Keresés

Részletes keresés

Zolcsi67 Creative Commons License 2009.01.27 0 0 2277

Még az is kiderülhet :-DDD

Előzmény: Aln 663 1189 (2276)
Aln 663 1189 Creative Commons License 2009.01.27 0 0 2276

Én meg már azt hittem hkv = Buczkó Magdolna.

 

:-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Előzmény: Zolcsi67 (2275)
Zolcsi67 Creative Commons License 2009.01.27 0 0 2275

Ajánlom szíves figyelmedbe a SHIFT+2 billentyűkombinációt, úgy hívják, hogy idézőjel, és így néz ki: "

Bár ha a Topictársak szórakoztatása a célod...a jómúltkor is nagy derültséget okozott a 424-est ábrázoló fotó "Lajosháza" aláírása Lajosmizse helyett :-DDD

Előzmény: hkv (2273)
RhB Creative Commons License 2009.01.27 0 0 2274
Nézem a szöveget pont ezért írtam hogy az elején kéne jelezni miről is van szó és nem csak a végén egy félreérthető hibás mondatban "odadobni" valamit húúúúú de qrva szar így vesszők nélkül írni a szöveget nem tudom neked hogy sikerül...
Előzmény: hkv (2273)
hkv Creative Commons License 2009.01.27 0 0 2273
Nézd a szöveget egy az egyben abból a levélből másoltam ki amit nekem küldött az illető!
Előzmény: RhB (2272)
RhB Creative Commons License 2009.01.27 0 0 2272

OFF

Jó lenne, ha ilyenkor egy kicsit jobban figyelnél a pontos fogalmazásra és a korrekt információ adásra. Aki nem ismer, az most az hiszi, te vagy S. P., bár ha valaki nagyon figyel, az utolsó - kicsit hibásan ragozott és vessző-hiányos - mondat alapján esetleg kétségei támadhatnak efelöl.

 

Egy lehetséges megoldás: X.Y. felhatalmazott az alábbi képek közzétételére, a képek ezt-meg-ezt ábrázolják, ekkor-és-ekkor itt-és-itt készültek, a képek hátoldalára az alábbi szöveg van írva, stb...

ON

Előzmény: hkv (2268)
Tastam Creative Commons License 2009.01.27 0 0 2271
Ez engem is érdekelne, mivel magam is őrzök erről (vagy egy ilyenhasonló megjelenésű) járműről képet. A fotó készítője, akkor keletis vasúti dolgozó jugoszláv kormányzati vonatról beszélt vele kapcsolatban.
Előzmény: szanthoa (2269)
cssz74 Creative Commons License 2009.01.26 0 0 2270
Német eredetűnek gondolnám...
Előzmény: szanthoa (2269)
szanthoa Creative Commons License 2009.01.26 0 0 2269
Ez milyen motorkocsi?
Ha jól látom, a Tito-vonat egyik kocsija van mögé besorozva (a vágány mellett posztoló rendőr is erre utalhat).
http://www.gerdboehmer-berlinereisenbahnarchiv.de/Ausland/19870222-cfr/19870226-870048-63.html
hkv Creative Commons License 2009.01.26 0 0 2268

Az első képen Buczkó Péter  és Buczkó Magdolna látható az MK45-2008-as páylaszámú mozdony társaságában. Buczkó Péter 1946-1975 között a kisvasút fűtőházában dolgozott.

 

A másik kép inkább csak közvetetten érdekes.  A dízeleket szállító román cég munkatársa (Aristide Nita, Bukarest) is látható a képen, aki 1973-ban  Sárospatakon részt vett az új mozdonyok üzembe álllításában. Balról jobbra: Simonik Gyula (édesapám), ölében Simonik Péter (jómagam), Buczkó Péter (nagyapám) és Aristide Nita.

A képekért köszönet Simonik Péter aki hozzájárult a képek közreadásához.

