Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

nyuszy Creative Commons License 2013.12.19 0 0 44460

Soha nem volt ilyenem, de mindig szerettem volna :)

Így viszont nincs tapasztalatom, ezért kérdezek. Nyilván alapvetően a legolcsóbb megoldást keresem, de szart nem akarok venni. Annyit tudok, hogy mondjuk két tonnánál nehezebb autót tutira nem akarok vele rángatni, és van csörlőm is, szóval sokat nem használnám, de néha egyszerűbb lenne egy ilyesmi, mint a csörlővel bajlódni.

Előzmény: Krinnyi (44438)
-Bazsa81- Creative Commons License 2013.12.19 0 0 44459

Néha a németeknél látok, lehajtott (de komolyan!) enszes kocsikat, most olvasom, hogy EU papírja nincs, tehát nem lehet olcsón üzembe helyezni...

Na azokat nem venném meg.

 

Olcsón sajnos nem lehet talélni, inkább a G MErci árkategória.

 

Ezzel mi a bajod? :D

 

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/toyota-land-cruiser-hzj105-expedition-altenholz-kiel/182653076.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=24100&makeModelVariant1.modelDescription=105&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPORT

Előzmény: mandras79 (44458)
mandras79 Creative Commons License 2013.12.19 0 0 44458

Nahát ez meg aztán dögivel van M.o.-n:O)

Ettől még a NORMÁLIS HZJ-ből is több van.

(Normális -értsd 76-79-78 4.2D v.4.5V8(:O)

Európában belgium-hollandián kívűl hol lehet beszerezni?Ezeket is inkább arabica-ból importálják....

Előzmény: -Bazsa81- (44457)
-Bazsa81- Creative Commons License 2013.12.19 0 0 44457

Ha már 100-as, akkor inkább 105-ös ;)

 

 

Előzmény: mandras79 (44442)
pinguru Creative Commons License 2013.12.19 0 0 44456

Azé megnyugtató hangja tud lenni egy ilyen böszmeségnek:

 

Előzmény: pinguru (44455)
pinguru Creative Commons License 2013.12.19 0 0 44455

Na erről ugatok. Veszel egy kasztnit és beleteszel egy ilyen motort, és utána nyomhatod a világból kifelé :) Mondjuk műszaki vizsgán.....

 

Előzmény: pinguru (44454)
pinguru Creative Commons License 2013.12.19 0 0 44454

Főleg, ha csuklós buszt vontatsz felüljárón felfele :)

Előzmény: Tie (44452)
pinguru Creative Commons License 2013.12.19 0 0 44453

Ez olyan dolog, ha egy Disco rendesen karban van tartva, a szilentek jók, illetve a holtjáték rendesen be van állítva, az nem kóvályog sehová autópályán. A tulajok igénytelenségével egyenesen arányosan nő a koválygás :)

 

Azért egy 4 liter feletti dízel fasza lehet. Az amcsi Cummins Dízelek a kedvenceim, egyszer lesz olyanom, az biztos.

Előzmény: zolakol (44449)
Tie Creative Commons License 2013.12.19 0 0 44452

Terepen az automatával könnyebben törsz féltengelyt. 

Alapvetően normális használat mellett valóba kíméletesebb a hajtáshoz, mivel nem rángatja a motor közvetlenül terhelésváltásnál a dolgokat, azt tompítja. 

De terepen a nyomatékkonverter miatt rövis időre eszement nagy nyomatékot tud a hajtásra szabadítani, adott esetben a motor csúcsnyomatékának akár 2-3-szorosát is, utána meg persze az áttételezés...

Szóval szorult helyzetben egy erős motorral, automataváltóval hipp-hopp lehet gázfröccsökkel is féltengelyt törni, ahol kézivel legfeljebb megforogna a kupplung, vagy lefulladna a motor. 

 

Fogyasztásnak indulj ki abból, hogy egy Range, ami hasonló méret, talán kicsit könnyebb, de ugyanúgy állandó összkerék, 4-4,6 körüli V8-cal automatával építetlenül városban 20-25 között eszik. Felső határ nincsen. 

