nyugat talpnyalók egy kis baksisért mindent elkövetnének, hogy ne maradjon itthon.
Adós vagyok a válasszal egy régebbi kérdésre. A falunkban fotózott Frak nem eladó, pár hónapja vette csak a gazdája. Meg különben is az ő udvarába eddig még csak befelé láttam menni gépet, kifelé nem :-) Egy másikat is tudok a környéken, arról inkább feltételezem, hogy eladják. Sajnos az nincs ilyen állapotban.
Abban sajnos igazad van, hogy ez sem itthon látható, de a változatosság kedvéért nem a svédeknél, hanem egy német múzeumban található. Hogy ez a példány milyen célt szolgált, azt pontosan nem tudom, de feltételezem, hogy hasonló okokból nagyobbították meg a fülkéjét, mint a képen láthatónak.
Ez így is van!!!Tavaly kihívtak menteni a munkatársamék.Csak lestek,hogy mit akarok az UE-28-al.Egy fogásból kirántottam nekik a pótkocsit! Utána mesélték,hogy a saját T25,megy egy MTZ-80,ketten sem bírta kihúzni.
Na ,most aztán szakértelmem hijján jó meg kavartam itt az állóvizet.Köszönöm az "igazi " Dutrás barátaim hozzászólásait.Én nem akarok verekedni senkivel.Úgy teszek mint Plé barát nem veszem észre .Tudom ezek súlyos szavak de ezt így estefelé, vacsora után már elmondhatom NEKTEK!!
3 db ue-28-am van pedig lenne pénzem újszerű masinára is. A bal lábam melletti kis kar diszkrét meghúzásával amit nem tudok megoldani lóerőtől függetlenül, azt aznap ott nem kell elvégezni. Lehet elfogultnak tartanak sokan, de ez így van és kész. Ha összkerék mászó difizárral vmi nincs megoldva akkor valaminek ott engednie kell, köztes út nincs(gumi, eszköz, motor, vas. . .) Hosszúplatós AVIA-t megrakva lambériával nem győzték úgy kormányozni ahogy toltam fel a dombra az alig 2,2 tonnás, rozsdás, olajfolyós, töröttablakú szutyokkal mivel fogtak a gumik.(80-as panorámás csak koport, mert nem ott volt a tapadás ahol kellett) Nem abszolút DUTRA elfogultságból írtam, hanem csak egy egyszerű sztori. Bár a topic profiljába maximálisan beillene az elfogultságom is. . .
De nem sikerült beszerezni hozzá a szakmai csőlátás elfogultságát. Nekem ez egy hasznos gép, de soha nem lesz a MAGYAR CSUDA!"
Egyszer "imádod" aztán meg szar? :-O Pedig lehet egészen Magyar csuda mert hát azóta nincs gépgyárunk sem. De ha szar akkor vegyé' tuti zetort! Azoknak van ám aztán csőlátásuk!
Endrém, minek? Minek koptadod ilyesmikre az ujj begyeid hámsejtjeit? Egyre sűrűsödik a beképzelt suttyerákok beesése, miközben megkoronázzák itt magukat. Lenyomni mint a bélyeget, vagy jobb és próbálom ezt tenni, egyáltalán nem észrevenni.
Tudunk róla valamit? Csak annyit és ezt biztosan, hogy szaros kóróval nem lehet felérni az orrát.
Gyöngyösön árulnak a cigányok használt traktorgumikat. Kezdték 150 %-os áron, mostmár csak 100%-on az új gumihoz képest. Újszerű fotókat, ezres gumis telephelyet tesznek fel az internetre. Ismerősöm próbált venni tőlük és nincs gumijuk! Ilyen mókolás van, hogy most éppen arra megyek és elviszem ....
Szóval itt egy nagy pattanásos néger eljátszhatja nekünk A Hattyúk Tavát. Egy szmó a Magyar Gárdistát. Egy szemita az antiszemitát.
Nekem valóban csőlátásom van, most éppen egy böhöm nagy messzelátóban ellátok a világ gyártott traktoraiig. S nem találok egy jobbat sem a dutránál. Sőt még a lakásba is be fogom vinni a Hofher fiát. Csak dutrás tányérból leszek hajlandó enni. A köszönés is csak az lehet: Verőfényes szép dutrás jó napot kívánok. Teletetoválom a hátam: Dutrás vagyok nem tápos. Ezután megállok a kurváknak, s ha tudja milyen gyártmány az UE-28-as, fizetek. Idén a karácsonyfán a díszek hengerfej tömítések lesznek. Zöldséget-gyümölcsöt csak dutrával szántott kertből eszünk meg. (ez eddig is így volt)
A Vajdahunyad vár kertjében Anonimuszhoz, meg az ismeretlen katona sírjához, meg a sosem látott emberhez, teszek egy jól látható táblát. A felírat rajta annyi lesz, DUTRA.
