Nem állítottam, hogy más még nem zuhant le, csak ez a hol készült dolog tényleg inkább pszichológia szerintem. (nyilván nem a kínai fejlesztésű autókra értem, mert azok tényszerűen a törésteszteken is leszerepeltek) Azért a fejlesztést és a gyártást sem szabad összekeverni szerintem. A Jazz japán fejlesztésű autó. A kínai Jazz-ben japán motor van, kompletten érkezik, Kínában csak beleteszik. Az utóbbi 13 év autóiparos és nem autóiparos ténykedése során a kínai beszállítóinkkal volt a legkevesebb gond. Többször is bebizonyosodott, hogy elsőre jobbat gyártanak, mint egy évekig beszállítói minőségfejlesztett nyugat-európai cég. Én ennek hiszek, ez alapján ítélem meg őket. Pszichológiai alapon nem mondom azt, hogy rosszat gyártanak. Nagy előnyük a kínaiaknak szerintem, hogy a munkaerő nagyon olcsó és egy probléma megoldására rá tudnak állítani egy csomó embert, míg európában a drága munkaerő miatt a túlterhelt dolgozókra hárul rengeteg probléma megoldása. És nagy leterheltség, rövid határidők mellett nem biztos, hogy bölcs és optimális döntések születnek. (értendő ez a fejlesztésre is!) Lehet, hogy nem korrekt dolog, de eddig még japán autót az autópálya szélén nem láttam állni, de mercedest, bmw, vw igen. Sőt a legutóbb látott autópályán kiégett autók németek voltak: Passat és Merci. Az előző Jazz-ek is jöttek már kínából, mégsem állnak az út szélén, akkor meg annyira rosszak nem lehetnek, nem?. Nekem eddig 9xxx km alatt semmi kifogásom, gondom nem akadt a kínai Jazz-zel, de ha lesz, akkor úgyis megírom. Én is jobban örültem volna JHM-es VIN-nek, de akkor éppen nem jött és pszicho benyomásokon kívül megindokolni sem tudtam volna, hogy miért lenne jobb.
Pár évvel ezelőtt még én is így gondoltam, hogy mindegy hol gyártották az autót. De volt 1 személyes tapasztalatom Neckarlsum-ban (AUDI), ahol meggondolatlanul összehasonlítottam a gyártást a magyarországival. Hát elégé megvoltak sértődve. Ezért írtam a 33182 kommentemben ".. a nemzeti öntudatuk mellett..." Ők úgy fogják ezt fel, hogy aki azt az autót használja, 1 véleményt is alkot az országukról és az ott elő emberekről. Egy külföldi gyárban nem ilyen felfogással dolgoznak az emberek.
Az ISO minősítéskor és belső Audit-kor a termelés olyan mint pl.: "Az első randi", más napokon mint pl.:"Egy házasság sok-sok év után" És most nem volt csúsztatás.:O)
Meg úgy-e azzal sem árulok el nagy titkot, hogy sok esetben nem is ugyan az a cég szállítja a gépsorokat egy azon gyártó, egy azon modelljének, más-más országban lévő gyáraiba. És ezek a más-más országban lévő gyárak mind más-más költségvetésből gazdálkodnak. Ergo vannak munkafolyamatok/mérések/tesztek, amik néhol automatizálva vannak/el sem végeznek/más hibatűréssel dolgoznak stb.
És azt te sem gondolod komolyan hogy mind a Suzuka-i és (hogy GB-t is ide keverjük) a Swindon-i gyárban szerelt autók minden alkatrésze megegyezik. Minden gyártó a helyi beszállitókat preferálja. (Termelési igények rugalmassága...stb)
Máshogy sokat fogyaszt városban a Jazz. Ennyit mértem, mikor hazaértem a külvárosi benzinkútról:
Más: Édesanyámat a bp-i kórházból hoztuk haza, és csak a Jazz volt alkalmas erre, mert csak vízszintesen volt szállítható. A 4D Civic erre teljesen alkalmatlan volt. Nem hiába a Jazz a nagyon jó praktikus autó. :-))))
magam részéről két okból ragaszkodtam a JHM-hez. az első ok kizárólag pszichológiai; japánban gyártott japán autóban ülhetek. a másik ok pedig gazdasági: ha egyszer eladósorba kerül, biztosan találok valakit, akinek ugyanígy van első és második számú ok. aztán szerencsém is volt, nem kellett válogatnom, az összes Exe japán volt.