 

Gondolom a tlc se csinál semmit 20 alatt a V8-cal. 

Előzmény: zolakol (44449)
zolakol Creative Commons License 2013.12.18 0 0 44451

Ja, ezt kérdésnek szántam.

Előzmény: zolakol (44450)
zolakol Creative Commons License 2013.12.18 0 0 44450

Kb mennyit fogyaszthat egy 80-as 4,5 V8 benzin/gáz automata.

Előzmény: senim (44434)
zolakol Creative Commons License 2013.12.18 0 0 44449

"Alapvetően arra készülj fel, hogy nincs használható, eladó 80-as az országban!"

 

Állapottól függetlenül szétborítjuk, kopó alkatrészeket, szilenteket, tömítéseket, stb cserélünk(meg amit kell). Elég nehezen bírok megválni az autóimtól, ezért 10-15 évre tervezek.                                                                                                                                                                                                                                                                                             " De hogy a hajtáslánc mitől és miért kopna jobban és hogy minél, azt nem értem!"

 

Arra gondoltam, hogy az automata mindig az optimális nyomatéknál vált, míg a manuális csak akkor , ha eszembe jut, így az automata elvileg csökkenti a pl féltengelytörés kockázatát.

 

"Viszont azt nem tudom hogy a disco miért nem jó autópályára? illetve inkább az a kérdés hogy a 80-as mitől jó? "

 

Volt szerencsém kipróbálni két Discovery-t('93-as és '97-es), mintkettő egyenesfutásával gondok vannak.  Ez a tény a tulajdonosaikat nem zavarja, mert a Gyergyói hegyekben terepeznek, de pályán elég fárasztó lehet folyamatosan korrigálni.A 80-as nem tudom, h jó-e, ezért kérdezősködök itt.

 

Ha csak ilyen hibák jutnak eszedbe, akkor ez a nekem való autó.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Krinnyi (44437)
spapda Creative Commons License 2013.12.18 0 0 44448

Valószínűleg nem levegős. Sokkal esélyesebb, hogy a fűtőradiátor koszos. Vagy kívül (bejutott a sok por, növényi-állat bizbasz, falevelek a szellőzőrendszerbe stb), így a ventilátor által keltett légáram nem tud akadálytalanul átáramolni a bordán és persze a külső szennyeződés csökkenti a hőleadó képességet is, vagy belül dzsuvás (vízkő, rozsda és hasonlók miatt, hála valamelyik csapvizet tankoló előző tulajnak), ami miatt megint csak gyengébb a hőleadó képesség, és vegyszeres tisztítást igényel.

Előzmény: stevemegane (44444)
Tie Creative Commons License 2013.12.18 0 0 44445

Múltkor láttam egy jobbkormányos angol papíros TDV6 SE III-as Disco-t, 3millió körül árulták. Az mondjuk már zsebrerakja a 80-as tlc-t vontatásban is.

Persze az átlagos ára inkább 5-6 körül indul, ez kirívó darab volt.

Előzmény: Törölt nick (44440)
stevemegane Creative Commons License 2013.12.18 0 0 44444

Sziasztok!

 

Segítséget szeretnék kérni Opel Campo témában. (3.1Td 1999-es évjárat)

 

Kicsit gyenge a fűtésem.

A termosztát jó, a motor kellően meleg, de csak langyos levegőt fúj a ventilátor.

Lehet, hogy én vagyok hozzászokva, hogy a mai modern autók jól fűtenek, de én ezt kevésnek tartom.

 

Arra gondoltam, hogy levegős a fűtőradiátor vagy annak vízcsöve.

Nem jöttem sajnos rá, hogyan lehet légteleníteni.

Tud ebben valaki segíteni?

 

Vagy mi lehet a gond más?

 

Minden segítséget szívesen veszek.