Ehhez csak annyit fűznék hozzá, hogy ez nem a konstruktőrök, a gép hibája! Abból az anyagból kellett dolgozniuk, amit kaptak. Nem válogathattak, ami volt abból dolgoztak. Motorkerékpárnál például több részegységet vidéken csináltak ktsz-ekben, és tény hogy sokszor csak selejtet kaptak...ez nem elképzelhetetlen traktornál, teherautónál sem!
Ezeket a hibákat amiket említettél, MEG lehet csinálni, orvosolni lehet, de ehhez bizony ki kell nyitni a pénztárcát. A technika megvan hozzá. Akinek nem engedi meg a péztárcája, vagy hozzáértése, hogy normálisan megcsinálja, az sem baj, sőt, de könyörgöm ne a gépet szidja, hanem ismerje be a tényleges okot.....
Mult héten vittek vissza egy huszonhárom milliós 400órás traktort,mert zuhogott a motorja.A szakszerviz aztmondja ez nem ritka kivétel.Pedig ez rendelkezett mindenféle minősitéssel,próbákkal. Látod ez is egy csuda. Csuda hogy az ember ezt kibirja,idegileg anyagilag.Szerintem ezeknek a csucstechnikáknak nem kell felhegeszteni a szijtárcsáját,és az ülését sem kell persejezni.De ha valaki tud mégegyolyan strapabíró,szinte elnyűhetetlen trakit 28LE-be mint a kis DURCÁS,na az is egy CSUDA lenne.
Köszönöm mindenkinek aki segíteni próbál egy "zenészgépész" gyereknek, hogy boldoguljon, és minél többet megtudjon a Dutra javításáról. Mert hogy ez egy Magyar Csuda! Mégha nem is tetszik mindenkinek.
Látod Endrebá! A múltkor erről beszéltem, hogy mindig akad egy-két eltévedt ember akinek nembiztos ide való. De szerencsére úgy is kipotyognak!
Akkor legalább legyen az a csuda hogy létezett vala egy olyan Magyar Üzem ahol bement a vas a gyárkapun és kijött egy traktor. Mert hát ma ilyenek nincsenek.
És ha most is lenne, akkor lennének munkahelyek és nem a környező és nemkörnyező országo zsebébe pumpálnánk vissza az EU-tól kapott dollár milliárdokat hanem a saját gazdaságunkba Kedves a11. Ehhez nem kell csőlátás.
Beszéltem a tulajdonossal. 5 éve áll neki(A gép:):):):) ), nem igen használta nem indul jelenleg, nincsenek papírjai. Hiányoznak a függesztőkarok róla. Esküszik, hogy motor -váltó stb tuti.
...jujj, mekkora kézigránátot tettél ide az asztalra.... És aztán meg se várod, hogy rábeszéljünk hogy mégiscsak csudajóóóó az...? Elismerem, hogy keskeny a határ a múltunkban létrehozott értékek elismerése és túlbecsülése között.... de nem válsz azért ótomatix véresszájúvá, ha idevalósi vagy....
...najóóóó...úgyis csak az üres széknek beszélek....
...most már csak arra vagyok kíváncsi, hogy ez a kibiztosítottnak látszó kézigránát ittfelejtődik az asztal közepén, és akkor talán nincsen balhé.... vagy jön plé, hozza a nagykalapácsot - visszaütni a biztosítószeget... 8-)
Megint itt vagyok!! Hátső görgős csapágyat viszont már láttam úgy tönkremenni,hogy kinyírta a szimmeringet.Tönkrement a kosár a görgők összeszaladtak nagyokat ugrált a főtengely és az összeszakadt görgőkosár lemezdarabjai szétborotválták a szimmeringet.10 km -ről jött el hozzám lábon úgy ,hogy már szinte semmi olaj nem volt benne mert húzta a csíkot maga után.A hajtókarok lógtak már alig volt bennük csapágyfém.ZUK -önindító volt rábuherrantva.És pöc-röffre indul! Kattogott-csattogott ZUHOGOTT és ment.Nesze neked hengerfej égéstér beállítás!!!A blokk ki volt belül törve a víztér gumigyűrűnél -sebaj- egy marék sziló és már semmi baj.Mikor megláttam még a maradék hajam is az égnek állt!!Az a motor úgy ahogy volt kuka.Azután tényleg elgondolkodtam akkor ez most ,hogy is van??? Mitől és hogyan is ment ez a motor idáig??( Jaaaa kérem ez Csepel -motor)!!!
Most van az udvarba 2 db kisDutra. Úgy jártak mint ahogy te is említetted,hogy az ékszijtárcsa belső átmérője meg ugye a főtengely külső átmérője nagyon megkopott az ékpálya meg kiverődött.Lesz még velük egy kis tornaóra!!!A Sándorunknak is nagyon igaza van mikor arról ír,hogy leírunk valamit a többit meg utána gondoljuk!!!!Amit írtál a hézagolásról,arra az a válaszom,hogy gyárilag is vannak ott hézagoló lemezek.A bemart szijtárcsafelületet egy szimmerig élnyi vastagsággal kijjebb tudjuk így könnyűszerrel hozni.( legalább nem súrolja a regulátorfedél felfogó M-6-os anyát vagy csavart a szijtárcsa. Mert az is előfordul ám).