Ma ismét Zala és Somogy ország határán ténferegtem. Különös friggyel találkoztam.
2 hengeres csepel motor X Dodge Weapon (amerikai terepjáró) plusz 800-as szalagfűrész. Csodálatosan dolgozott, szabályosan ette a fát. A gazdája szerint ők 3-an többet isznak egy műszak alatt, mint a kis durcás motor. 6 mázsa fa/50 perc.
Örülök hogy itt is vagy a dutra oldalon, még azt sem bánom, hogy megszólíttatásokra nem szoktál válaszolni, te fő ikaruszos. Maradjunk ennél a hagyománynál a jövőben is.
Svédünk büszkeségén az export 28-ason, egy kicsit neccesek a sárvédők.
Itt vagyok -már is-kicsit Offolunk,de bitztos ,hogy pár mondat erejéig elnézik nekünk.Hátha másnak is jól jöhet!!
Először is a három db kiemelő békát állítsd be úgy,hogy a hátsó kuplungtárcsa agyától a béka csapággyal érintkező felülete olyan 73,5mm távolságra legyen. A békák és kinyomócsapágy között 2,5mmm távolság legyen.Ha ez nem annyi akkor a rudazaton állíts.Mivel ez egy kéttárcsás -kettősműködésű kuplung, így a következő lépés az általad is ismertetett TLT- kuplung beállítása. Találsz 3db állító csavart ami alatt rugó és hullámos alátét van. Ezeket a csavarokat csavard be külön-külön teljesen ütközésig és ezután 7 kattanást tekerj vissza.Ezzel biztosítható az az állapot,hogy mindkét kuplung összhangba működjön.Tehát benyomod első fokozatig akkor kiemel a haladás kuplungja.Amennyibe tovább nyomod - a második fokozat-és kiemel a TLT -kuplungja.Hamég mindig nem tökéletes akkor lehet egy-egy kattanásnyit vagy befelé vagy kifelé hajtani attól függően ,hogy mit mutat a beállítás után.mert ez függ a tengelykapcsoló tárcsákon levő ferrodolok vastagságától.Egy új kuplungtárcsának a vastagsága 10,83-10,13 mm között mozog.9.5 mm még jav nélkül elmegy .Az a lényeg,hogy legalább 0,9 mm-t legyen a szegecs feje és a ferrodol síkja között.Amennyiben szegecselni akarsz akkor az új betétek vastagsága3,9-4.1mm-közötti legyen.
Majd írd meg légyszives,hodgy sikerült-e beállítanod.
Üdv.és sok sikert!!
Bízom benne,hogy a tárcsák műszaki állapota kielégítő és nem zavar be egy leszakadt ferrodol darab!!Vagy a lendkerékbe levő csapágy ,ami a nyelestengely végén van.Amennyibe a csapágy megszorul akkor nem tud kiemelni a kuplung.
Sziasztok! Nagyon jók a videók, amik fent vannak. Én még új vagyok a Dutrás körben. Igazából Dutra 1000-hez lenne szükségem egy pár alkatrészre, pl: kipufogó kompletten, légszívótorok, szervó munkahenger, stb... Segítségeteket előre is köszönöm! Ja és mindenkinek BÚÉK!!!!
Jó estét! Dutrancs mester JUMZ 6AKL kuplung beállításra nincs valami instrukciód. Ha nem csuszik nehéz bekapcsolni a TLT, ha a TLT könnyű bekapcsolni csuszik a kuplung. Előre is elnézést a nem ideillő kérdésért.
Helló hotib! Először is Boldog Karácsonyt és boldog új évet kívánok, meg néztem a szántás videót, nagyon fasza, és a kis durcás is pipecül indul nagyon jól néz ki jó a hangja, az ekét te csináltad hozzá? Szépen dolgozik és légy szíves meg kérdezni a szomszédodat ,hogy melyik TÍPUSÚ UAZ-é? A gardán és a váltótól előre menő vagy a hátra menő gardán?Előre is köszi Dutrás Karcsi Békés megyéből Szeghalomról.
"Mindenfelől szorongatnak minket, de össze nem zúznak, bizonytalanságban élünk, de kétségbe nem esünk. Üldözést szenvedünk, de elhagyatottak nem vagyunk. Földre terítenek bennünket, de el nem pusztulunk." (Pál apostol, korintusiaknak, 4)
Minden embertársamnak áldott, békés, karácsonyi ünnepeket kívánok családjuk körében!
Itt is szeretnék békés, boldog karácsonyt kívánni minden Dutrás barátomnak! A következő évre pedig minden jóból többet kívánok -mint idén volt- mindenkinek!
Bocsi,megkérdezhetem mit ér egy ilyen pöpec gép?Egy barátomnál is van egy és már csak a gaz növi be évről évre.Már gondoltam hogy elhozom tőle, de én inkább régi motorokkal foglalkozok.Azért sajnálom. üdv.gery02