Gábor beszéltünk a multkor a brilhárt tenor fém fejhez való platina szorítóról szeretnék venni a fúvókához de mivel eléggé konuszos a fej tehát nem kerek ezért nem tudom melyik lenne jó hozzá ? Írtad akkor,hogy vigyázni kell,hogy milyet veszek.Ezért kérdezlek.
Minden számít, a fej, a szorító, a nád, valamint ezek viszonya a hangszereddel és veled. Az ember keres valamilyen hangot, és ahhoz keres valamilyen fejet stb.
De ezt úgy érdemes csinálni, hogy fogod a hangszeredet, és használod egy átlagos belépő szintű fejjel. Aztán hallgatod a hangot, amit képzel, és ha nem felel meg, meghatározod magadnak, mi hiányzik, mi az elképzelésed (amit nem tudsz szájjal létrehozni): puhább, keményebb, ércesebb, vékonyabb, vastagabb stb. hangot keresel. És akkor jön a vadászat, meg a próbálkozás. A márkás fejek 25-től fölfelé kezdődnek, de egy D'Addario (régen Rico) fej is príma lehet, csak nincs hájp körülötte, mert olcsó.
Ami a Yamahákhoz jön, a 4C, egy korrekt, alap fej, szorítóval, kupakkal. Lehet vele tisztán, könnyen fújni, aztán van mihez viszonyítani, ha váltani akarsz.
Vannak szaxofon boltok, valamilyen választékkal, ezekben jó eséllyel ki lehet próbálni a fejeket, amik a boltban vannak. De az az igazság, hogy ha nem vagy tapasztalt, egy bolti fújogatás alapján nem biztos, hogy rájössz, mi a jó. Ráadásul nem is tudnak segíteni, hanem rossz esetben rád sóznak valamit, amit nem tudnak eladni. Érdemes akor nekiindulni, amikor kialakul az elképzelésed, és akkor úgy kérni fejet, hogy leírod a hangképet, milyet szeretnél. Ha megvan az elképzelés, lehet a használtak közt is keresgélni, általában a tulaj leírja, milyen stílusú a fej. De a gyártók is leírják, milyen karakterűek egyes típusaik. Meg utána lehet nézni a kedvenc szaxisaidnak is, mit használnak. Mondjuk, attól még nem fogsz úgy fújni, ha ugyanolyan fúvókád lesz, de legalább az eszköz meglesz hozzá. :)
De szerintem ez, onnantól számítva, hogy megveszed a hangszert, minimum pár hónap, addig max annyira érdemes vele foglalkozni, hogy utánaolvasol a neten, meg jó szaxisokat hallgatsz.
Egyébként most visszagondolva, nekem fém szorítóm volt, és a bőr szorítóm kb azóta van meg, amióta "furcsának" tartom a hangokat a hangszeremen. Nagyjából azóta, amióta huppant egyet. Lehet összefüggés a szorító és hang között is?
Azt írtad, hogy az amit adnak hozzá, az egy egészen jó fej. De ha ki szeretnék próbálni másikat is, hogy mégis tudjak mihez viszonyítani, azt hol tehetem meg? Hol próbálhatok ki fuvókát? Mert gonolom azt azért érdemes kipróbálni mielőtt megvenném.(?) Sokaktól azt hallom, hogy a fuvóka majdhogynem a legfontosabb egy hangszerben, mert hogy ott kezdődik minden.
A másik, hogy szorítóban milyet ajánlanál? Most BG L12RS-em van.
Nem értek annyira hozzá, hogy megvizsgáljam, hinád e vagy sem, de ha profi zenészről van szó, akkor biztos eltudja ő is mondani, minden rossz szándék nélkül.
Tényleg jobb hangszerről van szó, a 280-as az alap tanuló modell, ez már egy magasabb szint.
Rá is kérdezhetsz, de inkább meg kell nézni. Ha nincsenek lezúzva a párnák (fölsők berohadva stb.), meg takar szépen mindenhol, akkor jó eséllyel jó. Mivel újszerű állapot van írva, valószínűleg az. Profié a hangszer, gondolom, karban volt tartva.
Az pl. valóban jó áron van, kérdés, mikor kér generált. Az egyértelmű, hogy alapból egy komolyabb hangszer és ha nem kell azonnal rákölteni 80000-et, akkor meg is éri az árát, mert újonnan 500000 (a 480-as, az utódja).
Amúgy ez a "még japán, meg már nem japán" teljesen lényegtelen, különösen a japán hangszerek esetében. :) Ugyanis simán van az, hogy az se japán, ami japán feliratot visel (az már japánnak számít, amit ott raktak össze). A Yamaha elég durván ellenőrzi a termékek minőségét, és az anyagbeszerzést. Úgyhogy az indonéz/taiwani/akárholi pont ugyanolyan lesz, mint a japán. Azzal a különbséggel, hogy a nem japánon nagyobb az árrése a japánoknak.
