Soha nem volt ilyenem, de mindig szerettem volna :)
Így viszont nincs tapasztalatom, ezért kérdezek. Nyilván alapvetően a legolcsóbb megoldást keresem, de szart nem akarok venni. Annyit tudok, hogy mondjuk két tonnánál nehezebb autót tutira nem akarok vele rángatni, és van csörlőm is, szóval sokat nem használnám, de néha egyszerűbb lenne egy ilyesmi, mint a csörlővel bajlódni.
Ez olyan dolog, ha egy Disco rendesen karban van tartva, a szilentek jók, illetve a holtjáték rendesen be van állítva, az nem kóvályog sehová autópályán. A tulajok igénytelenségével egyenesen arányosan nő a koválygás :)
Azért egy 4 liter feletti dízel fasza lehet. Az amcsi Cummins Dízelek a kedvenceim, egyszer lesz olyanom, az biztos.
Terepen az automatával könnyebben törsz féltengelyt.
Alapvetően normális használat mellett valóba kíméletesebb a hajtáshoz, mivel nem rángatja a motor közvetlenül terhelésváltásnál a dolgokat, azt tompítja.
De terepen a nyomatékkonverter miatt rövis időre eszement nagy nyomatékot tud a hajtásra szabadítani, adott esetben a motor csúcsnyomatékának akár 2-3-szorosát is, utána meg persze az áttételezés...
Szóval szorult helyzetben egy erős motorral, automataváltóval hipp-hopp lehet gázfröccsökkel is féltengelyt törni, ahol kézivel legfeljebb megforogna a kupplung, vagy lefulladna a motor.
Fogyasztásnak indulj ki abból, hogy egy Range, ami hasonló méret, talán kicsit könnyebb, de ugyanúgy állandó összkerék, 4-4,6 körüli V8-cal automatával építetlenül városban 20-25 között eszik. Felső határ nincsen.
Gondolom a tlc se csinál semmit 20 alatt a V8-cal.
"Alapvetően arra készülj fel, hogy nincs használható, eladó 80-as az országban!"
Állapottól függetlenül szétborítjuk, kopó alkatrészeket, szilenteket, tömítéseket, stb cserélünk(meg amit kell). Elég nehezen bírok megválni az autóimtól, ezért 10-15 évre tervezek. " De hogy a hajtáslánc mitől és miért kopna jobban és hogy minél, azt nem értem!"
Arra gondoltam, hogy az automata mindig az optimális nyomatéknál vált, míg a manuális csak akkor , ha eszembe jut, így az automata elvileg csökkenti a pl féltengelytörés kockázatát.
"Viszont azt nem tudom hogy a disco miért nem jó autópályára? illetve inkább az a kérdés hogy a 80-as mitől jó? "
Volt szerencsém kipróbálni két Discovery-t('93-as és '97-es), mintkettő egyenesfutásával gondok vannak. Ez a tény a tulajdonosaikat nem zavarja, mert a Gyergyói hegyekben terepeznek, de pályán elég fárasztó lehet folyamatosan korrigálni.A 80-as nem tudom, h jó-e, ezért kérdezősködök itt.
Ha csak ilyen hibák jutnak eszedbe, akkor ez a nekem való autó.
Valószínűleg nem levegős. Sokkal esélyesebb, hogy a fűtőradiátor koszos. Vagy kívül (bejutott a sok por, növényi-állat bizbasz, falevelek a szellőzőrendszerbe stb), így a ventilátor által keltett légáram nem tud akadálytalanul átáramolni a bordán és persze a külső szennyeződés csökkenti a hőleadó képességet is, vagy belül dzsuvás (vízkő, rozsda és hasonlók miatt, hála valamelyik csapvizet tankoló előző tulajnak), ami miatt megint csak gyengébb a hőleadó képesség, és vegyszeres tisztítást igényel.
Sajnos nagy igazságot mondtál el a TLC-ről.Alig van használható 80-as az országban.Olyan szarokért kérnek el otromba pénzeket ,hogy nem igaz...Erről a tulaj tehet mert sokan abból indultak ki: Toyota nem romlik-kopik örök mint a nyomor..és talán még az első tulaj törődött vele a 2. 3. 4. meg úgy gondolta sose lesz baja és csakis drágábban adja el mint ahogy vette..Pedig nagyon patent gépek....
