Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

wastegate Creative Commons License 2009.07.04 0 0 33265
wastegate Creative Commons License 2009.07.04 0 0 33264

De a motorvezérlő legalább KEIHIN ... igaz ez nem bontható mint a BOSCH.

 

http://www.keihin.co.jp/english/index.htm

 

A FR-t kár volt mondanod mert eddig bátran indultam vele ... mostmár rettegek :O)

 

w

Előzmény: Davidovics P. (33263)
Davidovics P. Creative Commons License 2009.07.04 0 0 33263
A Te CVT Jazzedben még francia elektronika is van...
:) vagy :( , döntse el mindenki maga.
Előzmény: wastegate (33262)
wastegate Creative Commons License 2009.07.04 0 0 33262

Ha jól látom a tiédben BOSCH vezérlő dolgozik ... ez érdekes egy JAPAN autóban.

 

 

w

Előzmény: Ptom71 (33260)
tombrez Creative Commons License 2009.07.04 0 0 33261
Köszönöm szépen a válaszokat mindenkinek.
Elmegyek megnézem kritikus szemmel tényleg.

Valaki volt itt régebben aki nem jókat mondott Honda Fedorrol.
Valaki, akinek van negativja roluk irhatna.

Tenksz,tenksz ,tenksz az infokat
Ptom71 Creative Commons License 2009.07.04 0 0 33260
Szia Ati!

A chip tuning szerelése úgy történik, hogy az egész motorvezérlőt kiszerelik. Pollenszűrő melletti doboz. kép

Ebből a dobozból kiveszik a chipet, majd adatkiolvasás és módosítás után visszaforrasztják.
Látható, hogy nem lehet ki, be kapcsolgatni.

Gyorsulásos mérést próbáltam már korábban, de szinte reménytelen. Olyan sok befolyásoló tényező van a normál közúti közlekedésnél, hogy nem egyértelműek az eredmények.

Kiskunlacházán egy gyorsulásos versenyen szívesen összehasonlítanám a Jazz-emet egy másikkal.

Sok helyen van lehetőség arra, hogy kipróbálás után, ha nem tetszik a eredmény visszarakják az eredeti beállítást.

Üdv.: Tomi
Előzmény: gyanta ati (33259)
gyanta ati Creative Commons License 2009.07.04 0 0 33259
Szia Tom!

Egyre inkább hajlok a chiptuning felé. Ideiglenesen ki lehet iktatni? Ha igen, tedd már meg, légy oly kedves az én és a többi hezitáló társunk kedvéért, hogy megméred a rugalmasságot ki- ill. bekapcsolt chippel mondjuk 5-ben 80-120-ig!
Ha kiiktathatatlan, akkor meg csak úgy.
Ha nem nagy kérés, nagyon kíváncsian várom az eredményt!

Kösz:Ati
Előzmény: Ptom71 (33249)
agro1 Creative Commons License 2009.07.04 0 0 33258
Hali.

Szerintem belevághatsz, de csak ha nem volt törve!!!

Én egy másik márkával jártam úgy. Amikor eladásra került akkor tudtam meg az eredeti vizsgálatkor.
Előzmény: tombrez (33250)
gyanta ati Creative Commons License 2009.07.04 0 0 33257
Kérdezz meg egy rendőrjárőrt, hogyan "kímélik" a mechanikát! Ott aztán tényleg az "ugrunk a gépre, hadd menjen" stílus uralkodik. Mínusz 20 fok, padlógáz.
Ilyen használat mellett is kibírnak az autók minimum százezer kilométert.
Előzmény: Törölt nick (33254)
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.04 0 0 33256

Végül is.... ha legalább a hidegindítás utáni ~10-20 másodpercet kibírja

lepadlózás és durva vissza váltás nélkül...akkor sok baja valóban nem lehet.

 

A mechanika alapvetőn bírja, ha a kenés már rendben van.

Előzmény: wastegate (33255)
wastegate Creative Commons License 2009.07.04 0 0 33255

Azt ... max ha nincs benne olaj :O) de miért gondolod, hogy extrém igénybevétel egy-egy próbakör egy HONDA motornak ...?

