Mér van az h feliciának többet kell tekerni az önindítónak mint sok más autónál tudom h ez normális csak kiváncsi vagyok miért?? önindító áttétel? Gyújtás vezérlés? mittomén?!:D Köszi
Köszönöm a kerékcsapágy cseréhez hozzászólásokat/linkeket.Tanulságos kis filmek.Holnap mehetek új csapágyat venni :(
Sajnos az én hibámból,mivel présem nincs és én is mind minden barkácsoló,addig nem nyugszik míg meg nem oldja a problémát.Ezt hívják ugye tanulópénznek.Az első csapágy berakás sikerült,de a tengelyt véletlen kicsit ferdén sikerült behelyezni.Vissza akartam szedni,de aki ismeri ezt a csapágy fajtát gondolom tudja,vagy én voltam tudatlan,mindegy.Elég könnyen kijön a belseje.Na a lényeg csak azért írtam le,hogy aki még nem csinált ilyet mint én,de szereti a kihívásokat,számítson rá.
Beülsz(motor nem jár),benyomod a fékpedált,nyomva tartod és beinditod a motort.Normális esetben azt tapasztalod hogy beljebb megy a fékpedál.Akkor a szervó jó!
Valasz mindenkinek:felujitas elott is ugyanilyen szar volt.Ferodo fekpofakat hasznalok.soxor ugy erzem h mintha olvadna a labam alatt a pedal eros lassitasoknal.
nagyobb a fordulatszám. elvileg (mondom Elvileg) a nagyobb kerületi sebesség miatt hamarabb melegszik a cucc. Ez mondjuk tartós fékezésnél jelenthet eltérést.
A kerék kerületén és a féktárcsán keletkező forgatónyomaték egyenlő nagyságú, de ellentétes irányú.
nyomaték pedig egyenlő erő x erőkar. azaz, minél kisebb a gumi átmérője, annál kisebb kerületi erő keletkezik a fékbetéteken (mivel kisebb az átmérőkülömbség)
az egyszerüség kedvéért legyen a kerék kerülete 1 m a féktárcsáé 60 centi. fékezőerő 100N (Gumi - aszfalt közt)
a keletkező nyomaték= 1/2 x 100 = 50 Nm
Ugyanez nyomaték a féktárcsán 50/ (0,6/2) =166 N kerületi erőt okoz
ha akerék 80 centis, akkor a nyomaték= 0,8/2 x 100=40 Nm
ez a féktárcsán: 40/ (0,6/2)= 133 N erő
Azaz ugyanolyan "lassítóerőt" kisebb "fékpofa erővel" lehet létrehozni
de szerintem 1-2 átmérőeltérésnél fölösleges ezzel foglalkozni.
Nem lehet, hogy inkább a felújításnál lett valami gebasz??? mondjuk rossz légtelenítés.
Igen,igen!Tegyük fel a fék(mindegy milyen)mindig ugyanaz.Ezt a féket befűzöm(tegyük fel küllős a kerék)egy 16collos felnibe,utána egy nagy 21collos felnibe.Érdekes módon a kis 16-os kerékkel nagyobbat fog,erősebb a fékhatás.Erő,erőkar,valami ilyesmi van a dologban.Pontos magyarázatot nem tudok adni,asszem ellógtam ezt a fizikaórát(is)És nem voltam egyedül!
SZIASZTOK....... 1999-ES FELICIÁMNÁL AZ A PROBLÉMA JELENTKEZETT HOGY MENETKÖZBEN (NAPONTA 1-2 SZER) ELMEGY A GÁZOM NYOMOM NEKI ÉS NEM MEGY MI LEHET ENNEK AZ OKA ?AKI TUD SEGITSEN S.O.S KÖSZI MINDENKINEK
Hát igen, mintha valahol "sántítana" ez a megállapítás. Mert ez azt jelentené, hogyha rá tennénk egy kamion kerekét, akkor javulna a fékhatás;)
Én inkább arra lennék kíváncsi, hogy mennyire kopott az a gumiabroncs vagy hogy milyen márkájú... Mert tapasztalatom szerint elég jól fog az első fék a feliciákon. Ha egy picit jobban odataposok neki, már meg is csúsznak a kerekek. És egy jó minőségű 175-ös gumi elég jól megfogja az autót, ha minden megfelelően működik.
mert ezeke gyengek....ha hirtelen akarok megallni,leterni az en tempomrol szinte lehetetlen mgallnom veluk....Letezik erosebb ra? Masik kerdesem,h valami mocorgo hang jon a anyos oldali futotol.Amikor kisebb jardakra terek fel,vagy egy kisebb utegyenletlesegen megyek at,valami ropog.Tegnap szettszedtem az eslo lengescsillapitomat,komplett kiszedtem,csereltem toroncsapagyat,toronygumit,atneztem az agyat is,megmozgattam mindenfele,ahogy tudtam,a gombfejre tippeltem meg,de az sem adott ki semilyen hangot.Olyan mitha a rugo csinalna.De mi a fenetol?esteleg a lengovlla szilentje? de az meg jo allapotu hisz 118 000 km van csak benne.
Ma a haverommal ki akartuk cserélni az ékszíjjat. Nem jöttünk rá, hogy a generátort, hogy kell meglazitani, hogy levegyük. Ha tudtok tegyetek fel képet mit nem lazitottunk ki.