Arra, hogy itt kisebb lesz a várható forgalom, mint a többi ap-n. (kivéve a vörös posztót. ;-) Az M1-3-5-7-en 50km-t kell távolodni BP-től, hogy 40-60e alá csökkenjen a forgalom. Az M4-en 15-20e várható hasonló távolságban.
Nem indokol ap-t a forgalom, így nem gondolom, hogy morális kérdést kéne abból csinálni, hogy "valaki jobban jár egy út mellett".
Különben is várhatóak hasonló forgalom mellett, hasonló beruházások BP körül. (m10, m2). Az M4 lehetett volna az első.
Na mindegy, valóban kár a szájtépésért, hisz ap. lesz az M4 - majd egyszer.
Környezetvédelmi engedéllyel rendelkező A1 nyovonal:
jatélleg, mintha láttam mán volna ezta változatot is...
akarnak a csp-ból egy bekötést a városkapu projekt területére...
Ha megmarad az engedély, akkor már csak ilyen megvalósíthatósági tanulmány meg az építési engedély van hátra a kivitelezésig, de ha nem így van valaki javítson ki.
a megvalósít6ósági tanulmány az első lépés, az már rég megvan, azután jön a környezetvédelmi engedély, amivel most szívóznak a zöldek...
ha ez megvan, akkor jöhetnek az engedélyezési tervek, majd a kiviteli tervek...
Környezetvédelmi engedéllyel rendelkező A1 nyovonal:
Amúgy az engedélyt még asszem tavaly megtámadták a ződek, szept. 14-én lesz a folytatólagos bírósági tárgyalás (link), remélem jól döntenek. Ha megmarad az engedély, akkor már csak ilyen megvalósíthatósági tanulmány meg az építési engedély van hátra a kivitelezésig, de ha nem így van valaki javítson ki.
Probáltuk e Már a hivatalba már 15 éve IGÉRIK A CSATORNÁZÁST,ASZFALT ÚTAT, MÁR EZEKNEK ÉVEK ÓTA NEM LEHET HINNI... MÉG ABAN BIZÓK HOGY JÖVÖRE VAGY NEM LESZ EGYCSÖPPE CSAPADÉK SE VAGY A NYÍLVÁNOSÁG EZ A FÓRUM MEGHOZZA GYÜMÖLCSÉT!!!!
LAJOSMIZSE SZÉGYENE EZ A BELTERÜLETI ÚTNAK GUNYOLT HORGÁSZTÓ!!!!!!!
Nincs ott semmiféle blamázs. Vagy legfeljebb annyiban, hogy egyes felelőtlen politikusok igyekeztek a ténylegesnél egy nagyságrenddel nagyobb jelentőségűnek beállítani a kulturális főváros projektet, és azt a szintet valóban nem érte el - de ez reálisan nem is volt várható. Akár autópálya- akár vasútfejlesztést az EKF-hez kötni szimpla hazugság volt, minden komoly ember tudhatta, hogy az EKF-hez nem kapcsolódik jelentős forgalmi igény.
1., A töltés süllyedés konszolidáció, után tömörödés természetes és kikerülhetetlen folyamat.
az, de tuttommal gyorsítható: lyó nagy kupac földet kell a kész töltésre hordani, majd pár hónapig pihentetni...
így a konszolidáció nagyrésze még a burkolat építése előtt lezajlik...
persze hamahama-teknológia esetén erre nincs lehetőség, ekkor marad az utólagos burkolat-korrekció... :-)
(Bár a pályázatokra és az alagút mellett szóló érvekre visszaemlékezve mintha az szerepelt volna, hogy az alagutas technológiával ilyen nem lesz)
hát nemtom, hogyaz alagút hogy jön ide, mivel itt most ugye a fúrt cölöpökön álló hídfők, és háttöltéseinek eltérő mértékű süllyedése képezte problemmáról van szó...
az alagutazás és a töltéskonszolidácó inkább úgy lehet összefüggésben, hogyha az alagutazás a cut&fill metódust hivatott kiváltani, akkor a nagyméretű (völgybe)töltések jelentős konszolizélési ideje megspórolható...
