Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

pinguru Creative Commons License 2013.12.22 0 0 44471

Én nem tőlük vettem, de ettől a cégtől szoktam néha rendelgetni, korrektül szállítanak. Nézegettem az ARB rántókötél árakat az itthoni boltokban, hát..... 

Előzmény: BRÁNYI6405 (44470)
BRÁNYI6405 Creative Commons License 2013.12.22 0 0 44470

Te is itt veted ? Vagy esetleg tudsz más  címet itthon ahol lehet kapni , és megközelítőleg ugyan ilyen áron ?

Előzmény: pinguru (44461)
stevemegane Creative Commons License 2013.12.21 0 0 44469

Ez Nagyon jó ötletnek tűnik.

Néztem már én is, hogy szigeteletlen vezeték megy be elég nagy távolságra a radiátorhoz.

Már a bemenő vezeték sem elég meleg szerintem.

Akármeddig rajta tudom tartani a kezem.

 

 

 

Esetleg nem tudsz beszélni a vadásztársaddal, hogy küldjön egy fotót, hogy merre vezette el a csöveket?

Így nem kellene sokat tökölődnöm a szereléssel.

 

Köszi.

Előzmény: Jager74 (44465)
Tie Creative Commons License 2013.12.20 0 0 44468

Naná, én is tépkedtem már le vele ezt-azt.

 

Hátul a vonóhorognál is bivalyabb vontatási pont van a Ződön, egy személyautóhoz való becsavarható vonószemet csiszoltam le oldalt laposra, és azt hegesztettük az alvázra oldalt, alul-felül 10-10 centi varrat tartja. Az bitang, azzal bármit merek rángatni, kamiont is, inkább, mint a vonóhoroggal.

Előre is ugyanilyet kell rakni, mert oda raktam 15-ös négyzetacélból hajtott kurflit, mindkét oldalt végighegesztve, de az anyag maga gyenge. Bár nem szakadt le, de ahányszor rángattak annál fogva, annyiszor hajolt ide-oda. :)

 

Köteleket toldani meg csak úgy szabad, hogy egymásbahurkolni. Sekli csak az elején-végén lehet, de a rántókötélnél ténylg az a legfontosabb, hogy az autókon legyen olyan rögzítési pont, ami elbír 10-20 tonna terhelést is.

Előzmény: pinguru (44467)
pinguru Creative Commons License 2013.12.20 0 0 44467

A lényeg, hogy ne seklivel legyen összetoldva a kötelek, mert ha szakad valami, akkor a sekli tud ám repülni. Ha a kikötési pont gyenge és kiszakad, akkor simán átmegy a sekli az utastéren, úgy hogy közben egy ajtó is volt az a röppályán. Ezért ha nem ismert az elakadt autó, inkább csak kicsiket érdemes rántani és a kocsiból minden utast kiszállítani a rántás elött.

Előzmény: Tie (44466)
Tie Creative Commons License 2013.12.20 0 0 44466

Tényleg bírja, én egy 8 és eg 4 métérest kötöttem össze, azzal rángattuk egymást sokszor, Rangekkel, ahogy pinguru írja, koppra rátolatva, aztán teligázzal nekifutva (az automata váltja is felfele a félkettőt-hármat), bírta gond nélkül, ezek a legjobb rántókötelek.

Lehet mosógépben mosni, fasza cuccok. 

Előzmény: nyuszy (44462)
Jager74 Creative Commons License 2013.12.20 0 0 44465

Egyik vadásztársamnak is ua. a gondja volt Opel Frontera 3,1 TD autón.Autószerelő lévén mindent kipróbált: termosztát csere,radiátor tisztítás kívül-majd belül,radiátor csere...Kb.3 év és pár tízezer Ft után

úgy oldotta meg,hogy a radiátorhoz menő gumicsövet (ami megkerül ezt-azt) kb.1/3-ára lerövidítette és máshol vezette el,így a melegvíz nem tud lehűlni,mire beér az utastérbe.

