Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

riel Creative Commons License 2009.06.28 0 0 33194
Nem állítottam, hogy más még nem zuhant le, csak ez a hol készült dolog tényleg inkább pszichológia szerintem. (nyilván nem a kínai fejlesztésű autókra értem, mert azok tényszerűen a törésteszteken is leszerepeltek)
Azért a fejlesztést és a gyártást sem szabad összekeverni szerintem.
A Jazz japán fejlesztésű autó. A kínai Jazz-ben japán motor van, kompletten érkezik, Kínában csak beleteszik.
Az utóbbi 13 év autóiparos és nem autóiparos ténykedése során a kínai beszállítóinkkal volt a legkevesebb gond. Többször is bebizonyosodott, hogy elsőre jobbat gyártanak, mint egy évekig beszállítói minőségfejlesztett nyugat-európai cég.
Én ennek hiszek, ez alapján ítélem meg őket. Pszichológiai alapon nem mondom azt, hogy rosszat gyártanak.
Nagy előnyük a kínaiaknak szerintem, hogy a munkaerő nagyon olcsó és egy probléma megoldására rá tudnak állítani egy csomó embert, míg európában a drága munkaerő miatt a túlterhelt dolgozókra hárul rengeteg probléma megoldása. És nagy leterheltség, rövid határidők mellett nem biztos, hogy bölcs és optimális döntések születnek. (értendő ez a fejlesztésre is!)
Lehet, hogy nem korrekt dolog, de eddig még japán autót az autópálya szélén nem láttam állni, de mercedest, bmw, vw igen.
Sőt a legutóbb látott autópályán kiégett autók németek voltak: Passat és Merci.
Az előző Jazz-ek is jöttek már kínából, mégsem állnak az út szélén, akkor meg annyira rosszak nem lehetnek, nem?.
Nekem eddig 9xxx km alatt semmi kifogásom, gondom nem akadt a kínai Jazz-zel, de ha lesz, akkor úgyis megírom.
Én is jobban örültem volna JHM-es VIN-nek, de akkor éppen nem jött és pszicho benyomásokon kívül megindokolni sem tudtam volna, hogy miért lenne jobb.

G
Előzmény: sipos74 (33193)
sipos74 Creative Commons License 2009.06.28 0 0 33193
Kedves III/16

Pár évvel ezelőtt még én is így gondoltam, hogy mindegy hol gyártották az autót. De volt 1 személyes tapasztalatom Neckarlsum-ban (AUDI), ahol meggondolatlanul összehasonlítottam a gyártást a magyarországival. Hát elégé megvoltak sértődve.
Ezért írtam a 33182 kommentemben ".. a nemzeti öntudatuk mellett..." Ők úgy fogják ezt fel, hogy aki azt az autót használja, 1 véleményt is alkot az országukról és az ott elő emberekről. Egy külföldi gyárban nem ilyen felfogással dolgoznak az emberek.

Az ISO minősítéskor és belső Audit-kor a termelés olyan mint pl.: "Az első randi", más napokon mint pl.:"Egy házasság sok-sok év után"
És most nem volt csúsztatás.:O)

Meg úgy-e azzal sem árulok el nagy titkot, hogy sok esetben nem is ugyan az a cég szállítja a gépsorokat egy azon gyártó, egy azon modelljének, más-más országban lévő gyáraiba. És ezek a más-más országban lévő gyárak mind más-más költségvetésből gazdálkodnak. Ergo vannak munkafolyamatok/mérések/tesztek, amik néhol automatizálva vannak/el sem végeznek/más hibatűréssel dolgoznak stb.

És azt te sem gondolod komolyan hogy mind a Suzuka-i és (hogy GB-t is ide keverjük) a Swindon-i gyárban szerelt autók minden alkatrésze megegyezik. Minden gyártó a helyi beszállitókat preferálja. (Termelési igények rugalmassága...stb)

Na aztán most tényleg lekattantam a témáról!!!!
Előzmény: III/16 (33185)
Csabás Creative Commons License 2009.06.27 0 0 33192
áá ok,köszi,akkor azt hiszem én sem erőltetem...meg a motort sem :-)
Előzmény: wastegate (33191)
wastegate Creative Commons License 2009.06.27 0 0 33191

Én hozattam próbára de visszaküldtem ...

 

Az amúgy sem erős ablakemelő motor szenved tőle ...

A tükör motoros behajtásakor beleér, erőlküdik ...

 

Amúgy jó minőség de inkább nem tettem fel ill. levettem.

Más autótípuson jól muzsikál ...