 

Köszönöm.

mandras79 Creative Commons License 2013.12.18 0 0 44443

AGYON????????:o)

Előzmény: Törölt nick (44441)
mandras79 Creative Commons License 2013.12.18 0 0 44442

Sajnos nagy igazságot mondtál el a TLC-ről.Alig van használható 80-as az országban.Olyan szarokért kérnek el otromba  pénzeket ,hogy nem igaz...Erről a tulaj tehet mert sokan abból indultak ki: Toyota nem romlik-kopik örök mint a nyomor..és talán még az első tulaj törődött vele a 2. 3. 4. meg úgy gondolta sose lesz baja és csakis drágábban adja el mint ahogy vette..Pedig nagyon patent gépek....

A 100-as TLC ről tudsz vmit? 4,2 TD és 4.7  Benzin ről benzin gáz?Igazán érdekelne mi a valós fogyasztása ? Nem mintha úgy gondolnám 4,7 l/100km :O) De annyi hülyeséget olvastam már ,de még egy IGAZI tulajjal nem hozott össze a sors hogy kikérdezzem az autóról.

A 4.2 manual pl vs AUTOMATA VS BENZIN:o)Nekem Rangem van de nagyon tetszenek ezek a böszme terepjárók, valós infót meg senkitől nem kapok.

köszi

Előzmény: Krinnyi (44437)
Tie Creative Commons License 2013.12.18 0 0 44439

3 papír környékén meg nagyon jó kis td5 disco II-ket lehet kapni, vontatás-asszisztenssel. csiptuninggal a td5-ből kijön 170-200 lóeő gond nélkül.

Elektronikában talán kicsit háklisabb, mint a tlc.

 

Terepre nem kérdés, hogy discot vennék, de országúti vontatásra már én is elgondolkoznék egy 4.2 td tlc-n.

Előzmény: Krinnyi (44437)
Krinnyi Creative Commons License 2013.12.18 0 0 44438

A kérdés az hogy mennyi pénzt szánsz rá?

Mert az jelentősen befolyásolja hogy milyet! A normál szövött, és a kinetikus gumi kötelek között 2-es szorzó van!

Előzmény: nyuszy (44436)
Krinnyi Creative Commons License 2013.12.18 0 0 44437

Alapvetően arra készülj fel, hogy nincs használható, eladó 80-as az országban! Ez a szomorú tény!

Igazi tipushibálya nem nagyon van, a fellelhető hibák jellemzően a karbantartás minőségétől függ!

Létezik belőle 3 difi zárral szerelt változat, és létezik difizár nélküli változat is! Teljesen változó! De neked könnyű dolgod lesz ,mert vontatásra és könnyű terpre, a difizár nélküli is tökéletesen megfelel!

A manuális váltósról annyit kell tudni, hogy a kopott gumialkatrészek, és bakok miatt, valamint a kis súlyú motor miatt, hajlamos induláskor berázni kicsit! Orvosolása szinte lehetetlen! A kuplunk valóban jobban kopik benne mint az autómatában, ;-) akár 200e-ként is rászorulhat a cserére! De hogy a hajtáslánc mitől és miért kopna jobban és hogy minél, azt nem értem! A fogyasztása gyári állapotban 10 liter! ezt városban, és 110-ig autópályán is tudja!

Az autómatálya tipikus toyota, ha olajat cserélték gyakorlatilag tönkretehetetlen!

4seb. autómata váltó, fogyasztás 13-14L de terhelésre ez jelentősen tud nőni! De a vontatás a 80-asnak nem jelent terhelést! ;-)

Azt nem egészen értem hogy az LC mitől komplikáltabb mint a Disco? attól hogy 6 hengeres, és hogy 96 tól 24 szelepes, attól biztos nem! Hacsak attól nem hogy a 24 szelepeseken 2 EGR van, amit rövid úton szoktak lefalazni, ezzel orvosolva a gyártás során elkövetett "konstrukciós" hibát! :-D

Ami hiba eszembe jut! Télen nehezen felhúzódó első elektromos ablak, párásodó és levegőt nem fújó ventillátor rendszer, ami abból adódik, hogy pollen szűrő nem lévén, a hőcserélő radiátoron tapad meg a por, és a kosz ezt tisztítani kell!

