A chip tuning szerelése úgy történik, hogy az egész motorvezérlőt kiszerelik. Pollenszűrő melletti doboz.
Ebből a dobozból kiveszik a chipet, majd adatkiolvasás és módosítás után visszaforrasztják. Látható, hogy nem lehet ki, be kapcsolgatni.
Gyorsulásos mérést próbáltam már korábban, de szinte reménytelen. Olyan sok befolyásoló tényező van a normál közúti közlekedésnél, hogy nem egyértelműek az eredmények.
Kiskunlacházán egy gyorsulásos versenyen szívesen összehasonlítanám a Jazz-emet egy másikkal.
Sok helyen van lehetőség arra, hogy kipróbálás után, ha nem tetszik a eredmény visszarakják az eredeti beállítást.
Egyre inkább hajlok a chiptuning felé. Ideiglenesen ki lehet iktatni? Ha igen, tedd már meg, légy oly kedves az én és a többi hezitáló társunk kedvéért, hogy megméred a rugalmasságot ki- ill. bekapcsolt chippel mondjuk 5-ben 80-120-ig! Ha kiiktathatatlan, akkor meg csak úgy. Ha nem nagy kérés, nagyon kíváncsian várom az eredményt!
Kérdezz meg egy rendőrjárőrt, hogyan "kímélik" a mechanikát! Ott aztán tényleg az "ugrunk a gépre, hadd menjen" stílus uralkodik. Mínusz 20 fok, padlógáz. Ilyen használat mellett is kibírnak az autók minimum százezer kilométert.
Mivel kicsit speciális a helyzete a verdámnak (2007 őszi Sport, de kiállított/bemutató autó volt így csak nemrég amikor megvettem akkor lett először forgaloma helyezve, kvázi akkor indult a 3év garija is), vagyis hosszabb időt állt benne az eredeti olaj és többen (32462, 32480 hozzászólás) tanácsolták, hogy ebben az esetben "öregedhet" az olaj és ne várjam meg a gyárilag előírt első kötelező szervízt (20e) hanem 3-5e km-nél iktassak be egy olaj+olajszűrű cserét.
Egyébként a Hondaklub-ból Hondadoc is megerősítette ezt + javasolta 10e-kénti olajcserét, amit sztem meg is fogadok.
Nem az a 2-3e Ft mondvacsinált díj fáj (bár abban semmi logikát nem látok hogy vmelyik szalon/szervíz felszámolja vmelyik pedig nem, számomra nem következetes) viszont ha egy szimpla olaj+szűrőcserén "bepróbálkoznak" akkor jobb résen lenni a 20e-40e-60ezres kötelező nagyszervízeknél!
Totál egyetértek veled, hogy gagyit Soha semmilyen kocsiba ne rakjunk - nem is áll(t) szándékomban- és egyértelműen nem éri meg párezret megspórolni, én sem forintoskodok, és abban is hogy attól még hogy francia lehet jó, csak megerősítést szerettem volna!
Viszont saját személyes tapasztalatom (márkától függetlenül) hogy a szalonok/hiv. márkaszervízek (tisztelet a kivételnek) erősen igyekeznek lehúzni az embert ha nem figyel oda.
Többször (pl. ma is) több szervíz/szalon megerősítette, hogy (főleg manapság) az autó értékesítésen szinte már alig van haszon, a lóvét a szervíz + javítás hozza.
Az M&M szerepel a www.honda.hu oldalán is, mint hivatalos márkaszerviz.
Van abban némi logika, hogy a vitt olajszűrőt nem akarják elfogadni. Ha odaviszel valami vacakot és az szétesik, a motor pedig tönkremegy, akkor ki felel érte? Túl nagy a tét ahhoz, hogy az ember 1-2 ezer forintot spóroljon.
Attól, hogy Franciaországban gyártották, még szűrheti jól az olajat.
Ma reggel volt az első, esetemben ajánlott/idő előtti olajcsere (4115km-nél) a Jazz-ben és mivel új a gép (gari miatt) a legközelebbi márkaszervízbe, a Miskolci Hondába vittem.
A pulton és a hírdetőtáblán is ott figyelt az A4-es ynomtatvány miszerint (nem halál pontosan idézem) :
2009. jan 1-től amennyiben nem a szalon által ajánlott ...... típusú olajat viszem 590Ft+ÁFA/liter környezetvédelmi/megsemmítési díjat számol fel a szalon!!!
Mivel én a fórumban általatok ajánlott (még1szer köszi Waste) olajat vittem ezt már előre telefonon is közölték velem, úgyhogy ezt felszámolták.
Kérdeztem olajszűrőt vihetek e, azt mondták akkor nem tudják garantálni a garanciát vagyis Ők a gyárit teszik bele, + győzködtek mennyivel jobb a gyári.
Ehhez képest mikor elhoztam gondoltam felnyitom a motorház tetőt csak belenézek és ami egyből megütötte a szemem az olajszűrőn a Honda felirat mellet MADE IN FRANCE (PURFLUX)?
Én nem vagyok tapasztalt/szakértő, De Ez a Gyári???
Az előző twingo-mba és fater megánjába utángyártottba sokszor vettem ezt a szűrőtípust, nem mondom nem volt/nincs vele bajom, de a jövőre vonatkozóan komoly kétségeim vannak ha a szalon bármiből is "Gyárit" akar majd rámerőltetni és erősen gondolkodom, hogy a következő, kötelező 20ezres szervízre mindent (olaj/levegő/pollenszűrőt) Én viszek, mivel egyrészt olcsóbb másrészt megpróbálok eredeti japánt. Tutira megint jönnek majd a garanciával, új autónál ezzel tudják besz@ratni a jónépet!
Egyébként tényleg nagyon rendesek/korrektek voltak a srácok.
Szűrő+alátét+munkadíj+az említett semlegesítési díj = 9700Ft
Mi a véleményetek?
Megnyugodhatok h felesleges az aggodalmam máshol is ezt teszik be "gyári" olajszűrőként vagyis minőségre OK?
Nekem is lenne kérdésem, mivel látom 1éves a paripa és így hogy az M&M-be vitted (ami ha jól emlékszem NEM hivatalos márkaszervíz -de javíts(atok) ki ha tévedek!!!- a garancia ugyanúgy megmarad, azaz pecsét a szervízkönyvbe +ilyenek???
- Az Olajszűrűt szándékosan hagytad ki? Vagyis azt nem Te vitted hanem Ők adták?
- Engem is érdekelne, hogy számoltak e fel megsemmesítési díjat az olajra?