 

w

 

 

Előzmény: Csabás (33190)
Csabás Creative Commons License 2009.06.27 0 0 33190
wastegate Creative Commons License 2009.06.27 0 0 33189

Asszem a lezuhant gépet példaként említeni ezen a fórumon nem túl sportszerű főleg a részletek ismerete nélkül ... :O(

 

Könnyűipari termékeket színtén kár említeni az autógyártással kapcsolatban.

 

Lehet nemsokára kapni a "kínai piacon" hamisított Honda Jazz-t de Én akkor is jobban örülök az eredetinek.

 

w

 

 

Előzmény: riel (33183)
Ptom71 Creative Commons License 2009.06.27 0 0 33188
Máshogy sokat fogyaszt városban a Jazz. Ennyit mértem, mikor hazaértem a külvárosi benzinkútról:
kép

Más: Édesanyámat a bp-i kórházból hoztuk haza, és csak a Jazz volt alkalmas erre, mert csak vízszintesen volt szállítható. A 4D Civic erre teljesen alkalmatlan volt. Nem hiába a Jazz a nagyon jó praktikus autó. :-))))
Labdacs Creative Commons License 2009.06.27 0 0 33187
magam részéről két okból ragaszkodtam a JHM-hez. az első ok kizárólag pszichológiai; japánban gyártott japán autóban ülhetek. a másik ok pedig gazdasági: ha egyszer eladósorba kerül, biztosan találok valakit, akinek ugyanígy van első és második számú ok.
aztán szerencsém is volt, nem kellett válogatnom, az összes Exe japán volt.
Előzmény: sipos74 (33182)
Labdacs Creative Commons License 2009.06.27 0 0 33186
valóban, Boeing gép még sosem zuhant le a világtörténelem során...
Előzmény: riel (33183)
III/16 Creative Commons License 2009.06.27 0 0 33185
kedves sipos74, válaszodban erős csúsztatás van. A kínai jazz - legyen akár rosszabb, ugyanolyan v jobb mint a japán - mégiscsak japán FEJLESZTÉSŰ autó, ellentétben az általad hivatkozott haláldobozokkal. Ugyanabból az alkatrészekből építkezik, mint japán társa.
A helyzet az, hogy egy autógyártó elég komoly szabványok és minőség-ellenőrzés mellett dolgozik, így minden gyárra pl. ugyanazt az ISO-t alkalmazzák. Ezért annak az esélye, hogy selejtet veszel, más tényezőktől sokkal inkább függhet, mint a gyártás helyszínétől (pl. van-e minőségi osztályozás a belpiacos/Nyugat-európába/K-európába stb. szánt modellek között? remélem nincs)
Előzmény: sipos74 (33184)
sipos74 Creative Commons License 2009.06.27 0 0 33184
Úgy érzem te 1 kicsit félre értetted a véleményemet. Egyet értek veled abban, hogy Kínában 2 fajta terméket állítanak elő. Vagy nagyon gagyit vagy nagyon jót. De mint azt te is írtad, ami túlnyomóan nagyon jó az a selyemköntös és a törülköző. Ezek tényleg nagy a hagyományuk Kínában, ellenben az autóiparral. Ajánlom figyelmedbe ezt majd amikor a Jazz-t lecseréld egy szép új nagy Pl. Brilliance-ra.
Részemről lezárom a témát, mielőtt 1-2 elfogult kínai Jazz tulajdonos Dzsihád-ot folytat ellenem. :O)
Előzmény: riel (33183)
riel Creative Commons License 2009.06.26 0 0 33183
Azt gondolja valaki, hogy Németországban és Japánban gyártott autót ritkábban hívnak vissza, mint kínai Jazzt? És azt, hogy a német autók alkatrészeinek jelentős százaléka nem kínai alkatrészből van?
A Boeing repülőgépek alkatrészeinek 30%-a Kínából jön és köszönik szépen repülnek nap mint nap. Viszont a komoly európai minőséget gyártó Airbus gépe 1 hónapja veszett az óceánba.

Minden magyar fejében a kínai piac, meg bolt alapján alakul ki az ítélet, de ez csak azért van, mert a magyar megveszi az olcsó szart is, ezért itt azt lehet kapni.
Az USA-ban egy kínai ruházati üzletbe azért megy a vevő, mert tudja, hogy minőségi törölközőt, meg selyemköntöst kap elfogadható áron.

A kínai beszállítóink 100x jobb alkatrészeket szállítanak, mint a német, holland, magyar vegyes felvágott.

Bocs, ha valakit kiábrándítottam a kínai szar minőségből.

