Én nem tőlük vettem, de ettől a cégtől szoktam néha rendelgetni, korrektül szállítanak. Nézegettem az ARB rántókötél árakat az itthoni boltokban, hát.....
Hátul a vonóhorognál is bivalyabb vontatási pont van a Ződön, egy személyautóhoz való becsavarható vonószemet csiszoltam le oldalt laposra, és azt hegesztettük az alvázra oldalt, alul-felül 10-10 centi varrat tartja. Az bitang, azzal bármit merek rángatni, kamiont is, inkább, mint a vonóhoroggal.
Előre is ugyanilyet kell rakni, mert oda raktam 15-ös négyzetacélból hajtott kurflit, mindkét oldalt végighegesztve, de az anyag maga gyenge. Bár nem szakadt le, de ahányszor rángattak annál fogva, annyiszor hajolt ide-oda. :)
Köteleket toldani meg csak úgy szabad, hogy egymásbahurkolni. Sekli csak az elején-végén lehet, de a rántókötélnél ténylg az a legfontosabb, hogy az autókon legyen olyan rögzítési pont, ami elbír 10-20 tonna terhelést is.
A lényeg, hogy ne seklivel legyen összetoldva a kötelek, mert ha szakad valami, akkor a sekli tud ám repülni. Ha a kikötési pont gyenge és kiszakad, akkor simán átmegy a sekli az utastéren, úgy hogy közben egy ajtó is volt az a röppályán. Ezért ha nem ismert az elakadt autó, inkább csak kicsiket érdemes rántani és a kocsiból minden utast kiszállítani a rántás elött.
Tényleg bírja, én egy 8 és eg 4 métérest kötöttem össze, azzal rángattuk egymást sokszor, Rangekkel, ahogy pinguru írja, koppra rátolatva, aztán teligázzal nekifutva (az automata váltja is felfele a félkettőt-hármat), bírta gond nélkül, ezek a legjobb rántókötelek.
Egyik vadásztársamnak is ua. a gondja volt Opel Frontera 3,1 TD autón.Autószerelő lévén mindent kipróbált: termosztát csere,radiátor tisztítás kívül-majd belül,radiátor csere...Kb.3 év és pár tízezer Ft után
úgy oldotta meg,hogy a radiátorhoz menő gumicsövet (ami megkerül ezt-azt) kb.1/3-ára lerövidítette és máshol vezette el,így a melegvíz nem tud lehűlni,mire beér az utastérbe.
Az MTZ trakesz a maga szerény x tonnájával háromszor visszapattant, utána szakadt csak el. Késöbb az újnyi vastag acélsodrony is elszakadt, a mégvastagabb acélsodrony használatakor a futómű szakadt ki az autó alól :( . Szerintem bőven elég, nem tudom, hogy a tonnák hogyan megadva, statikusan 12 tonnát adnak meg, dinamikusan 2 tonnát, ami biztonsági tartalékokkal van számolva, vagyis minimum 3 tonnás kocsinál még lazán megfelel.
Sokszor rángattunk úgy, hogy ütközőre rátolattam és usgyi neki, amit bír. Szépen egyenletesen feszül meg, persze az ilyen akcióknál észnél kell lenni, NAGYON erős kikötési pontok kellenek, és el kell tudni dönteni, hogy melyik az a pillanat, amikor ásni és emelni kell, nem érdemes eröltetni.
A szektánkból többen használják ezt a kötelet és nem panaszkodnak. Ellenben a sokkal drágább ARB-vel voltak nem túl jó tapasztalataim, azoknál tényleg limitálva van a rántások száma, utána kinyúlik és vége. Ennél a fonás adja a rugalmasságot, tényleg bátran ajánlom.
Ha a külső koszolódás a gond, akkor ki kell szedni az egészet, vagy a helyén is hozzá lehet férni a tisztításhoz?
Belső lerakódás esetén ki kell szerelni a fűtőradiátort vagy megoldható, hogy a motortérben rácsatlakozok a csöveire és szivattyúval átáramoltatok rajta vegyszert, utána pedig tiszta vízzel átmosatom ugyancsak szivattyúval?
Én ilyet használok évek óta, nem veszít a rugalmasságából. Februárban egy mentés során egy traktornak sikerült elszakítania , kötöttem rá egy csomót, azóta úgy használom. Nyugodt szívvel ajánlom, nagyon elegánsan lehet vele huzogatni, én sokat vontattam vele, amit elvileg a rántóköteleknél nem illik, de ez bírja.