Előzmény: stevemegane (44444)
pinguru Creative Commons License 2013.12.20 0 0 44464

Az MTZ trakesz a maga szerény x tonnájával háromszor visszapattant, utána szakadt csak el. Késöbb az újnyi vastag acélsodrony is elszakadt, a mégvastagabb acélsodrony használatakor a futómű szakadt ki az autó alól :( . Szerintem bőven elég, nem tudom, hogy a tonnák hogyan megadva, statikusan 12 tonnát adnak meg, dinamikusan 2 tonnát, ami biztonsági tartalékokkal van számolva, vagyis minimum 3 tonnás kocsinál még lazán megfelel.

 

Sokszor rángattunk úgy, hogy ütközőre rátolattam és usgyi neki, amit bír. Szépen egyenletesen feszül meg, persze az ilyen akcióknál észnél kell lenni, NAGYON erős kikötési pontok kellenek, és el kell tudni dönteni, hogy melyik az a pillanat, amikor ásni és emelni kell, nem érdemes eröltetni.

 

A szektánkból többen használják ezt a kötelet és nem panaszkodnak. Ellenben a sokkal drágább ARB-vel voltak nem túl jó tapasztalataim, azoknál tényleg limitálva van a rántások száma, utána kinyúlik és vége. Ennél a fonás adja a rugalmasságot, tényleg bátran ajánlom.

Előzmény: nyuszy (44462)
stevemegane Creative Commons License 2013.12.20 0 0 44463

Köszi a választ!

 

Ha a külső koszolódás a gond, akkor ki kell szedni az egészet, vagy a helyén is hozzá lehet férni a tisztításhoz?

 

Belső lerakódás esetén ki kell szerelni a fűtőradiátort vagy megoldható, hogy a motortérben rácsatlakozok a csöveire és szivattyúval átáramoltatok rajta vegyszert, utána pedig tiszta vízzel átmosatom ugyancsak szivattyúval?

Milyen vegyszerrel szokták tisztítani?

 

Köszi.

Előzmény: spapda (44448)
nyuszy Creative Commons License 2013.12.20 0 0 44462

És akkor ez bár két tonnára van írva, tényleg bírja a rángatást is?

Előzmény: pinguru (44461)
pinguru Creative Commons License 2013.12.20 0 0 44461

Én ilyet használok évek óta, nem veszít a rugalmasságából. Februárban egy mentés során egy traktornak sikerült elszakítania , kötöttem rá egy csomót, azóta úgy használom. Nyugodt szívvel ajánlom, nagyon elegánsan lehet vele huzogatni, én sokat vontattam vele, amit elvileg a rántóköteleknél nem illik, de ez bírja.

 

http://www.paddockspares.com/pm691-kinetic-tow-rope-8-metre-x-24mm-2-ton-working-load-limit-12-ton-minimum-breaking-load-web-exclusive-special-offer.html

 

 

Előzmény: nyuszy (44460)
nyuszy Creative Commons License 2013.12.19 0 0 44460

Soha nem volt ilyenem, de mindig szerettem volna :)

Így viszont nincs tapasztalatom, ezért kérdezek. Nyilván alapvetően a legolcsóbb megoldást keresem, de szart nem akarok venni. Annyit tudok, hogy mondjuk két tonnánál nehezebb autót tutira nem akarok vele rángatni, és van csörlőm is, szóval sokat nem használnám, de néha egyszerűbb lenne egy ilyesmi, mint a csörlővel bajlódni.

Előzmény: Krinnyi (44438)
-Bazsa81- Creative Commons License 2013.12.19 0 0 44459

Néha a németeknél látok, lehajtott (de komolyan!) enszes kocsikat, most olvasom, hogy EU papírja nincs, tehát nem lehet olcsón üzembe helyezni...

Na azokat nem venném meg.

 

Olcsón sajnos nem lehet talélni, inkább a G MErci árkategória.

 

Ezzel mi a bajod? :D

 

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/toyota-land-cruiser-hzj105-expedition-altenholz-kiel/182653076.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=24100&makeModelVariant1.modelDescription=105&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPORT

Előzmény: mandras79 (44458)
mandras79 Creative Commons License 2013.12.19 0 0 44458

Nahát ez meg aztán dögivel van M.o.-n:O)

Ettől még a NORMÁLIS HZJ-ből is több van.

(Normális -értsd 76-79-78 4.2D v.4.5V8(:O)

Európában belgium-hollandián kívűl hol lehet beszerezni?Ezeket is inkább arabica-ból importálják....