Előzmény: sipos74 (33182)
sipos74 Creative Commons License 2009.06.26 0 0 33182
Fiuk!!!!:-))))))))
Higgyétek el nekem, nem véletlenül ragaszkodtam a JHM-es alvázszámhoz.
Mint köztudott japánban nagy fokú az automatizáltság és szerintem ez is nagyban hozzá járul a japánban készült autók minőségéhez és megbízhatóságához, a nemzeti öntudatuk mellett. Egy Németországban készült német autó is jobb minőségű, mint ugyan az a modell csak 1 másik országban gyártva. Egyébként a mennyiség mindig a MINŐSÉG rovására megy!!!!!!!!!
Rengeteg autógyárban megfordultam az elmúlt 9 évben és volt szerencsém jó pár új modell bevezetésében már AKTÍVAN részt vennem. Ha hiszitek ha nem, nem 1 egyszerű dolog. A beszállítok nem tudnak még az elején elég jó (tartós és megbízható) alkatrészeket szállítani, a dolgozók még nem tudják, hogy mit és hogyan kell szerelniük, és valljuk be, még a gépek sincsenek jól beállítva. Tehát 1 új modell bevezetése mindig nagy rizikóval jár. Az új Jazz-t is csak azért mertem bevállalni mert csak Európában volt új és mint már említettem JHM-es az alvázszáma.

"..GB/swindon.."
Az angolok meg már sokkal korábban elintézték a saját autóiparukat. Lád Rover és társai.

Ne értsetek félre nem akarom itt az észt osztogatni, csak nap mint nap ebben a közegben mozgok.
Előzmény: Labdacs (33181)
Labdacs Creative Commons License 2009.06.25 0 0 33181
meg lennék lepve, ha fél év alatt csak 18500 autót szerelnének össze. ennél még a Magyar Suzuki kapacitása is nagyobb.
Előzmény: sipos74 (33179)
fdoki Creative Commons License 2009.06.25 0 0 33180
Nna,majd a klassz GB/swindon-i összeszerelésűek...
Ott követték el az aktuális Civic sorozat kezdeti szériáit,melyek szégyent hoztak a Hondára számos/mindenféle hibáikkal :-(
Előzmény: sipos74 (33179)
sipos74 Creative Commons License 2009.06.25 0 0 33179
Csak mellékesen jegyezném meg, hogy a Skoda gyár Mladá Boleslav-ban nagyon is modern és automatizált!!!!
Viszont Kínában köztudottan nem azért szoktak gyárakat telepíteni mert baromira drága a munkaerő és emiatt teljesen automatizált gépsorokat szállítanak oda.
És bármennyire is hihetetlen, de az emberi tényező a leggyengébb lánc szem a termelésben. Egy gépnek teljesen mindegy, hogy hétfő reggel, vagy szombat éjszaka van, vagy hogy agyon ittam az agyamat előző este, vagy az asszony klimaxos....stb

Szóval vissza térve a mondandódra én csak az ártatlan naivitását nem értettem.:O)
Egyébként amikor a tolató radart szerelték az asszony Jazz-ébe, akkor minket is megkérdeztek, hogy szeretnénk-e xenon fényszórót is.

A szerelő meg később mondta, hogy van is gondjuk vele rendesen (xenon fényszórók).

"...nem az összeset, csak 13ezret..."
Ez a 13 ezer --> 18513, nem véletlenül az összes új Jazz , ami Kínából származik 2008. augusztus 22. és 2009. február 19. között???????

Honda Jazz visszahívás
Előzmény: Labdacs (33178)
Labdacs Creative Commons License 2009.06.25 0 0 33178
nem az összeset, csak 13ezret.
egyébként mit kellett volna mondania? fogott egy vevőt, de zavarja el azzal, hogy "igaza van, a kínai az vacak, inkább vegyen oktáviát"?
abból él, hogy autókat ad el. ha kínai az aktuális, akkor a kínai gyár a modern, ah JHM-es az alvázszám, akkor a japán a modern. ha meg City-t kell eladni, akkor a török gyár.
Előzmény: sipos74 (33177)
sipos74 Creative Commons License 2009.06.25 0 0 33177
"...de az eladó elmondta, hogy a kínai gyár modernebb, mint a japán, és a minőségellenőrzés is szigorúbb. Azt mondja, hogy a Kínában össze rakottakkal kevesebb gondjuk van mint a Japánból érkező kocsikkal..."

????Csak én emlékszek úgy, hogy az összes Kínában gyártott Jazz-t visszahívják??????
Előzmény: Labdacs (33176)
Labdacs Creative Commons License 2009.06.25 0 0 33176
új népítélet bejegyzés

ezt a xenon dolgot nem igazán értem. hol marad az automata szintszabályozás és a fényszórómosó?
Ptom71 Creative Commons License 2009.06.24 0 0 33175
Aki átáll a E85-re annál nem változik a keverési arány.
Alapból meg jól le tudja kezelni a Jazz CPU-ja kezelni a belekevert többlet etanolt. Én átalakítás nélkül 1/3 95+ 2/3 E85-el is el tudtam járni.