 

w

Előzmény: Törölt nick (33254)
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.04 0 0 33254

Azt mondod, hogy ...

gyakorlatilag nem lehet széthajtani egy mai motort párezer km-en?

Előzmény: wastegate (33253)
wastegate Creative Commons License 2009.07.04 0 0 33253

- egy kompresszió mérést

- egy zöldkártya mérést

 

Ennek nem sok értelme lenne ... 100-150e km után sem találnál eltérést a gyári adathoz képest de jól hangzik :O)

 

Nem csak az érdeklődők "használják" egy egy próba erejéig hanem amolyan szolgálati autó szerepet tölt be amíg piacérett nem lessz.

Átvizsgálva, kiglancolva kevéske km-el ... garival szerintem is nyugodtan megvehető nyomott áron az "újhoz" képest.

 

w

Előzmény: Törölt nick (33251)
tombrez Creative Commons License 2009.07.04 0 0 33252
kösz japo lehet belevágok egy teszt gépbe.
Előzmény: Törölt nick (33251)
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.04 0 0 33251

3 év garanciát adnak rá...

 

Ha nagyon meghajtották, és ettől esetleg durván károsodott

azaz jó sokat kopott, akkor az jó eséllyel kijön már a 3 év alatt is.

 

Hacsak keveset kinozták, és ettől kicsivel többet kopott a kelleténél azt 

az első tulaj észre sem veszi, mert 150 000 km-ig elmegy még legalábbb.

Addigra meg az átlag tulajnál 10-15 éves lesz/lenne.

De még évi 25-30000 km-el is 5-6 éves lesz...

Azaz a 150000 km-es korig alighanem el is adja már.

 

Az első 4-5000 km-en való kíméletes használat (bejáratás) pedig az

esetleges kezdődő berágodásokat kipolírozza és ezzel helyrehozza....

 

Szóval nagy rizikó nincs azért....szerintem.

 

Ha biztosra akar menni az ember, akkor kér ellenőrzésképpen

 

- egy kompresszió mérést

- egy zöldkártya mérést

 

Ha ezek rendben vannak, nagy baj nem lehet.

Előzmény: tombrez (33250)
tombrez Creative Commons License 2009.07.04 0 0 33250
...szabad beleugrani tesztautóba?

Vagy 3millás hitelnél már ugyis mindegy:)

végül is fognék rajta 500 ezret,de lehet hogy már a lelke is szet van szegénynek
Ptom71 Creative Commons License 2009.07.04 0 0 33249
Én itt rakattam be. Érdekes, most az oldal szerint többet ígérnek. Amikor én csináltattam, akkor 84LE-nek mondták az 1.2 gépemet.

Én nagyon meg vagyok elégedve kifejezetten jó lett a rugalmassága. A fogyasztása csökkent kb 6-8%-al.

(Olvass vissza többször volt már ez a téma. :-)))) )
Előzmény: Hamond (33248)
Hamond Creative Commons License 2009.07.03 0 0 33248

Hello

 

Segítséget szeretnék kérni tőled, Chip és sportlégszűrő ügyben.

Milyen a Chipelés után (LE ill nyomaték, fogyasztás emelkedés)a VAS illetve hol és menyiért vetted.?!

Illetve a k&n szűrő mennyit segít a rugalmasságon.?

Légyszi írd meg nekem

 

Maradok tisztelettel

 

Hamond

 

Előzmény: zsocc (31778)
kóboráram Creative Commons License 2009.07.03 0 0 33247
Az olaj lehet, hogy 'öregszik' álltában, de a szűrő mitől?
Előzmény: Aurobindu (33245)
Chalauzhal Creative Commons License 2009.07.03 0 0 33246

Köszi szépen, már azt hittem lemaradtam valamiről :)

Bár én még csak most kerültem el a 3000 km-t, de ez új volt, tehát nem téma... Viszont én is imádom és felüdülés átülni bele a másik japánból.