Soha nem volt ilyenem, de mindig szerettem volna :)
Így viszont nincs tapasztalatom, ezért kérdezek. Nyilván alapvetően a legolcsóbb megoldást keresem, de szart nem akarok venni. Annyit tudok, hogy mondjuk két tonnánál nehezebb autót tutira nem akarok vele rángatni, és van csörlőm is, szóval sokat nem használnám, de néha egyszerűbb lenne egy ilyesmi, mint a csörlővel bajlódni.
Ez olyan dolog, ha egy Disco rendesen karban van tartva, a szilentek jók, illetve a holtjáték rendesen be van állítva, az nem kóvályog sehová autópályán. A tulajok igénytelenségével egyenesen arányosan nő a koválygás :)
Azért egy 4 liter feletti dízel fasza lehet. Az amcsi Cummins Dízelek a kedvenceim, egyszer lesz olyanom, az biztos.
Terepen az automatával könnyebben törsz féltengelyt.
Alapvetően normális használat mellett valóba kíméletesebb a hajtáshoz, mivel nem rángatja a motor közvetlenül terhelésváltásnál a dolgokat, azt tompítja.
De terepen a nyomatékkonverter miatt rövis időre eszement nagy nyomatékot tud a hajtásra szabadítani, adott esetben a motor csúcsnyomatékának akár 2-3-szorosát is, utána meg persze az áttételezés...
Szóval szorult helyzetben egy erős motorral, automataváltóval hipp-hopp lehet gázfröccsökkel is féltengelyt törni, ahol kézivel legfeljebb megforogna a kupplung, vagy lefulladna a motor.
Fogyasztásnak indulj ki abból, hogy egy Range, ami hasonló méret, talán kicsit könnyebb, de ugyanúgy állandó összkerék, 4-4,6 körüli V8-cal automatával építetlenül városban 20-25 között eszik. Felső határ nincsen.
Gondolom a tlc se csinál semmit 20 alatt a V8-cal.
"Alapvetően arra készülj fel, hogy nincs használható, eladó 80-as az országban!"
Állapottól függetlenül szétborítjuk, kopó alkatrészeket, szilenteket, tömítéseket, stb cserélünk(meg amit kell). Elég nehezen bírok megválni az autóimtól, ezért 10-15 évre tervezek. " De hogy a hajtáslánc mitől és miért kopna jobban és hogy minél, azt nem értem!"
Arra gondoltam, hogy az automata mindig az optimális nyomatéknál vált, míg a manuális csak akkor , ha eszembe jut, így az automata elvileg csökkenti a pl féltengelytörés kockázatát.
"Viszont azt nem tudom hogy a disco miért nem jó autópályára? illetve inkább az a kérdés hogy a 80-as mitől jó? "
Volt szerencsém kipróbálni két Discovery-t('93-as és '97-es), mintkettő egyenesfutásával gondok vannak. Ez a tény a tulajdonosaikat nem zavarja, mert a Gyergyói hegyekben terepeznek, de pályán elég fárasztó lehet folyamatosan korrigálni.A 80-as nem tudom, h jó-e, ezért kérdezősködök itt.
Ha csak ilyen hibák jutnak eszedbe, akkor ez a nekem való autó.
Valószínűleg nem levegős. Sokkal esélyesebb, hogy a fűtőradiátor koszos. Vagy kívül (bejutott a sok por, növényi-állat bizbasz, falevelek a szellőzőrendszerbe stb), így a ventilátor által keltett légáram nem tud akadálytalanul átáramolni a bordán és persze a külső szennyeződés csökkenti a hőleadó képességet is, vagy belül dzsuvás (vízkő, rozsda és hasonlók miatt, hála valamelyik csapvizet tankoló előző tulajnak), ami miatt megint csak gyengébb a hőleadó képesség, és vegyszeres tisztítást igényel.
Sajnos nagy igazságot mondtál el a TLC-ről.Alig van használható 80-as az országban.Olyan szarokért kérnek el otromba pénzeket ,hogy nem igaz...Erről a tulaj tehet mert sokan abból indultak ki: Toyota nem romlik-kopik örök mint a nyomor..és talán még az első tulaj törődött vele a 2. 3. 4. meg úgy gondolta sose lesz baja és csakis drágábban adja el mint ahogy vette..Pedig nagyon patent gépek....
A 100-as TLC ről tudsz vmit? 4,2 TD és 4.7 Benzin ről benzin gáz?Igazán érdekelne mi a valós fogyasztása ? Nem mintha úgy gondolnám 4,7 l/100km :O) De annyi hülyeséget olvastam már ,de még egy IGAZI tulajjal nem hozott össze a sors hogy kikérdezzem az autóról.
A 4.2 manual pl vs AUTOMATA VS BENZIN:o)Nekem Rangem van de nagyon tetszenek ezek a böszme terepjárók, valós infót meg senkitől nem kapok.