"mert az UTB miatt Bwana Freiza már engem is lebaxott eccerrégen, de azért rajtad biztosan szívesen segítene minden jószándékú itteni barát...."
Hat modjak valamit erre az akkor volt és azért mert valaki ecsetelte azt a hülyeséget, hogy az UTB 4 fejet vitt, meg különben mint az MTZ. A másik én nem szólok be ilyenbe mert már rég nem érdekel ez az egész! Megnyitottam, hogy legyen ezeknek is egy külön topik mert megérdemlik ezek a gépek, de én már levettem a kezem róla és az sem érdekel, hogy mi lesz vele.
Pedigbezony alesivel egyeltük az UTB- k és a nyolcvankettesek tapadási jellemzőit, amikor Freiza rákdörrent... azóta Bwana, és azóta tisztelem Mwint, mert kapásból értette, hogy honnan idézem a "Bwana"- t... Örülök, hogy erre a napra nem érzed szentségtörésnek, ha a mérgespókok iránti ellenszenvemet is akár ideteregetem.... deeee.... inkább nemtenném.... :-)))
Kedves gogonel, megenst nehéz helyzetbe hoztad ezeket a karácsonyi hangulatba békélt Dutrásokat.... mert az UTB miatt Bwana Freiza már engem is lebaxott eccerrégen, de azért rajtad biztosan szívesen segítene minden jószándékú itteni barát.... Talán nyiss egy UTB- s topikot, és a különböző traktorbaráti körökben szólj róla hogy ideéside kérsz segítséget a gépjeidhez.... én is ismerek vele kapcsolatban jó történeteket. Segítsek nyitni?
Háromszéki vagyok! Sok itt az UTB nekem is 3db van belőle ezekkel müvelünk 38ha szántót és 20ha gyepet. Az van hogy régi román szakönyvek vannak ezekről a taraktorokró de ezek benn inkább rajzok egyenletek stb. inkább profi gépészmérnöknek valók. Én azok ból nemsokat értek. Azért kértem az ábrákat mert láttam milyen jól szemléltető robbantott ábrákat tett fel más traktorok ról is. Vagy ottvan az a 650 szervó ábra amit ide betett egy "mázsa" könyvet átlapoztam és olvastam minden volt de egy ilyen ábrát az egésszben nem találtam. Most a télen meg kellene javitani az öreg UTBket és joljönne pár szemléltető kép.
Nyugodt lehetsz mert az új (az alsó képen) az az eredeti Dutra tárcsa .Hasonlítsd össze ezzel 1963-as rajzzal.Szerintem mint már írtam az vagy Béta targiba volt vagy későbbi kiadású 28-asba de az is eredeti.Itt préselték a CS.A. prés műhelyébe őket.
A kuplungtárcsa agyrészében levő bordakopásra visszartérve!!
Láttam én már Pl:JUMZ traktornál,.(ami tkp-en BH-025-ös markolónak volt kialakítva) azért állt meg mert kirágta-elmarta a bordázatot a nyelestengely a kuplungtárcsába.Vagy MTZ -50 és 80-as traktoroknál a külső fix TLT-meghajtó lemez bordázata is úgy elkopott,hogy már nem mertem visszaszerelni,mert úgy láttam,hogy annak már csak annyi van hátra, míg egy csillagszóró elég a karácsonyfán!!!Dugattyús permetezőket és talajmarókat hajtó traktoroknál ezt hamarabb elkoptatja a rángató-ütemes -hullámzó terhelés.Különösen életlen talajmarókések esetén kemény talajba.Kár ,hogy eldobáltam őket most betudnák tenni fotót róla.
Na, nem hagyott nyugodni ez az egész történet, és most este beszorítottam az időmbe, hogy rá próbáljam az új tárcsat, az a baj, hogy nem itt van a gép ahol lakom. Nincs messze, de időm nincs. Bármennyire hihetetlen is, RÁ MENT! Na és nem lóg rajta. Más se hiányzott volna még, mint, hogy cserére szorul a nyelestengely is. Egy kő esett le a szívemről! Amit írtál a csattogó hangról! Lehet, hogy csodával határos a dolog, de ilyen hangokat nem lehetett hallani. A fülem biztos, hogy jó, végül is zenész vagyok, és feltünt volna ha ilyen fémes csattogás hagyta volna el a gépet. A csapágy csigorgást kivéve, mert az már igazán erőteljes volt. Valószínű, hogy már csak az év első hetében tudom vinni a csapágyat, de majd hívlak! Addig is kösz!