 

manhattani Creative Commons License 2009.01.23 0 0 2267
Pedig legesleginkább azok jártak rajta :-)
Előzmény: Törölt nick (2266)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.23 0 0 2266
Nagyon köszi. :-) Egy csomót kerestem, de természetesen sem a fórum keresője, sem pedig a forumkereso.hu nem adott rá találat, pedig mint kiderült, megfelelő, és pontosan úgy írott szavakra kerestem. Az pedig végképp nem jutott volna eszembe, hogy a gőzmodzonyos topicban volt. :-) Köszi!
Előzmény: drdoktor (2265)
drdoktor Creative Commons License 2009.01.23 0 0 2265
alázatosan jelentem, én voltam az elkövető a gőzmocis topikban:)
drdoktor 2008.12.17 09:49:56 © (30245)
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=85605823&t=9036868
Előzmény: Törölt nick (2264)
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.22 0 0 2264
Urak, az utóbbi hónapokban valamikor szó volt egy olyan deltáról, ami réges-régen a Déli előtt volt, és pl. Ferencváros felől közvetlenül fel lehetett kanyarodni a Délibe a segítségével. A felvető be is tett róla egy GoogleEarth-ös képet. Nem is a konkrét nyomvonal érdekel, hanem elsősorban az, hogy melyik topicban (és hogy kb. mikor) volt ez a dolog. Tudtok segíteni?
manhattani Creative Commons License 2009.01.22 0 0 2263
Hát a Wild Viktor unokájának a férje...
Előzmény: wrn30601 (2261)
SztAti Creative Commons License 2009.01.22 0 0 2262
wrn30601 Creative Commons License 2009.01.21 0 0 2261
Köszönöm, bár az infóval sokat kezdeni nem tudok, mivel nem tudom, ki van a nick mögött ...
Előzmény: sylvanus67 (2260)
sylvanus67 Creative Commons License 2009.01.21 0 0 2260

Nem ide tartozik de:

 

A Wild Viktor a feleségem nagyapja volt.

 

 

Előzmény: wrn30601 (2147)
Zolcsi67 Creative Commons License 2009.01.19 0 0 2259
Írd be inkább betűvel...
Előzmény: Hamburg fan (2254)
Remete mh. Creative Commons License 2009.01.19 0 0 2258
Budai Antal tulajdonát képező fénykép a "RUBICON" Történelmi Magazin oldaláról, 1916.IX.-ben Erdélyből menekülők az oláh betörést követően...
Törölt nick Creative Commons License 2009.01.19 0 0 2257
A hsz. elküldése előtt meg kell nyomni a "beszúrás" gombot (feliratot) balra lent!
Előzmény: Hamburg fan (2254)
Tastam Creative Commons License 2009.01.19 0 0 2256
ezt a hozzászólásomat.
Tastam Creative Commons License 2009.01.19 0 0 2255
Aki esetleg nem olvassa a 100-120-as vonalak topikját, ajánlom ezt, ezt és
Hamburg fan Creative Commons License 2009.01.18 0 0 2254
Sziasztok !

Az alábbi linkek csodás képeket és ritkaságokat tartalmaznak. Némelyiket már a Füstiben is hiába keresnénk...
üdv,
Hamburg fan



Hamburg fan Creative Commons License 2009.01.18 0 0 2253
Sziasztok !

Az alábbi linkek csodás képeket és ritkaságokat tartalmaznak. Némelyiket már a Füstiben is hiába keresnénk...







üdv,
Hamburg fan
[
k.novotny Creative Commons License 2009.01.18 0 0 2252
Amint látod nem kellett a szöveget sem néznem, rendelkezem olyan információkkal, amivel szöveg nélkül is bizonyos dolgokat betudok határolni, egy vagy több kép esetében is. Amúgy pedig ha évre gondolsz, bevallom 72-re saccoltam konkrétan, ez pedig a Szergej esetében, még nem kopott le félig a festék, és a szürke tető nem volt korom fekete okra vezethető vissza.  
Előzmény: P_Oli (2249)
k.novotny Creative Commons License 2009.01.18 0 0 2251

Ha vitatkozunk az már eleven nem jó.

 

Kb. egyről beszélünk, csak te is, én is másképp köritjük a dolgokat.

 

A jugok mindig is arról voltak hiresek, hogy maguktól nem találták fel a spanyol viaszt. Ez visszavetehető a megalakulásuktól napjainkig.