Előzmény: Aurobindu (33245)
Aurobindu Creative Commons License 2009.07.03 0 0 33245

Mivel kicsit speciális a helyzete a verdámnak (2007 őszi Sport, de kiállított/bemutató autó volt így csak nemrég amikor megvettem akkor lett először forgaloma helyezve, kvázi akkor indult a 3év garija is), vagyis hosszabb időt állt benne az eredeti olaj és többen (32462, 32480 hozzászólás) tanácsolták, hogy ebben az esetben "öregedhet" az olaj és ne várjam meg a gyárilag előírt első kötelező szervízt (20e) hanem 3-5e km-nél iktassak be egy olaj+olajszűrű cserét.

 

Egyébként a Hondaklub-ból Hondadoc is megerősítette ezt + javasolta 10e-kénti olajcserét, amit sztem meg is fogadok.

Előzmény: Chalauzhal (33244)
Chalauzhal Creative Commons License 2009.07.03 0 0 33244
Szabad megkérdeznem, hogy mi ez az "idő előtti" olajcsere?
Előzmény: Aurobindu (33238)
Aurobindu Creative Commons License 2009.07.03 0 0 33243

Nem az a 2-3e Ft mondvacsinált díj fáj (bár abban semmi logikát nem látok hogy vmelyik szalon/szervíz felszámolja vmelyik pedig nem, számomra nem következetes) viszont ha egy szimpla olaj+szűrőcserén "bepróbálkoznak" akkor jobb résen lenni a 20e-40e-60ezres kötelező nagyszervízeknél!

Előzmény: Törölt nick (33240)
Aurobindu Creative Commons License 2009.07.03 0 0 33242

Köszi!

Nem voltam biztos az M&M-el kapcsolatban.

 

Totál egyetértek veled, hogy gagyit Soha semmilyen kocsiba ne rakjunk - nem is áll(t) szándékomban- és egyértelműen nem éri meg párezret megspórolni, én sem forintoskodok, és abban is hogy attól még hogy francia lehet jó, csak megerősítést szerettem volna!

 

Viszont saját személyes tapasztalatom (márkától függetlenül) hogy a szalonok/hiv. márkaszervízek (tisztelet a kivételnek) erősen igyekeznek lehúzni az embert ha nem figyel oda.

Többször (pl. ma is) több szervíz/szalon megerősítette, hogy (főleg manapság) az autó értékesítésen szinte már alig van haszon, a lóvét a szervíz + javítás hozza.

Előzmény: kóboráram (33239)
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.03 0 0 33241

Hmmm van azon az oljaon mindenféle tanúsítás.

 

Az elfogadása előtt, pedig JOGA és KÖTELESSÉGE 

mérlegelni a szerviznek, hogy megfelelő-e

a vitt olaj (szűrő, alkatrész, akármi...)

 

HA szerinte nem megfelelő, akkor köteles ezt jelezni.

Innentől, ha az ügyfél mégis berakatja, akkor jogosan,

tesz garancia korlátozó záradékot a szerviz...

 

 

HA nem kifogásolta a berakás előtt, akkor viszont a garancia

értelemszerűen nem korlátozható a vitt anyag miatt...

 

 

Előzmény: kóboráram (33239)
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.03 0 0 33240

Hmmm. ..4 liter jófajta olaj, az 7-9000 Ft+áfa körül mozog...

 

Akkor 590/~2000=30% árrést számoltak fel neked a vitt olajra.

 

Ezt ugye megtehetik, főleg, hogy korrekten tájékoztattak a vállalási árakról.

 

De NEM környezetvédelmi díj cimen, azt ugyanis megfizetted az olaj árában.

 

 

Itt gyakorlatilag az olaj eladás elmaradt hasznát szedik be.

De ezt pofátlanul úgy adják elő, mint elkerülhetetlen, nem

is tőlük függő költséget...ez így sunyi hazudós társaságra vall.

Szerintem...

 

 

Ha a szűrön nem az eredeti HONDA logo van, akkor az mitől lenne gyári?

Újabb sunyiságra utaló helyzet..netán ...?

 

Amúgy 0,5 munkadij a realítás, ami manapság

a szokásos márkaszerviz áron max. 6 eFt....