kedves sipos74, válaszodban erős csúsztatás van. A kínai jazz - legyen akár rosszabb, ugyanolyan v jobb mint a japán - mégiscsak japán FEJLESZTÉSŰ autó, ellentétben az általad hivatkozott haláldobozokkal. Ugyanabból az alkatrészekből építkezik, mint japán társa. A helyzet az, hogy egy autógyártó elég komoly szabványok és minőség-ellenőrzés mellett dolgozik, így minden gyárra pl. ugyanazt az ISO-t alkalmazzák. Ezért annak az esélye, hogy selejtet veszel, más tényezőktől sokkal inkább függhet, mint a gyártás helyszínétől (pl. van-e minőségi osztályozás a belpiacos/Nyugat-európába/K-európába stb. szánt modellek között? remélem nincs)
Úgy érzem te 1 kicsit félre értetted a véleményemet. Egyet értek veled abban, hogy Kínában 2 fajta terméket állítanak elő. Vagy nagyon gagyit vagy nagyon jót. De mint azt te is írtad, ami túlnyomóan nagyon jó az a selyemköntös és a törülköző. Ezek tényleg nagy a hagyományuk Kínában, ellenben az autóiparral. Ajánlom figyelmedbe ezt majd amikor a Jazz-t lecseréld egy szép új nagy Pl. Brilliance-ra. Részemről lezárom a témát, mielőtt 1-2 elfogult kínai Jazz tulajdonos Dzsihád-ot folytat ellenem. :O)
Azt gondolja valaki, hogy Németországban és Japánban gyártott autót ritkábban hívnak vissza, mint kínai Jazzt? És azt, hogy a német autók alkatrészeinek jelentős százaléka nem kínai alkatrészből van? A Boeing repülőgépek alkatrészeinek 30%-a Kínából jön és köszönik szépen repülnek nap mint nap. Viszont a komoly európai minőséget gyártó Airbus gépe 1 hónapja veszett az óceánba.
Minden magyar fejében a kínai piac, meg bolt alapján alakul ki az ítélet, de ez csak azért van, mert a magyar megveszi az olcsó szart is, ezért itt azt lehet kapni. Az USA-ban egy kínai ruházati üzletbe azért megy a vevő, mert tudja, hogy minőségi törölközőt, meg selyemköntöst kap elfogadható áron.
A kínai beszállítóink 100x jobb alkatrészeket szállítanak, mint a német, holland, magyar vegyes felvágott.
Bocs, ha valakit kiábrándítottam a kínai szar minőségből.
Fiuk!!!!:-)))))))) Higgyétek el nekem, nem véletlenül ragaszkodtam a JHM-es alvázszámhoz. Mint köztudott japánban nagy fokú az automatizáltság és szerintem ez is nagyban hozzá járul a japánban készült autók minőségéhez és megbízhatóságához, a nemzeti öntudatuk mellett. Egy Németországban készült német autó is jobb minőségű, mint ugyan az a modell csak 1 másik országban gyártva. Egyébként a mennyiség mindig a MINŐSÉG rovására megy!!!!!!!!! Rengeteg autógyárban megfordultam az elmúlt 9 évben és volt szerencsém jó pár új modell bevezetésében már AKTÍVAN részt vennem. Ha hiszitek ha nem, nem 1 egyszerű dolog. A beszállítok nem tudnak még az elején elég jó (tartós és megbízható) alkatrészeket szállítani, a dolgozók még nem tudják, hogy mit és hogyan kell szerelniük, és valljuk be, még a gépek sincsenek jól beállítva. Tehát 1 új modell bevezetése mindig nagy rizikóval jár. Az új Jazz-t is csak azért mertem bevállalni mert csak Európában volt új és mint már említettem JHM-es az alvázszáma.
"..GB/swindon.." Az angolok meg már sokkal korábban elintézték a saját autóiparukat. Lád Rover és társai.
Ne értsetek félre nem akarom itt az észt osztogatni, csak nap mint nap ebben a közegben mozgok.