Ezúton szeretném megragadni az alkalmat, hogy megköszönjem a segítséget minden segítőkésznek, remélem, hogy ez a jövőben is így marad, és a barátságok erősödnek.
Jó estét és minden tiszteletem a Dutrásoké. Tisztelt Dutrancs úr a topik elejénn olvastam, hogy önnek vannak UTB traktorokról ábrák a szervo rol készült is nagyon jó amit berakott. Ha vanrá lehetőség akkor meg kérném, hogy küldjön párat nekem is. Előre is köszönöm!
Kellemes karácsonyi ünnepeket és boldog uj évet kivánok mindenkinek!
Nem akarom az észt oszteni így karácsony előtt a mákos beiglik és hosszú fröccsök idején.Ez úgy is a disznóvágások,borfejtések,és ha garázs van a váltó javítások ideje.Több váltót javítottam már,had osszam meg az én tapasztalataimat!A nyeles tengelyt a lendkerék felöl meghagyom az önbeálló csapágyat a lemezekkel eggyütt.A vátó felöl,kihagyom a lemezeket felfúrom a 3db 8-as furatot 10-es re,és illesztett acálcsavarrral rakom össze.Az első meghajtásházban a lemezszimering házat kicserélem csapágyházraszimeringel eggyütt.A felső tengelyt a kardán lehajtásig hengergörgős csapággyal csapágyazom,mert az állandóan forog.Az előtét tengely hézegolására nagyon oda kell figyelni,mert gyárilag a 3-as sebesség sokszor rosszul van kihézagolva.A zéger gyűrű nútokat drehással utánszuratom a tengelyeket a csapágyaknál ricniztetem.A tengelyekte a váltóházhoz a csapágy külső kérgénél rögzítem ragasztóval,csavarral,és hézagolom.Náalm ez a módszer bevált.Egy váltó 8.10 év!Nálam egy 28-as 20ha földet csinál,így is sokszor a fülébe kell súgni hogy nincs lazsálás.Olajat hixszol 120-140-est használok.A javításhoz sok sikert,türelmet,kitartást kíávonk!Még Dagibb dutrás.Ha segítség kell 06305819592.
Boldog karácsonyt és DUTRÁKBAN gazdag új évet kívánok!
Holnap is dolgozunk,meg minden munkanapon. Szerintem az amit vettél, rá sem kap a nyelestengelyre.... Amennyiben ez ilyen kopott lenne, ez minden gázadásnál gázelvételnél úgy csattogott volna,hogy biztosan hallottad volna.
Szia Sándor! A régi 8mm, az új 11mm, (ha jó a szemem, de az a baj, hogy nem jó). Most akkor melyik tárcsa bordázata nem jó. Több féle nyelestengellyel volt szerelve a traki ? Talán holnap tudom kivinni és felpróbálni a tengelyre. Csapágy ügybe kösz a segítséget! A két ünnep közt dolgoztok még? De nekem jó az ünnepek után is, úgysem tudom már csinálni az idén.
Az sosem kopik meg ennyire! Ez egyszerűen nem ehhez a nyelestengelyhez való! Tomi! Hozd el a csapágyat,nehogy eltörjön a csúszóhüvely kicseréljük Neked!
Egy fél talicska csapágyat nem tudok küldeni! Esetleg egy talicska dugattyút.( Ez a kép egy olyan járművet ábrázol amely csővázas,egy irányítható kerékkel rendelkezik,kenyér és babgőz hajtja+ egy pár gumicsizma.Sok dugattyúja van az is különbözó átmérőben,és Nagybali most figyelj !!! Ráadásul pozitív testelésű.Kivitel annyira jól sikerült,hogy ilyen hidegbe is könnyen indul 12V-al.Ja és egyvezetékes rendszerű). Van ejtőtartályos kivitellel és lendkerekes változata is.Egyedül a tolótető nincs rajta!!!Valamint ha a menetszél kevésnek bizonyulna akkor túrbóventillátoros változata is van.