A 100-as TLC ről tudsz vmit? 4,2 TD és 4.7 Benzin ről benzin gáz?Igazán érdekelne mi a valós fogyasztása ? Nem mintha úgy gondolnám 4,7 l/100km :O) De annyi hülyeséget olvastam már ,de még egy IGAZI tulajjal nem hozott össze a sors hogy kikérdezzem az autóról.
A 4.2 manual pl vs AUTOMATA VS BENZIN:o)Nekem Rangem van de nagyon tetszenek ezek a böszme terepjárók, valós infót meg senkitől nem kapok.
Alapvetően arra készülj fel, hogy nincs használható, eladó 80-as az országban! Ez a szomorú tény!
Igazi tipushibálya nem nagyon van, a fellelhető hibák jellemzően a karbantartás minőségétől függ!
Létezik belőle 3 difi zárral szerelt változat, és létezik difizár nélküli változat is! Teljesen változó! De neked könnyű dolgod lesz ,mert vontatásra és könnyű terpre, a difizár nélküli is tökéletesen megfelel!
A manuális váltósról annyit kell tudni, hogy a kopott gumialkatrészek, és bakok miatt, valamint a kis súlyú motor miatt, hajlamos induláskor berázni kicsit! Orvosolása szinte lehetetlen! A kuplunk valóban jobban kopik benne mint az autómatában, ;-) akár 200e-ként is rászorulhat a cserére! De hogy a hajtáslánc mitől és miért kopna jobban és hogy minél, azt nem értem! A fogyasztása gyári állapotban 10 liter! ezt városban, és 110-ig autópályán is tudja!
Az autómatálya tipikus toyota, ha olajat cserélték gyakorlatilag tönkretehetetlen!
4seb. autómata váltó, fogyasztás 13-14L de terhelésre ez jelentősen tud nőni! De a vontatás a 80-asnak nem jelent terhelést! ;-)
Azt nem egészen értem hogy az LC mitől komplikáltabb mint a Disco? attól hogy 6 hengeres, és hogy 96 tól 24 szelepes, attól biztos nem! Hacsak attól nem hogy a 24 szelepeseken 2 EGR van, amit rövid úton szoktak lefalazni, ezzel orvosolva a gyártás során elkövetett "konstrukciós" hibát! :-D
Ami hiba eszembe jut! Télen nehezen felhúzódó első elektromos ablak, párásodó és levegőt nem fújó ventillátor rendszer, ami abból adódik, hogy pollen szűrő nem lévén, a hőcserélő radiátoron tapad meg a por, és a kosz ezt tisztítani kell!
Karosszéria, a műanyag sárvédő ívek alatt ellenőrizendő a lemezek épsége, valamint a hátsó kerékjárati ív hátulja, és a padlőlemez találkozásánál lévő 8 lemezből álló csomópont! Ha van kérdés mond!
Viszont azt nem tudom hogy a disco miért nem jó autópályára? illetve inkább az a kérdés hogy a 80-as mitől jó?
Igazából arra lennék kíváncsi, h van-e ismétlődő hibája, amire vásárlásnál különösen figyelni kéne, alapból van-e szerelve diffizárakkal.Manuális váltóval venném, így -gondolom- a kuplungtárcsa és a hajtáslánc is gyorsabban kopik.Nekem vontatásra kellene és néha könnyű terepre és ami megragadott benne, h 20 évesen is 3 millió körül árulják, így remélhetőleg már nem veszít sokat az értékéből.Discovery-t szerettem volna, hasonló korút, van is a haveroknak, de autópályára nem igazán jó, inkább terepre. Tudom, h a LC komplikáltabb( 6 henger, 24 szelep, drágább alkatrész, stb), de mivel nem sokat tudok róla, így ismerkednék vele.Köszönöm a válaszokat.
Nagyon jó, nagyon kényelmes, erős, nyomatékos (4,2 TD VX)
Minden van hozzá, nem is drágán. Állandó 4x4 miatt 12-13 L fogyasztás fehér ember tempóval.
Én ajánlom és az árát is tartja (bár ez bizonyos kor után minden terepjáróra igaz).
Hozzáértővel vegyél! Vannak ipai hulladékok is, sokan trélereznek velük (bár inkább a karbantartottság a lényeg). 500.000 elvileg nem km benne, ha odafigyeltek rá. Figyelembe véve, hogy 15 éve nem gyártják, 300.000 km alatinak ne nagyon higyél!