Nna,majd a klassz GB/swindon-i összeszerelésűek... Ott követték el az aktuális Civic sorozat kezdeti szériáit,melyek szégyent hoztak a Hondára számos/mindenféle hibáikkal :-(
Csak mellékesen jegyezném meg, hogy a Skoda gyár Mladá Boleslav-ban nagyon is modern és automatizált!!!! Viszont Kínában köztudottan nem azért szoktak gyárakat telepíteni mert baromira drága a munkaerő és emiatt teljesen automatizált gépsorokat szállítanak oda. És bármennyire is hihetetlen, de az emberi tényező a leggyengébb lánc szem a termelésben. Egy gépnek teljesen mindegy, hogy hétfő reggel, vagy szombat éjszaka van, vagy hogy agyon ittam az agyamat előző este, vagy az asszony klimaxos....stb
Szóval vissza térve a mondandódra én csak az ártatlan naivitását nem értettem.:O) Egyébként amikor a tolató radart szerelték az asszony Jazz-ébe, akkor minket is megkérdeztek, hogy szeretnénk-e xenon fényszórót is.
A szerelő meg később mondta, hogy van is gondjuk vele rendesen (xenon fényszórók).
"...nem az összeset, csak 13ezret..." Ez a 13 ezer --> 18513, nem véletlenül az összes új Jazz , ami Kínából származik 2008. augusztus 22. és 2009. február 19. között???????
nem az összeset, csak 13ezret. egyébként mit kellett volna mondania? fogott egy vevőt, de zavarja el azzal, hogy "igaza van, a kínai az vacak, inkább vegyen oktáviát"? abból él, hogy autókat ad el. ha kínai az aktuális, akkor a kínai gyár a modern, ah JHM-es az alvázszám, akkor a japán a modern. ha meg City-t kell eladni, akkor a török gyár.
"...de az eladó elmondta, hogy a kínai gyár modernebb, mint a japán, és a minőségellenőrzés is szigorúbb. Azt mondja, hogy a Kínában össze rakottakkal kevesebb gondjuk van mint a Japánból érkező kocsikkal..."
????Csak én emlékszek úgy, hogy az összes Kínában gyártott Jazz-t visszahívják??????
Aki átáll a E85-re annál nem változik a keverési arány. Alapból meg jól le tudja kezelni a Jazz CPU-ja kezelni a belekevert többlet etanolt. Én átalakítás nélkül 1/3 95+ 2/3 E85-el is el tudtam járni.
A Koenigsegg CCXR idekeverése hasonló reklámfogás, mint 2 éve a Renó reklámozása F1-el. Most meg a 24 órás versennyel a Pözsó reklámoz.
Én kicsit számolgattam, hogy menniyre érné meg az E85-re átállás. Évi 25000 km-t megyek. 5-6 literes benzin és ennél 1 literrel több E85 fogyasztással, valamint 200Ft/liter E85 és 280Ft/liter benzinárral számolva kb. 50-70ezer Ft-ot lehetne megspórolni egy évben. Én ezért nem buherálnám az autómat. Igaz, nincs is a közelben E85-ös kút.
Most kaptam az RM-től ajánlatot az acélfelnire....22.499Ft+Áfa cikkszám: 42700-TF0-N01...nevetséges.... Mugler, te mennyiért rendelted a 6x15-öst? 16 ropi van a snowfox oldalán... Les
Tudom, neked az átalakítókkal van bajod. De amíg nem próbálod ki addig nem is lesznek tapasztalataid róla. Ezért tapasztalat hiányában másokat nem kellene leszólni.
Azt sajna nem. Egyébként amikor tavaly November 16-án átvette a feleségem a kocsit egyböl elvittem a Snowfox-hoz és ott kerestük ki ezt a Civic felnit rá. Egyébként minden paramétere ugyan az mint a gyári Jazz felninek csak (mint már mások is írták) 5,5 helyett 6 col széles és én a gyári 175-ös gumit 1 kicsit karcsúnak találtam a 6-os felnire ezért 185/60R15-ös gumit kapott. A 4 acélfelni + 4 téligumi (Firestone Winterhawk 2) + szerelés 98 ezerben fájt.