Előzmény: -Bazsa81- (44457)
-Bazsa81- Creative Commons License 2013.12.19 0 0 44457

Ha már 100-as, akkor inkább 105-ös ;)

 

 

Előzmény: mandras79 (44442)
pinguru Creative Commons License 2013.12.19 0 0 44456

Azé megnyugtató hangja tud lenni egy ilyen böszmeségnek:

 

Előzmény: pinguru (44455)
pinguru Creative Commons License 2013.12.19 0 0 44455

Na erről ugatok. Veszel egy kasztnit és beleteszel egy ilyen motort, és utána nyomhatod a világból kifelé :) Mondjuk műszaki vizsgán.....

 

Előzmény: pinguru (44454)
pinguru Creative Commons License 2013.12.19 0 0 44454

Főleg, ha csuklós buszt vontatsz felüljárón felfele :)

Előzmény: Tie (44452)
pinguru Creative Commons License 2013.12.19 0 0 44453

Ez olyan dolog, ha egy Disco rendesen karban van tartva, a szilentek jók, illetve a holtjáték rendesen be van állítva, az nem kóvályog sehová autópályán. A tulajok igénytelenségével egyenesen arányosan nő a koválygás :)

 

Azért egy 4 liter feletti dízel fasza lehet. Az amcsi Cummins Dízelek a kedvenceim, egyszer lesz olyanom, az biztos.

Előzmény: zolakol (44449)
Tie Creative Commons License 2013.12.19 0 0 44452

Terepen az automatával könnyebben törsz féltengelyt. 

Alapvetően normális használat mellett valóba kíméletesebb a hajtáshoz, mivel nem rángatja a motor közvetlenül terhelésváltásnál a dolgokat, azt tompítja. 

De terepen a nyomatékkonverter miatt rövis időre eszement nagy nyomatékot tud a hajtásra szabadítani, adott esetben a motor csúcsnyomatékának akár 2-3-szorosát is, utána meg persze az áttételezés...

Szóval szorult helyzetben egy erős motorral, automataváltóval hipp-hopp lehet gázfröccsökkel is féltengelyt törni, ahol kézivel legfeljebb megforogna a kupplung, vagy lefulladna a motor. 

 

Fogyasztásnak indulj ki abból, hogy egy Range, ami hasonló méret, talán kicsit könnyebb, de ugyanúgy állandó összkerék, 4-4,6 körüli V8-cal automatával építetlenül városban 20-25 között eszik. Felső határ nincsen. 

 

Gondolom a tlc se csinál semmit 20 alatt a V8-cal. 

Előzmény: zolakol (44449)
zolakol Creative Commons License 2013.12.18 0 0 44451

Ja, ezt kérdésnek szántam.

Előzmény: zolakol (44450)
zolakol Creative Commons License 2013.12.18 0 0 44450

Kb mennyit fogyaszthat egy 80-as 4,5 V8 benzin/gáz automata.

Előzmény: senim (44434)
zolakol Creative Commons License 2013.12.18 0 0 44449

"Alapvetően arra készülj fel, hogy nincs használható, eladó 80-as az országban!"

 

Állapottól függetlenül szétborítjuk, kopó alkatrészeket, szilenteket, tömítéseket, stb cserélünk(meg amit kell). Elég nehezen bírok megválni az autóimtól, ezért 10-15 évre tervezek.                                                                                                                                                                                                                                                                                             " De hogy a hajtáslánc mitől és miért kopna jobban és hogy minél, azt nem értem!"

 

Arra gondoltam, hogy az automata mindig az optimális nyomatéknál vált, míg a manuális csak akkor , ha eszembe jut, így az automata elvileg csökkenti a pl féltengelytörés kockázatát.

 

"Viszont azt nem tudom hogy a disco miért nem jó autópályára? illetve inkább az a kérdés hogy a 80-as mitől jó? "

 

Volt szerencsém kipróbálni két Discovery-t('93-as és '97-es), mintkettő egyenesfutásával gondok vannak.  Ez a tény a tulajdonosaikat nem zavarja, mert a Gyergyói hegyekben terepeznek, de pályán elég fárasztó lehet folyamatosan korrigálni.A 80-as nem tudom, h jó-e, ezért kérdezősködök itt.