A Schagerl is úgy osztrák, hogy kínai. És jó hangszerek.
A németek is ráírják bármire, hogy Made in Germany, ha mondjuk legalább a márkafeliratot náluk nyomták rá. :)
A FB Szaxofon fórumban most hirdetnek egy YAs 475-öst újszerű állapotban. Ha tényleg olyan, amilyennek hirdetik, akkor az sztem jobb választás a 280-hoz képest: magasabb kategória, és még Made in Japan.
A Thomann hangszerek drágább modelljei nem nagyon tartják az árukat, mert noname-nek számít. Ráadásul még nem láttam olyan embert, aki kipróbált volna egyet, úgyhogy lutri. Persze lehet, hogy jobbak, mint egy Mark VI-os Selmer, de szerintem arról már tudnánk.
Ebben az árfekvésben, az újak között egyértelműen a Yamaha viszi a prímet, és tulajdonképpen mindegy, hol veszed, ha számodra nem fontos, hogy 286000 vagy 315000 az ára, valamint nem érdekel a garanciális hozzáállás, ami nem kicsit más, mint az itthoni (pl. hogy szó nélkül, ingyen szállítással cserélik, vagy visszaadják a pénzt stb.).
A 4C egy műanyag tanuló fej, ami korrekt, használható. A fém Larsen nem tanuló széria, jó esetben egy olyan univerzális fej, ami egy életre kiszolgál. Újonnan 60 körül van, a hazai használtpiaci ára 35-40. Persze függ az állapotától is, jó-e.
Tehát, hogyha azt leszámítjuk, hogy neked a B&S hangszer hangja jobban tetszik, akkor teljes mértékben a Yamahát ajánlanád? Csak mert ebben az árban 200-300ezer között nagyon sok féle hangszer van, gondolok itt pl a Thomannra, meg a többire, amik a linkben lesznek (lent). De ha a Yamaha a tuti, a biztos, akkor nem kérdés. Ahhoz gyári Yamaha fuvóka is van igaz? Akkor azzal se kellene törődnöm, azonnal használhatnám a hangszert.
Küldök egy linket, egy magyar oldalon is láttam ugyanezt.
Nem, ezek azok a hangszerek, amik az olcsók között jók, nem tudtam, menniy a keret.
Yamahával nagyot nem csalódhatsz, pontos, korrekt, Thomanntól 300 alatt megvan a 280-as, 3 év garanciával, azonnal használható hangszer érkezik. https://www.thomann.de/intl/yamaha_yas_280.htm?ref=search_rslt_yamaha+alto_279389_2 Ezt nem kell kipróbálni, mert ha gázos, ingyen vissza lehet küldeni, és kapsz másikat, vagy visszakapood a pénzed. De a Yamahára nem jellemző, hogy vackot ad ki, volt szerencsém Thomannból rendelt hangszerhez, olyanhoz is, amit én csomagoltam ki, príma volt.
Magam részéről a Yamaha helyett inkább venném meg az említett B&S-ek közül az egyiket, ha még megvannak, különösen a Larsen fejest https://www.jofogas.hu/pest/Alt_szaxofon_70652845.htm, mert az generállal együtt megvan a 300-ból, és van egy jó hangszered. Nem olyan modern mechanika, mint a Yamaha, de én jobban szeretem a hangját ezeknek, de ez nagyon szubjektív dolog.
Bármit veszel, olyan ugrás lesz a mostanihoz képest, hogy lényegében mindegy. :)
Viszont ha Yamahát veszel, az rendben lesz jó sokáig, és van egy új hangszered, ami mindig élmény, ha te fújod először. :) (A 4C fej, amit adnak hozzá, korrekt.)
Az sajnos nem ér meg egy generált. Ilyenkor két lehetőség van: rászánod a hangszer árát, és lesz egy használható hangszered. Vagy veszel egy másikat. Egy generál ára 60-80. Kb. a duplájáért (120-180) használt Amati, esetleg B&S, vagy új Thomann TAS 150-es vehető. Nemrég láttam egy B&S-t Berg Larsen fejjel hirdetni 180-ért, egy másikat 210-ért, nem tudom, milyen fejjel. Mindkettő jó alternatíva, rendes karbantartással egy életre kiszolgál. A te hangszered generál nélkül sajnos nem sokat ér, generálozva is csak max 50-60, úgyhogy 80-at kidobni rá szerintem fölösleges.
Az új fejjel nem lesz semmi sem jobb, ha nem takar egy hangszer, az a legdrágább szuperfejjel sem fog takarni.