 

A két viágháború közt, elvegetáltak az első vh. ban területükön maradt vasúti járművekkel, természetesen kisérletek voltak, de inkább vásároltak, ekkor vették meg a Mávagtól 375-ös sor gyártási lizecét. A II.vh. után megint a 60-as 70-es évekig elvoltak mint a befött a zsákmányolt járművekkel. Amivel kisérleteztek, azok sorba befulladtak, egy két dolog kivételével sorozat nem lett belölük. Gyakorlatilag importból fedezték ezidáig az új járműveket (ide beleértem a közútit is). A 70-es évektől beindult a lizenc vásárlásuk, és innetől kezdve kezdtek el fejlödni, lásd autopar különböző összeszerelő üzemei, buszok esetében, a lengyel Sanoktól kezdve, a Merciig, mozdonygyártás (Djuro Dakovic, Koncár), és ekkor lépett igazából szinre a Gosa is. Tehát náluk azért nem volt kifejlödve korábban az, ami nálunk kivolt, akár Győr, Ganz, Csepel, Ikarus. Ráadásul ezekkel a lizenc vásárlással egy kicsit be is faragtak, hiszen nagyon minimális export bevételük lett belölük, ellentétben a mi esetünkkel Rába camionok, amelyből több ezer darabot adtunk el pontosan nekik, de ide sorolhatnám a Ganz-Mávag által gyártott modonyokat motorvonatokat is, na meg az erdeti témánál a vasúti személykocsikat, teherkocsikat, akár jóvátételben, akár kereskedelmi ügyletben. A Gosa kocsikat is akkor tudták eladni nekünk, amikor Győr már teljesen leállt a gyártással, sőt majd utána 10 évvel. Ami náluk igazán bejött az a vasuti teherkocsik gyártása, de export terén ott sem nagyon dicsekedhetnek, hiszen a körülöttük lévő országokban joval fejlettebb volt ezen kocsik gyártása. Ráadásul a szoc. országok mind dollár elszámolásban voltak vele, mig egymásközt transzferábilis rubel elszámolás volt. Irod 80-as években a Z kocsik gyártását, ezeket én nem vitatom, hiszen a közúttal ellentétben (FAP, TAM, teherkocsik) azért vasúti kocsik esetében már a modernebb lizenceket vették. Tehát ő e téren késön lépett. Ráadásul Tito halála előhozta az ellentéteket, az eredményeit pedig ismerjük. 

 

Visszatérve az általam betett hálókocsi modelljére, kb 3/4 éve szintén a szerb topikról mentettem le egy képet e kocsi eredetijéről, igaz fekete fehérben volt a kép, de nem találom, pedig nem is oly rég elöttem is volt, és ha jól emlékszem be is tettem a személykocsis topikba, sőt érdeklödtem valamelyest utána is, a lényeg az, hogy most nem találom meg. Lehet, hogy RhB-nek megvan a spájzban a lekváros bödön mellett. 

Előzmény: braun (2250)
braun Creative Commons License 2009.01.18 0 0 2250
Vitáznék ezzel, mert a GOSA azért kistaffírolta a JZ nemzetközi kocsiparkját. Ha végigböngészed a korabeli (hetvenes évektől) fotókat, akkor bőséggel látni Y kocsit, méghozzá Wegmann-licensz forgóvázzal. A nyolcvanas években meg már Z kocsit is képesek voltak gyártani.
Előzmény: k.novotny (2248)
P_Oli Creative Commons License 2009.01.18 0 0 2249
Ügyes következtetés, Sherlock :)

A szövegben benne van a dátum: 1974.
Előzmény: k.novotny (2245)
k.novotny Creative Commons License 2009.01.18 0 0 2248

Én is kisérleteztem az 50-es évek végén a gyerek gyártással, de hála isten nem történt semmi (legalábbis nem tudok róla)

 

 

Kisérletezni kisérleteztek ők is, de eredményre sosem jutottak (azaz sorozatgyártásra nem került sor) A 70-es évek közepére jutottak el arra a pontra, hogy sorozatgyártást tudtak eszközölni.

 

Ha megfigyelted korábban még a 80-as évek elején, a belföldi kocsijaik nagy többsége a háború folyamán zsákmányolt kocsikból állt, mig a nemzetközi kocsik nagyrészét az idegen vasútak kocsijai alkották, és amit ők tettek be, az pedig idegen gyártású volt. Csak mire ez teljes egészében kiforott, addigra elkezdett háborúzni. Azták osztoszkodtak eléggé szépen, ma ott van, hogy....

Előzmény: braun (2247)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!