 

Ha csak ilyen hibák jutnak eszedbe, akkor ez a nekem való autó.

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Krinnyi (44437)
spapda Creative Commons License 2013.12.18 0 0 44448

Valószínűleg nem levegős. Sokkal esélyesebb, hogy a fűtőradiátor koszos. Vagy kívül (bejutott a sok por, növényi-állat bizbasz, falevelek a szellőzőrendszerbe stb), így a ventilátor által keltett légáram nem tud akadálytalanul átáramolni a bordán és persze a külső szennyeződés csökkenti a hőleadó képességet is, vagy belül dzsuvás (vízkő, rozsda és hasonlók miatt, hála valamelyik csapvizet tankoló előző tulajnak), ami miatt megint csak gyengébb a hőleadó képesség, és vegyszeres tisztítást igényel.

Előzmény: stevemegane (44444)
Tie Creative Commons License 2013.12.18 0 0 44445

Múltkor láttam egy jobbkormányos angol papíros TDV6 SE III-as Disco-t, 3millió körül árulták. Az mondjuk már zsebrerakja a 80-as tlc-t vontatásban is.

Persze az átlagos ára inkább 5-6 körül indul, ez kirívó darab volt.

Előzmény: Törölt nick (44440)
stevemegane Creative Commons License 2013.12.18 0 0 44444

Sziasztok!

 

Segítséget szeretnék kérni Opel Campo témában. (3.1Td 1999-es évjárat)

 

Kicsit gyenge a fűtésem.

A termosztát jó, a motor kellően meleg, de csak langyos levegőt fúj a ventilátor.

Lehet, hogy én vagyok hozzászokva, hogy a mai modern autók jól fűtenek, de én ezt kevésnek tartom.

 

Arra gondoltam, hogy levegős a fűtőradiátor vagy annak vízcsöve.

Nem jöttem sajnos rá, hogyan lehet légteleníteni.

Tud ebben valaki segíteni?

 

Vagy mi lehet a gond más?

 

Minden segítséget szívesen veszek.

 

Köszönöm.

mandras79 Creative Commons License 2013.12.18 0 0 44443

AGYON????????:o)

Előzmény: Törölt nick (44441)
mandras79 Creative Commons License 2013.12.18 0 0 44442

Sajnos nagy igazságot mondtál el a TLC-ről.Alig van használható 80-as az országban.Olyan szarokért kérnek el otromba  pénzeket ,hogy nem igaz...Erről a tulaj tehet mert sokan abból indultak ki: Toyota nem romlik-kopik örök mint a nyomor..és talán még az első tulaj törődött vele a 2. 3. 4. meg úgy gondolta sose lesz baja és csakis drágábban adja el mint ahogy vette..Pedig nagyon patent gépek....

A 100-as TLC ről tudsz vmit? 4,2 TD és 4.7  Benzin ről benzin gáz?Igazán érdekelne mi a valós fogyasztása ? Nem mintha úgy gondolnám 4,7 l/100km :O) De annyi hülyeséget olvastam már ,de még egy IGAZI tulajjal nem hozott össze a sors hogy kikérdezzem az autóról.

A 4.2 manual pl vs AUTOMATA VS BENZIN:o)Nekem Rangem van de nagyon tetszenek ezek a böszme terepjárók, valós infót meg senkitől nem kapok.

köszi

Előzmény: Krinnyi (44437)
Tie Creative Commons License 2013.12.18 0 0 44439

3 papír környékén meg nagyon jó kis td5 disco II-ket lehet kapni, vontatás-asszisztenssel. csiptuninggal a td5-ből kijön 170-200 lóeő gond nélkül.

Elektronikában talán kicsit háklisabb, mint a tlc.

 

Terepre nem kérdés, hogy discot vennék, de országúti vontatásra már én is elgondolkoznék egy 4.2 td tlc-n.

Előzmény: Krinnyi (44437)
Krinnyi Creative Commons License 2013.12.18 0 0 44438

A kérdés az hogy mennyi pénzt szánsz rá?

Mert az jelentősen befolyásolja hogy milyet! A normál szövött, és a kinetikus gumi kötelek között 2-es szorzó van!

Előzmény: nyuszy (44436)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!