A Koenigsegg CCXR idekeverése hasonló reklámfogás, mint 2 éve a Renó reklámozása F1-el. Most meg a 24 órás versennyel a Pözsó reklámoz.

Top Gear-ban a Jazz. (TV6)
Előzmény: Törölt nick (33170)
kóboráram Creative Commons License 2009.06.24 0 0 33174
Vettem utángyártott szűrőket az Armafilt-nél a 'régi' Jazz-hez:

levegőszűrő: 2756 Ft
pollenszűrő: 1128 Ft
mugler Creative Commons License 2009.06.24 0 0 33173

Én a Weltguminál rendeltem  8991 Ft/db volt 51%-os akcióban. Úgy látom utolsó 4db

lehetett mert már nincs is a honlapjukon.

Itt nézelődj 8135 a kódja  Civic 2001 - 3/5 ex UK  http://www.autogumibolt.hu/ebolt/acelfelni/auto/HONDA/     

http://www.majergumi.hu/lemezfelni.php?valaszto=HONDA

Előzmény: Les0130 (33171)
almacsiga Creative Commons License 2009.06.24 0 0 33172
Én kicsit számolgattam, hogy menniyre érné meg az E85-re átállás.
Évi 25000 km-t megyek. 5-6 literes benzin és ennél 1 literrel több E85 fogyasztással, valamint 200Ft/liter E85 és 280Ft/liter benzinárral számolva kb. 50-70ezer Ft-ot lehetne megspórolni egy évben.
Én ezért nem buherálnám az autómat. Igaz, nincs is a közelben E85-ös kút.
Les0130 Creative Commons License 2009.06.24 0 0 33171
Most kaptam az RM-től ajánlatot az acélfelnire....22.499Ft+Áfa cikkszám: 42700-TF0-N01...nevetséges....
Mugler, te mennyiért rendelted a 6x15-öst? 16 ropi van a snowfox oldalán...
Les
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.24 0 0 33170

Egy alapkérdés...

 

Honnan tudja a kütyü, hogy éppen menniyvel is dúsítson?

Hiszen a tankban minden féle arányú keverék lehet a tankolásoktól függően.

 

Ha átáll E85-re teljesen, akkor még csak-csak elmegy egy ilyen

utólagos a motorvezérlő tudta nélküli vakon való beavatkozás.

 

De még akkor sem ez a normális műszaki megoldás,

hanem a program kellő okosítása a motorvezérlőben...

 

...és aki a honlpján csúsztatásként oda keveri a Koenigsegg CCXR-t,

azt sugallva ezzel, hogy az ő megoldása azonos/hasonlóan...jó.

 

Az más aljasságra is képes...ergo számomra komolytalan.

 

Előzmény: Ptom71 (33168)
mugler Creative Commons License 2009.06.24 0 0 33169

Megrendeltem. Azért voltam ilyen érdeklődő, mert netről rendeltem vidékre és  ha nem jó akkor nem akartam bonyodalmat magamnak.

Ráadásul pont ilyen méretűek a téligumijaim, mint a tiéd! :-)

Mindenkinek köszönöm a segítséget!

Előzmény: sipos74 (33166)
Ptom71 Creative Commons License 2009.06.24 0 0 33168
Tudom, neked az átalakítókkal van bajod. De amíg nem próbálod ki addig nem is lesznek tapasztalataid róla. Ezért tapasztalat hiányában másokat nem kellene leszólni.
Előzmény: Törölt nick (33167)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.23 0 0 33167

Nem az E85-el van bajom ...

Előzmény: Ptom71 (33163)
sipos74 Creative Commons License 2009.06.23 0 0 33166
Azt sajna nem. Egyébként amikor tavaly November 16-án átvette a feleségem a kocsit egyböl elvittem a Snowfox-hoz és ott kerestük ki ezt a Civic felnit rá. Egyébként minden paramétere ugyan az mint a gyári Jazz felninek csak (mint már mások is írták) 5,5 helyett 6 col széles és én a gyári 175-ös gumit 1 kicsit karcsúnak találtam a 6-os felnire ezért 185/60R15-ös gumit kapott. A 4 acélfelni + 4 téligumi (Firestone Winterhawk 2) + szerelés 98 ezerben fájt.
Előzmény: mugler (33165)
mugler Creative Commons License 2009.06.23 0 0 33165

Megtudnád nézni nekem estleg a cikkszámát?  8135?

Megköszönném! 

Előzmény: sipos74 (33162)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!