Karosszéria, a műanyag sárvédő ívek alatt ellenőrizendő a lemezek épsége, valamint a hátsó kerékjárati ív hátulja, és a padlőlemez találkozásánál lévő 8 lemezből álló csomópont! Ha van kérdés mond!

 

Viszont azt nem tudom hogy a disco miért nem jó autópályára? illetve inkább az a kérdés hogy a 80-as mitől jó? 

Előzmény: zolakol (44431)
nyuszy Creative Commons License 2013.12.18 0 0 44436

Rántókötelet hol, milyet, mennyiért érdemes venni?

Tie Creative Commons License 2013.12.18 0 0 44435

És? Vontatni a legkényelmesebb dolog automatával.

 

De a dízel fogyasztása talán kevésbé érzékeny a vontatásra. Mondjuk 2 tonnát húzva nem 12-t fog enni, hanem 15-öt, a V8 meg 20 helyett 28-at.

Előzmény: senim (44434)
senim Creative Commons License 2013.12.18 0 0 44434

Bár az már 100-as. A 80-as 4,5 V8, de mindkettő csak automatában létezik.

senim Creative Commons License 2013.12.18 0 0 44433

Ez esetben talán 4,7 V8 is szóba jöhetne profi gázszettel. Az örök, mint a szegénység!

Előzmény: zolakol (44431)
zolakol Creative Commons License 2013.12.17 0 0 44432

Igen, egy ilyen korú autónál a km óra állása nem az autóról, hanem inkább a tulajdonos(ai)ról informál.

Előzmény: senim (44429)
zolakol Creative Commons License 2013.12.17 0 0 44431

Igazából arra lennék kíváncsi, h van-e ismétlődő hibája, amire vásárlásnál különösen figyelni kéne, alapból van-e szerelve diffizárakkal.Manuális váltóval venném, így -gondolom- a kuplungtárcsa és a hajtáslánc is gyorsabban kopik.Nekem vontatásra kellene és néha könnyű terepre és ami megragadott benne, h 20 évesen is 3 millió körül árulják, így remélhetőleg már nem veszít sokat az értékéből.Discovery-t szerettem volna, hasonló korút, van is a haveroknak, de autópályára nem igazán jó, inkább terepre. Tudom, h a LC komplikáltabb( 6 henger, 24 szelep, drágább alkatrész, stb), de mivel nem sokat tudok róla, így ismerkednék vele.Köszönöm a válaszokat.

Előzmény: Krinnyi (44430)
Krinnyi Creative Commons License 2013.12.16 0 0 44430

Lehet könnyebb lenne ha elmondanád mire vagy kíváncsi! Mondani napestig lehetne! ;-)

 

Előzmény: zolakol (44428)
senim Creative Commons License 2013.12.16 0 0 44429

Nagyon jó, nagyon kényelmes, erős, nyomatékos (4,2 TD VX)

Minden van hozzá, nem is drágán. Állandó 4x4 miatt 12-13 L fogyasztás fehér ember tempóval.

Én ajánlom és az árát is tartja (bár ez bizonyos kor után minden terepjáróra igaz).

Hozzáértővel vegyél! Vannak ipai hulladékok is, sokan trélereznek velük (bár inkább a karbantartottság a lényeg). 500.000 elvileg nem km benne, ha odafigyeltek rá. Figyelembe véve, hogy 15 éve nem gyártják, 300.000 km alatinak ne nagyon higyél!

Üdv

Előzmény: zolakol (44428)
zolakol Creative Commons License 2013.12.12 0 0 44428

Üdv!

Ezúton keresek olyan HDJ 80- as tulajdonost, aki hajlandó lenne felhomályosítani a típus jellemzőiről.

Tisztelettel, zolakol.

spapda Creative Commons License 2013.12.10 0 0 44427

"S a végén elegánsan leemeltem a kereket. :-)"

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (44425)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!