(eztpedig ugyebár mindenképp meg kellet spórolni, hisz egy ótópálya nem késheti le az ultrablamázs kultúrhacacárét... :-))
Kénytelen vagyok néhány tényt a bejegyzésed után rögzíteni:
1., A töltés süllyedés konszolidáció, után tömörödés természetes és kikerülhetetlen folyamat. (Bár a pályázatokra és az alagút mellett szóló érvekre visszaemlékezve mintha az szerepelt volna, hogy az alagutas technológiával ilyen nem lesz)
2., Általános esetben a hid előtti töltés, földmű süllyedése nagyobb mint a híd vagy műtárgy süllyedése. (Mivelhogy a föld jobban összenyomható mint beton pillér)
3., Ennek a süllyedés különbségnek a kiküszöbölésére un. úszó lemezt építenek be a hídfőre támasztva és a földműbe benyúlva. Ezzel a földműsüllyedés kiegyenlítésre kerül, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy a lemez süllyedése fele, harmada lesz a földműének.
4., Az átmeneti szakaszon süllyedés mindenképp jelentkezik. Ez a 2-10 cm nagyságú süllyedés valóban utólag a kopóréteg korrekciójával javítható. Amikor a töltés süllyedés lezajlott.
Tehát a megjegyzésed egy természetes folyamatot jelez, ami előre számolható, de ki nem küszöbölhető. Illetve egy módja lenne, csak azonos vastagságú s rugalmassági modulusú földműre, vagy végig azonos rugalmasságú hidra építeni a pályákat. Sok-sok észrevételed ül, itt azonban semmilyen hibát nem fedeztél fel. Pech.:)
hát lya, az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy pesten és környékén nemcsak azért mennek lassan az építések, mert vidékre nyomják főként a pézeket, hanem azért is, mert errefele sok a ződagyú szabotőr, az individualista nimbysta, mega nyerészkedni akaró szerencselovag...
ha nem szájaskodnak annyira, már jó úton lehetne a pályaépítés, amit (talán) nem álíltana le a Fidesz... Így viszont 4-8-12 évre bezártnak látszik az M0É továbbépítésének lehetősége, örülhetnek a helyiek a "zöldeknek" és polgármestereiknek...
ha elkészülne az M0É, a 10-es útról bizony megjelenne a forgalom, de mivel az egyenesen haladna Üröm felől a hídra fel és vissza, nem jelentene fennakadást a Cora előtt.
Nem teljesen igaz, sőt attól függ, hol van az illető célpontja, elég sokan vágnak át a hegyen a 0-ás felé...én sem kevésszer. Szegény Budakalász, Üröm, ők szívják a nagy környezetvédők remek munkájának gyümölcsét...
Vagy vannak az ún. közlekedési rendőrök. Ha beálltak volna a körforgóba, és engedték volna a hídról érkezőket kb 2 percig, aztán a többieket kicsit, aztán megint csak a hídról jövők két percig... Azért ekkora dugó nem 5 perc alatt alakul ki, ráadásul a híd végig van kamerázva.
Ezt jó pár ember végignézte fizetett munkaidejében, és a nem cselekvéstől egy picit sem csökkent a fizetésük. Nincs benne a munkaköri leírásban, akkor kisujjamat sem mozdítom. Ez legközelebb is így lesz, csak az autósok meg a távolsági buszokon ülők szívnak.
A MÁV ugyanez a mentalitás nagyban, csak ők a medence széléről, büszkén pisálnak a medencébe.
Dugó az M0É-n most a héten, a 2-es úttól a 11-esig. Szerencsére én szemből láttam, nem voltam benne. A fényvédő mögött kikandikáló teherautók látszanak főleg.