 

 

 

 

Előzmény: Aurobindu (33238)
kóboráram Creative Commons License 2009.07.03 0 0 33239

Az M&M szerepel a www.honda.hu oldalán is, mint hivatalos márkaszerviz.

 

Van abban némi logika, hogy a vitt olajszűrőt nem akarják elfogadni. Ha odaviszel valami vacakot és az szétesik, a motor pedig tönkremegy, akkor ki felel érte? Túl nagy a tét ahhoz, hogy az ember 1-2 ezer forintot spóroljon.

 

Attól, hogy Franciaországban gyártották, még szűrheti jól az olajat.

Előzmény: Aurobindu (33238)
Aurobindu Creative Commons License 2009.07.03 0 0 33238

Ma reggel volt az első, esetemben ajánlott/idő előtti olajcsere (4115km-nél) a Jazz-ben és mivel új a gép (gari miatt) a legközelebbi márkaszervízbe, a Miskolci Hondába vittem.

 

A pulton és a hírdetőtáblán is ott figyelt az A4-es ynomtatvány miszerint (nem halál pontosan idézem) :

 

2009. jan 1-től amennyiben nem a szalon által ajánlott ...... típusú olajat viszem 590Ft+ÁFA/liter környezetvédelmi/megsemmítési díjat számol fel a szalon!!!

 

Mivel én a fórumban általatok ajánlott (még1szer köszi Waste) olajat vittem ezt már előre telefonon is közölték velem, úgyhogy ezt felszámolták.

Kérdeztem olajszűrőt vihetek e, azt mondták akkor nem tudják garantálni a garanciát vagyis Ők a gyárit teszik bele, + győzködtek mennyivel jobb a gyári.

 

Ehhez képest mikor elhoztam gondoltam felnyitom a motorház tetőt csak belenézek és ami egyből megütötte a szemem az olajszűrőn a Honda felirat mellet MADE IN FRANCE (PURFLUX)?

 

Én nem vagyok tapasztalt/szakértő, De Ez a Gyári???

 

Az előző twingo-mba és fater megánjába utángyártottba sokszor vettem ezt a szűrőtípust, nem mondom nem volt/nincs vele bajom, de a jövőre vonatkozóan komoly kétségeim vannak ha a szalon bármiből is "Gyárit" akar majd rámerőltetni és erősen gondolkodom, hogy a következő, kötelező 20ezres szervízre mindent (olaj/levegő/pollenszűrőt) Én viszek, mivel egyrészt olcsóbb másrészt megpróbálok eredeti japánt. Tutira megint jönnek majd a garanciával, új autónál ezzel tudják besz@ratni a jónépet!

 

Egyébként tényleg nagyon rendesek/korrektek voltak a srácok.

Szűrő+alátét+munkadíj+az említett semlegesítési díj = 9700Ft

 

Mi a véleményetek?

 

Megnyugodhatok h felesleges az aggodalmam máshol is ezt teszik be "gyári" olajszűrőként vagyis minőségre OK?

 

20ezresre mit javasoltok?

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (33236)
Aurobindu Creative Commons License 2009.07.03 0 0 33237

Szia,

 

Nekem is lenne kérdésem, mivel látom 1éves a paripa és így hogy az M&M-be vitted (ami ha jól emlékszem NEM hivatalos márkaszervíz -de javíts(atok) ki ha tévedek!!!- a garancia ugyanúgy megmarad, azaz pecsét a szervízkönyvbe +ilyenek???

 

- Az Olajszűrűt szándékosan hagytad ki? Vagyis azt nem Te vitted hanem Ők adták?

- Engem is érdekelne, hogy számoltak e fel megsemmesítési díjat az olajra?

 

Köszi

Előzmény: muzsa (33230)
Törölt nick Creative Commons License 2009.07.03 0 0 33236

Alig egy hete volt 20 ezres szervizem a HONDA M&M-nél.

Vitt olajra sem számoltak extra díjat.

 

Ilyen mondva csinált, hamis indokkal, hogy

környezetvédelmi/megsemmítési díj....

 

Ami rendben is van így, mert

az olaj ára, ezt a díjat már tartalmazza.

Előzmény: mugler (33234)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!